Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tu nenávist proti Bethesdě skutečně nechápu. Teď hraju Fallout 4 na survival a je to skvělá RPG. Neustále řeším rozvoj postavy, perky, jak sehnat jídlo, jak řešit nemoci, silným protivníkům se vyhýbám obloukem, v nouzi improvizuju a dumám, jak propojit craft a vylepšování základen s rozvojem postavy. Mám nahráno kolem 50 hodin a zatím se pořád učím herní mechanismy, jak co funguje, jak ve hře co zařídit, jak přežít (survival).

    Jasně, jiné hry zase nabízejí jiné věci, ale Fallout 4 nabízí výbornou RPG hratelnost, i když se člověk musí hodně učit. Podobně na mě působil Morrowind a Oblivion. Hry od Bethesdy toho (alespoň pro mě) nabízejí skutečně hodně, někdy mám pocit, že hateři je prostě jen neumějí hrát...
    • PS: Je smutný, že craft a stavbu baráku někdo bere jako mechaniku RPG... fakt ne tohle *1*
    • Jasně, nemoci, jídlo, schovávat se v lese... to je hlavní pro kvalitní RPG. Doporučuju F2, aby sis trošku rovzpomněl o čem je roleplaying...
    • Zahraj si New Vegas a pochopíš. Fallout 4 ani není RPG, pokud teda nepovažuješ i Far Cry 3 a GTA V za RPG.
      • jak jsem psal výše, new vegas je zdlouhavá, ukecaná pruda
      • Lukyz
        Fallout 4 a RPG *1* *1* *1*
        Dej si dvě tři hoďky New Vegas a už se k F4 nevrátíš, max. kvůli craftingu nebo osadám, ale to spíš sáhni zase po The Sims *3*
        • flash789
          Hmm...Fallout New Vegas 75 hodin, Fallout 4 305 hodin odehrano, nejak vam do toho vaseho dopuruceni nezapadam zrejme, protoze ackoliv New Vegas neni uplne spatna hra rozhodne me bavila o hodne min nez Fallout 4, a ne neni to kvuli staveni nebo craftu,ale zejmena kvuli survival obtiznosti.
          • Klidně tě to může bavit, ale oproti New Vegas to zkrátka není RPG. A na radioaktivní survival je stejně daleko lepší STALKER, zvlášť s Misery modem.
            • Flash: Já mám taky rád závodní hry, ale to neznamená, že budu skákat radostí, když se příští Fallout vykašle na questy a skilly a promění se v postapokalyptickou Forzu. Fallout, pravý Fallout (1, 2, NV, případně Tactics) má svou filosofii, svět a mechaniky, ve kterých FO4 prostě selhává dětinským a povrchním zpracováním. Jinak psát tady, že Survival byl od začátku zamýšlený jako nejlepší způsob hraní, a zároveň v jedné větě přiznat, že jim jeho přidání trvalo půl roku (po hodně hlasitých požadavcích fandů), to je vrchol sebeklamu :D
            • Jsem tusil ze se ten pilot chytne a zacnes to rozebirat. Klasika
            • Prej hraješ roli pilota. Heheh...sakra flashíku. Žádnou roli pilota nehraješ. Ovládáš auto. Role pilota je 100% daná výrobcem hry - je to panák (resp. jeho ruce) kterej sedí autě a točí volantem - bez možnosti nějak ovlivnit, co jinýho uděláš. Nemůžeš vystoupit z auta a jít někam, něco dělat nebo komunikovat. Role, kde nemluvíš a jen sedíš fakt není role hodná do rpg hry, vlastně do ničeho, nemluvě o tom, že rpg jsou často o partě... *7*

              Btw, líbí se mi jak je ti to jedno a definice neřešíš, přitom se vždycky nejvíc hádáš a děláš erudovaného.
            • flash789
              hele o definici RPG jsem absolvoval diskuzi ze by to vydalo na vojnu a mir, vyjit to knizne. Zjednodusene kdyz hrajes F1 hrajes roli pilota az po vetvene rozhovory s sesti konci kdy se rozhodujes pul hodiny co vlastne udelas a skonci to tak ze ti umre partak protoze ho pochcal radioaktivni pes kteremu jsi nepodal cistic moci..s tim na me nechod. Vzdycky obracim oci v sloup kdyz nekdo vykrikuje..ANO, TOHLE JE JEDINE A SKUTECNE RPG..k smichu. Primarne mi jde o to aby me hra bavila, jestli se tomu rika rpg nebo bfg mi je celkem jedno. udavani definici co je a neni rpg je pro lidi kteri se jeste herne rozvijeji a nevedi co vlastne chteji, my stari herni mazaci mame celkem jasno co nas bavi a definice nam jsou u zadela.
    • Asi ti proste chybi prehled a zkusenosti, to prijde casem. Do te doby doporucuji se moc nevyjadrovat a spis cist a poslouchat nazory zkusenejsich hracu, treba jako Dan Vavra, nebo i nekterych zde v diskuzu.
      Peace
      • Radši ne, zůstanu u oblivionu či skyrimu. Witchera si fakt nikdy neoblíbím. Otravové s Vávrou v čele se můžou jít bodnout.
    • Ano tyhle hry maji specialni hratelnost a ne kazdy je ochotny ji prijmout a pak logicky nadava. Na druhou stranu zrovna u F4 mi prijde, ze trpi vsemi Bethesdackymi neduhy vic nez jejich ostatni - predchozi hry. Jednak si tam (krome par vyjimek) pripadam jako na sidlisti = vsude se to doslova hemzi supermutanty, roboty, ,,sithy,, ruznymi zviraty a bandity. Atmosferu extra nepodpori ani budovani zakladen...zvlast kdyz to ani k nicemu vlastne neni. Zpusob uzivani powerarmoru je podle me dost nestastny, navic celkove vyladeni a nastaveni hry zpusobuje, ze je vetsinou lepsi powerarmor ignorovat. Opet klasicky neduh, kdy k lepsi vybave se dostavate = zacina se spawnovat az podle vaseho lvlu me docela stve (napriklad ve skyrimu to slo obejit craftingem). A dokonce k tem nejlepsim kouskum se musite doslova proexpit, protoze ikdyz hrajete celkem poctive a plnite side questy tak hlavni Q dohrajete na nizkem lvlu a o nejake gausovce se vam muze jen zdat...pripadne X01 PA. A samozrejme by se dalo pokracovat...Bethesda vzdy rozvijela neco jako AI u NPC a snazila se to nejak napasovat do svych her, ale u F4 jsem to nejak nezaregistroval.
      • flash789
        Kdybys to hral na survival, tak by te ani nenapadlo vypustit takovyhle nesmysly z pusy. A jo ta hra byla koncipovana prave hlavne na hrani survival modu, ktery, bohuzel, bethesda dodala az pul roku po vydani. Power armor, zakladny, presouvani pomoci BOS/Institut letadla, jidlo, voda, prazdny flasky, postele a spaci pytle vsude mozne, tohle vsechno dostava na survival zasadni dulezitost o percich a vybave nemluve, kdybys to na ten survival hral, dojde ti to. Vsadim se ze kdyz to na nej zacnes hrat po par hodinach hrani nebudes vedet co si s tou hrou mas pocit, tak moc ti da po hube.
        • hra, ktera je koncipovana kolem jedine specialni obtiznosti z asi peti moznych ? Navic kolem nastaveni, ktere v dobe vydani ani neexistuje ? To je hodne spatny vtip. Kdyz uz pominu tyhle absurdity, tak F4 je tak zabugovany a tak snadno vsemozne exploitovatelny, ze nejaka survival omezeni jsou jenom pruda ve forme neexistujiciho fast travelu a bez konzole nepouzitelnych spolecniku. Navic si nejsem uplne jisty, ze je spravny princip, kdy herni svet je nelogicky nadizajnovany tak, aby hra sla hrat s omezenim danym obtiznosti...navic RPG hra.
          • Tuhle debatu jsem o hrách od Bethesdy vedl už mockrát. Jde o to, že hry od Bethesdy mají možnosti, mají hromadu obsahu, který je z drtivé většiny nepovinný a spočívá v zábavě plynoucí ze systému, ne až tak z rozhovorů nebo questů (i když většinou jsou taky OK). Věřím, že když si někdo dá Fallout 4 na easy, pak snadno projde příběh, udělá pár questů a bude se vlastně celkem nudit - protože nebude muset využívat polovinu herních mechanik a ani se je nenaučí. Když se hraje na nejvyšší obtížnost (survival), tak teprve je člověk nucen, začít chápat herní mechanismy, jak co funguje, jak řešit jakou situaci, ze hry se stává série problémů, které hráč řeší a zároveň roste jeho skill, poznání světa a mechanismů i úroveň postavy.

            Prostě ten obsah ve Falloutu 4 je, ale hráč ho může z velké části minout nebo se ho nikdy nenaučí najít. Je to trochu jako plátno a barvy - někomu dá zábavu na roky, s někým se úplně mine. Hráč ve hrách od Bethesdy není jen konzument obsahu, musí do těch her vložit něco ze sebe a podle toho je pak odměněn - trochu jako v MMO. Měl to Morrowind, měl to Oblivion a má to i Fallout 4. Nenapadají mě jiné hry, které by tak bohaté možnosti měly.
            • hral jsem vsechny Bethesdacke hry krome Daggerffalu a F4 kritizuju s vedomim, ze se jedna o typickou hru od Bethesdy se vsemi jejich vyhodami a nevyhodami. Spousta neduhu, ktere F4 ma totiz vubec nesouvisi s tim, ze je to jejich hra.
            • SK: Jasně, já ani netvrdím, že se Fallout 4 MUSÍ každému líbit a zcela chápu, že někomu se líbí víc New Vegas nebo Dark Souls nebo Planescape Tormen, prostě jiná RPG. Mně jde primárně o to, že já jsem taky původně hry od Bethesdy nechápal. Přišly mi velké, prázdné, nezajímavé a stavebnicové (mluvím o Morrowindu). Až časem, s vynaložením nemalého úsilí, jsem zjistil, v čem je jejich síla. Chyba byla, že jsem se snažil Morrowind (platí i pro pozdější díly) hrát stejně, jako Baldurs Gate - chodit po světě, řešit úkoly (více způsoby!) a prožívat příběh. Ale ty hry jsou dost o něčem jiném, jsou o systému a otevřeném světě a o zkoumání a poznávání toho světa a jeho zákonitostí/historie atd. Od té doby patří hry od Bethesdy k mým nejoblíbenějším. Hodně haterů neví o Elder Scrolls ani o Falloutech do hloubky vůbec nic - proto to pořád dokola na fóra píšu. Samozřejmě, nemusí to každého zajímat. Ale zažité klišé, že Bethesda neumí nic a v jejich hrách není nic hodnotného, nebo to hodnotné je tam jen díky modderům, jsou podle mě úplně mimo.
            • nj me ani tak nejde o mnozstvi ale o kvalitu...ono je to sice platno na barvy, ale je spinave a obcas je v nem dira, to pak jednoho to malovani az tak nebavi
        • Ty bys potreboval trochu ty mizerie, zkus Misery, slaboduchu.
          • flash789
            Komunitne modifikovane hry me nezajimaji..modu jsme si uzil dost pred lety a prestalo me zajimat co vymyslel Oleg z ruska nebo John z ameriky a prestalo me bavit hrat stylem, pet hodin se obsiram s modama a hodinu hraju. Je to neco jako letity sberatel veteranu, nejvetsi hodnotu pro nej maji puvodni a originalni auta, tunning ho nezajima at je sebelepsi.
            • Objektivni_pravda: Ty tvoje sériovky bez ducha ale jednou budou mít velkoui hodnotu, kdežto ty upravený a vytuněný auta pujdou tak leda do šrotu. *3*
            • Souhlasim, taky jsem jeden z mála koho to modování štve, je to přesně jak řikáš, 3 hodiny něco řešíš a hodinu hraješ a někdy ani hodinu, protože to padá. Já tam mam akorát pár ne uplně zásadních modu, více méně jenom takový blbůstky, na úpravu rozhovorů a podobně a víc do toho cpát nebudu, většinou jsou ty mody tak zabugovaný že se to stejně nedá hrát. A taky to pak kazí celkovej design hry, protože ty mody dělaj amatéři ve volnym čase a nikdy to nebude vypadat jako originální hra.
            • Tohle ale neni tuning, mladence, je to ponechani karoserie a upraveni vnitrnich dilu do te miry, ze to ma jen stejne zaklady. Prirovnani k tuningu je zcela mimo, natolik je to odlisne od puvodni hry.
              A ne. Misery nainstalujes, prinejhorsim pozmenis kdesi u cehosi hodnoty, pokuds hral predtim, ale to je tak vse. Instalace trva max pul hodiny (to dost prehanim) a pote uz beha stabilne.
              Btw ta tva takzvana puvodni a originalni auta jsou seriovky bez ducha, kdezto v tomhle hmatas to nadseni a citis v hrudi pulzujici srdce vyvojaru. Takze? Co je lepsi, mladiku, special se srdickem, ktery nema klimatizaci ani radio, zato pocit z jizdy je unikatni, nebo prachsprosta seriovka s klimatizaci a radiem, kde ani nepoznas, ze jsi se uz rozjel?
    • asi tak, přitom například Skyrim byl za poslední léta jediné rpg co mne bavilo a dohrál jsem. Na TES nedám dopustit. Fallout3 jsem si také užil, New Vegas mi proti němu přišel jako docela pruda (ač komplexnější)....
      • Paulcz
        Někdo má holt malé nároky, což není nutně špatné, ale v objektivním hodnocení hry jako Skyrim nebo F3 dopadnou velmi špatně. Navíc pokud měl třeba Fallout tak skvěle udělané předchůdce.
        • Oblivion byl mnohem lepší hra než Skyrim. *3*
  • Mají být něčím jiným, ačkoli i na nich poznáte typické rysy Bethesdy. :D .. gamebrio( cti Creation Engine) , bugy, placene dlc , a spousta a spousta lzi a kecu https://youtu.be/yvGXCisAaR4?t=19 :d tesim se ... Todd Hovnowrd je buh *14*

    tak moderi zase nazhavte svoje stroje a pomozte bethesde udelat dobrou hru :)
    • Sám bych to nevystihl lépe......jen jsi zapomněl, že tentokrát to bude větší!!!! Víc všeho! Víc bugů. víc chybějících textur!! Víc placených DLC!!! Dražší placené DLC!!!! Animace VÍCE podobné těm z roku 1998!!!! Více nezničitelného prostředí!!!! Víc frustrace z nemožnosti dokončit quest nebo dokonce celou hru!!!!! PROSTĚ VŠEHO VÍC!!!!!
    • Pravda, kdyz si uvedomime, ze tod howard ma sklony zvelicovat a nafukovat, tak to jeho vyhlaseni hned dava lepsi smysl. Hlavne je srandovni jak si sam sobe v tech nekolika vetach odporuje: v prvni vete rika ze hra bude trochu odlisna a pak rika ze bude uplne odlisna a ze se nemaji kde inspirovat.
      • to "uplně odlišná" je myšleno k té mobilní hře. přečti si to znova ;-)
        • Mas pravdu, cetl jsem to povrchne. Nicmene Howard je znamy notoricky lhar.
    • Krescz
      Hele v porovnání s SEGA, EA, Ubisoft atd. je Todd čestný člověk, který drží slovo a vychází hráčům vstříc jak jen to jde.
      • It just works.
      • flash789
        Trailery Betehesdy pred vydanim hry vzdycky odopovidaji tomu co je pak videt ve hre. Na rozdil prakticky od vsech ostatnich vyvojaru a vydavatelu, jen si vzpomente co ukazovali polaci u Zaklinace 3 a jak to nakonec vypadalo, nebo Alien Colonial marines a samozrejme prakticky libovolna hra od UBI. EA se musim zastat, taky vetsinou ukazuji realnou podobu hry tak jak vyjde.
        • Still
          Zaklinač i tak dopadl více než dobře, po grafické stránce...
          • hele grafika nedela hru at je jakakoliv..skin v cs nebo lol taky s tebe nedela skill
            • Still
              Vážně chceš tyhle dvě uuuuuplně rozdílné hry srovnávat? *1*
          • 90% lidi ho nerozjelo ani na max, ale brblaji, ze grafika neni jako v prezentaci...to by tenkrat potrebovali kompy s 2x980ti nebo lepsi
        • SugarCoffeeTeaRumBoom
          Nerozumiem tomu, prečo si tu toľko ľudí rieši komplexy so Zaklínačom. Bethesda by sa mala v posledných rokoch od CD Projektu Red veľa čo učiť ako spraviť príbehové RPG. Pardon, vlastne ako spraviť hru.
          • Zaklínač mne například vůbec nebavil, skončil jsem po pěti hodinách a už se k tomu nevrátil.
            • SugarCoffeeTeaRumBoom
              To je v poriadku, nemusí to sadnúť každému. Horšie je napísať nebavil ma = je to shit, ako je tu celkom bežné
        • Kompost
          hadzat do jednoho kyblu zaklinaca a colonial marines je teda slusne mimo clovece
        • Nebo co ukazovali u NMS.... *15*
    • flash789
      Lidem jako ty bych daval po hube, aby se naucily ze nemaji placat nesmysly kdyz necemu nerozumi.
      • dekuji za radu a ponauceni ..umela flashlight *11* *1*
  • ..a další dvě jsou statický.
  • To je hodne tajemne prohlaseni, kazdopadne se tesim protoze Bethesda dela kvalitni hry (i kdyz fallout 3, skyrim, TES online se mi nelibily a Fallout 4 jsem radsi ani nezkousel). Prohlasit ze nejaka hra tu jeste nebyla ale soucasne to bude to, co delaji porad, je hodne tajuplne. cili muzeme vyloucit sandbox, openworld, rpg, mmo, survival a FPS.
    • P.S.
      Ja osobne bych si pral propracovany manazer/budovatelskou hru, vaultu pro pc.
  • MickeyMutant
    "Projekty se překrývají, a tak na nich pracujeme zároveň, ale také to zpomaluje"

    "We overlap the projects so we're working on them at the same time, but they're staggered"


    Zpomaluje? Váš výklad tohoto slova jest velice svérázný. Je ještě někdo téhož názoru mimo Marečka a Hustolesa?
  • Aleši, vykašli se na tyhle blbiny a mazej dohrát Nioh !!! *1*
    • On nehraje tyhle akční kravinky, už mu není 15.
  • Sázím na Elder Scrolls mobilní obdobu Fallout Shelter, Elder Scrolls VI, a další Doom. Rozhodně neřikam že bych si to takhle přál ale myslim si že to tak bude
    • flash789
      Doom nedela Bethesda ale ID , Bethesda ho jen vydava. Tod Howard je sef Bethesda game studio, ktere ma pouze dve znacky co primo vyrabi, Fallout a TES. Takze Bethesdy jsou dve. Bethesda vydavatel, tam spada ID soft, Arcane Studio atd a Bethesda Game Studio je vyvojar a oboji spada pod Zenimax.
    • Doom openworld jo?
      • OK. to fakt asi ne, snad to bude něco uplně nového
  • To vyjádření je hodně podobné tomu, co Howard řekl předtím. Podle mě pracují na nové 64 bit technologii, která hodně rozšíří možnosti jejich současné tvorby. V podstatě jejich dvě nové open world hry vyvíjejí na enginu, který daleko přesáhne velikost světa 100 km čtverečných. Myslím, že rozsah jejich nových her se budou opět srovnávat s velikostí reálných státu. Jde o to, že zatím ještě mladé technologie, které umožňují simulovat reálně velký svět se stávají běžnější a jejich princip není zas tak složitý (cdlod, více vrstev v terénu, streaming dat) a samozřejmě Bethesda si chce udržet jméno a nemůže zůstat pozadu.
    • Bethesda nebyla v popředí technologického vývoje od Oblivionu (který dnes kvůli přestřelenému bloomu vypadá příšerně), všechny následující hry byly zastaralé a graficky několik let za konkurencí. Vždyť ještě pořád nejsou schopni spojit interiéry a exteriéry do jedné mapy, a ty po nich chceš revoluční technologii pro vykreslení celého státu? Možná kdyby Carmack nezdrhl k Oculusu, ale takhle fakt ne.
    • jamar28
      Ale k čemu je svět velký jako reálný stát? U Falloutu by to bylo spíš na obtíž, nemluvě o tom, že by nebylo možné ten svět nějak efektivně zaplnit.
      • Přesně. Kvalita je důležitější než kvantita a jeden skvěle navržený barák může být daleko zábavnější než 10km prázdných plání.
  • to bude nejaka onlinovka / ky

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit