Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hra vypadá pěkně. Přečetl jsem si také blog na jejich stránkách ... no co říct vypadá to nadějně. *5*
  • Hele, asi ani ne. Teď dohrávám Grimrock 2 a jak mě jednička bavila, tak dvojka už mě dost nudí - přeci jen, je to 20 let stará hratelnost. Je hezké si staré herní mechanismy občas připomenout, ale spíš na GoGu, než je znovu vytvářet v roce 2014. To, co je popsáno v článku, připomíná nejvíc Realms of Arkania (3D svět, taktické souboje, cestování na mapě s událostmi). Ve své době to byla špička, dneska už máme plně 3D světy, kde se i cestuje, bojuje i dělá všechno ostatní. RPG jsou (alespoň pokud jde o technickou stránku) dneska prostě už jinde.
    • Nj otevrene 3d svety, Ja chapu, ze kazdy by si rad vyvinul svuj vlastni Skyrim. Jenze kazdy nemuze uvolnit takove zdroje jako Activision nebo Ubi. Ja predpokladam, ze vyvojari maji k dispozici analyzy na tema co je realne zafinancovatelne a co uz ne. Ja jim fandim a treba to bude fakt pecka.
      • jj, presne, LoG je vybornej prave proto, ze se nesnazi byt vseobjimajici... protoze ani velkej tym s obrim rozpoctem nedokaze poslepovat vseobjimajici, aby to fungovalo ve vsech aspektech dobre
      • Ne, prosim jen ne Skyrim. Mam dohrano, se vsemi moznymi patchi + rozsirenimi a RPG, kde zabijim draky, jak na bezicim pasu mam pokrk. Na co je rozlehlost, kdyz je kombinovana s pradnotou. Datadisk s upirem za moc nestal, jedine co melo snesitelnou uroven byl datadisk s dracim jezdcem.
    • No jsme kazdej jinej, ja jsem za tuhle "20 let starou hratelnost" vdecnej. A naopak ty "plne 3D svety" me nudi svou naplni, soubojema apod. V LoG2 jsem cca v pulce a porad si to uzivam :)
      • Grimrock 1 a 2 je vyborny, ale kompletne postrada pribeh a to je jeho hlavni minus. Hadanky jsou zabavne, ale par jich dokaze neskutecne prudit a otravit, obvzlaste pokud je reseni na vice mapach, tak prakticky na nej neni mozne prijit. Kdyby aspon to co rikaji ty hlavy se zapisovalo do deniku s pozici lokace hlavy. Taky magie hodne sucks. Je vlastne k nicemu, obzvlaste pokud si nekdo zvoli magii zeme.
        • Stejne jako kolega nade mnou, ja tedy radsi naznaky pribehu pomoci zprav nez rozvijeni pribehu pomoci cutscen, poslickovani a dalsich "ficur" :) Samozrejme, kdyby do toho zapracovaly neco podobneho, co bylo ve Wiz7, urcite bych byl radsi. A skutecnost, ze vse neni na jendom miste "po rucE", ale nektere casti jsou i v jinych lokacich? hura! konecne!
          • Jenze ty jsi specificky pripad spadajici tak pod jedno promile hracu. Ja si z nostalgie hru typu Grimrock zahraju obcas rad, s klady i zapory ktere to nese, ale doba skutecne pokrocila a tak jak ocekavam urcity pokrok v grafice (v Grimrocku bez problemu splneno), ocekavam ho i v "quality of life".
            Ona je hodne tenka hranice mezi prijemnou nostalgickou vzpominkou a otravnou snuskou dinousarich hernich mechanik, ktere byly spatne uz pred dvaceti lety (jako treba nutnost ve hre jist a pit, ktera me iritovala uz od prvniho DM). A dle meho roztahani puzzlu po nekolika mapach patri jednoznacne do te druhe kategorie. Taky si napriklad dnes jiz nechci kreslit mapky na ctvereckovany papir, stejne jako nechci u adventury rucne vypisovat prikazy.
            To jsou presne veci ktere si predstavuju pod terminem "doba uz pokrocila", neco je zkratka lepsi nechat v propadlisti dejin. Poznamky do notysku si delam ( i u novejsich her), nicmene za to spis muzou mizerne udelane journaly. Absence vypraveni pribehu mi nijak zvlast nevadi, tak nejak to odpovida vetsine starych dungeon-crawlerum, kde slo vesmes o hack n slash (ale jestli bude DoA vic jako Arkanie, taky ty byly pribehove hodne).
            Samozrejme to neznamena, ze chci aby vsechno vypadalo jako Skyrim, nebo Dragon Age Inquisition (kde vtipalci ke vsemu odstranili moznost leceni - vyjma velmi omezeneho poctu lektvaru - protoze je to pry pro hrace "more fun", eh), jen proste vseho s mirou - i nostalgie.
            • Nutnost jist a pit je " dinosauri herni mechanika, ktera byla spatna uz pred 20 lety"? Ty blaho. Nevim co si slehas, ale musi to bejt bomba.
          • Neke, ze jsi si vzpomel na to, co rika ta hlava v kobkach na hrbitove a ze jsi to jednom urcitem miste - ctyri mapy jinde pouzil, aby jsi se dostal k predposledni svatyni. Ja bych chapal, kdyby ve hre byl denik a zapisovalo, co kde ktera hlava rekla. Nebo svitek ve stylu under, over, over, under atd. Ale takto proste v nekterych pripadech nevite, jestli jste mimo Vy a neco jste neprehledli v danem miste, nebo mate jit dale a prislusnou vec ziskate pozdeji = nekdy i mnohem pozdeji nebo se Vam stane, ze danou vec ziskate a proste po case zapomenete, ze ji mate, protoze jste ji uz jednou pouzili o 3 levely nazpatek. Me by pribeh a podani ve stylu LOL 1 nevadil.
            Co se pribehu tyce, tak ten proste chybi, obzvlaste ke konci, se kdyz prochazite posledni hadanky je to proste z povinnosti hru dohrat - Log je kombinace akce a logickych puzzlu a ta adventurni cast je naprosto ignorovana, coz je skoda.
            A jeste nakaka, kdyz mate 19 power gemu, a hledate po celem svete, kde jste ten jeden prehlidlili - coz je problem "open" sveta a propojenosti map, tedy toho, jak je vlastne LOG udelany
            • Ja si do te mapy teda zapisuju vse, co lze. Tedy i to, rikaji hlavy :) a pokud je to delsi text, pisu do poznamkovyho bloku :) Jsem takto vycvicenej ze starych cRPG (z 90% hraju prave hry,krery nemaji zadnej journal) :) A to se mi prave libi.
            • Ale to je to, o cem tady mluvim. Ja jsem sice vycviceny, ze pokud neco odkladam ve hre, pak jedine na jednom miste a v lokaci, kam se muzu vratit. Ale kdyz uz jednou puzzle s oteviranim dveri pouzili, tak vzhledem k tomu, ze se jedna o kram, tak nemeli tu hul znova pouzivat o par pater vyse. Zasekl jsem se na prakticky shodne veci, protoze me nenapadlo, ze ten predmet bude mit reuse.
            • jsou i horsi veci, ja zahodil tu serpent staff, a pak jsem si ji musel pres consoli pricarovat do invetnare, protoze jsem fakt nehodlal prochazet 4/5 hry a hledat na kterym miste jam ji zahodil *5*
        • lepsi pribeh pomoci naznaku, nez stupidni stokrat omletej scenar

          s pribehem by to pak muselo dostat 11/10 *5*

          ta hra je vyborna v tom, co dela, ze nedela nic dalsiho je myslim v poradku, aspon se kvalita nerozmelnuje
  • Mopped
    Pokud tam bude pěkná sběratelka za rozumnou cenu, pro magory jako jsem já. Určitě podpořím. Vypadá to velice dobře.
  • zni to dobre, z artworku cisi poctivs oldschoolovost, ceskych RPG moc neni a bylo by fajn kdyby se od skeldalu povedlo vydat neco provmilovniky stare skoly
  • Obávám se, že s tím na kickstarteru neuspějí... Ale pokud se Vám to kluci podaří dodělat a bude to zadarmo, tak si hru určitě vyzkouším, jinak ne. Nepřijde mi nějak zajímavá.
  • bude to blbost protože to nedelá vávra *6*
  • český fantasy rpg by bylo moc fajn, ale pohyb po čtvercích mě bohužel odradí...
    • Zdravím, pohyb po čtvercích neplánujeme. Pohyb bude normálně plynulý. Až v souboji vás čeká pohyb po "hexech". Něco jako ve hře Heroes of Might and Magic, či Kings Bounty...

      Team21
      • Zdravím Tema21,

        vidím tam ze všeho nejvíc inspiraci Stíny nad Rivou. Je to tak nebo se pletu? Doufám že mám pravdu a povede se Vám to *3* .

        Mimochodem chtělo by to to prostředí udělat víc "špinavý". Ale to jen tak na okraj *2* .
        • Ahoj,
          máš pravdu, že Stíny nad Rivou jsou tomu hodně blízko. Je to opravdu kombinace těch výše vyjmenovaných her. Jestli tě Riva bavila, věřím, že tě bude bavit i DoA. Největší rozdíl asi nalezneš ve větším množství vedlejších questů a samozřejmě soubojovém systému...
          Až budeme mít finální verzi, tak ta bude špinavá tam, kde špinavá být má, to co je zde prezentováno jsou víceméně screeny z prototypů, což má k finální verzi ještě hodně daleko.
          Díky za podporu

          Team21
          www.aledorn.com
          • Ahoj, když tak čtu Tvůj blog - nenabirate ještě nové členy? Zrovna jsem dodelal starý projekt a tohle zní jako zajímavá věc...;^)
            • Ahoj,
              ne že bychom přímo nabírali, ale na případné spolupráci se můžeme zkusit domluvit. Napiš mi ideálně na mail něco o sobě a uvidíme. Jen tě předem upozorním, že stále jsme indie projekt a nečekej žádné velké odměny ;)

              za Team 21
              Nefarit
      • Drzim Vam palce.
    • nevím proč mínuska... Mě sice baví RPG hry, ale tahovky rád nemám a tudíž to odradí i mě. Ale to přeci není nic proti ničemu.
      • bud jsi rpg pozitivni nebo jsi pouze zaklukleny konzolista *5*
  • MickTheMage
    Na druhej strane, zase zabudli explicitne napisat odpoved na zakladnu otazku kazdej RPG (aspon pre mna): Budem si moct vytvorit vlastnu druzinu? Bez odpovede na tuto otazku, odo mna peniaze cakat nemozu ;)
    • Zdravím, na tuto otázku ti velmi rád odpovím. Momentální verze je taková, že si družinu vytváříš stoprocentně sám. Nicméně, stále visí ve vzduchu varianta, že část si vytvoříš a část bude daná příběhem. V první verzi se mnohem hůře postavy zasazují do děje, v té druhé to jde o poznání lépe. Proto v dnešních titulech je velmi často předdefinovaná, aby charaktery šli snadněji navázant na dialogy s NPC např. Blackguards.

      Team 21
    • MickeyMutant
      Nebudeš. Jsi napevno v partě se třema Taliánama (LeoThePaladin, DonnieTheRanger, RaffiTheBarbarian) a nějakou ženskou.
    • Thorar
      Nahoď nějaké rpg s družinkou kterou jsi měl pevně danou? Nic se mi teď nevybaví.
      • Tahle narychlo me napada Ishar a Planescape Torment.
        • Ve trojce Isharovi sis moh partu udelat. V prvnich dvou dilech si mel postavicky dany. Z mickova prispevku jsem pochopil, ze chce rpg kde si udela celou partu, hmm tak to me napada snad jen might and magic 6/7, Das Schwarze Auge (ackoliv co si pamatuju tam sli udelat jen 3 nebo 4 chary v grupe) a staricke Ancients. Vetsina rpg co si vybavuju mela chary dany a ty sis moh vytvorit max svou postavicku. Nevim uz jak to bylo v dungach od ssi, ale mam pocit, ze i v Ravenloftu si clovek delal jen ustredni postavu, zbytek byl fixni.
          • wizardry napr.
          • V goldbox hrach sis vytvarel komplet celou druzinu.
            • Tim gold boxem si me dostal, ted sem na to koukal a musel sem si manualne zavrit hubu kdyz sem zjistil, ze ssi udelali prvni mmorpg. Neverwinter nights prej jelo od roku 91 do roku 97. Kurnik to bejvalo vytaceny pripojeni to musel bejt ocistec to hrat :D Nicmene do gold boxu nepatri ravenloft, stone prophet ani alquadim coz sou ssi gamesky co sem paril a v tech se grupka proste udelat neda.
      • Amberstar/Ambermoon/Albion, Betrayl at Antara, urcite se jeste dalsi najdou :)
      • betrayal at krondor *5*
        • Thorar
          Dík. K tomu jsem se bohužel nikdy nedostal, i když vim, že to je legenda. No, mám to v knihovně na gogu, tak snad někdy.
          • Kurna, taky roman napisu a nezminim to nejdulezitejsi:
            Mnohem stravitelnejsi je hra Return to Krondor, jak obtiznosti, tak zpracovanim. Jeji dej pozdeji Feist vydal knizne, u nas vysla pod nazvem Slza Bohu, ale nedoporucuji ji cist, pokud si chce hru uzit.
            • return to krondor je bez pardonu sraczka...

              betrayal krome grafiky patri ke spicce rpg vsech dob... (ne uplna, ale do top10 posledni 25 let bych ho vmestnal)
          • Ta hra je na dnesni dobu uz pomerne tezce stravitelna, at uz co se tyce zpracovani, tak obtiznosti. Ale pamatuju se, jak jsem na ni kdysi cetl recenzo-navod od Andreje v Excaliburu a tehdy jsem nemel vubec tucha o Riftwar saze a hru jsem nejak vypustil z pameti. O par let pozdeji jsem precetl prvni ctyri dily Riftwar sagy v cestine (Mag 1,2, Stribrny Trn a Zlo v Sethanonu) a uplne nahodou jsem narazil na nejakou minirecenzi ve Score, kde to recenzovali jako budgetovku a protoze me Rfitwar saga chytla, zakoupil jsem a uz to jelo. Vubec mi nevadilo, ze grafika uz byla hodne zastarala a ze jsem to bez Andrejova navodu bych se pres nektere ukoly a hadanky nedostal, proste jsem to dohral, jak se rika, jednim dechem. Povazuji to za jeden z mych nejlepsich hernich zazitku. Nedavno jsem to na gog zakoupil, ze si to nostalgicky zahraju znova, ale uz jsem to nedal. Na rozdil od kreslene grafiky ta vektorova se sprity az moc zastarala a nedokazal jsem se prinutit to znova hrat. A to dokazu hrat opravdu stare kousky (treba stare RPG od SSI).
            • Tu grafiku vic nez dost vyvazi skvele texty, hudba a boje.
  • MickTheMage
    Btw. je to ArKania ;)
    • A není to nakonec R-cania? *3*
      Možná máš pravdu, ale doposud jsem se setkal jen s tím klasickým zápisem. Teď abych šel najít CD Shadows Over Riva.
    • Ja mam na svym CD se Star Trailem napsano ARKANIA. Ted babo rad...
      • Thorar
        Mick asi naráží na to druhé "Arcania". Každopádně to je hodně zajímavé, berou si inspiraci od nejlepších her, budu jim fandit *1*
        • Nj to mas pravdu to bude reakce na tu Arcania ( to je ten novej gothic ne?).
          • Thorar
            Ne, jednou napsali Realms of Arkania a podruhé Realms of Arcania, jen překlep, nic s Gothicem.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit