Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • už od trojky čekám kdy v civce budou souboje ala TotalWar... A stále jsem zklamán... Minimálně Endless Legend byl ten správnej krok dopředu, ale Civilizace zamrzla na místě už před 3 díly... [IMHO]
  • Největší problém civilizace je podvádějící AI. Nic nedokáže člověka více otrávit než když ho drtí AI které prodělává 250 každé kolo, ale přitom má otomovky a lasery!!!

    proto je civilizace prakticky nehratelná.
    • Tak hrej proti lidem a mas problem vyresen. nebo si stahni mod s vylepsenou AI, ktera nepodvadi a dokaze hrace potrapit. Ale tohle breceni by skutecny hrac nepredvadel, ten by jiz davno nabidnuta reseni vedel a aplikoval *3*
      • hraní proti lidem je vtipný, když je človék zvyklej na patterny AI, jako nechat si v prvním městě jednu jednotku na obranu na začátku, nebo vůbec žádnou a jet rovnou monument nebo workera, načež se ti ve 20. kole u hranic objeví soused se 6 warriorama a totálně tě zdemoluje, nedej bože když se na tebe domluvěj dva *1*
    • Civka proti cheatujícímu AI je pořád o dost lehčí než proti živým hráčům při online hře *3*
    • Stejný problém jsem teď nalezl u Total War: warhammer, kdy jsem válcoval svět a najednou mi přiletí orkové, kteří byli už skoro vyhubení a najednou top jednotky? Plný počty? A TO VZAL KDE?
      • Vzdyt to je u strategii problem odjakziva, ktery nikdo neumi vyresit. AI se nikdy se stejnyma podminkama hraci nevyrovna.
        • Ne vždy AI cheatovala, ale je samozřejmě jednodušší pro autory vytvořit něco co dokáže jen pár základních úkonů a pak tomu dát % postihy nebo výhody (případně rovnou zjednodušit herní mechaniky - těžba jen na oko - suroviny se generují nezávisle, případně rovnou generování jednotek bez dalších závislostí) než vytvářet složité skripty, aby AI dokázala pružně reagovat na situaci na mapě a nepodváděla moc okatě.
        • Paulcz
          Poladit se to ale dá alespoň tak, aby to nebilo do očí. A pamatuju třeba AI skripty do Age of Empires 2, které nepodváděli a byla to opravdu výzva.
          • Srovnavat RTS s tahovkama je hodne slusna demagogie. U RTS je vyzva na nejtezsi obtiznost pomalu kazda hra. U tahovek je to uplne jina vec.
            • Paulcz
              Řeč byla o AI a podvádění ne o žánrech. Pro tahovky to platí úplně stejně, AI jde poladit nebo hra jde vybalancovat i přes to, že herní mechaniky zrovna moc nefungují. Viz. např. mody právě pro Civilizaci. Jen se musí chtít.
          • AoE2 bych povazoval za vyjimku, kde ta "lepsi AI' byla vicemenne definovana stylem jednotek a opevneni/budov.
            • Paulcz
              Co to? V originální hře AI také podvádí. Naproti tomu zmodovaná AI se chová zhruba jako hráč v multiplayeru.
    • pokud hrajes v civ5 na normalni uroven, tak AI nema zadne bonusy, na nizsich levelech obtiznosti ma dokonce postihy *7*
  • pral bych si, abych se milil, ale podle me to bude pruser, neverim ze ta hra nabidne nejaky hlubsi strategick zazitek, podle screenu to vypada hodne casuel, skoro jak nejaka hra z facebooku
    • Civilizace je už pro casualy :-) Od dob Civ 2 a zejména Alpha Centauri už jen devolvuje.
      Zahrej si Dominions 4, přečti si recenze
      http://store.steampowered.com/app/259060/?l=czech
      pravda, grafika není top, ale strategická hloubka nemá konkurenci. Manuál je na pár set stran. Když se podíváš, kolik má většina lidí odehrané, tak jsou to stovky ba i tisíce hodin.
      • Civilizace je stejna prakticky celou dobu. Nikdy si nehrala na hardcore simulaci, pri ktere musi clovek studovat miliony tabulek, cist stovky stran manualu apod. ma jasna a pomerne jednoducha pravidla, umoznuje hru vyhrat ruznymi zpusoby a slusne to odsejpa. MP je v petce skvely. Dominions 4 je jednoduse jina hra. Predpokladam, ze se specializujes na SP.
        • ta hra je úžasná v SP, ale ještě mnohem lepší v MP (tak jako všechny strategie)
          http://www.reaxxion.com/3983/dominions-4-thrones-of-ascension-will-kill-your-social-life

          I enjoyed Civilization II back in the day, I loved the Age of Wonders games, and I blew many a weekend in college on Galactic Civilizations II, but I’ve found the one game that trumps them all. Dominions 4 is so complex, so rich and so addictive that it took an act of God to get me to shut the game down long enough to write this review.

          Be forewarned, though: this game is merciless. If you enjoy pretty explosions, half-naked women and cinematic plots, stick to playing Call of Duty. Even gamers who enjoy more popular turn-based strategy titles like the Civilization series will probably run screaming from Dominions 4. This is a game for the hardcore of the hardcore.... *15*
      • Llour
        No ten Dominions 4 bude asi super, jen nevím jestli do toho jít chvíli před vydáním HoI 4 *7*
        • záleží na tobě, ale pokud jde o 4X TBS hry, tak bych šel v současnosti buď do Endless Legend nebo Dominions 3 nebo 4 (vypadají skoro stejně). HoI 4 si můžeš zahrát třeba za rok, až už to bude vyladěné.
          Já třeba čekám na Stellaris. Ta hra se mi opravdu líbí, grafika, koncept, všechno, jen v současnosti ještě není zcela dodělaná. Střední část hry je prý nudná a nic se nedějě atd. Takže taky počkám tak rok nebo víc, než to Paradox dodělá, a pak si tu užiju.

          manuál k Dominions 4 má skoro 500 stran, haha
          http://www.illwinter.com/dom4/manual_dom4.pdf
          • Llour
            Tak na Stellaris čekám taky kvůli doladění, nějak jsem tušil, že to bude trošku horká jehla. Ale HoI 4 jako jedna z vlajkových lodí bude myslím v lepším stavu. Rozhodně po HoI 3 už si nemůžou dovolit takový prů*er na startu *1*
      • nemam rad hnusnou 3D grafiku, to uz si radeji zahraju civ2
        • na jakoukoliv grafiku si zvykneš během dvou hodin hraní a začne se ti líbit. U této hry je problém spíš learning curve, tj. vyžaduje velkou počáteční investici do toho, aby ses ji naučil. Jakmile se ji naučíš, tak je to top strategie. A to není hnusná 3D grafika, naoopak je to docela pěkná 2D grafika, viz tady

          http://www.youtube.com/watch?v=tDJvCpNZByI&t=14m46s
          • Paulcz
            zajímavé.. díky za tip :)
  • musím říct, že toto osobně neshledávám jako ideální vývoj, líbilo by se mi, kdyby to směrovali více k realismu, pro mě osobně čím realističtější Civilizace tím lepší a vždy jsem si ty hry co nejvíc mody upravoval tímto směrem, graficky i herně, možná to tak mám jen já, ale díky velké popularitě modů jako Realism Invictus nebo Caveman 2 Cosmos k Civ 4, které do hry přidávaly hromady nových mechanik, jednotek, vynálezů a divů, stejně tak jako přísnější ekonomiku, dobývání měst, nemoci, revoluce a ostřejší AI a vůbec hry zesložiťovaly a fanoušci tyto verze milovali, tipnul bych že nebudu úplně sám. Tvůrci si ale zřejmě myslí opak *7*
    • Možná by Tě mohla zaujmout 4X tahová strategie Aggressors:Ancient Rome, která se také pomalu blíží k vydání:)
      http://aggressors-game.com/index.php?categoryName=Verze0.97
      • Musím uznať, že to vypadá zaujímavo :) Vedel by som si predstaviť túto hru aj vo fantasy "kabáte" :)
      • díky za tip :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit