Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Čecháčci zůstávají skeptičtí, zatímco naivkové z okolního světa štrádují dopředu. Zůstaňme ustrašení a opatrní mí bratři, neboť mi češi dobře víme, že není na světě nic strašnějšího než se zmýlit a potom se cítit trapně.
  • hral jsem s vfx1 a zaostrenineni problem..
  • "Jak to tu Fury muže vidět?" Otáčí hlavou.. "To je únavné.."
  • Věřím, že to dopadně něják takto - http://www.youtube.com/watch?v=OyVAp0tOk5A
    • Miluju Jamesova videa...je to génius. Pokaždé bych si mohl "urvat držku" :-DDD
      • Naprosto souhlasím, dle mého názoru nejlepší skeč - http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9kBMscW_dVg#t=403s
        • Oprava - http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9kBMscW_dVg#t=404s
  • Zlatý Trackir :P
    • neni lepsi, kdyz mas obraz primo pred sebou i kdyz otocis hlavou jako kouka na nej sejdrem =)
    • :D
  • MickeyMutant
    Já to vůbec nechápu a byl bych rád, kdyby mi to někdo vysvětlil. Opravdu.

    Jaký je přínos toho, že obraz budu mít pár centimetrů od očí a scéna se bude otáčet podle mých pohybů hlavy? Čtu tam, že pozorovací úhel bude ca 90x63 stupňů (90 horizontal/110 diagonal), rozlišení 640x800 (1280x800). Není to málo? Neměl by pozorovací úhel pokrývat celé zorné pole, tedy asi 180x100 stupňů, pokud tomu chtějí říkat virtuální realita? Nemělo by rozlišení být mnohem vyšší vzhledem k blízkosti displeje? Takhle mi z toho laicky vychází, že budu mít před očima mírně rozpixelovaný obdélník a okolo černo - žádná změna oproti monitoru v temné místnosti, až na tu ostrost. Jak se podaří vyřešit lag, který byl prý pro podobná zařízení typický? A pokud jsem závislý jen na pohybech hlavy, jak se budu ve virtuálním světě rychle otáčet o 180 stupňů?

    Možná, že jsem jen něco špatně pochopil, ale proto to sem píšu jako otázku pro někoho, kdo tomu rozumí.
    • dira
      Vyšší rozlišení? Vzhledem k vzdálenosti je dané rozlišení naopak obrovské (existují dlouho podobné brýle, sice ne k tomuto účelu a při zlomkovém rozlišení žádné kostičky a naopak u verze z vyšším rozlišením (myslím 800*600 menší měla vga 640*480) sem cítil závratě. dané brýle ovšem sloužili k 2d přenosům a byli spíše filmového zaměření (v autobuse se člověk cejtil jak v imaxu :D ).

      Na druhou stranu, brýle mi nepřijdou jako cesta, skrze by herní svět měl směřovat, ale takovéto brýle si nakrásno dokážu představit v kombinaci s výkonými smartphony jako vychytavku pro AR (něco alá google glass, jen kdyby to bylo schopné pokrýt celé zorné pole a přehrávat do něj prostředí a jen do něj doplňovat :o) )

      Ale to už jsem utek od tématu :o)
    • Já bych řekl, že pokud bude display pro jedno oko mít rozlišní 640x480 na malou plochu, tak to podle mě nebude tak hrozný. Pokud bude úhlopříčka třeba 5 palců. Na zaostření tam může by tam mohla být korekce dioptrií, popřípadě místo na dioptrické brýle. Uvidíme...
      • MickeyMutant
        Ano, ta plocha je malá, ale je tak blízko, že zabírá pozorovací úhel asi 90x63 stupňů. To odpovídá přibližně tomu, jako bys na svůj displej (pokud máš 24palcový panel) koukal ze vzdálenosti kolem 25 cm. A to pak asi bude těch 640 pixelů vidět až nepříjemně dobře. Nevím, člověk by to nejspíš musel vyzkoušet, ale připadá mi to nedostatečné.
        • DangerousDave
          jasné že je to málo a 110 stupňový uhol je proste furt mizerný a hrač s ním nikdy nebude mať pocit, že ho obraz pohlcuje. Pokial nebude uhol nad 200 a rozlíšenie aspoň 2560x1600 tak do toho odmietam investovať.
          • jesteze nejsou na tech tvych 5 eur od tebe odkazani =)
            http://www.kickstarter.com/projects/1523379957/oculus-rift-step-into-the-game

            "Pokial nebude uhol nad 200 a rozlíšenie aspoň 2560x1600 tak do toho odmietam investovať."
            to jako bys rekl, ze pokud 10-lety kluk neudela 100m hned pod 10 sekund tak nemusi dal vubec sportovat.
            kdyby vsichni uvazovali jako ty tak tu jeste mame monitory s rozlisenim 320 x 200, protoze by si investori rekli, ze dokud hned po 320 x 200 nekdo neprijde s technologii minimalne 2560 x 1600 tak do ty doby neda do toho ani $
            Krucek po krucku tak to jde po celou dobu ve vyvoji technologii. Taky vyrostes, neboj se.
            • MickeyMutant
              Právě proto, že jsem to v životě neměl na očích, jsem doufal, že mi někdo vysvětlí, jak Oculus může fungovat. Odpověď, jako je ta od tebe, mi ale moc nepomůže. Psal jsem jasně, že se na to dívám z čistě laického pohledu. Když njn napsal, že lidské oči mají problém zaostřit na vzdálenost do 10 cm, tak jsem s ním souhlasil, protože to je fakt.
            • ty si taky peknej rizek =) nuti ho snad nekdo? A ty tvoje rozumy pred tim, to je taky dobry. V zivote si to nemel na ocich ale uz rozumujes jak je to rozliseni spatny a oko na tak malou vzdalenost nemuze zaostrit a podobne. Experte. Budes prekvapen ale de to.
            • MickeyMutant
              Já ho chápu, proč by měl platit za něco, čemu nevěří. To by měl jako z lásky individuálně sponzorovat světový technologický vývoj?
    • Jak je psáno vyse budes vazanej na ovladac takze je to teoreticky nejvic vhodny pro simulatory jizdy. Ale ve strileckach to ma taky velky plus protoze tam mas periferni videni sice omezene ale muzes pootocenim hlavy okamzite reagovat na pohyb kery zaregistrujes nekde bokem. Nicmene me docela zajima jak dokazi oci vnimat zblizka pomerne nizke rozliseni. Asi pod 10cm maji jiz velky problem zaostrit a ve vyssim veku je to doslova bez sance. Obavam se ze to bude pro ne dosti unavny.
      Navic ten lag tam urcite bude a to bude velice neprijemny problem hlavne pro jezdeni. Neni to nic novyho podobny systemy jiz funguji a nejsou rozsirene prave skrze lag + nizke rozliseni + vysokou cenu.
      • MickeyMutant
        To zaostřování na tak malou vzdálenost je pro mne taky hádanka.
    • Tohle je jen pro rozhlížení hlavou, chození a míření bude stále závislé na myši a klávesnici (gamepad bude vhodnější).
      • MickeyMutant
        Jo, to je mi jasný, ale jestli pohyb hlavy slouží k rozhlížení jako v reálu a je nezávislý na rukou, tak si to rychlé otáčení nějak nedokážu představit.
  • tak za nejaky 3 hodiny jim tam pribudlo 50k+ $
    uvidime jak to dopadne
    prvni bryle chteji posilat dec2012
  • objednano :) jsem zvedav , snad to pujde propojit s ouyou :)
    Hlavni pro me bude abych na tom rozchodil sturmovik, pak uz mi bude vsechno jedno :P
  • Tohle se od devadesatych let snazi prosadit zhruba kazdych pet let, bez valneho uspechu, i kdyz technologie je ted uplne nekde jinde. Je to "nepohodlne". Jedna vec je mit "obycejne" bryle s polarizovanymi skly (jako 3D v kine), dalsi jsou aktivni bryle (myslim treba ty od nvidie), ale neco uplne jineho je "drzet na nose" nekolik deka plastu, kremiku a skla. Autor clanku zminil migrenu, ja klidne pridam i zkazene oci a namozeny krk.

    Stereoskopie uz davno vi ze tudy cesta nevede, ale lidi se nepouci. Nemyslim ze se to prosadi. Ano nadchne to Carmaca, Newel to posveti, ale zda to prijme obycejny hrac je vec druha.

    BTW: ted jsem si vzpomel ze uplne prvni System Schock sel hrat na nejakych takovych brylych (VFX-1), a ze by to kvuli tomu zvedlo nejak prodeje se mi nezdalo (ta hra to rozhodne nepotrebovala :).
    • jenze vfx stalo (jestli si to pamatuju) 40 tisic, tak to prodeje zvednout ani nemohlo, i kdyby to fungovalo dokonale.... jestli budou brejle stat 300 babek, tak to si nekdo koupi klidne i jen kvuli jedine hre...
  • DangerousDave
    nerozumiem tomu znázorneniu zorného uhlu, deklarujú že bude mať šírku 110 stupňov (čo je stále veľmi málo) ale vo videu znázorňujú okrem neho 200+ stupňový uhol tak ako to je ? ak to je iba na porovnanie zorný uhol ľudských očí tak prečo hovoria že nevidia hranice obrazu ? a to sa mi nezdá .... inak pri všetkej úcte rozlíšenie 640x800 na jedno oko je úplne mizerné.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit