Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • No asi bych to prubnul na Vite. Doufam, ze i tam bude CZ lokalizace!!!
  • ale je to s podivem, protoze me si prave povodili ty goblini v gothicu 2 tolik, ze jsem to nehral

    (asi 5 let po vydani mi to jeden fanda doporucil, ale to ovladani se mi zdalo mirne receno blby)
    • Gothic 1+2 mají ovládání geniální. Akorát ze začátku je hodně nezvyklé. Dostane se ti do krve až v průběhu hry a pak pochopíš, v čem je dobré. Lidi jako ty si na to ovládání stěžovali, tak to v Gothicu 3 udělali jinak a byla to obrovská chyba. Souboje v Gothicu 2 jsem o načasování. Musíš pozorovat utoky nepřátel a buď zautočit nebo se vyhnout a zautočit ve správný čas. To se týká třeba těch ptáků, co se na tebe rozběhnout atd.
      • Co si budeme povídat, to ovládání bylo ze začátku hodně WTF a spolu s obtížností to spoustu lidí odradilo a asi to byla skoda. Jakmile se trošku člověk s ovládáním sžije a trošku se otrká, tak je to pak pecka na desítky hodin. Navíc je G1 a G2 s pár vylepšeníma v pohodě hratelný ještě dnes.
      • no dal jsem si misto toho radsi kotor2 za temnou stranu, bral jsem to jako relict z minulosti, to krkolomny ovladani

        pro me rpg neni o uskakovani, treba v jinak super grimrocku me to obihani nepratel pripadalo taky celkem trapny
        • kdybys u toho vydržel, tak bys zjistil, že to je jinak
          http://recenze.tantalan.com/gothic2.htm
          "Souboje a vývoj postavy jsou naprosto dokonalé a nenašel jsem v žádné jiné hře lepší (ve hře Dark Messiah of Might and Magic byly souboje také super). Hrál jsem hru za bojovníka a ze začátku byl směšně nemotorný. Pomalu uskakoval, pomalu sekal mečem a uměl jen základní údery. Postupným vývojem a získáváním zkušeností se však zlepšoval a zrychloval kryty a údery (ty se měnily v návazná komba) a bylo to v soubojích jasně viditelné. Souboje tak nebyly jen trapné klikání jako v jiných hrách, ale musely se volit údery ze stran a vpřed a kombinovat s krytím v momentě, kdy útočí nepřítel. Každý souboj tak byl výzva."

          s tím jak investuješ skilly do síly nebo obratnosti a do zacházení se zbraní, tak získáváš nové utoky a nová komba, utočíš rychleji. Zezačátku ty souboje vypadají nemotorně, ale postupně to bude lepší a lepší. Gothic je jedno z mála open-world RPG, co udělalo správně skoro všechno.
          • hezka citace, ale v podstate potvrzuje, co jsem mel na mysli

            rucni uskakovani a uhejbani potvoram je sice fajn, ale mne osobne to moc neladi s hrou, od ktery bych cekal neco jako hod kostkama, jestli jsem dokazal uhnout

            pak tam jdou provadet uchylarny jako tato https://www.youtube.com/watch?v=gH1qUmHAf0c

            nedej boze, aby to byla hlavni soucast boje jako v tom grimrocku (ale ten jsem hral oba dily, prestoze driv jsem tyhle realtime crawlery vicemene z onoho duvodu taky radsi ignoroval)

            dalsi hry, kde se nepratele ruzne obihaj a hledaj glitche, jak na ne vyzrat bez vybavy a skillu zminovat nebudu. ale nektery jsou i docela zavedeny znacky (mozna jednou ten gothic jeste dam, mne celkem staci grafika u her od roku 2000 dal, kdyz ma styl a neni to jen shluk pixelu)
    • tvl, uz si neco udelejte s tema reakcema, at to nezaklada novy vlakna
  • mimochodem, pokud si das paceni uroven 1, tak nemusis ani odpalovat most

    nicmene ja doporucuju az do 50% boostu melee utoku davat nejdriv do nej, s tim se pak nutny boje resi vylozene snadno
  • Zapomenutá hra, je mi líto.
  • ten flashův přísvěvek opravdu porušoval nějak pravidla? Nebo se tu maže jakýkoliv náznak kritiky...
    • hmm, flash a kritika... to nejde moc dobře dohromady
  • utikas nepratelskym prostredim, tak si s tou sebrankou z podsveti asi tezko muzes povidat o pohybech na svetovy burze...

    boj tvori tak ctvrtinu hry, ctvrtina je hackovani, zbytek pobihani, kecani a shaneni veci pro sebe a pro ostatni
    • obtiznost boju nozka, vetsina situaci se da resit ala stealth a nepratelum lamat misto boje vaz

      fakt nevim, co muze nekdo od 2d akcniho rpg cekat vic
  • mě na tyhle hre vadilo to, ze mi prisla nedodělaná/odfláklá. Podle mě, pokud je hra 2d - s čímž nemám žádnej problém - tak by měla prostě mít supr zvuky, nebo alespon rekněme... nějaké zvuky. A tady u toho mi u sposty činností ze sluchátek šlo jen ticho. To je zlo :/ Jak chcete budovat atmosféru bez zvuků? To je nad mý chápání... a samo nešlo jen o zvuky, každopádně sem tomu taky dal pár hodin a nazdar, a to sem se nato těšil... hra totálně zapadla a to právem. Škoda, enhanced verzi zvážím, kolik že zato chtěj? Jako za tu hru co sem už jednou zaplatil? Tak to sem s vážením u konce, tohle by měl bejt patch zdarma s omluvou, chtít další prachy zato, že se hru pánové uráčili dodělat by bylo trošku moc
    • zvuky ve mne hlubokou stopu sice nezanechaly (az na to lehky hekani dex pri skakani me minimalne nijak neobtezovaly), ale jinak hudba a dubing mi prisly vyborny

      u takhle maly hry urcite nadstandardni ozvuceni jako celek
    • Ty neumíš číst lojzo?
      • umim ale tady uz ty zvasty vetsinou ani nectu, i kdyz pravda, ted sem si to precet a sem rad ze je to zdarma pro vlastníky puvodni hrry, tak to má být. Ale o zvukách se tam nepíše, škoda :/
    • Enhanced edition vyšlo jako update původní hry, takže stačí mít koupený Dex a automaticky máš i enhanced edition
  • Děkuji za tento článek a doufám, že podobných článků bude více.

    Tohle dokáže pomoci lidem s nákupem a hlavně porovnáte ty EE, DC a další edice s recenzí základní hry. Tohle by jsme měli dělat pro všechny ty vylepšení edice, jestliže máte zde na games recenze pro základní hry. Je to krátké, tak to snad moc času nezabere.

    Wasteland 2 DC edice, Shadowrun, Diviny...Proč to sakra neděláte? Napíši něco krátkého jako tohle, co se změnilo, co zůstalo a jestli to je lepší jak hra kterou jste recenzovali ve verzi 1.

    Zde se vždy, něco zjevý náhodně, je to super a pak to zapadne. To snad nemáte na games nějaký koncept? Nezávislý rozcestník, tohle, pak ty HW články o hře...vše to je tak nějak náhodně a jen pro něco a ještě jak kdy..Škoda. Do toho s velkým spožděním. *10*
    • alladjex
      Mně naopak přijde, že games se většinou vyhýbá povrchnímu recitování z changelogů a na recenzích je znát, že to hrají pořádně. Bez ohledu na to, jestli s recenzí souhlasím nebo ne, tak nikdy nemám pocit, že by recenzent hru nehrál a nepsal osobní zkušenosti. Samozřejmě občas není možné konkurovat znalostem lidí, kteří hrají jednu hru a mají ji prochozenou shora dolu. Nestává se mi tu ale, že bych měl pocit, že by recenze byla psaná ve stylu "hlavně aby byla co nejdřív".

      Z toho taky vyplývá, že recenze či doplnění např. enhanced edicí zabere tunu času. Zvlášť u zmíněných her Wasteland, Shadowrun, Divinity nechápu jak můžeš říct, že to moc času nezabere. Buď to je pouze informativní článek, co v enhanced edici je ... a ty tu například na Divinity nebo SR vyšly a nebo to je článek analogický tomuhle, který je ale v podstatě recenzí.
    • sleepless
      Je to krátké, moc času to nezabere - zabere to stejně času jako hrát hru na recenzi. A na honorářích to stojí stejně, protože autor to musí odehrát znovu.
  • sarin
    Na Dex ma naivjac ťahalo cyberpunkové prostredie. Hru som kúpil až pri release (nechcel som si early accesom kaziť dojem) a po dvoch hodinách skákania a mlátenia do vzduchu som frustrovaný hru vypol a už nikdy nezapol.
    Nechápem rozhodnutie tvorcov založiť hru na vyslovene idiotskom bojovom systéme, hlavne ked majú výborný obsah, vizuálnu stránku, sice klišé ale príjemný príbeh a vlastne všetko čo som od ich hry čakal. Obávam sa, keďže "enchanced edition" nepriniesla zmenu bojového systému, tak hru ani znovu zapínať nebudem *13*
    • Kdysi dávno (cca 15 let) jsem hrál hru, která měla úplně hrozné ovládání, boje byly pekelně těžké, takže jsem prvních pár hodin chcípal až nepříjemně často a hra byla při vydání celkem zabugovaná. Všechno jsem překousl a u hry strávil nádherných několik desítek hodin a nakonec je to jedna z mého top 20 her, které jsem kdy hrál. Kdybych ke hře přistupoval stejně jako ty, minul bych jedno z nejlepších RPG historie, Gothic.
      • sarin
        Ó áno, na Gothic mám úžasné spomienky. Ako prvý som hral Gothic 2 a aj keď som úvod s Xardasom moc nechápal, odvážne som sa vydal do sveta. Po prvých pár zlyhaniach na skupinke goblinov som ich jednoducho obišiel a po pozbieraní červenej repy sa vydal do Khorinisu. Tam som sa stal učedníkom lovca ktorý ma vzal za hradby loviť a pomáhal mi v bojoch, pri potyčkách v meste som sa v jednoduchých 1v1 súbojoch naučil spravne kryť a uskakovať a keď som sa definitívne vydal do divočiny, tak som vedel, že sa o seba viem postarať *4*
        Dex som dal 2 hodiny života, do "Khorinisu" som sa nedostal, lebo "goblinov" tam bolo hrozne moc a nedali sa obísť ani žiadnym spôsobom prechytračiť. Po 20 minútovom súboji plného zbesilého klikania ma zase zabili a musel som ísť od začiatku, tak som sa na to vykašlal. Z môjho pohladu ide o zlyhanie game designu a v prípade že to bol zámer tvorcov, tak ho v žiadnom prípade nechápem.
        • z mojho pohladu ide o zlyhanie sarina, jsem to kvuli tobe a enhanced edici pustil a hned z prvniho boje muzes utyct a vsechny v okoli uskrtit pekne odzadu (lokace jsou plny skrysi), jenom tu sefku musis vyfackovat a tak je to v ty hre temer vsude, kdyz se rad plizis, nemusis mackat nic vic nez "T"

          vcetne odpaleni mostu mi to trvalo 15 minut dostat se pres uvodni pasaz do open world casti hry
          • sarin
            nj *7*
    • a v cem je problem? lehce jsem si dex vyaugmentoval a pak nepratele vyfackoval jak nic

      stejne jako autor tohoto clanku brecite uplne zbytecne
      • sarin
        Ja som úprime z hry moc nevidel, už prvé skupinky nepriateľov mi dali poriadne zabrať a keďže som si kupoval RPG hru tak ma dosť sklamalo, že ide hlavne a v prvom rade o glorifikovanú skákačku založenú na reflexoch a mlátenia do tlačítok. Nehovorím, že tebe to vyhovovať nemôže, no ja som bol dosť sklamaný.
        • o reflexech je mozna trochu hackovani, ale cim dal ve hre je dex silnejsi a silnejsi

          hned na zacatku to chce dat par bodu do melee a sfouknes kazdyho jak svicku (taky to nechce bouchat do toho jak hluchej do vrat, ale vysledovat jak jdou rany po sobe, nejsou vsechny rany stejny a kolikrat je lepsi davat jen ty kratky rychly, co nepritele ochromujou, nez dat jednu vetsi a chytnou druhou zpatky)

          na soubojich bylo jediny divny, ze se nedalo pohybovat pri strelbe, takze melee byla jedina rozumna moznost, coz ted odstranili
          • sarin
            Ako vravím, po dvoch hodinách som znechutene hru vypol lebo sa mi nechcelo skákať a búchať, tešil som sa na obsah zavretý za tunelom z nepriateľov na ktorý som nemal nervy ani chuť. Keby odstránili absolútne nepodstatné súboje zo začiatku hry, bol by som oveľa viac navnadený a hru si pravdepodobne užil, no to sa asi nedozviem.

            Každopádne som rád, že som hru kúpil a tvorcov podporil. Na ich ďalšie počínanie som veľmi zvedavý a len dúfam, že pôjde viac o RPG a menej o cyberpunkovú reinkarnáciu Mária *4*
            • preciznost netreba, treba to hrat aspon 10 minut, kdybys to hral 2 hodiny, tak uz ses davno z kanalu venku a tam by ses ukecal k smrti
            • sarin
              Nuž, a prečo nie. Chodiť, vnímať prostredie, do toho nejaké správy/monológy aby ťa hlbšie vnorili do deja... *3*

              Combat je primitívny, akčný a zameraný na precíznosť získanú dlhodobým opakovaním jednej monotónnej činnosti a pritom tvorí zbytočne veľkú časť hry (defacto všetko čo som z hry videl na vlastné oči, obrázky a videá nerátam). Mne to proste nesadlo, nebolo to čo som od toho čakal a dosť ma to mrzí, no netreba z toho robiť vedu.
            • a cos tam jako chtel delat chodit a zevlit? *1*

              v ty hre jsou tezsi mozna tak dva bossfighty, zbytek je akorat o tom pochopit, jak to funguje a nedelat kraviny

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit