Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zdravím, zakoupil sem dirt rally na ps 4. Možná budu vypadat jako tupec ale při zapnutí mam možnost pouze dvou závodu a žádná nabídka kariéry nebo něčeho. Pouze závod s míni a ford escort... je to zakoupené online ale v tom by neměl být rozdíl ne ? Děkuji za radu
  • Je to skvela hra a dikybohu za ni.
    Recenzentum bych ale doporucil aby se slovu "simulace" vyhybali a uz vubec s nim neoperovali tak premrstene jako v teto recenzi. Techniky rally jizdy vyuzivaji funkcni prirodni zakony ve svuj prospech. Setrvacnost odstredive sily pro prenaseni vahy atd. V teto hre nic takoveho nefunguje. Logicky tedy nemuze jit o simulaci.
    Pro laika je to skvela zabava a dokaze navodit ten zadany pocit, protoze nerozezna, nema zkusenosti se simulaci, natoz s rizenim skutecneho rally specialu. Jizdni model je dobre odladen, neprudi s arkadovymi nesmysly, ktere rozezna i male dite. Hrac je spokojen, palec nahoru.
    Hrac ktery ma zkusenosti se simulaci uz tak nadsen neni. Je potreba tam zkousnout hodne veci a jizdu prizpusobit jizdnimu modelu. Ale pokud to bere jako zabavu, dokaze hra potesit.
    • Máš pravdu. Kromě absence nějaké hmotnosti, setrvačnosti apod. tam úplně chybí jakákoliv simulace výkonu aut a vůbec různých součástek. Kroutící moment je jen číslo na papíře, které ve hře nehraje žádnou roli, stejně jako zařazený stupeň - auto se vždy v pohodě rozjede - i stará atmosférická Alpina na trojku do kopce *1* Turbo efekt (natož turbo lag) ve hře neexistuje, auta s turbem se jen prostě pohybují o něco rychlejc.

      Před 10 lety by se Dirt Rally nazývalo arkádou, dnes se tomu říká hardcore simulátor... Holt teď je doba, kdy vychází především tupé arkády a když pak někdo udělá arkádu, kde je potřeba brzdit nebo dávat si bacha, ať nepoškodíte auto, tak už většina lidí začne řvát jak je to strašně těžké a realistické....

      Mimochodem, ze začátku early access kampaně v DR byl jiný systém poškození na nejvyšší obtížnosti - nebyl problém urazit kolo na první ránu a to bylo fakt hardcore a za to měli u mě obdiv... Ovšem časem to ze hry odstranili, protože to pro někoho prostě bylo moc těžké.... Za to palec dolů
  • Pro me osobne nejlepsi zavodni hra za tuhle dekadu. Napinava, relativne obtizna, primerene narocna, ale opravdu hodne uspokojiva.

    OT: Hoj kluci ze Steamu :)
    • Zduř pane ;) !
      Plný souhlas!
  • jendabek
    Pokud můžu něco k Richard Burns Rally - berte jako srovnání s Dirt: Rally.
    Osobně jako jednu z hlavních předností RBR vnímám různorodost a autentičnost tratí (nepočítám těch pár nepovedených) - skutečně úzké lesní cesty, výmoly, nespočet povrchů a jejich kombinací (písek na asfaltu, led apod), díky působení gravitace jsou sjezdy šílený adrenalin (v Dirt Rally gravitace chybí! V RBR se můžete rozbít a dojet i bez motoru do cíle, pokud to je z kopce, náklon silnice pak taky dělá svoje...).
    Všudypřítomné dohadování o realističnosti fyziky vynechám, protože to nikam nevede (jako "nepiloti" to nemůžeme srovnat s realitou), ale pokud porovnám oba simulátory, tak RBR s aktuální fyzikou (NGP - fyzika od německé komunity), je co do POCITU Z ŘÍZENÍ pro mě bezkonkurenční. Můžete jet jednu zatáčku tisíckrát a pokaždé bude průjezd jiný díky fyzice, kterou bych popsal asi jako "organická", nemáte prostě pocit "implementace jízního modelu", ale spíš jakoby pohyb auta vycházel z reálné situace pod kapotou - prý to tak i u RBR funguje.
    Zajímavé je, že nemám kupodivu vůbec žádný problém ani s grafikou, tady je vyloženě o to, jak si autor které tratě dal záležet na detailech - např. Semetin na videu skoro nejde rozeznat od reality, ale hlavně ten jízdní model a skladba tratí vás chytne natolik, že absence všech těch efektů moderních her vás vůbec nebude zajímat. No a výhodou v tomto ohledu je naopak to, že si zajezdíte na plné detaily i na průměrném notebooku.
    Někdo tu psal, že RBR je příliš hardcore - podle mě to tak není. Je maximálně férové, žádná "umělá obtížnost", na kterou si spousta lidí, kteří jsou zvyklí na rally hry, stěžuje. Pokud k tomu člověk začne přistupovat jako k řízení skutečného auta, najednou přestanete bourat a časy se začnou krátit... a v tu chvíli tomu propadnete :) Pak stačí kouknout, jak jezdí "profíci", co dělají jinak, naučit se nějakou tu techniku (hlavně brždění levou nohou je na šotolině nutnost) a začnete ukrajovat další vteřinky... Nikdy jsem žádnou rally hru nehrál a auta mě doteď nezajímala (ani skutečné rally) a taky jsem při prvních pokusech končil v první zatáčce... ale zaznamenal jsem, že sice pomalu, ale jistě se neustále ve všech ohledech zlepšuju a díky tomu mě to chytlo natolik, že po měsíci se mi v online turnajích daří pravidelně umisťovat v první desetině z celkového počtu jezdů - otevřených turnajů je mimochodem kolem dvaceti denně, organizují se celé šampionáty, pro skutečně nadšené i s tučným startovným a ještě tučnějšími cenami (tisíce euro - blázni :). Kdosi online turnájky pěkně shrnul na videu https://www.youtube.com/watch?v=7fP6av_56m8
    Tady je moje poježdění s MS SideWinder Force Feedback (za 400 Kč z bazaru) po 14 dnech od prvních pokusů.
    https://www.youtube.com/watch?v=ovQOokBIcKA
    Jediné, co bych RBR vytkl, jsou zvuky, v tom je Dirt: Rally vážně jiná liga a model poškození taky není bůhvíco... ale jinak rozhodně doporučuju dát RBR šanci (volant je nutnost!), v kombinaci s online turnaji ( http://rbr.onlineracing.cz ) je to neuvěřitelná zábava :)
    https://www.youtube.com/watch?v=NtKUmr17tE8
    • Pěkná jízda, gratulace. Pro mě je RBR srdcovka, nejlepší nejen rally, ale celkově "autíčka" co sem kdy hrál (no možná stunts). Ale Dirt rally je podle mě skvělým nástupcem, možná ne TAK dobrá hra, ale rozhodně se nemusí krčit někde ve stínu. Co se mi na Dirtu líbí, stejně jako na RBR, oproti ostatním hrám je, že dokázali zachytit rychlost a divokost rally. Auta jsou v obou hrách docela neposedné, skáčou na výmolech a v obou hrách platí (v RBR podstaně víc), že dlouhá rovinka je často mnohem nebezpečnější než kdejaká zatáčka. Jak píšeš, v čem je Dirt opravdu napřed jsou zvuky, které jsou výborné a HODNĚ přispívají k výbornému zážitku z jízdy, stejně tak grafika (logicky, dyť je tam snad 11 let rozdíl). Naopak fyzikální a jízdní model je v RBR dál (byť Vanilla RBR měla taky své chybky). Takže Codies palec nahoru, snad se vrátí zpět k opravdovému rally a ne pokusům typu dirt: showdown. Jejda, málem sem zapomněl na Rally championship 2000, úžasná rally hra s výbornýma RZ-tama a nejlepším autem na světě a přilehlém vesmíru. A pro Mart9, RBR sem hrál i na šipkách a je i na klávesnici hratelná, nedokázal jsem tam takhle zajíždět nejlepší časy na světě, ale rozhodně se nejednalo o nemožnou záležitost.
    • Obrovsky souhlas.
      S fyzikou NGP mam trochu problem, protoze mi prijde nevyvazena reakce predni napravy pro asfalt a pro nezpevnene povrchy. Zatim co na sotoline krasne dostanu skubnutim volantu vuz do rizeneho smyku, na asfalte zabiraji predni kola jako s totalne osoupanyma gumama. Da se to sice korigovat setupem, ale vysledek je pro me stejne neuspokojivy.
      • jendabek
        Heleď nejsem žádný expert v tomhle, ale když jsem viděl skutečný onboard z Monte Carlo, tak jsem si taky všiml, že tím pilot škube na asfaltu rychleji, než v RBR je vůbec možné. Řekl bych, že RBR má své limity, na druhou stranu vývojáři NGP (z GVR komunity) se chvástají, že pracují s reálnými daty a výsledky porovnávají s telemetrií, kterou mají jaksi protekčně k dispozici.
        Určitě ale není fyzikální model dokonalý! Bohužel to ani náznakem nevypadá, že by se někdo jal využít moderních technologií a zpracoval podobný simulátor, ovšem odpovídající možnostem dnešní doby, určitě by byla možnost s dnešním HW toho simulovat mnohem víc... ale ono i autoři RBR na tom nekompromisním přístupu k autentičnosti koneckonců dost prodělali a proto byl vývoj, co vím, ukončen.
        No ale pokud jsou stále v obraze a vidí, jak je komunita kolem RBR veliká a aktivní i po 12 letech, musí z toho mít vážně dobrý pocit... i když peníze se občas hodí :)
        • Urcite na asfaltu skubou vic, protoze maji jinak nastaveny volant nez na sotoline. Ale pokud ani vyrazne skubnuti na jednu a hned na druhou stranu pri rychlosti kolem 130 auto nerozhodi, pak je s fyzikou neco spatne. V rFactoru se mi polozi okamzite do smyku.
          Jinak souhlas se vsim cos napsal.
    • Mart9
      Prve jsem zkoušel RBR na šipkách, proto píšu, že je to hardcore. Zkus to taky.
      • jendabek
        Tak to je jakoby sis koupil kytaru a natáhl na ni jednu strunu... dá se to, ale..
        https://www.youtube.com/watch?v=zjy12IAZyWs
        Chce to volant s Force Feedback (stačí bohatě ten MS SideWinder), to je fakt u RBR nutnost, tady se auto musí řídit s maximálním citem - a pak je to hlavně úplně jiný zážitek.
        • Mart9
          Nejsem takový nadšenec jako ty.
    • paráda *3*
    • moc pěkná jízda, zajímavý čtení.... sem netušil že RBR este takhle jede, mazec docela. dík za info
      • jendabek
        No řekl bych, že jede čím dál víc, protože Dirt: Rally není konkurencí pro ty, co berou online rally vážně (Dirt: Rally je přece jen víc hra a není tolik otevřená, RBR je necháno na pospas komunitě, která jej už řádně rozmontovala a zase smontovala k obrazu svému) a hlavně vzniká stále nový obsah - auta, tratě.
        Těším se na tuhle polskou trať
        https://www.youtube.com/watch?v=Xa7qrlh9Q6Y
        Jsem i v kontaktu s autorem, protože se taky o něco pokouším (městská RZ ve Zlíně - Barum Rally).
        • SSS Zlín v RBR??? Držím palce jak jen můžu ať to dotáhneš do konce, z Barumky jsme chtěl taky něco udělat, ale sem na tohle strašné kopyto :( A zrovna tahle RZ je velmi zajímavá a netradiční, její obrovské plus je, že část z ní vidím z baráku :)
          • jendabek
            Taky jsem ze Zlína, takže i proto... :) Beru to jako výzvu, abych využil dovednosti v Blenderu a celkově nějaké ty zkušenosti s 3D, chci podpořit skvělou komunitu kolem RBR a bude se mi to i hodit do portfolia. Zatím jsem si však vyměnil přes 70 emailů s jedním z nejzkušenějších modderů (http://trackbuilding.blogspot.cz) - RBR a jeho editor mají dost specifické požadavky a musel jsem provést několik testovacích exportů / importů, abych věděl, co si můžu při modelování dovolit a tak...Editor mimochodem vytvořil pomocí reverse engineeringu fanoušek-programátor... šílené kvantum práce! Ten samý člověk navíc naprogramoval plugin pro online turnaje...
            Podařilo se mi prozatím dostat model z Google Earth do Blenderu, takže mám šikovnou 3D šablonu, podle které to můžu dost přesně modelovat (na nic jiného to bohužel dobré není)
            http://misc.jankaderabek.com/stage-3d-template.jpg
            Aktuálně pracuji na silnicích, což by taky mělo být to nejtěžší...
            Bohužel nejsem úplně v balíku abych si mohl dovolit seknout s prací a věnovat se tomu každý den (i když by mě to bavilo), takže to asi jen tak hotovo nebude *7*
            • jendabek
              Spíš bych řekl, že zůstali ti, co to berou vážně. A tito se podle mě RBR jen tak nevzdají, právě proto, že není nástupce, který by jim dopřál to, co mají na RBR rádi. Takže podle mě už se komunita zmenšovat nebude. Ale uvidíme :)
            • Tak samozřejmě AC se ani nesnaží RBR nahradit. Každopádně RBR komunita pomalu a jistě umírá, teď je hruba desetinová oproti tomu jaká byla, když jsem ještě jezdil Team Rally.
            • jendabek
              John Deere: AC je sice hezčí a modernější, ale není to rally simulátor (i když zrovna s městským okruhem, který je celý na asfaltu, by se vypořádalo určitě dobře). Klidně to do AC pak exportuju, to už je dost jednoduché. Ale hlavně bych to chtěl rozchodit pro RBR a online turnaje a podpořit tím skvělou komunitu.
              Miro Kurek to taky přeexportoval a dle informací na jeho blogu bude dál dělat tratě pro RBR. AC ani Dirt nejsou tituly, které by RBR nahrazovaly.
            • V té strategii působí správně monumentálně, ale tak on to není malý barák ani ve skutečnosti :)
            • jendabek
              Díky! Semetín je docela vysoká laťka... ale vynasnažím se neudělat ostudu. Pro pobavení posílám zlínský "segment" v Assetto Corsa :)
              http://misc.jankaderabek.com/segment-ac1.jpg
              http://misc.jankaderabek.com/segment-ac2.jpg
              http://misc.jankaderabek.com/segment-ac3.jpg

              A pokud je libo strategii *14*
              http://misc.jankaderabek.com/skylines/segment1.jpg
              http://misc.jankaderabek.com/skylines/segment2.jpg
              http://misc.jankaderabek.com/skylines/segment3.jpg
              ... (až segment11)
            • Hele Jendo, já si cením, že se pouštíš do něčeho takového, ale není na to trochu pozdě? Když už dělat rally trať, tak bych se být tebou přesunul z RBR do Assetto Corsa, které se pomalu ale jistě proměňuje v docela hezkou rally platformu. Několik autorů tratí z RBR (Miro Kurek, Vašek Šourek a jiní) se již přesunulo do AC komunity a zatím to vypadá velice slibně
            • Z tohodle tvého projektu jsem strašně nadšený, protože projet si takhle v rally město, ve kterém člověk celý život žije po cestách, po kterých jezdí denně je pro mě úžasná představa. Do RBR existuje spousta krásných RZ vytvořených komunitou (Semetín!), ale zlínská RZ je pro mě prostě něco víc. Přeju ti ať se všechno podaří a držím palce :)
  • Vogon
    Konečně hra s pořádnou australskou lokalizací.
    https://www.youtube.com/watch?v=aheCQKlV_z4
  • Nejlepší Rally hra posledních let! Mám sice PC verzi, ale již od přeběžného přístupu.
    Tato hra mě donutila koupit si volant a nelituji.
    Má své mouchy, věřím že pravověrní Simraceři najdou chyby, ale běžný "jezdec" bude v Rally nebi!
    • Souhlas. Mit tak jeste vic trati
    • Mart9
      Trochu bych tě opravil. Je to nejlepší rally hra v historii. Rovněž jsem k vývoji přispěl zakoupením hry v early accessu. Musím se pochválit za vynikající odhad, protože jsem to koupil ještě za cenu, na kterou dosud ta hra neklesla a k tomu jsem hrál defacto hotovou hru o několik měsíců dříve než ostatní, kteří ji koupili po vydání za mnohem dráž.
      • no trochu bych narovnal tvou opravu Frufran má pravdu.. je to nejlepší posledních let.. to RBR je prostě pořád dobré, ale nelze to porovnávat díky odstupu času 1:1... vítěz není... :) a takhle to je diplomatictejsi.. btw 8 je sakra malo! Prstě
        • Mart9
          RBR je moc hardcore, až je to špatné. Pamatuju si, že jsem se prve roztočil po pár metrech, víc mě ta hra nezajímá.
          • Spíš se ztotožním s kosacem. RBR a DR jsou od sebe tolik let, že v případě chvály na první to je "cítit" nostalgií a při chvále na druhé, se vždy můžeme otáčet na nějakých nedodělkách které už nikdo na RBR hledat nebude...
            Ale určitě se pánové shodneme, že je to prostě nářez a super hra!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit