Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Děkuji, ale článek číst nebudu, nechci mít opět zkažený zážitek ze hry.
  • Že to nebude nutně horor mi nevadí. Vím, že SOMA bude mít silnou atmosféru a bude zážitek si ji zahrát.
    • To je super, že to víš, když jsi hru ještě ani nehrál. Kdybys třeba napsal "věřím", ale "vím"... to zní jako frajer co ví všechno dopředu.
  • Dopadne to dobře, FG mají za sebou 3 a ½ skvělých her, takže nevěřím, že to dopadne špatně. Jediný, co té hře může ublížit je exkluzivita pro PS4. PC Master Race by si takovouhle hru měli zahrát.
  • Pro mě byl největší herní horor adventura I Have No Mouth, and I Must Scream. Žádné lekačky, žádní nepřátelé kteří mohou hráče zabít (a on je nikoliv), žádná akce. Klidné point and click rozhraní. Ale ta atmosféra ze které se mi zvedal žaludek, mrazení v zádech, postavy, dialogy, namluvení postav. Podobně Dark Seed. Naopak tyhle moderní FPS s podprůměrným příběhem zasazeným do klišovitých prostředí - jakože strašidelných - opuštěná kosmická loď, psychiatrická léčebna - fungující jen na bázi lekání a následného strachu z dalšího vylekání... hele to je stejné jako když těsně vedle vás jiný člověk VYKŘIKNEEE, je jasné že se leknete a škubnete sebou, je to přirozená reakce každého člověka. Ale na tomhle "oklamání mozku" zakládat celou hru, to je prostě ubohý. Každopádně u současných hororů filmových není situace jiná...
    • TheLordoftheNonsense
      Naprosto souhlasím. Trefil jsi to do černého. Dark Seed bylo pro mě jako malého klučinu něco opravdu strašidelného (I have no Mouth and I Must Scream jsem hrál později jako teenager). Je pravda, že vůči dnešním hororům (snad kromě Penumbry) jsem tak otupělý, že mě kamarádi nechávají hrát pasáže, na co už sami nemají (nebo jsou líní?). Pointa je v tom, že dnešní horror hry spíše budují napětí, než bych z nich cítil hrůzu (jednoznačný příklad je Outlast). Jak si sám řekl: lekačky, lekačky, infarktíky. Dnes pot a bílý obličej nefrčí (jako např. v Shadow of The Comet). *5* U mě máš palec hore, jsem rád, že to taky někdo vidí stejně (i u těch filmů).
    • Blbost, páč jenom o lekačkách to není. hráls to? Nehrál. A Amnesia nebo Outlast není FPS, kámo. *1*
    • "Lekačka" by měla být jen třešnička na dortu. Jako když ti ho třeba žena deset minut honí a pak vystříkneš. Ale důležité je právě to desetiminutové honění (=strach a nervy ve filmu) a potom ejakulace (=lekačka).
    • Kozy
      A hrál jsi druhou Amnesii? Podle mě o dost lepší než první díl a ta atmosféra- bezkonkurenční.
    • TheGGG
      horor koukám pro hypstery v důchodu
      • TheLordoftheNonsense
        Pořád lepší starej hipster než otaku co je zamilovanej do Danteho
        • TheGGG
          to bylo fakt strašně cool. Já se nestydím ani za to že jsem otaku, ani militarik. Bejt hypsterský retrofil, to bych nepřežil.
      • Tam budeš jednou taky, pokud se ho dožiješ.
    • docela strašidelná byla taky adventura Gabriel Knight: The Beast Within - o vlkodlacích.
      A velmi hustou atmosféru z her 90. let měl Alone in the Dark 1,2,3
    • del0
      +1 Jen bych dodal, že I Have No Mouth and I Must Scream byla imho celkem dost nedoceněná hra.

      Mimochodem, třeba takový System Shock 2 považuju za jednu z nejatmosferičtějších her, co sem kdy hrál. Strach a husí kůže na každým kroku, ten pocit, že je člověk fakt TAM, přitom to ani není primárně hororová hra. Tahle hra taky lekačky vůbec nepotřebovala.
      • a to SS1 byl na tom jeste o dost lip
        • del0
          U mě právě vůbec. Hrál sem ho až po druhym díle a i když byl víc hardcore, tak to na mě tak silně jako dvojka nepůsobilo. Ve dvojce byl lepší sound a taky příběh imho.
          • nightborne
            https://www.youtube.com/watch?v=eEQReLZJXJQ

            Jak strašlivě super by bylo, kdyby tohle doopravdy byla hra?
            • del0
              Jo to už sem viděl. V takový grafice by to byla bomba. *14*
      • Docenena byla dost, nemuzes to posuzovat z ceskeho hlediska. Nicmene souhlasim s tou atmosferou. Pro me ale porad vede Dreamweb, paradni zalezitost, ktera upada (nechci rict upadla) do zapomnenky.
        • Dohrál tady někdo I have no mouth bez návodu? *3*
  • GlaDOS
    Moc dobře nechápu, proč je absence smrti problémem. Obrazovka zčerná a za chvíli se hraje dál? To zní jako klasická smrt, akorát že bez nahrávací obrazovky a bez nutnosti znovu opakovat určitý segment hry. To spíš beru jako pozitivum. V hororech mám strach hlavně ze samotné konfrontace, ne z jejího následku.

    Já Somě věřím. Jsem rád, že to nebude jen návnada na vřískající youtubery, ale dojde taky na silné existenciální motivy (už vidím, jak to některé mine a budou si stěžovat, že to není dostatečně strašidelné).
    • To víš, musí tam být smrt a následně nudné probíhání půlkou hry a zabíjení hordy nepřátel, aby ses dostal tam, kde jsi zemřel, jinak to není pro herní bohy dostatečně hardcore. Čím více smrtí a nudy, tím více hardcore.
  • oktavius66
    Vypadá to zajímavě, ale nestaršidelně.... Doufám, že se tam bude moct aspoň něčím bránit. Pokud ne, tak to půjde mimo mě. Což je škoda, těšil jsem se.
    • Nechapem preco tolko minusiek. Ja som teda velky poseera a pri Penumbre aj Amnesii som sral Maggi v kockach, ale pri tomto zatial nula bodov. Snad v plnej hre no....
    • michaliuz18
      to si nemal pisat, tu su zas fanboyi ktory su posrany aj z toho keby ta v tme nahanala nadrzana zenska. No horor jak prase , smejem sa na freddym :D Plysovy medved ktory spravi jumpscare a hned najlepsi horor na svete .. Je logicke ze sa zlaknes ked z nicoho nic na teba nieco vyskočí . V tom ale nie je pointa dobreho hororu. Preto vznikaju vselijake plytke indie hororovky od nezavislich vyvojarov bez uspechu. Stale ten isty koncept. Je to otravne, klise a nuda, a zacal to slender
      • Tak Slender je viac kravina, ako hra, ale trebars Outlast je niekede uplne inde a tiez je od nezavisleho studia. Vsetci sa kvoli par blbcom, co sa snazia len zbohanut nemozu povazovat za neschopnych a ano, tiez mi to vrieskanie so zobrazenim nejakeho ksichtu na celu obrazovku pride lacne a zacina mi to uz vadit. To dokaze naozaj kazdy a neni na tom nic hororove. Dost dobru hororovu atmosferu vedel budovat trebars Silent Hill Homecoming a to aj bez tych vrieskajucich scen. Na druhej strane to bolo asi vsetko co vedel. Uplne ma nicil napr. aj votrelec z noveho Aliena. Pri prvom prechode som vazne mal strach vyliezt zo skryse a prebehnut k dveram naproti *1*
        A to dodavam, ze som ziadny strachoput, co hned vypina cely PC rozhodne neni, len tak sa niecoho nelakam, ale tu hustu atmosferu a pocit napatia pri niektorych hrach musi prezivat kazdy.
        • Outlast je sice od nezávislého studia ale slyšel jsem že v něm jsou veteráni od zavedených studií a ne někdo, kdo tvoří hry poprvé a jumpscary se mu nejlépe programují *4*
      • oktavius66
        No já napsal jenom svůj názor co si o tom myslím. Máš ale naprostou pravdu. To když na tebe něco vyskočí neznamená Horror. Pod pojmem Horror si představuji něco čeho se bojíš neustále. Atmosféra musí gradovat, mělo by to mít morbidní muziku i prostředí. Nejvíce se člověk bojí toho, co neví že po něm vlastně jde. Např. zrušený Sillent Hills (P.T.), byl opravdu Horror. Tam to gradovalo, bylo to morbidní, strašidelné a klaustrofobní. Škoda, že se něco takového zrušilo. Ta hra mohla být nejlepší Horror za posledních X let.
        • michaliuz18
          presne, sice som "pt" nehral ale stacilo mi dost gameplay videi , a fakt je to epicke. Celkovo japonci mali vzdy dobre horory, ci uz filmy alebo potom hry hlavne silent hilly :D
  • nezájem tuhle hru prenecham jůtůberákům
  • Ja sa na to celkom tesim, Bavila ma Penumbra a bavila ma aj Amnesia resp. ma tieto hry uplne dostali. Dokonca ma dost bavilo aj Machine for Pigs i ked to bolo slabsie, ale hnusnu pachut prasacej krvi mam v ustach este doteraz. Alien Isolation bol pre mna hrou roku. Takisto milujem aj Dead Space a Fear ma svojou kvalitou udivuje este dnes, ale zrovnavat hry, za ktorymi stali take studia s Frictional Games asi nie je moc fer.
  • Amnesia bola prehypovana hra lebo vsak pc exkluzivita. Ako horor bol top alien, akcny horor Evil Within a i Outlast a hlavne dlc Whistleblower boli narez na nervy
    • TheGGG
      souhlas, amnesia to je overrated hra pro děcka od minecraftu co u toho řvou při svých otřesných letsplay videích.
    • Vogon
      Evil Within byla sra*ka, Alien byl dobrý, ale na horor moc dlouhý, Outlast byl ze začátku dobrý, ale pak začal nudit, protože byl pořád to samé dokola.
    • Jinak v pořádku?
      • Ne, není. Mozek mu vyhnisal z hlavy už nějakej ten pátek zpátky. Nicméně je celkem neškodný, občas vypotí nějakou perlu o tom jak je Playstation a jeho hry to nejlepší pod sluncem, ale nekouše.
        • Ja bych si ho na zahradku klidne vzal...
  • Amnesia mi jako hra nějak extra nesedla. Jo, občas to bylo strašidelné, ale hlavně ze začátku, než člověk zjistil, že se stačí otočit hlavou do kouta a přišera vás neuvidí. Tento typ hororu, kde nemůžu bojovat, mi prostě nesedí.
    Mnohem raději mám horory jako Dead Space, Doom 3, F.E.A.R.
    A za ultimátní lovecraftovský horor považuju Call of Ctulhu: Dark Corners of the Earh - míchá dohromady asi 3 Lovecraftovy povídky (hlavně Stín na Innsmouthem a Případ Charlese Dextera Warda)
    • Je zábavné, že ti nesedia hororové hry, kde sa musíš schovávať pred nebezpečenstvom, tak vychvaľuješ CoC - hra, kde najlepšia pasáž pre mňa - a nielen mňa - je tá, keď musíš utekať preč z hotela :).. a celkovo prvá tretina hry, čiže pasáž bez zbraní, je to najlepšie na tej hre.. odkedy sa dostaneš ku strelným zbraniam, hra je horšia
      • ta hra byla hlavně variabilní - pasáže se zbraněma, beze zbraní, kombinace adventury/hororu/FPS/stealth. Páčidlo, revolver, brokovnice, scifi zbraně. A hlavně ta atmosféra. !!!
        Je megaostuda, že tento herní server dal tomuto klenotu 6/10, zatímco různým zcela zapomenutelným nevýrazných průměrným hrám dává devítky

        Ano, utěk z hotelu byl jedním z nezapomenutelných zážitků té hry, ale dobré bylo právě to, že takových momentů tam bylo jen pár. Udělat z nich celou hru, tak ta hra bude nuda. A byl to taky horor, co nesázel na lacinné lekačky. Fakt škoda, že studio zkrachovalo a neudělalo plánovaný druhý díl.
    • Souhlas, Cthulhu byl výborný. Ten útěk z hotelu byl parádní a myslím, že se přímo od této pasáže inspirují dnešní horory.
    • Ristoro
      Call of Cthulhu byla pecka. Ještě si pamatuji, jak jsem jako malý sledoval taťku, jak to hraje a byl jsem pos*aný až za uši :D.
      • Kolik ti je? Ta hra je stará jen 9 let :-)
        • Ristoro
          Když si rozklikneš můj profil, zjistíš to :).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit