Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • cely ten okulus je len velky hype, aby ich dakto za velke peniaze (ako facebook) kupil, oni nepredavali knowhow (motion control si vedel doma zbastlit na sony hmz kdejaky nadsenec uz pred dvoma rokmi, oled displeje tu boli tiez, side by side obraz vedel tridef este skor), predavali reklamu...

    inak je to hroza des, na to, aby to bolo pouzitelne na vr hry, tak to potrebuje technologie (aj hmd aj pc co to bude pohanat), ktore si 95% ludi nemoze dovolit, takze za "300usd" sa pripravte na zariadenie, ktore bude cielene na prezeranie virtual facebooku a nie na hranie
    • Dovolím si nesúhlasiť. Mám kúpený a odskúšaný Development Kit 1 a už ten je vynikajúci a výborne poslúžil ako proof of concept. Ako píšem aj nižšie, nie je to teraz na hranie veľkých hier kvôli screen door effectu a motion sicknes, ale toto bude pre prvú consumer verziu potlačené. Už teraz je veľký skok dopredu s development kitom 2. Screen door effect je podľa tých čo to skúšali o 50% menší a motion sickness takmer potlačené (drvivá väčšina ľudí už s týmto problém nemá a zvyšok ho pociťuje v oveľa menšej miere ako to bolo u DK1). Čo sa týka pocitu z hrania, je to paráda. Oveľa lepší zážitok ako na monitore. To si musí najkôr človek vyskúšať. A o tom ma presvedčil už DK1 aj s jeho chybami. Pocit že je človek priamo v scéne je proste skvelý. To nie je ako HMZ od Sony kde pred sebou vidíš veľké 2D plátno (či scénu). Je to vyšší level.

      Čo sa týka náročnosti tak aj keď bude mať prvý consumer rift vysoké rozlíšenie, ktoré bude zabijakom v 3D, tak kľudne budeš môcť hrať vo full hd. Dôležité bude zachovať pomer strán. A to už bude zvládnuteľné na stredné detaily aj pre vyšší mainstream. Ale skôr si to väčšina ľudí kúpi presne ako píšeš na nejaký virtual facebook.
  • Hanzales
    A co ten totem? Myslíte, že to má šanci se také uchytit? Ten by měl mít koukám nějakou HW akceleraci v sobě (napomáhající právě těm "slabším" PC) ... http://www.trueplayergear.com/
    • GlaDOS
      Ty věty o hw akceleraci se mi zdají mimo. Myslím, že i Rift má hardware na zpracování surových dat a ven jdou čistá data o pozici. Tohle navíc dělá i výsledné zkreslení obrazu, ale to není moc náročná operace. Určitě je mnohem méně náročná, než dvojitý render, co musí dělat stejně pc. Takže nějaké "We offload work from your computer so you won't have to buy a new one to play your games in VR" se nedá brát vůbec vážně.

      Zatím to vypadá, že se snaží nalákat zákazníky na parametry. Ale otázkou zůstává, jak dobré mají softwarové inženýry. Mohou tam napěchovat kolik kamer chtějí, ale stejně to nemusí být moc dobře použitelné (vysoká latence, velký drift, špatná implementace předpovědi pohybu, atd.). Já budu raději sledovat Oculus. Koupě takových kopií bývá riskem.
      • Hanzales
        Tak to já každopádně také :) Osobně asi vydržím do CV1 (tou dobou už by mohlo být zase nové železo) ale pravda je, že zahrát si třeba to Assetto Corsa s DK2 bych tuze rád už teď :/
    • walltar
      Totem nemá ani mozky, ani peníze aby vyrobili něco použitelného ... Si vem, že OR měl kolem 100M USD a pořád to nebylo dost na opravdu dobrý produkt. Tak jak něco takového může sestavit někdo v garáži? Osobně si myslím, že Totem je jenom OR na který někdo dal jiný plastový kryt. No ale uvidíme. Zatím nic neukázali podle čeho by se dalo soudit.
      • Nejhorší na tom je, že tito "VR výrobci" jsou potenciální nebezpečí pro podvědomí lidí a snahu pro masový prodej. Na fórech to padlo i z komentářů lidí z Oculusu. Lidi, kteří si to pořídí budou pak flejmovat, že je to sr_čka a bez riftovacího kýblu se to nedá hrát.
        • walltar
          To samé je i samotný DK1 a asi i DK2 ... dost lidí si to koupí, bez toho aniž by si uvědomili, že to není finální produkt a potom jak to zkusí, tak píšou jaká je to hrůza a jak jim z toho bylo hned špatně.

          Hodně lidí si neuvědomuje, že bude potřeba soudit celý OR až podle CV1, která nás čeká cca za rok. A nedivil bych se, kdyby udělali podobný skok jako udělali s DK1 -> DK2.
  • Jenze on sedi, v 80% zornyho pole ma fixni body a v tech 20ti se diva na monas kde leti.
  • "...ale ta doba se nezadržitelně blíží"

    Autore, dej si tech 10 minut prace a dohledej si 20let stary clanky (trebas z Chipu) ... najdes tam PRESNE stejny formulace o presne STEJNYCH technologiich ...
    • GlaDOS
      Nepleť technologii a princip. Na světě je spousta zařízení, jejichž principy byly popsány v dávné minulosti, ale právě kvůli technologickému pokroku je bylo možné uspokojivě zrealizovat až později.
      • VFX zcela bez problemu technologicky fungovalo, dokonce daleko lip, nez zatim funguje okulus. Jenze ... to melo zcela totozne problemy. Krome ceny, ktera byla samo astronomicka, to bylo prave i o tom, mit neco na hlave nekolik hodin ... a spouste lidem se delalo spatne uz po nekolika minutach.

        Zatim je to presne totez jako 3D v televizi, ktery je vice mene mrtvy proto, ze jednak nejsou zdroj, a druhak ne kazdej je ochoden u telky sedet 2 hodiny s brejlema na ocich a pak se z toho taky casti lidem dela blbe.
    • Hanzales
      Těch neúspěchů VR by se dala najít celá řada, ale možná je právě teď ten správný čas s tím přijít a uspět. Neříkám, že to bude hned příští rok, ale doba se myslím nezadržitelně nakonec přiblížila na dosah ;o) Přeci jen OLED, 1080p+ a velmi rychlé odezvy snímání pohybu tohle posunují o notný kus dále.
    • wenceslaus
      Ale co to vlastně má dokázat? Jak to ovlivňuje současnou VR? Myslím, že nijak. Ani se podle něho nedá nic předpovídat.
      Technologie jako HD rozlišení, přesné snímání pohybu, low-persistend oled...?
  • Dagon
    Mozno teraz zase raz n4seriem istu cast tunajsieho osadenstva, no pre mna cely slavny Oculus Rift zatial ROZHODNE nepredstavuje to, co by niekto nazval tzv. "virtualnou realitou". Fajn, je to krok vpred, to nepopieram. Avsak za ziadnych okolnosti by som do daneho HW nevrazil peniaze a nepodporil tym spolocnost, ktora sa nasledne bude nazdavat, ze vsetci su s ich produktom maximalne spokojni.
    Nepochubujem, ze VR sa jedneho dna stane realitou, no OR od toho ma stale sakra daleko. Obycajne predrazene "bryle", ktore toho maju este stale co dohanat. Tym skor si kladiem otazku: PRECO BY SOM SI PRAVE TENTO POLOTOVAR MAL KUPOVAT??? Ten, kto nema s financiami najmensi problem... nech sa paci... zakupte si co len chcete. Avsak pre uplne beznych uzivatelov skratka tento produkt, dla mojho nazoru, este nie je. Na to si skratka budeme musiet min.par rokov pockat. Pokojne so mnou nesuhlaste, ja len vyjadrujem moj osobny nazor, ktory nikomu nevnucujem.
    Kazdopadne, co sa tyyka Oculus Rift... momentalne by som za dany produkt nedal ani euro. Sorry. *7*
    • Mas recht, navic narozdil od predchozich pokusu je ten produkt nekompletni - nemas sluchatka (poloha zvuku je velmi dulezita pro pocit spravnyho umisteni), nemas zadnou zpetnou odezvu (nemuzes si na nic sahnout ...) ... navic se obecne vi, ze je mozna daleko jednodussi ti posilat obraz a vjemy primo do mozku, nez vyrobit virtualni realitu zvenku. Prave proto, ze clovek disponuje o dalsima smyslama, ktery se nijak levne osrat nenechaji (jako trebas prave rovnovaznej system stredniho ucha).
      • Naopak každej ví, že je lepší si koupit vlastni sluchátka, dle toho, co si můžeš dovolit. Pokud totiž chceš kvalitní zvuk, tak sáhneš např. po Beyerdynamic, což znamená i kvalitní zvukovku, která zvládne na výstupu 250ohmů a to už máš dohromady cca 9000,-Kč jen za zvuk a to si těžko OR/FB může dovolit. Ty seš celkově nějakej zmatenej a je z tvých komentářů vidět, že se jen snažíš hanit danej produkt, ale celkově ti to moc nejde, protože máš i tak dost slabý argumenty, podpořený tehnickou negramotností.
        • Zato ty ses zjevne uplne blbej, protoze pro polohu zvuku je podstatna zafixovana poloha zdroje vuci pohledu, a u samostatnych sluchatek toho nikdy nedocilis, nemluve o tom, ze stereo sluchatka jaksi neumi z princip umistit zvuk do prostoru. Ze o tom nic netusis svedci jen o tvych vedomostech ...
          • walltar
            Ale jo umí to ... existuje jedno demo holičského salónu, které dokáže parádně navodit pocit pohybujícího se zvukového zdroje ... i na stereo sluchátkách. Funguje to bez problémů.
    • re Dagon: Tak mě ve své době přišel i Wolf3D jako virtuální realita ze sci-fi, co mne dokáže vtáhnout do sebe, navíc se svým vysokým rozlišením (čti HD rozlišením). (dále reakce na Jack1947) A to, že jsem ho hrál černobíle, protože barevné monitory byly jen pro boháče mě nevadilo...
      P.S. Oculus je další stupínek ve vývoji PC hraní, který má velký potenciál.
    • walltar
      Tak momentálně není OR určený k prodeji koncovým zákazníkům ... DK1 byla předváděčka technologie určená pro vývojáře. DK2 Je HW na kterém už půjdou vyvíjet tituly pro finální verzi a opět je určený pro vývojáře. Až CV1 (který nikdo neviděl, takže se vůbec neví jaký bude) bude určený pro koncového uživatele. A až podle toho bych OR soudil. Takže momentálně nekupovat OR není nic nenormálního ... koupilo si ho jen "pár" lidí, kteří už to nemůžou vydržet a vývojáři her.

      Ale i CV1 bude pořád produkt na půli cesty ... a asi až CV2 ukáže plnou sílu celého konceptu. Otázka je ... pokud se zajímáš o VR, chceš ho používat, nebo čekat několik let zatímco lidi kolem budou hrát? Já jsem si to zodpověděl celkem jasně, když sem si koupil DK2 za necelých 10K ... což není ani cena mojí grafické karty, monitoru, nebo mobilu co má většina mých kamarádů ... a myslím, že když jsou lidi schopní utratit 10K za mobil, tak se najde hodně lidí, kteří si CV1 koupí. A to je potřeba si uvědomit, že v USA nestojí 10K, ale 6K a že životní úroveň je tam trošku jinde.

      Navíc celý OR je tak náročný na HW, že pokud laboruješ o 10K za zařízení, tak je celkem velká možnost, že nemáš PC dost silné aby CV1 vůbec utáhlo v nějaké použitelné kvalitě. Je dost pravděpodobné, že po tobě bude chtít renderovat 1440p při 90 - 120Hz ve 3D ...
      • Jack1947
        No, takže vlastně jen pro majetné... (takže to nehrozí) díky za info. Ono taky bláhové si myslet že by to bylo i pro normální uživatele, vždyt to je celkem velký evoluční skok (možná).
        • walltar
          Tak on OR jako takový není až tak drahý ... ale prostě k němu bude potřeba výkoný HW. Pokud máš nějaké 4 roky staré PC, tak se ta investice do VR hodně zvýší. Já s CV1 plánuju kupovat celé nové PC, protože si myslím, že za rok už můj 2roky starý high end tomu nebude ani zdaleka stačit.
          • Jack1947
            Mají ty požadavky někde už napsaný? Nebo si to jen myslíš... přeci jenom OR má taky v sobě něco ne , není to uplně prázdná "helma". Bylo by to docela zklamání pokud by navíc to pc muselo být opravdu namakané to pak vidím u "konkurenčního" Morpheus výhodu že to využije střeva PS4 ( i když tam zas jsou celkem horká a je to vlastně architektura pc ale i tak). Zase se o něm moc neví no... ale to OR vydání taky ne... moc.
            • walltar
              Já se ve VR nevyznám tak jako ty, já jen říkám, co říká člověk který celé OR vytvořil ... ale jo, oni chtějí těch 120FPS jen aby to bylo náročnější. Aby si lidi museli koupit lepší HW, před tím než jim facebook začne číst myšlenky. No jo ... ještě že ty si takový profík.
            • 2Zgr: Ale kdepak, ostris pomoci cocky na nejakych 30 cm, protoze relane mas ten display cca 5cm od oka. Ostrit do nekonecna se pomoci cocky jaksi neda. Navic to funguje presne stejne jako ruzne obrazce, kde se vyzaduje abys umele zaostril jinam nez je vzdalenost obrazce. Jde to, ale velmi rychle se ti z toho unavej oci.

              2waltar: FPS muze byt vnimano jako neprijemne, pokud je pod nejakych 25 u pasivnich zobrazovadel, pripadne +- 50 u tech, ktery aktivne blikaj, rozhodne to ale nevede k tomu, ze se ti dela spatne. Jen te z toho bolej oci a po par (desitkach) minut toho mas plny zuby.
            • pro x - v OR ostříš do nekonečna, tak jako ve skutečnosti, tudíž dochází k menší námaze očí, než u používání klasickýho monitoru atd..
            • walltar
              Blbě se dělá i z malého FPS ... obě složky hrají roli. A o té složce jsem mluvil. A dokonce jsem to tam i napsal. Zatímco ten problém s rozdílnými vjemy lehce vyřešit nejde (a nějaká část populace prostě nebude moct OR použít) tak problém s FPS jde vyřešit celkem lehce ... zvýšením FPS a nízkou persistencí, takže pohyb není rozmazaný.

              10 hodin v kuse nehraju ani na normálním PC, takže to mě zase tak nevadí.
            • 2waltar: blbe ti neni kvuli FPS, blbe je ti proto, ze tvuj vizualni vjem neodpovida vjemu tvyho stredniho ucha, a to zadny FPS nevyresi. Je to presne stejnej duvod, proc se poblejes v aute/na lodi/...

              Druha cast toho problemu je ostreni na kratnou vzdalenost, oko obecne neni schopny zaostrit pod 30cm. Da se to sice vsemozne osirat, ale ne dlouhodobe. Takze zapomen ze budes hrat 10 hodin ...

              Na zobrazovani ti bohate staci daleko min.
            • walltar
              75FPS už by mohlo stačit ... to má nový DK2 ... ale podle vyjádření lidí z OR, to ještě pořád není dost, aby to vyřešilo problémy s nevolností. Vlastně čím máš lepší FPS tím bude menší šance, že se ti udělá blbě kvůli malému FPS. Takže podle tvojí odolnosti to možné bude. Tohle ale už bude hodně subjektivní. Ale zatím nevíme kolik bude mít CV1 ... mluví se o 90-120FPS. Já radši počítám s tou vyšší variantou.
            • wenceslaus
              Víborně, zahraju si War Thunder na medium/low... proč by nestačilo vlastě 75 fps?
            • walltar
              Tak ani DK1, ani DK2 žádný HW podobný morpheu nemají ... To jsou čistě zobrazovací zařízení se snímáním polohy, takže všechnu práci odvede tvoje PC.

              Morpheus sice využije PS4, ale i tak asi jen budeš moct hrát jenom hůře vypadající hry a celé to HW uvnitř přístroje s sebou jistě přinese zhoršení vlastností zobrazení, podobně jako interpolace obrazu z 720p na 1080p ...

              Na druhou stranu, ale určitě budou i hůře vypadající hry pro OR, které nebudou mít tak vysoké nároky. Ale jak už jsem psal dřív ... rozjet hru na 1080p (možná 1440p) na 90-120FPS ... u VR nemůžeš mít 30FPS, ani 60FPS nebylo dost a ve stereo zobrazení (i když to není 2x 1440, ale menší, tak je potřeba pro dopočítávání pro čočku renderovat větší obraz) bude chtít asi trošku silnější PC.

              Si zapni nějakou hru, kterou by sis chtěl zahrát na OR a nastav si ji tak aby si měl aspoň 150FPS .... Pokud to tvoje PC nedá, tak prostě budeš mít u podobně vypadajících her problém.
            • to neni o tom, ze si to ,,mysli,, to vychazi z principu toho jak OR funguje...proste si predstav pocitac, ktery bude muset byt tak rychly, aby zvladl hru ve FullHD rozliseni (pozdejsi verze dokonce minimalne 4K) na nejakych 90-120 FPS (v prvni verzi mozna bude stacit nejakych tech 75 ale i tak)
          • Jack1947
            To jsem měl na mysli že je třeba extra hw, tím padá jaká koli možnost využití tzv. Pro všechny. Takže 9k + nějaká ta mašinka nebo upgrade. Škoda že k OR nedaj grátis nějakou tu promo hru, aby to člověk na něčem otestoval. Taky.

            To nemám a neměl jsem na pc nikdy rád, upgrade po 2 letech abych si užil na max. I když né ( před pár lety) když jedu na 7let staré grafice a upgrade bude jen kvůli DX11 jinak si asi nic nezahraji. No. *15*

            Koukám že ani s novou grafou ale asi nic slavného... nebo to např GTX660 nebo jiná nerozjede? *7* kdyby byl řekněme zbytek sestavy 8gb a 3ghz 2-3roky starej procík (quad).
            • OMG tak o co ti jde? Prvně říkáš, že je to jen pro majetný, co mají na kompl pro hráče (ikdyž HW obměna pro CV1 nebude zas tak drahá) a pak z tebe vyleze, že máš 7 let starou grafku ... Takže, nejenže máš starou plečku, u které ti musí být jasný, že nemáš nárok na současný hry, natož ve 3D, ale ještě se divíš, že hráči mají samozřejmě lepší HW oproti průměru a s tím se do toho hold jde. Chceš první skutečnej model VR, kterej posune hraní na jinej level? OK, ale počítej s tím, že nejlepší pro CV1 bude nová GTX870-880. Ale ani tak bych si nezoufal, bude určitě řada her jako Lucky's Tale, který s tímhle budou počítat a budou HW nenáročný, aby si je mohli zahrát i víkendový hráči, případně ti, co nemají rozumnej HW. Btw u nás by měl vyjít na max. 7k, dle dostupnýho infa.
              ps: Procák min. i5 (pokud možno přetaktovatelný 3570K), 8GB RAM a kloudnou zvukovku se sluchátkama.
            • walltar
              Tak třeba dají ... kdo ví? Ale já bych řekl, že spíš se budou snažit držet cenu na minimu, takže k tomu nebudou balit žádné věci navíc. Ale zatím EvE Valkyrie je oznámená jako OR exkluzivita, takže ta by k tomu mohla být.

              Jinak na takové použití pro všechny se plánuje OR s integrovaným Android PC .... ale na tom asi člověk zase nic moc nespustí. PRostě pokud člověk chce hrát, tak musí jít cestou buď silného HW, nebo dopočítávání (podobně jako Sony), které ale vždycky přinese horší kvalitu a dost možná i vyšší latenci.
        • Jo, my víme, že seš socka *7*
          • Jack1947
            Trapné... vím že jen nejapný pokus tak ti odpovím kdybych byl socka asi bych neměl komp , konzole a internet nebo ano? sice jezdím sockou ale jen proto že nemám auto a řidičský průkaz to je ještě ale nic neznamená. Takže velice trapné... mimochodem si asi nepochopil co jsem myslel - majetné je tzv. v tomto případě abys využil Oculus rift tak asi bys měl disponovat nějakou nabouchanější sestavou... což já nemam a no... proč se vůbec otravuji reagovat na trotly. Já jsem klidný člověk, žádný vztek atp...

            Jo a jezdit sockou a vlakem je z našich "končin" levnější a po praze kdo jezdí autem no na těch pár metrů... fakt zbytečné povídání. *7* Já si myslím že mně tyto anonymové schválně provokují abych plenil diskuze žvásty ... nuže pro jednou to ještě udělám ale asi naposled. Přidělává to jen tomu dotyčnému co se tady stará o pořádek práci, nechci být tomu rozhodně součástí...
  • Pro autora clanku. Oculus se je spolecnost a produkt se jmenuje Rift.
    • To je marný, taky jsem se to snažil vysvětlit :)
  • Tak to řešení v Elite Dangerous by mohlo pomoci s kinetózou - ruce budou poměrně solidní záchytný bod...

    A mám-li reagovat na diskuzi o FOV -> 120+ na fHD ti bude k ničemu, potřebuješ aby s úhlem záběru rostlo i rozlišení, jinak stejně uvidíš jen "široké prd"...

    Zkrátka, říkám to pořád, VR ještě čeká zatraceně dlouhá cesta (desetiletí) než bude rozumně použitelné...
    • tak myslim, ze ve finale OR pocita se 4k rozlisenim
      • Prvá komerčná verzia okuliarov od Oculus Rift sa má objaviť v budúcom roku. Budú vtedy dostupné displeje pre mobilné zariadenia s rozlíšením 4K? Osobne si to nemyslím a skôr očakávam rozlíšenie 2K. Každopádne ani 4K nie je hranica a bude potrebné ísť vyššie. Vždy keď sa zvýši FOV sa bude musieť zvýšiť aj rozlíšenie kvôli zachovaniu ostrosti obrazu. Nemôže sa stať, že budú viditeľné pixely tak ako je to teraz u DK1.
        • wenceslaus
          4K je jejich dlouhodobý cíl a rozhodně nepůjde o první komerční verzi. Spíš jsem od nich četl něco v tom smyslu, že teprve pak se může stát VR opravdu běžnou.
          • Kedysi dávnejšie som čítal, že ani 8K ešte nemusí byť dostačujúce (v jednom rozhovore s Palmerom Luckym). Z hľadiska toho, že sa podľa všetkého zatiaľ Oculus zameriava na herný priemysel, už 4K bude poriadny zabijak výkonu. Keď bude mať Rift už v tej dobe predpokladaný aspoň 120° FOV a 120 Hz frekvenciu displeja, tak to bude sakra náročné (bude treba vyrenderovať 120 frame-ov za sekundu s tým, že aj počet objektov na renderovanie sa zvýši - a to nehovorim o veľkom náraste počtu pixelov, ktoré bude treba "obslúžiť"). Ale možno zbytočne predbieham. :-)
            • Konečně něco, co donutí výrobce GPU, zase něco začít dělat, aby se dalo alespoň nějak ospravedlnit, že nás teď vysávají :) A že se stím dá něco dělat, to už ukázala historie. Prostě z nás zatím jen ždímají peníze, jak to jen jde.
            • walltar
              Já si myslím, že CV1 bude mít maximálně 1440p a 90Hz ... vyšší rozlišení a frekvence přijdou s CV2.
    • Z vlastných skúseností viem, že použiteľné to je už teraz. Vlastním DK1 od Oculusu a je super. Samozrejme má nízke rozlíšenie (na skutočné hranie to ešte nie je, ale na demá a krátke hororové hry je to paráda), to sa ale napraví u ďalších verzií. Už DK2 má okrem väčšieho FOV aj vyššie rozlíšenie a CV1 zvýši opäť aj FOV aj rozlíšenie (vrátane frekvencie obnovovania obrazu - DK1 ide na 60 Hz, DK2 pôjde na 75 Hz, u CV1 bude tiež určite vyššia, ale nie je ešte upresnená a očakáva sa 90 Hz). Na hranie to bude teraz ale hranica pretože u CV1 sa očakáva rozlíšenie 2560x1440. A ktorá grafická karta dnes dá v pohode na slušné detaily 90 FPS v rozlíšení 2560x1440 (multi GPU sa nepočíta pretože je minimálne dnes na toto nepoužiteľné)? Okrem toho presne ako hovoríš, s väčším FOV sa automaticky musí zvyšovať aj rozlíšenie. Už teraz som zvedavý či bude obraz čistý u CV1 keďže aj u DK2 je stále pozorovateľná pixelácia a to s rozlíšením 1920x1080. Osobne pochybujem, že by chceli vyjsť na verejnosť so zariadením na ktorom budú pozorovateľné pixely.
  • So SW podporou je to trochu viac ošemetné. Pre Development Kit 1 existuje toho dosť. Ale SDK pre Development Kit 2 čo víde v júly sa líši dosť tak, že dema alebo hry vytvorené pre DK1 so starším SDK sú pre nový DK2 nepoužiteľné. Všetko bude treba prekompilovať s novým SDK k čomu určite nedôjde. Predpokladám, že to urobí iba pár ľudí. Komerčné hry budú zrejme prekompilované všetky (aj to je ale otázne).
  • Tak jsem zvedav, jak konzole zvladnou FOW 120+, ktere je pro poradne 3D bryle treba:-)
    • niceguyfromrussia.ru
      nepočul som že by FO"W"(V) nejak samo o sebe záležalo na výkone alebo by o ovplyvňovalo
      • samozrejme ze to vykon ovlivnuje - cim vyssi je fov tim vic objektu je v zaberu a tim slozitejsi je scena na vykresleni a narocnejsi na vykon.
        • niceguyfromrussia.ru
          Také nové info - väčšina (resp. všetky) herné enginy ukladajú do videopamäti všetko okolo teba -rendever distance, ktorá není ovplynená čí máš FOV 10-180 ked rozlíšenie je rovnaké... je to furt to isté... ale to vidím že tunajšie znalosti sa rovnajú nule, môžem si tu teda rozprávať múdrosti koľko chcem
          • Urob to čo píše GlaDOS a naštuduj si Frustum Culling. Moderné herné enginy dokážu vylúčiť objekty mimo zorného poľa ešte pred ich odoslaním do GPU na renderovanie. Samozrejme GPU to vie urobiť aj samo ale predtým na takýchto objektoch urobí veľa zbytočných "aktivít" a potom objekty vylúči. To sa dnes už robí na úrovni CPU, ktoré pár jednoduchými testami na prienik "schránok" objektov s Frustum poľom (určuje oblasť, ktorá sa má renderovať) vylúči tieto objekty z celého procesu renderovania (do GPU sa odošlú iba tie objekty, ktoré sa aspoň z časti prekrývajú s frustum poľom).
            • JJ. Nenapísal som to presne. Namiesto odoslania objektov sa na úrovni CPU volá iba príkaz na ich vykreslenie. Objekty sa dostanú do videopamäti počas inicializácie aaplikácie a samotný SW potom pracuje iba so smerníkmi na ne. To ale nebola hlavna téma na ktorú som reagoval.
            • Kdepak, na urovni CPU se resi, jestli ti mam do grafiky nacpat barak, kterej je kilak od tebe (proto vnimas doskakovani objektu, kdyz se to blbe udela). Co je kolem tebe potrebujes ve videopameti vzdy vsechno. Hrac se totiz prevazne muze otocit, a behem tech milisekund bys proste nebyl schopnej tam ty objekty dostat.
          • GlaDOS
            Nemáš pravdu. Objekty se ukládají do videopaměti, ale to, co nesnímá kamera, není vykreslováno. A rozhled kamery ovlivňuje fov. Vyhledej si frustum culling.
          • co to meles ty tarde? renderuje se jen to,co je v zaberu,takze sakra zalezi na tom,jestli mas FOV 60(konzole) nebo 120 (pc),takze nerozhazuj moudra,kdyz nevis nic
            • Narozdil od blbcu jako ses ty on zjevne aspon tusi, ze reneder provadi co jinyho nez GPU ... a aby moh GPU vyhodnotit co vidis a co nevidis, tak to potrebuje mit v pameti. Kdybys to tam mel ladovat pokazdy, kdyz se ve hre otocis, tak by sis dycky par vterin pockal, nez se tam ty data naladujou.
            • niceguyfromrussia.ru
              trolololollo
  • walltar
    Já si myslím, že Sony je pozadu spíš protože vyčkává jak dopadne OR. Celkově nemají kam spěchat ... na PS stejně nebudou mít konkurenci a OR jim zatím nastartuje zájem u lidí kteří to chtějí, ale zároveň nemají zájem o PC.
    • Navic velmi realisticky vidi onu (ne)pouzitelnost toho produktu. Takze se jim nechce do toho ladovat rychle velky prachy, ale zaroven nechteji byl vylozene pozadu, "kdyby nahodou". Ale zadna konzole na to stejne nema power, takze je to celkem jedno.
    • Llour
      Samozřejmě, v herním prostředím jim nic vlastně neuteče, když mají svoji vlastní uzavřenou platformu. Mám ale menší obavu o využití této technologie v neherním prostředí. Tam by Sony (jakožto technologické firmě) mohl ujet vlak. *4*
      • No zatim vubec neni jiste, ze toto bude mit nejaky vetsi uspech. Osobne porad prilis nevidim realne, ze by nekdo ve vetsim mire hral s timto na hlave. Doted vzpominam na VFX1 kdysi opravdu davno na Invexu. Tehdy jsem si rikal, ze neco takoveho se nemuze nikdy prosadit a myslim si to stale.
        • Toto ale nemôžeš porovnávať so zariadením z 90 rokov. Jednak to nie je prilba ale okuliare, ktoré sú o dosť menšie a ľahšie. A okrem toho prvý komerčne dostupný produkt od Oculusu má byť ešte ľahší a menší. Už DK1 nemá s váhou ani kvôli veľkosti žiadny problém. Mám to odskúšané.
          • Jednak meles nesmysl, VFX nebylo moc tezsi, laskave si k tomu pricti, ze jeste musis mit sluchatka a aby to +- nejak fungovalo, tak uzavreny 5.1 ... takze minimalne kilo na hlave mit budes.

            VFX navic melo zpetnou odezvu - mel si rukavici, kterou si moh s objektama manipulovat, a citil si je v prstech.
            • walltar
              Technologie je možná podobná, ale je to asi jako kdyby si porovnával Ford T a třeba nové Mondeo ... V základu to má pořád 4 kola a spalovací motor, ale celkově je to úplně jinde.
      • A nebo jim vlak neujede, protože sednou na ten správnej rychlík. Ale dlužno dodat, že poslední dobou ty vlaky ukrutně míjej. *1*
    • Asi tak. Morpheus a OR si nekonkurují, jsou to virtuální brýle na různé platformy.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit