• Bohužel FFX byl poslední díl,který stálo koupit ihned po vydání a peněz jste rozhodně nelitovali.FFXII sice taky nebyla špatná,ale už tam bylo vidět,že je něco špatně.FFXIII jsem taky dohrál,ale musím říct,že mě celkově nebavila.Příběh alespoň pro mě slabý.Prostě jsem ji chtěl jen dohrát,protože jsem dohrál FF 9-12.Ale oproti třeba 9,kde mě bavil příběh,souboje,hledání truhel po mapě podle obrázků a chtěl jsem mít nejlepšího létajícího Chocoba:-D..10 měla suprovej příběh.Bavil mě Blitzball a hledání hráčů po mapě.Měl jsem motivaci posunout se dál v příběhu a už konečně zabít toho šmejda Seymoura atd atd...ve 12 už tohle trochu chybělo,ale souboje byly pořád velice dobré a 13 už neměla nic..Souboje zk...ily a hlavně udělali velkou chybu,že jako hlavní postavu dali ženskou..ve hře mi chyběla přesně ta motivace(někoho zachránit,pomstít,náznak lásky v příběhu atd),se kterou je to evidentně stejné i u 13-2,Soundtrack velice špatný oproti starším dílúm..jak již někdo psal,hře uškodilo,že odešli Uematsu a Sakaguchi k Mistwalkers(Lost Odyssey,Blue Dragon.Last Story).Hra už nedostává hodnocení 10/10 nebo 9/10 jako v minulosti.A naprosto souhlasím s recenzentem,že JRPG je hlavně o příběhu a možná také trochu o emocích.U JRPG se musíte smát,brečet,někoho nenávidět a někoho milovat.Recenze na FFX-2 mě docela odradila,ale na druhou stranu jsem o ní ani mnoho nečekal.Zahrajte si Tales of Graces,Lost Odyssey,Eternal Sonatu,Star Ocean 4 nebo starší FF 7-10 a uvidíte,co je zážitek.
  • Tahle recenze je opravdu jeden velký špatný vtip. :) Nejdříve bych autorovi doporučoval zjistit věci ohledně postav a hlavně příběhu a poté začít psát. Jinak to dopadne asi takhle, kde člověk píše o něčem o čem zná jen naproste základy. Ano z vaší recenze usuzuji, že vás nezaujal příběh, nazaujali vás ani postavy, ale jak můžete hodnotit hru podle svého vlastního názoru? Mě se například nelíbí FPS typu Halo a dal bych jí nejraději 1/10, ale když posoudím všechny zápory a klady hry, vyjde mi 9, minimálně 8 z 10 a to jak říkám, hru nesnáším. A vy dáte hře, která dostávala 8 a 9 jako jediný, opakuji jako JEDINY ze všech recenzerů 6/10? :D Tak tohle už snad ani není možné, chlape vy se vykašlete na recenze a běžte psát novinové články, protože psát recenzi o hře, o které víte jen základy už o něčem vypovídá. Beru v potaz váš názor, že se vám hra nelíbila a že vás nezaujala, tak jí prostě fláknete šestku. To ale potom není recenze, jen názor zhrzeného hráče, který si prostě pokračování představoval trošku jinak. Asi takhle, nejlepší Final Fantasy je podle mě FF9, jenže, je to pouze můj názor (stejně jako ten váš na tuto hru). Jenže když zrecenzuji všechny Final Fantasy vychází z toho nejlépe stará dobrá sedmička. Už to chápete? Vaše recenze prostě není recenze a já souhlasím s každým kdo vás tu kritizuje. *5*
  • Jako fanoušek JRPG, jsem tim co předvádí Square zklamán. Chyba je, že stále pojmenovávají "tohle" Final Fantasy. Joo, kdyby se to jmenovalo jinak tak ani neceknu, ale když je to FF tak se zaručeně dobře prodá a myslím, že spousta lidí to vidí a tuto mrtvou sérii už podporovat nebude...mrtvou ji považuji od doby co odešel Sakaguchi. S chutí si zahraju třeba Dragon Quest VIII, kde mě to všechno baví a nic mi tam neshází...souboje tam nejsou jen tak, ale můžu je i ovládat;-). Prostě JRPG.
    Děkuji autorovi za upřímnou recenzi, kterých moc není.
  • Prosím už nikdy nepište žádnou recenzi na serii FF, očividně ji vůbec nerozumíte. Podle mého názoru jste hru ani pořádně nehrál.
    • ales.smutny
      A vy očividně nemáte argumenty kromě "nerozumíte sérii"...takže se vaše přání pokusím co nejlépe nesplnit.
  • hrozne kecy v te recenzi. mam hru komplet dohranou a ten konec me dostal. konecne chapu cely pribeh, dost se mi to libilo. a hra nabizi strasne moc zabavy i po dohrani (8 alternativnich koncu), zajimave volitelne bossy.. proste parada. 90 procent bych dal hre. je poctive udelana, ma zajimavej pribeh a boje sou dokonaly.
    • Až na to že sou ty boje tak neskutečně primitivní - absolutně žádná výzva...
      • primitvni ?? me treba Raspatil v Oerbe a bossove v Archylte Steppe dali zabrat ... i kdyz to neni nic ve srovnani s Final Fantasy X a jejich Dark Aeoni ...
  • tak sem si přečetl recenzi-a vypadlo mi z toho, že se Square zakoukali do "úspěchu" pOblijsračky a Skyshitu, aka trapná zhovadilost bez pořádného příběhu, ale hlavně, že můžem nesmyslně grindovat a máme tuny nelineárních a zásadně genericky trapných úkolů...
    • no, Square se do niceho nezakoukali, to jen pan Smutny je takovej expert na RPG a urcite i bojovek (viz jeho hemzy k traileru Tekken x Street Fighter)
  • Pilgrim66
    Mohl by mi nekdo strucne vysvetlit pribeh FFek?

Pokud mozno bez trolu atd myslim to vazne. Serie pusobi strasne poutave pro me akorat nedostupna protoze je z 90% na konsolich.

Pokud by se tu tedy nasla dobra duse ktera by me dokazala zasvetit...
    • hitokage
      Jak už psal Tora Tora - díly z hlavní linie (značené pouze římskou číslicí) na sebe nenavazují a vždy se odehrávají v jiném univerzu. Celou sérii pak protíná několik prvků, charakteristických právě pro Final Fantasy. Jde o takové "základní kameny" série: silný příběh, početná skupina hrdinů, tahové souboje, jména odkazující na lidskou mytologii, atd.

Skupina různorodých hrdinů (často rebelové) je většinou svedena dohromady společným nepřítelem. Konflikt nikdy nemá pouze dvě strany, vzájemných nepřátel je více a spojencem není nikdo. Velkou roli hrají osudy jednotlivých charakterů (nejen těch hlavních) a o zvraty a překvapení tu není nouze. Klasická záchrana vesnice / světa / vesmíru má ve Final Fantasy, oproti západním RPG, uplně jiný rozměr. Velkou daní je ovšem silná linearita a hráč je spíše divákem, než hlavním hybatelem děje.

Sakra, zní to trochu jak PR kecy, ale snažil jsem se o jistou univerzálnost :-)
      • Ale napsal jsi to fakt dobře :)
    • nedostupna tak uplne neni .... do 12 dilu se to da pustit na pc prez pcsx
    • Téměř každej díl má na sebe nenavazující příběh a odehrává se v jinym universu.
  • hitokage
    Už FF X-2 předvedlo experimentování s tradičním konceptem značky. Tehdy mě dívčí trio v hlavní roli rozhodně nijak neoslnilo. Zdá se, že tentokrát zašli autoři ještě o krok dál a zapoměli cestu zpět. Snad si do příštího dílu vzpomenou.
  • Sulfaen
    Pokud autor dohrál FF XIII-2 za 25 hodin tak hrou opravdu rychle proběh bez plnění vedlejších úkolů a prozkoumávání nepoviných časových období,já sám mam zatim nahráno přes 35 hodin a jsem tak v 75%hry(příběhu).
    • ales.smutny
      Vedlejší úkoly jsem plnil některé. Pak už mi to přišlo zbytečné a hlavně mne k tomu nic nemotivovalo. Což zmiňuji i v recenzi. Ono, jaksi měřit čas u podobného typu hry je poněkud mimo, je jen nakaždém člověku, co všechno bude dělat, zda ho baví grindovat nějaké předměty atd...
  • Tuhle sérii jsem nikdy nepochopil ,ikdyž jsem viděl gameplay videa tak jsem nepochopil co je na tom zábavnýho ;)
    • Mechwarrior_bw
      no vidíš, ja som tiež japonské hry nikdy nechápal ale potom som si zhodou náhod kúpil FF7, štyri strieborné placky so zelenou potlačou ... a odvtedy som nehral lepšiu RPG :)