Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Takovejch let to delaji a nejsou schopni najmout dalsi lidi, udelat kickstarter, nebo cokoliv co by tu hru mohlo posunout na nejakou prijatelnou uroven. A neni to zdaleka jenom o grafice, ale treba o tom otresnem rozhrani, nutnost instalovat externi programy mluvi sama za sebe.
    Misto toho ztraceji cas nejakou simulaci nehtu a podobnyma hovadinama.

    Lidi jim mesicne posilaji 3000+ dolaru a oni pul roku resi nejake nehty zatimco dulezite veci se uz 13 let prehlizeji.
    To je proste smesne
    • U této hry instalovat doprovodné programy je špatné, ale když si někdo zmoduje fallout, tak je to v pohodě. :D
    • Blue.Shark
      Jde o to, že tuhle hru hrají lidi, kteří chtějí naprosto šílenou simulaci všeho, ne uživatelsky přívětivé rozhraní nebo vyumělkovanou grafiku. Také je důležité si uvědomit, že to, co vidíš, ještě ani neobsahuje všechno, co by to mělo obsahovat. Tipuji, že až po vydání verze, která se začne cílit na kosmetické úpravy jako je právě grafika a rozhraní.
      • Ta hra uz 13 let NEPODPORUJE MYS, miliardy uzivatelu pc to povazuji za pomerne dulezite.
        Kdyz chces simulaci, tak to uz jako te absolutne nic jineho nezajima ? Kdyz chces rychle auto se silnym motorem, tak uz je ti u zadku jestli tam jsou taky brzdy a volant ?
        Tvrdit ze "hraci DF nechteji kvalitni interface" je neskutecna hloupost.
        Verim ze vetsinu soucasnych hracu absolutne nezajima rust nehtu a spis by uvitali nejake prinosne zmeny.
        • Blue.Shark
          No vidíš to. Já věřím tomu, že stávající hráči si už za 14 let zvykli. Popravdě je to záležitost cca 30 minut, než si člověk zvykne na absenci myši i na jednoduchý interface. A jelikož je ta hra nemožně komplexní (proboha, vždyť si ke každému světu generuje i jeho vlastní historii), hráči, kteří DF hrají, logicky chtějí v nastaveném trendu pokračovat, proto je bude zajímat i např. generování poezie, na kterém teď Toady pracoval. Jasné jak facka. Stačí se podívat na tamní fórum.
          • Ta hra je jenom pro pozery kteri svuj masochismus vystavuji na odiv jako odznak cti a ani nemaji zajem o kvalitnejsi hru, protoze by pak prisli o svuj hardcore status.
            A autor je uplne stejna sorta, mohl udelat dobrou hru, ale radeji se nechava sponzorovat od tohohle pozerskeho jadra ktere mu plati v podstate pouze za to ze udrzuje hru nepristupnou pro normalni lidi.
            • Blue.Shark
              Žij a nech žít; proto tě nechám dál žít v nevědomosti. Třeba se jednou podíváš na nějaké video a zjistíš, že grafika je to poslední, na co se lidi v této hře soustředí a že ani nic jiného, než současné grafické balíčky, není potřeba. A nebo nezjistíš. Je mi to asi fuk. My dva se neshodneme a já už jsem řekl, co jsem chtěl říci. *3*
      • Keyz
        Ale proč neudělají KS jak psal? Klidně to může jít vše na simulaci když to tedy lidé chtějí. Zde matlá roky něco a někdy za dlouho bude verze 1.

        Kdyby něco vydělal. Mohlo by to matlat více lidí rychleji a ve finále by tam dal více věcí které chce a rychleji. To je snad dobře
        • Blue.Shark
          No...nejspíš jednoduše nechce. Mrkni sem: http://www.destructoid.com/why-there-hasn-t-been-a-kickstarter-for-dwarf-fortress-249023.phtml
    • Tilwaen
      S tím přívětivějším rozhraním je to ošemetné. Myslím, že Dwarf Fortress má už pár let takový statut kultovní hardcore hry, že kdyby přestřelili a rozhraní udělali až moc uživatelsky přívětivé, paradoxně by na tom ve výsledku mohli tratit.
      • Takhle hry vypadali pred 30 lety, to se neda omluvit. Vzdyt to ani nepodporuje mys proboha !!!
        To neni subjektivni, kazdej by uvital kdyby se to posunulo z osmdesatych let do noveho tisicileti.
        • ocividne hra necili na tebe, tak nevidim problem. Nehraj ji.
          • Kdyz nemas co rict tak drz hubu.
            • Vždyť ti, ale řekl "ocividne hra necili na tebe, tak nevidim problem. Nehraj ji." T
  • Pokud se Vám Dwarf Fortress graficky hnusí, je tu něco podobného se jménem Gnomoria. Taky za sebe můžu doporučit kouknout na Rimworld.
  • Dwarf Fortress je vyjimecny píkrocilou simulaci, ale co se tyce delky vyvoje, tak ho hladce prekonava kdejaka skutecna rogue-like hra, jako je treba Angband, jehoz koreny sahaji so 80 let a treba vcera vysla jeho dalsi verze. http://rephial.org/develop
  • Keyz
    Dotaz: Mě by zajímalo, proč to vždy dopadne blbě?
    To ten svět je tak záměrně vytvořen aby to hráč projel? Nebo je AI hráče na prd?

    Z video to vypadá na klasický problém simulací, kdy hráč musí dělat vše a tedy dělá toho více než by jako třeba velitel, prezident, vůdce apod dělal. Poté vždy něco udělá blbě, zapomene a projede to.

    Když vidíme lidstvo, tak to přežilo řadu věcí a stále zde je. Tedy, asi to bude AI. Kdyby hráč dělal to, co odpovídá jeho pozici a AI by dělal to, co má, tak by to bylo více nezávislé na hráči a nemusel by zastávat strategická rozhodnutí + naprosto šílená mikro rozhodnutí. Zde se a něco klikne a vyjede seznam který normálně řeší odborníci a ne hlava nějaké osady. Ty informace nevadí, ale nutnost to řešit na mikro úrovni je hc.
    • Blue.Shark
      Tuším, že mottem hry je "Losing is fun". Co si pamatuji z mých skromných pokusů, nakonec je možné dosazovat trpaslíky do vůdčích rolí (pamatuji si starostu, velitele stráží a knihovníka, nebo tak něco). Myslím si ale, že už z principu nelze neprohrát i když máš trpaslíky v těchto postech - může proběhnout vzpoura, někdo ti může starostu zabít, můžeš vykopat démona...a tito vyšší trpaslíci stejně nemají až tak velký vliv. Nevím, jestli je to nedokonalost nebo záměr; pravdou však zůstává, že dřív nebo později prohraješ :))
      • Keyz
        Tak to pak vypadá na záměr. I podle motta. Dík.

        Některé hry jsou dlouhé a hodně se toho stane, co jsem tak koukal na rekordy. Jako, čte se tom fakt dobře.
        • Ono... Když se podíváš do Lidske historie, nic netrvá věčně. I Římské impérium se rozdělilo na dvě části, a nakonec zaniklo. Je to prostě o tom vydržet co nejdéle. Pokročilejší hráči si potom stanovují i vlastní cíle. Ty jsou vlastně takový "endgame" obsah. Já chtěl v tom gamesplayi kopat do pekla, jenže jak jsi mohl vidět, byla tam strašná spousta lávy, a Myslím že Poláček( *1* ), kopnul špatně a nechal šachtu zaplavit lávou.
        • nightborne
          Losing is fun v případě téhle hry opravdu funguje. Jaký scénáře dokáže Dwarf Fortress bez skriptů a předpřipravených triggerů vytvořit, se vymyká chápání. Rozpoutání války proti slonům, kdy se trpaslící zblázní a sami zaplaví svět lávou, aby vyhubili všechny tlustokožce? Pomatený trapslík, který kvůli nedostatku rakví musel sledovat, jak mu mrtvolu jeho ženy ožírají krysy, a tak se rozhodl vyrobit doomsday device na pobití všech krys? Čekání přes zimu na obchodníky v hladu a žízni, aby z něj trpaslíci přišli o rozum a pak na jaře onu spásnou karavanu pozabíjeli? Žádnej problém =). Každej pokus je unikátní, každej končí jinak.. a všechny si užiješ =).
          • Keyz
            *15* "Rozpoutání války proti slonům". Dokonalý.

            Já jen z podstaty věci rád hru pokořím, nebo u těch stavěcích se snažím postavit něco ideálně. Zde to tedy prostě nejde, nikomu se to nepovedlo a ani to prostě není nijak možné? I kdyby jsi měl nějakou pevnost okolo příkopy s vodou a jeden most, všeho dost, tak se stane to co jsi psal. AI se rozhodne něco po*ělat a podělá to pro všechny. Viz ta láva apod.
            Není to chyba když to generuje tyhle super příběhy. Jen to asi je tak záměrně nastavené, aby AI byla šílenější a méně se snažila zachovat vlastní existenci. Do toho třeba málo zdrojů apod.
            • nightborne
              Tak tak. Představ si třeba situaci, kdy jsi neodhadl příchod zimy (protože máš pevnost třeba moc na severu, výběr vhodnýho místa se správným geologickým složením hornin, porostem na povrchu a správnou teplotou je taky zábava na hodinku =), a zamrzla ti studna. Není co pít. A jako na potvoru došel i chlast. Trpaslíkům hrozí smrt žízní a tak začnou zoufale koupat ve snaze najít nějaký podzemní jezero. A to dokonce najdou, akorát u toho probudí věky spící hlubinnou stvůru, která s nima vymaluje zeď jeskyně. Třeba =).

              Akorát teda musím rozhodně doporučit, abys svojí první hru, pokud se rozhodneš DF zkusit, určitě rozjel s nějakým návodem pro začátečníky otevřeným vedle v okně, protože jinak ti nejspíš trpoši chípnou ještě než poprvé kopneš do země a to by ti zbytečně znechutilo skvělou hru =).
          • Naprosto s Tebou souhlasím.
  • Tuto hru, či spíše trpasličí simulaci si občas zahraju a úplně mne pohltí. Je to neskutečné, co dokázal vytvořit jeden programátor. Tato hra je tak jedinečná, komplikovaná, propracovaná. Jeden krátký příběh, který se mi zde stal. Jel jsem podle českého tutorialu. Pevnost celkem slušně "rozjetá". První mechanismus umístěn. Postavil jsem sklápěcí most. Propojil s pákou. Youtuber prohlásil, že si most vyzkoušíme. Necháme trpaslíka zatáhnout za páku... Chudák Trpaslík, který se zrovna nacházel na mostě byl rozdrcen v prach. A přijít na začátku o jednoho ze sedmi, to opravdu bolí. Po čase se v pevnosti začaly ozývat divné zvuky. Nějaký trpaslík spatřil ducha našeho bývalého zabitého Trpaslíka.. Trpaslík byl z toho smutný atd. atd. Dalo by se o DF hovořit hodiny. Ti z Vás, kteří by měli o DF zájem a máte strach z ascii grafiky, mám tu odkaz: http://lazynewbpack.com/
    Je to balík užitečných nástrojů i s "lepší" grafikou. Díky Games.cz za zmínku o tomto veledíle.

    Díky NeffCz
  • Kozy
    Tak teď by se tady mohl objevit i UnReal World nebo King of Dragon Pass.
  • Nebyl ten host Veskoslav? Nebo nějaký jeho příbuzný?
    • asi ano.

      Jeho žblechty byly k po*rání: Kasuál hry, andídi (asi nemrtví), édementí (snad nějaký druh rudy?). Do toho si neustále vytahovat tryčko jako kdyby měl blechy nebo co.
      • Nemám blechy.
        A v životě jsem neprošel ani jedinou hodinou angličtiny. U toho se není čemu divit. :D
        • Však jsi to přehodil do němčiny a stejně si ho(!)no rozuměl :D
          • Přehodil do němčiny? Hodily jsme si tam anglickou klávesnici.
        • Přesně, klobouk dolů.... asi si to též pořídím na vyzkoušení :-) klidně více takových gamesplayu...
        • Přesně, klobouk dolů.... asi si to též pořídím na vyzkoušení :-) klidně více takových gamesplayu...
          • Přídávám se. Jestli bude další video, budu se dívat. Možná by to chtělo připravit více savů s nějakmi zajímavými situacemi, příp. ukázat samotný začátek (nebo teda pokusy o začátky, jestli jsem správně pochopil *3* ).
            Zaujalo mě to. Dříve jsem prožil dost času u NetHacku, ale vedle tohodle působí NH jako piškvorky vedle šachů.
            • Ony začátky jsou zdlouhavý, je to jenom o kopání do země, a produkci nábytku spolu s potravinami a alkoholem.
        • Inquisitor
          Ona nervozita udělá svoje, klobouk dolů před odvahou jít do živího vysílání. Bylo to v pohodě :)
        • jakubc
          Uteč, než tě tady ta banda trollů totálně znechutí. :-)
        • náhodou klobouk dolů, postavit se takhle poprvé před kameru, ještě v přímém přenosu, zvládl jsi to v pohodě
  • No tohle je dost zvlastni hra a asi prave proto byl dnesni gamesplay hodne zajimavy ...snad bude takovych gamesplayu z "underground" her vic
  • to bych hrál kdyby to melo grafiku
    • Grafické mody jsou snadno nainstalovatelné například pomocí LNP, stejně tak i ovládání myší. A buď si jistý, že se ti nestane že bys propadl mezi texturami. Za pomoci DFHacku jde dost věcí zautomatizovat.
      Jedna pevnost mi přežila 44 let, měl jsem i krále, který byl neuvěřitelně oblíbený. Jenže když umřel stářím, šlo všechno do kopru. Nebyl nikdo s dostatečně oblíbený a s autoritou takovou aby mou 250 obyvatelovou pevnost udržel jednotnou. Nástupce už svým získáním funkce naštval část trpaslíků, další část upadla do deprese po úmrtí panovníka, někteří začali rozbíjet vzteky vybavení a za to je začala mlátit městská stráž, došlo k nějakým vážnějším zraněním - spirála se holt roztočila a nepovedlo se mi ji zastavit a když jeden pomatený trpaslík zešílel a vypustil moji zoo příšer (jeden z obranných mechanismů) do pevnosti bylo dokonáno. Přežili dva odolní trpaslíci zavření v oddělené části pevnosti sice s dostatkem zásob ale bez šance na nové migranty, kteří by se k nim přes ty hrůzy co pobíhaly o patro nad nimi nikdy nedokázali dostat živí.

      I když máte pocit, že už vás nic nepřekvapí a že vaše pevnost je tak promyšlená a vaši trpaslici tak elitní, že bude věčná, vyvede vás hra z omylu.
    • Keyz
      Tak nějak.

      Divím se, že za celou dobu nikdo neudělal nějakou slušnou grafiku aby to bylo přehledné a šlo to normálně ovládat myší. Nebo navíc zkratkami. Tohle vypadá šíleně. I menu je naprostý základ bez ničeho.

      Dnes máš možnost udělat patra ve grafice, přepínaní mezi patry simulaci x postav atd. Zde to pořád není. Jestli to má mega základu, tak by snad mohli vybrat prachy na KS.
      • A dyť je na to spousta grafických nadstaveb od komunity, v top-down i izometrickým provedení. Nikdy jsem žádnou nezkoušel, nevím, jestli některý z nich fungují i jako UI a daj se ovládat třeba myší nebo jestli jsou všechny jen view (bohužel samotná DF vyšla v době, kdy jsem neměl čas zrovna na hry a už vůbec ne na studování tak komplexních pravidel a pak jsem pozapomněl, takže i k samotný hře jsem sotva čuchnul). Ale některý ty nadstavby vypadaj fakt roztomile, zagoogli.
        • Keyz
          Jo, již jsem koukal. Mě se líbila ta 3d co ukazoval ve videu. Ale to není dotažené a jaksi to laguje nebo co....

          Já jsem měl na mysli aby vyšla jedna pořádná s podporou autora. Dnes to přece HW musí zvládnou. Zobrazit v nějaké jednoduché grafice postavičky atd. Ani nemusí mít animace bojů. Třeba ta Gnomoria vypadá nějak.
          • Dělají to dva lidé, z toho jenom jeden programuje. A adventure mode je taky dost komplexní záležitost.
    • Hru jsem nikdy nezkoušel, ale kdysi jsem o ní četl a myslím, že k tomu jsou i nějaké grafické nadstavby.
    • nightborne
      Po hodince si zvykneš a zjistíš, že to je naprosto neuvěřitelná hra i bez grafiky =).
  • kostejnesmrtelny
    Ano, takhle je to správně *14*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit