Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Inquisitor
    Tak snad většina lidí chápe, že jde o hru a s realitou to nemá nic společnýho. Dostal mě ten příklad s tím člověkem který si myslel, že je válka jako v CoD a byl rozčarovaný z reality. Najdou se i tací a za takové jim verbovači do armády můžou poděkovat. Hra by měla být hlavně zábavná a válka je ta poslední věc co jde považovat za zábavu. Ve hře je taky zabíjení zábava a v reálu pro většinu lidí určitě ne.
    Prostě jsou tu hry jako CoD a pak jiné, který tam mají nějaký ten přesah a odkaz na reálný hrůzy války.
  • MickeyMutant
    "Realita je totiž taková, že vítězem války většinou není žádná strana."

    Tenhle nesmysl jsem slyšel už tolikrát, až mám podezření, že vlastně slouží jen jako myšlenková vata imitující nějakou abstraktní vznešenou ideu bez nutnosti opravdu uvažovat.

    Samo sebou, že války mívají vítěze, kteří z nich profitují. Proto se taky vedly, vedou a povedou, pokud lidstvo lidstvem bude. Válka je efektivním způsobem dominance v průběhu celé historie a schopnost ji zorganizovat a dovést do úspěšného konce jde ruku v ruce s vývojem inteligence druhu. Je příznačné, že nějakou formu opravdové války jsou schopny vést jen vysoce organizované skupiny živočichů jako primáti nebo mravenci.
    • ucho
      tak ono je to hlavně myšleno tak, že prohrají všichni. i když může být někdo pomyslným vítězem, oběti jsou na obou stranách, na obou stranách umírají lidé, často to odnášejí nevinní lidé. to je tím myšleno. tohle je ta prohra, protože je to něco špatného.

      samozřejmě když to převedeš na ty mocenské a materiální prvky, tak ve finále ano, někdo vyhraje. z pohledu lidskosti je to ale prohra. takže jestli je to pro tebe nesmysl, jsi bezcitné hovádko. ale nic si z toho nedělej, tímhle trpí celkem dost lidí ;)
      • po prohrane bitve je nejhorsi bitva vyhrana - Wellington
      • Když to bereš takhle, jsi bezcitne hovadko ty. Dokud budes chtít tankovat za cca 35 kc/l benzinu / nafty, budou kvuli tomu jinde umirat lide. Cely system trzniho hospodarstvi je postaven na "levne pracovni sile" respektive novodobe otrokarstvi.

        Válka a je jen pokracovanim diplomacie jinymi prostředky.

        Reenageri si to tu nějak moc romantizuji.
      • MickeyMutant
        Morální soud by neměl znásilňovat fakta, jinak si pod sebou podřezává větev. Plácnout, že "vítězem války většinou není žádná strana", zní možná vznešeně, ale v souvislosti se zálibou ve virtuálním válčení je to jen hloupé klišé. Zrovna jako tvoje "prohrají všichni" nebo "pomyslný vítěz". Bude to nejspíš tím, že někteří lidé nedokážou oddělit fakta od emocí a pak jim ze všeho vychází myšlenkový buřt guláš - to bude zas asi tvoje krevní skupina.
  • Odulin
    Tohle je zajímavý, ale hrozně citlivé téma. kór dnes. Nejsem si jist, zda mají fps hry v tomhle směru nějaký velký prostor pro inovace.
  • Iosephus
    Podle mě je problém v tom, že porovnání her a filmů se současnou válkou je v tom, že si lide, co třeba i zažily boje v Afghánistánu, myslí, že všechny války vypadají stejně. Přitom se ale jedná o přísně asymetrický konflikt, který třeba s druhou světovou nejde porovnávat. Tam se skutečně spíše bojovalo, než že by se stavěla infrastruktura a získávala důvěra lidí. A s tím, že většina herních sérií začínala ve druhé světové, tak je logické, že vývojáři se pořád drží zažitých pravidel z počátku žánru. Taky je to o tom, jaké jsou tržby CoDka proti Armě. Jinak asi nejlépe by válce odpovídalo nějaké herní zpracovaní Band of Brothers, kde byla scéna, kdy voják málem hodil granát do okna, a později zjistil, že se v domě schovávají dvě ženy.
  • Jack1947
    No jistě já bych zahrnul jak zabijení tak filozofické otázky zabijení - a jiné konekonů by to mohlo být jako filozofo/poeticko epické dílo ale nesmělo by to zabředávat do hloubky, až moc aby tam byla i ta hra... ale umím si představit jak by mohla taková hra vypadat - třeba pocit bezmoci, boje s vlastním přesvědčením ale v reálu si to asi moc představit neumím.

    Ve finále je snaží udělat WW2/1 hru kde se ten voják bere jako jediný hrdina, konekonců někteří vojáci veteráni z jejich historek to i tak mají. Než se kouknout více do hloubky - třeba následky bezprostředního výbuchu granátu, zabití jednoho člověka a psychické problémy způsobené válkou... jisté pokusy zde byli no ale nic hlubokého a určitě ne až tak propracováno.
    • Já ti rozumim, možná. Viz Erich Maria Remarque. Problém je v tom, že zpracovat jeho romány do her by dopadlo stejně špatně jako jsou existující filmová zpracování.
    • Ronox
      umím si představit jak by mohla taková hra vypadat /// ale v reálu si to asi moc představit neumím

      ty jsi vážně případ *13*
  • Článek je hrozna slatanina o ničem. A ty těžce filozofický pokusy.... Tak hrajeme hry a nebo chcete "virtuální" realitu. Celej ten nesmysl v článku těžce narazi na fakta, jaká třeba minulý týden zazněla v dokumtu "pochoduj nebo zemri" - vzpomínky cechoslovaku bojuicich ve Vietnamu. Redakce by se měla držet témat, která jsou schopna ještě chápat. Kupodivu u fps jde primarne o ten boj. Jinak to shrnul i John Romero.
    • jamar28
      "Kupodivu u fps jde primarne o ten boj" - A válečná hra musí být vždycky jen fps?
      • Operace flashpoint vypravela pomoci deniku. Proberte se, pořád jde o interaktivni zábavu. Chcete skutečný zazitek? Armada pořád nabírá. Do peti let se dostanete do mise. A zajimat vas bude potom jen to, jak to tam vydrzet do konce..
        • Jo, GGG by se mohl přihlásit, když mu jde o epický zážitek, exploze a americké pruhy. Hned bych ho šoupnul někam do Nigeru nebo Somálska klučinu.
          • Ani neni treba posilat nikoho do valky, vetsina lidi se slozi, kdyz jsou pritomni autonehode nebo urazu na stavbe, kde to nekdo skarede odskace. To jsou pak ,,hrdinove,,...
          • TheGGG
            já narozdíl od zdejších deep shajt fylozofů rozeznám film/hru od reality a nemám problém si užít dobrou akci a přiznat si co mě baví... nejsem holt kavárenský chytráček, který kouká na válečné filmy kvůli šílenému přesahu a pak nad jointem moudře pokyvuje hlavou kolik toho pro svět ty anti-válečné filmy udělali... a do Somálska a Nigeru půjdu klidně, létat si s AC-130 a kosit teroristy to bych bral---
        • jamar28
          Tys ten článek vůbec nečetl, že?
          • Něco tak hloupyho jsem dlouho neviděl. Ty chápeš co je hra a k čemu slouží? Proč si raději nepustis ten dokument, který jsem zminil. Jak si představuješ valecnou hru ty? Myslíš že premyslis, kdo je v pravu a jak chudaci civilisti trpi? Myslíš, že vyrazis mezi lidi poklabosit o tom, jaky meli den? I ty tvy nazory na Ukrajinu jsou uplne mimo. Uvedomujes si treba, ze v roce 1989 se miliony lidi (rusu) stali ze dne na den obcany cizich statu? A ty už tam tahas nacky, protoze jsi o nich slyšel v televizi. Na fronte ti to bude úplně jedno.

            A k tomu hejtu na CoD z uvodu clanku: CoD byl genialni v tom, ze hrac najednou nebojoval sam, tohle mu nikdo neupre.
            • jamar28
              Prosté "Ne, nečetl jsem to, jen jsem přišel hejtovat do diskuse" by úplně stačilo. *15*
  • Najděte si na youtube sérii videí "Random Arma Bullshittery", tam máte válku se vším všudy *1*
  • No to by scenare pro takove hry museli psat skutecni spisovatele na urovni treba Remarqua. Obecne je valka glorifikovana a napr. kriticke filmy jsou v naproste mensine k tem ,,oslavnym,,.
    • Príbehy v hrách sú v 99% tupé hovadiny. Ale pri hraní to tak nevnimas, lebo hry vedia vtiahnuť hracovu pozornost lepšie ako knihy a filmy. Preto su filmy a knihy podľa hier take zle, lebo už predloha je jednoducho brak.
      • TheGGG
        protože vůbec nevychází filmy a knihy, který vydělávaj miliardy a přitom mají horší příběh jako většina her... ehm fast n furious ehm
  • jamar28
    Takhle zachytit válečný konflikt by bylo super, ale ten shitstorm si ani neumím představit. Aby to totiž za něco stálo, nesmělo by to být černobílé, takže by to nejspíš ve výsledku nakrklo angažovanou veřejnost zleva i zprava. Vždyť jsme viděli, jak některá individua nedokázala překousnout ani to, že v KC:D nebyli černoši. Jak by to proboha vypadalo, kdyby se nějaká hra pustila třeba do zpracování ukrajinské občanské války? Jedni by řvali, že je to americká propaganda, druzí zas, že je to putinovská propaganda jen proto, že by to nestranně neodpovídalo jejich pohledu. Asi proto si hry vytvářejí fantaskní světy...
    • dáš tam orky a nemusíš řešit putina ani usa nebo číňany.
      • Přesně tohle řekl Dmytrij Glukovski. Když píšete scifi, můžete kritizovat úplně všechno...
    • A co takhle to prostě udělat na základě faktů? Pravda totiž nemá 2 strany, jak se někteří populisti občas snaží naznačovat snahou být nevyhraněným a "nemít na věc názor".
      • Chci vidět jak uděláš hru z druhé světové války kde uděláš z německých vojáků lidi a né zvěř, která údajně vraždila na potkání. By tě dnešní společnost snědla i s botama
        • jamar28
          Přesně tak. Přitom dělat z nacistických vojáků jen nemyslící krvežíznivou zvěř je medvědí služba jakýmkoliv protiválečným a varovným snahám.
          • Tak což o to, ale Wehrmacht a i Waffen SS (né SS to je rozdíl) byli většinou jen lidi, kteří si mysleli, že bojují za svou vlast. Jasně můžeme tu rozebírat za jakou vlast, jak moc byli SS zfanatizování atd, atd atd. Ale to není předmětem mého příspěvku.

            Jen chci říct, že v dnešní "korektní" společnosti není možné vyzobrazit některé věci realisticky, a nejedná se jen o válečné témata.
      • Populistou se oznacuje člověk, co si dovolí mít jiný názor než nějaký svetak, co je zrovna u kormidla. A ty toho o Světě očividně ještě moc nevíš. Ja ti cucaku řeknu jedno veliky tajemství.... Svoboda jednoho člověka konci u svobody druhého.
        Dneska jsou to populisti, driv nacci, zidi, protestanti....
        • Očividně si nepochopil pointu mého postu, protože ten výron, co si předvedl, nedává smysl. Zní to jak nějaký švejkovský plk z hosdpody. Naprosto mimo.
      • jamar28
        No to je právě ta pointa. Snad žádný konflikt v dějinách nebyl černobílý, ale dejme tomu, že by se v té hře místy objevil ukrajinský režim ve špatném světle, třeba by ses setkal s náckovskou vojenskou jednotkou, která by bojovala proti ruským okupantům - hned by to byla putinovská propaganda, zjistilo by se, že prateta sestřenice vývojáře byla před 5 lety v Rusku, což je hrozně podezřelé, a Šafr by vyskočil z kůže. A stejně by to bylo i naopak. Takoví vývojáři by se ocitli mezi těmihle mlýnskými kameny, kritika, nadávky ze všech stran, tak proč se do toho pouštět, když mohou udělat bezpečnější fikci?
        • Nepochopil si. Pleteš dohromady úhel pohledu a fakta. Pokud tě chápu správně, tak podle tvojí logiky by media neměla informovat fakticky, objektivně a na základě ověřených zdrojů, protože by to mohlo (= pravda, která je vyvádí z omylu nebo zaujatosti) někoho naštvat.

          "Snad žádný konflikt v dějinách nebyl černobílý."

          To nemění nic na skutečnostech, které se v těch konfliktech staly. Jednoduchá logika: ve tvém výroku vychazíš z faktů, jinak by si totiž neměl potuchy o tom, jak moc ten konflikt nebyl černobílý.
          • jamar28
            Ale ne, zpravodajství je pochopitelně úplně jiná věc, tak jsem to vůbec nemyslel. Jenže vývojáři imho chtějí dělat hlavně umění, zábavu, případně vydělat peníze. Novináři asi budou zvyklí na to, že jim davy lidí nadávají za zaujatost (nebo naopak za nedostatečnou angažovanost), vývojáři nejspíš ne.
      • TheGGG
        hodně štěstí s hledáním těch faktů v době kdy o faktech rozhodují loutkaři, NSA, CIA, rozvědky, bilderberg a ČT1
        • Slusne zpracovany :)
        • Díky.
  • V první řadě by neměly být o propagandě.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit