Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jako sorry, ale přeceňovanějšího autora těch největších herních sraček aby jeden pohledal...
  • Hrál jsem Zaklínače 3, díky o tuhle hru zájem nemám.
  • Vavra, to je ten podporovatel Trumpa, co postuje na facebooku hoaxy z parlamentnich listu. To bude urcite super hra. Vsechny chyby stejne svede na imigranty.
  • Teďka čtu na YouTube něco o omezení savů skrze nějaký "drunk save system". To je fakt?
    • Tilwaen
      O co se jedná?
      • wenceslaus
        Hra bude mít jednu z možností uložení pozice lok slivovice. Což samozřejmě po čase Jindřicha opije.
        Má to navést hráče aby neukládali před každým rozhodnutím a raději se snažili vypořádat s následky (což nahrává nelineárním úkolům).
        Vedle toho se hra uloží na určitých místech (myslím, že po spánku) a při opuštění hry.

        P.S. Byl to nápad jednoho podporovatelů (jak přeložit "backer"?) Kickstarter kampaně.
        • Ale co když jsem východňař a jsem zvyklej chlastat? To mě pak urazí jestliže se ihned opije!

          Ale dobré rozhodnutí. Přidá to na realitě a bude supr sledovat následky.
        • Fordzy
          Vskutku geniální řešení. Podobné si vybavuji v hře Ori and the Blind Forest, ve které si sám hráč umísťoval checkpointy a na to musel mít vždy dostatek energie a tudíž si rozmyslet, jestli potřebuje checkpoint nebo si ho radši nechá na později. Z RPG her jsem zvyklý ukládat neustále a potom se ze hry vytrácí napětí, systém se slivovicí je dobré řešení.
        • Tilwaen
          Když jsem začala číst tvůj příspěvek, tak jsem původně myslela, že to je recese, ale zřejmě není. Bude to tak ve všech obtížnostech hry?

          No, každopádně mám nápad na mod.
          • wenceslaus
            Žádné obtížnosti nebudou.
        • Já bych si s dovolením rád určil sám, jestli budu ukládat před každým rozhodnutím nebo jen před některým nebo zkrátka kdy se mi zachce. Je legrační, jak Vávra, známý to bijec "neomarxistů", diktuje hráčům, jak si jeho velkolepé dílo mají užít a trestá je za to, když si je chtějí užít trochu jinak, než jak on přikáže. Co je mu sakra do toho, kdy budou lidi ukládat? Jednou tam ten systém je a pokud chce někdo strávit zbytek života tím, že bude stát ve hře na místě a ukládat a zase nahrávat stejnou situaci miliardkrát po sobě, tak Vávrovi je po tom h*vno, protože peníze za hru už Bakala dostal.

          Napadají mě samozřejmě i jiná, pragmatičtější vysvětlení, proč Vávra nechce, abychom před rozhodnutími ukládali. Například - a zejména - proto, abychom nezjistili, že ta slavná nelinearita questů je ve stylu her od Telltale. Nebo proto, že hra je tak složitá, že uložit herní stav a zase ho správně načíst tak, aby se to celé nerozbilo, je takový problém a riziko, že je lepší, když se počet těchto riskantních situací sníží na minimum.
          • jamar28
            Abych parafrázoval tebe samotného...

            Co je ti sakra po tom, jak Vávra dělá svoji hru? Kdo tě nutí ji hrát? Nemusíš si ji kupovat, můžeš klidně udělat svoji hru, která se bude jmenovat třeba Save n' load a jinou náplň ani mít nebude.
            • Nemožnost savovat kdy chceš = hra rozbitá? Hmm, to je tvůj názor...
            • jamar28
              Vzhledem k tomu, že jsem jen a pouze parafrázoval tebe, tak plně souhlasím - je to nesmyslný argument.

              Proč by se měl Vávra přizpůsobovat tobě? On dělá svoji hru a přidává tam nápady, které přijdou dobré jemu, je to jeho dílo.

              "Nelíbí se ti, že vycházejí rozbité hry? Snadná pomoc, nehrej je" - Že se ti nelíbí systém ukládání opravdu není vada hry, ale jinak ano, přesně takhle funguje trh - kvalitní produkty si lidé koupí, rozbité zpravidla ne.
            • To je ten úplně nejhloupější argument ever. Nelíbí se ti, že vycházejí rozbité hry? Snadná pomoc, nehrej je a radši si čti! *7*
          • zaty
            Tak si to urči, ale u jiné hry, která ti to umožní.
          • Nevím, jestli se čílíš, protože ti Vávra pije krev, nebo opravdu diskutuješ, ale zkusím to. Omezení savů je přece normální legitimní designové rozhodnutí. V některých hrách neukládáš vůbec. Pokud jako autor chci, abys hru hrál tak, jak si představuji, tak ti prostě dávám nějaká pravidla. Jedno je, že nemůžeš létat, a druhé, že nemůžeš ukládat kdykoliv. Zejména u velkého RPG mi to přijde naprosto logické. Srovnej páčení truhly ve Skyrimu (tak dlouho loaduješ, až tu supertěžkou truhlu náhodou otevřeš) a v Elder Scrolls Online (supertěžkou truhlu necháš na pokoji, protože paklíče jsou cenné, tak jdeš raději levelovat páčení). To druhé je hra, v tom prvním případě tam vlastně vůbec žádné páčení nemuseli dávat.
            • Zajímavý, že třeba takový Dark Souls neudělal podobné "racionální a ekonomické" rozhodnutí tím, že nepřidal možnost savovat všude - a to po tom, co někdo někde brečel, jak je to těžký, nefér a není to podle jeho potřeb. Možná kdyby to udělali, možná, možná by to pak nebyl takový fail s neživotaschopným designem, který toho moc neprodal, že ano? *15*
            • wenceslaus
              VtM se ukládal jen v rakvi? To dává smysl a mě by se to tak líbilo.
              Ale bez patchů něšla hra ani dohrát. Já se bez nich nedostal ani přes počáteční animaci.
            • Design byl neživotaschopný a udělali racionální, ekonomické rozhodnutí ho změnit.
            • Holt se řídili křikem hlasité menšiny. Jejich problém, když si za svým designem neumí stát...
            • Musíš srovnávat srovnatelné. U hry typu KC:D si na to stěžovat budu, protože taková penalizace tam nedává žádný rozumný smysl. Nemyslím si, že budu sám.

              Možná si pamětníci vzpomenou na vanilla verzi Vampire: The Masquerade, kde šlo ukládat jenom v rakvi. Vývojáři to taky všelijak okecávali, ale vzedmul se proti tomu takový odpor, že tuším už v prvním patchi jsme dostali klasický systém manuálních sejvů kdykoliv a kdekoliv. Protože lidi to tak chtěli hrát a uměníčko muselo jít stranou. A byl někdo nespokojený? Možná nějaký designer. Není mi ho líto.
            • Tu hru prostě dělá vývojář, dělá ji s nějakým záměrem a ty ji opravdu máš tak hrát. V Dark Souls žádné ukládání není, repektive se hra ukládá sama pořád, a když umřeš, teleportuješ se k ohništi. Půjdeš se vztekat, co si to dovolujou, že ti mají OKAMŽITĚ dát quick save, protože prostě nebudeš běhat znovu od ohniště k potvoře, když tě zabije? Budeš se v Mariovi čílit, že si chceš zasavovat před riskantním skokem? Vývojář prostě tím, jak hru dělá, něco sleduje. A ty to tak hraj, nebo to nehraj, ale nevztekej se, že to není jinak a že ti hned mají umožnit hrát to tak, jak chceš ty. Tak je to jednoduché.
            • Jednoduchá logika: Pokud tě to tak nebaví, tak to nehraj, není to hra pro tebe. Vývojář má nějakou filosofii, kterou realizuje ve formě herního systému a PRAVIDEL. Buď to respektuj nebo smůla. Autor vůči tobě nemá žádnou povinnost.
            • Já nechci hrát tu hru, jak si to představuje Vávra, ale jak si to představuju já. Protože cílem přece není to, aby každý hráč docenil ten úžasný nelineární systém a odpovědnost za vlastní rozhodnutí. Cílem je, aby se hráč bavil. Jestli se bude víc bavit, když bude moci kdykoliv sejvnout a zase loadnout, tak má mít možnost to udělat, POKUD HO TO TAKTO BAVÍ a pokud to, že hra je takhle nastavená, nebrání v zábavě lidem, kteří to chtějí mít jinak. Což nebrání. Kdo chce roleplayovat a neloadovat kvůli různým vyústěním, toho k tomu nic nenutí. Jestli má někdo slabou vůli (a Vávra se zdá naznačovat, že hráči slabou vůli mají a je nutné je za to trestat, asi jako když žáček vyrušuje při koncertu úžasné vážné hudby), může se to do hry dát jako level obtížnosti nebo prostě položka v Options a všichni budou spokojení. Prostě dát hráčům volbu a jednat s nimi jako s lidmi, kteří si dokážou určit, jak se chtějí bavit. Myslím si, že na tom není vůbec nic špatnýho.

              A taky není vyloučeno, že to takto skutečně bude a na YouTube jsou nepřesné nebo zastaralé informace. Proto jsem se ptal, jestli je to fakt.
    • ravux
      To musis vedet ty sam, jestli je fakt, ze tedka ctes YouTube...
      • That's like... really deep. *4*
  • jendabek
    Docela mě překvapuje, jak bídné mají podmínky pro Motion Capture na to, jak zásadní to je prvek v takové hře. Když jsem kdysi dávno pracoval pro Illusion Softworks, tak jsme měli pronajatý divadelní sál v Brně, plocha mohla být tak 20x40m a navíc byli na scéně max. 3 herci. Asi to ale chtějí mít hned po ruce.
    Co mi přišlo taky zvláštní je to, že musejí kvůli přeřeku natáčet znova - přijde mi, že namluvit znova jen zkaženou audio pasáž by bylo snažší, než to celé od začátku sehrávat, ale asi k tomu mají nějaký důvod.
    Přednáška mě každopádně celkově bavila, jen by se podle mě slušeno, aby ukázal i nějakou kompletně zpracovanou scénu, abychom viděli výsledek toho všeho. Když jsem totiž koukal na gameplaye na YT, tak mě zatím animace nijak zvlášť nenadchly.
    • Predator2
      No vidíš to, a přitom v Illusion Softworks nevyprodukovali nic, kde by byl Motion Capture nějak úchvatný. K čemu jim pak ty "lepší" podmínky byly?
    • Mart9
      Přednášku jsem neviděl, tak nevím, jestli narážíš na něco konkrétního. Každopádně je ale známá věc, že oni si žádné prostory pro motion capture právě pronajímat nechtěli, udělali si vlastní.
  • SalemCZ
    Takže hra je spíš LA noire,ale ve středověku, než Zaklínač?
  • Já nevím jak vám, ale mně to příjde fakt úsměvné sledovat ty pacienty, kteří do teď nemohou rozdýchat Danův článek o Skyrimu *1*
    • On to asi nebude jen Skyrim. *1*
    • Bohumil Císař naštěstí jsem nečetl. Každopádně platí že :Ukázaná platí Skyrim už známe ale chystanou hru ne.Přeji Danovi úspěch už kvůli hráčům. Ale když se to nepovede to bude točo.
    • Mart9
      Je to typické české chování. Bohužel si tady málokdo dokáže vážit skutečných osobností a evidentně se to děje napříč odvětvími.
      • tvuj tata je typické české chování *12*
  • Mart9
    Jaký je smysl těchto přednášek? Nemyslím přímo tuhle, ale obecně... Dostane za to přednášející zaplaceno?

    Já totiž jinak nechápu, když dělám na nějakém projektu, proč bych toho měl nechat a místo toho dělat na přednášce a prezentaci, abych to, co dělám, mohl vysvětlit ostatním. Proč???

    Jako propagace firmy je to dost slabé, obzvlášť když by z toho nebylo video. Ale přesto lidi opakovaně na takové akce chodí přednášet.
    • smysl to ma velkej ceho myslis, ze se vic proda: kvalitnejsi hry co na ni autori makaj ve dne v noci a na prezentace nemaji cas, nebo smiry s hromadou slibu co ji autori neustale chvali jak bude super naznacuji (a to je dulezite ze jen naznacuji) co vsechno v te hre bude a pro samotne prezentace nemaji cas to poradne dodelat... No kdyby to byli jen ty kvalitni hry nebyla by mezi nejprodavanejsima hrama roku 2016 No Man's Sky *3*
    • jetkeyz
      Jde o sdílení informací. V ČR je s tímto trochu problém. V zahraničí firmy často sdílejí nějaké to know-how. Vývoj jde potom trochu rychleji kupředu.
    • Mart9
      Místo nesouhlasných kliknutí mi to prosím raději vysvětlete.
      • ravux
        Clovek ma prirozenou tendenci sdilet se a mluvit o tom, co ho bavi a co ma rad. Nehlede na to, ze tim samozrejme podporujes komunitu a vzajemnym sdilenim know-how a zkusenosti pri vyvoji pomahas posouvat dopredu cele odvetvi. Penize jsou v tomto pripade to posledni. Je smutne, ze neco takoveho nechapes.
        • Mart9
          Herní byznys je konkurenční prostředí, já bych si know-how radši nechal pro sebe.
          • Ne ono je to aj cisto pragmaticke rozmyslanie. Prednasajuci si robi tym reklamu. GDS nesleduju len hraci ale aj iny vyvojari, studia alebo aj vydavatelia. Samozrejme zalezi aj od typu prednasok. Tak isto tymto sposobom mozu zlakat inych ludi z roznych oborov aby skusili vyvoj hier. Vyvojarov, hlavne kvalitnych, je nedostatok. Dnes vyvoj hier obsahuje snad najsirsie spektrum potrebnych IT zrucnosti ale aj z dalsich oborov. Mozno niekto roky kresli v autocade a je zahojeny a uz ho to ani nebavi a chcel by skusit nieco ine alebo niekto donekonecna riesi nejake marketingove navrh na tampony a chcel by konecne aj inu kreativitu.
          • ravux
            Kdyby takhle uvazovali vsichni, byli bychom stale v dobe kamenne. Kazdopadne myslim, ze ty nikdy situaci, ze by te nekam zvali prednaset, resit nebudes, tak se tim nemusis trapit ;)
            • Mart9
              No to doufám, že ne.
          • Kdyz to takto udela kazdy tak se vyvoj desive spomali vyvoj her je postavenej na sdileni postupu a technologii
    • Niekto ta pozve, niekto z fachu urobi seminar a proste ti zavola, nech mu zalepis dieru, dvihnes si ego aky si brilantny recnik, narcisticke poruchy sa pozvu aj same - podobne veci.
  • Bude ve hře možné ustřelit protivníkovi lukem péro? A bude možné sebrat výkaly z wc, když ho npc používají?
    • ravux
      Chapu, ze bys nekdy v pocitacove hre rad delal i to, co znas ze sveho domova, ale rucni vybirani vykalu v Kingdom Come nebude. Holt se neda zavdecit vsem.
    • Pokud budou mít protivníci ve hře tak malého ptáka jako máš ty, tak jej ustřelit nebude možné, páč zde nebude šance jej zaměřit a trefit. Takže tvůj dotaz je úplně irelevantní.

      Příště se rovnou, pod diskuzí k počítačové hře, můžeš ptát, kterej gel je pro tvou pérdel lepší. Tak i tak tě tam všichni pošlou. *15* *15* *15*
  • GGG se ani na foru nepochlubil, že dělal casting do Warhorsu *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit