Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Za sebe říkám ano. Fakt je ten, že příběh je nakonec docela triviální a neměl jsem ani pocit, že by se hra snažila přede mnou rozuzlení nějak utajit, ačkoliv jsem byl vážně zvědavý, co nakonec najdu v podkroví, dopadlo to přesně tak, jak jsem čekal. Přesto jsem rád, že jsem tuto hru hrál, protože doufám, že se tímto směrem aspoň částečně vývojáři vydají. Vždycky si rád zahraji hry typu série Mass Effect (nenáročné výpravné hry), ale pokud se začnou vytvářet podobné hry, které chytlavý způsob vyprávění naplní i kvalitním a plným příběhem (a nemusí to být jen ve stylu detektivek, mysticismu atp...), popř. zážitkovou stránkou (závěr Dear Esther!!!), tak budu vždycky rád.
    Akorát by to nemuseli tak přehánět s cenou...
  • Nákup ve slevě... a stejně pocit naprosto vyhozených peněz za něco tak krátkého a plytkého. *10* Přijde mi to jako "tragédie života prostého člověka", něco jako Homolkovi.

    A z pohledu hráče jednosměrná koridorová adventura, kde hlavní linka je odvyprávěná v naklíčovaných momentech a vedlejší linky člověk přečte po papírcích. *11*
  • Mně hra přijde kouzelná. Když jsem ji spustila nevěděla jsem, o co má jít, a tak jsem se ze začátku bála, kde a kdy na mě něco vskočí zpoza rohu. Připadala jsem si trošku jako slídil, při probírání všech těch šuplat a čtení poznámek, dopisů a dokumentů. Tato hra hodně vsází na fantazii hráče, který si příběh musí poskládat sám, což poskytuje úžasnou volnost vyšperkování si některých situací. Vyplatí se být opravdu poctivý při zkoumání příběhů obyvatelů domu, protože jinak mohou utéct zajímavé vedlejší dějové linky.
    • Já se teda nebál vůbec, připadal jsem si při hraní právěže v bezpečí. Navíc ten déšť a místy ta ambientní hudba nebo spíš zvuk mě strašně uklidňoval a taky proto, že jsem to hrál o stejně sychravém a deštivém dni v hodně melancholickém rozpoložení a to všechno v kulisách devadesátých let, pro které mám slabost. Pro mě bylo hraní téhle hry terapie a velký specifický emoční zážitek.
      • s komentářem jdu určitě pozdě, ale stejně to napíšu, protože to musím ze sebe dostat. já měl pocity oba. jakmile se začalo hovořit o vyvolávání mrtvého strýčka, každý skřípot, rachot, stín a kout drnkal na mé nervy. ale to se střídalo s vyprávěním sam, pod kterým hrála příjemně melancholická hudba. a prakticky pokaždé, když jsem objevil kousek příběhu členů rodiny, strach na chvíli přešel a s rodinou jsem cítil. mé smíšené pocity dokazuje i fakt, že když jsem našel klíče do sklepa, tak jsem to musel vypnout, protože to na mě bylo příliš tísnivé. ale asi po dvou hodinách, když se mi to rozleželo v hlavě a furt jsem nad sam přemýšlel, vrátil jsem se do hry a dokončil to. a jsem rád, že to dopadlo jak to dopadlo. mám toho nahráno a naviděno tolik, že si dokážu domyslet spoustu příběhů. tady jsem každým novým dílkem do mozaiky přicházel s novými variantami. a přitom je závěr tak jednoduchý a krásný a můžu usínat s úsměvem na rtech. já jim tu hru sežral prostě i s navijákem.
  • Hanzik815
    Řeknu to velice stručně.

    Gone Home je ve své podstatě velice ořezaná adventura. K smrti nemám rád adventury. Dohrál jsem Gone Home a nelituji toho.
  • 20 eur za ani ne dvě hodiny hry? A to navíc, bez možnosti si hru opakovaně užít (podobná, příběhová hra se hrát nedá, pokud už předem všechno znáte)? To fakt ne.

    Typická hra, kterou si koupím až bude ve slevě za 3 eura, víc ani cent. Momentálně je to zkrátka nehorázně předražený.

    Samozřejmě už jsem utratil daleko větší částky a to za daleko větší nesmysly, ale "Indie" hra na dvě hodiny za 20 éček je opravdu nesmysl a podporovat to rozhodně nehodlám.
    Je jasný, že kdyby něco takovýho vydalo EA, tak to každá redakce roznese na kopytech, bez ohledu to, jestli je to vlastně dobrý nebo ne, ale protože se to zařadilo do pole "Indie", tak to vlastně vůbec nevadí.

    Opět tak trochu narážím na to hodnocení, nad tím by se měla redakce opravdu zamyslet a přepracovat systém hodnocení, tak aby odpovídal dnešní době, dnešnímu pojetí her a samozřejmě - aby se dalo hodnocení vztáhnout k ostatním hrám, protože ať redakce alibisticky říká, že číselný hodnocení se nedá vztáhnout jako měřítko k ostatním hrám, tak to přímo odporuje smyslu číselnýho hodnocení.
    • celoush
      Jaká je dnešní doba? Jaké je dnešní pojetí her?
    • Mortuus
      Systém číselného hodnocení, který by odpovídal dnešní době existuje a je velmi osvědčený. Mám za to, že Rock Paper Shotgun ho používá a docela se jim to osvědčilo...
  • Tak mě tam hlavně neseděla minulost původního majitele lékárníka, který podle indicií vlastně krom zavření lékárny akorát trpěl depresemi .. předvídatelnost konce byla hodně vysoká, a herní doba na mě moc krátká .. osobně to vidím na 7/10 za takovou jednohubku na kterou si za měsíc nevzpomenu
    • MickeyMutant
      Lékárník, prastrýc Katie a Sam, má mnohem temnější životní příběh, který se rozhodně nedá odbýt jen depresemi. Lékárnu neopustil bezdůvodně a deprese z něj měli i jeho příbuzní. Jeho historie, která rodinu ovlivňuje dosud, je skrytá tak důkladně, že ji určitě 99 hráčů ze sta neodhalilo.
  • Ti, co jste hráli:napadlo vás taky, že kdybyste náhodou na začátku v hale objevili tajné dveře pod schody, tak to celé dohrajete za minutu?? Kdyby se mi tohle stalo, tak chci vrátit peníze :D
    • MickeyMutant
      Mně se to přímo stalo, takže jsem se někdy ve třetině hry dostal na konec. Pak jsem se modlil, aby fungoval ten autosave před titulky, abych se mohl vrátit a prozkoumat zbytek příběhu. Píšu to v recenzi. Tohle měli asi vyřešit tak, že by tajná místa byla přístupná až po nalezení nápovědy.
    • Miserius
      Dvere nejdou otevrit dokud o nich nevis
      • MickeyMutant
        Jdou.
        • Miserius
          Neverim, zkousim to tu a nic...
          • Já jsem to vyzkoušel a šlo to, zobrazí se tam na kurzoru otazník, ale otevřou se.
            • Miserius
              Tak to je zvlastni, asi jsem mentálek...
  • Dohráno. Koncept je parádní, ale čekal bych nějaký zvrat, nebo alespoň falešné stopy. Takhle je vlastně tak o druhého záznamu v deníku dost předvídatelné, jak to dopadne. Taky mi připadlo, že postupem ve hře nacházíte čím dál míň předmětů, což přidává spád, ale vytváří pozdější místnosti jaksi prázdnější. Herní doba 2h a to jsem četl i pro hlavní zápletku nepotřebné materiály, jestli to za tu cenu stojí nebo ne, nevím. Každopádně atmosféra je skvěle budovaná a příběh zahřeje u srdce...ale pokud nejste vůbec romantické povahy, nebo nesnášíte linearitu tak ruce pryč. 7/10
    • Rhulad
      Já bych s dovolením upřesnil tvoji poslední větu. Pokud nejste romantická lesbba v zálibě v brakové literatuře tak ruce pryč.
      • shitko
    • janchor
      Falešnejch stop je tam přece spousta: dědeček, duchařina, sestřin divnej soused z dětství, mámin potenciální milenec..
      • Nenazval bych to falešnýma stopama - jsou to spíš vedleší dějové linie.
        • Souhlasím, nějak mě moc nepřišlo, že by cokoli co Lukáš zmínil mohlo zapříčinit zmizení Sam, když v denících, které tě provázejí od začátku se mluví jen o jedné věci. (mimochodem, jak zakryji text spoilerem?)
          • Mortuus
            Hloupost. Já jsem dobrou hoďku a půl netušil jak to skončí. Všechny poznatky jsem si zapisoval na papír a kombinoval co a jak by mohlo být atd. Fakt jsem ten konec odtušil až v poslední třetině hry a to si o sobě dovolím tvrdit, že nejsem jeden z těch pomalejších mozků :D
            • Možná se mi prostě z nabízených možností zalíbila nejvíc ta správná, ale vážně mě trochu zklamalo, když to dopadlo jak jsem čekal...
          • janchor
            Tak jde přece o zmizení celé rodiny. Těch náznaků, co zlýho se jim mohlo stát, je celá řada - ruku v ruce s momenty typu prasklý žárovky při prohlídnutí křížku.

            Na spoilery je tu tag < spoiler > ... < /spoiler > (bez těch mezer).
            • Na začátku na dveřích je dopis od Sam, takže mi přišlo, že jde o její zmizení a rodiče se prostě ještě nevrátili. Jinak pro mě pocitově nejsilnější byla barva ve vaně. A z těch vedlejších postav se mi nejvíc libila ta co jsi nezmínil: tatík a jeho úspěchy a pády ve světě literatury a hlavně ůtržky z toho díla samýho, Samina Allegra ještě víc. Křížek jsem ve tmě pak hledal asi 5min, ale že by Sam chytil duch mě teda nenapadlo, spíš jen její hra. Ještě jsem zapomněl zmínit, že jestli se vám líbí uširvoucí dívčí punk, tak si hodnocení umocněte na ntou :D
        • Mortuus
          Jenže to přece ze začátku nevíš.
  • Podle Metacritc recenzenti z téhle hry uchcávají, avšak u hráčů Gone Home zcela propadá. Neví někdo proč?
    • Miserius
      Pac je hromada tupců (třeba o par řádku níže) kteří davaj hodnocení 0 jen protože tam nevybuchuje zadnej mrakodrap
      • Ten pomyslný "tupec" je ten, kdo si neuvědomuje širší realitu za takovými hodnocení a bere je pouze na face value.
      • Rhulad
        Takže proč má Outlast 8.9 když tam taky nejde střílet a mrakodrapy taky nevybuchují. Pověz mi to! Jsem zvědavý.
        • Miserius
          Outlast je horor s nadprirozenejma udalostma...Ten nepotrebuje mrakodrapy (navic je to fakt povedeny :) )
    • ucho
      Řekl bych, že to bude inteligencí. Před hráče postavíš hru, která vykazuje jisté vlastnosti a logicky jimi zaujme jen určitou skupinu lidí. Průměrný hráč přijde a řekne, že tam nejde dělat tohle, tamto a tamto a že je to tedy špatná hra... To máš jako u filmu, kdy někomu pustíš třeba muzikál. Průměrný divák obrátí oči v sloup a řekne, že tam není to a to a vadí mu, že se tam zpívá a je to pro něj automaticky špatný film. Průměrný hráč jednoduše neumí hodnotit hry podle zaměření konkrétní hry, ale hodnotí hru i podle toho, jak baví jeho. V takovém případě dojde snadno ke zkreslení hodnocení.
      Tím, že si ale potřebuješ klást tuto otázku se obávám, že je ti má odpověď k ničemu... :)
      Jestli někdo podle popisu hry pozná, že ho hra bavit nebude a že mu to nic nedává, stačí od ní dát ruce pryč, rozhodně to nebude hra pro každého...
      • resp. bylo by zajimave, kdybys to rozvedl i u hrani her. Aby jsi Ringwraitha sokoval jeste vice *1*
      • To bych si velice rad poslechl tvoji hypotezu jak oblibenost muzikalu souvisi s inteligenci *8*
        • ucho
          základem každé diskuze je chápání psaného textu. pokud s tím máš problém, nikam diskuzi neposuneš. měl by sis tedy dát pozor na to, z čeho vyvozuješ jaké implikace. pro lidi s jednodušším myšlením: oblíbenost muzikálů a inteligenci jsem tam nikde nespojoval, spojení v tom tedy hledáš marně... upřímně doufám, že touhle nechápavostí se snažíš jen diskuzi stáčet jinam, protože se nudíš.
          • Rhulad
            Ucho jestli si myslíš, že to co jsi napsal je chytré, tak tě zklamu. Sice budu vulgární, ale snad mě omluvíš. Takový srance jsem dlouhou, dlouho nečetl. Ty to máš v hlavě řádně domotané.
          • "Řekl bych, že to bude inteligencí." "To máš jako u filmu, kdy někomu pustíš třeba muzikál. "

            Muzes mi teda prosim osvetlit, jak jsi to myslel? Kdyz to najednou s inteligenci nijak nesouvisi, proc tim zacinas svuj prispevek? Pokud mi zcela jasne dokazes, ze svoji vetu "Řekl bych, že to bude inteligencí." myslis uplne jinak, potom uznam, ze jsem se mylil. Ale podle me ta tvoje veta neni dvojsmyslna a jeji vyklad je zcela jednoznacny a okecavat svoje blaboly tim, ze nekdo udajne nechape logicky vyznam jednoduchych souveti mozna bude fungovat na nekoho, koho jsi zvykly oblbovat cely zivot, ale na me to teda nezabira. A pokud to chces nekam posunout, jak po tom primo pases, tak zacni delat primarne neco se sebou. Protoze jsme se diky tve jeste vice blabolske odpovedi opravdu neposunuli ani o pid *3*
            • ok, uz te asi chapu. Ty michas inteligenci a inteligentni chovani dohromady. To jsou ale dve ruzne veci a inteligentni clovek muze mit klidne vuci muzikalum averzi a bude se k nim chovat podle tebe "neinteligentne", kdyz je oznaci jako odpad automaticky bez shlednuti. To ano. *1*
            • ucho
              já ale nepsal, že lidi, kteří hru odinstalují za 15 minut jsou hloupí. ani jsem nenaznačil, že jsou hloupí lidé, které hra nebaví... inteligence tedy rovněž nesouvisí s tím, co člověka baví... ale potřetí to sem psát nebudu...
            • fajn, ale porad netusim, proc do toho cpes inteligenci. Ze je nekdo "premyslivy" pri recenzi her jeste neznamena, ze to musi byt genius. A stejne tak clovek, ktery napr. tuto "hru" odinstaluje po 15 minutech hrani znechucen muze byt chytrejsi nez my vsichni dohromady.
              Je to ciste o tom, co se mi libi a jake mam potreby, inteligenci do toho netahejme.
            • ucho
              trochu mi uniká, proč znovu psát něco, co jsem napsal jako odpověď již předtím, ale budiž, někdy je to zjevně potřeba...
              pozorně si přečti první příspěvek, na který reaguji, je v něm otázka. tazatel se tam ptá, jestli neví někdo proč. a předmětem otázky je, proč je rozdíl mezi průměrným hodnocením recenzí a průměrným hodnocením uživatelů. a odpověď je tedy inteligence. jak je to možné? inu o tom je celý můj příspěvek, tedy že si lidé nedokážou uvědomit, co a jak hodnotí a zahrnují do toho moc ten subjektivní faktor, tedy jestli je to zrovna jejich vkus. recenzenti jsou většinou více přemýšliví lidé, kteří se to snaží vzít víc objektivně. ano, i recenze je subjektivní, ale přeci jen recenzent neignoruje fakt, že když hodnotí například adventuru, nevyčítá hře, že se tam málo střílí. a je vcelku logické, že když se objeví něco originálního, co funguje tak, jak bylo zamýšleno, je to hodnoceno kladně, protože to recenzenti dokážou ocenit. jestli se ti nelíbil příklad s muzikálem, klidně to vztáhnu na nějaký horor. můžeš mít skvělý horor, který funguje skvěle a je dobře natočený, ale přijde skupina lidí, kteří horory jako žánr nesnáší a budou film hodnotit jako odpad... tento přístup zkresluje hodnocení a takto hodnotí hloupí lidé. a to je i odpověď na ten první příspěvek ve stromě a je to mimochodem v bledě modrém to, co jsem psal předtím... tedy pokud někdo dává COD hrám nejnižší hodnocení, je to rovněž hlupák, protože i když ty hry někdo nemusí, jde většinou o kvalitně zpracované tituly ve svém žánru a holt si to vyšší hodnocení zaslouží.
              tedy co jsi udělal? vzal jsi dvě věty z celého příspěvku, co jsem psal. ty věty ani nebyly u sebe a spojil jsi je dohromady. tedy oblíbenost muzikálu s inteligencí nesouvisí vůbec nijak, ta souvislost s inteligencí je pouze v tom, když někdo hodnotí muzikál odpadem jen na základě toho, že je to muzikál, což opravdu inteligentní není...
              a ještě jeden smyšlený příklad, abys to lépe pochopil. dejme tomu, že mám slabost pro blondýnky. je inteligentní pak každou brunetu označovat za ošklivou? jenže tohle právě řada hráčů dělá. snaží se hodnotit hru, která prostě není v jejich záběru. vznikají z toho pak takové paradoxy, že dotyční kritizují prvky hry, které patří k základním stavebním kamenům.
              a tohle je víceméně podstata sporů o číselné hodnocení. někdo nepřekousne, že hra, která by ho nebavila, má vysoké hodnocení, protože lidé pod tím číslem vidí to, jak je ta hra bude bavit. u her to ale tak úplně není, desítkové hry se někdo nemusí dotknout ani klackem a sedmičková hra bude pro někoho hrou roku...
      • Rhulad
        Ucho? Prozradíš mi tvůj věk. Jestli mám tu sračkku co jsi napsal ignorovat nebo se začít obávat o tvoje duševní zdraví.
        • Ale tak on v zásadě má pravdu. Lidi hodnotí hry podle toho, jak se líbí jím.

          Ale to, v čem tento banální a očividný fakt obalil, je prostě fascinující a rád bych věřil, že to vypovídá o typickém indie fanouškovi.
      • Jsem šokován více a více. Gratuluju ti. Po Kubasově postu jsem si myslel, že už to lepší nebude, ale ty překonáváš všechny hranice.

        Ale jsem rád, že jsi vyjádřil zrovna tento názor. Je totiž bytostně svázanej s takovýtomi indie hrami.
    • možná proto, že recenzenti už toho mají nahráno strašně moc a jsou vděční za cokoli, co je trochu jiný (neříkám, že ne zároveň kvalitní)

      kdežto hráčům zjevně stačí pořád dokola stejná šablona... samozřejmě ne všem, ale většině
      • A já si říkal, že mě tady už nic nepřekvapí.
    • Rhulad
      Protože je to indie a sračkka k tomu . Indie= úspěch předem u recenzentů, Sračkka= vyloženě špatná hra pro představivost Mass Effect, Skyrim apod. perly.
      • Nepříjde mi to jako "indie", právěže je to zajímavá hra akorát ne moc dlouhá na hraní, se Skyrimem si dovolím ale nesouhlasit že je to jak ty říkáš "idie a sračkka k tomu".
      • A tohle je jeden z těch okamžiků kdy se za svůj herní koníček celkem stydím :) .
      • Pro hlupáka každý hloupý.
  • Rhulad
    Neumím si představit za tohle vysolit 500. Takzvaně peníze spláchnuté do hajzlu.
    • ucho
      Tak máš holt jen malou představivost :)
      • Rhulad
        Tož asi jsem omezený jedinec a tahle hra je dělaná pro ty inteligentnější spoluobčany.
        • JJ, stejně jako Bioshock http://www.youtube.com/watch?v=l_u18_BKczg , vtw není už něco podobného i na Gone Home? *1*
        • ucho
          Přiznání si svého problému je prvním krokem k naučení se s ním žít.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit