Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nejsem velký hráč. Občas si něco zkusím zahrát, ale žádné extra výkony nepodávám. Z tohoto hlediska musí být chápáno mé hodnocení. Já jsem tu hru vůbec nepochopil. I po hodině hraní jsem nevěděl jak se vydělávají peníze, vyrábějí pracovníci a jestli můžu vůbec ovládat nějaké postavy. Myslel jsem si bláhově, že to bude podobné AOE. Prostě pro mě je to nejasné. V žádném případě to není intuitivní. Vůbec tedy nemůžu hodnotit nudu nebo nenudu. Já jsem vlastně hru ani pořádně nerozběhl.
  • Recenzent zcela zjevně nepochopil herní mechanismus. Boje nejsou založeny na strategiích různých směrů pohybů jednotek ani na generování náhodných proměnných, mechanismus vždy bere sumu základních atributů jednotek a zohledňuje dílčí vlastnosti jako je například vzdálenost útoku, tyto parametry porovnává navzájem a v čase optimalizuje poměr ztrát na obou stranách. Jedná se především o ekonomickou simulaci, ne o vojenskou simulaci, to mě zaznít hned na začátku recenze. K medvědům - jako jeden z faktorů narušující obchodníky optimalizovanou strukturu trhu fungují skvěle, jak se jim bránit? Stačí poblíž postavit věž a udržovat v ní rozumný počet lučištníků. Stejným způsobem lze řešit i obranu měst, v případě dosažení limitu 15 000 obyvatel je rozumné mít věže dvě až tři na každé takové město. V zásadě zdesetinásobují vojenskou sílu umístěných jednotek při desetinových nákladech. Ekonomický model hry musí být omezený, nelze při půrměrném HW a plynulém hraní v reálném čase neustále generovat nové a nové produkty, navíc je kalkulace spokojenosti jednotlivých měst založena i na aktuální nabídce jednotlivých komodit/zboží, bylo by třeba změnit mechanismus už od základů, aby hra s obrovským nedostatkem jednotlivých produktů nebyla v počátcích nehratelná. Dokud nebude uvolněn zdrojový kód, nebo tato část modifikovatelná, není se o čem bavit.
    • vaclav.pechacek
      Díky za zajímavý příspěvek, ale podle mě jsem herní mechanismy pochopil dostatečně :) To všechno, co jsi o bojích napsal, může být dost dobře pravda, jenže to stále nezastiňuje fakt, že se jedná o nudu, kterou nelze nijak ovlivnit :) A bylo by tomu tak, i kdyby ta hra porovnávala najednou bůhvíkolik parametrů. Medvědům se samozřejmě bránit lze, hlavně v pozdější části hry, kdy má jeden k dispozici truhlici přetékající zlaťáky, ale to nesnižuje naprostou absurditu armád agresivních medvědů. A po generování nových produktů nikdo nevolá, ale asi každý, kdo hru nějaký čas hrál, musí uznat, že jich je prostě zoufale málo. Stále jsem čekal, kdy se mi odemknou další produkty (třeba po dohrání úvodní kampaně), ale nic takového se nestalo. Mechanismus by rozhodně nebylo třeba měnit od základů, stačilo by nastavit vzrůstající požadavky obyvatelstva spolu s jeho rostoucím počtem, tak jako to je v každé druhé hře o stavění měst. Malé vesničce by stačil jeden typ jídla a dvě, tři speciální suroviny, zatímco obrovská metropole už by potřebovala div ne všechno, co je ve hře k dispozici. Ale jestli nesouhlasíš a hra se Ti líbí, tak to je samozřejmě jedině dobře :)
      • Současná verze byla dokončována na poslední chvíli, nebyl čas ani prostředky navíc, pokud příjdou, tak jedině později formou patche, nebo DLC. Nepozději v neděli výjde první opravný patch, bude se jednat o optimalizaci managementu obchodní dopravy (zjednodušená tvorba a přiřazování vozů obchodníkům), podstatné zrychlení všech střetů bojových jednotek, rozšíření a oprava diplomacie, v neposlední řadě také zjednodušení celoplošné obsluhy měst. Herní engine je velmi povedený, hra potřebuje jen čas na dokončení a rozšíření, které byly v případě dostatku finančních prostředků vyhrazených na tento projekt zamýšleny už od začátku. A ano, součástí je i rozšíření produktových řad a základních komodit.
        • Hraji hru 3 měsíce a zatím jsem se nenudil. Jsem dlouhodobý špičkový On-line hráč v ANNO 2070 a tyto dvě hry mají cosi společného - musí se při nich přemýšlet a zvažovat každý krok. Při hraní proti plnému počtu protihráčů v plné síle , při profi obtížnosti, nastávají těžké problémy s expanzí , s obranou svého území, neexistuje pak nuda, pokud chceš splnit cíl hry - obsadit celou mapu. Hra je pak možná nudnější, když po dobití prvního královského města jednoho z protihráčů získáš rozhodující převahu. Teprve pak je čas na to sledovat, jak se sypou peníze. Během hry jsou momenty , kdy rychlost 0.5x je příliš velká. Možná je také zajímavé sledovat, za jaký časový úsek , v tomto případě fiktivní roky, dosáhneš určitého cíle - třeba : emperátor, první milion, mapa je moje. Další zpestření je určitě volba startovního města, kdy musíš zvolit určitou taktiku při obsazování zdrojů resp. stavbě měst, pokud zaváháš, tak luxusní zdroj obsadí soupeř, pokud je v blízkosti.
          Z mého pohledu je mechanismus vojska zcela dostačující . V podstatě žádné komplikace - pokud mám silnější vojsko, dostatečné zásobování, rychlí přísun nových jednotek , pak soupeř nemá šanci.
          Divá zvěř, lupiči apod. pouze komplikují situaci v počátečním stadiu hry - jejich eliminace stojí slušné peníze. A že se zvěř chová jako organizovaná skupina - to je věc, která by mi vadila jako poslední - z mého pohledu zajímavé řešení.
          Co se týče množství komodit, které jsou k dispozici - je jich 20 !. Docela slušný počet. Myslím , že v ANNO 2070 jich u jedné frakce tolik není. Pokud se časem nějaká nová objeví, na škodu to nebude.
          Takže já osobně jsem s hrou velmi spokojen..
          Pouze funkce multiplayeru by potřebovala výrazné změny. Myslím, že současný systém není dobrý. Měla by zde být možnost dlouhodobé hry bez závislosti na protihráčích zda jsou připojeni či ne. Třeba : hrát jen proti AI za stejných podmínek, po určitou dobu a kdo dřív dosáhne nějakého cíle - po ukončení vyhodnotit.
          Děkuji za pozornost
    • neustále generovat nové a nové produkty ?? proč by je generovala, stačí aby je tam tvůrci napsali : )) - myslím že to není velká zátěž na výkon PC : D - od tý doby, co sou na trhu 286 a rychlejší stroje
  • Jestli stredovekou strategii, tak Crusader Kings 2, sice to trva celkem dlouho, nez do toho clovek pronikne, ale odmena za dlouhou zabavu je vytecna *3*
    • Knights of honor a patch 1.05.

      případně Mod Hard Invasion Economy *14*
      • Paulcz
        U KoH je škoda, že je hra rozbitá, tedy ta původní a nepomohli tomu ani patche, hráč se po jedné či dvou kampaních naučí herní mechaniky a zjistí, že je vše od ekonomiky, přes válečnictví až po AI rozbité a nevyladěné. Není to ani trošku výzva.
        • Proto ten mod. Poté AI využívá to co ty a chová se jinak. Je pak sakra obtížné.
    • CK2 je nejlepsi strategie a celkove jedna z nejlepsich her, ktere jsem hral.
  • Hnisavec
    čo robí v stredoveku kráľ Rohanu??? *15* *15* *15* *1*
    • Zrzzek
      Hledá Gondor...
  • nebudu lhát, v tomhle herním suchu jsem k tomu vzhlížel jak Rimmer ke svým frčkám z plavání. Vydržel jsem to hrát hodinu a byla to nejhorší hodina minulýho měsíce. A to jsem byl dvakrát u zubaře.
    • Kozy
      Herním suchu??
      • Nevím, k čemu odkazuješ, ale Metal Gear Solid a Mad Maxe nepovažuju za hry pro zdravý/starší 12ti let. jak píše Chim pode mnou, jasně, ony každej týden vychází "hry".. ale možná už jen stárnu, a pak se divím, že mi není nic dost dobrý *3*
        • truth said
        • nevim jak muže nekdo mít odehrane všechno že už nema z čeho vybírat a tím myslím i hry 5 let na zpatek. hlavne když jsou i hry u kterych se da proparit i stovka hodin ani neviš jak
        • Veskoslav
          To jsou hov*a. Zrovna letos vychází dostatek titulů, ve kterých si každý něco najde. Takový "hipster" pohled ala už jsem na to starý je ohraný.
        • TheGGG
          tak to si hustý řízeček, hipster, retrofil a rádoby oldschool hráč. Doufám, že tě ten tvůj "hustý" komentář uspokojil. MGS 5 a vlastně celá tato série je legenda a klenot herního průmyslu a pravý masterpiece. MM je pak pohodová hra, která rohodně nedělá ostudu filmu. Chápu, že chceš být hrozně "nad věcí" a chovat se dospěle, ale akorát ze sebe děláš šaška. Dobře jsem se nasmál.
        • Kozy
          Spíš tak všeobecně, vždycky když vidim jak někdo píše o herním suchu tak nechápu, ještě jsem nezažil období kdyby nebylo co hrát, a to jsem hodně vybíravej. Spíš to bude tim stářím :D
      • Chim
        Asi to myslel kvalitativně, nikoliv kvantitativně.
  • Ja si se stredovekym obchodovanim pockam do The Guild 3..

    http://store.steampowered.com/app/311260
    • btw: komu vadil temer nehratelny stav The Guild 2: Renaissance i ve 'finalnim' stavu, tak vyvojari The Guild 3 do ni zacali prubezne delat patche, aby si s opravenou hrou udelali reklamu na trojku
      • dobry vedet, ze s koupi trojky maj lidi pockat dokud se nepriblizi 4
        • To praktikuji u většiny nákupů. Nemusím být frustrovaný 1/2 roku z chyb a čekat, který z patchů je konečně a zda vůbec opraví + většinou lze koupit hru jako komplet se všemi DLC za rozumnější cenu, než kupovat každý hned jak vyjde a pokáždé rozehrávat znovu.

          Nicméně Guild 2 Ren. už jsem taky nedávno pořídil, po té co jsem zjistil, že látají díry a je to již celkem hratelné.
          • jj, zacina to bejt sileny, pomalu nepamatuju, kdy vysla nejaka hra kompletni

            bohuzel recenzenti to ignorujou a promitaj do hodnoceni jen minimalne, takze uz se z toho stala norma
            • ámen
            • nightborne
              Že zmiňuješ Batmana, dostal jsem ho ke grafice, takže sem ho průběžně zkoušel, jak ho "patchovali"... teď má s velkou slávou znova "vyjít" a můžu říct, že mi v zatáčce při jízdě batmobilem pořád dokáže spadnout framerate o polovinu, na což teda nejsem zvědavej. /offtopic whine
            • http://www.metacritic.com/game/pc/batman-arkham-knight

              typickej pripklad, vyslo to v naprosto nehratelnym stavu, staci se podivat na video totalbiscuita v dobe vydani, a ma to 70% jak mad max (od hracu ani 20%)

              https://youtu.be/bFBd5GgGkMs?t=14m3s
        • ono to nedela stejny studio a navic dvojka se prestala patchovat proto, ze tehdy zkrachoval vydavatel (JoWood?) a tehdejsimu studiu tak byl utnut zdroj penez
  • nightborne
    Škoda, tak nějak jsem chlácholil naději, že by to mohla bejt zajímavá záležitost =).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit