Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • rtm: ano, zalezi na povaze cloveka, ale taky na tom jak se dokaze ovladat.. nevim kdo by tu stal o lidi co tu hru prozivaji, hulakaji na tsku atd. Vetsinou takovy lidi hned vyhodili, jak uz tu nekdo rikal, na velkych akci mluvi leader + par povolanych, kdo to nerespektuje, tak ma smulu a muze si hledat novou guildu.. V mensich pvp jako to 5v5, je to uz jenom o sebeucte jestli tam chcu prekrikovat kamose, aby nikdo neslysel co chtel rict...

    BTW, pekne hodnotis hry, vis o nich uplnou p.cu, ale rikas ze to jsou zvratky, kvuli jejich stylu, tak to si nech prosimte pro sebe :)..
    • Já ty hry nehodnotil a to že jsou to asijské blitky neni hodnocení hry, to je hodnocení vzhledu, ale to sem si dovolil moc že jsem tak urazil tvojí oblíbenou produkci, že...

      Normál video sem postnul o pár komentářů níže ty sebeúcto...
      • pekny video no a co ja stim se bavi uplne normalne ti borci tam:D, si nam chtel jen ukazat jak se wowko vubec nezmenilo?:D porad milion addonu, zoomle tak ze pomalu nevidi svoji postavu, milion skillu na listach a pouziva jich jenom par a taky ze mag je porad mag :D

        a si strasny zly chlapecek co urazil moje nejnejnejoblibenejsi producki budu kvuli tobe ted tyden brecet QQ

        edit: wowko by urcite vypadalo taky jako aion atd kdyby to nemelo kreslenou grafiku a nebyl si vzdycky odzoomovanej az nekde ve vesmiru :D
        • 2 Edit: Jo tak tyhle kdyby sou nejlepší, ale tomu snad ani sám nevěříš...
          • dival si se nekdy jak vypadaji ty armory ve wowku? z blizka ?;P ja teda kdyz si to predstavim v nejaky poradny grafice tak by to nemelo az tak daleko k aionu :)
            • lenže aj v GW2 sa dá urobiť čisto zápaďácké a nie asijské postavy záleží len na hráčoch
            • V tomhle souhlasím s rmt, taky nemám rád asijský hry, kde 50kilová slečna máchá kolem obouručákem - bohužel to je (spolu s asijskými obličeji, kde většina vypadá na 18 let) i v GW2, ale to se hold nedá nic dělat (taky to mohlo dopadnout z mého pohledu mohem hůř, díky bohu, že jsou ty chary jakž takž oblečený), s postupným postupným pronikáním východních kultur si budeme muset na takový styl alá anime zvyknout. . . *9*
            • No zbraně a novější brnění ano, ty jsou ujetý asijskym směrem + různé nesmyslné glow enchanty, ale chary maj čistej zápaďáckej look a to překvapivě i blood elfové.

              Ostatně uvidíme jak bude vypadat Titan, jestli to bude něco ála asie, tak bohužel smůla pro mě...
        • Ne chtěl sem jenom ukázat jak vypadá normální konverzace v aréně a proč se mi nechce věřit že může probíhat normální a ještě k tomu ledově klidná tzv. "dospělácká" (dle sankuriho) konverzace mezi 30ti lidma při PvP...

          PS: Tak promiň, to sem nechtěl... *13*
      • sankuri
        Heh WoWko prozmenu vypada jak rozmocene omalovanky, tam lidi nadavali na odpornou grafiku jeste nekdy v bete:-)
        • Malleth
          Řekl bych že Wowko i GW2 vypadaj skvěle. Wow je samozřejmě už zastaralý, ale Blizzard už ve Warcraftu 3 ukázal že umí i z minima polygonů udělat něco, co vypadá pěkně a vydrží dlouho. Nechápu ale proč mají ve wowku na výběr tak málo xichtů.

          Postavy v The Old Republic jsou ale naprosto odporný. Rasy jsou jen variace na člověka a přijde mi že 90% zbrojí tam navrhovali úplný amatéři. Dalo by se celkem přejít kdyby šlo jen o low-level equip, ale tam vypadaj hrozně důležitý příběhový postavy.
        • No to souhlasim že je to jak omalovánky ale graficky odporný mi to nepřijde a dnes už to má podstatně lepší grafiku než v době vydání...
          • sankuri
            Nejde ani tak o textury jako spise to ze Blizzard neumi delat modely (nebo to dela schvalne?) objektu.
            • sankuri
              Tjn, me osobne se ta grafika nikdy nezalibila bylo jedno jak dlouho jsem na to koukal a premlouval se
            • Jestli myslíš budovy atd. to mi přijde jako prostě stylizace ála W3 a např. Northrend a nové lokace v Cata vypadaj skvěle, to samé nové modely mobů a charů. A třeba model takového night elfa a elfky mi přišel skvělej od začátku. A už samotné TBC mělo celkem slušné grafické provedení nových lokací a mobů a i charů - např. draenei male vypadá skvěle. Třeba grafické provedení WoWu mi přijde mnohonásobně lepší jak grafické provedení EQ2 a v podstatě i Warhammeru. SWTOR na tom byl lépe, ale zase byly naprosto zpraseny xichty a byl přítomen katastrofální engine...
  • ok, na US jsem nehrál, tak nemohu posoudit

    a jak říkám, WoW je pro jiný druh hráčů než GW2 (teda aspoň mi to tak zatím připadá), tím chci říct, že v GW2 se mi zdá rovina gear/skill nakloněná ke skillu víc než u WoW = u obou her je potřeba oboje, ale u GW2 mi rozdíl v oblečení nepřipadá tak rozhodující jako u WoW

    zkrátka si chci užívat BG i bez toho, abych před tím Y hodin sháněl obstojný gear

    od GW2 očekávám svižnou hru s pěkným světem a menší náročností na čas (WoW splňuje svižnost, s pandama ztratí svět, k času jsem se již vyjadřoval), tak uvidím jestli se nezklamu
    • Vzhledem k tomu že GW2 sem nehrál tak nemůžu soudit.

      To chápu. Ale ono stačí udělat nákup na AH. *5*

      Tak si to užij, když tě to nezklame tak pak neni co řešit.
  • sankuri
    rmt: Pokud nechces poslouchat "nejake ty ferdy" tak to se pak vubec nedivim ze jsi stezi zazil organizovane 5v5. Uprimne se divim ze te tam vubec chteli s tvym pristupem, asi nemeli moc na vyber.
    Ze prej ve WoWku nemusis do dungu ani pachnout, no to jsi me vazne pobavil:-)

    WoWko jsem hral od bety az po konec TBC. A hral ty jsi nekdy neco jineho nez WoWko? Ocividne ne, protoze clovek s aspon minimalni zkusenosti s jinymi mmo by takoveto hlody nikdy nenapsal:-)

    //Edit: btw kdyz mluvis o tom jak to muze vypadat bez rvani pavianu, tak poslouchej:
    http://www.youtube.com/watch?v=PxXmbousLQ0
    • Mimochodem takhle nějak vypadá realná situace 2vs2, 5vs5 je 3x tak horší...

      http://www.youtube.com/watch?v=n9Q4MhmE6dk&feature=related
      • sankuri
        Heh koukam ze je to porad o tom nudnem "namackej to combo rychleji nez ten druhej":-)
        • Ty seš opravdu komik... V jaké hře je to jiné, rychlost = win vždycky. Ale mě šlo o to ukázat ti jak vypadá normální konverzace kvalitních hráču v aréně...

          Mimochodem na to že máš rád ten "dospělácký" styl ála flegmahammer se na diskusi opravdu příliš "dospělácky" nevyjadřuješ...
          • sankuri
            Sry ale proste si nemuzu pomoct, vzdycky kdyz si vzpomenu jak bylo ve WoWku dementne udelane PvP tak dostavam zaludecni vredy
            • sankuri
              Veci byla spousta, ale predevsim silene gear based a nevyvazenost class. Clovek mohl delat co chtel ale kdyz ti ogearovany mamlas dal jednu pecku vetsi nez melo tve nej combo dohromady, tak to byl proste fail.
              Osobne jsem nejlepsi PvP zazil v GW1 a taky minulou betu v GW2. U GW2 je jeste brzy rict jestli vse v PvP bude v tom uzasne dynamickem trendu pokracovat, nicmene co se tyce GW1 mu WoWko v PvP nesaha ani po kolena.
            • Já upřímně nechápu co ti na PvP specielně v době TBC vadilo, na sklonku kdy přišel patch 2.4 to bylo naprosto nejlepší PvP jaký sem kdy v MMO hrál...
    • Ale nesmysl, do areny se berou kvalitní hráči a všem je putna že u hry maj hlody, a to já byl ještě ten kterej mluvil asi nejméně...

      Ale samozřejmě že v době TBC to potřeba bylo, ale to sem chodil raidy i kvůli equipu pro mága, Tempest Regalia bylo to nejlepší do PvP pro arcane maga... Já mluvim o stávající situaci, PvE dnes vůbec nemusíš hrát, tedy pouze prvních 10 lvlů ale to je řekl bych v klidu...

      No tak to je hodně nesmyslný srovnání, v AV sme se taky nepřehřvávali, to je naprosto něco jinýho než 5vs5... Mimochodem to bylo jak kdyby hráli pouze flegmatici :-)

      Samozřejmě že jsem hrál i jiné MMO...
      • sankuri
        Ne flegmatici pouze dospeli rozumni a sehrani lide. To byl ostatne jeden z duvodu proc jsem WoWko povesil na hrebik, clovek se ani nehnul aby po nem neporvaval nesmyslny nejaky uhrovity pubertacek.
        Na zbytek nema cenu odpovidat, o urovni PvP ve WoWku si uz leta myslim svoje.
  • sankuri
    Add nekde ze spod uz tam zas neslo reagovat. Velke bitvy se vzdy daji organizovat, zazil jsem to v DaoC, zazil jsem to ve Warhammeru. A prvni naznak uz byl tuto betu, mrknete na video: http://www.youtube.com/watch?v=HPZHsfa6gEs
    Organizovanych guild v pomeru k pugu je vzdy tak 50:50. Staci dobry leader a zazitky jsou pak skutecne epicke.
    Lidi co neumi v boji poslouchat leadera a delaji si co chcou nemaji v guilde co delat, v moji rozhodne ne. Vzdycky se najde dost lidi ochotnych pracovat pro team, je jedno jestli 5v5 nebo 50v50.
    • Budu oponovat, nebylo nad to když sme s kámošem z guildy ve WoWu, dva fire mages drtili nějakou trapnou PvP guildu z Drakthulu (byli sme ve stejný battlegroup ale z jinýho realmu). Pracovat jako tým je jedna věc, ale bejt opravdu dobrej je věc druhá... Tim chci říct že banda randomů a my dva rozdrtila 8členou guildovní skupinku ve WSG a to se frajeři snažili, bylo vidět že věděj co dělaj a bylo jim to stejně prd platný, protože nebyli dostatečně dobrý. Další věc když sme dali kombo warrior a palát tak sme byli "immortal" a drtili sme naprosto vše v randomech a arenach 2vs2... Jo to byly nádherné časy s TBC...

      PS: Je to naprosto stejný jako když sme jeli heroic raidy a s rogunem sem byl v top dmg v pvp equipu a to předtim byla hrozná hádka, že mě tam nechtěj když nemám PvE equip... A zážitek to tedy rozhodně epický nebyl, spíš smutný a to byla jedna z nejprogresivnějších guild na realmu...

      PPS: Co sem zažil situace ve Space Marine kdy člověk semtam narazí na nějaký klan, tak pokud hraje s nováčkama tak je těžce v řiti, ale pokud hraješ s alespoň několika kvalitníma hráčema tak se to bez větších problémů dá i bez klanu/guildy. Prostě jako ve WoWu, začneš hrát battleground jako healer a během chvilky máš jasno kdo bude tvůj focus, stejně tak on má jasno kdo je jeho personal healer a jede se na vítězství...
      • Sorry ale ak dávaš WoWko ako príklad mass PvP tak o žánru MMORPG vieš strašne málo...
        • Ano Lineage II a další asijské zvratky jsem nehrál...
      • sankuri
        Mluvim tady o velke organizovane guilde. WoWko nema mass pvp takze tam jsi velkou dobre organizovanou guildu ani potkat nemohl. Sry ale 8 lidi povazujes za velkou guildu? Ja mluvim o 30+ lidech kteri jsou schopni diky hlasove komunikaci a perfektni sehranosti prejizdet trojnasobne pocty.
        Vzhledem ke gear-based orientaci WoWka nebyli oni spatni, pouze jste meli lepsi gear, ve vyrovnanem pripade by vas 8:2 utloukli cepicema (i kdyz vlastne tam byl vzdycky takovy imbalance class ze je to klidne mozne)
        Ze je (a vzdycky byla) na Drak'thulu prevazne retardovana komunita, ktera az na par jedincu nepredstavuje zadnou vyzvu o tom snad mame jasno vsichni:-)
        • Ale jistě že má WoW mass PvP a na drakthulu svého času byly nejprogresivnější guildy z EU, retardy najdeš uplně všude na evropskej realmech v jakékoli hře. To je tim že vesměs evropani retardi jsou...

          A komunikaci 30 lidí v PvP bych chtěl opravdu slyšet... Už tak dala ohromně zabrat komunikace v arene 5vs5. To že equip je ve WoWu víc než skill plácaj jen neumětelé. Samozřejmě když postavíš frajera v zelenkách vs frajera v epicách proti sobě, tak má zelenáč zatraceně velkej problém, ale i tak pokud je to dobrej hráč má šanci, záleží jak moc dobře umí využít svých schopností a např i jakou má profesi. Stejně tak obráceně pokud pan fialka umí prd, dostane na budku od pana zelenky pokud ten umí. Mimochodem v tom nevidim žádnej problém, když v reálu proti sobě postavíš ferdy s bronzovym vs ocelovym mečem, tak to taky nebude asi uplně fér... A ne oni tehdy měli modrásky a fialky... A to že vždy byla jedna OP class je holt ve WoWu tradice. Ale jestli si hrál WoW a někdy narazil na dva sehrané mágy, tak asi víš že to je v battlegroundech jedna z nejnebezpečnějších dvojic. Teda alespoň byla, přes půl roku sem WoW nehrál tak nevim jak moc se to změnilo.

          No tak to musí bejt opravdu super že si dávaj trojnásobné počty, my sme si dávali pětinásoné počty ve dvou/třech, nějaké group organizované PvP nikdy nenahradí ten pocit když ve dvou/třech drtíš všechno v dosahu a co se ti postaví do cesty to padne... A i tohle přestane být ale po čase zábavné, když neni žádná výzva...

          Jinak jak sem psal, taky sem se občas dostal do situací kdy člověk hrál proti PvP guildě a když měl na své straně alespoň pár kvalitních hráčů, tak se to dalo přinejhorším hrát, v opačném případě samozřejmě neměl šanci...
          • po te casti kde pises, ze vam dala zabrat komunikace v 5ti lidech jsem mel nutkani prestat cist, protoze jsem vedel, ze to bude stejne o nicem :D
            btw tesim se az nejaka zelenka sunda full epic gearnuteho cloveka :D
            • No tak tyhle kecy jsou nejlepší, gratuluju právě si vyhrál cenu dospěláka roku... To je přeci o emocích, to jestli je člověk tichý kliďas nebo cholerický křikloun se s věkem nemění...

              Svého času jsem hrál docela dlouho Ultimu Online, hrál sem Everquest II, Warhammer Online, teď SWTOR a samozřejmě hodně dlouho WoW. A vůbec ne, jen WoW předčil všechny ostatní, snad jen UU ne, ale s tou se těžko srovnává cokoli co jsem hrál... Je to skoro žánr sám o sobě...

              Ty asijské zvratky sem nehrál, protože je mi odporný jejich grafický styl typu evropan po korejsku, lolitky s obříma kladivama a obrprsatice chodící jak modelky na molu...
            • kdyz myslis :D je fakt, ze jsem potkal par dospelych lidi, kteri byli na mentalni urovni 15ti leteho decka - mozna tvuj problem
              btw kdyz vis, ze l2 a "dalsi asijske zvratky" jsou tak spatne hry, vis o nich aspon neco?:D wow je pro tebe ocividne alfa a omega :D
            • Naopak jak to popisuješ ty, zní to jak nějaká pohádka... Ale ok co já vim, třeba jste byli opravdu partička ledově klidných a tichých zabijáků.

              PS: Tohle nemá s dospělostí a rozumností nic společného...
            • predstav si, ze kdyz mas partu dospelych rozumnych lidi, tak nasebe v prubehu boje nekrici jak nejaky paviani, kazdy vi co ma delat a dela to, samozrejme, nekdy tam jsou emoce, ale zdaleka ne tak jak to tady popisujes :)
            • Jó, takže když si jel rated arenu 5vs5 na vítězství, tak to byla klidná komunikace, kdy nikdo nezvyšoval hlas a sem tam nepřehřvával jeden druhého? No to bych si něco tak klidného rád poslechl... To bylo asi něco ve stylu, že ste si řekli před arenou jaky povolaní sejmout nejřív a jaký nejpozdějc a podle toho ste postupovali ne? A vždycky na konci padla nějaká hláška typu "nevadí, příště to dáme"

              Já sám a mnohokrát... Samozřejmě že ne frajera v brutal gladiator gearu...
          • nesouhlasím s tvým podceňováním gearu ve WoW
            gear opravdu nahrazuje skill víc než si myslíš a i když umíš skvěle svoji classu, tak nemáš šanci porazit stejně dobrého hráče v lepších hadrech, prostě do něj nedáváš dostatečnej dmg
            jako zelenka zkrátka nemůžeš v BG cokoli dokázat a jakýkoli hráč s lepším gearem tě vyndá na tři rány, podobně hráč s BG equipem neporazí hráče z arény (což byl můj problém, arény mě zkrátka nebavili a tudíž jsem (většinou) nemohl patřit k nejlepším v BG)
            navíc mi vadí systém talentů, kdy jeden systém naprosto převažuje a ostatní se s ním nemohou měřit (teď mluvím pouze za roguny), 80% rogunů má ve wotlku 1/2 talentů v assa a druhou půlku v subtelty s čímž rozštípe většinu hráčů, ostatní tlentbuildy jsou slabší = hra se stává mnohem nudnější bez možnosti vymýšlení lepších comb, které by byly alespoň stejně dobré

            podobné je to v PvE, půl roku progressujem s guildou Naxx a konečně, když si říkám, že mám už lepší věci, tak si dám půl roku pauzu - pak příjdu a vidím, že každý má mohem lepší gear z nově otevřených dungů = abych se jim vyrovnal potřeboval bych zase hrát X hodin, aby mě vůbec vzali do raidu
            neříkám, že je to špatně, jen je to hra pro lidi, co mají spoustu volnýho času, aby průběžně vylepšovali svůj equip a tím se dokázali vyrovnat ostatním hráčům - na střední mi to nevadilo, času bylo hafo, ale teď bych zkrátka neměl šanci udržet se mezi nejlepšími hráči
            - možná se zdá, že wow jen haním, což si určitě nezaslouží, začínal jsem na něj, TBC byl jeho vrchol a pochybuji, že kdy navštívím lepší instanci než Karazhan, ale teď se mi zkrátka odcizil
            PS: tvé pojetí Evropani = retardi je opravdu blbost, lidi se zkrátka s hrama vyvíjejí a každý z nás byl kdysi lama
            • Ale vždyť nepíšu nic jiného. Když proti sobě postavíš dva stejně dobré bojovníky a jednomu dáš ocelový a druhému bronzový meč, tak kdo asi vyhraje? To mi přijde naprosto správný že equip ovlivňuje hru, ale stejně tak skill. A když chci jet pvp tak se na to snad taky řádně připravim a nevlezu do battlegroundu jen tak na lehko, to je zase stupidita hráčů. Ale ve WotLK se v zelenkách hrát dalo celkem obstojně do 79 lvlu.

              Velmi zajímavý, já jel combata právě od WotLK do Cata a naprosto bez problému, v době TBC jsem hodně dlouho jel arcane mage v pvp a taky maso... Jinak u Cata mě právě nasrala ona striktní specializace na jeden strom, takže člověk už nemůže dělat psychobuildy... A v dnešní době při questění problém s PvP celkem odpadá protože snad každej kdo jede alta má nahrabané heirloomy, což je tedy prasárna, ale budiž...

              Njn s PvE/PvP equipem to tak bohužel je, ale nějak nevidim řešení jak by to měli udělat jinak, no...

              PS: Já to řeknu takhle, když sem hrál WoW na US realmu tak sem se nikdy nedostal do křižku s takovejma hovadama jako na EU realmech (kde velice často padali nadávky na rodiče apd.). To samé se opakovalo teď s SWToR, na US žádnej problém, negativní zkušenosti pouze na EU...
          • sankuri
            Pokud to chces videt, zahraj si neco jineho nez WoWko. Hral jsem v nekolika mass pvp guildach (ceskych i mezinarodnich) kdy jsme denne v 30+ lidech velmi organizovane valcovali trojnasobne (nekdy i ctyrnasobne kdyz to byli pugaci) vetsi zergy. Ale to jsou hry kde se nemusis zabyvat equipem, kde do PvE nemusis vkrocit jak je rok dlouho, proste od rana do vecera jedes PvP, to se pak ti lidi sehrajou i kdybys nechtel. Komunikace vypada tak ze mluvi leader, par lidi k tomu vybranych sdeluje situaci po stranach a zbytek drzi az na nejnutnejsi pripady hubu a posloucha, kdo to neumi nema v guilde misto. Fungovalo to perfektne cela leta a bude to fungovat dal i v GW2:-)
            //Edit: btw pokud mas problemy s komunikaci 5v5 hrajes s opravdu spatnyma lidma.
            • No počítám že mluvíš o GW 1. Mimochodem ve WoWu tě taky nikdo do PvE nenutí a nemusíš vpáchnout do jediného dungu/raidu... A ano právě to je to o čem sem mluvil, lidé se sehrajou i kdyby nechtěli, resp ani ne tak sehrajou jako naučí hrát, pak to jde jak po másle když se s takovýma lidma setkáš v PvP.

              K tý komunikaci, tak to tedy upřímně by mě nebavilo, poslouchat nějakých pár ferdů, který mi budou řikat co mám dělat...

              PS: Pak si asi nikdy nehrál rated arenu 5vs5. Mimochodem hrál si vůbec WoW?
          • chces pcocut komunikaciu 30 ludi ? tak chod hrad eve-online kde organizujes utoky o 100-1000 ludi
        • Alterac Valley je 40vs40
          • sankuri
            To je porad malo
            • Ok a co takhle raidy na města v době TBC celkem běžná záležitost cca 100 vs ještě více hráčů + navíc mobové... Pořád málo?
  • vivat GW2

    jen doufám, že ho Diablo III a agresivní marketing jeho tvůrce Blizzardu nezničí, podobě jako Wotlk zabil Warhammer
    • blbost.. warhammer zabilo EA.. btw uzij si jednu mapu s par hradama...
      • wowko je lepsi, ze?:D sice ma plno battlegroundu, ale vsechny krome wsg a ab stoji za prd :D
  • btw D3 bude jiste pekna hra. a rekl bych ze vydrzi tak akorat do launche GW2 ;)
    • Ataker
      Povedený fór :)
      • walltar
        Proč fór já určitě neplánuju diablo hrát dýl jak 3-4 měsíce a GW2 určitě dřív než na podzim nevyjde.
        • Vrook
          Tady je blbost se hádat. Někdo si chce projít obsah na první, nebo první dvě obtížnosti, aby viděl, co ve hře je (předpokládám, že ty) a někdo chce projít všechno na Inferno, progressovat, farmit atd. Tohle bude stejně podporovaný jako ve WoWku. Už spustili i diabloprogress.com, obdobu WoWprogress.com. Takže jde prostě o to, jak to chceš hrát a co tě baví. Podle toho ti to vydrží buďto delší, nebo kratší dobu.
          • walltar
            JJ já to dohraju a pokud by to bylo moc dobrý tak si to zahraju znova. Někdo to bude hrát klidně rok v kuse. Farmit a starat se o progress určitě nebudu to mě nikdy ve hře nezajímalo.

            Třeba v GW2 se mě strašně líbí ty transmutační šutry protože konečně budu moct mít startovní brnění se statama toho nejlepšího ze hry, které většinou (asi v 99% her) vypadá jako s*it. Naštěstí ty základní vypadají celkem realisticky.
    • no nevim, dvojka mi vydrzela az do dneska ;)
  • grafika je neoptimalizovana. inu, dalsi plus pro arenanet: nejprve udelali super hru, a pak nekdy na konci se budou zabejvat nejakou podelanou grafikou, ktera kazdyho omrzi za hodinu. a i tak je ta stavajici grafika vcelku v pohode (kdyz to mas pomale, snizis si detaily a jede to jak vino). ja jsem z GW2 zatim total nadsenej.
  • Malleth
    Už podle informací z různých videí a přednášek se jevilo GW2 jako skvělý MMO. Po vyzkoušení bety u mě zmizeli i obavy z grindu, protože lepší questy sem v MMO nezažil. Jediný co mě na té hře zatím vadilo je čekání na připojení do instancí a horší optimalizace. To se do vydání snad zlepší.
    Jinak je to podle mě do detailů dost promyšlená hra na který je vidět že designéři se nad každým prvkem zamysleli jestli ho tam dají a v jaký podobě (což se o klonech Wowka v čele TOR říct nedá).
    Systém skillů je podle mě skvělej, stejně tak souboje včetně těch pod vodou. GUI je dobře navržený, přívětivý a neměl sem potřebu ho vůbec schovávat abych si prozkoumávání zdejších lokací užil. Svět alespoň z toho co sem viděl vypadá nádherně a těšim se, co v něm ještě uvidim.
    Možná se mýlim, ale mě to trochu jako revoluce připadá.
  • Určite to bude super hra.
    No mňa, možno bohužiaľ obíde... pretože príchádza iný kráľ -> D3.
    • sankuri
      Na D3 jsem se jako fanousek serie tesil, nicmene beta me docela zklamala a ted po betach GW2.. No az to bude nekde ve sleve tak si ho do sbirky poridim:-)
    • walltar
      No já budu hrát oboje ... Nebo ono je někde zakázané lidem co hrajou GW2 hrát i Diablo?
      • tohle nechápu, dole pohrdáš lidmi co hrají wow a ted píšeš že budeš hrát diablo 3 a gw2?? *1*
        • walltar
          Já nepohrdám lidma co hrají wow ... jenom je beru jako druhou skupinu jestli ten můj post tak vyzněl tak sem ho asi špatně napsal. Mě vadí že většina her je dělaná právě pro tu skupinu i když jsou tam semtam hry které si rád zahraju, a to doufám bude i diablo 3 ... ještě sem ho nehrál a ani o něm zatím skoro nic nevím takže je možné že po půl hodině zjistím že je to nehratelná blbost.
      • Nie. Ale čas je môj nepriateľ a na obidve hry ho nemám. :)
        • než výjde GW2, budeš mít D3 ohrané (nejseš-li nějaký HC hráč)
          • walltar
            Jo to je taky pravda já s GW2 počítám někdy na podzim.
  • Blizzard a WoW je jako MS a Windows.
    V jádru nepříliš optimálně provedený systém, spousta logických chyb, spousta nesmyslností, většina lidí na to nadává ale stejně to je leader v daném oboru. Obojí se drží primitivních konceptů a občas ukradne od konkurence nějakou inovativní myšlenku do nového datadisku/verze.
    Ale proč jsou "králi branže" - což zdaleka neznamená, že jsou nejlepší? Protože obojí přišlo s dostatečně jednoduchým konceptem, aby to pochopil úplně každý a ve vhodnou dobu kdy konkurence tak jednoduché koncepty nenabízela. Pár stovek tisíc co hrálo MMO před WoW (používali alternativní OS před Windows) byli nerdi co jim nevadilo luštit a žhavit mozkové buňky u řešení jak co udělat aby se to chovalo jak chtějí.
    A proč většina lidí zavrhne nové inovativní MMO nebo OS? Protože jsou zvyklí na to co mají. Nechtějí se učit jiné postupy. Málo kdo je tak flexibilní aby první týden strávil přeučováním se na jiný byť mnohem lepší koncept.
    Vidím to u zaměstnanců v práci - než se učit nový postup budou trvat stále na tom, že "takhle to dělají už 20 let a proto je to tak nejlepší".
    Stejný problém je třeba v dávno překonaném konceptu řízení automobilu - je několik lepších, ale kdo přeučí tech X miliard řidičů?
    Stejné je to v konceptu komunikace univerzálním jazykem. Kolik lidí se naučilo Esperanto - jednoduchý mezinárodní umělý jazyk bez vyjimek a speciálních konstruktů a dvojsmyslů - byl vytvořen odborníky právě za účelem jediného světového jazyka co se naučí všichni? A kolik lidí komunikuje v angličtině, což je paskvil, kterým spisovně nedokáže mluvit 80% rodilých mluvčí kvůli tomu kolik to má výjimek, nepravidelností a archaismů? Stačí jen kombinace dvou OO (dOOr, blOOd, mOOn - jednou čteno Ó, jednou A, jindy Ú).
    Stejný je to s WoW. Prostě blbej koncept, kterej v době kdy vyšel byl tak primitivní na naučení že ho začalo používat moc lidí. A cokoli inteligentnějšího má obrovský problém prorazit a stává se hrou pro uzavřený fanclub.
    Bohužel mi to tak připadá, že primitivní blbost pokud je dostatečně rozšířená, jde porazit jen ještě primitivnější blbosti, aby se uživatelé té první dokázali rychle přeučit. Viz facebook, iphone, ....
    No nic, zpátky k dwarf fortress, EvE mi tu na NTB nejede :).
    • Unu bieron, mi petas.
    • S názorem kolem WOW spíše souhlasím. S tím esperantem je to ovšem o dost složitější. Nemyslím si, že platí, co si tu napsal. Světový jazyk se nedá přikázat, ale určuje se plynutím doby. Mnohdy to trvá celá staletí, než se některý jazyk stane světový a trvá další staletí, než se situace změní. Sám si myslím, že takové umělé jazyky vůbec není třeba vytvářet a že jsou spíše hříčkou a nic více.

      Co se týká angličtiny, vlastně je to docela ideální světový jazyk. V porovnání s jinými jazyky je docela jednoduchá, přebírá velké množství slovní zásoby z jiných jazyků (mnohdy i z tradičních jazyků jakým je latina) a její rodilí mluvčí žijí na poměrně velkém území planety Země, což znamená, že se s angličtinou lidé mohli setkávat během staletí v nejrůznějších koutech světa.

      Třeba taková čínština by byla určitě pro západní polokouli o dost horší variantou světového jazyka. *4*
      • Hairy_Ass
        Xeen: Stará angličtina měla normální výslovnost, prostě jak se to psalo, tak se to i vyslovovalo. Jenže pak v roce 1066 dobyli Anglii Normané, kteří sebou přivezli francouzštinu (která před tím stačila zprznit latinu - třeba ze slova aqua [aqa] udělala eau [ú]) a od té doby se začala výslovnost v angličtině mrvit. No, a teď se musíme učit de facto dvakrát tolik slov, jednou jak se píšou, a podruhé jak se vyslovují. *3*
    • Preed
      Akoze v zasade suhlasim,ale uz ma prestavaju bavit tie posty o tom ako je wowko lahke,hrali ste to vobec niekto? Vobec sa nemusime bavit o tom,ze ta hra je prekonana je proste stara a hotovo.Tiez sa nemusime bavit o tom,ze na urovni hrania jedneho hraca neposkytuje ziadnu vyzvu ale o tom nie je MMO ze ale co sa tyka raidovania/pvp na najvyssej urovni je to vsetko podla hesla ''easy to learn hard to master''.Nehovorim,ze WoWko bolo niekedy nejake extra originalne ani nehovorim,ze bolo najviac hardcore(obskurnosti je urcite dost) ale pochybujem,ze niekto kto by len trosku hral wowko na nejakej aspon semi-hardcore urovni v guilde ktora raiduje by povedal,ze je to lahke presne ako post nadomnou "facebook,iphone a wowko'' absolutne na smiech,okrem toho ani to prirovnanie s tymi zamestnanacami velmi nefunguje,ludia sa nepresuvali k ostatnym onlinovkam jednak preto,ze neboli dost originalne ale HLAVNE preto,ze v tom wowku stravili MESIACE cisteho casu a mali tem VELKU komunitu ktoru uz poznali,bolo by od takeho hraca jedine hlupe aby presiel k dalsej onlinovke kde nic z tohto nema a musi to budovat znovu,ak mu neponuka nieco skutocne revolucne(co neponukali).A dalsie veci,WoWko ked vyslo bolo pomerne HC,ani to nemuselo byt vdaka tomu,ze clovek musel pouzit mozog ale koli pomerne vela zlym designovym rozhodnutiam nad ktorymi by dnesny hrac len krutil hlavou,ale to si ludia co pisu podobne posty samozrejme nepamataju a uz len na margo toho ani nechcem vediet co ponukali ostatne onlinovky,pretoze wowko urcite NEBOLO user friendly vo Vanille a tak dalej a tak podobne,len jeden vykrik byvaleho hraca wowka,ktory sa na tie vase hrozne posty nedokaze pozerat,howgh :)
      • Dávám plus a jinak řekl bych že WoW má určité kouzlo, které člověka i do tohoto světa se stupidnim příběhem a lore na hranici snesitelnosti vtáhne...
    • walltar
      Mě osobně takové hry jako je wow nevadí ...baví to 10M lidí sou spokojení, nepotřebijí víc ... tak ať tam zůstranou ať sedí na facebooku, kupují iPhony. Já wow hrát nebudu, facebook si nezařídím a iPhone nepotřebuju. Ale je prostě škoda že skoro každá hra je zaměřená na tu masu která hraje wowko, sedí na FB a kupuje iPhone. A taky proč by někdo udělal hru která má jistotu že prodá max 100K kusů když může jít bojovat s ostatníma o miliony. Jenom děkuju za indie scénu.
      • ty jsi asi wow vubec nehrál a máš to trochu popletené *4* schválne zkus si trial world of warcraft a uvidíš že te to chytne *4*. Neni to vubec hloupa hra.
        • walltar
          Já sem Wow hrál .. asi týden a vůbec mě to nechytlo. Dneska už bych to možná překousnul protože tehdy sem skončil s EVE a cokoliv co mělo levely tak bylo pro mě úplně mimo. Dneska už levely ve hře překousnu. Ale u WoWka sem se nudil a ta grafika už byla i na mě moc.

          Akorát nevím co mám popletené .. to že většina her se zaměřuje na mainstream publikum nebo to že lidi co hrajou WoW se u něho baví?

          Navíc než hrát WOW to se radši vrátím do EVE a budu hrát od začátku ...
          • p. s. wowko ma krasnou grafiku a ja když jsem hral trial tak to byla prave grafika co mi učarovala
            • walltar
              Ale s tou grafikou to doufám nemyslíš vážně.
            • sankuri
              To byl sarkasmus?
          • mas popletene to jak se o tom vyjadruješ pejorativne (jakoby s pohrdanim), ze "nepotrebuji vic", "kupuji iphone a "sedi na fb", že je to pro masu atd. Nechce se mi to moc vysvetlovat jen napíšu že wowko ma obsah jak pro masu, tak i pro nekoho kdo hleda neco vic. Tak treba arena nebo battlegroundy na vyšší urovni nejsou jen tak pro nekoho, podobne heroic raidy.
            A navic si nemyslim že když je hra pristupna pro co nejvice lidi, že je neco špatne. Když je nekde hodne lidi to neznamena že je to automaticky stado v tom špatnem slova smyslu.
            • walltar
              Starcraft 2 je podle mě pokračování tak jak se má dělat pokračování ... ale zase Supreme commander je mnohem lepší hra které Starcraft nesahá ani po kotníky. Já mám radši hry "Hard to play, even harder to master" úplně stejný případ jako ten wow .. sou lepší hry. Jediná hra u které nevím jestli je něco lešího je to diablo protože o tenhle typ her se moc nezajímám a chci si ho zahrát hlavně kvůli D2

              Na SC mě vždycky nejvíc vadilo mikro ... + já radši vidím celé bojistě na kterém sou i tisíce jednotek, než abych se díval na přizoomovanou základnu a nic neviděl. A o Hloubce ve SC nemůžu mluvit ... já sem to po dohrání singlu vypnul a šel si zahrás suprema.
            • nevim jestli maš prehled o strategiich ale jak bys označil Starcraft 2? je to hra pro mainstream? Ta hra je pristupna uplne pro každeho, na druhou stranu je v ni neuveritelna hloubka a kdybys to hral s nejakym profikem tak te smete. Proste Blizzard dela hry podle hesla "easy to play, hard to master". To se neda odbyt ledabylym tvrzenim, že je to pro "masu". Protože když tohle reknes v herni nebo umelecke branži, je to urazka a ja se pokouším vysvetlit, že ty hry takove nejsou. ale už toho necham
            • walltar
              Tak samozřejmě že FB, iPhone a WoW sou pro masu ... je to masová záležitost. Ale na tom není nic špatného když to většinu lidí baví tak je to jenom dobře ... já sem to myslel tak že mě tyhle služby/výrobky neoslovili ... asi sem to špatně napsal protože sem tím nechtěl urazit ani hráče wowka a ani zákazníky apple..... napsal sem to pro ilustraci mainstreamu.

              Každopádně já wowko nehraju protože sou i lepší MMO které si zahraju radši, iPhone bych si nekoupil protože sou i lepší výrobky za lepší cenu a facebook nemám protože nemám potřebu ho mít.
      • Přes brejle s černými skly nevidíš realitu. WoW se postupem doby stává horší a horší hrou to bohužel ano, ale je tu velké ALE. Když byl na výsluní, tedy v době TBC to byla úžasná atmosferická hra, u které sem byl schopen prosedět celý den v battlegroundech. Žádná jiná mp hra mě nechytla tolik jako WoW, snad jen ještě Wolf: ET a z poslední doby Space Marine, kterého hraju doteď. A opakuji se, ale doteď sem nehrál lepší MMO než WoW (půl roku zpět)... Což je celkem smutné, v situaci kdy je WoW čím dál více przněn a proto sem ho přestal hrát...

        PS: Mimochodem lidi co znám co maj ufony, wow ani jeden z nich nehraje... xichtbook je věc jiná, ten má dnes skoro každej...

        PPS: Indie scéna je podle mě vyhypovaná až moc a hry které sem měl možnost vyzkoušet mě vesměs nezaujalya kickstarter je absolutní paskvil, specielně o kickstarteru si myslim že ještě v budoucnu bude hodně negativních zpráv... Koncept je naprosto mimo...
        • Vrook
          +1 .. Já to řikám taky furt. Nehrál jsem lepší MMORPG než WoW. A to budu moct popřít až potom, co si mě nějaký GW2, SWTOR nebo jiná hra udrží minimálně stejně dlouhou dobu při poskytování stejně kvalitní zábavy, jako tenkrát WoW.
          Ale spousta lidí co hrálo WoWko, zapoměli, jak královsky se bavili, a teď z nich jsou fanboyové nějaký novyý (popř. ještě nevyšlý) MMO a nadávaj na WoWko, jaká je to kravina, protože se dneska nadávání (nejen na WoWko) stalo trendem. Ale zapomínaj, kromě ne příliš kvalitního dnešního obsahu, hodnotit taky jeho historii, jejíž úspěchy zabíraj mnohem víc, než dnešní nezdary.
          Asi nevděk a rozmazlenost, řekl bych.
          • Hral jsem spousty MMO... a WoW me opravdu nebavil... proste kazda hra cili hlavne na urcitou skupinu a tohle me neoslovilo...
        • jakou hru Space marine maš na mysli? Warhammer 40k space marine? *4*
          • Samozřejmě, hra s nejlepším MP v poslední době !!!
    • Inquisitor
      Bohužel je to tak a proto tu máme pořád ty stejné klony předešlích her. Nevěřím že by vývojáři nedokázali přijít s něčím novým, ale oprávněný strach z neúspěchu je limituje na pořád stejných principech. Ostatně se to už mnohokrát ukázalo viz. neustále stížnosti hráčů na pořád stejný systém, ale změny vyvolavají vlny odporu. Nebo takové CoD, člověk slyší jenom nadávky jak je to pořád to stejný, ale milionové prodeje mluví samy za sebe. Mám obavu že lepší už to asi nebude.
      • walltar
        To není kvůli vývojářům .... kdybys dal vývojářům prachy a řekl jim dělejte co chcete tak budeš mít za pár let tolik inovace a výborných her až ti z toho bude špatně.

        Problém je v tom že ten co jim dává prachy jim řekne, tady máte prachy a teď dělejte hru aby vydělala aspoň 2x tolik jinak ste všichni bez práce.

        Proto tolik lidí nesnáší velké studia, vedou je lidi kteří o dělání her ví jenom to že to vydělává hodně peněz. A nejhorší je že člověk nakonec zjistí že z těch peněz co stojí hra se k vývojářům dostane tak 10% zbytek padne na marketing a podobné sra*ky. Proto díky za indie scénu, za kickstarter a za firmy které se aspoň trochu snaží dělat dobré hry.
        • myslím že jsi mimo, treba Blizzard ma ve vedení Franka Pearce, Mike Morhaima, and Allena Adhama, Bethesda Toda Howarda. To jsou šefove, zakladatele a kličovi vyvojari. Tem lidem nikdo nic nediktuje lol protože jsou uplne na vrcholu, nediktuje jim zadny manager ani investor. Seženou prachy na projekt jaký chtejí (jiste s investorem maji dohodnute nejake podminky ale nic jim nediktuje jak to popisuješ ty). Taky jim jde kličovy podil ze zisku.
          No a pak tu mame radove zamestnance. Zamestnancem se muzes stat i ty. Ti dostavaji plat a delaji 8 hodin denne. Tihle radovi zamestnanci nedelaji zadna klicova rozhodnuti, proste jen sedi v kanclu a delaji textury, programuji, dizajnuji atd.
        • Tahle situace mi připomíná stará léta monarchie, kdy byla situace taková: Lidé nadávali na špatnou situaci v monarchii, ale prakticky nikdy za tuto situaci podle lidu nemohl sám král, ale mohli za to zlí rádci, zkažený dvůr atd. Tady to vidím podobně: Lidi nadávají na hry a za stav her viní skoro výhradně vydavatele a z vývojářů dělají ty "krále", kteří za nic nemůžou a kdyby měli volnost, jistě by vládli spravedlivě a ku prospěchu všem. Podle mě je to ale přehnaný a chybný pohled. Netvrdím, že vývojáři můžou za špatné hry, ale zároveň bych nehledal vinu pouze u vydavatelů. Prostě nelze tvrdit, jak je poslední dobou modní, že třeba EA je absolutní zlo a že utlačuje vývojáře a vydává šmejdy. Takový pohled je příliš zjednodušený a jasně straní pouze vývojářům.

          I vývojáři jsou lidé, kteří dělají chyby. Často mají přehnané plány, které neumí dotáhnout do konce a často žijí mimo realitu. A nebuďme slepí, oni si vývojáři svou práci nechávají mnohdy velmi slušně zaplatit. Kdo nezná průměrné platy vývojářů SW, zkuste se poučit. *3*

          A co se týká současných her, ono to není tak hrozné, jak se pořád tvrdí. Třeba takový Skyrim. Spousta zaslepenců tvrdí, jak je to špatná hra. Dobrá, jistě si nezaslouží 10/10, ale je to hra, která své kvality prostě má a zkuste Skyrim porovnat s Morrowinde či Oblivionem! Skyrim v takové konkurenci prostě obstojí. A nebo ho srovnejte s jinými obdobnými RPG tituly a opět Skyrim obstojí. A co COD? Lidé mu vyčítají, že se stále opakuje totéž a totéž, jenže vy jste nepochopili filosofii COD. COD není Battlefield, který vychází jednou za mnoho let. COD je hra, která už tradičně vychází poměrně často a to je dáno jeho pojetím. Proč tu nenadáváte, že vychází každý rok FIFA či NHL, u kterých se nemění skoro nic???

          Až příliš často se objevují zcela neracionální názory na dnešní hry. Tím netvrdím, že je vše v pořádku. Ovšem zase nemá smysl vidět všechno jen z pohledu nesmiřitelného kritika, který píše v termínech: "Wow klon", "gayrim", "failrim" apod. (např. tyhle termíny jsou oblíbené poslední dobou).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit