Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hra je super, bohužel nehratelná, protože mi vytěžuje GPU na 100% a to i při nastavení na nejnižší detaily. A to mám nový herní počítač! Nevím co s tím, ani čím to je. Slyšel jsem, že to dělalo více lidem.
  • Pěkná bída. Koupeno "v akci" na GOGu a byly to opravdu vyhozené peníze. Hra je rozdělena na část adventurní (příběhovou) a část taktickou. Koncept je podobný Blackguards, přičemž příběhová část je chaotická a postrádá i jen náznak nějaké malé logiky a taktická část nemá s taktikou nic společného. Příběh ve formě vyprávění pana smrtky (nebo co to je) je guláš, rozdělený do 8 kapitol, každá má svou mapu s oblastmi, kam se dá strčit čumák. Protože děj skáče jako zajíc, v rámci jedné oblasti klidně naservíruje x opačných kroků postupu. Něco jako : přišel o manželku, rozhodl se zůstat, ale po letech chce zase pryč, ale našel zlato, ale zlata bylo málo, ale získal kouzelný medailón, takže ho zase bylo dost, ale prodejce chce větší podíl z těžby, tak unesl snoubenku, ale hrdina ho zabil, ale synovi prokleli fotra, hned na to mu přepadli farmu, nájezdníky postřílel, ale oni to nebyli nájezdníci, ale najatí zabijáci od železnice, takže je teď psanec . Prase aby se v tom vyznalo. Mimochodem, popsal jsem příběh první kapitoly, ne celé hry, pokračuje to dál ještě hloupější zápletkou. Po splnění jedné kapitoly vás hra hodí do jiné, kde nemáte samozřejmě vybavení a zbraně z předchozí kapitoly, ale začínáte od 0. Taktická část je odporná, počet paňáců v týmu kolísá podle "příběhu" a nedá se moc ovlivnit. Vlastní boj se skládá z pohybu a výstřelu a to děláte pořád dokola až do zblbnutí bez jakéhokoliv oživení jinými taktickými prvky. Nábojů je nekonečno, pušky střílí přes celou mapu, % zásahu se cucají z prstu. Každá nepřátelská postava na mapě má svůj prostor, do kterého když vlezete, tak vaše rychlá smrt, ale pro počítač to neplatí, takže vaše smůla. Na lootování z mrtvol (nebo alespoň z mapy) zapomeňte, konec konců, nic extra stejně nepotřebujete a lektvary, zbraně nebo trofeje/talismany koupíte za směšné ceny v krámu. Tahle hra je hrůza.
  • Sedm je férové hodnocení, ale ani bych tak nedokazoval na Jagged Alliance, ale spíš na nové UFO. Což pro mě původně bylo trochu varování, ale nakonec jsem byl příjemně překvapen.
    Bojová složka hry je velmi jednoduchá. Vyber zbraň, rozděl karty speciálních vlastností, připrav si lektvary nebo talismany a vzhůru do přestřelky. Samotný boj funguje na systému plného, polovičního, nebo žádného krytu. AI není nijak oslnivá, spíš hloupá, takže zejména ke konci hry, kdy už ji máte prokouknutou, tak ani přesila nepřátel není zásadní problém.
    Hra na mapě "světa" je zajímavá a v každém scénáři odlišná. Jendou těžíte zlato, podruhé máte na starosti kompletní archeologickou expedici a musíte se starat o dělníky, jindy zase o jídlo... To potěšilo, nicméně je potřeba zdůraznit, že vše je řešeno zmíněnou formou textové adventury, takže nejde o žádnou přísnou strategii.
    Kde hra exceluje je vyprávění příběhu. Bez ohledu na to, v jakém pořadí se rozhodnete jednotlivé scénáře (spíš mini-kampaně) procházet, tak se vám vždy odhalí část hlavního velkého příběhu a postupně do sebe všechno skvěle zapadá. Osobně mi atmosféra hrozně připomněla mix H. P. Lovecrafta s divokým západem, což se mi hodně líbilo.
  • Skoda tech nedostatku, odkaz na JA zni velmi lakave.
  • Zajímavým a značně podivným nanejvýš neobvyklým překombinovaným slohem recenze bohužel příliš nezaujme.
  • Perfektní hra, ale nechápu ten hate, asi špatně napsaná recenze? Po docela dlouhý době nelituju peněz.

    Už jsem dohrál 4 kampaně a zatím ani jedna zombie. Posedlí démonem, magoři, kanibalové atd. ano. Dokonce i sám šéf démon se přijde podívat, ale zombící fakt ne. Jeden z hlavních hrdinů by se možná laikem dal zombíkem nazvat, protože se vrátil z hrobu, ale to by pak byl zombie i Clint Eastwood v Tulákovi z širých plání.

    http://www.csfd.cz/film/2504-tulak-z-sirych-plani
    • Corvus
      Pobavil mě "Démon v penzi" :) Potkal jsi?
  • Kombinace westernu a nadpřirozena/zombií? To k sobě moc nejde, si myslím.Až to bude na GOGu ve slevě za 3 USD, pak to možná koupím.
    • Nedavno som videl film z prostredia westernu, kde prva polovica bola klasicky western a tej druhej sa objavil technicky ovela vyspelejsi mimozemsky druh a presne kvoli tejto kombinacii, bol ten film pre mna vyborny a s hrou to moze byt rovnake
    • no Wierd west zasazení neni nc novýho https://en.wikipedia.org/wiki/Weird_Wes
    • Corvus
      Nutno podotknout, že to funguje naprosto skvěle. Všechna ta prokletí dodávají hře šťávu. Navíc prvky nadpřirozena jsou s westernem spojena odjakživa a to díky indiánům a jejich mytologii. Ve hře to má navíc dost slušné opodstatnění, protože tvůrci takhle mohli do hry naládovat zajímavý obsah. Od příběhu, přes různé schopnosti až po různé postihy či naopak štěstí. Čili se díky tomu rozšířila paleta možností a strategie. Kdyby se autoři drželi přísně reality, tak tam máš akorát tak střelbu bez míření na všechno, co se hýbe, nabití zbraně, střela s rozptylem (brokovnice), vyléčení a žvejkání tabáku. Takhle je to mnohem zábavnější.

      Co se týče výtky "stínohry" (od autora recenze), tak nutno podotknout, že to hráče nijak neomezuje a když nechce, nemusí to vůbec používat. Nicméně mi přijde jako opravdu povedený nápad sejmout gaunera schovaného za rohem díky tomu, že jsem zahlédl jeho stín v poledním slunci. V jiné hře jsem tohle snad ani ještě neviděl. Je to drobnost, ale potěšila. Jinak s tahy nepřítele by to mohlo být kapánek lepší/rychlejší. To ano. Ale není to nic tragického. Co se týká zákopové války... stačí vyrazit vpřed a je to :) Jinak recenze nezmiňuje další pěknou taktickou vymoženost: skládání pokerového balíčku. Jde o to, že ve hře jsou unikátní schopnosti (mrchožrout, odražená kulka, regenerace ve stínu, požehnání, lidožrout apod.) a ty jsou vtipně znázorněny kartami. Karty mají klasické pokerové hodnoty (král, dáma, pika, káry atd.). Každá karta vám propůjčuje určitou schopnost sama o sobě (pasivní/aktivní - která něco stojí), ale také lze karty skládat v inventáři do balíčku dle pokerových pravidel. A to pochopitelně přidá další bonus (k celkovým atributům postavy). Čili další rovina jak si vylepšit schopnost přesnosti, pohybu, štěstí... Z hodnot karet si poskládáte třeba full house, postupku či trojici atd. a to vám hodí třeba permanentně +10 k přesnosti. Je to fajn a do hry to strašně sedne.

      Vynikající je také třeba schopnost odražená kulka. Je-li na mapě objekt, který tuto možnost má, hráč vybere příslušnou schopnost, potom klikne třeba na kovadlinu či pumpu a následně vybere za rohem stojícího banditu a výsledek je velice uspokojující :)
      Ve hře funguje i výšková převaha. Na rolovacím kolečku na myši se dostáváte do vrstev = zem, první patro, střecha. také super nápad. No a taková libůstka jako tehdejší odstřelovačka... To je nádhera :) A velká pomoc. Sice stojí výstřel všechny akční body, ale ta satisfakce!

      Na první pohled se to možná nezdá, ale Hard West má opravdu VYNIKAJÍCÍ atmosféru. Jako řemen. I přes prvky okultismu, které možná někomu nevoní, hra dohromady perfektně funguje. A to píšu jako milovník klasických westernů i westernového klišé (to už k tomu tak nějak patří a je to fajn).

      No a asi to nikoho zajímat nebude, ale právě děláme s kolegou na překladu do češtiny. Zatím to není oficiální, jde čistě o můj osobní projekt a vášeň, kterou se snažím vypilovat, ale případní zájemci nechť zamíří na známé překladatelské fórum.
      • Děkuju, že jsi to takhle napsal, ta recenze je napsaná dost "nepřesně". Hard West jsem už dohrál a vážně mě to bavilo. A minutu jsem nikde na tah protistrany nečekal. Autor by si měl pořídit hodinky, nebo jiný počítač.
  • "Druhý příklad popisuje frustrující nudu při tahu protistrany. Čekat minutu než se patnáct záporáků pohne (často neužitečně a zmateně), aby si hrdina jen přebil a zase minutu čekal, to je vyložený designérský nezdar. "

    minutu? pokud je toto pravda/pravidlem tak dekuji za recenzi. to je game killer .. minutu
    • minutu a stejně za 7, tady to už nemá smysl
  • 7, znamená to že je to stejne dobra hra jako fallout?
    • Mel by si trochu vice premyslet. Sice to boli, ale zkus to.
    • BangMeInBangladesh
      nebo stejne spatna?
  • Kamil.Zatlouikal
    Zombie ve westernu, to je jak pěst na oko. Za chvíli budou zombíci snad i ve FIFĚ a Traktor Simulátoru, omg.
    • Corvus
      Nadpřirozeno/okultismus není rovnítko pro zombie... Tady jde spíš o prokletí rodiny, jistou nákazu šílenství, ďábla či démony.
    • ales.smutny
      Zkus tohle, změníš názor ;)
      http://www.csfd.cz/film/18349-dravci/prehled/

      (byť tady ani v Hard Westu nejde o zombie, ale okultní nadpřirozeno, pověry atd)
      • v Ravenous ale nejde o zombíky. Jsou tam kanibalové.
      • Jedna z mála kvalitních kombinací. Moc podobných ale není.
    • Zombíci ve Fifě bejt nemůžou, lidi by si je pletli s českou ligou.
      • Jenom se spartou.
      • BangMeInBangladesh
        Ceska liga by byli ty zombici, chapes?
    • Zrzzek
      A mimozemšťani jako kopanec do koulí. Daniel Craig a Harrison Ford se upsali takový kravině, že to snad ani neni možný. Jojo, těch zombíků by už konečně mohlo ubývat, je to nuda...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit