...

Horizon Zero Dawn - recenze

Luke Skywalker, Rey, Jake Sully… Aloy by si si mohla s leckterými kinematografickými ikonami podat ruku. Monomýtus, tedy tradiční hrdinský příběh, zabral ve Star Wars, v Avatarovi a svoji lety prověřenou roli perfektně sehraje i v Horizon Zero Dawn. Vývojáři z Guerrilla Games předkládají typickou cestu...

Novější 1 2 3 4 5 6 7 8 Starší

• CafeMan (anonym)
    0 souhlasí, 0 nesouhlasí
    Skvělá recenze Adame. :)
    6.5. (22 dnů)

reagovat

• Yakuza (anonym)
    1 souhlasí, 15 nesouhlasí
    Opět naprosto přeceněná hra, kdy se masa nechala okouzlit kýčovitou grafikou a rádoby originálním obsahem. Společnost lovců a sběračů je v této hře zobrazená jako parta pseudohipster absolutně nesympatických postav, jejichž herce posbírali někde na ulici s tím, že dialogy si mohli vymyslet sami. Hráč si absolutně nepřipadá, že by se nacházel alespoň v trochu uvěřitelném světě, prostě znovu tady máme patlaninu, u které se nikdo nezamyslel a všechno je dělané za účelem, aby to vypadalo cool. Zase se tu objevují ty samé prvky jako u všech současných her... stealth, crafting, perky, kotrmelce, minimalistické rozhraní. Krajina je absolutně tragická a nepromyšlená. To už je tak unavující a plochý. A co se týče hodnocení v recenzi, tak já si pouštěl některé fight cluby a vím, že Adam Homola je takovej ten typickej osel, kterej přesně ocení hru jako je Horizon a už z jeho projevu si člověk udělá představu o jeho inteligenci. Kde jsou lidi s obyčejným selským rozumem? Co se to stalo s herním ale i třeba s filmovým průmyslem? V těchto zábavních odvětvích vznikají pořád ty samé produkty, na které si nikdo za dva roky ani nevzpomene. Proč? Protože nemají duši, nikdo je nevytvářel se zápalem, všechno to jsou jenom obaly navlečené na ty samé ozkoušené kostry. Já odmítám žít ve společnosti ignorantů, která přijme takovou skutečnost a dokonce nad ní jásá, byť je to často pouze o neuvědomění si skutečnosti. Chci věřit, že je to pouze dočasné, ale můj skeptický Čech v mé mysli už teď ví, jak příliš idealistická to je myšlenka. Snad se nad tím aspoň někdo zamyslí.
    22.3.2017

reagovat

• Abel (anonym)
      5 souhlasí, 1 nesouhlasí
      Máš pravdu, pro tenhle svět ignorantů jsi transcendoval až příliš vysoko. Jedna dobře mířená 9mm střela tě posune do rovin, kde ti bude lépe.
      30.3.2017

reagovat

• Yakuza (anonym)
        1 souhlasí, 4 nesouhlasí
        Kohopak to tu máme, primitiva, kterej není schopnej strávit nepohodlnej názor? Jestli ti vyhovuje současnej herní průmysl, tak by ses do hlavy měl střelit ty, nikoliv já. (a ještě se předtím řádně nakopat do pozadí)
        1.4.2017

reagovat

• Abel (anonym)
          4 souhlasí, 2 nesouhlasí
          Přiznejme si, že ten, kdo není schopný strávit protichůdný názor jsi tu spíš ty :-)
          Jinak máš pravdu, současná herní scéna se mi líbí - vznikají jak tituly přiklánějící se ke staršímu stylu gameplaye jako např. Torment, Tyranny, Grimrock, Banner Saga, Syberia a pod., ale na druhou stranu taky kvalitní open-world hry, které posouvají hranice hratelnosti dál - Witcher, Horizon, Wildlands, Zelda.
          Jestli si nevybereš ani z jedné skupiny, tak to je ale fakt jen tvůj problém.
          3.4.2017

reagovat

• Yakuza (anonym)
            1 souhlasí, 2 nesouhlasí
            Kam to tu hratelnost jako posouvá? Že na dialozích skoro nezáleží nebo že souboje jsou jenom o klikání, kdy se přehraje hustá animace a každej jouda si pak připadá jak největší borec a hrdina? Je snad posun generická krajina, debilní design budov, kterej nemá nejmenší logiku? Viz. část hry v Horizonu, kde se dostaneš k tomu obrovskýmu tajemství.... blikající chodbičky náhodně vedený bez nejmenší známky toho, že se někdo byť jenom na vteřinu zamyslel, v každý místnosti na tebe vyběhne nějaká náhodná tlupa, která se tam zjevila. Můžeš mi ten posun vysvětlit? Já vidím akorát to, že herní design dělají blbci, který postrádají jakýkoliv logický myšlení. Jo a kdybys to náhodou nepochopil a asi zřejmě nepochopil, tak já mluvil o AAA hrách, protože především tam se dějou největší zvěrstva. Navíc nejsem žádnej staromilec, kterej by tady tesknil po starejch dobrejch časech. Skutečně tedy nejsem někdo, kdo sjíždí Grimrocka s permanentní nostalgií a erekcí, jenom si představuju vývoj moderních her diametrálně jinak, ale to by asi bylo na současný poměry moc progresivní. A co se týče toho trávení, tak to si snad děláš legraci, ty tady vytáhneš 9mm a pokud prej nejsem spokojenej se současnejma hrama, tak mám držet hubu a krok. Asi by ve tvým případě přišla vhod terapie, kde bys mohl probrat svoje pokrytectví. Moje nasrání je podložený argumenty, který přesně definujou, v čem jsou současný hry ve většině případů špatný. Ty se tady akorát pokoušíš o abstraktní kecy a silácký metafory.
            3.4.2017

reagovat

• Abel (anonym)
              3 souhlasí, 0 nesouhlasí
              Ohledně soubojů nemůžu souhlasit s prostým klikáním ani v případě Horizonu, ani v dalších v mnou uvedených titulech. Když budeš drtit tlačítko pro útok, tak akorát dostaneš výprask, v tom se mi to právě líbí. Horizon je vysloveně stavěný na stealth fight - vždycky se někde schovat a snažit se strojům ustřílet příslušné části, hackovat je, stražit jim do cesty pasti apod.
              V čem je posun? Když to srovnám s hrami třeba o 20 let staršími, tak nejen v grafice (kvalitě textur a rozlišení, animacích), ale i v míře otevřenosti světa. To, co spousta lidí obdivovala na hrách od Bethesdy a to moci vylézt na libovolnou horu nebo jít prozkoumat cokoli v dohledu a chabý příběh či strojově psané dialogy omlouvala právě "velikostí" hry, to už dnes neplatí. Witcher 3 má perfektně napsané dialogy a spoustu zajímavých sidequestů (linie Blood Barona a datáč Heart of Stone jsou asi vrcholem). Stejně tak Horizon má zajímavý hlavní příběh a dobrou atmosféru. No a že tam jsou bunkry s nudnými chodbami nebo Couldrony (které jsou mimochodem každý jiný) s podivnými zdmi vypadající hodně futuristicky? To dost dobře vysvětluje právě příběh. Abych řekl pravdu, když jsem začal hrát a byl jsem ještě v Nora sacred lands, tak jsem si vůbec nepředstavoval, jak obrovský a různorodý ten svět bude a už vůbec ne, jak pěkně bude udělaný Meridian.
              Nemyslím si, že bych byl jen ovce, kterou můžou studia krmit jakýmkoli mainstreamem, přeci jen už mám taky něco nahráno a dost si vybírám. Třeba takové DA: Inquisition se mi i přes slušný hype vůbec nelíbí a to ani graficky, designově nebo příběhem.Ale právě v Horizonu je vidět, že se nějaký designer zamyslel a dal věcem smysl.
              4.4.2017

• Jack1947 tiscali.cz
      0 souhlasí, 0 nesouhlasí
      Co taky čekat od podobné hry aby to snad dávalo smysl ? :D
      30.3.2017

reagovat

• Yakuza (anonym)
        0 souhlasí, 0 nesouhlasí
        Ale smysl... vymyslet svět je těžký, chápu, ale pokud u hraní hry mám pocit, že jsem na generickým hřišti, který nemá logiku, tak je to prostě špatně vymyšlená hra.
        1.4.2017

reagovat

• Mat (anonym)
    0 souhlasí, 0 nesouhlasí
    CZ titulky jsou ?
    16.3.2017

reagovat

• Pepa (anonym)
    10 souhlasí, 0 nesouhlasí
    Čekal jsem dlouho než napíšu svůj názor a musím říct, že po desítkách hodin stále skvělá zábava. Co se týče rozsahu a zábavnosti pro mě na stejné úrovni jako zaklínač. Akorát side questy mě to baví víc. Tím nechci snižovat zaklínače. Ten je naprosto parádní. U horizonu nelze nezmínit optimalizaci. Hra prostě šlape a přitom vypadá nádherně. Ale to je pro mě podružné. Za mě jednoznačně důležitý příběh a variabilita postupu vpřed.

Co je dál fajn je, že hra vás často pustí úplně mimo cesty a dooonce na místa, kam si myslím, že by člověk prostě nedoskákal. Takhle jsem se dostal párkrát i přes ostře hlídanou oblast. A to se mi ĺibí. Hra s výjimkou bossů nenutí do konfrontace :-)

Klenot mezi hrami.
    8.3.2017

reagovat

• KarlosCZE (anonym)
    11 souhlasí, 6 nesouhlasí
    Odehráno cca 30-40 hodin na PS4 pro. Grafika masakr! Na to jak je to velký? Zatím neexistuje žádná hezčí openworld hra. Jsem zvědavej na Mass effect (a doufám, že bude minimálně stejně pěknej). Příběh je libovej! Opravdu atmosféra jako v žádným jiným RPG. Prozkoumávání bunkrů a částí "staré" civilizace je senzace. Objevování, co že se to stalo? Pecka!
    Souboje jsou neuvěřitelně zábavný a člověk má pocit, že fakt taktizuje. BTW naprostá pecka je "trhacím" šípem ustřelit čemukoli většímu kulomet a s tím ho pak zakropit :D
    Nebo stealth, hezky tři šípy do Shadow Sharpshooter bow, spomalit čas a nááá :D
    Nebo nastražit dráty a pasti a písknout :D
    Nebo ho drátama přikovat k zemi a dát mu critical :D Nepřeberný množství možností dělá hru neuvěřitelně pestrou. (Jednou někoho sejmu takhle jindy jinak, ale pokaždý to je zábavný) a je úúúplně jedno, že kosíte robotický dinosaury (ať už to zní sebekomičtěji) :D
    Moc jsem hru nesledoval ani od ní nic nečekal, takže za mě bomba desetiletí.
    PS: Už mám weaver shield armor :D (konečně)
    7.3.2017

reagovat

• krteček (anonym)
    5 souhlasí, 1 nesouhlasí
    Tady si zase každý stěžuje, neříkám, že je to hra pro každého, ale tak pochopitelně koho ten žánr nebaví tak co čekal? Obecně nechápu ten trend se ke všemu vyjadřovat a to, to tady ještě většina lidí ani nezkusila.
    Já mám PS relativně krátce a tuto hru jsem si jako snad první před objednal, nahráno už mám cca 30 hodin a nemůžu si stěžovat. Určitě se pár slabších věcí najde, jako např. obecně lidské postavy (obličeje, dialogy atd...) mně jsou trochu nesympatické, ale jsou to spíše drobnosti, na kterých to nestojí. Jinak je ta hra velmi zábavná, originální, hezky se to ovládá a často jsem zažil skvělé momenty, baví mně to prozkoumávat atd... Grafika vypadá opravdu hezky, je trochu stylizovaná to ano (pestřejší barvy), ale je to sci-fi tak co by ne. Umělá inteligence a chování "robůtků" je taktéž dost na úrovni, což celý zážitek posouvá na vysokou úroveň, člověk u toho musí přemýšlet, plánovat jak kde koho sundá atd a díky tomu mě ty boje stále baví... Za mě to hodnocení 9/10 také odpovídá.
    6.3.2017

reagovat

• zzz (inkognito)
    7 souhlasí, 23 nesouhlasí
    Tohle jednou vstoupí do análů jako nejvíc přeceňovaná hra historie, grafické pozkátko zešedne, prázdná hratelnost vystoupí na povrch
    5.3.2017

reagovat

• standax (anonym)
    14 souhlasí, 6 nesouhlasí
    Tak uz to hraju dva skoro v kuse :DD a rikam na rovinu tohle je klenot mezi hrama něco jako gta,zaklínač atd...jen tleskam,víc rikat netreba..(kdo to sleduje jen z youtubka neví o čem mluvim)
    4.3.2017

reagovat

• jindra.veliky tiscali.cz
    1 souhlasí, 10 nesouhlasí
    Ja jsem zatim porad v prvni lokaci, ale prijde mi to jako reskinovanej zaklinac 3. Jeto dobra hra, ale nejak se do toho nemuzu "zapict" a zkejsnout u toho treba na 5-6 hodin.
    4.3.2017

reagovat

• Bankok (anonym)
    22 souhlasí, 8 nesouhlasí
    Rozhodně super hra, která stojí za koupi! To že máte PC nebo xBox je váš problem a nezmění to to, že ta hra je prostě super
    3.3.2017

reagovat

• Taronyu tiscali.cz
      4 souhlasí, 2 nesouhlasí
      No a čo to má spoločné s tým, čo kto má. Mne sa ta hra veľmi páči a to som zarytý PCčkár. Ak by som si mal kupovať konzolu, tak určite kvôli tejto hre. No takto aspoň môžem sledovať gameplay.
      4.3.2017

reagovat

• Bankok (anonym)
        3 souhlasí, 9 nesouhlasí
        ??? Nech bejt. Říkam že hra je super a jdi se koukat třeba na gameplay.
        4.3.2017

reagovat

• Kj (anonym)
        11 souhlasí, 0 nesouhlasí
        No je asi trosku mimo, kazdopadne tim nejspis myslel takovy ty decka nebo idioty kteri hejti vse co neni na jejich platformu. Bez vyjimky...i ps4 hraci. Vsichni vsude a porad. Aneb demence lidi obcas nema obdoby :-). Ja mam herni pc + ps4 a za me idealni kombinace. Vic takovych jako jsi ty kteri dokazi (stejne tak ja) ocenit kvalitni zajimave tituly bez ohledu na to zda to vychazi na jejich oblibenou platformu ;-).

Kazdopadne, za me Horizon jedna z nejlepsich her co jsem kdy hral. Minimalne open world her.
        4.3.2017

reagovat

• Bankok (anonym)
          3 souhlasí, 0 nesouhlasí
          Souhlasím že kombinace PC + PS4 je nejidealnější. Nic ti prakticky neunikde. A samozřejmě souhlasím s tím že Horizon je klenot mezi hrama.... Kdo nevěří at jde třeba do obchodu na stojaka si zkusit 15min zahrát...
          5.3.2017

reagovat

Novější 1 2 3 4 5 6 7 8 Starší