Přejít na výpis diskuzí
Jak bude vypadat level scaling ve Skyrimu?
27.10.2011 | Aleš Smutný
168 příspěvků
-
Mne je to jedno, protoze mam dark souls a ten ma fantasticky bojovy system, na ktery skyrim nema a ani nemuze, protoze je pro masy. Kdo stoji o poradny poctivy a oboustranne ferovy boj, necht si zahraje dark souls, ale at pocita s vyssi obtiznosti.
-
-
To je fakt. Včera sem to dohrál. Hlavně tam sou i super nápady (lokace, zbraně, nepřátelé, bossové), ale víc se mi líbilo asi Demons Souls. Mělo lepší příběh a temnější atmosféru.
-
-
Co jsem našel, tak level scaling byl v nějaké míře využitý v následujících RPG (a to určitě není kompletní seznam):
série Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Daggerfall, Morrowind, Oblivion, Wizardry 8, série Final Fantasy, Sacred 2, Silverfall, Hellgate London, Gothic 3, Fallout 3, Fallout New Vegas, Mass Effect 1, 2, Dragon Age Origins, Dragon Age 2, Deus Ex Human Revolution
Zajímavé je, že před Oblivionem o tom skoro nikdo nevěděl. -
-
ideálně to bylo v Morrowindu. Většinu nepřátel v open worldu vanilly jsi zabíjel bez problémů, ovšem v Bloodmonu to bylo i na high levelu často peklo, protože nepřátelé dávali dmg jako prase.
I vanilla byla fajn, tam byli zase drsný některý borci v dungeonech. Je fakt,že Oblivion mě v době vydání právě level scalingem nasral, takže jsem ho (originál) uložil k ledu a už nikdy se k němu nevrátil.. Možná zkusim ještě OOO, ale asi nebude čas -
-
OOO Hraju a je to v některých věcech naprosto parádní, ale i tam jsou občas vtipné situace. Některé věci (hlavně v oblivion realmu) jsou ukrutně těžké, a pak přijdeš do ancient grove a pozabíjíš 3 minotaury za 5 sekund (ale toho jsem si všiml opravdu jenom u jednorožce v ancient grove). Ale celkově OOO tu hru posouvá úplně někam jinam.
-
-
To máš jednoduchý, Oblivion level scaling vyhnal ad absurdum, takže si ho už začali všichni všímat. Minotauři a bandité v glass armoru na každém kroku opravdu přehlédnout nešli. *1*
-
-
No jasně, tím chci jenom říct, že samotný level scaling nutně nemusí být zlo, jen je asi potřeba ho správně využít. Když někdo říká, že hru nebude hrát kvůli tomuhle systému, tak je zároveň dost pravděpodobné, že už na něj někde narazil, aniž by o tom věděl.
-
-
Daggerfall to mal možno ešte horšie. Postavil si sa vo fighters guilde ku stene a grindoval si 3 magic realmy naraz. V pohode si dal 5 levelov za deň ak si mal magic realmy v major skills /podobne to tak bolo aj v tes 3 a 4 ak sa dobre pamätám/. Asi na 20 úrovni postavy sa zo všetkých príšeriek v dungeonoch /okrem niekoľkých z dejovej línie a niekoľko špeciálnych/ stali ancient upíri, ancient lichovia, deadra lordi a podobní maníci. Nie žeby na tom záležalo, s takmer 100% istotou už si mal v tej dobe destruction a alteration na 100%, takže charakter bol v podstate nesmrteľný. Ak teda nevypadol z dungeonu, nevliezol do steny apod. Ale keď tak o tom rozmýšľam, level scaling bol pre daggerfall najmenším problémom. *1*
Bg už som spomínal v nejakom poste, level scaling minimálny, takmer nepostrehnuteľný. Dragon age - priznám sa, že ani v 1 ani v 2 som to nejako nevnímal, ale možno to bolo preto, lebo obe hry som prešiel speedrunom asi za 20h a obtiažnosť súbojov bola takmer nulová /akonáhle človek našiel správnu kombináciu skillov a kúzel, smutné bolo, že tá platila na 99% protivníkov, väčšinou imobilizovať a doraziť aoe kúzlami, samozrejme po dobrom naagrovaní tanku/.
Čo sa týka tes 4 - mne osobne ten level scaling až tak nevadil /ale zase mi to ani nepripadalo ako dobrý systém/. Lenže ja som pred tým hral daggerfall i morrowind a systém som poznal, takže pre mňa nebolo problémom si umelo udržať level na nízkej úrovni, zatiaľ čo dôležité bojové/magické skilly umožnili mojej postave "dupať" po všetkých nepriateľoch, ktorých som stretol.
Ale chápem, že pre väčšinu ľudí to znamenalo stratu radosti z dosahovania stále vyššej a vyššej úrovne, čo je imo jeden z dôležitých prvkov rpg hier. Tak dúfajme, že to v tes5 poriešia nejako lepšie. *1* -
-
ja som praveze nikdy nemal rad tieto debilne kalkulacie ze budem nizky level s vysokymi skillmi, aky zmysel ma potom hrat takuto hru? umelo sa udrzujes akoze slaby ale z rukava vytiahnes najmocnejsie veci. to je fakt ze uplna sialenost podla mna. skoda ze pri TES sa z toho prakticky stal meta gaming:)
Ja som v oblivione hral normalne a bol som lvl 35+ a s vacsinou mobov som problem nemal, potom som siel do oblivionu a zacal som sa bit s tymi velkymi pekelnymi bulami a tam problemi zacali, v tej dobe mi ani hw dvakrat dobre nezvladal zobrazenie vela horiacich veci+ vela NPC:) a ked som sa dopocul ze ludia to zabijaju na lvl1 kvoli level scalingu, tak som tu hru vypal a nikdy viac nehral.
Kazdy druh prisery by imo mal mat nejaky rozsah, napr vlk lvl 1-20+legendary, obor lvl 30-60+legendary, atd. samozrejme ako priklad. pricom ked si nizky level tak ti bude davat nizsie levley tych mobov (ak zabludis tam kam nemas na lvly 15 a stretnes obra lvl 30 tak to dopadne presne tak ako to dopadnut ma) a ked si vysoky tak ti to moze dat az ich maximum, pripadne ak si vysoko nad nimi, tak ti da nejaku legendary prisekru. take ako boli vo FNV. TO by bolo imo najrozumnejsie riesenie
-
-
-
-
-
tak schválne pamatuje nekdo oblivion.bonusweb fanstranku a jeji chat jak sme tam dovadeli? to byli časy
-
-
A co takhle morrowind.bonusweb, na to si nepamatujete? *15*
-
-
tak oni to tam mají až do arény...
-
-
Spís kdyby se o tu stranku zas začal nekdo starat.
-
-
starají se o forum, které k této stránce náleží a bylo slíbeno, že se zase začne updatovat i samotná stránka, až vyjde skyrim. ale kdo ví jestli...
I tak je to hodně dobrá stránka, která uměla pomoct. Jinak TES má snad nejlepší wiki, co jsem kdy viděl. Více podrobnější wiki ke hře, jsem v životě neviděl.
-
-
-
V Oblivionu totiž LS trochu přehnali - škálovaly se například i questový odměny, tak že pokud ste určitý quest udělali na nižším levlu, dostali jste artefakt naprd.
Navíc systém s major/minor skillama nebyl navrženej na LS, když člověk mohl vylepšovat minory beztrestně a pak bojovat s dřevěnou paličkou proti záplavám krys, protože měl majory kouzlení. Minor/major skilly měly fungovat jako určitý balancování rychlosti zlepšování a síly postavy. Tj. komu stačilo máchat mečem, ten se to rychle naučil, kdo ale chtěl umět všechno, tak ten se musel na začátku dost snažit aby vůbec přežil.
S level scalingem si pamatuju, jak v oblivionu byl quest na zabití jednorožce, ve vanile to byla pohoda, to jsem ho umlátil dřevěným mečem, ale když jsem to hrál pozdějš s OOO, tak jsem nedokázal jednorožce zabít ani na vyšším levlu, utíkal jsem před ním do města, kde pozabílej několik stráží, pak do tý horský pevnosti a nakonec se zabil v bitce se snow titánem když oba spadli ze skály *1* -
Level scaling v Oblivione bylo supr. Se zvedajicim levelem protivniku a hrace, mel hrac daleko vetsi mnozstvi prostredku jak protivnika, byt na stejne urovni eliminovat (ruzne druhy zbrani, kouzla naucene, nebo vytvorene, svitky...). Tim vznikaly unikatni kombinace pri bojich. Cim vyssi level, tim vic moznosti s tim, ze protivnici byly vzdy vyzva. Chodit po krajine a kosit vsechny jednim smahem brzo omrzi. Viz. Fallout
-
-
někomu to může sedět, ale já s tim nesouhlasim, kazí to dojem atmosfery světa.. dřív tam běhaly krysy či kanour, najednou tam beha minotaur.. to je špatně
-
-
taky kazdej bandita mel na sobe glass armor, coz bylo srandovni...
-
-
-
Už to tu mnohokrát padlo, ale opravdu i pro mě osobně to nejlépe vyřešili Piranha Bytes s Gothicem 2. Na začátku jste šli s klackem na goblina a jaká to byla dřina ho zabít, nedej bože tři naráz. Na vysokém lvlu jste pak kosili orky jako na běžícím páse, no a právě to je ten systém, který mi vyhovuje. jako např. :"ha tam je jeskyně a v ní budou určitě nějaké zajímavé věci a zlato, ale ouha hlídá ji "Stínová šelma"(shadowbeast). Tak dobře, vrátím se sem až budu mít lepší zbraň víc životů a vylepšenou dovednost se zbraní.( a nebo se s ní budu prát s klacíkem v ruce asi 5 minut stylem úskok, sek, úskok, sek...)." Pamatuju se jak jsem šel na low lvlu na černého trola, když jsem na něho naběhl, tak stačil jeden zásah a mohl jsem loadovat poslední save. Ale stačilo se dostat za jeho záda slušnou dobu strávit sekáním do jeho zátylku:) No ale vidina quest itemu a dostatečná dávka XP za to stála. Toto se mi bohužel v Oblivionu nestalo a díky Lvl scallingu ani nemohlo.
-
-
však originál Oblivion byl nicmoc. po pár modifikacích to byla jedna z nejlepších a možná i nejlepší rpg hra, co jsem kdy hrál. Bohužel jsem se setkal s názory, kterou nejsou až tak vzácné, které odmítají jakékoli modifikace do her s tím, že to vlastně není třeba, nebo že by ty modifikace akorát hru úplně zkazily, zabugovaly atd. Ale pokud člověk volí obezřetně, nic z toho nemůže nastat.
-
plne s tvym nazorem souhlasim, takto to vyhovuje presne i me
-
-
ja uz jsem hodne starej, pamatuju ješte jak vyšel Oblivion. Ted jsem si uvedomil jak stárnu *13*
-
-
Až budeš hrát na skutečném ZX spectru, ne na emulátoru pro PC, v určité době následující hry jako je Dungeons http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0011410 nebo Hero Quest http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0002302, pak si teprve budeš říkat, že asi stárneš...
-
-
A mel jsi prave ZX Spectrum nebo nejakeho klona (Didaktik M)? Ja spis fandil C64, ale nakonec jsem (pro vlastni potrebu) skoncil s didaktikem :-D
-
-
hehe, moj prvy komp PMD (inac zvany dvojplatnicka) s manic Minerom a Boulderdashom v pionieraku a doma Didaktik Gama..1992 mimochodom dodnes funkcny ale uz sa to neda povedat o kazetaku kde som zodral 3 skrutky na nastavovani hlavy:-) tam sa dal vytribit hudobny sluch na ladeni akuratnych vysok toho skvrcania hehe
Co sa tyka TES... Asi najviac z tejto serie som vydrzal pri Daggerfalle.. shivering isles som dohral uz len s velkym sebazaprenim a to som uz bol tak vymakany ze final bos dostal 4-5 ran a bolo vymalovane... zazitok jak svina. Naproti taky Fallout sa celkom dal .. ale ked som dosiel do bazin a mna v Powerarmore dali na 2 rany sedliaci so sekerami, nieco bolo zle...
-
-
-
pobavils:) +1
-
Pátnáctiletej stařec :D
-
-
Kto si spomenie na Arena2 Daggerfall? Pamatam si ked to prislo ako novinka. Vtedy boli tak 3Gb harddisky borci... *1*
-
-
Já si vzpomínám, jak jsem si šel pro originálku Areny na poštu, protože JRC (nebo jak se to tenkrát ta jediná firma prodávající hry jmenovala) ji nebyli schopni zajistit :-D Stála mě tenkrát krabice i s poštovným z anglie cca 2.500 Kč a uvnitř byla jedna disketa + manuál :-D
-
-
Proc sis neobjednal CD verzi?! Byly tam navic zvuky a videa.
-
-
@mrkev: No kdyz uz dal 2.5k za 1 hru, tak jsem si rikal, ze by na CD-ROM mechaniku mit mohl :)
Ja ji mel a vetsina lidi, co mela okolo PC ji mela taky. A kdyz si vezmes ceny ostatnich komponent, mechanika byla docela "levna" (pamatuji si cenu 4300 bez DPH, ale nejsem si jisty, jestli to nebylo pozdeji kdyz jsem kupoval 4x BTC nebo Mitsumi) - i kdyz je fakt, ze ty uplne prvni modely staly pres 20k, ale ty se k nam snad ani nedostaly. Kazdopadne jsem nemel problem si ji koupit. Kdyz si vezmes, ze ty prvni PC staly treba ~80k (tolik stalo me prvni PC s intel 80286) a pak to slo pomalu dolu.
Navic ty prvni modely mely vyhodu, ze mely i analogovy vystup a ovladani na pousteni CD, takze si to spousta lidi zapojovala do HiFi zesilovace, kde meli jen kazetaky (vcetne me). -
nejspíš proto, že neměl CD mechaniku. V roce 1994 ji měl málokdo, byla drahá jako prase, cédéčka byly drahý jako prase a většina her byla stejně jen na pár disketách, takže to skoro nemělo smysl *3*
-
-
-
No v dobe Areny jsem mel (stejne jako vetsina lidi) max. 2GB disk, protoze si pamatuji, ze jsem si pak koupil novy HDD a radic na desce podporoval max. 2GB HDD, takze jsem musel provest kompletni upgrade...
Nedavno (asi pred 5 lety) jsem zkousel rozjet svuj 1. harddisk (5.25" Seagate 40MB). Kdyz se rozjizdel, trepal se mi stul :-D -
-
2 GB disk? tolik? já míval daleko méně. v době arény snad ještě tolik nebylo, ne?
-
-
Mel jsem nejaky Fujitsu, ale kolik mel MB uz presne nevim. Jen jsem psal, ze maximalne lide tehdy meli 2 GB, protoze vic by jim stejne radic neutahl - tedy pokud nemeli nejake high-end PC (Pentium Pro) nebo zvlast radic.
Pamatuji si to hlavne kvuli tomu, ze jsem si pak koupil 3.2 GB SG Medalist a na starem PC mi nejel.
-
-
Pamätám quantum fireball 1gb. *1*
-
-
-
-
to máš ještě dobrý, já pamatuju TES 3 Morrowind *1*
-
Si predstav, ze nekteri si tu pamatuji dobu, kdy vysel Mario, starce *1*
-
-
No snad se trochu poučej z Oblivionu... tam jsem hlavní dějovou linku dohrál tuším na levelu 6 za pár hodinek! Což mě tehdy přišlo velice úsměvný, vlastně jako celej ten hlavní příběh :) Naštěstí to všechno vynahradily guildovní questy, to byla fajn zábava na dlouho. Souhlasím, že F:NV má levelování nastavený docela fajn... a dokonce se tam člověk setkal s lokacema plnýma potvor o hodně silnějších, kam musel až později, s patřičným levelem a výbavou (třeba vysílač obsazenej supermutantama).
To mně bavilo i na starých Gothicích, nebo Risenu, na jednu stranu nutnost levelovat, ale nadruhou i možnost sejmout o hodně silnější potvoru vlastní chytrostí, využitím prostředí, atd.... odměnou za to bylo uspokojení a taky pořádná porce XP vzhledem k nižšímu levelu postavy *1* -
Většina lidí to odsuzuje, přece se to tam pořád někdo snaží protlačit, tohle se nazývá paličatost že ? *1*
Trochu mi chybí takové to "uaa toje silná potvora musim se napřed nadupat, než se sem vrátím a získám ten super meč" jako za starých dobrých časů. *6* (i když ve F:NV sem potkal potvory mimo můj lvl, takže zde svitá jakási naděje)
Zároveň, ale nemusí být špatný levelscaling v hlavní příběhové linii, vzhledem k tomu, že ji hráč bude moci hrát hned ze začátku, tak i později, až splní jiné vedlejší příběhové linie a vylepší se. Ale i tak bych radši měl možnost jít do toho po hlavě nebo se připravit a vylepšit předem :) Level scaling mě demotivuje v levelování. Někdy méně je více *3* -
-
Malokdo si uvedomuje ze u freeform RPG by bez lvl scalingu meli ze zacatku 80-90% mapy nepristupne. Byli by nuceni levelovat jen na urcitych mistech at uz se jim to libi nebo ne. Zadne prozkoumavani mapy,coz nekteri lide miluji.
Na vyssich lvl by pak mohl nastat presne opacny problem. 80% mapy nuda,protoze uz to pro tebe neni vyzva.
Opravdu po tom lide touzi?
A vubec-dokaze mi nekdo jmenovat nejake freeform RPG bez lvl scalingu? Me vazne nic nenapada. -
-
Dark Souls
-
No vždyť právě to je přesně to, co je snad normální, vlastně bylo normální v RPG s otevřeným světem, proto ses mohl musel vylepšit, aby tím si mohl postupně dál, do nebezpečných oblastí. K čemu mi je, že můžu hned ze začátku úplně všude, když stejně je všude prázdno , zbraně jsou jen klacky a rezavé meče a později atmosféru hry ruší předimenzované potvory jako krysy, které jsou výzvou i pro vybavení vysokého lvlu a stejně pak nikde nebudu chodit protože chci z truhly radši meč na vysokém lvl než klacek s 3 hřebíky , tak si radši podčak než tu mapu prolezu *1*
A já patřím k těm co rádi hrají hry jako Gothic 1-2 kde začínáš trháním zeleniny a končíš jako hrdina co porazí draka a né být průměrná postava co se pitlá s krysou stejně jako se zmíněným drakem. Ale jak říkám, když pominu lvl scaling tak betseda dělá slušné hry a i se snaží lvl scaling vyladit, F:NV se to celkem dařilo i když já bych to odebral úplně , maximálně nechal pro hlavní linii a důležité body *2* -
-
naprostý souhlas
-
-
Gothic.
-
-
Jen tak mimochodem Gothic (tusim ze vsechny) level scaling mely. G2 myslim podle lvlu. G3 tusim podle postupu ve hre...
-
-
Ono se tu nedá rozumně reagovat na rozvětvenej rozhovor :)
Ten lvl scaling tam opravdu nebyl. Příšery měly vždy jeden a ten stejný level a taky byl jejich počet finální a němenej v daný kapitole. Když jsi přešel do druhé kapitoly, tak se některé příšery obnovily a u některých se místo nich objevila silnější varianta...třeba Snapper byl nahrazen Dragon Snapperem. Ale opakuji ještě jednou...lvl scaling tam nebyl...obnovení té příšery nezáleželo na tvém levelu a její síla také ne...ta změna byla stejná u každého kdo to hrál, bez ohledu na jeho level! G1 a G2 jsem hrál cca šestkrát a poznáš to rychle (jo, to byly časy, když měl člověk čas a nechodil do práce :)
Ale to je fuk...fungovalo to skvěle hlavně kvůli tomu, že ty příšery byly nastavený tak aby to pro tebe bylo pořád zajímavý. A na ty silnější jsi nemusel chodit (viz třeba troll...bylo jich jen pár a byli tam už od začátku). Rozmístění je daný od začátku až po celou hru. Na vše jsi mohl jít okamžitě po tom, co se ti zpřístupnilo území (u G2 Valley of Mines a Jharkendar). Akorát jsi nemusel být schopný tu příšeru porazit a šel jsi na ní až později...
Síla těch potvor byla taky vždy stejná. Vlk měl pořád stejně hit-pointů, obrany i síly. Bylo jedno kolik úrovní jsi získal a jak daleko jsi v příběhu. Na jednom místě ale žil "ledový vlk" a ten byl silnější... Při likvidování potvor záleželo vždy jen na škodě tvojí zbraně a síle tvojí postavy (případně obratnosti u luků). Velmi lehce jsi si mohl spočítat kolikrát musíš příšeru bouchnout aby jsi jí zabil a když jsi nic neměnil, tak to tak platilo po celou hru. (Byla tam ještě specializace na danou zbraň, ale tu teď tady nezapočítávám :)
Ještě lépe se to odhadovalo s kouzly...kouzlu se škoda nikdy nezvedala a proto na danou příšeru fungovalo vždy stejně. Kouzla měla vždy pevně dané poškození a ty nejsilnější jsi získal až na samotným konci hry.
Zahraj si tu hru někdy znova a nejlépe dvakrát za sebou a uvidíš, že máme s Masa-san pravdu. :)
I tak ale souhlasím s tím, že dobrý level scaling je nejlepší když ho nijak markantně nevidíš :) -
-
Vazne se mi zdalo, ze se potvory po prechodu spawnovaly podle tveho lvlu. Jak sem uz psal, pri druhem pruchodu se naspawnovaly slabsi monstra - aspon si to tak pamatuji. Ale hral jsem to jen 2x a jeste k tomu pred 9 lety, tak je mozne, ze to bylo trochu jinak...
To ze potvory byly pevne dane (lvl, staty, ...), to jsem psal take.
-
-
Co já vím, tak G1 a G2 level scalling neměly. Teprve trojka ho v nějaké podobě zavedla (pokud se dopře pamatuji,tak to bylo podle regionů, který měly něco jako levelový rozpětí v kterým se příšery mohou pohybovat - i tak se mi to ale líbilo až s příchodem community patchů :)).
V G1 a G2 bylo vše nalinkované. Všechny příšery mají přísně stanovené vlastnosti (HP, sílu a defense), které se vždy porovnávaly s stejnými hodnotami u tvé postavy. V podstatě šlo o velmi jednoduché počty, ale za sebe musím říci, že jde pro mě o jeden z nejlepších a nejprůhlednějších systémů, co jsem zažil (samozřejmě hodně zálaželo i na celým světě co Piranhe vytvořily) -
-
Stejny spawn, potvora na jinem lvlu. Docela dobre reseni. Ovce = lvl1, vlk = lvl6, jesterka = lvl12, shadowbeast = lvl20, troll = lvl50. Pri postupu tam skakaly potvory podle lvlu. Jestli to podle Tebe neni level scaling, to uz je uplne jina otazka.
Kdyz to srovnas napr. s Morrowindem, tak jsi take mohl narazit na potvoru, ktera byla mimo Tve schopnosti, to same F3 (NV) apod. Tam take lvl scaling byl, ale byl udelany dobre (v kazde hre jinym zpusobem).
Jak uz jsem tu nekolikrat psal, dobry level scaling je takovy, kde na prvni pohled nepoznas, ze tam nejaky je. -
V gothicu nebyl lvl scaling, sem tam omylem vlezl do lesa a sežrala mě ta shadow beast potvora na jedno máchnutí. Potvory se objevovaly nové , ale jako noví nepřátelé, nemělo to nic společného s levelem, ale s událostmi v questech. Jednou jsem je nemohl udolat, protože jsem přišel na moc malém levelu, jindy jsem s nimi neměl problém, protože jsem už věděl jak a kde se udělat silnějším.
A co se týče G3 už to nebylo úplně ono, což jsme myslím pocítili všichni milovníci série, ale hra ještě stále dobrá. -
Je to sice tak 8-10 let co jsem to hral, ale ty nove potvory byly silne tak akorat. A na podruhe jsem to probehl na rychlo a zase byly silne tak akorat - podle toho rikam, ze je tam scaling podle urovne hrace.
Ale je to jedno, v kazdem pripade se jedna o jinak (lepe?) vyreseny scaling. -
No, to co zmiňuješ je obnovování příšer v už vymláceném prostředí a to se dělo po ukončení kapitoly. A ano...v tomhle případě se mohly objevovat silnější varianty příšer. Například obnovení příšer v Khorinisu v kapitole 3 a poté i i v kapitole 5 (zaplnilo se to ještěrama). Hlavní ale bylo, že se to neměnilo s úrovní. Třeba jsem to dělal tak, že jsem první kapitolu vymlátil vše v Khorinisu co jsem mohl (v datadisku a s pomocí scrollů se dalo vymlátit myslím, že prakticy vše) a poté jsem byl přinucen postoupit v příběhu abych měl co dělat (a k hlavní změně došlo až v kapitole 3, kdy jsem se do Khorinisu podle příběhu zase vracel).Tehdy se tam doopravdy objevily nový a silnější potvory... Podobnej princip platil i v Jharkendaru a Valley of Mines
-
Co si pamatuji, tak se objevovalo vice high lvl potvor az kdyz jsem byl vyssi lvl. Samozrejme puvodni lvl 3 potvory zustaly lvl3, ale pribyly jim "posily" treba lvl6 (to je jen priklad).
A rekl bych, ze si to pamatuji dobre (trochu jsem pogoogloval) citace:
Maybe not as elegant as in Gothic 2, where the level scaling was visible and of another type.
-
-
-
Pri vsi ucte ke Gothicu 1 (a 2)-mapa tam byla mnohem mensi,na nektera mista jsi se dostal jen v urcite fazi hry a nakonec tam byl presne ten efekt popsany vyse-na nektera mista jsi teoreticky mohl,ale ve skutecnosti te tam silne NPC /zvirata zabily hned pri vstupu
-
-
ved presne o to tam islo. jedno z najlepsich veci na gothic je prave ich obtiaznost, nemozes ist hned vsade, resp. mozes ak sa velmi moc snazis a si sikovny. ale aj tak niekam nemozes. strenes prvych niekolko vela levelov shadowbeasta a si dole. stretnes orka a si dole. bojis sa kamkolvek ist lebo mozes velmi lahko skapat. ale aj tak ides, lebo svet je krasny a ty ho chces explorovat. a postupne sa vypracujes a shadowbeasta a sa viac nebojis a orkov sekas ako by tam ani neboli. V gothicch sice bola mensia mapa ako v oblivione, ale aspon nebola ludoprazdna a pusta, tak ako v oblivione.
Nerozumiem ludom ktorym viac vyhovuje ze co stretnu to zabiju, aky to ma zmysel? Ma to nejaky zaklad z realneho zivota? Nie nema. Pomaha to hratelnosti? Nie nepomaha. Teda evidentne pomaha, tym ludom co nechcu ziadnu vyzvu. -
Což je přesně jak by to mělo být. Když je ti nějaké místo uzavřené, protože jsi na potvory tam slabý tak máš hodně silnou motivaci si tu postavu vylepšovat. Proč si zvyšovat dovednosti ve hře kde sou ty potvory vždycky stejně silný jako ty. Jinak je Fakt že Gothicy jsou rozlohou menší než třeba Oblivion, ale za to májí ty lokace mnohem detailněji zpracované.
-
-
Kdyz se nad tim zamyslim,tak ja s tebou vlastne souhlasim. Az na jednu podstatnou vec. Me bavi hry jako Gothic a bavi me i hry jako serie TES. A od ni cekam proste zcela! otevreny svet, i kdyby to bylo za jiste ustupky.
Falout New Vegas je snad krasnym prikladem ze lvl scaling jde udelat a nikdo to nepozna. Snad se tedy Bethesda poucila.
-
-
-
-
-
-
lvl scalling pryč, systém levelování oproti oblivionu pozměnit a bude to pecka. Vždy chci mít nejsilnější možný build, ale abych kvuli tomu např. nechával běžet borce přez noc proti zdi se závažím na klávesnici to je moc *1* ..
Síla nepřátel se mi líbila v BG2, kde se dalo kdykoli narazit na slabé,silné a über. Smést jedním fireballem skupinku goblinů, kteří mě před pár lvl pořádně zatopili bylo super. Nebo jsem vlezl do baráku, tam lich -> finger of death nebo maze na hlavní postavu a schluss *1* - po pár levelech jsem tam vlez zas že ho jako vyndám, ale totéž, jen o pár sekund delší "boj" ... ale to už ze mě mluví nostalgie *2* -
-
Alebo si si mohol nahodiť protection from undead/magic a ubiť ho defenderom +5/prakom +5/mace of disruption. *1*
Inak bg 2 mal level scaling, ale viditeľné to bolo len na pár miestach, kde sa spawnovali príšerky. A v random encounteroch. Čiže minimálny dopad na dejovú líniu a postranné questy. -
-
Já ho onehda nakonec zabil nějakou staffkou /rodem... Nepamatuji se o jakou staffku šlo, ale myslím, že sesílala vždy jiné kouzlo. Já už vůbec netušil, čím ho zranit, pak jsem použil tohle a na první ránu zemřel :-D Nikdy jsem nezjistil, co se stalo :)
-
-