Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Boze at udelaji remake BG2 nebo UW2. Jen v lepsi grafice, nic jineho nemenit.
    • Enhanced Edition much? http://www.baldursgate.com/
  • Hodně povedený je podle mě remake Knights and Merchants. Líbí se mi, že oprášili hru s nestárnoucí grafikou a atmosférou a kromě toho jí přidali i spoustu možností, které původní hra neumožňovala jako pořádný multiplayer, možnost zrychlovat hru v singleplayeru nebo třeba oddalování a přibližování. Prostě úžasný kousek od úžasných lidí. Jinak také hodně oceňuji remake her, které kvůli svému stáří nelze rozjet na dnešních mašinách.
    • saburo
      COZE???? Remake Knights and Merchants??? *8* *8* to si musim sehnat! dik za prispevek.
    • Na kopí ? ... Tak to chci taky znovu :)
  • Neexistuje nejaka kategoria, napriklad dusevny remake? :D Po dohrani Dishonored som dostal neukojitelnu chut zahrat si starych Thiefov a uz sa chystam na Metal Age :)
    • Metal Age jsou opravdu dlouhá hra... když to teda člověk nejede s mečem a lukem v ruce

      já tu hru kdysi vyhrál ve Screenfunu, herní časopis, na který asi většina lidí už pozapomněla, poprvé jsem se jako malý capart dostal do mise s bankou, kde jsem měl myslím ukrást audionahrávku, měl jsem tehdy strašně pomalý počítač, kterýmu trvalo asi dvě minuty, než nahrál hru, což je při stealth hraní celkem opruz

      napodruhé jsem se dostal loni myslím do předposlední mise, ale už mě nebavilo to přílišné nadpřirozeno, vyskytující se ke konci... dokud šlo jen o industriální technologie, ještě to šlo
  • Bohemund
    Jen krátce k tomu tématu -nové hry vs. staré.... Já jsem třeba velký fanda TES sérií a když si vezmu druhý díl, kde šlo v podstatě uplně všechno co v těch následujících třech dohromady, napřil jsem se ho až běda, ale už bych se k němu nikdy nevrátil. Tak samo Morrowind, ten měl podle mě ze všech dílů nejlepší atmosféru, která i seděla tomu světu, napařil jsem se ho strašně, ale hlavně kvůli grafice bych se k němu už nevrátil...až donedávna, kdy jsem narazil na Morroblivion, skvělá záležitost a doporučuji všem fandům!!... co chci ale říct, z příkladu TES sérií, kde je opravdu široká moderská komunita a celý ten engin je k tomu krásně uzpůsoben, můžeme vidět přijatelné řešení. Ano, vývojáři, dělejete prostoduché vizuálně krásné hry pro masy, ale dejte taky prostor pro hardcore hráče a vytvořte přijatelné prostředí a možnosti pro modery, vyplatí se to všem. Viz. prodejnsot Army po tom zombiáckém módu.
  • "To však distributorům nebrání je trochu přestříkané vydat znovu a kasírovat třeba i 20 dolarů za kus – a to ačkoliv stejný programátorský výkon zvládne i obyčejná emulace"

    V odstavci předcházejícím tomuto se mluví o hi-res texturách - o jaké obyčejné emulaci a jakého programátorského výkonu je tedy řeč? Textury dělají programátoři? A texturáři kódujou? No, některý hry tak vypadají ;)

    "Tyto náročnější úpravy je však evidentně složitější vyplodit, než prostě lehce redefinovat ovládání a povolit detailnější textury jako v případě většiny HD remaků."

    "Povolit" detailnější textury? Jak povolit, kde povolit? Autor buďto neví co píše :) nebo nemá ani páru o tom, o čem se snaží psát. Hi-res textury se nikde nepovolují, pokud je nějaká stará hra s low-res texturami a je potřeba hru přeleštit za pomocí především hi-res textur, texturáře čeká hromada bezesných nocí - textury je obvykle potřeba kompletně znovu předělat a to od základů a ne jen nějakej pitomej up-scale (či jak to autor článku vlastně zamýšlel :)).
    • :) No stačí se podívat na výskedky co podává třeba takový PCSX2 se správě nakonfigurovanými pluginy ... a srovnat s HD remaky .
      WOW ....tady nejde o upscaling textur. Sice už mnohé pozdější hry na PS2 podporovaly vyšší rozlišení ale v tomto případě práci všech těch "upscalingových " retro tvůrců sráží do kolen šikovně napsaný kód , protože shuk mnohdy těžko identifikovatelných pixelů se změnil ano na jemnou kostru potaženou nově vyfiltrovanou texturou ....
    • Přečti si odkazovaný článek, z něj autor zřejmě vychází:
      http://www.cheshirecatstudios.com/articles/padded-room-video-game-hd-remakes/
  • Problém nových "profesionálních remaku" je většinou maximální zjednodušování pro co nejširší komunitu, mrvení ovládání, aby hra jela i na konzole.
    Dále snaha o intenzivní, ale ideálně jednorázový zážitek.
    Vydavatel má zásadní motivaci, aby hra šla hrát už od 5 let a ideálně i na mobilních telefonech. Na PEGI si nakonec stejně jen hraje, není závazné. Když je to lehký, že to pochopí a zvládne hrát 5 leté dítě ale i nudící se babča v důchodě, je největší záběr zákazníků.
    Další zásadní motivace je, aby hra intenzivně zaujala zpočátku (i recenzenty) a byly na ni dobré reference - zároveň, aby ji ale člověk nehrál stále dokola a chtěl něco dalšího, protože "tohle už dohrál a znova je to zcela stejně lineární". Pak nabídnou DLC, Datadisk,.. něco dalšího placeného, aby prodloužili životnost. A to ideálně do doby než výjde další jejich dokonalý produkt. Old school klasiky se před 20 lety dělaly na koleně, s láskou a pro zábavu sobě i jiným. Dnes je to prostě jen a jen o zisku.
    Opakem jsou hráčské modifikace. Ty se snaží hru vylepšit způsobem, kdy obvykle zdarma znásobují její životnost a dělají z opakovaného hraní opět zážitek - to je ten old school systém her dělaných fanoušky pro zábavu.
    Zatím neexistuje "profi remake" který by mne v závěru nakonec nezklamal, byť mne třeba zpočátku zaujal.
    • Profi remake existuje a to Sid Meier's Pirates, to je stejná předělávka pouze v lepší grafice. Jinak na remaku ufa se pracuje u hry Xenonauts z Kickstarteru a vypadá hodně dobře (hlavně nebude měnit inventář a body v tahovém režimu).
      http://www.xenonauts.com/video-gallery/
    • zapoměls na jednu důležitou věc dneska musí remejk bejt hlavně hodně socíální bez propojení s držkoknihou se rozhodně neobejde....
    • profi remake např. Black Mesa?

      dneska je holt jiná doba, v první hodině ekonomie tě učí, že firmy nabízejí produkt za účelem maximalizování zisku. pokud je maximalizace zisku v oblasti herní zábavy dělání jednoduchých her se systémem mačkání jednotlivých kláves místo plnohodnotného hraní, tak prosím. Není to chyba herních studií, ale lidí, kteří si to kupují. Kdo si myslíte, že má největší sílu? Oni ty zisky mají z nás, resp. z těch, co jejich produkty kupují.

      Je na tom něco špatného? Ano, ale vina je jen na nás nakupujících hráčích.
      • Proč se treba Dan vavra piplá s každým detailem warhorse? Akorát ho to stojí čas a peníze. Nekdo treba maluje obrazy protože ma talent a baví ho to a chce svetu neco pres to umení sdelit. A nekdo jde natírat zdi protože si tim vic vydela.
    • walltar
      Hry sevždycky dělali pro max zisk a pro co nejširší publikum ... akorát to publikum se za tu dobu změnilo ... z hraní her se udělala mainstreamová záležitost a tak se teď dělají hry pro méně náročné ... je jich totiž víc než původních hráčů, kteří už dnes skoro nikoo nezajímají.
    • kapalka
      Před 20 lety se hry taky dělaly pro zisk a ne z nějakých charitativních účelů. Pokud by tehdá měli vývojáři možnosti, jako mají teď, taky by byly DLC a další věci.
    • Naprosto souhlasím !
    • Ale jedna serie her, ktera se nijak nezaprodala svemu jmenu existuje a to serie Total War - pravda je, ze hra se take trochu zjednodusila v mikromanagmentu, ale ne zas natolik, aby to poznamenalo celou serii. Oni se vicemene snazi hru udelat lepsi nez-li predchozi dil a dle meho se jim to i dari (az na inteligenci pocitacoveho protivnika, coz je problem snad vsech techto her). Navic ted vyvojari pracuji na veleocakavanem druhem dilu Rome total war II tak ted uz to snad bude na jednicku s hvezdickou vcetne AI :-)
      • Existuje verze pro mobily a chystá se verze pro konzole...
      • Magister_Peditum
        Ani bych neřekl, že se mikromanagement nějak zjednodušil. Naopak přibyl skill tree u agentů a generálů.
  • Jojo nektere hry jsou neprekonatelne, Duna, C&C,MoHAA, Morrowind ... jak ja mel rad Diablo I a II a o to vice mi srdicko zaplesalo, kdyz byl ohlasen vyvoj 3 dilu, vysledek jiz vsak nebudu komentovat, jelikoz se mi z toho zveda zaludek.

    Holt kvalitni hra nemuze jen stavet na zasle slave predesleho dilu, ale musi se hodne snazit, aby se puvodni hre vubec vyrovnala, ale tohle spousta vyvoj. studii nechce vubec slyset, hlavne poradny hype a penizky se posypou ...
  • Úvodni obrázek z obálky Score č. 7. Sladká nostalgie...
  • Malleth
    ICO a Shadow of Colossus v 3D a hlavně Okami rozhodně patří dneska k tomu nejzajímavějšímu. Obzvlášť Okami ten facelift prospěl.
    Na druhou stranu osobně bych byl rád kdyby se tvůrci remaků nebáli a do fungování těch her trochu zasáhli a opravili tak některý chyby.
  • Robotron3
    Remaky, rebooty, nebo jak se tomu všemu říká mi vůbec nevadí. Ani ty komerční nepovažuji za nic nekalého, prostě když je publikum, proč to těm lidem nedat. Co mi jen vadí je, že když se dělají ty remaky, rebooty a restarty, tak se často dává přepracované hře, nebo i pokračování uplně ten samý název. Jako Tomb Raider, X-Com Enemy Unknown, NFS Most Wanted... A to mi příde dost na prd. Vytváří to zmatek.
    • Ladislav_Loukota
      Holt se lidi musejí naučit používat rozlišení dle roku vydání. Tomb Raider (1996) a Tomb Raider (2013). U her to je možná novota, avšak třeba ve filmu přejímání názvů není nic nového, máme taky více verzí The Thing a více verzí Scarfaců...
    • USER47
      XCOM: Enemy Unknown není až tak stoprocentně původní název. Je to smíchanina původního americkýho (X-COM: UFO Defense) a evropskýho (UFO: Enemy Unknown). Navíc vyškrtli pomlčku:).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit