Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ještě teda jedna výtka na hru, ale jenom z legrace: Zvuk baštění z kotlíku ve mně vyvolává hlad a navštěvuju lednici víc, než bych si přál. *4*
    • Tak to si dej Cook serve & Delicious a uvidis ten hlad :-D
    • Mě spíš štve jak strašně mlaská, prase.
    • To se mi stává, když jdu kolem obchodníků s jídlem.Vše tak hezky vyskládané, až člověku teče slina. *1*
  • Tafaraj
    100 hodin a pořád neni konec ...je fakt, že se neženu za hlavní linkou ale prokládám to vedlejšáky ...rozhodně neváhejt s koupí..bugy jsou všude a vždycky budou ;)
    • ja tam nechal asi 120, questy jsem se snazil vybrat vsechny, i cinnosti (nektery nesly uzavrit, tak nevim, jestli nemely konec nebo jsem se ho jen nedobral)
      • Tafaraj
        Hele taky tam mam jeden nedořešenej. Týpek mi nejspíš zmizel ale další část úkolu už se mi nespustila. Nu což, je to jeden z těch x úkolů co jsou k dispozici, takže mě to ani nějak netrápí.

        No až dohraju tak znova a jinak :)

        Tak další nedořešenej *1* *9* jdeš za danou osobou a vidíš jí 30 m ve vzduchu ..najednou začne padat a ..úkol nesplněn...pak přiběhne strážnej a řiká si, kam ten vrah mohl zmizet.. :D
        • to se mi nastesti nestalo, zkusil bych posunout cas a prijit tam v jinou dobu
  • V tak rozsáhlý hře bych si klidně dovedl představit jednoduchou mechaniku (sice už to bylo jinde, ale všechny věci ve hrách přeci nemusej bejt nutně ve stylu "tohle ještě nikde nebylo, tohle jsme vymysleli MY" :)) - systém "hledanosti" či jak to nazvat.

    Okrádáš NPCčka? NPCčka tě uvidí a nahlásí tě stráži, ta jednak o tobě bude vědět a taky v dané oblasti (vesnice a její okolí, např.) vyvěsí letáčky. Ty pak při navštívení danou oblastí budeš mít jednak problém třeba vůbec něco koupit, natož prodat a hlavně by ses nesměl potkat se stráží. A pokud by ses přeci jen se stráží potkal, tak bys měl volbu úplatku (případný strhávání plakátků jako třeba v AC by nic neřešilo) nebo jít do otevřenýho konfliktu. Případně jako třešinka na dortu by v takový oblasti bylo to, že by se zamly (zneviditělnily) všechny vedlejší úkoly apod.

    Takový druh ochranného mechanismu. Kradení a syslení by pak mělo smysluplný protiklad, imho.
    • Morraw
      Ale to už tam přece je, ne ? Když něco ukradneš nebo někoho zabiješ, tak se ti u té oblasti objeví ikonka, že si tam na tebe budou dávat pozor a stráže jdou většinou hned po tobě.
      • Taky pořádný popravy. Chytěj tě při krádeži? Žádný 3 dny ve vězení, ale pěkně na šibenici, když už jí tam maj! *1*
  • Tak teď snad budou mít peníze na to, aby hru mohli dodělat (hlavně gamebreaking bugy typu poškození savů apod)
    • Copak se mistnimu cenzorovi nelibi na tom, ze ofce zaplatily a tudiz maji presne co si koupily a neni zadnej duvod neco dodelavat?
      • Blue.Shark
        Sežeň jediný důkaz o tom, že Warhorse nebude opravovat chyby, nebude vydávat patche a celkově se nebude starat o technický stav hry. A nebo mi vyfoť Bigfoota. U obojího máš zhruba stejnou pravděpodobnost úspěchu. Ty máš vždycky tak nějak vnitřní potřebu pindat o ovcích a vidět za vším konspirační teorie, viď?
      • Jak neni duvod dodelavat? Penize neshrbl Vavra ale investori co studio vlastni. A pokud chteji dalsi penize musi makat na dalsim projektu o ktery budou mit hraci zajem. A pokud hru nedokonci, dalsiho dilu prodaji o to mene = o to mene budou zajimavi pro dalsi invesrice od investoru. Dodelat hru je ted defakto jedina cesta jak studio nezavrit.
    • Musis mazat stary savy jinak ti hra bude strasne bugovat. Savy najdes v C:\Users\*Tvoje jmeno*\Ulozene hry\Kingdom Come
      Nech si jen savy z posledniho dne a vsechno ostatni vymaz.
      • Rada hezká... ale na konzoli to neuděláš. Tam hra z nějakého důvodu ukládá všechny savy do jednoho narůstajícího souboru :-D
        • Tak aspon vymazat savy z hlavniho menu jde ne?
          • Jo to asi jo.
            Co je tam vůbec za problém? Že to zvládá jen omezený počet savů a pak přestane ukládat? protože mě to po savu 55 ukládat přestalo. A protože jsem hrál dooost dlouho bez umírání a bez vypínání hry, tak jsem pak po úmrtí přišel o takovou část hry, že už se k tomu ani vracet nechci.
            • Divné ,s nahráváním save jsem za 70h neměl žádný problém
            • bohužel corrupted save je problém i na PC. stalo se mi to taky. je to hnus a K SMICHU v roce 2018. pitomci.
  • Upravte si článek. Warhorse nemá žádné zaměstnance. Všichni dělají na živnostňák kvůli enomrní daňově záteži právnických osob.
    • Jo. Je to švarc systém. Svýho času to měl i českej Altar, Bohemka a ostatní. Ale to bylo v době, kdy to ještě bylo ok. Děláš na smlouvu o díle ale musíš tam chodit jak do práce a plnit docházku a běžný povinnosti zaměstnance. Madfinger má zas nízkej plat a zbytek jsou bonusy (klasický osobní ohodnocení co se dává ve fabrikách). Všichni po tobě chtějí crunchtime - což jsou neplacený přesčasy, jelikož míváš většinou fixní plat. Proto bych už u větší České developerské firmy nikdy nedělal. Od tý doby mi je fajn.
    • A ty kvůli tomu už třetí den nespíš
  • mne prijde ze je tam strasne malo gearu. obchodnici nemaj zadny novy věci. NIKDY. takze ted mam 60000 grosu a nejdou za nic utratit.
    • Tak hlavně se gear docela rychle ničí a soubojů je relativně málo. Nahrál jsem nějakých 30h a vlastně jsem vůbec neměl potřebu gear řešit. Těch pár soubojů člověk dá s tím, co někde posbírá.
    • ono už moc gearu vymyslet nejde, aby to bylo realistický, ale mohli by v nějakym DLC přidat kuši, pamatuju si že v ukázkách byla
    • nejlepší gear najdeš v pokladech *3*
      • realisticky je nejlepší armor v truhlách WTF? Tohle se dá pochopit ve fantasy, ale v historickém RPG je to uplně tupé.
        • Jo a na gearu ve stredoveku taky nebylo napsany kolik bodu armoru ma. A mece myslim nemely damage.
    • BohumilCisar
      Jsem na tom podobně, ale utrácet můžu za opravy a lektvary, které se mi nechce vařit. Gearu tam málo není, ale obchodníci nemají vše, spoustu skvělých věcí získáváš během různých questů nebo od určitých NPC.

      Ono to asi chce odprostit se od těch věcí, na které jsme zvyklí z ostatních RPG a to jest - všechno vykradu bez povšimnutí a pak si nakoupím ten nejlepší gear... Ještě teď si vybavuji, jak jsem ve Falloutu2 pořád dokola vykrádal obchodníky v San Franciscu *1* V KCD jsem zatím neokradl nikoho a všechny peníze si vydělal buď questama nebo rozprodáváním gearu od mrtvých banditů / Kumánů. Momentálně mám asi 7500 zlatých a utrácím je tak, že si po každé větší šarvátce nechám opravit všechen gear
      • Proc oprostit? Ja jsem se naopak od zacatku zameril na kradeni a s pomoci lektvaru uz oteviram bez problemu i ty nejtezsi zamky. A penez mam tolik, ze vubec nevim co s tim a bezne sluzby jako lazne, nocovani, lektvary a vsechno je vzhledem k memu kontu za babku. V nekterych truhlach jsem nasel desetitisice penez a navic dalsi tisice a tisice za ukradene zbozi.
        • BohumilCisar
          Dobře a co by to podle tebe vyřešilo? Nakupování nemovitostí? *4*
          • Vyřešilo by to smysluplné nastavení cen. Pokud za jednoduchý úkol, který plníš dvě ingame hodinky dostaneš 50 peněz a za nocleh v hospodě paltíš 2 peníze, tak je to jak když by jsi v reálu spal v hotelu za desetikačku :-D
            Ono je to obecný problém her, že ty důlažité věci dávají defakto zadarmo (aby jsi nemohl zakysnout na tom, že nemáš peníze pro to hrát dál), ty nedůležité vlastně nepotřebuješ a peníze získáváš snadno, protože je to hezká odměna za splněný quest. Ve výsledku pak nemáš za co utrácet.
            • 2Tilwaen: To sme zase u toho, ze neumis cist, nejde vubec o cenu, jde o vyvazeni.

              Vem si, ze vetsina lidi ani nebere vsechno co maj postavy u sebe. Proc? Protoze by byl neuveritelne vopruz to nekam odvozit a prodat. Presto maji velmi rychle penez, ze nevedi co snima. Tzn velmi rychle odpada jakakoli motivace delat cokoli co by ti nejaky dalsi penize prineslo.

              Pokud navrhuju hru, tak ve hre rozhodim rekneme nejaky bedny, ktery muzes vybrat. Vim tudiz exaktne presne jakou castku muzes dostat (nebo jakou maximalne, pokud to udelam pseudorandom) a tudiz bych do hry mel dat i neco, co si za ty penize muzes koupit a ma to nejaky smysl. A muze to bejt trebas luxusni obleceni, ktery ti umozni jit trebas na audienci panovnika, kdezto kdyz ty prachy mit nebudes, a budes chodit jako drban, tak se budes holt muset proplizit stokama. A zase, pokud chodis jako pan, tak po tobe za nocleh nejchtej 2 grose, ale 20, dostanes lepsi pokoj, k tomu trebas nejaky to lepsi jidlo co ti da vic HP nez drbanovi ...
            • Tilwaen
              Zrovna nocleh na jednu noc bych nezdražovala, zejména když v brzké fázi hry není jak jinak jednoduše hru ukládat.
          • Tomu se rika funkcni ekonomika ... neboli jedna z dalsich veci ktery Vavra tak rad kritizuje jinym, aby ji sam podelal ...

            Kdo rozhoduje o tom, kolik penez muzes ziskat? Tvurce. Takze by mel taky vymyslet, za co je budes utracet.
            • Nekradu, přesto jsem bohat jak prase. Za vymlácení tábora lapků jsem dostal celých 15 grošů a pak za nějakej dementní quest 2000 :) Tomu se říká vybalancování.

              Žeru zásadně z cizího, i když v těch kotlíkách jsou pěkný hnusy :)
            • Mama Mia: Tak možná je to pořád problém v tom, že kradené zboží je tak snadné zpeněžit. Všechno jde vyvážit
            • To, že někdo krade jak straka a pak se diví, že nemá co dělat s lupem, není chyba hry. Ale lidem jako ty, kteří do teď mají neklidné spaní z Vávrova článku, je těžké něco vysvětlit *2*
          • Gothicy trpely vicemene tim samym, jenom tam bylo limitujici vlastneni zbroje a ta se dostavala jako odmena za quest respektive progress ve hre (plus neco stala ale to je vedlejsi).
            Reseni by bylo jedine styl wowka. Platit neustale nejaky poplatky, opravy atd. npcckum ktery proste nejdou o tyhle prachy okrast. Jinak to asi nepujde. Viz ty nemovitosti jak pises.
        • možná si tu hru nechce zničit nefunkční ekonomikou světa, ta hra se dost často ničí sama, možná proto nejde tomu ničení hlavou napřed.
          • Což je trochu paradox, když se chvástali tím, že RPG systém simulovali v Excelu ještě před tím než to někdo začal programovat :)
      • na opravovani si kup servcovskou, krejcirskou, kovarskou a zbrojirskou sadu

        krome toho, ze usetris, jeste natrenujes udrzbu
    • jj, peníze jsou k ničemu, ještě dodám, že je naprosto tristní inventář(že by inspirace Skyrimem) Tahle hra má spousty typu armoru. Nechápu, kdo to desingoval, ale ten člověk by zasloužil za uši. Všechen armor v jedné záložce. To je tak složité rozdělit amor na hlavu/tělo/ruky/nohy/ tabard? Takový bordel v inventáři jsem snad nikdy neviděl. Spoustu skvělých nápadů ale desítky nesmyslů, nedotažeností, chyb.
      • Nekritizoval on Vavra nahodou Skyrim mimo jiny prave kvuli nepouzitelnymu inventari?

        Jo ad ta vavrorealita ... on si takhle bezne clovek da nahlavu krouzky ... a pres to da prilbu .. s dalsima krouzkama. Jooo takhle to urcite fungovalo.
      • walltar
        Spíš bych přidal filtraci podle jednotlivých slotů... to co je tam teď je opravdu tragické.
  • pojdme se pobavit o příběhu, je zajimavé, že tady jsou stovky komentářů pod hrou, ale nikdo nenakousl strašně naivní až dětsky psaný příběh. Vám se příběh libí, nebo raději další ne moc dobrou část hry ignorujete?
    • Vávra v posledním rozhovoru mluví o tom, že příběh je klišé a nic světobornýho, ale že záleží na tom ostatním tj. postavy, dialogy, questy, zpracování, svět.

      Většina questů je super podle mě, některý jsou nedodělaný a nebo vůbec do té hry nepasují (Hrátky s čertem nebo druhá část s chlastačky s knězem), ale ty jsou spíše v minoritě. Jestli mě něco nebaví tak to je detektivní část a lítání přes celou mapu, aby mi někdo něco řekl a pak poslal na další místo a furt dokola. Navíc že mě hra pošle na hledat na tři místa a skript se spustí jen, když navštívím všechny 3 tak to je dost ujetý teda.
      • Jaka druha část chlastačky? :D To kazani v kostele, nebo je ještě něco potom co jsem misnul? :D
        • To kázání :)
    • BohumilCisar
      Hlavní dějovou linii jsem ještě nedohrál, ale zatím mi to tak tragické nepříjde - prostě takový lepší průměr. Vedlejší questy / aktivity jsou ale velice fajn a líbí se mi i to, že jsem zatím nenarazil na žádné copy&paste ala Bethesda.
      • no, je to čistý průměr. Nalijme si čistého vína, příběh kdyby nebyl, tak je to jedno. Mě spíše zaráží, kolik věcí jsou schopni hráči hře odpustit, ignorovat. Tohle by určitě bylo i na nějakých výzkum.
        • BohumilCisar
          Popravdě i kdyby byl příběh špatný, tak by to byla úplně poslední věc, která mi na této hře vadí. Já se včera dostal do bodu, kdy mi přestaly fungovat savy a tím pádem jsem dohrál a čekám, jestli to vyřeší patch. Zvláštní je, že během hraní KCD se ve mě pořád přelévaly pocity z "toto je ta nejlepší hra" na "toto je ten nejvěší paskvil". Přestože jsem narazil na spoustu šílených bugů a několikrát jsem se u hry vyotočil tak, jako nikdy jindy, tak mě to po většinu času bavilo tak, jako dlouho nic jiného. Je to ale hra plná kontrastů - spousta věcí v ní je udělaných úžasně, ale zároveň je tam spousta nedodělků a divných věcí v game designu. Ze všeho nejvíc mě asi vadilo to, že minimálně třetina herní doby se skládá z toho, že musím řešit spánek ať už svůj, tak NPC (u kterých se čeká, až se vyspí a že někteří spí nelogicky dlouho) a jakmile se setmí, tak se kromě chlastání nedá nic jiného dělat, protože NPC zalezou do baráku a zamknou se, takže pokud s nimi chci mluvit, tak zase musím čekat do rána = cestovat někam, kde mám postel a čekat do rána... Přitom by stačilo triviální řešení jako možnost zaklepat NPC na dveře a mluvit s nimi i v noci.
          • tak o klepaní psal už jejdasek, ono člověk si řekne, vždyť skoro v žádné hře klepaní není, tak proč nadávat tady na to, jenže nikde jinde není tak pitomě desingován svět, kde opravdu dost často potřebuješ se dostat např. do té hospody a prostě nemůžeš, takže to klepaní by 1) navodilo atmosféru, 2) zlepšilo by to game desing 3) vedlo by to z zajimavým dialogům.

            Já jsem to psal nahoře, že tam jsou skvělé nápady, které se kloubí s naprosto blbými. Spousty, spousty chyb. Buď více času nebo udělat jednoduší a chytřejší desing.
            • do toho moc nevidím, ale sami sebe na KS prezentovali jako zkušený tym, který dělal na spoustě her. Ve finále je mi jedno, kdo to dělal. Cena je hodná AAA titulu, výsledný produkt je hodný beta verzi, já očekávám kvalitu a je mi jedno, že to dělali třeba po potmě při svíčkách. Mají štěstí, že herní byznys je toleratní místo, v jiným odvětví by je poslali k šípku.
            • BohumilCisar
              Zas na druhou stranu, je to jejich první RPG, kromě pár lidí to vesměs dělali amatéři (aspoň tak jsem to podle rozhovorů pochopil) a prostě si vzali velké sousto. Mohli si vybrat jednodušší cestu s tím, že jen okopírují to, co dělají ostatní a jen do toho přidají pár detailů, ale šli vlastní riskantnější cestou. Je jasné, že během vývoje o pár věcech zjistili, že nefungují úplně nejlíp, ale už nejspíš nebylo cesty zpět. Pokud by postupovali pokus-omyl a snažili se udělat dokonalou hru, tak by vývoj byl nekonečný. Cryengine je podlě mě taky velký problém, ale zase bez něj by ta hra buď nevypadala tak dobře a nebo by to dalo mnohem víc práce, aby to dostali na úroveň jako je to teď. Pokud se jim podaří během měsíce vychytat aspoň většinu těch zásadní bugů, tak z toho bude osmičková-devítková hra. Pokud ne, tak na tu hru budu jednou vzpomínat jako na Trespassera - projekt s obrovskými ambicemi, který byl v mnoha stránkách úžasný, ale příšerný zároveň *4*
    • Zatím se mi příběh líbí. Pravda, není to nic složitého, pár logických nepřesností, ale že byl nějak špatný se mi zatím nezdá. Spíš mě úplně pohltily ostatní úlohy (a to jsem si říkal, že nejdřív projedu hru bez bočních úloh, ale jejich plnění dost usnadňuje vývoj postavy. A dokonce funguje i stealth prvek, který v jiných podobných hrách není vůbec dobrý.
    • Hlavně kdyby se šlo pobavit. Povětšinou tu diskuzi rozbíjí lidé, co mají určité problémy s diskutujícími s jiným názorem. Už tak je dost problém vést diskuzi, pokud většina účastníků ji vnímá pouze jako prostředek k šíření svého názoru a ne cestu k hledání nějakého společného bodů, nicméně pořád to lze dělat kultivovaně. Prosím méně emocí a více tolerance, je to jen hra, nejde o život vašich dětí (omlouvám se mládeži, to nepochopí).
      A k tomu příběhu. Nechci hodnotit, jsem na začátku. Nicméně doba si nejspíš naivní příběhy žádá (včera jsem byl na Black Pantherovi, triviálnější příběh abys pohledal a cílová skupina je spokojená, hlavně že tam jsou černoši *3*
      • Marvel? Co čekáš? Už pár let jejich tvorbu ignoruji a o nic nepřicházím.
        • Buď rád za MCU, kde jsou ještě klasičtí Avengers ve staré sestavě, jinde je už asi neuvidíš, Marvel komix pohltila SJW horečka, Thor je teď Jane Foster, Hulk je korejec Amadeus Cho, Iron Man je ženská černoška Riri, Spider Man je černoch Miles Morales, Captain America je černoch (teď ho dělá Falcon), Hawkeye je ženská Kate Bishop a jedna Captain Marvel vypadá jako chlap a druhá je muslimka, přičemž ty starý verze hrdinů většinou pozabíjeli, nebo přišli o schopnosti aby nepřekáželi. Asi by to rádi procpali i do MCU, ale jelikož ty jejich nový komixy nikdo nekupuje (proč asi) a MCU pěkně sype, tak na to jdou zatim dost zlehka
  • ucho
    no nevím, jestli tohle tvůrci zamýšleli: https://www.youtube.com/watch?v=XvwoOSC7AeM

    nebo toto, ten ten úvod vymlátil pěkně :D
    https://www.youtube.com/watch?v=4ig5WeGTfj0
    • Veskoslav
      Vždyť podobný systém už byl v prvním princovi, kdy první level šel "ojebat" i bez získání meče.
    • Jako jo... každé RPG obsahuje exploity a je na hráčích jestli je využijí a zkazí si zážitek.
    • Něco se mi na tom nezdá, protože omračovat soupeře je nutné se nejdřív naučit a v počáteční fázi hry se to není kde naučit.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit