Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Simulator turistiky, no...
  • del0
    Někdo by to tady měl uklidit. Takovej smrad. To je tak, když se sejde hovňousek, jetej tuňák a nemytej kaštan...
  • firebug
    Původně jsem si myslel, že nemám žánr fantasy obecně rád kvůli častému zasazení do středověku (protože třeba Vampire Masquerade: Bloodlines, či Star Wars mě dost baví) a vydedukoval jsem z toho, že vlastně nemám rád středověk. Kingdom Come ve mě ale vzbudil tolik zájmu, že poopravuji svůj původní názor na: "Nemám rád středověká fantasy".
    Fakt bych nikdy neřekl, že ve mě realistická hra z tohoto období nějak "zaháčkuje", ale lidem z Warhorse se to nečekaně povedlo. Jsem hodně zvědav a držím palce!
    A to si, jen tak mimochodem, ani moc nelibuji v historii (slušně řečeno). Jen se prostě jako hráč těším na nějaký nový/jiný herní zážitek.
    • hrál jsi mount and blade?
      • firebug
        Nehrál. Právě jsem se většině herní produkce odehrávající se ve středověku vždy vyhýbal. O Mount and Blade jsem slyšel/četl hodně chvály, ale z videí, obrázků a recenzí mě to zkrátka nijak nezaujalo a přišlo mi to "až moc hardcore". Sám se divím, že mě KC: Deliverance tak nadchlo...
        • tu hru mužu doporučit, není tak hardcore jak se zdá. i když je pravda že to není klasicke rpg, jsou tam sice nejake questy, ale ty jsou spíš do začátku. je to víc jakoby total war z prvního pohledu - je to o bitvách, dobývání hradu, správe sveho kralovstvi a pod. hlavne je tam super bojovy system kde mužeš bojovat i z kone.
          • M&B je výborná oddechovka, ale zároveň taky brutáně těžká hra (zejména některé módy - Brytenwalda). Neobsahuje žádný příběh, questy bych raději vůbec nezmiňoval (patří k tomu nejhoršímu v dějinách herního dizajnu). Herní systém je ovšem nesmírně chytlavý. Není to fantasy, spíš jakási alternativní realita (bojují zde Němci proti Italům, Rusové proti Turkům, Arabové proti Seveřanům, jenom se trochu jinak jmenují bydlí od sebe tři dny jízdy karavany *1*).
            • No jo, jenže tyhle questy (možná až na to shánění krav po okolních vesnicích) nic nepřinesly z hlediska gameplaye, byl to jen doprovodný text, který popravdě podruhé zbytečně zdržoval a potřetí už dost štval.

              Já hrál vanillu už od první vydaný bety ještě snad s jedním městem. *4* Těším se na Bannerlorda a pevně doufám, že koncept hry někam posune, protože popravdě M&B je vždy po čase už jen stereotyp. Asi jako každá hra samozřejmě, ale jakmile v M&B překonám těžké začátky (a ty teda těžké jsou, ačkoliv ve Warbandu už míň, to je pravda) tak už vlastně nemám proč hrát dál.
            • ja mluvil o vanille, a ta až tak težka nebyla pokud človek trochu planoval a myslel strategicky. co se týče questu, jak rikam jsou jen do začátku hry a mne osobne se naopak líbili. Víc se mi líbi questy typu osvobod unesene NPC, pobij bandity, ochran karavanu nebo zažen stádo, než radoby "epicke" questy v nekterych jinych AAA rpg, ktere si na neco hrajou a pritom za pozlatkem je to prazdnota a odpad.
              P.S. - jasne že tam není pribeh, je to totiž ryzí sandbox
  • takže hra vubec nebude o husitech? to je zklamání a promarnený potenciál. v roce 1403 se nestala žádna vyznamna udalost, ktera by stala za zminku (podival jsem se schvalne do ucebnice dejepisu). Tak možna husitske valky byly pro vyvojare moc velke sousto.
    Pravda, ten dátum byl v názvu od začátku ale kdo je tak dobry v historii aby presne vedel kdy začalo husitske hnutí...
    Taky se o husitech mluvilo furt a dokonce bych mohl dát odkaz na video s vavrem kde je vyslovne spomína v souvislosti se svoji hrou. To by se dalo dokonce brát jako klamlivá reklama.
    • Magister_Peditum
      Nic se nestalo, jen jeden král vtrhl do království svého bratra a unesl ho. V tom případě se v takovém Game of Thrones taky nic neděje. *15*
      • Sakra a ono se v tom game of thrones neco deje? Jako jo, v kazdym dilu tam nekdo vyvali kozy, ze by to ale bylo hodne zaznamenat do analu... Mozna kdyby to byly fakt pekny kozy.
        • Nepleteš si to s Goat Simulatorem? *1*
    • To zase někdo pořádně nečte a pak křičí na všechny strany.... Už několikrát byla tato hra prezentována jako úvodní kapitola do tohoto historického období, aby hráč lépe pochopil okolnosti husitských válek s tím, že další díly budou následovat.
      • Podle mne spíš Vávra vidí v nepříliš známém příběhu soupeření králů - bratrů Václava a Zikmunda velký potenciál. nedivil bych se, kdyby ani druhý akt (a případně ani třetí) do husitské doby nespadal. A stejně tak bych se nedivil, kdybych ve hře potkal budoucí velké postavy středoevropských dějin Žižku, Husa nebo i Prokopa Holého.

        Celkem se mi líbí doposud odhalený příběhový rámec KCD - země rozvrácená válkou, soupeření šlechticů v něm, víceméně historická detektivka... je to osobnější, detailnější a myslím že potenciálně zajímavější, než velké dějiny. Jsou to třeba i velké dějiny (v jednom aktu bude první bitva na Tannenbergu / bitva u Grunwaldu, jedno z vůbec nejrozsáhlejších vojenských střetnutí středověku, kterého se třeba zrovna Žižka mohl také zůčastnit) prizmatem osobního individuálního příběhu obyčejného nebo nobyčejného člověka.

        Tohle ale není nic nového, takhle historický film funguje už desítky let a historické romány (samozřejmě i odvozené žánry typu fantasy) přinejmenším stovky let. Co jiného jsou třeba Tři mušketýři, Robin Hood nebo i Pán prstenů (hlavní postavy jsou mnohem spíš Hobiti, případně Aragorn a Gandalf, nikoliv Elessar a Mithrandir).

        Myslím, že Vávru možná trochu inspiroval Sapkowski výbornou husitskou trilogií (imo zdařilejší než Sága o Zaklínači a Ciri) a že "husitská hra" by byla opravdu zajímavá, ale to neznamená, že hra zasazená do méně známého období našich dějin musí být nutně méně zajímavá, naopak. Méně známé události dávají autorům přeci jen větší licenci psát příběh dle vlastního uvážení.

        Popravdě se na příběh a syžet KCD těším asi víc než na ostatní stránky hry. Vávra vždycky uměl příběh brilantně vyprávět a nebál se přeahů mimo střední proud, teď má šanci ukázat, že se dokáže posunout od (jistě osobitého) opisování Scorseseho filmů.
      • ja jen že včera tady byl dan vavra a naparoval se že husite nebudou
      • Takze to bude o Husitech? *1*
    • firebug
      Jestli se nepletu, tak by měly v ideálním případě vzniknout tři hry. Je tedy dost dobře možné, že se těch husitů časem dočkáš.
      • ano, rikali, ze by chteli pokracovani nekdy ve vzdalene budoucnosti, ale akty 1, 2 a 3 budou jenom v 1403 a tvori jednu hru KC:D.

        Mimochodem vypada to tak, ze Vavra ma stale zajem delat i jine hry, mluvil treba o strilecce nebo sci-fi. To sem zvedav jestli to za svuj zivot stihne...
        • To máš odkud? *8*

          Protože na fóru defacto potvrdili Grunwald a ten je 1410. *8* Nevím jestli Tobi nebo přímo Dan reagovali na tip, že velká bitva z prvního traileru je Grunwald slovy, parafrázuji: "dobrej tip".
          • tady:
            http://forum.kingdomcomerpg.com/t/story-split-into-three-acts/173/9

            a o tom stim grunwaldem vim, zda se mi to divny, ze to tak nak potvrdili, mozna to ma byt az v planovanem pokracovani, ktere vyjde buhvi kdy po KC:D.
            • *1* takže chtěj vyrobit pět až řekněme devět her? :D

              Grunwald nebo alespoň nějaká větší bitva týkající se řádu německých rytířů by ve třech aktech Deliverance, zřejmě prvního dlu trilogie (lol) být - soudě podle upoutávky - měla.

              Vypadá to tedy že první akt bude příběh Jindrova "rituálu dosplělosti", a dva další akty završením jeho příběhu.
  • Keyz
    Češi. Je možné je nemít rád? (vsadím se že ho*ňous mě sleduje a teď doma m*sturbuje blahem, že jsem si přečetl jeho příspěvek)
    Hovnousek (anonym)
    Detailni grafika, hires textury a dx11 efekty dnes uz ze zidle nikoho nezdvihnou. Problemem Paskvildomu je (mimo jine) zoufale neatraktivni lore. Nestaci totiz jen zavrhnout fantasy, draky a kouzla, zbytek - tj. skoro nic - zamichat, pridat prumerny cesky hradek et voila - mame megahit. Ne, tak to urcite nepujde. Ze vsech tech predlozenych obrazku dycha nuda, sed, obycejnost, nevzbuzuji zadne emoce, touhu se do sveta ponorit. Vypada to jako snimky z nejake ucebnice pro zemedelske a humanitni fakulty pro ilustraci, jak vypadala stredoveka vesnice, co se tam pestovalo, jak lide zhruba vypadali a tak dale. To je vse. Paskvildom vypada cim dal hur (rozumej; cim dal mene jako hra), ale malokdo je ochoten si tento fakt pripustit a priznat Vavrovym kritikum pravdu. Bohuzel se vsichni budou radeji rozplyvat, jak to Vavrovi jde pekne od ruky a on se bude naparovat a utvrzovat ve svem naprosto zoufalem pocinani...
    před 9 hod.
    kaštan (anonym)
    2 hovnousek.Neshrnul bych to lépe! :THUMBS UP: psal jsem něco podobného o pár postů dřív - schválně hodně arogantně, nabubřele abych lidi vyprovokoval k diskuzi - a panečku, kolik se jích chytlo Emotikona grin páánovéé, opakuju se - na pivu bychom pokecali úplně normálně, ale ty internetový diskuze přímo vybízeji k určitýmu "fackování" ( od slova facka ) ostatních diskutujících, protože jen tak se diskuze většinou rozvine

    Zdroj: https://www.facebook.com/daniel.vavra/posts/10206720688684867?pnref=story ( Vávra is watching!)
    • Chim
      To že trotla nezabiješ už jsem pochopil, ale jednu věc nechápu. Proč lidi jako D. Vávra tyhle trotly ještě krmí.
      • Keyz
        Dobrý dotaz do FC na Vávru.

        Pošli to emailem a napiš aby se na to zeptali jakmile tam Vávra bude. Anebo jestli to stihneš, tak jakmile tam bude :)
      • ješitnost
    • Hovňousek právě prožívá největší životní úspěch - napsal něco tak debilního, že to dokonce sdílel někdo jiný, aby se tomu mohli ostatní smát.
  • Tuňáku, už se to tam motá a příspěvek mi přistál někde uprostřed. Řeknu jen toto, člověk který nevidí rozdíl mezi islámem a křesťanstvím pro mě není člověkem se kterým má smysl diskutovat. Si se moc díval na Agoru ne? Jo takže vlastně on přišel islám s univerzitama a díky islámu jsme získali antickou vzdělanost atd atd. Vlastně islámu za vše dobré vděčíme že, a Andalusije byl ráj na zemi a všichni žili šťastně až do smrti. Hmm, tak proto tedy byly ještě před pár stoletíma muslimské země na špici vědy, pokroku a techniky, že. To si už snad opravdu děláš zádel ne? Ale tak ok, jak jsem napsal v první reakci - svůj ke svému.

    Třeba půjde ve hře sejmout husu.
    • Ale je tu rozdíl ... v knížkách. Jedna banda má Bibli, druhá Korán. To ale neznamená, že říkám, že islám je dobrý, právě naopak. Já říkám, že jak křesťanství, tak islám jsou špatně věci, které do dnešní doby opravdu nepatří a lidi by se měli sakra probrat a místo toho, aby četli zpátečnické knihy, jejichž moudra v dnešní době prostě nejsou aktuální ba jsou dokonce hloupé, by měli používat mozek, otevřít oči a hledat odpověď v racionálním světě s racionálními argumenty a důkazy.

      Prostě dámy a pánové, náboženství v dnešní době nemá místo na poli vědy ani na poli morálky (viz. znásilňující kněží). Ať klidně provozují humanitární a dobročinnou činnost, proč ne, ale to je tak vše, co by provozovat měli.
      • Řečeno dost drsně, ale víceméně řečeno poměrně rozumně. *1* Zapomínáš samozřejmě na jednu ze zásadních rolí náboženství, možná tu nejdůležitější - je to útěcha z ontologie. Tuhle funkci víry můžeš dobře pozorovat na starších lidech, kteří se často k nějaké tradiční formě víry přimykají, ale i na new age kultech které "pomáhají" mladým lidem porozumět světu a místu člověka v něm. (Porozumět samozřejmě myslím spíše ironicky.) Podobně funguje i "víra" v politické ideologie (vždyť náboženství jsou jen jinou, archaičtější formou moderních ideologických dogmat a pefabrikovaných světonázorů) jako byl komunismus, kapitalismus nebo demokracie. (Naivní slepou víru v samospásnou demokracii jsme zažili docela nedávno s mnohdy drsně deziluzivními následky a v postavě V. Havla má tato víra dokonce svého světce.)

        Je to smutné, ale lidé obvykle o přibližování se pravdě (nebo porozumění syrové nahodilé skutečnosti takové, jaká je) nestojí, stojí o utěšitělskou mytologii.
        • tak dalo se čekat, že se tu vyrojí tyhle objevitelské teze "osvícenců". Nemám nic proti ateistům a jejich analitickýmu myšlení, kdy si potřebují všechno osahat, změřit, protože co se nedá exaktní vědou dokázat - neexistuje. Proč ne, někdo holt věří, že je z vopice, někdo, že je z rukou božích. Někdo nemá smysl života, je prostě jedno, jak se bude v životě chovat, nemá to přeci vliv - chcípnu, shniju, nebo mě spálej a vo co gouu :-D a věřící jsou bráni jako slaboši, kteří věří absolutně nesmyslně ve vyšší moc.

          Jsem tolerantní vůči náboženstvím, jsem tolerantní vůči ateistům - dokud svým jednáním neomezuješ nebo neohrožuješ druhého, čiň jak uznáš za vhodné. Z čeho mě ale mrazí v zádech jsou ty moderní sekty, který se rojej jak houby po dešti - odkazují se na Ježíše Krista, ale obrací naruby výklad starého i nového zákonu.

          Já nevím co se tu dělo v dávné historii, nevím jestli existují ve vesmíru jiné kultury, nevím jestli existoval Mojžíš - a neví to na tomhle světě nikdo :) vždycky se ale v duchu pobavim, když padá letadlo, někomu zemře důležitá osoba, člověk je nešťastnej protože třeba umírá na nevylečitelnou nemoc - to se pak najednou všichni intuitivně modlí a věří - i ti největší ateisti :)

          Věřím v boha, ale nevím jestli existuje, snažím se víceméně žít podle desatera, protože na těch doporučeních není nic zpátečnického ani po 2 000 letech. Církev jako takovou moc nemusím, ač jsem křesťan. Debaty o víře podle mne nejsou určeny hloupým lidem ( počítám se mezi hlupáky )
          Neumím na určité věci fundovaně odpovědět ( ale kdo to opravdu neumí vůbec je Tuňák ) protože Tuňáku, tvoje tapeta, kterou si tady postnul je jak vícuc z wikipedie a Rudého práva zároveň :-D.

          Domnívám se, že by si neměl vystupovat tak bojovně, protože to, za co se pereš, nemůžeš prokázat....a argumentovat tím, že jsme v 21. stol a snad je naše kultura dostatečně vyspěla na to, abychom nepotřebovali berličku v podobě víry ve vyšší moc - nevím. Můžeš v tom žít a podle toho žít, ale neměl by si to vydávat jako neotřesitelnou pravdu a srážet křesťanství.
          • Ono se už to tak nějak stalo pravidlem, že ateisté nejvíce křičí ukažme si na toho křesťana, jak je hloupý a jak já jsem chytrý z toho titulu že jsem nevěřící. Obrácenej gard se objevuje maximálně tak na diskusích u husitské církve, kde mi občas připadá že by nejraději katolíky pálili, tedy vlastně se to ani ateistů netýká. Ono u většiny ateistů se to má tak, že jsou velmi tolerantní co se náboženství týče, jen do té doby než člověk "přizná" že je křesťan a ještě k tomu že je nedej Bože katolík, to pak často slovo tolerantnost dostává uplně nový význam.

            On je vlastně problém řekl bych v určité zakomplexovanosti a samotné nabubřelosti malého ega jedince, ale vůbec se tomu nedivím. Než jsem takříkajíc procitnul byl jsem nevěřící, a velmi často jsem prezentoval různé zcestné bludy a naučené vnucené pravdy a útočil speciálně na katolickou církev a křesťanství samotné. A ze zkušenosti vím, že mi to nikdo nebyl schopen vymluvit. Takže jsem byl vlastně naprosto stejný a uváděl stejné či podobné jak nyní vím - pseudoargumenty, které dnes sám slýchávám.

            No asi je to čistě na jedinci, jak tady kolega přede mnou, sám jsem jeden čas nemohl kostely ani cítit, bylo mi tam nepříjemně a teď je to naprosto opačně. Jen se občas v neděli pousměju, když sleduju jak někteří "křesťani" se tváří jak kdyby tam byli z donucení a po mši zdrhají jak sprinteři.
            • 2Forkys: No to že si to neřekl přímo je přeci naprosto nepodstatné.

              2tunak: Kdepak, mě už nenachytáš a že mě prsty svrběly. *1*
            • Tvoje "argumentace" se nepříjemně podobá řečem sektářů člověče. Ateisté vůči křesťanům dneska tolerantní obvykle jsou. Nebo máš snad pocit, že by tě někdo perzekuoval za tvou víru? A k tomu "egu jedince" - to předpokládám byla sebektitka. Předpokládám, že nechceš druhého hodnotit na základě příslušnosti nebo nepříslušnosti k církvi a předpokládám, že mi nechceš brát právo na vlastní názor, založený na mém malém egu a nikoliv na jakémsi superegu odvozeném z davové psychózy příslušníka kultu. Myslím, že se západní kultura naučila už před několika stovkami let vážit si individuality jedince, tohoto malého ega, a považovat ji za svým způsobem cennější než je příslušnost k určité skupině, ať už je tímto diskriminantem rasa, barva kůže, národ, politické přesvědčení nebo vyznání.

              To že ty jsi našel cestu od ateismu ke křesťanství přece neznamená, že je to cesta správná, rozumná nebo hodná doporučení či snad pochvaly. Je to tvá osobní volba. To je v pořádku. Já tvou víru respektuji a nebudu ti v ní nikdy bránit. Na druhou stranu se ale nebudu zdráhat říkat o křesťanství co si o něm myslím. Většina mých křesťanských přátel s tím problém nemá. Svoboda myšlení a vyjadřování pro ně má učitou hodnotu.

              (Co se týče husitské církve, dovolím si vyjádřit svůj názor. Nezapomeň, že žiješ v násilím rekatolizované protestantské zemi, dokonce první protestantské zemi na světě. Husité mají bezesporu morální právo dívat se na katolíky zpatra. Až se katolíci vzdají po Bílé hoře nakradených majetků, až vrátí Týnský chrám a až se omluví za bezpráví a násilí, kterého se dopustili na Českých zemích, pak můžeš jako katolík husitům něco vyčítat. Do té doby jsi bohužel na straně těch, kteří nejsou a nebyli v právu.)

              Paradoxní je, že moje cesta je opačná. Za minulého režimu jsem byl pokřtěn (pravda, moc jsem s tím cca ve dvou letech věku nadělat nemohl) a rodiče, sami přesvědčení antiteisté, mi umožnili vybrat si, zda si k náboženství najdu cestu nebo nikoliv. Během středoškolských studií jsem dokonce s vírou koketoval. Potom jsem naštěstí zmoudřel. *1*

              Jako přesvědčený antitheista (nikoliv atheista) a milovník pohanských mytlogických systémů (zejména řeckého) mám vůči křesťanství (a obecně levantskému monotheismu) dvě základní výhrady. První je představa že bůh stvořil svět pro člověka, podporující bezuzdou exploataci biosféry (ale spíš přírody obecně). Druhá je představa, že je možné etiku odvozovat ze vztahu k vyšší entitě. *7* (A v horším případě postulovat tuto etiku jako obecně platný řád společenských vztahů. Západní civilizaci trvalo cca patnáct století, než se od tohoto nesmyslu konečně alespoň částečně emancipovala.) Méně závažná výtka se potom týká monoteického nahrazení tragického vědomí konečnosti lidské existence (chabě parafrázuju velkého Patočku) jakýmsi postulátem věčného života a posmrtné spásy. Jako ideologický chyták k ovládání mas ideální. Jako útěcha z ontologie rovněž. A děkuju, já laciné útěchy nehledám.
              Neočekávám, že se mnou budeš souhlasit a vlastně ani že mi porozumíš.
            • Já jsem neřekl, že všichni křesťané či katolíci jsou hloupí. Opravdu ne. Pokud ale začnou vykládat, že Slunce obíhá kolem Země, Země je stará 6 000 let, Archa byla pravá a kdo víc co, tak pak ano, tito jedinci hloupí jsou.
          • Vždyť mi ale dáváš v podstatě za pravdu téměř vším, co tu píšeš. :) (Jen se trochu divím, čím vlastně vystupuju tak bojovně.) Náboženství a ostatní mytologie (chceš-li ideologie) jsou vlastně útěchou z ontologie zmatenému a nejistému člověku, vrženému ve svět, kterému nerozumí. A uvěřit je bohužel snazší, než vždy a zásadně používat kritické myšlení. (Které je asi tak trochu protikladem samotného konceptu víry. Všimni si, že všechna náboženství, ať komunismus, katlicismus nebo třeba budhismus žádají od svých oveček především víru. Zde na západě to došlo tak daleko, že křesťana přinejmenším po dlouhé období západních dějin čekala věčná spása defacto jen na základě deklarace víry.)

            Já nevěřím, že pocházím z opice, já to dostatečně jistě vím, dostatečně jistě na to, abych tento axiom považoval za stejně hodnotný jako axiom že země obýhá okolo slunce. To není akt víry, je to akt rozumu.

            A co se týče etiky, naopak bych se nebál postulovat (vskutku s Kantem a modernisickými osvícenci), že jedinou skutečnou etiku je možné založit pouze v protikladu k víře ve vyšší moc. Já děkuji, ale nestojím o to uzavírat s efemérním božstvem smlouvy. (Je zajímavé nastudovat historický vývoj desatera, mimochodem, původní verze klade zdaleka největší důraz na uctívání jednoho boha, jaké dobře známe z jistých směrů moderního sunitského islámu - především wahhábismu - nesnášenlivých vůči "modloslužebnictví" - což byl pochopitelně základní prvek boje proti tolerantnímu polyteismu. Koneckonců i křesťané měli své obrazoborecké období. Nejedno.) Skutečná etika musí být odvozena z podstaty člověka a jeho vztahu ke světu, nikoliv ze smlouvy s postulovaným božstvem (tj. defacto klérem).

            Moše samozřejmě byl s mírou pravděpodobnosti hraničící s jistotou historická postava.

            A je to tunak. Děkuji.
        • Já jsem člověk tolerantní. Mně je opravdu jedno, kdo v co věří, dokud mě tím neotravuje život a nesnaží se prosadit tu svojí špatnou, zpátečnickou formu života, jako jedinou správnou nebo když si tito lidé hrají na "vědce" a říkají, že evoluce nebyla, že Země je stará 6 000 let a podobné hlouposti. Když tyhle a podobné věci nedělají, tak je mi to upřímně jedno, v co věří, ale hlavně s rozumem.
    • Rozumím. Takže protože Amenábar natočil Agoru, nikdo nesmí vytáhnout zločiny fanatizovaného davu křesťanských teroristů v pozdně římském světě. *1* A všeobecně uznávaný názor (tj. defacto axiom) že nejstarší univerzitou v širším prostoru Evropské civlizace je al-Karaouine taky nic neznamená. (Mohl bys o tom podebatovat s papežem Silvestrem II., který na al-Karaouine studoval asi sto let před založením boloňského vyského učení a než se stal papežem, téměř byl obviněn ze spolčení s ďáblem, neboť znal pokročilou aritmetiku, algebru, do Evropy přinesl zapomenutý abakus a naučil nás používat hádejjaké číslice.) A samotná scholastika vůbec nebyla umožněna kontakty s arabskou vzdělaností, která nám uchovala Aristoteliše (jak mu říkal náš oblíbenec Hus).

      Jo, al-Andalus (ale taky normanská Sicílie osvíceného Fridricha II. mimo jiné) představovala poměrně sympatický svět, ve kterém žili židé, křesťané, muslimové poměrně spokojeně a k všeobecném prospěchu pohromadě a hledali spíš co je spojuje, než co je rozděluje.

      Ve středověku opravdu byly muslimské země zde na západě špičkou vědy, techniky (středověký Fés je zázrak vodohospodářství například), myšlení a pokroku. (Globálně byla v čele samozřejmě Čína Tchangů až Mingů.) Mimo jiné proto, že narozdíl od izolované Evropy byly otevřené světu (ibn Battúta) a udržovaly čilé kontakty s okolím od severního pobřeží středozemního moře nebo třeba Anglie po Mali a od Senegalu po Čínu. Z mnoha důvodů muslimský svět o tuto svou pozici přišel (mimo jiné Čingischán a evropská agresivita, ale zejména v podstatě konzervativní charkter muslimských monarchií a úpadek do sebeizolace; podobné problémy postihly i mingskou a pozdější Čínu).

      Nicéně Evropa pozici nejvyspělejší části světa opravdu nezískala díky křesťanství, ale naopak v opozici vůči křesťanství. *3*

      A opravdu, zásadní rozdíl mezi bludnými pokusy reformovat zhoubný judaistický monoteismus a reformovat ho podruhé, tentokrát do podoby jednotící ideologie emancipace arabských kmenů nevidím. Monoteismus koneckonců zůstává vždy v zásadě hlupáctvím.
      • Děkuji, ale již ne, již jsem poučen. Jak se to řiká? Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me. *1*
        • Palec nahoru.

          Na druhou stranu jsi se mohl alespoň pokusit o nějakou argumentaci namísto věčných výkřiků typu "je to heretik" a "tunak tomu nerozumí", případně "heretik tunak tomu nerozumí". *7*
    • :-D nepročítal jsem celou diskuzi, ale fakt se tu vyskytují jedinci, kteří nevidí rozdíl mezi křesťanstvim a islámem?.....no, to to s náma jde pěkně z kopce :-D jinak bych tu debatu o víře raději nerozvíjel, zase se tady vyrojí 5 000 ateistů, který se budou hrdě bít do prsou, že jsou o level vejš, protože nejsou svázaní žádnou vírou :-D
      • Čoveče ani ne, celkem v klidu. No tak to je přeci jasné, že každý ateista je šalamoun a každý křesťan zlotřilý Jidáš *1*
        • wenceslaus
          Děláš jako by tě za to někdo upaloval :-D
  • Daniel Vavra je jednoznacne buh. Jeden z mala ceskych vyvojaru, ktery vi o cem mluvi a diky kteremu se o nas vi ve svete. Drzim palce s jeho uzasnymi napady a snad bude hra aspon z poloviny takova, jakou jsi ji predstavuje. Pak to bude nevidana bomba.
    • Mimochodem. Mam za sebou deset let zkusenosti s vyvojem her. A Dan Vavra je jediny, ktery to umi rict otevrene, vecne a pravdive.
      • Vavra na hrad!
        • Jj. Jsem si delal (_,_). Ale to asi fanboyove nepochopi *1* Uz od clanku na fallout z nej mam trochu srandu. *2*
  • to jsou zase divný řeči některejch z vás. Hovňouskova myšlenka není úplně od věci. To si krucipísek myslíte, že když člověk napíše pochyby o své rodné vísce, tak je automaticky vlastizradce a nevzdělanej idi-t?

    Fakt tomu nerozumim, z čeho si mám kecnout na zadek? to neni o tom, že někomu přeješ, nebo nepřeješ úspěch ( Vávrovi přeji, je to domácí vývojář ) ale běda jak člověk napíše něco negativního. To se tady okamžitě sesype vlna odborníků na Českou historii a reliéf krajiny.

    Vůbec bych se nedivil, kdyby to pako, který hovňouska uraželo ve smyslu " ty nevzdělanej nerde, znáš Českou historii?????"........doplním - jsem přesvědčen, že zná a věřím, že víc než ten, který ho tímto tituloval. Bych se nedivil, kdyby to napsal sedmák, kterej je díky věku zatim tupej jak tágo a plave mezi Přemyslovcema a Lucemburkama...

    Jsem Čech, znám poměrně dobře historii své země a konkrétně díky maturitnímu předmětu Dějiny Kultury, který člověk chtě nechtě musel 4 roky projít jestli chtěl na vejšku, tak tam nám nalili do hlavy mnohem mnohem víc, než na gymplech, kde to byl v podstatě jen rozšířenej dějepis jak na základce.

    Snad má člověk právo vyjádřit své pochyby a nemusí se hned vynořovat 10 letý Frenkové, který pindaj něco v tom smyslu, že ČR je nejkrásnější kraj a běda ti jak si proti nám. Fakt.....si z toho sedláka s motykou sedněte na p-del a rozjeďte si svůj středověkej zemědělskej simulátor rolníka.
    • Hovňousku, o ty tvé pindy tady nikdo nestojí, takže táhni zpátky do septiku.
      • Dobře jsi ho utřel!
        • :-D neutřel - já nejsem hovňousek a ani ho asi neznám. Jen se zastávám jeho názoru. Jsem Adam Tesař ze Zbraslavi a dovolil jsem si neposadit se na zadnici ze země ve který žiju :) zdar a sílu v bidlu
  • Shaker
    Ta videoreklama mezi screenama? Neni to poprve, co sem si toho vsimnul, ale je to fakt sileny...
  • "Do té je možno naskočit při finančním podpoření hry minimálně na úrovni barona, což znamená poslat autorům 45 dolarů. " přeloženo do češtiny "To co dříve bylo hratelné demo, si můžu koupit za 1100.- kč"
    Pochopil jsem to správně ?
    • Ne, nepochopil. Předobjednáš si hru a za to, že autory dobrovolně podpoříš poněkud vyšší částkou se můžeš před vydáním hry pokochat její alfa verzí (což opavdu není demo) a následně betaverzí a dle svých možností a preferencí se defacto podílet na jejím alfa a beta testingu. Pokud o to zájem nemáš a autory nechceš podpořit vyší částkou, můžeš si pouze předobjednat hru a nebo počkat, až vyjde a potom se rozhodnout.

      Není to zas tak složitý, popravdě. *3* Kdybys chtěl, tak si jistě sám uvědmíš, že alfa není demo.
      • Asi tedy pár let počkám. Každopádně díky za info.
    • Ne, nepochopil. Za tu částku máš plnou hru + nějaké bonusy a máš možnost si zkusit i to demo.
      • O jakou plnou hru jde ?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit