• Nez jsem hru pořídil přečetl jsem toho mnoho a díky tomu jsem byl velice skepticky.je pravda ze grafika by mohla byt lepší ale hratelnost a příběh to víc nez vynahrazuji.jsem fandou FF a stejne jako legendární FFVII měla 3 cd tak FFXIII beru jako jednu hru jen s tím ze jsou změny v bojovém stylu.hru hraju uz po pate a jeste jsem ji nedoral jelikož se chci opravdu nadupat a udělat vse co je možné není to co bývalo ale při dnešních hrách co dokáže člověk dohrát celkem hned a nezene ho nic extra hraní opakovat je to černá perla v moři plném stereotypu
    FF je i přes změny jednou z nejlepších her kterou je mozno pořídit jak v rámci hratelnosti tak příběhu.
    Pro kritiky bych chtel jen upozorněni a to ze i přes naši Lásku k FFVII nové díly neuvadaji a myšlenky,názory a přesvědčeni je porad stejne
  • Časový limit je tady spíš otravně psychologický, neměl jsem problém, ještě jsem měl dva dny k dobru, ale Aeronite byl bez šance. Teď hraju NG+ kvůli trofejím a s Chronostasis mám na konci druhého dne všechny hlavné questy a 45 side questů. Spousta času. Soubojový systém se mi zdá čím dál zábavnější, ale příběhově je to zatím největší s...čka co jsem kdy viděl. Ending? WTF??? Z celé XIII série byla asi nejstravitelnější XIII-2
  • Člověk co dá ACIV 9/10 a hru hodnotí jako hru roku a při tom je to několik let stejná hra s naprosto stejnými herními mechanismy, které nejsou ani zábavné a dokolečka se opakují, pro mě prostě není věrohodný.
  • No já nevím. Taky to hraji, mám odehraných 50+ hodin a pořád mě to baví. (hraji new game+). Co mě zaráží, tak je to, že recenzent to asi nedohrál a nezkusil znovu to rozehrát, protože by se jinak zmínil, že v new game + jdou upgradovat zbraně, štíty...atd. + jsou tam nějaké ještě jiné změny oproti prvnímu hraní. Napsal jsem vlastní názor na tuhle hru zde: http://www.t-blog.cz/lighting-returns-final-fantasy-xiii-recenze/
    • ales.smutny
      Dohrál. Ale to přece na tom, co hře vyčítám vůbec nic nemění, ostatně i kdyby měnilo, dát to do NG+ by byl hodně bizarní designérský tah. A pokud hráči vadí věci jako příběh, postavy, nedotaženost celého systému (no viz recenzi), tak tohle hru fakt nevytrhne.
      Nezmiňuji spoustu podružných věcí, recenze není ani návod ani manuál.
      • Jasný, tvůj názor ti neberu. Každý ať si udělá svůj vlastní. Jen je to už druhá recenze co jsem četl (první byla na doupěti). Jen mě mrzí, že třeba nikde není zmíněno, že hra obsahuje i tajný level, do kterého se dostane hráč, když splní hodně side questů, pak taky, že za splněné úkoly se dostávají duše, které pak na arše při vypuštění prodlouží hráči čas (dny), že se dají vylepšovat zbraně, štíty, náramky...atd. Nejde o to to napsat jako návod nebo manuál a ani nějak brutálně do podrobna, ale zmínka by byla dobrá. A myslím si, že to podružné věci nejsou. Kdybych se měl rozhodovat, zda si hru pořídím dle recenze co tu je, tak bych se na to asi vyprdnul, protože z toho mě to přijde dost zazděné. Ale při tom ta hra špatná není. Ale jak už jsem psal, je to jen můj osobní názor.
          ty věci, co píšeš, do recenze podle mě nepatří. to jsou prostě překvapení pro hráče. Aleš podle mě celkem dobře popsal, jaké výhrady ke hře má. Pokud s ním v těch bodech nesouhlasíš nebo tomu nepřikládáš takovou váhu a větší váhu má pro tebe něco jiného, je logické, že pro tebe bude mít ta hra jiné hodnocení. jinak číslo hodnocení by nemělo být ukazatelem, zda hru koupit či nekoupit. každý člověk má snad vlastní hlavu a dokáže si ji ohodnotit sám. nikde není psáno, že se musí shodovat s recenzentem. u průměrných hodnoceních může být jednoduše v tom číselném hodnocení rozptyl, však se podívej na metacricit, recenze tam mají rozptyl 4-9.
          • No vidíš, a podle mě tam patří :). Co jsem si četl jiné recenze zde na tiscali, tak některé recenze jsou psané do podrobna. Je tam zmínka snad na vše co ve hře jde dělat nebo kam se dostat a naopak jiné recenze jsou psané jen aby byly napsané a uveřejněné (aspoň takový z toho mám pocit). Ale chápu, že každý recenzent to má jinak a pokud ho hra nebaví nebo to musí hrát z donucení,tak recenze nebude psaná tak, jako kdyby ho ta hra dostala a měl z toho super zážitek. Jinak já vůbec neřešil číslo hodnocení. To ať si každý udělí sám.
            • Já jsem se před tím špatně vyjádřil. Já nemyslel, že Alešova recenze je příklad špatné recenze. Spíše je to jedna z těch "lepších", ikdyž mě tam chybí nějaké pro mě "důležité věci".
              Ano, některé recenze na gamesech stojí za prd a o hře nic neřeknou. někdy bodové hodnocení nesouhlasí ani s "jak hodnotíme". to ale podle mě není Alešův případ a této recenze... A to tvrdím přesto, že si hru plánuji pořídit a věřím, že pro mě by mohlo být hodnocení 6-7, tedy se zdejší pětkou nesouhlasím. Názor však recenzentovi neberu, protože ho prostě zdůvodnil...
          • To se pleteš. To do recenze patří. Do recenze patří vše co hra nabízí a to rozhodně i zkoumání NG+ Problém je, že recenzenti hrají hry co nejrychleji a pak vyplivnou nějakou snůšku, kterou načerpali po pár hodinách. Některé hry je potřeba hrát dlouho, aby se ukázali jak jsou špatné(Skyrim, ACIV) nebo naopak. Herní novinařina je v plenkách. Je smutné pozorovat dnešní recenze nejen tu, ale ve světě.
            • A když to náhodou recenzenti hrají déle, podobní jako ty tu pro změnu budou vykřikovat, kde už je sakra ta pitomá recenze. *6*
            • @Robotron. To není můj problém. Jejich práce a já žádám dobře odvedenou práci. Pokud není tady dobře odvedena, půjdu o dům dál. Oni jsou herní kritici, oni si to sami zvolili. Takže ty kecy si nech od cesty.
            • Aha. Tak toho jsem si opět vůbec nikdy nevšiml. Ale to je už můj problém. Asi sem už fakt slepý... V tom případě beru můj komentář, kde zmiňuji uživatelské recenze zpět. Sice bych to trošku předesignoval, aby to bylo na očích, ale to je fuk. V každém případě díky za upozornění ;).
            • Robotron3
              tomtrli: Odkaz na čtenářský recenze máš přímo v kartě hry, což je podle mě nejdůležitější, když vyhledáváš info o hře.
            • Aha. Tak toho jsem si nikdy nevšiml :). Jedinou věc co bych jen změnil, by bylo, aby se ty uživatelské recenze zobrazovali přímo u "hlavní" recenze. Teda byl tam na ně odkaz + tam bylo zobrazené i hodnocení a bylo tak hned vidět, kolik dostala recenze od tiscali a kolik od uživatelů. Ale to už zabíhám do použitelnosti webu a to sem nepatří. Ale díky za odkaz. Aspoň budu mít co číst :).
            • O tom žádná, že psát recenze není jednoduché. Mě stačilo, když sem sepisoval tu mou a to nejsem žádný pisálek (taky to tak možná vypadá). Ale zase na druhou stranu, když vyjde nějaká hra a na druhý den se uveřejní recenze, tak osobně to neberu nijak vážně, protože ta recenze nemůže být objektivní a je spíše sepsána aby byla a mohlo se pak říkat, že "jsme první server, kde je recenze na hru XY". Samozřejmě, že se najde i světlá vyjímka, ale poslední dobou co jsem měl možnost číst recenze na herní novinky, tak to stálo za nic (a to nemyslím, že je to jen tady na tiscali). Prostě jde pak jen o nějakou "prestyž" což ve finále stejně zabíjí i samotný server. Možná by zdejší admini mohli zavést to, že by se daly vkládat recenze od uživatelů, kteří hru hráli pořádně, i když by to bylo třeba měsíc po vydání. Osobně bych si takovou recenzi od uživatele přečetl raději, než nějaký neobjektivní "blábol" den po vydání.
            • Robotron3
              Zkus si to. Začni psát recenze a uvidíš. Za recenzi jako takovou dostaneš zhruba stejně peněz ať recenzuješ film, hudbu, hru atd. Jenže na film se podíváš za hodinu a půl a píšeš. Album poslechneš kolem půl hodiny a píšeš, ale do hry musíš investovat desítky hodin a zvlášť u rpg třeba 40 hodin? A to ještě po recenzentech vyžaduješ, aby hráli snad hru znova? Odkrývali všechny možnosti? To by jednak recenze vyšla tak za měsíc, co vyšla všude jinde a všichni už to dohráli, a pak takovou charitu by dělal jen blázen. Recenze nemá být manuál pro minoritní skupinu hráčů / hardcore fanoušků, ale obecným zhodnocením co je dobré a co ne.
              NG+ podle mě do recenze rozhodně nepatří. NG+ bylo totiž vždy chápáno jako něco nad rámec. Ano, pokud tam dochází k nějakým větším změnám, mohlo by se to zmínit, ale není to podle mě něco, na čem stojí hodnocení hry. K ohodnocení hry stačí její jedno dohrání. Myslím, že inteligentní člověk si na základě této zkušenosti udělá o hře velmi dobrý obrázek...
        • To už je na autora moc složité, aby hledal tajné levely a hrál hru na NG+. Osobně bych dal autorovi + aspoň, že to dohrál na rozdíl napr. od autora recenze na Castevanii,
  • Ještě bych jen dodal ze ve vyctu JRPG za poslední leta chybi panu recenzentovi Xenoblade Chronicles, které prevysuji jim jmenovane hry ve všech smerech. Bohuzek tahle hra v nasich koncinach (a nejen v nasich) zapadla, zejména kvůli hloupému rozhodnuti vydat ji pouze pro konzoli Wii. Ale kdo ma moznost si ji sehnat a zahrat, at uz přes emulator (doporučuju, vypada pak o moc lip) nebo originalne na Wii, tak by nemel váhat ani vteřinu..je to JRPG poklad:)
    • důvodem proč je Xenoblade jen na Wii je jednoduchý, když Monoliťáci spadají pod Nintendo.. ináč na Xblade se chystám.. jen musím dofrčet Xságu na ps2 *6* *1*
  • S recenziou z casti suhlasim ale s hodnotenim vobec. Mam nahrate uz 30 hodin a bavi ma to stale viac a viac. Seria FFXIII ma tu smolu, ze zacala linearne a niektorym ludom proste nesadol dej. To je cele. Ak vam v serii (trilogii a pod) raz nesadane pribeh a postavy, je jedno, ktoru cast budete hrat, lepsie to pre vas nebude. Nie je o nic horsi alebo lepsi ako ine JRPG (dokonca mi prisiel ovela lepsi ako v Lost Oddysey a to JRPG pribehy az tolko nezeriem).
    K bojovemu systemu nemam vyhrady, bavil ma v FFXIII, FFXIII-2 a bavi ma aj v FFXIII-3. Hudba je vyborna (ziadne orchestrialne, genericke sra*ky), grafika prostredia poslabsia(old-gen), obcasny prepad FPS (nie je to zas az taky problem), hra odmenuje prekutavanie sveta, questy su klasicke(zabi, dones) ale aj obsirnejsie (obsahuju mini pribeh). Asi najvacsim minusom je casovy limit (na ktory sa sice da zvyknut ale psychologicky sa vam to stale pripomina).

Osobne mozem FFXIII-3 vrelo odporucit, uz len z toho dovodu, ze podobnych hier je strasne malo. Tiez som mal obavy po tych recenziach ale zacinam mat pocit, ze cim lepsia hra, tym mensie hodnotenia dostava.
    • zasadni problém u Lightnig Returns vidim v kratke herni době..FF 13 100 hodin, FF13-2 75 hodin, Lightning Returns 40 hodin. Pak se mi taky nelibi absence levelovani, nebo ziskavani čehokoliv za souboje, prijdou mi dost zbytecne. A samozrejme casovy limit, coz mi k serii FF nesedi uz vůbec. Je dobře ze saga FF13 konci, radsi nechci vedet kam by to doslo, a muzem doufat ze FF 15 se opet vrati aspoň tam kde byla FF13.
      • Ja osobně hru neschledavam tak spatnou ba naopak opakovane hraní cas navysi.hru hraju přes 80 hodin a jeste jsem ji nedoral :-) základem FF bylo vždy a bude udělat vse co hra nabízí.aspon pro me to tak vždy bylo.klidne budu hrát 300 hodin jen abych získal nejlepší výzbroj,kouzla, udělal vsechny questy atd.
      • Ano, herna doba je asi polovicna z FFXIII, co je skoda. Obavam sa, ze FFXV bude "len" interaktivny film (zo zverejnenych gameplay videi), co sa dufam nenaplni.
        • FFXV vypada ze bude mat gameplay velmi podobny Kingdom Hearts. Aj z toho co sme videli, aj z toho co sa hovorilo o Versus XIII a hlavne z toho kto je hlavny director - Tetsuya Nomura je defacto duchovny otec Kingdom Hearts.
    • maros.goc
      Inak zabudol si aj na dost podcenovanu seriu Shadow Hearts :-)
    • V tom výpise si zabudol na tales of zestiria, ktorá vyjde ešte na ps3.
      • nj, ale este nebola oznamena lokalizacia, afaik. A asi ani datum vydania. Neviem ci sa da ocakavat este v 2014 alebo skor v 2015, ja by som tipol to druhe.

EDIT: Tak lokalizacia bola uz oznamena, ale datum vydania ani pre Japonsku ani pre lokalizovanu verziu este nie.
    • maros.goc
      JRPG je žáner nie označenie RPG z Japonska...ako Demons Souls, tak Dark Souls, tak ani Dark Souls II nemaju absolutne nič čo sa týka JRPG ...či si myslíš, že sa tie hry niečím podobajú na série Final Fantasy, Dragon Quest, či Tales of? ...
      • No nemaju. Ale maju toho nejak uzasne vela spolocne trebars Rogue Galaxy a Dragon Quest? Afaik ani moc nie a pritom su obe JRPG. Ja osobne ako JRPG oznacujem aj jedno aj druhe, ano zanrovo ma Dark Souls blizsie k zapadnym RPG, ale pochadza z Japonska. Naopak, South Park je nadesignovany ako klasicke JRPG, ale malokto ho tak oznacuje. Tak ci tak, je to len polemika, chytanie za slovicka. Oboje su to skvele hry :)
  • I přesto že FF nesleduju, tak mi název připomněl, že jsem si chtěl zahrát, co si pamatuju, výbornou komiksovou FPS XIII.
  • leon87
    Já pořád nechápu kde se bere ten názor, že JRPG jdou do pryč. Ano, kdysi během jednoho roku vycházela tuna jalovejch kusů a pár výborných, ale to přece ještě neznamená, že je celý žánr odepsaný. Já jsem naopak rád, aspoň se člověk nemusí prohrabovat v těch záplavách průměrných titulů. U západních RPG taky vycházejí jenom pár kusů do roka a nikdo si nestěžuje.
    • proti éře ps2 a ps1 JRPG je to fakt hrozná bída, imho ani ne tak kvůli tomu, že by jich nevycházelo kvantitativně dost, ale spíš proto, že chybí opravdové bomby.
    • nejhorsi je ze tech par kusu co se sem do roka dostane byva dost často prumer. JRPG o kterem by se mluvilo a bylo skutecne vyborne si za posledních rok nebo dva skutecne nevybavim. (az na Dragon Dogma, ale tam je trochu sporne ho nazyvat JRPG)
      Když byla zlata era PS2 kvalitni hry tohohle zanru byli tak 3-4 do roka, to uz jaksi neplati.
  • Jsem moc rád, že bylo na začátku připomenuto Lost Odyssey a Eternal Sonata. Na začátku X360 to trochu zapadlo, popř. bylo shozeno, ale ukazuje se, že to byla asi špička v generaci, minimálně LO, parádní hra. Pokud budete mít možnost si to půjčit/koupit, tak vřele doporučuji.
    • irdzi
      JJ LO je hra u který mi před pár lety skoro na konci odešel HDD a s ním i savy - nedávno jsem to znovu rozehrál (jsem před koncem a vyzobávám ted nepovinný questy) a bavím se náramě. Eternal sonata to samý - odešly savy v polovině ale stále počítám, že jednou to projdu... ještě by mě zajímalo Resonance of fate ... po tom pokukuju od doby co to vyšlo a pořád se nemůžu rozhoupat to koupit z důvodu času který tyhle hry sežerou:)