• Když Andromeda vyšla, po přečtení recenzí jsem se rozhodl ji nekoupit a dnes musím říct, že jsem udělal dobře.

Hru jsem pořídil až nyní v akci za 203Kč a za víkend dohrál do konce.

Co se mi líbí je grafika, nasvícení, stíny, rozmanitost světů je parádní! Někdy to byla vážně pastva pro oči. Takhle kdyby vypadala původní trilogie! Zvukově opět výborný počin. Ale tím chvála končí.

V prvé řadě souhlasím s tím, že příběh je neskutečně mizerný. Nic vás nenutí hrát dál, nic neobjevujete, nic vás nikde nepřekvapí. V původní trilogii jste v průběhu hry neustále získávaly střípky informací a skládali skládačku, tady ne. I dialogy jsou zcela zbytečné. Klišé, klišé a zase klišé. Postavy jsou absolutně nudné. V původním MassEffectu jsem vždy dlouho vybíral s kým půjdu do mise, tady je to jedno. Navíc většina postav vypadá jako malá děcka. Speciálně Asarijky - všechny vypadají na 15 let. :-(

Strašná škoda nevyužitého potenciálu. Mass Effect zemřel s původní trilogií a kdo jí měl rád, oplakává ten skon do dnes. :-((

• Nedavno Andromeda dohraná a je to zklamání.Úplná kastrofa taky ne,ale místama jsem si říkal proč to vůbec hraju.Začátek hry byl zajímavej,ale zachvilku se objevil volnej svět a začala trochu nuda.Všude mraky značek na mapě,,které vedly k milionu nudnejch vedlejších úkolů.Mise pro společníky a hlavní úkoly bavily,nechápu,proč to nemohlo vydržet většinu hry.Světy kde se dalo přistát vypadaly dobře,ale to je všechno.Postava za kterou hraju mi nepřišla nijak zajímavá,spíš mi připomínala troubu,později lacinou napodobeninu Shepa z původní trilogie ME.Společníky z předchozích dílů si dobře vybavuju i po tak dlouhý době co jsem hrál předchozí díly,ale tady už si je skoro nevybavuju.Buďto byly nevýrazní nebo to byly hrozní retardi.V předchozích dílech jsem nad rozhodnutíma přemýšlel,ale tady místama byly tak uměle a do očích bijící,že to prostě nešlo.Minihry v předchozích dílech nevadily,ale tady to jejich blbý sudoku bylo něco!Ze začátku jsem je řešil,ale pak jich bylo nezdravě mnoho,jsem to obcházel.Zdržování,další velká nuda.Souboje nebyly špatný,ale místama byly až moc nekonečný,navíc mi tu chybělo dávání příkazu společníkům,kdy mají použít svoje speciální schopnosti.Ukládání hry bylo na 2 věci!Někdy se kontrolní body neukládaly,jindy nešlo ukládát vůbec,takže všechno znovu od začátku.Hlavní záporák hry byl trapnej,neuvěřitelně směšnej.Při rozhovorech ty držky byly hrozný,někdy to vypadalo,jako by byla většina sjetá.Většinu upravil patch,tak se na to při rozhovorech dalo alespoň nějak koukat,ale to už je trochu pozdě,když máte víc než polovinu hry odehranou.U některých úseků jsem se bavil,,zbraní,zbrojí bylo ve hře hodně,vylepšení do všech druhů výbavy bylo dost.Hra mohla dopadnout mnohem líp,ale bohužel je tu něco,co vypadá dobře,ale potom je to víc zklamání.Hra u mě 6/10
  • Je to hrůza. Mě to při hraní přišlo tak, že ovládám děti a ne hrdiny kteří bojují proti proti mimozemšťanům. A první krogan kterého potkáte má hlas jak kluk v pubertě. Každý kdo hrál minulé díly ví jak drsně krogan mluví
  • Mě se hra Mass Effect Andromeda líbí, co mi trvalo, bylo zvládnutí jiného ovládání než v předchozích mass effectech. Také mi ten příběh pro galaxi Andromeda připadal méně nápaditý, než jsem si já představoval. Co mě fascinovalo, byla projížďka po asteroidu. A také jsem se divil, že v arše ze Země není žádný dětský dorost a i na jiných planetách asi děti neexistují?? *5*
    Nakonec to nebylo tak hrozné... hloupý příběh vyvážený tunou akce která začala už ke konci bejt dost repetitivní... skoro až nudná navíc otravná. ( JN konec jsem byl nucen dojet na Casual)

Jestli teda brát plus jako to že, sex" se musí zasloužit ale na druhou stranu se to dá až na vyjímky provozovat s více postavami ( v minulém ME to snad tak nebylo)
    Kupodivu se tam ještě někdy určitě vrátím, kvůli nepovnejm misím a romanci :D

7/10 tak akorát prostě se moc nepovedlo a co tam bylo dobré bylo málo... mělo být více a lépe. Bohužel asi nebyl čas či co.

Co mě tam štve/štvalo že se chůze párlkát zasekne postava je ! v alkohol" modu. Žeee rozhodnutí maj tradičně vliv jen na konci. Hrajete za blbce co se dokáže seknout a místo skočit na plošinu, spadnout do propasti. Zbytečně moc velký respawn nepřátel - které se navíc respawnou znovu na tom samém místě. Ten hluboký pocit objevování nebo snad cítění že je něco nového tamn prostě nebyl. Odfláklé animace, kolikrát i vyblitá grafika na blízkých texturách.

Nedpovídalo Hw náročnosti, takhle náročná není ani Arma. + Se pokazil kolikrát sejv když hra zatuhla.Má porblémy s konkrétním HW - třeba jsem musel shodit post processy na medium. Stejně to nebylo plynulé. Ta hra se kousala na jakélkoli natavení... ach kdyby tomu dali ještě +- půlroku. Mohla to být pecka bohužel talhle jen nadprůměrná hra. Neřikám že sem trpěl, jen to bylo jak na váhách zábavu střídala frustrace a zděšení. Třeba nudné mise natááhle ( hlavně ke konci) na hodinu wth... a v misích nefungující quicksave. DLouhé loadingy.
  • Pořád se tu řeší mimka obličejů, ale jsem jediný, komu připadá, že mají všechny postavy krátké nohy? Asi jako Paklíč z pevnosti Boyard.

Jinak v recenzi se uvádí nudná těžba z prvního dílu, ale to otravné skenování planet a vypouštění těžebních sond bylo ve dvojce
    • Jo,maji usekle nohy.Nekteri vic,jini mene.Treba Liam ma hodne kratke nohy.
      Ta nuda už tam byla čekal jsem že se mrknu na více planet ale ne dali se jen těžit *7*
  • Následující řádky píšu jako milovník ME1,2 (nejlepší) i 3 (ne nehrál jsem vybrečenej konec) a porovnávat budu s ME2, který považuju za nejlepší díl uzavřené trilogie.
    Zde ovšem máme začátek čerstvý, s novými jmény, hrdiny i galaxií.
    Takže přátelé - NECHÁPU.
    Není mi úplně jasný, jestli jste se všichni zbláznili (včetně recenzentů) nebo co se to děje.
    Při čtení recenzí a komentářů jsem se vážně bál, co to bude za průs*r a co je tam tam strašnýho (ksichty, animace, hud, menu a mnoho dalšího na co si lidi stěžovali).
    Tak to vezmeme popořadě:
    Ksichty - Paleta výrazů je stejná jako v ME2 - nic úžasnýho, ale nic, kvůli čemu se hroutit. (Shepard měl taky dost tuhej výraz a ostatní postavy neměly žádný výrazy).
    Animace - jako vážně? Nechápu jak s tím může mít někdo problém - postava se pohybuje parádně, řešili se rozběhy a "doběhy" - pohoda.
    HUD je dokonalej, orientace díky němu parádní - taky se tu nějakej trotl vztekal, že se mu blbě běhá v budovách - TVL u když máš jít nahoru/dolu objeví se u quest bodu šipka nahoru/dolu podle toho kam máš jít :D
    Hodně propíraný menu (mapa, questy atd.) je NAPROSTO stejný jako v ME2 - přehledný a pohodlný. Bohudík jsem tedy po cca 20-30 hodinách zjistil, že hra opravdu žádnou chybu nemá, že je ATMOSFERICKÁ a pohlcující a příběh o hledání světa zajímavý. Mraky věcí k objevování, zkoumání, craftění, scanování planet - VŠECHNO je bez chyby!! Je mi líto lidí, kteří si pod náporem těch keců na internetu hru nekoupí, protože přijdou o masterpiece. A vy, co to hrajete na youtubu jdetě už do prd*l*. Nazdar
    • akutni fanboytida
        Přesně tak!
    • jamar28
      Máš kliku, že na tebe vyšla hra bez chyb. Já takové štěstí neměl. VŠECHNO je bezchyby - to bych o Andromedě jakživ nenapsal, to spíš ÚPLNĚ VŠECHNO obsahuje alespoň nějakou chybu.
  • jamar28
    Tak jsem to dohrál. Hlavní příběh a odhadem tak půlku vedlejších misí. S hodnocením 7/10 nesouhlasím (a ani imho neodpovídá recenzi, po jejím přečtení bych čekal tak 5/10, 7/10 je nadprůměrně dobrá hra). Sám bych dal těch 5/10. A měl bych několik obsáhlejších poznámek.
    1) Příběh sám o sobě vcelku ujde, a to i přesto, že všechno vykradl z původní trilogie a splácal dohromady, ale je blbě vyprávěný. Nevyužívá potenciál, režie těch scén je prostě špatná a působí to, jako by "herci" neuměli hrát a ani neznali scénář (fakt, občas to při cut scénách vypadá, jako by postava prostě nevěděla, co má říct a po chvíli řekla nějakou blbost, aby se jako neřeklo).
    2) Postavy jsou nudné, nejzajímavější mi přišla nakonec Ryderovic famílie, včetně hlavní postavy, ta se povedla, ale tým? Převážně nuda, nuda, šeď, šeď. Nemluvě o NPC, jen velmi málo postav ve hře mě nějak zaujalo. Takže je sice super, že těch postav, se kterými se dá mluvit, jsou tam sice stovky, ale k čemu to je, když je nuda se s nimi bavit? Lepší je dát čas jedné pořádné postavě než stejný čas věnovat 10 postavám a nevyhnutelně je tak odfláknout. Proč třeba místo toho nevěnovali čas vytvoření několika nových ras? Není trochu ostuda, že v o 10 let starším dílu jich bylo víc? A teď si ještě vezměte, že hromada těch postav vám z nějakého důvodu píše pořád e-maily! Byl fajn nápad přidat e-mail ve druhém díle, ale všeho s mírou, tohle je regulérní spam.
    3) S lokacemi je to dost podobné. Planety vypadají nádherně, když jsem přistál na první z nich a nasedl do Nomada, úplně jsem se těšil na průzkum. Jenže stejný problém - za každým kopečkem mají nepřátelé tábor (často prostě jen tak, uprostřed ničeho, bez logiky), za každou dunou je naleziště starých artefaktů, všude pobíhá nějaká zvířena (na všech planetách stejná, jen barevně se lišící - trapas), zkrátka na světech, které čekají na objevení, to nějak podezřele žije. Asi chtěli, aby bylo prozkoumávání akční, protože občas najednou přiletí raketoplán, přistane vám přímo v cestě a vyběhne z něj banda agresivních nepřátel. Takže stejný problém jako s postavami - miliarda míst k objevení, ale minimum z nich zajímavých. Vykašlete se na prosím na umístění 10 stejných tábořišť/nalezišť/whatever a místo toho udělejte jen 1, které ale člověku uvízne v paměti!
    4) A aby toho nebylo málo, úplně stejný problém je i s mnohými questy. Mnohé jsou prostě nezajímavé, ve stylu přines, podej, umísti (ale třeba 3x). A je jich obrovské množství!
    5) Technický stav hry vážně není dobrý. Desítky různých bugů, směšných chyb (třeba jedna postava je tam najednou dvakrát, pilot splývá se sedadlem do takové míry, že mu jen kouká hlava z opěrky atd.). Pak jsou to chuťovky, které pěkně frustrují - jako třeba autosave na spawnu nepřátel, geniální. A nebo občas prostě nefunguje radar - nepřátelé na něm nejsou vidět. A některé věci jsou dokonce úplně blbě navržené - třeba to menu, jak je psáno v recenzi. Proč nemůžu stiskem M vypnout mapu, když se do ní stiskem M dostanu? Proč najednou musím dvakrát mačkat escape? A kdo vymyslel deník proboha? Koho napadlo, že můžu mít aktivní jen jeden jediný úkol? Navíc občas, když si vezmete nový úkol, tak to přepíše ten starý, občas zase ne, prostě je to na libovůli hry. Což je fakt super, protože když vám to ten původní úkol přepíše, tak ho pak musíte zdlouhavě hledat (někoho napadlo, že mít v deníku Hlavní a Vedlejší úkoly nestačí, takže těch kategorií je asi 5, ach jak to bylo krásné v prvním dílu). A nebo galaktická mapa - zlatá trilogie! Andromeda si jako že hraje, že v té mapě jakoby jste, jako byste po soustavě létali z pohledu první osoby. Jenže kamera se na té mapě chová jako magor. To ani nejde popsat, to se musí vidět https://www.youtube.com/watch?v=qF9R6XXR_so. Představte si, že tohle musíte podstoupit pokaždé, když chcete prozkoumat kdejaký šutr. Takže v jediném systému tak 6-8 krát!
    6) Andromeda nerespektuje hru, ze které vychází - Původní Mass Effect. Jsem čekal, že archy budou nějaký přísně tajný projekt, plán B na zachování života z Mléčné drahy v tváří v tvář reaperům, ale ne - veřejný soukromý projekt. Takže desítky tisíc kolonistů, obří archy, třetinová Citadela, ohromný projekt - ale v ME by o něm nebyla ani zmínka? Ale no tak. O něčem tak velkém by se přece muselo mluvit. Ale to ještě jsem schopen odpustit. No tak budiž - ale třeba co provedli s biotikou. Biotika byla v ME mocná zbraň, to bez debat, ale že by na pohodu ničila stíhačky a křížníky? Trošku OP ne?
    • ad1) k pribehu zatim vyhrady nemam ani ke zpusobu vypraveni nicmene prestoze mam nahrano nekolik desitek hodin, vyzobavam vse co jde. Takze pribeh posoudim pozdeji.
      ad2) postavy mi az na vyjimky prijdou velmi zajimavr. Nudu, sed a utrpeni pro me z posadky predstavuje akorat Liam a Gil. Ostatni jsou perfektni. Na co urcite nezapomenu jsou projizdky po Voeldu v Nomadu za doprovodu Peebee a Jaala. Hlasky mezi nimi jsou bezkonkurencni. S emaily ve hre problem.nemam. vetsina z nich(od posadky) je vtipna. Osobne mi nevadi.
      ad3) a kde bylo receno ze planety teprve cekaji na objeveni? Nez se za cil vybrala Andromeda, mely v ruce leda tak informace o tom, ze by tam mohly/mely byt podminky pro zivot. Ne o tom, kdo tam zije. Navic 600let je dlouha doba.
      Nepretale chteji ziskat informace, proto tabori, hlidkuji a ja nevim co vsechno pobliz ruznych ruin a mini campy po svete? Nevim, predsunute hlidky, ztroskotane materialy na vyzvednuti. Duvody si domysli dle sve fantazie. Me to nijak neobtezuje do te chcile nez jsem nicena se na nejake misto vracet opakovane a opakovane ta mista ozivaji. K tomu vyhrady mam.
      ad4) vymysli novy koncept a dej si na nej patent. Me questy neprijdou nezajimave. Vyplivaji ze situace a potreb. Nejsou tam navic nebo zbytecne. Nejsou heroicke, jsou ale nutne k preziti nebo ke zlepseni zivota zdejsi populace. Pasuji do toho kolem ceho se pribeh toci. Opakujici se? Ano. Planeta je velka, potreba zajistit kompletni perimetr. Umistim majak na vytycene misto, jeden by to nepokryl. Nemam problem.
      ad5) technicky stav je asi individualni. Vcera se mi pridal druhy bug (resitelny reloadem hry) a nasledne bez problemu. Nic vic neprijemneho me ve hre nepotkalo (ps4 verze). S automatickym prehazovanim teackovani ukoli jsem se nesetkala. Mozna problem pc verze, mozna rukama. Na ps4 se me to zepta a vyzve ke zmacknuti tlacitka zdali chci novy ukol sledovat. Pokud nic nezmacknu, vrati se to k puvodnimu. Nestalo se mi, ze bych v prubehu zjistila ze jdu spatnym smerem za necim jinym. Jak to funguje na PC nemohu potvrdit.
      ad6) nemohu zatim posoudit, nemam dohrano. Snazim se vyzobat vse co jde a stripky nachazim a pevne verim ze dalsi najdu a provazanost tam bude. Pokud ne v tomto dile, v pokracovani snad urcite. Imho, kdo vedel o planech Zahadneho? Nikdo! Mel tak dokonalou vlastni sit ze byl jak stat ve state. Plany na Normandii byly ukradeny. Proc by se o projektu Andromeda tedy nutne muselo vedet? Verejny projekt to rozhodne nebyl. Projekt nekoho mocneho, bohateho.. ano. Koho proc a jak se snad dozvim at v tomhle dile nebo v dalsich. Kdyz ne, zily mi to netrha. Fantazie pracuje na plne obratky dokud mi to nekdo nevyvrati nebo nepotvrdi.
      Biotiku nevyuzivam, neposoudim.
    • Jo souhlasim s tebou ta biotika mĕ dobila XD nebo ty hlášky postav hrůza radši hraju 2 díl , až vyjdou DLC a všechby patchty tak si to zahraju znova
      Ještě horší než jsme mysleli lolz
      • jamar28
        Ale to zas ne. Koupě nelituju, ta hra mě baví, jen má prostě své zásadní chyby, které ji ohromně srážejí a s trilogií se prostě nemůže srovnávat.
  • Holldir
    Zajímavé komentáře...když někdo nazve konec dvojky strašným je fakt mentál. Jednička měla nejkratší, ale njezajímavější děj avšak bylo tam prostě moc vycpávek a natahování děje narozdíl od dalších dvou dílů. Každý měl něco dobrýho a něco špatnýho, ale vesměs jsem fanda kterej by hodnotil mass effect serii jako 8/10. Velké mínus měly u mě v celé serii účesy které byly velice špatné

A zaráží mě názory mnohých tak jako názor samotného autora recenze. Co jste čekali od čtvrtého dílu? Příběh trilogie jako celek byl epický v důsledku konce veškerého života. Epičtější (je originální) děj být prostě nemůže. Nějaké bitky v jiné galaxii tento námět nikdy nemohou překonat ať už je scénář napsanej jakkoliv....Takže každej kdo čekal, že to bude epické stejně jaqko trilogie tak je najivní hlupák. Každý kdo se nad tím zamyslel musel vědět, že děj se bude týkat jen nějakýho příběhu někde tamhle kdovíkde...ano může být zajímavej, ale rozhodně nebude tak poutavej i kdyby byl sebelepší. Takže příběh je asi takovej jakej jsem já očekával a lepší by mohl sice krapet být, ale pořád je to jen rutinní zápletka kterou už kdekdo zná a viděl jinde. Přijdou cestovatelé, obránci se brání a vzniká boj o nový svět...originalita nikde. Ale nic jiného se čekat prostě nedalo

Když neexistuje možnost vytvoření lepšího nebo stejně epického děje tak je přece jen logickým krokem zaopatřit hru náplastí na toto prázdné místo. je to přesně tak jak se dalo čekat takže recenze kde se kritizuje děj je naprosto falešná a nemístná. Jak kdyby autor článku ani nikdy trilogii nehrál

Nemůžete soudit děj jako špatný v porovnání s trilogií. To prostě nejde. Tohle je něco úplně jiného a s trilogií to nemá společného téměř nic. Jedná se o zcela novou hru z tohoto světa týkající se rutinního děje někde jinde a v jiné době. Shledávat v této hře děj jako hlavním tahounem je asi to samý jako shledávat děj tím hlavním ve hře call of duty MW. Když toto porovnám přijde mi děj mnohonásobně zajímavější a potavější jen s občasnými nedostatky
    • To jako vážně?!? ÚČESY? Jsi debilní?
    • Holldir
      Koukám, že jste všichni hráli už andromedu. Nebo tak moc věříte tý recenzi? Nejednou jsem viděl, že recenze nebyla tak úplně přesná. Autor může mít jinej názor než jiní...Jak kvalitní je ten děj posoudím sám až to budu hrát
        Hráli a dohráli protože dle slov některých bláznů tady nemůže člověk mít názor at je sebekritičtější na hru/dílo aniž b viděl/hrál ( Jenže, u her se to bere jinak)
      Tohle by napsal jen fanboj který se zuby nehty drží (bývalé) osvědčené značky.
      • Holldir
        Kritizovat tady příběh je to samý jako bys ho kritizoval v cod kde příběh nikdy neni tou hlavní myšlenkou. A nebyl hlavní myšlenkou ani zde. Tohle má být akční hra s efektním multiplayerem. Na tohle se výrobci zaměřili a ne na příběh. Je to jiná hra než původní trilogie a proto je naprostá blbost to porovnávat. A též je naprostý nesmysl hledat v příběhu tu nejsilnější negativu. Problém je v tom, že od andromedy každej čekal to samé jako od původní trilogie a to je špatně. Jasně psali, že tohle bude něco úplně jiného
    • To jsi ale pochopil úplně špatně..
      Nejde o "ten" příběh jako takovej. Jde o to, že ho neumí podat. V tom naprosto selhalo i DA:I a tady se to jen opakuje.
      Dobrej úmysl se špatným provedením, kterej ve výsledku takříkajíc nemá koule, žádnej wow efekt, nic. Jen spousta zbytečný připálený omáčky.
    • Co je tohle za nesmysl? U RPG čekám vždycky příběh jako hlavní devizu hry. A co že byla trilogie? A co že se nová hra odehrává jinde? Právě proto měli být co nejoriginálnější. Ale pro mě už tohle nejsou Bioware, tohle je už jen skořápka s nálepkou patřící pod EA.
      • Celá původní trilogie neměla nikterak uchvatný děj. Byl epický to ano. Ale standartní děj skoro každé druhé fantasy, kdy prastaré "zlo" se snaží vyhubit život. Nic Extra. Ovšem co dělalo Mass Effect, Mass Effectem bylo vyprávění tohoto příběhu a hlavně společníci. To byla hlavní devíza hry to že vás do toho vyprávění vtáhl a udělal jej "uvěřitelným" právě díky vedlejším postavám. Navíc k tomu ještě výborný scénář.
      • Holldir
        Co nejoriginálnější děj? Ok dej tip na originální příběh jsem zvědav co vymyslíš. Osobně si nemyslím, že by k tomuhle světu šlo vymyslet originální a jedinečný epický děj
    • trojka mela i diky vukychanym dlc stupidni konec

u dvojky ten konec byl jedinej sveteljsi moment, bohuzel jsem byl tak zpruzelej pruchodem, ze jsem suicide mission vzal opravdu ve stylu suicide a obetoval jsem dva nejotravenjsi xichty pri sluzbe vlasti
  • Horší a nudnější než Zaklínač III to snad nebude.
    • Holldir
      Zaklínač byl velice poutavý a parádně udělaný. Ano mohl mít několik málo detailů lépe udělaných, ale celkově to bylo skvělé....pro fanouška (to jsou ti co nejen hráli hry, ale četli knížky)