• Aktuálně jsem v posledním levelu a něco takového jsem ještě nehrál. Ač jsem u toho občas rudnul vzteky, tak to byl vážně zážitek. Deprese z naprostého osamění a k tomu psychedelická atmosféra díky (často dost zběsilé) hře světla a stínu. Skákačka to sice je, nicméně ne všechny nepřekonatelné překážky závisí na skákání a vyhýbání se, aby vás něco nerozšmelcovalo, ale právě i na hledání cesty v občas až epileptickém prostředí. Nemluvě o opravdu pěkném počtu různých easter eggů, mindfucků a dalších věcí, které spočívají v nejrůznějších hrátkách s prostorem. I přes linearitu člověk občas zabloudí (a děsí jakýchkoliv křižovatek, které očividně vedou dál než za nejbližší roh, přičemž doufá, že hra je opravdu lineární). OST je parádní a skvěle podporuje atmosféru, ač když si k tomu pustíte vlastní (dark) ambient, taky to stojí za to. Hratelnost dobrá, nezbývá se než ztotožnit s recenzí, ale ostatně o nějaké hratelnostní vychytávky nebo snad o kulervoucí grafiku tady nejde, protože udělat tak ohromující atmosféru a nádherné scenérie postavené jen na sterilní bílé a hrách světla a stínu, to se jen tak někomu nepovede. Nicméně opravdu vyžaduje notnou dávku představivosti a pochopení. Pro většinu lidí tahle hra nebude.

PS: doporučuji hrát v soukromí.
  • michelangelocz
    Kratky gamesplay (lepsi/vhodnejsi nazev by se nenasel?) nasledovanej recenzi by se mohl vyvinout v pomerne idealni a zajimavej format prace s obsahem webu ;)
    • cože? ty jsi opilý? napiš to ještě jednou a normálně, nechápu co chceš říct..
      • Myslím, že je to docela jasné. Kombinace psané recenze a k tomu vytvářet i nějaký Let's play, aby se udělala lepší představa. Ideální kombinace.
      • Chce napsat recenzi a k tomu gameplay.
  • Hnisavec
    *15* *15* *15* takto vyzerá 99% PC exkluzivít...
    • A zvyšok sú konzolové potraty *11*
    • C-BEAM
      Hnisavec: ďakujeme za kompliment ale takto väčšina hier na PC žial nevyzerá. Väčšina ide po povrchnej grafike na efekt. Vizuál tejto hy neobsahuje hires fototextúry ani shadery ktoré potrápia aj Titan ale je o niečom inom. Ale to pochopíš trochu neskôr až ti prestanú hnisať jeb*ky.
    • faitheater
      A takto vypada 99% tvojich blbych komentov...
      • A takto vypada 99% tvojich blbych komentov...
        • A takto vypadá 99% mojich kometů.. výpovědní hodnota nula celá nic, většina jej rovnou přehlédne, zatímco ta lepší půlka dá minus! *15*
  • Kdo mi tu nedávno řekl, že jsem debil, po mém prohlášení, že čim dál víc her se dělá černobílých..? :)
    • Byl jsem to já a očividně jsem měl pravdu
      • A já se pod to podepisuji.
  • Pri sledovaní gamesplay som si pripadal skoro ako v Half-Life 2, keď som s Gordonom bol vo vnútri Citadely
    • no ale fakt jen skoro..
  • Alex81
    bych si to dovedl predstavit pro VR
    • Jen aby ta virtualni realita nebyla s logem Facebooku a reklamami vsude na stenach....
      • Máš snad watermarky na fotkách?
  • Má tahle hra nějaký cíl nebo jde jen o experiment, chození a přeskakování plošinek?
    • GlaDOS
      Cíl nemá. Jdeš dál a snažíš se prokousat cizím prostředím. Občas narazíš na nějakou logickou hádanku nebo skákačkové sekce.
      • Díky aspoň někomu za reakci, nechápu ty plusy - nemyslel jsem to jako hate, fakt mě to zajímá, jelikož jsem hrál hru pár minut a pak jsem to vypnul. Třeba Simcity nebo The Sims taky nemá žádný určitý cíl, ale hráč tak nějak podvědomě chápe co by měl dělat, resp. je si vědom svých možností. To mi u této hry chybělo. Ještě dotaz - to prostředí má nějaké konkrétní hranice, kdy dojdeš "na konec světa" a narazíš do zdi, nebo jak je toto ošetřené? Mimochodem jak dlouho konkrétně tebe to bavilo hrát?
        • GlaDOS
          To je vlastně charakteristika hry. Je to úplný opak toho, když tě hra podvědomě vodí díky nasvětlení prostředí správným směrem. Tady naopak často není jasné kam jít a to má navozovat depresivní pocit z neznámého prostředí. Rozhodně to není hra pro každého. To prostředí je hodně lineární. V první kapitole procházíš těsnými koridory. Od druhé kapitoly se to trochu otevře a narazíš na obrovské prostory, kde se cítíš jako mravenec. Ale pořád jsou to uzavřené místnosti. Poslední kapitola to dotahuje do konce, když tě hodí do obrovské otevřené pouště, která je oraničena hodně hlubokým kanálem. Já to hrál kvůli recenzi, takže jsem to dohrál do konce. Ale teď si to dávám dobrovolně znovu, protože ta atmosféra prostředí mě chytla.