Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • deridon
    no nevim mě to docela baví vytvářet zajimavé screeny pak je mírně upravit a dát si je do sbírky, obzvlášť ve Skyrimu si takhle furt hraju.. a některé lidi obdivuju, že z obyčejného screenu dokážou udělat pomalu umělecké dílo viz. http://deadendthrills.com/
    • vorton
      Najzaujimavejsie screeny su zvycajne tie, co vzniknu neocakavane. Napr. pri mrznuti hry...
  • tak jsem nejaky ty galerie projel a nevidim rozdil mezi tim co dělají a obyčejným Screenshotem navíc všechnu praci za ně udělaj autoři hry a oni jen vezmou blbej ipod a udělaj fotku mno fakt krize kultury tohle je to jako kdybych v kině fotil běžící film a pak z toho udělal výstavu navic tomu Burkovy ten web ani pořádně nejede *15*
    • Ladislav_Loukota
      To srovnání s focením v kině nefunguje - u hotového filmu totiž nemůžeš měnit perspektu, svícení a další náležitosti jako ve hře. Naopak takový kameraman, který to ve filmu dělat může, je právem řazen mezi profese, jež se umělecky na dokončení filmu podílejí, mají vlastní ceny a podobně (samozřejmě nelze říct, že "printscreenovači" jsou totéž jako kameramani, ale bavíme-li se o zachycení nějakého prostředí, mají k ním blíže, než někdo, kdo by na plátně fotil hotový film a bil se do hrudi, jaký je karbňák).
  • Umění je blbost. *5*
    • S tímto tvrzením musím souhlasit. Například když se dívám v televizi na otevření nějakého muzea, tak mi to příjde trošičku směšné že někdo stojí před "obrazem" kde je jen bíle plátno s fialovou tečkou a má výraz ve tváří jako by si kladl otázku "Co tím vlastně autor myslel ? ..... hmmmm ten obraz je plný energie a klidu" a další takové kecy.
      • Jestli jediny umeni ktery znas je z televizniho poradu o otevirani muzea moderniho umeni tak to je ale docela smutny.
        • Já spíše vůbec nesleduju umění. Osobně s výroky jako že jsem kulturní buran souhlasím (jediné muzeum umění které jsem viděl tak to bylo v Krakowě v "Sukięnicach") a vůbec se za to nestydím a právě to protože mě umění vůbec nebaví a nevidím v něm nic zajmavého, tak proto ho nesleduju a považuju ho za hloupost
    • Diskutovani v diskuzi je blbost. *5*
      • Z čehož vyplývá, že diskutování v diskuzi je umění...
        • Swato
          Som bohaty.
          Arabski sejkovia su bohati.
          Som Arabsky sejk.

          ... your logic is flawed *7*
  • Cast jednoho meho projektu na stredni, v ramci fotografickeho atelieru, byly taky herni 'fotky'. Zakladni pointa byla prave rozdilnost reality od reality virtualni, ktera nekterym, co se casu v ni straveneho, vyslovene skutecnost nahrazuje. Banalni, ale bavilo me to a vysledek pak i profesora :)
  • 13_11
    O umění (a nejen o něm) se na TEDxBrno rozpovídal i Vladimír Franz. Zmiňuji ho, jelikož mi Franzovy názory přijdou trefné.
    • pakliže
    • Na politickou agitku jsou jiné weby...
    • Robotron3
      Chytrej, vzdělanej člověk, kterýho je dobrý poslouchat. Škoda, že vypadá jako démon z Dooma, protože jinak by ta šance na prezidenta byla i reálná :)
      • si dobre naivni. Jo a pust si jak byl u Krause. Nedokazal vypotit 2 souvysle vety. Mel jsem ten pocit, ze je mi trapne.
        • 13_11
          Promiň, ale člověka, co napíše „souvysle“, nemůžu brát vůbec vážně :-)
      • Tikov
        Mít za prezidenta "Taťku Šmoulu" by nám mohlo v zahraničí získat kladné body, hlavně u dětí.
  • á už se začínají leštit z prdu kuličky zachvíli je uvidíme v galeriích za miliony *1* *11* *11*
    • Robotron3
      Super, aspoň bude pro změnu v těch galeriích zase něco pěknýho ;)
      • Kozy
        Tak to asi do galerií moc nechodíš
        • Robotron3
          Jestli ty chodíš každý týden, a já třeba jednou za rok, tak nechodim. Ale já mám omluvu, mě to moc nebaví ;) Výtvarný umění mi přijde hrozná snobárna. Ale chodim do hospody, kde maj výstavy různí výtvarníci co se zrovna naskytnou, a to kdyby se počítalo, tak chodim docela často :)
          • Obycejny lidi si do galerii cestu nachazi opravdu jen tezko. Bohuzel. Kdyby to bylo jinak a vytvarny umeni by bylo soucasti jejich kulturniho zajmu, nemusel by pak clovek cist tyhle smutny komentare. Jenze 'Jan Novak' si nerad rozsiruje svoje obzory a kultura vubec mu je taky u pr*ele.

            Nejhorsi je, ze si snad myslite, ze podobnyma kometarema na adresu umeni se stavate vic cool, nebo co.

            Jinak screeny ze hry si v galerii umim predstavit spis v konceptualnim dile, vedle klasickych fotek neobstoji. A ty co jsou ukazany primo v clanku se od obvyklych screenu nelisi, nejsou nicim zvlastni, ani zajimave, to si jen hracuv mozek myslel v momente zachyceni.
      • Copak tobě se nelíbí obraz, na kterém je jedna zelená, jedna červená a jedna modrá svislá čára, čemuž se říká vrchol mistrovského umění mající hodnotu několika milionů? :D
        • Robotron3
          Třeba sem ignorant, ale nelíbí. To už radši ty hry :)
  • Ladislav_Loukota
    Seznamte se s mimésis - http://en.wikipedia.org/wiki/Mimesis. Řešení toho, jestli je nápodoba reality (nebo v našem případě virtuální reality) uměním či nikoliv, není zrovna novinka. Nicméně ve prospěch herních fotografů lze použít stejně argumenty, jako ve prospěch sochařství, malířství či klasické fotografie/filmu.
    • Tak pojem "umeni" se v podstate specifikovat neda. Za umeni se da kvalifikovat i schopnost si poradne upsouknout. Kor v dnesni dobe kdy je znacna cast umeni postavena na przneni, pardon, vylepseni vytvoru nekoho jinyho. *1*
      • Ladislav_Loukota
        Definice umění je samozřejmě už next level "debaty" o umění :-) Šlo mi jen o to, že reakce à la "je to jen kopírování" tu zaznívaly dávno a jsou dnes stejně jako tehdy poměrně liché.
      • Robotron3
        No, i když se význam umění za ta léta hodně změnil, tak podle mě by umění stejně mělo splňovat nějakou hodnotu významu pro lidi, nadčasovost, výpovědi o něčem, jinak může být umění opravdu cokoli, ale pak je to umění na prd :) A i když to zní divně, tak v tom smyslu dělat vizuální umění z her a dávat je do galerií není zas tak špatný nápad, protože i když je to virtuální realita, pořád ji vytváří lidé, kteří jsou vlastně na úrovni bohů, kteří tvoří jiné světy se svými vlastními zákonitostmi. A mít nějakou výpoveď z toho, kromě těch her samotných... No mě se to líbi. Až bude někde výstava. Pudu :) A že tím umělci jen využívají práce ostatních? Vývojářů? Tohle je ale v umění běžná věc, a opačně se to dá brát také jako pocta. Nehledě na to, že nevím, jak by tohle mohlo hrám ublížit. Spíš je to povyšuje v očích veřejnosti na něco zajímavějšího, čeho by si jinak nevšimli.
  • Já v tom osobně umění nevidím a to z jednoho důvodu. Ten kdo vyfotí něco ze hry, tak druhý člověk může vyfotit úplně to samé, za 5min. nebo za rok . V reálu ne !
  • Kori
    Tak Třeba James Pollock se mi hodně líbí, ale musím uznat, že většinu práce za něj vlastně odvedli vývojáři.
    • Kori
      A Instagram. Ten dnes dělá umělce z každého -)
  • Existuju pekne umelecke fotky a v zasade je jedno co sa foti, ludia, priroda,objekty alebo virtualny svet hry. Podla mna to zacina byt uletene v momente ked sa to stane pre autora diagnoza. Bud sa ponori do techniky a stane sa z neho exot ktory sa rozpliva nad svtelnostou, objektivmi, koncepcou a vobec vsekym co sa da parametrizovat alebo potom druhy typ uchylov co odfotia hocijaku hovadinu v nepozeratelnom svetle, farbach a vobec celom nastaveni a rozplivaju sa potom nad tym ze co vsetko tam vidia. Take tie typicke kydy typu autor zachytili stav svojho dusevneho vnutra na prezuvajucej krave a ta photosopom upravena obloho do ruzova znamena jeho pohlad do buducna alebo podobne voloviny.

    Co sa tyka hier tak mi ovela viac zaujimavy pripada concept art.
    • DangerousDave
      súhlas, v podstate väčšinou platí, že finálna podoba hry je vlastne orezaný a väčšinou dosť zdegradovaný concept art, niekedy je dosť smutné vidieť ako grafici, v nutnosti zjednodušovať, zaobchádzajú s návrhmi ľudí ktorý sú často 10x talentovanejší. A nie je za tým iba nutnosť dodržiavať nejaké technologické limity cielených platforiem.
      • No ja by som to tak kategoricky neodsudzoval. Concept art je presne to co to ma v nazve - je to koncept. Cize od ciernobielej krezby az po vytvarne diela. Treba si uvedomit ze napriklad v concept arte nemusi grafik riesit povedzme rozmery, ako je to designersky a po hernej stranke hratelne atd. Je to len zhmotnenie predstavy/idey z ktorej sa da vychadzat. Ono kazda oblast ma to svoje. Umenie je aj spravit kvalitny 3d model z konceptu, potom ho transformovat do low poly, tiez spravit kvalitny rig a rozanimovat to.

        Ja by som skor povedal ze hra je taky osekany 3d render pretoze to musi bezat realtime. Preto mi aj tieto fotky pripadaju ze ich autori kludne mozu vyplut aj z Maxa/Maye atd. ak by mali zdrojove assety a bolo by to este vo vyssej kvalite.

        Mimochodom zbieram knihy s concept artom a niekedy su tam fakt uzasne veci.
        • DangerousDave
          ja nič kategoricky neodsudzujem ... ako som písal njn hovorím o tom, že pri procese "koncept >>> 3D dielo" dochádza často k zániku podstatných vecí ktoré obyčajný modeler jednoducho nechápe a nie o tom, že pri tom zanikajú malé detaily (to je snáď jasné vzhľadom na technologické limity a obmedzený čas).
      • No, vono je to tezky takto soudit. Z opacny strany muze zaznit nazor ze nacmarat concept art neni zadny umeni ale realizovat to je jiny kafe. Krome vzhledu je tam totiz hromada technickych limitu, zrovna u postav napriklad zakosteni, pak mas limity textur, shaderu...
        Idealni pripad by samozrejme byl kdyby si concept art delal sam modelar. Ten by hned v pocatku vzal v potaz technicky mantinely. Realita je ale daleko prizemnejsi. Nekdo to nejak nacmara a pak to nekdo nejak udela. Pri vyvoji her je cas velice prudici element.
        • DangerousDave
          máš pociť, že som písal niečo iné ? väčšinou platí, smer umelec > remeselník/robotník, resp. concept artist > modeler,texturer a čím nižšie v procese ideš tým menej "robotníci" rozumejú tomu čo chcel "architekt" povedať. Od concept artu tak často dochádza k zániku množstvo podstatných vecí hlavne v oblasti dizajnu pretože to modeler jednoducho nepokladá za podstatné alebo chce šetriť čas aj keď je to na úkor pomeru medzi kvalitou a vynaloženou prácou.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit