Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • 8/10 hra co všude dostávala 10/10 ok..
    Openworld se musí umět. A podle mě to chlapci s breath of wild sice zvládly ale rozhodně to není žádnej masterpiece.
    Podle mě by se měli spíše vydat cestou uncharted. Tzn uzavřenější svět s lepším příběhem a lépe vykreslenýma postavama(to neznamená že by hra nemohla bejt v určitejch částech více otevřená)
    • To nemyslíš vážně, že ne? Hry by měly být o tom si tvořit vlastní příběh, ne být omezený na tvůrce linkujíc ti příběh. Mně naopak to přijde proti logice videoher a tím neříkám, že takové hry nehraji...
      • Blue.Shark
        To je ale přece strašný nesmysl, omezovat hry pouze na sandboxový styl. Žádný existující sandbox (či procedurální generování) ti nedokáže předat takový zážitek, jako člověkem scénáristicky perfektně napsaná hra.
        • Kdo se baví o sandboxu? "Jako člověkem scénáristicky perfektně napsaná hra." Na to máme filmy, knihy. Hry by měly podněcovat vlastní fantazii, ne tupě sledovat nalajnovaný příběh, navíc stejně se to většinou smrskne na zachranovaní světů proti zlu... Jsi mimo jak ta jedle, ale jsi jenom další konzument...
          • Blue.Shark
            Jak by sis vůbec představoval hru, ve které dostane prostor tvá fantazie? Co jiného než sandbox, ve kterém si příběh píšeš sám, tam podle tebe spadá? Uniká ti, že velká část hráčů chce hrát výtvory někoho jiného a je úplně jedno, na co se příběh smrskne nebo nesmrskne; to už je mnou zmíněná kvalita scénáře a nemá nic společného s fantazií hráče.

            Nechápu, jak můžeš říct, že filmy a knihy jsou určené na to a hry na ono. Hry přidávají (při dobrém řemeslném zpracování) do filmového/knižního příběhu interaktivitu a na tom nic nezměníme, i kdybychom se na uši stavěli. Pohybuješ se v jakýchsi subjektivních kategoriích a z nějakého důvodu vidíš problém v tom, když se už zavedené kategorie někomu zamlouvají. Budiž. Gratuluji.

            Nicméně mě pořád zajímá tvoje představa o hře, která podnítí tvou fantazii. Rozveď to trochu, ať dáme téhle diskuzi nějaký smysl. Jakou by měla mít strukturu?
            • Blue.Shark
              Naivně jsem doufal, že ho dokážu dovést k jinému pohledu na věc. Asi se nepovedlo *15*
            • PS: Nejvíc fantasie právě podněcujou knihy a stolní RPG. Takže prvky z nich jsou pro kvalitní hru ideální. :)
            • Ztrácíte čas pánové. Mexičan je typický soulsboy, který svůj soukromý názor na to, o čem má být hra prezentuje jako objektivní pravdu. *7* Taky si myslí, že 3rd person akční hry jsou nejlepší žánr na světě. *15*
            • Blue.Shark
              @Mexičan: Přijde mi hrozně směšné, že na jednu stranu ironicky ohrnuješ nos nad dobrým scénářem v herním průmyslu, ale na druhou stranu je podle tebe nejlepším využitím potenciálu her uzpůsobení scénáře tak, aby mohl hráč zkoumat okolí a hledat skryté příběhy. Ty tam ten konflikt nevidíš?

              Hry samozřejmě nemusí být o stoprocentní naraci a vození hráče za ručičku, ale někdo to prostě tak chce a neexistuje žádný důvod, proč to tak nedělat. Od toho máme různé herní žánry. To je jako kdybys chtěl, aby se točily jenom telenovely nebo aby existovaly jen encyklopedie vyprávěné Ich formou. O maximální vození za ručičku se podle tebe snaží konkrétně jak velká část her? Budeme ignorovat i snahu o větvení příběhu či sidequesty? Vážně mě fascinuje, že vidíš pouze výřez celku.

              Ptám se znovu, třeba už mi odpovíš: stačila by ti jen květnatě podaná mapa, ve které si budeš pobíhat a zkoumat okolí? Vážně by ti nechyběl nějaký příběh, který provází ovládanou postavu? A co s tím rozvíjením fantazie? Není to jen velmi chytře napsaný scénář, který tě svede na cestu, kterou pro tebe autor měl připravenou?
            • Tak, ne každej dělá u pásu, jsou i docela slušně kreativní práce, kde se člověk vyřádí. Jinak, Bloodborne jsem hrál na doporučení podobných expertů, jako jste třeba vy, pane Mexičan. Raději vyhodím čas na rychlovce typu Uncharted, než abych se nudil u Dark souls.
            • Tak to potom hodně štěstí rozvíjení fantazie kontaktem s lidmi, nevím pane doktor, jestli to není oxymóron, ale vy jste ta kapacita. Jinak jste pane doktor trochu i sebemrskač či nevíte co s časem, když hrajete Bloodborne, když považujete Dark Souls za srákoru. Ale co, každý mrhá svým časem různě.
            • Jojo, přijdu z práce a chci svoji mysl rozvíjet detailním sledováním nějakých rádoby vodítek a domýšlením příběhu, haha... Víš, hry občas taky slouží k zábavě a absolutnímu relaxu, kterej nepotřebuje víc mozkových buněk než, dejme tomu, s*aní. Až na Zeldu jsem ti hrál (bohužel) ty tvoje Dark souls a Bloodborne, pro mě to je nudná a vyloženě otravná srágora. Raději vypnu mozek u lineární hry a představivost si budu rozvíjet v práci a v kontaktech s lidma.
            • Blue.Shark
              "Mám pravdu!" zakřičel a se šíleným smíchem utekl do dáli. No budiž.
            • "Hry by měly být o tom si tvořit vlastní příběh, ne být omezený na tvůrce linkujíc ti příběh"

              Z toho jsi vymyslel tedy tohle: "Ale nic to nemění na tom, že je naprostý nesmysl myslet si, že lineární hry jsou zlo."

              Hezká fabulace. Moc pěkná.

              Nebudu to s tebou řešit, k vytvoření děje a vtáhnutí do hry nemusí ve hrách být 100% narace, o kterou se tak všichni snaží, až to pochopí více lidí, na světě zase bude o něco lépe. Jinak ohánět se dobrým scénařem v herním průmyslu? *1* Ne.
            • Blue.Shark
              Ta slova sis vložil do úst sám: "Hry by měly být o tom si tvořit vlastní příběh, ne být omezený na tvůrce linkujíc ti příběh".

              No vida, už se někam posouváme, stačilo se rozepsat :) Důležité je ale uvědomit si, že některé hry tímto směrem vůbec nejdou a ani tudy jít nechtějí. To ale nic nemění na tom, že mohou být ve svém žánru na výši. Z toho, co píšeš, to zní, jako by třeba všechny závodní hry zabíjely potenciál média obecně. Vidím, že máš rád exploraci obecně, to je ale přece také jen jeden z aspektů. Stačila by ti explorace bez příběhu, který tě ve správný moment nabere a potáhne dál?

              A promiň, ale pod podněcováním fantazie si zřejmě každý představujeme něco trochu jiného. Že nad něčím přemýšlíš, je pouze dobře napsaný scénář, který v tobě má tyto pocity evokovat.
            • Ty jsi mimo. Upravil jsem to před hodinou a ty reaguješ o hodinu později. Nauč se číst. Přestaň si vymýšlet, přestaň mi vkládat slova do úst viz "Ale nic to nemění na tom, že je naprostý nesmysl myslet si, že lineární hry jsou zlo." Nikde jsem nepsal, že je to zlo, ale že je mrhaní potenciálem videoher. Meleš si to svoje, si v zajetí konzumu. Dle všeho jsi nikdy nehrál ty hry, co jsem vyjmenoval, takže je těžké ti něco popisovat, zkus tohle video https://www.youtube.com/watch?v=Qot5_rMB8Jc&t=3s

              "Jako naprostou špičku jsi vybral Dark Souls, Shadow of Colossus a Zeldu. V čem konkrétně rozvíjí tvou představivost?"

              V čem? Dám úplně jednoduchý příklad. Tak třeba v Bloodborne je propojení nočních můr a ty to můžeš zjistit jen tak, že sleduješ lokality. Ve Fishing Hamlet je spousty velrybářských lodí a hle vlastně tady si můžeš říct, co vlastně dělají ty lodě na horizontu Nightmare Frontier. Už tohle podněcuje fantazii.
            • Blue.Shark
              Ne, vážně nevím, o čem by v tvém světě měly být videohry; v tom mém jsou o zábavě a tuším, že lidé preferují její různé formy, ale můžeš mi to vysvětlit, jestli se tedy konečně uráčíš. Ale to není předmětem diskuze, tudíž je to vlastně jedno. Mohl bys mi ale napsat, jak tedy má vypadat hra, která potenciál média naplno využije. Jak se říká hezky česky: I double dare you. Rozepiš se o struktuře, systémech. To, že mi sem plácneš tři hry, mi nenapoví, co konkrétně ve hrách hledáš.

              Jako naprostou špičku jsi vybral Dark Souls, Shadow of Colossus a Zeldu. V čem konkrétně rozvíjí tvou představivost? Sandboxy to vskutku nejsou, tudíž si o využití vlastní fantazie při čemkoliv můžeš nechat jen zdát. Jediné, co mají společné, je Open World, kterým tě provází předem daná hlavní příběhová linka, přičemž si jako hráč můžeš určit, kdy si vybereš jinou aktivitu, či si zvolíš část hlavního questu, kterou splníš. To je ta tvoje vlastní fantazie? Možnost vybrat si?

              Jediné, v čem se od tohohle liší lineární příběhovka, je (překvapivě) větší důraz na příběh, který musí být odvyprávěn tak, jak chtěl autor, tudíž si může dát i více práce se scénářem. Z toho při dobrém zpracování vyplývá možnost větší imerze. Tak do toho, piš, začínám být zvědavý.

              Edit: OK, mezitím jsi upravil koment. Takže ve hrách hledáš průzkum. Tudíž jsi cílovka pro Open World...který jen tak mimochodem nenabízí vůbec nic, čím bys mohl zaměstnat svou představivost a už vůbec ne možnost tvorby vlastního příběhu :)) Ale nic to nemění na tom, že je naprostý nesmysl myslet si, že lineární hry jsou zlo. Trh ukazuje pravý opak. ...a stejně tak je nesmysl, že příběh by měly podávat knihy a filmy. Limity média tvoří jen ti, kdo s ním pracují. Proto vznikly třeba gamebooky.
            • Ty vůbec nevíš, o čem by měly být videohry. Příklad videoher, které využívájí potenciál videoher na maximum je třeba Dark Souls, Shadow of the Colossus či nová Zelda a vůbec to nemá nic společného se sandboxem panebože. Nikdy nevyužiješ potenciál videoher, když nemáš možnost si do hry hodit vlastní představivost, lineární příběhovka ti žádný prostor nedá a spíše ti ho utluče. Pokud chceš využít potenciál videoher, musí hra s hráčem komunikovat hlavně vjemy, pocity. Hra by měla hráče motivovat zkoumat okolí a sledovat dění.
    • maros.goc
      "uzavřenější svět s lepším příběhem a lépe vykreslenýma postavama(to neznamená že by hra nemohla bejt v určitejch částech více otevřená) "

      ani Dark Souls nemá skvelo vykreslené postavy a už takmer vlastne žiaden príbeh a je to úplný masterpiece :) Breath of the Wild je masterpiece približujúci sa Dark Souls....ten Uncharted je len zlý vtip :) 4ka je asi tá najnudnejšia hra ever
    • A hrál jsi to, jo?
      • Hrál jsem to asi 5 hodin u kámoše. Upřímně řečeno nevím co na tom lidi vidí. Jo jasně ta hra je těžká, má nějaký věci který jiny hry nemaj ale tohle prostě není 10/10 hra. Ne když má problémy jaký má(propady frameratu, průměrná grafika, a z toho co jsem slyšel tak hlavní příběh je nuda). Prostě někdo udělal solidní openworld hru nalepil na to dvě značky: Nintendo a Zelda a fanoušci se po celým světě mohli pod*lat(really games ? co tu není zakázaný slovo). Nehorázná ukázka totálně overrated hry.
  • spoock
    openworld her je teď opravdu kvantum, ale těch dobrých jako je Zelda je opravdu málo
  • open world pacman, open world mario, open world call of duty, joooooo, co dneska neni open world, jako by neexistovalo...boze... nepotrebuju zrovna tunel z bodu A do bodu B, ale aktualni trend open worldu je fakt o nicem, je to kolikrat nudnejsi, nez ten tunel...
    • Asi by sis to měl zahrát, protože tohle je úplně mimo jakékoliv trendy současných openworldů jak píšeš, tohle je úplně jiná liga než farcry xy, konzoli teď primárně používám jako handheld na kterém hra vypadá a jede skvěle, navíc tady je co dělat na každém kroku akorát si musíš všímat detailů. Nesuď co si nehrál, já v ní mám 140 hodin i když jsem jí kvůli příběhu dohrál cca po 80, ale stále mám co objevovat a questy nejsou přines 4 kůže z divočáka *3* mapa je skvělá, protože tam máš vrstevnice, každý větší kámen a keř a questy musíš skutečně hledat pomocí nápovědy od npc a ne hele běž 500 metrů tímhle směrem a takovouhle implementaci fyzikálního enginu a svobodu jejího využívání si v žádné hře nikdy neviděl, nebuď tak salty že jedna z nejlepších her všech dob nevyšla na pc. Jestli máš možnost si to od někoho v okolí, kdo to má dohraný půjčit i s konzolí tak to udělej, zjistíš že dobrá hra není jenom o počtu polygonů
      • v CEMU se ta hra uz ted hejbe lip, nez na switchy a mechanicky je uz tak funkcni, ze jde dohrat, ale nejak me nebere pobihat po prazdny mape "uzasnyho" open worldu...
        • Očividně o tom vůbec nic nevíš a navíc máš předsudky.
    • Já ti nevím. Mě přijde, že open world her je víceméně pořád nedostatek a že je to samý tunel. Vždyť kolik dobrých open world her letos vyšlo a má vyjít? Proti všemu ostatnímu co se chystá...
    • Nejsou obtíže s vybráním si vlastního předmětu zájmu z mnoha nabízených (v tomto případě vybrání si, kdy a jak co dělat v otevřeném herním světě) znakem ADHD?
      • Blue.Shark
        Mně se to taky stává často a je to hlavně kvůli zlozvyku prozkoumat úplně všechno, na co narazím, odhalit celou mapu atd. Proto u mě třeba ztroskotal Fallout 3, který mě vcelku dlouho bavil, ale Open World přístup mi po čase prakticky vzal motivaci dokončit příběh. Je ale fakt, že když hráče víc baví pobíhat po pláních a střílet psy, něco je zřejmě s příběhem špatně. Všechno je to tudíž o nalezení rovnováhy a s tím podle ohlasů nemá Breath of the Wild problém.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit