Přejít na výpis diskuzí
PhysX efekty se chlubí i Warframe, a opět to vypadá divně
20.3.2013 | Petr Poláček
96 příspěvků
-
k clanku ma priviedla hra Warframe a ako majitel karty AMD i "pocit",ci neprichadzam o skutocny zazitok fyziky "vdaka" NVIDII.Vidim,ze neprichadzam *1*
+1 autorovi clanku aj za nazor -
Co vám na tom přijde divného ? Je to přece efekt, je to PRO EFEKT *7*
-
No, tenhle odpad nemají ani webu nVidie...tohle je vizuálně takovej xindl(a evidentně je to xindl i ze všech jiných, nevizuálních pohledů), že se o tom nemá ani cenu zmiňovat-teda pokud někdo nemá potřebu kopat od nVidie-ehm?
PhysX je technologie, je to skvělá technologie, mnohem dokonalejší než Havok, to je prostej fakt, ale díky tomu, že její plně akcelerovaná verze jede pouze na kartách nVidia ju producenti nepovolí použít tak, aby omezovala půlku potenciálních zákazníků(když budeme brát pokrytí trhu mezi nVidií a ATI 50:50, což sice není, ale pro ilustraci to stačí. Batman, nebo Mafia II dokázali s PhysX vykreslovat efekty velice dobře. Ale pořád je to o tom, že to musí slušně vypadat i u ATI a rozhodně je nemyslitelný, aby se to dotýkalo hratelnosti...
Představte si, že by "půlka" potenciálních zákazníků nemohla hru dohrát, protože nějaká činnost počítaná PhysX by šla prohnat pouze přes karty nVidie. Takže celý tyhle pseudo kopance do PhysX jsou naprostá zhovadilost. Ta technologie umí leccos a hlavně aplikaci řady efektů mnohonásobně zjednodušuje pro vývojáře, bohužel někteří z nich jsou nesvéprávní a potom vznikne takojhle maglajs, jako je na tom videu. Není to nic divného, nesvéprávných lidí je spousty, stačí se podívat do Parlamentu ČR, takže proč se podivovat nad pár vývojáři nějaké Pay2Win šaškárny. -
-
"protože nějaká činnost počítaná PhysX by šla prohnat pouze přes karty nVidie"
nikto nehovori ze Physx ma byt o tom,aby hra sla dohrat inak na Nvidii a na AMD.Physx ma byt o tom,aby fyzika v hrach (roztrhnute kusky tela atd...) presvedcila zakaznika,ze fyzika v hrach je na Nvidii uno tutto.Deje sa bohuzial to,ze namiesto realnej fyziky sa hra sustredi na akesi vcelie roje. -
Všechny uzavřené platformy dříve či později skončí v propadlišti dějin...
-
-
K clanku: Mate muj hlas... co PhysX do dnesnich dni dokazal? Jen sama tech dema a tuna bordelu ve hrach... nic smysluplneho. Jedine ve hre "Trine" je k necemu, ac tam z 90% by stacil bohate Havok. V BF:BC2 nebo BF3 je ta skriptovana fyzika mnohem zazivnejsi. Nebo krasne pouzita fyzika byla v hre "Red Faction Guerrilla" to byla proste totalni zabava odpalovat vezaky! PhysX je jen vydojena k*ava pred porazkou. nVidia do toho nevrazila nic, od doby co celou firmu Ageia koupila. Osobne verim v Havok a mozna Bullet. Bych si hned dal nejakou hru tipu "Red Faction" s poradnou fyzikou a k tomu jeste grafikou. :-)
-
-
Je to fakt, RFG jsem hrál kvůli té fyzice (kvůli čemu jinému že ;), paráda, ale musíš pochopit, že to bylo celkem náročné na CPU a taky musíš pochopit, že následné debris byly dosti omezené (všiml sis že půlka baráku zmizela v texturách?) a také to že PhysX je pro složitější efekty akcelerována přes framework CUDA a tím pádem přes GPU Nvidie, proto nemůžou hru postavit kompletně na PhysXu, půlka hráčů co má karty od AMD by si to nezahrálo. Je to fakt škoda, na jednu stranu toužím po hrách s kompletním PhysX, na druhou stranu proč by měla Nvidia dávat své know-how konkurenci? Jako jedinou cestu vidím spolupráci obou firem (například TressFX od AMD spolu s PhysX předělaném na DirectCompute v DX11). Ale o tom se mi může asi jenom zdát...
-
-
Herní průmysl ještě čeká na svého "Avatara"...že by na nových konzolích?
-
PhysX nikdy nepřekročí svůj stín. Není v zájmu vydavatele, aby zmíněná technologie nějak ovlivnila herní mechanismy, čímž by omezila zákazníky z řad majitelů Ati/AMD jako potenciální kupce.
Takže pochybuju, že se někdy dočkáme něčeho jiného, než "fakt super" vody a "neuvěřitelně božích" particle efektů... -
-
...pardon, zapoměl jsem na "dechberoucí" vlnění závěsů *1*
-
-
Jako velký fanda PhysXu už mi tohle přijde moc přehnané až zbytečné. Takový Borderlands 2 měl aspoň nějaký smysluplný PhysX (tam ta přehnanost docela podporovala komickou stránku hry, alespoň pro mě), ale tohle už není ani pěkné, tenhle particle efekt se mi líbí jen v PS2 a trochu i v Hawken (u štítu, zbytek je fakt samoúčelný), je to škoda, že je PhysX tak propagováno a přitom jsou používány takové zbytečnosti, jsem zvědavý jak to dopadne s novou armou (ta má používat CPU PhysX na chování vozidel, nebo tak nějak)
-
Warframe - vypadá to příšerně, ty efekty jsou mnohem méně realistické než s vypnutým physX - to co vypadá jako normální oheň při vypnutym, z toho se stává jakási fraktáloidní podivnost, děs a hnus.
Na druhou stranu v některých hrách phisyX přináší docela zajímavé efekty: http://www.youtube.com/watch?v=-x9B_4qBAkk
http://www.youtube.com/watch?v=vcpEc6kC0HM
Takže je to možná o té implementaci, Petře. Každopádně ale není sporu o tom, že Nvidia PhysiX je dost přeceňovaná a zkostnatělá technologie. -
-
Zkostnatělá nebude, spíš trpí neschopností, nebo možná nechutí, vývojářů ji nějak smysluplně zakomponovat do hratelnosti. i kdybych tu nVidii měl, tak si tenhle cirkus okamžitě vypnu.
Ptžáte se, co mám na mysli tou smysluplností? Vzpomeňte si na hrátky s fyzikou v HL2, na tom by se dalo stavět.
-
-
Efekt hezkej, ale šíleně přeplácaný. Všeho moc škodí *3*
-
Hm tak nevím co se mi líbí víc...