Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ja jsem se diky teto diskuzi dozvedel o PST na iPad a jsem z toho nadseny. Po tom, co mne neuveritelne zabavil gamebook 80 days na mobilu jsem se anglickeho textu zas tak nebal ( jsem, rekl bych, jen mirne pokrocily), ale je fakt, ze ten koncept muze byt pro nove hrace odrazujici. Textu je fakt hafo a hlavne se taky dost opakuje. Prochazet podobne rozhovory, bez zadneho prinosu muze byt pro poustu lidi odrazujici. Ale ta hra ma KOUZLO a je dobre, ze vysla i tato Enhanced edition. To, ze se zpristupni i novym hracum je super. Ta hra si to zaslouzi. Ten svet je zajimavy a ten humor nadcasovy. Je dobre, ze nezasahovali do obsahu. To by bylo zbytecne. Pro ty co tusi, co kupuji, je cena fer. Nepotesi kazdeho, ale to simulator golfu taky ne. :)
  • Je to stejnej brak, jako kdyby se toho chopil GOG a chtěl za to řekněme klasických 9,99€. Důležitá je funkčnost češtiny na nové verzi a to je tak asi vše .Vyhrabaná stará dobrá hra s několika vylepšeními ...Pro lenochy , kteří nechtějí hledat mody a neřeší cenu způsob jak si přivlastnit další klasiku .
  • x_ander
    To je radost v té diskusi.

    On je imho problém v tom, jak vlastně tyhle remastery/remaky/whatever hodnotit. Je jasné, že se na hru bude dívat jinak fanoušek původní verze, který je logicky rozčarovaný, že za 20 Euro dostal jen lehce přeleštěnou vizuální stránku, a jinak nový hráč, který tu hru nikdy nehrál, ten zase ale může být rozhozený ne úplně aktuálními herními mechanikami.

    A je pak těžký úkol recenzenta v tom nějak balancovat. Na jednu stranu je tu hra, která je legenda a obecně to je devítková až desítková záležitost, na stranu druhou jen těžko by se tady dala zkopírovat dobová recenze, kde by se změnil odstavec o grafice. A pokud by se měl hodnotit jen přínos Enhanced edice který podle všeho není nijak zásadní, tak se průměrnému hodnocení nelze divit.

    Takže bych si tady nevylíval zlost na recenzenta, protože v takovém případě se zavděčit nejde.

    Podle mě by se remaky, remastery a všechny tyhle enhanced edice ani neměly klasicky recenzovat, protože to prostě nejde. Ideání by byl jen rozsáhlejší článek, kde by se shrnula hra co do obsahu (takový výcuc z dobové recenze) a pak se popsaly daná vylepšení, nejlépe se srovnávacími obrázky. Jenže chápu, že pokud na konci není číslo hodnocení, tak by někteří experti redakci zapálili :-D
    • Pro začátek by stačilo, kdyby bylo v recenzi jasně napsáno, co se recenzuje. Můžeš mít špatnou starou hru s dobrým remasterem (HD rozlišení, lepší efekty, vyšší bitrate soundtracku, předělané cutscény apod.), nebo dobrou starou hru se špatným remasterem (i po "vylepšení" padá, mrzne, došlo k necitlivému zásahu do grafického stylu apod.) nebo špatnou starou hru se špatným remasterem a dobrou starou hru s dobrým remasterem. A hodnotit to můžeš z pozice člověka, který zná a hrál původní verzi, nebo z pozice člověka, který starou verzi nehrál, ale má staré hry rád, nebo taky z pozice člověka, který starou verzi nehrál, hraje raději nové hry, ale téhle by třeba měl dát šanci... atd. atd. atd. Pokud recenzent nevyloží karty na stůl, tak se pak tady můžou lidi hádat zbytečně, protože jeden o voze a druhej o koze.
  • I když s hodnocením nesouhlasím, tak ta debata dole mi přijde mimo mísu. Recenzent nedal 5/10 Planescape Torment, ale jeho remasteru z roku 2017. Čili o kvalitě Tormentu jako to hry to nic neříká.

    A pokud jde o srovnání s FF7, obě jsou to špičky svého žánru, obě mají existenciální příběh a obě jsou velmi temné. A obě mají remaster, který nepřinesl nic moc nového. Podle mě mají spíš hodně společného, než že by to byly protipóly.
    • Moment, asi mi neco uniklo, ale on uz vysel novej ff7?
    • Tak ještě pro ty pomalejší. Není to žádný remaster. Je to ta samá hra s možností ji hrát v tzv. "Enhanced" edici s lehkým faceliftem a upraveným UI nebo v originálním pojetí z původního roku vydání.
    • ale on to neni remaster
  • Jack1947
    Opravdu nechápu co si kdo myslel, že když se přeleští stará grafika že to bude lepší ? aspo n se to dá hrát i na Androidu *4*
    • Hru mám už asi 20 let v seznamu, ke kterému jsem se nikdy nedostal. Ani nevím, jestli by mi původní verze na win 10 jela. Kdo si myslel, že když se přeleští grafika, bude to lepší? A co bude lepší?
      • Jack1947
        Netuším, pokud jde čistě o to zda by jela (jako z hlediska Win10 politiky asi spíše ne) tak chápu.

        Nevím, 1999 vyšla ne? možná by byl lepší už ten novější Numera;)
        • Co je to win10 politika?
          • Jack1947
            WIn10 politika že už neumí starší hry s ochranami ( securom atp) takže si většinu ani nemáš zahrát. ( Pokud si troll- sry nikdo si nemůže být jistý dneska ničím... tak snad nakrmeno. )
  • Torment je do značné míry považován za špatnou hru s dobrým příběhem.

    http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1214475
    • Neogaf...ty se tady oháníš jedním komentem na Neogafu ? ...NEOGAFU !?
    • a Zelda je do značné míry považovaná za nejpřeceňovanější herní sérii ever :)

      https://www.gamespot.com/forums/system-wars-314159282/most-overrated-game-of-all-time-mines-zelda-oot-28615391/
      • Není nad to místo argumentu použít hru, o které se tu nikdo nebaví.
        • cenzorovadcera
          tak jí nepoužívej neasi
      • flash789
        zelda jako takova ma problem hlavne v tom ze je desne popularni v Americe, pac tam je Nintendo legenda. kazdej american mel v letech 1985-2000 doma nintendo, byla to soucast domacnosti. zadna Sega, Sony nebo pocitac, ale Nintendo. A zelda byla v ty dobe proste jedna z nej her, takze prakticky vsechny americky weby tomu daly za 10, mno a jinde ve svete se na ty vlne svezly..tak to je vzdycky. Nintendo je jinej svet, vztahuji se na nej jiny pravidla a jiny mysleni..je to neco jako kdyby bylo hry obecne a pak jeste Nintendo. Pro plno lidi v Americe je nintendo neco jako americka vlajka nebo den nezavislosti..uplne jiny mysleni.
        • Dneska by to bylo spíš : ..Je to zasloužená legenda -jedna z mála her na Switch :DDD
      • V tom postu spíše vidím Half Life 2. Takže souhlas s těmi lidmi okolo Half Life 2.
        • Zelda je v top 10 spolu s Half Life
    • flash789
      Nekterym lidem jde hlavne o ten pribeh, ani moc hrat nechteji..divna skupina..
  • flash789
    Nic proti Tormentu, urcite klasika..ale tak si porad rikam ze cim morbidnejsi a temnejsi hra tak tim vic se v ni plno lidi najde, vsude spina, mrtvoly, smrad pak samozrejme prsi, hlavni hrdina je depresivni magor a potkava lidi co jsou jeste vetsi magori nez on, a vsichni jsou samozrejme co nejtemnejsi s minulosti jak pan s prehazovackou co zvedal ruku na pozdrav. Co to s lidma je ze se jim libi takovyhle veci. Samo proc ne, obcas trochu temnoty nezaskodi, ale to vecny adorovani her v kterych je porad tma a vsechno je do hneda a seda a tvari se to jako zacatek druhy svetovy zacina zavanet tim ze s lidma neni neco uplne v poradku. Nesmeruju to primo na Torment, spis tak obecne..

    PS: a dejte si na ty minusy bacha, zarazujete se tim mezi skupinu lidi o ktery pisu:)
    • huuu, tak to ti ten minus nedam, bojim bojim...
    • Nie som sice psycholog ale tieto typy hier (alebo filmov ci knih) pritahuju skor introvertov, samotarov, ludi co trpia depresiami alebo uzkostmi. A medzi hracmi je takychto ludi dost
      • A nebo lidi, kteří nechtějí klasická fantasy a příběhová klišé nebo samoúčelné násilí a brutalitu a jenom trochu jiné kulisy stokrát viděného, čteného, hraného.
        • Ono taky záleží na tom, jaké má člověk životní zkušenosti. Kdo vede obyčejný, v podstatě nudný život, ten může mít temnější choutky prostě proto, že hledá únik z reality.
    • Lukass
      Nejses ty nahodou Grygar? Ten taky za vsim vidi Hitlera a nacky...
      • Nejses ty nahodou nacek?
      • flash789
        To by me zajimalo jakymi myslenkovymi pochody jsi z mojeho textu vydedukoval tu kravinu co jsi ted napsal..
        • co třeba z tohodle:
          "vsichni jsou samozrejme co nejtemnejsi s minulosti jak pan s prehazovackou co zvedal ruku na pozdrav."
          aneb všichni jsou jako adolf, tudíž všude vidím nácky...
          • flash789
            hezky vytrzene z kontextu, mel by ses dat na politiku ...
        • on je jenom hloupý, omluv ho prosím, za své IQ nemůže, s tím se člověk rodí.
          • tak to máš chlapče dost blbý *1*
  • smutný ale zcela zasloužený pád legendy.
    • Legenda zůstává legendou, stále nepřekonaným klenotem mezi RPG, recenze je k smíchu
  • CRPG je dávno překonané. Zastaralé, zatuchlé mechaniky. V roce 1999 dávaly smysl, v současnosti je to k smíchu. 5/10 zaslouženě.
    • rika wau, anonymni troll ktery nema poneti o tom, co je crpg. Aspoň si doplň znalosti když už troluješ...
    • KrPa
      Kickstarter ale tvrdi neco jineho...
      • Fordzy
        Přesně tak. Pokud bude dostatek rozumných hráčů, kteří si takovéto hry zaplatí na Kickstarteru, tak budou CRPG vycházet i za deset let a křik hloupých posměváčků na tom nic nezmění.
    • Paulcz
      Jestli RPG systém funguje tak bude fungovat i za 1000 let. A nový hry tím zrovna neoplývají.
      • Přesně tak, Planescape pořád strčí do kapsy 90% všech nových rpg
        • Kinet1c
          suhlasim a to mam rad aj sucasnu tvorbu, ale skratka co je dobre ci dokonca skvele, zostane skvelym naveky
    • No, ono je taky na palici v roce 2017 recenzovat hru z roku 1999, kterou jen trochu obarvili a přidali zoom. Je to jako recenzovat Škodu 120, které nalakovali střechu a žárovky nahradili LEDkama.
      • souhlasím, tohle nemá význam recenzovat. Buď to můžeš recenzovat s nostalgickými brýlemi, což nedává smysl k objektivnosti recenze, nebo to můžeš strhat vůči současnosti, což zase není moc spravedlivé vůči staří dané hry. Hra si +- zaslouží 5/10 v roce 2017, ale vůbec by tu recenzi neměla dostat, jelikož si to ta hra nezaslouží.
        • Fordzy
          Když na to aplikuji dnešní měřítka, tak mi světe div se pořád vychází hodnocení 10/10... Hm, čím to asi bude. Že by jedním z nejlepších herních příběhů všech dob, živoucími postavami, pamětihodnými questy na které dnešní RPG hry nemají koule. Jo, to bude ono. *7* Důležitá Otázka: Jaké dnešní RPG má lepší příběh než Torment?
          • flash789
            Pribeh neni vsechno hochu. A plno her ma minimalne stejne zajimavy a dobry pribeh jako torment. Namatkou treba Xenogears, Final fantasy 7 a nebo z posledni doby Persona 5.
            • Neudaly směr? A z čeho si myslíš že vychází KOTOR, Dragon Age, Mass Effect a celá řada dalších příběhově orientovaných, později nejen, RPG?
            • Fordzy
              flash789: Jak tě mám brát vážně, když zase blekotáš nesmysly. *15*
              Hry jako Torment šli do ústraní, protože:
              1. Dobří scénáristé nerostou na stromech a ti dnešní jsou líní psát košaté/nelineární dialogy(čest výjimám viz Zaklínač)
              2. Je nesmírně drahé nadabovat obrovské množství dlouhých komplexních dialogů
              3. Dnešní hráči dávají přednost grafickému pozlátku a jsou líní číst a jen inteligentní menšina se zajímá o kvalitu scénáře.

              I když FF7 byla oproti Tormentu "příběhově" striktně lineární a tudíž jednodušší na vývoj, tak i tak je to velmi komplexní hra a její remake v moderní grafice musí být rozdělený na tři hry a stojí šílené peníze, protože udělat takovou hru v moderní grafice je dnes prakticky nemožné. Stejně tak jako udělat kompletní remake Tormentu v moderní grafice a kompletním dabingem se prostě nedá a není to kvůli malému publiku, ale technické náročnosti a nutnosti mega obřího rozpočtu.
            • Moznost volby je klise... ok flashíku
            • flash789
              tak penize rozhodne ovlivnuji kvalitu hry a to ze vsech stran. Ale samo je plno dobrych her za malo penez. Ale o to me neslo, spis o zajem ten remake udelat za hodne penez. myslim ze by se nikdo nezlobil kdyby nekdo chtel udelat remake tormentu za miliony dolaru, ale holt na to ma malo publika, hralo by to prilis malo lidi aby se to vyplatilo. Proste tenhle typ her je za zenitem a uz se nikdy na vysluni nevrati, coz te zrejme stve tak mi musis za kazdou cenu oponovat, pritom vis ze mam pravdu:)

              hrat roli? myslis byt hodny, zly nebo neutralni? lol, tak to je fakt pecka, vetsi klise aby clovek pohledal.

              FF7 ma pomerne velky svet ktery ti od urcite casti nebrani volne se kamkoliv pohybovat, dokonce mas dopravni prostredky, tak je to velke a otevrene, takze jaky koridory? hral jsi to vubec? Vis o cem mluvis, zrejme ne, ty jeden Titanicu potopenej..

              PS: co to je to weabucko, nejaka analni pomucka?
            • srovnavat ff7 a pt je jako srovnavat uncharted s gta jedno je tunel a v druhym mam moznost se rozhodovat jak hrat roli...
            • ff7 je hodně slabej proti PT. A argumentovat brekotem je typický pro weeabůčka... je přece jasný, že Titanic je nejlepší film, protože u něj brečí i tvrďáci...ale co čekat od flashíka než bláboly a logický klamy viz připomínky typu milionovy remake ff jako by snad naklady mely nejakou souvislost s kvalitou hry...
            • flash789
              Prase - to vim taky ze po FF7 vychazeli jeste dalsi hry klasickyho strihu, vzdyt Torment je z roku 99. hlavne taky proto ze plno tehle her bylo v dobe vydani FF7 ve fazi vyvoje, takze proste vysli. Ale nic to nemeni na tom ze smer neudali, o to mi slo. Z stylu FF7 tezi hry dodnes.

              Fordzy - nojo, ja totiz vedel dopredu ze umre, holt spoilery. Tak jasne ze hry typu torment nevymrou, porad jsou lidi co to maji radi a je jich dost, ale globalne jsme uz jinde. Spis tam co ukazala FF7.
            • Fordzy
              flash789: Kde si vzal, že má Torment zprasený remaster? Vlastní zkušenost nebo jen věříš nekompetentnímu recenzentovi?
              Uznávám, že FF7 je jedna z nejlepších her, která udala směr hernímu průmyslu a smrt Aeris rozbrečela mnoho hráčů(mě také, pokud tebe ne, tak se podívej do svého špatného svědomí ,), ale stejně kvalitní příběh jako Torment nemá. A kromě toho síla Tormentu stejně tak jako v každém CRPG, tkvý v nelineárnosti o které si JRPG můžou jen nechat zdát.
              CRPG nevymřou, dokud si je hráči budou platit na kickstarteru, takže to není žádný mrtvý žánr (ani textovky nevymřeli a gamebooky také pořád vycházejí). Pořád je dost hráčů, kteří mají rádi tunu kvalitního textu a dobře napsané dialogy, které jim hry jako Fallout 4 a Andromeda prostě nedají.
            • Máš pravdu, že ve hrách to tenkrát typický nebylo, a kdybych řek, že mě to nedostalo, lhal bych. Ale ve filmech a knihách už byl tenhle postup dost provařenej, v podstatě plot-twist 101. Vypravěčský klišé to bylo už dávno před tim, než videohry vůbec vznikly. Pomůžu si zde analogií - Duke Nukem byl ve svý době unikátní. Ultra drsnej, hláškující alfa samec, to ve hrách tehdá nebylo. Ale stejně byl Duke klišé, protože stejný typy jsme znali z akčňáků 80. let. A i tak jsme ho milovali. Aspoň já.

              Ještě k FF7 a hřebíku do rakve CRPG, uvědomuješ si doufam, že po roce 97 vyšly kromě Tormentu ještě první dva Fallouty, oba Baldury, Arcanum, Icewind Dale a další, zhusta považovaný za jedny z nejlepších RPG všech dob? Takže jestli FF7 pohřbilo CRPG a všechny tyhle hry jsou labutí píseň mrtvýho žánru, asi bych měl do Square poslat děkovnej dopis a zeptat se, jestli by nechtěli zabít ještě RTS. Ať se taky dočkáme nějaký dobrý strategie.
            • flash789
              Musis brat v potaz ze FF7 vysla v roce 97 a v ty dobe smrt Aeris bylo neco ve hre nevidenyho a rozhodne to jako klise nepusobilo, v kontextu te doby to cely bylo doprovazeno filmovym zpracovanim, coz bylo taky dost nevidany. Vzdyt FF7 byla prvni japonska hra co se masove prosadila na zapade,
              a bylo to prave proto ze ta hra byla neco driv nevidenyho. Jasne ze z dnesniho pohledu to tak nemusi pusobit. Torment tohle ani dokazat nemohl, pismenka a staticky postavy nikoho jen tak nerozbreci.

              Prave hra jako FF7 byl jeden z poslednich hrebiku do rakve hram jako torment a vubec CRPG, par let potom vsichni chteli delat filmovejsi hry, z filmovym vypravenim pribehu a z postavami co vzbuzuji opravdove emoce. Proste FF 7 je v celkovem kontextu daleko zasadnejsi hra pro herni vyvoj nez Torment. FF7 posunula hranice jak ve vypraveni pribehu tak v jeho zobrazeni. To jestli to bylo dobre nebo spatne je otazka, ale osobne bych teda nechtel aby herni vyvoj uvaznul na bazi Tormentu. A hra ktera ovlivni rozvoj her na cela leta musi byt proste dobra ve vsech smerech. Torment byla uz jen labuti pisen na odplouvajicim parniku, sice moc povedena, ale tudy cesta proste uz nevedla.
              Dulezitost, kvalitu a legendarnost FF 7 muzes nazorne videt na chystanem remaku za miliony dolaru. Dulezitost. kvalitu a legendarnost Tormentu muzes videt na tomhle zprasenem remasteru a jeho pokracovani z kickstarteru.
            • Takhle flashi, já u her nebrečim tak nějak z principu (podobně jako u filmů), chce se mi brečet, ale jsem strašně drsnej. Ale že by byl Torment emocí prost, to se říct nedá. Kupříkladu poslední konverzace s Mebbeth je dost zajímavá. Uznávam, že to neni taková rána jako Aerith, ale upřímně, její smrt je zas tak neskutečně klišovitá scénáristická berlička, až to hezký neni. Jasně, spoustu lidí to rozbrečí, protože se to člověka aktivně rozbrečet snaží. Torment ne, a tak člověka snadno nerozbrečí.
            • flash789
              Briskni a z kontextu vytrzena dedukce Fordzy, ale ja u FF7 nefnukal, a docela me to mrzi, pac lidi ktery jo si ji vazi jeste daleko vic nez ja.
            • Jelikož jsi Forzy sám hloupý debil, tak těžko můžeš čekat, že na hloupý a debilní příspěvek bude někdo reagovat inteligentně. Ale můžeš se tady kolegy poplácat, jak jste inteligentní, že řešíte meta bláboly na stránce o hrách, vymáčknout si pár jebáku a pak se zase zavřít do své jeskyně...
            • Fordzy
              Doufal jsem, že na mě bude reagovat někdo inteligentní, ale jak tak koukám, tak je tu zase plno anonym trollů a samozřejmě musel dorazit důchodce flash se svým japanofilním vkusem. Pokud hodnotíš kvalitu příběhu podle míry ubrečenosti, tak fakt nevím co s tebou. Ale podle tvého horního pseudofilozofického rozboru, soudím že máš prostě problémy s temnými hrami a více ti vyhovují pestrobarevné ubrečené hry. *15*
            • flash789
              Skutecne? kolik znas lidi co se u Tormentu rozbrecelo prave kvuli pribehu, asi moc ne co? plac je skutecna lidska emoce, takze se muzes jit s nejakym metafyzickym presahem bodnout..
            • promiň ale příběh o hledaní sama sebe a otázky kolem smrtelnosti jsou také pěkné klišé, teď už je otázka jak jsou ty klišé zpracovány...
            • Ne, ani jedna z těchto her nemá tak zajímavý příběh jako Torment. Třeba ve Final Fantasy VII je velká část postav i zápletky naprosté klišé, dobří rebelové bojují proti zlé vládě, dost naivní ekologické poselství, jakože herní příběhy většinou nejsou nic moc a to ve Final Fantasy je pořád top, ale Planescape se svým metafyzickým přesahem a unikátními postavami, ale i třeba popisy a jazykem je o dost jinde.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit