Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Mashinky možná teď nejsou nejpropracovanější a nejvymakanější hra vesmíru, ale díky tomu, že to tvoří jedna osoba a pracuje skvěle s komunitou, takže tam je skutečně osobní přístup ta hra jednou taková přesně pro hráče bude. A za to si podporu zaslouží. Po BlackHole je to další hra, kde si hlavně Český hráč kupuje víc než samotnou hru. Kupuje si příběh, spoluúčast, šanci podílet se na něčem novém a sounáležitost s dalšími členy komunity. A to za to stojí *5*
  • Super článek, díky! *4*
    • Honzo si machr, který udělal opravdu skvělou hru!! *14* *14*
  • Veskoslav
    Zdá se, že cenzor ani nezná Červeného trpaslíka a narážku Hollyho na vláčky. No nic, to že je suchar, to víme už dlouho:)

    Ale otec je z toho nadšený. Evidentně je to takový splněný sen bez toho, aby člověk zaneřádil kolejemi celý barák a oprašoval mašinky:)
    • WalkingWad
      Ono je blbé, že v originálu Red Dwarfa je "postman" místo člověka hrajícího si s vláčky :)
  • Hru jsem si koupil hned jak se objevila na Steamu a musím říct, že jsem si na sebe upletl neskutečný bič.
    Ta hra je opravdu skvělá. To, že ve hře nejsou jen peníze, ale i další suroviny hře dávají opravdu hloubku (+ možnost vylepšování továren, takže se vyplatí mít 2 vylepšené než 6 základních) a musím říct, že za mě se jedná o první pořádnou TTD. Navíc, stavěcí režim má krásnou a přehlednou grafiku a musím se přiznat, že z 90% trávím čas jen v tomhle módu.

    A teď nevýhody. Hra má pár drobných bugů (které ale nejsou strašné a hra se dá hrát i tak skvěle). 2 hlavní jsou AI mašinek a občasný problém při generování mapy (fabriky se vygenerují na opačných koncích mapy). Ale i přes tyto "bugy" je hraní opravdu skvělé.
    Největší problém je málo obsahu. Hra začíná v roce 1930, kdy jsou suroviny dřevo + uhlí + lidi. Je možné přejít na další epochu (taky skvěle vyřešeno buď si počkáte do konkrétního data nebo zaplatíte tokeny a nová doba se zpřístupní dříve), kde přibude železo a nové vagóny. A tím to končí... Připadám si jako feťák, kterému dají ochutnat skvělou drogu, ale na další dávku si bude muset počkat... Kdo ví jak dlouho. Hře přeji mnoho úspěchů. Snad se bude prodávat tak dobře, aby se hře mohl autor věnovat na fulltime, případně najmout grafiky na tvorbu nového obsahu.
    Kdo ví... Podle mého má tahle hra skvělý potenciál udělat díru do světa a být úspěšná jako Factorio. Nezbývá než fandit a doufat :).
    • WalkingWad
      3. Epocha by měla být do koce roku, pokud se vše zadaří
      • Super, díky za info...
        Jako, že že vývoj končí v roce 1935 mi nezabránilo strávit ve hře 11 hodin :D.
        Škoda, že autorovi nemůžu pomoci jinak, než tak, že x známých dostane Mashinky k Vánocům :).
  • Plánují se i pokročilejší semafory (viz OTTD), ideálně ty cestové, které ověřují kolize pouze na skutečné trase vlaku a ne celém bloku? Mít pouze klasické blokové mi přijde jako strašný skok zpět a jeden z důvodů proč je OTTD tam kde je a je stále lépe hratelný než většina modernějších her, které si myslí, že jednoduchý semafor stačí.
    • Jo, PBS by tomu hodně pomohl. A teda čumím jako puk, že OTTD to má, protože když jsem ho hrál naposledy, tak měl jen bloky :D.
      • Tak OTTD to má už dosť dávno, tuším od verzie 0.7. To spôsobilo môj opätovný zápal pre túto hru, ktorú potom prekonal až Transport Fever. Mashinky vyzerajú tiež veľmi dobre, ale mne už štvorčekovosť nestačí *4*
    • WalkingWad
      Určitě se plánují lepší semafory, na začátek asi combo (chain). Path signály asi taky časem, ale ty už jsou o dost složitější.
      • Daleko vic nez semafory to chce zasadni zmenu v navigaci vlaku, chova se to naprosto tupe. Casto nenajde cestu k cili. Respektive se to snazi jezdit kudy to nejde. Tohle je podle me nejkritictejsi bug vubec, protoze to zcela vzdy po dosazeni nejakyho poctu vlaku vede k totalnimu krachu - vse se zastavi, a hra ani nema nastroje jak s tim neco rucne udelat.

        Klasicky se to deje na zhlavi, kde clovek z jedny strany privede trebas dvojkolejnou trat, ktera je semaformama nastavena jako jeden tam a druhej zpet. Pred nadrazi da koleje aby bylo mozno odevsad vsude ... a na nadrazi se daj obousmerny semafory. Vlak vyrazi z nadrazi a z neznamyho duvodu najede na krizeni smerem do protismeru, mezi tim na nadrazi najede jinej vlak, takze i kdyz se pokusi otocit, nemuze uz zpet ... behem minuty pak stoji celej system.

        Jinak receno, tohle je presne ten duvod, proc na vsech videich co sem videl stavej lidi trate v podobe okruhu, po kterym se jezdi jen jednim smerem.

        BTW: Ad moznost zakazat vlakum se otacet, pokud si autor chce s necim takovym hrat, tak by ale mel umoznit preprahani lokomotiv a ne to resit vyletnima okruhama.
      • Tak to je dobrá zpráva. Líbí se mi nápad s využitím surovin k nákupu lepších věcí i upgradů továren jako takových, ale bez těch semaforů to zatím odložím. Potenciál to má, ale ještě do zdaleka není hotové.
        • WalkingWad
          hotové to není, proto je to Early Access *3*
          • Je mi jasné, že je to EA, jen jsem toho čekal o trochu víc než jen "tech demo"
            • Waypointy lze částečně použít, ale jako velmi nouzové a nešťastné řešení v tomto případě. Pokud chceš dělat jakékoliv zásahy do trati, tak musíš !ručně! editovat JŘ všech vlaků co přes něj jezdí. Navíc pokud vlak nemá na výběr, tak nemá být nutný waypoint, ty by se měli používat až u hodně složitých tratí, kdy je skutečně několik alternativních tras a potřebujem vlak dostat na nějakou konkrétní. Jenže tady musíš dávat waypointy i na to, aby vlak trefil z depa... doporučuji sundat růžové brýle a přiznat si, jak na tom hra momentálně je. OTTD je zatím stále lepší a bohužel dlouho bude, dokud se neimplementuje alespoň část věcí, co už v něm normálně fungují.
            • Spades
              Já už stavím docela složité systémy úplně v pohodě, stačí tam ručně naklikat waypointy.
            • Moc ne. Možná tak jeden vlak jedna kolej, ale jakmile jsem udělal "složitější" koridor (jeden směr tam, druhý zpět) s jednou vidlicí uprostřed a celkem 4 vlaky (2 a 2), tak už to kolabuje a AI netuší kam má jet, přitom trasu má volnou, misto toho vjede do jednosměrky zezadu a čeká a zablokuje celý koridor. V trati problém není, většina vlaků s najetím do správné odbočky problém nemá. Ještě to holt nějaký měsíc/rok chce, zatím to pustím k ledu, ať se mi to tolik nezhnusí, ale pathfinding vlaků a pokročilejší semafory jsou základ, vlaky a vagonky už může dodělat kdokoliv, pokud bude funkční jádro.
            • Spades
              Tak už teď se s tím dá dost vyhrát :)
              Tech demo bych to opravdu nenazíval, i oproti staroučkému TTD tomu zatím chybí jen epochy.
              OTTD toho má víc, ale tak to je už jen otázka času.
  • fixcz
    Zrovna sem se díval na Nejprodávanější na Steamu a co to tam bylo na prvním místě... Gratulace *3*
    • Tak to samo o sobě nic neznamená, jelikož ti to ukazuje projednost +- v zemi, kde žiješ.

      Na druhou stranu to hraje teď 1.200 lidí, a to je slušný číslo.
  • Pripomina mi to spis Railroad Tycoon II nez TTD
    • Spades
      Stylem stavění železnic určitě, ale jinak je to fakt blíž TTD.
  • V čom je toto lepšie/horšie ako napríklad skvelé Transport fever? (okrem toho, že tu sú asi len vlaky)
    • Je to mnohem bliz myslence TTD. Transport Fever je proste neco uplne jinyho.
      • Tak ale aj Transport fever mi príde ako nástupca TTD ale rozšírené okrem vláčkov aj na iné dopravné prostriedky.
        • Tak jinak. Transport Fever ber jako nastupce TTD a Mashinky spis jako vylepsenej remake kterej si nekdo udelal pro radost...
  • Jako někdo, kdo strávil u TT a TTD skoro 2 dekády, prostě musím podpořit. Kór, když tohle vše má na svědomí krajan, není jiná možnost, než zakoupit.
  • Doufam, ze tam bude jidelni vagon... Sheldon by mel radost.
    • Je tam jídelák *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit