Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Meiton
    Pán je nejspíš věštec, co vaří z vody. Nepodložené absolutně ničím, pouze individuální názor.
  • No tak tu musim povedat len jedno tento clovek absolutne nevie o com hovori, podla jeho vyjadreni by som povedal ze ani moc F2P titulov asi ani nehral.
  • Black_Hand
    "Většina takových lidí pracuje v herním průmyslu proto, že rádi dělají hry. Chtějí, abyste je hráli, protože jsou zábavné. Ne proto, že používají laciné psychologické triky. Chtějí se skrze hry vyjádřit. Samozřejmě chtějí i vydělat peníze, ale peníze jsou vedlejší věc." hmm, tak neco podobneho mame dnes u mnoha vyvojaru AAA her. otazka jsou duvody proc odchazi. nemyslim si, ze budou ty same jako u "f2p".
  • michaliuz18
    a bude aj horsie, peniaze vsetkych znicia este viac
  • Ja s panem nesouhlasim. F2P model je robustni a co hlavniho, ma silnou zpetnou vazbu, takze ma vysokou adaptacni schopnost se prizpusobit hracum v tom, za co jsou ochotni nejvic platit. Pokud budou hraci ochotne pristupívat na vyderacske praktiky, bude f2p prevazne vyderacsky. Pokud to hrace odradi a budou preferovat ferovy pristup (ne slovne v diskuzi, ale svou penezenkou), dostanou ferovy pristup. Konkurence je vysoka, moznosti vyberu siroke, takze to je jen na kolektivni inteligencí herni obce. Ze by lide f2p model odmitli jako takovy se neobavam, moznost si hru poradne a legalne vyzkouset predem je prilis lakava. Pro naruzive hrace je pak moznost tento model snadno zkombinovat s pausalnimi poplatky pro udrzeni financi pod kontrolou. Osobne bych preferoval na misto varianty pay2win a pay2time variantu pay2content, ktera by neomezovala prilezitostneho hrace, ale nabizela sirsi moznosti naruzivemu hraci. Tedy neco jako vetsi inventar, vetsi pocet postav, zpristupneni nekterych ras, povolani, kontinentu, qestu a podobne, ktere hrace nijak zvlast nezvyhodni, ale poskytnou jim sirsi moznosti zabavy. Jestli js pravda, ze za obsah plati jen 10 dexet procent hracu, mohlo by to i hre prospet, ze v ni býde na dvacet valecniku jen jeden mag, pro mnoho fantasy svetu to bude vytvaret prirozenejsi prostredi. Myslim ze rada lidi si rada priplati i za exkluzivitu a prestiz, ktera je herne nebude zvyhodnovat.
    • to co popisujes uz davno ma treba Starcraft2 muzes tu hru hrat zcela zdarma ale jen za jednu rasu chces hrat za vsechny a i sdatadiskem opet hrajes zdarma pokud te do hry pozve kamarad vlastnici plnou hru a kdyz chces i SP za ten si musis zaplatit....
  • Jack1947
    Hmm, P2W by měli skončit to ano ale F2P ani ne... některé se totiž hrát dají nebo chceme jen PAy to play? *7*
    • Presne tak... spouste lidi (vcetne me) F2P vyhovuje - proc bych si mel platit mesicni poplatky, kdyz si chci jen obcas po praci zahrat. Pokud je F2P udelany dobre, hru to nijak nenici, prave naopak.
  • ten typek vypada jak Chevy Chase, kdyz byl o neco mladsi nebo jeho bracha
  • Cim to je, ze kdyz se tady objevi novej clanek tak ma nejakej nadpis a pak se ten nadpis do 15minut preformuluje a zmeni? Nemeli by se takovy veci vymejslet pred tim nez se neco publikuje?
    • to bude tim ze redaktor napise clanek a kdyz ho publikuje podiva se na nej seo administrator ten nazev prerube tak, aby mel co nejvic prokliku bez ohledu na informacni hodnotu... *11* *12*
    • O to vic me toto vytaci, ze RSS to pak ukazuje dvakrat, ten samy clanek s puvodnim titulkem/textem a pak pozmeneny.
      Psal jsem mejl do redakce, ale odpoved nula nula.
    • To je teď nová úchylka novinářů, chtějí tím asi docílit toho, že se na článek klikne vícekrát.
  • Základním problémem je, že pod model F2P se zahrnují velmi různorodé obchodní modely. Zatímco P2P je poměrně jasný model, kdy každý ví, co ho čeká, u F2P modelu to tak jasné není, ostatně jak se zmínilo v článku. To nakonec vede k tomu, že se F2P definuje především podle těch nejhorších příkladech F2P, což pomáhá tupé kritice F2P modelu obecně. Přitom existuje řada dobrých F2P modelů. Já zažil řadu F2P her, které si mě získaly právě proto, že se staly F2P (Rift, LOTRO, Age of Conan např.).

    Že F2P jednou zanikne, nebo lépe řečeno se nějak transformuje, je naprosto zjevné. Každý by si měl uvědomovat, že F2P je především marketingový produkt a jednoho dne nafouklá a přebujelá marketingová oddělení vymyslí něco jiného. *3*
    • Secret World-hru si koupis za pakatel, veskery obsah bez jakehokoliv omezeni mas zdarma a dokupujes si jen DLC(pokud mas zajem). To je idealni model tzv "free" her
      • omg proto se mu rika b2p tak to netahejte porad do f2p vy profici..
      • Guild Wars 2 si koupíš a nemusíš ani kupovat DLC... A free to není, když platíš za to, aby si se dostal do hry. *3*
    • Tak age of conan F2P je vcelku pohode a prekvapivo ta hra stale zije . *5*
  • Souhlasím částečně. F2P jsou většinou jako Bčekové filmy. Já mam osobně už dlouhou dobu dost F2P her, většinou mají dost mizernou kvalitu. Hlavně když jsou z Asie. Každou chvíli mi nějakej otravnej banner skočí na nějakou Asijskou kopii Lineage II. Akorát se to jmenuje vždy jinak a nosí trochu jiné oblečky. Kvalita vyžaduje placení. Já si rád za kvalitní MMO připlatím. F2P s poplatky typu SWTOR je ještě větší vydírání hráčů než měsíční poplatky, nebo styl GW2, kdy si člověk koupí hru a pak má možnost něco připlatit, ale není omezován. SWTOR bez příplatku je úplně tragické. Na příplatcích si pak člověk zaplatí víc, než kdyby celá hra jela jen na měsíčních poplatcích. Když SWTOR začínal tak mě to jako hráče vyšlo levněji platit měsíčně, abych měl hru se vším všudy. Teď si sice můžu koupit měsíční poplatky ale ani tak hra nedává vše a i s měsíčními poplatky se musí sem tam něco zaplatit. F2P by musel nabídnout lepší kvalitu, aby se udržel dlouhodobě, nebo dopadne jako béčkové filmy, budou jich mraky, někdo se nad tím 5 minut pozastaví a jde dál. F2P snižuje celkovou kvalitu her za cenu toho, že jsou zdarma. Je možná pár kvalitních F2P ale drtivá většina je na nic. Je jich takové množství že mnoho z nich také zaniká a to dokonce i taková, která mají nějaký originální nápad. takže F2P je většinou nižší kvalita, která mi ani nestojí za to hrát, nebo je to něco jako SWTOR, kde nakonec z lidí vytáhnou víc, než kdyby platili měsíční poplatky. Takže šmelařina, raději ať to dělají poctivě. Jsem náročný hráč, potřebuji aby ti vývojáři přestali šaškovat a začali kvalitní hry za měsíční poplatky.
    • A co si v SWTOR "musis sem tam neco zaplatit" pri placeni mesicnich poplatku?? Swtor stale hraji a jako subscriber mas pristup naprosto ke vsemu. Nic navic platit NEMUSIS.
      • už si to moc nepamatuji, ale při původním modelu byla celá hra za měsíční poplatek a hráč měl přístup úplně ke všemu, nebylo nic, co by si musel kupovat aby to měl. Při F2P má subscriber přístup ke většině věcí, ale některé věci, které byli předtím samozřejmost se nyní platí. Myslím, že tam byli nějaké možnosti v menu postavy ohledně barev nebo změny nějakých věcí, pak taky rasy některé se musí kupovat i když má hráč subscribe. Není to nutnost, ale hráč, který platí měsíční poplatky by měl mít přístup uplně ke všemu, ke všem rasám, ke všem možnostem a úpravám postavy atd. Nepočítám do toho pay2win produkty, ty mít nemusí. Ale všechny základní herní elementy by měl mít ve chvíly, kdy je subscriber. SWTOR pro měl byl nejvíc vyděračský co jsem v MMO zažil. Na druhou stranu GW2 je pro mě nejméně vyděračské MMO co jsem zažil (nebo aspoň ze začátku, nevím jak je to dnes s GW2).
    • Ne kazemu mesic poplatky vyhovuji, hlavne ne tem, co ty penize dostatecne vydelavaji a neni jim za tezko. Ja nevim jestli se ke hrani dostanu 4x za mesic nebo jen jednou. Chci platit za obsah, ne ze omezenou casovou moznost hrat. Dobry obchodni model si podchyti hrace s ruznymi potrebami.
      • Ano proto nejvíce podporuji model GW2, kdy si hráč zaplatí hru na začátku a pak se k ní kdykoliv může vrátit a nikdy jsem necítil potřebu minitransakcí v GW2, abych měl plnohodnotnou hru. Hru můžu hrát kdykoliv, vrátit se k ní klidne i po roce a pořád jsem plnohodnotným zákazníkem. Možná by bylo fajn, aby hry měli jak F2P tak měsíční poplatky, ale ne jako v SWTOR. Muselo by to být spravedlivé a ten, kdo bude mít měsíční poplatky, tak bude mít přístup ke všem základním herním elementům hry.
    • Měli bychom se bavit o AAA F2P hrách. Nemá smysl do diskuze o F2P zahrnovat obrovské množství asijských hříček. To se pak dostáváme do problému, že F2P definujeme prakticky výhradně podle těhle asijských hrách, které se stejně v "západním světě" prakticky nehrajou. Stejně tak bych nechal stranou mobilní hry. Já definuju F2P podle několika AAA titulech, které na F2P přešly a z toho mi F2P nevychází tak špatně. Nějaké ubohé hříčky mě nikdy nezajímaly a hrát na mobilu je naprosto neuspokojivé.
      • lol

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit