Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • martin.mares.984
    Mimochodem, jak Pavel popisoval tu restauraci a jidlo (toho lososa s ryzi), ze ho mrzi ze si nevzpomina - nebylo to nahodou Cafe Brasil na Venice Beach?
    • Luke
      Nebyla... tohle bylo trochu vic ke culver city.
  • firebug
    Chápu, že je Dan Vávra dost výrazná osobnost s relativně "radikálními" názory, ale nezdá se vám (čtenářům), že si z něj redakce games dělá "srandu" až moc nuceně a nesmyslně? Dan na pozvání redakce přišel shrnout své dojmy z E3 a udělal to velmi trefně a střízlivě. Vždycky zdůraznil, že jde o dojmy z pár minutové ukázky a že je blbost si z nich dělat názor na finální hru. No a nesmím zapomenout, že měl ve spoustě věcí pravdu! :-) Pánové z games z něj dělají největšího hatera pod sluncem, ale když ho mají ve studiu, tak většinou souhlasně přikyvují...
    • martin.mares.984
      Jak se do lesa vola, tak se z lesa ozyva... jak se rika. Ve studiu se s nim nehadaji od chvile, kdy pohchopili (zejmena Dobrovsky a Grygar), ze se nema cenu na jista temata s Danem Vavrou prit, protoze to nikam nepovede. viz diskuze "Stromy ve Skyrimu".
      https://www.youtube.com/watch?v=4nJrB9JGlnQ
      Navic kdyz s Vavrou nesouhlasis, tak ho prakticky "krmis" presne tim, co potrebuje, aby se "rozjel" jeste vic. Kdyz napriklad v debate o Far Cry 2, Dobrovsky prestal oponovat a jen rikal "dobre.." tak to razem utichlo.

      Kdyz tam Vavra nevystavuje, tak se mu kritzuje forma prezentace moc dobre... jsem sam zvedavy (ted to nemyslim ironicky), jak on bude prezentovat Kingdom Come pred vydanim ( jak budoy vypadat trailery, teasery a popripade dalsi promotion hry vcetne nejake prezentace na vystave -pokud bude). Krom toho je naopak fajn, ze Dan Vavra prosel takovou zmenou a vyvojem osobnosti - ted mu vadi, kdyz v AC: Unity pozabijis pulku lidi v palaci, aby jsi zabil zleho markyze, ale pred 15 lety sam Vavra navrhoval urovne v Mafii, kde musis pozabijet pulku lidi v hotelu nebo pristavu, abys zabil zleho mafiana... - "Kazu vodu, sam piji vino"

      Ja spis nechapu lidi, co maji potrebu resit jaky ma Vavra nazor na napr. Zaklinace 3??? Co se tim, zmeni, ze Vavrovi se nebude libit... dela z toho snad spatnou hru? Ne... At si rika Vavra co chce, pokud se mi nejaka hra libi a bavi me ji hrat, tak mi prece muze byt srdecne jedno, co si to om mysli Vavra nebo kdokoliv jiny... to me prece samotny zazitek nijak nekazi
      • *1*
      • firebug
        Dobrý video :-) Ledasco jsem z něho pochopil. Je to asi fuška, se s Danem o něco přít. Přesto si myslím, že jeho názory mají ve většině případů hlavu a patu, mají něco do sebe a i když s tím člověk třeba nesouhlasí, je zajímavé si je vyslechnout. Vůbec to neznamená, že když Dan sjede nějakou hru kvůli technickým nedokonalostem či přihlouplému scénáři, že si ji jako hráč neužiji a nebude mě bavit.

        FC3 nedávno sjel hlavně za postavy a za příběh (což byla vážně tragédie) a za na hlavu postavené osvobozování outpostů (!). Mě to ovšem díky gameplay-ji fakt bavilo až do úplného konce. Na adresu FC4 potom řekl, že je to přeskinovaná trojka s podobně maniakálním záporákem a pozastavil se ještě nad "slono-tanky". Všechno validní názory s kterými se spousta lidí (včetně mě) ztotožní a za žádný neodůvodněný hate bych je určitě neoznačoval. Také v tomto ohledu nechápu lidi, kteří si užijí nějakou hru a pak jsou třeba strašně zhrzení, když o ní někdo řekne, že má špatné modely postav nebo podobnou ptákovinu...

        Odprezentovat několikahodinovou hru za 5 minut není vůbec jednoduché a Vávra si to právě ve svých komentářích, podle mě, dost uvědomoval. Proto nešil do her jako takových, ale komentoval jen to, co viděl v prezentacích. Mě třeba příjemně překvapilo R6: Siege, ale nezbývá mi nic jiného, než doufat, že se z toho vyvrbí něco trochu taktičtějšího a nebude to takovej "divokej západ" jako v prezentaci.

        K tomu AC moc nevím, jak mám přistupovat. Já bych to pořád rád hrál jako stealth akci, ale obávám se, že tou tato hra již od třetího dílu není prakticky vůbec. Jestli si tvůrci představují stealth tak, že naběhnu na dva panáky a složím je oba dřív, než stačí vytasit své zbraně - tak je to vážně průšvih...
        • martin.mares.984
          Asi obecne souhlas s tim, co rikas...Jinak ja uz hry hraju spis pro radost a jsem rad a mozna i chapu kluky, kterym je treba mezi 15-18 a doslova tim zijou, ze je potom rozpali doruda, kdyz jim zkritizuje nekdo jejich milovanou hru. Ale nejde prece o zivot...

          Jinak si taky nemyslim, ze strany Vavry jde o hate, ale spis mi prijde, ze uz je to tak nejak soucast jeho image, kterou si pestuje. On to podle me z casti takhle rika, aby potesil "sve publikum".

          K te prezentaci... sam pracuji v promotion a marketingu, byt nejde o propagaci her, tak si umim predstavit, ze je to hodne problematicka zalezitost na uchopeni. Mozna komplikovanejsi nez film, ale ten "wow" styl jednoduse na lidi pusobi, oni pak kupuji a o to jde. Aby byl jakoliv trailer efektivni, tak muze byt nekde mezi 3-5 minutama, aby zapusobil a nezacal nudit. To je bohuzel kratka doba na to, aby se ta dana vec mohla hloubeji predstavit, ale to proste je, i kdyz se to nemusi nekomu libit. Kazdopadne jak rekl Farid Starman - jde o to, aby ta prezentace zaujala nejvetsi skupinu lidi, popripade oslovila danou cilovou skupinu a to plati vzdycky. Vavrovi se ten styl prezentace nelibi, ale je faktem, ze stavajici styl promotion je uspesny, kdyz prinasi kazdym rokem vic a vic milionu prodanych her... coz je z pohledu tvurcu a vydavatelu toho produktu to nejdulezitejsi. At si kazdy kritzuje, jak chce, tak udelat pusobivy trailer umi v USA zdaleka nejlepe - i spatny film nebo hru dokazou propagovat natolik dobre, ze se dokaze "prodat". V tom je zkratka slabina nejen vyvojaru z CR - kolikrat hodne dobra hra ma tragicky marketing, nepusobivy trailer a proto neoslovi tolik lidi.
          • firebug
            V marketingu nepracuji, ale trochu se o něj laicky zajímám a docela by mě zajímal tvůj názor. Vždycky jsem si kladl otázku, proč vývojáři nějaké středně velké hry nezkusí dělat svůj marketing JINAK. Pominem-li indie záležitosti, které z principu nejdou marketovat stejně jako FPS, závodní hry atp., tak jsou všechny předváděčky/prezentace téměř jako přes kopírák. Revoluční hratelnost, dech beroucí technické zpracování, inovativní vývoj postavy/auta... prostě pořád stejné nicneříkající pojmy. Nemohla by nějaká hra těžit z toho, že by k její propagaci přistupovali tvůrci střízlivě a lidsky srozumitelně a tím by právě vystupovaly z davu?

            Např.: Máme otevřený svět jako v GTA, ale koukáte se na něj podobně jako v Mirrors Adge. Uvědomujete si vlastní tělo, ale není to atletický simulátor jako AC. Příběh je hodně intenzvní a bere si inspiraci z filmu Taken, ale v několika momentech si můžete vybrat další směřování příběhu v dialozích podobným těm z Mass Effect atd. atd...
    • janchor
      Čím děláme z Dana "největšího hatera pod sluncem"?
      • firebug
        uff... Teď nevím jestli jsem ten komentář nenapsal ke špatnému videu a nechce se mi na koukat znova. Někde jsi ale říkal něco v tom smyslu, že jste tam měli včera Dana a dozvěděli jste se, že všechny ty hry jsou píčoviny. Dan přitom jen o něco ostřeji řekl, že E3 nebyla letos žádná sláva. Nic, z čeho by si sedl na zadek. FC4 je stejně absurdní přeskinovaná trojka, z UKÁZKY Witchera taky nijak odvařenej nebyl (já mimochodem taky ne).
        • janchor
          Jo tak. To byla z mý strany nadsázka, takový "dovedete si představit, co říkal".
          • firebug
            Jasné... Protože sleduji Fight Club, tak vím, že si ze svých hostů (a v mnohých případech snad i kamarádů) děláte podobným způsobem srandu. Nějak jsem se ale domníval (zřejmě mylně), že zprávy z E3 třeba sledují i lidé, kteří nejsou pravidelnými diváky Vašeho podcastu. Mohl by jim tak scházet kontext a tak ty narážky i blbě pochopit...
            Jinak moc děkuji za obrovitánský kus práce, který jste během E3 odvedli. Zvláště ve studiu, když člověk není v "epicentru dění", to musí být strašlivě únavné! Jsi frajer :-)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit