Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Já jenom doufám, že si lidi vzali z Elite příklad a nebudou nadávat na NMS úplně stejně. To bylo samý :"Já nevim co tam dělat!". Protože stejně jako v Elite, ani tady tě nebude nikdo vést za ručičku a jak se ukázalo, dost lidí je bez toho ztraceno. Ale pochybuji, blbec blbcem zůstane a opět bude nadávat že neví co má dělat...ve hře "bez příběhu".
    • Tak ono tady budeš vědět co dělat, ne? Cílem je dostat se do centra galaxie. Na to budeš potřebovat vybavenou loď. Na na to vybavení budeš muset něco poshánět. Takže pořád tam bude něco ve formě úkolu "najdi x kusů určité suroviny po upgrade motoru". Až to dohraješ do konce, tak to odložíš, protože už tam nebude co dělat (z toho co ukazovali je tam obsahu docela málo. Jen je scriptem rozkopírovaný skoro donekonečna. Takže to zatím vypadá, že v celé galaxii bude míň obsahu než v jedné epizodě ového Hitmana.)
    • A co kdyz vim co mam v Elite delat ale neprijde mi to moc zabavny.nebo zajimavy?
      • walltar
        Přesně toho se v NMS bojím... Podobně jako v Elite tam bude dobrej základ co se počtu mechanik týče, ale jednotlivé mechaniky budou tak jednoduché a bez jakékoliv hloubky, že člověk nebude mít po 5 minutách co dělat.

        A pokud jsem to nepochopil špatně, tak to zase bude nesmyslně založený na připojování k cizím serverům, takže ani modeři nebudou mít možnost ty mechaniky po developerech dodělat.

        A pokud to ještě devové vezmou stejným směrem, jako FD, kdy pořád přidávají novinky, ale základní mechaniky vesele ignorují (i když Engineers přináší jiskřičku naděje) tak by to tu hru úplně zabilo.
        • Celý svět je generovaný. Moddeři by tam nemohli nic pořádně měnit i tak.
          • walltar
            To si nemyslím... Svět nebude předgenerovaný dopředu, takže jako u každé generované hry bude mít seed... jen ten seed bude pro všechny stejný.

            Takže pokud by si měl hru v SP a generátor by byl modovatelný jako ta hra tak si myslím, že by moddeři mohli měnit hodně. Když dám extrémní příklad, tak podobně jako mody v minecraftu. Taky tam je generovaný svět a je tam kupa modů.

            U tohohle by to bylo složitější... ale myslím, že by to taky šlo. Každopádně nemyslím, že by dost modů muselo přímo hrabat do systému generování.
            • Jo, to máš pravdu. Napsal jsem blbost.

              Umím si představit, že by se našli moddeři, kteří by uměli pracovat i s tím jejich generováním a do hry by zasahovali citlivě a dobře.

              Jako já módy obecně rád, ale zrovna tady slepě věřím, že snad bude hra taková, jakou chci a nebudu cítit potřebu jí módovat. Třeba hry od Bethesdy nikdy nehraju vanilla a hned při první instalaci stahuju modifikace. Od NMS očekávám hrozně málo, takže mě v podstatě může jen příjemně překvapit. Neudělám stejnou chybu dvakrát (Elite Dangerous).
  • Nemám zájem o příběh. Rád bych prolétával planety, objevoval faunu i floru, přemýšlel, kdo a nebo jestli tam někdo někdy žil. A jak ten život asi vypadal. Rád bych si oblíbil nějakou hezkou planetu, na kterou bych se vracel jako domů. Nejde mi o příběh, jde mi zážitek, který si sám vytvořím ve své fantazii. Jsem si jist, že No Man's Sky je hra přesně pro mě.
    • "Rád bych prolétával planety, objevoval faunu i floru, přemýšlel, kdo a nebo jestli tam někdo někdy žil."
      Jenže vzhledem k tomu, že to není skutečný vesmír ale vše je generované jedním společným matemaickým vzorcem, tak tam po chvíli nebude co odhalovat. Všechno bude mít stejnou strukturu. a planetách opravdu nebude generovaná nějaká historie milion let civilizace jejíž smysluplné ruiny by jsi mohl odkrývat a odhalovat tak dehberoucí příběhy. Čeká tě jen katalog náhodně generovaných modelů. Nic moc víc.
      • Tak je to hra. Nelze to udělat ručně. Holt hra je takto udělaná ostatně jako jí podobné hry. Pro tebe to nebude no.
  • No jsem moc zvedavej jak moc zabavnej bude treba boj nebo obchodovani v NMS. Jedna vec je naslibovat hory doly umi kazdej ale udelat to tak aby to byla zabava je uz trosku tezsi ukol (o tom by hraci Elitu mohli vypravet).
  • Mě ta hra hodně láká teda. Hrával jsem dost dlouho i BSG online, abych si zalétal v otevřeném prostoru. Na vypnutí mozku po práci a kochání se krásným designem si nedovedu představit moc lepších věcí. Kruci vždyť i v Mass Effectu jsem si jezdil po planetách jen proto, že mě to bavilo. A to byly všechny skoro úplně stejný...
    • A to ani nemluvím o tom, jak ta hra bude vypadat třeba s VR na hlavě.
  • froztik
    Je smutný, kolik lidí tu hru zatracuje a shazuje, jen kvůli tomu, že si nebyli schopni zjistit správný informace. Kdo chce psa bít... *5* https://repo.nmsdb.info/
  • Nehledejte ve hře něco, co tam nikdy být nemělo. V leteckém simulátoru taky přeci nevyžadujete komplexního manažera stavby letišť, ne? V leteckém simulátoru typu FSX jen létáte! Je to kvůli tomu špatná hra? Jistě že ne. Jen je prostě nějak zaměřena.

    Hru srovnávejte s hrami z podobné kategorie. Pak zjistíte, že je toho v této hře opravdu hodně. Osobně k této hře nevidím žádnou konkurenci. Umím si ale představit, že přílišná velikost hry může řadu hráčů odradit. Nakonec dnes už je pro mnoho hráčů lákavější hrát něco jasně vymezeného a omezeného, ať už se píše na forech cokoli.

    Zkuste najít No Man's Sky podobné hry a pak si porovnejte obsahovou bohatost, herní prvky a celkovou očekávanou hratelnost. Nemyslím si, že z tohoto porovnání No Man's Sky vyjde špatně. Osobně uvažuju, jestli má tato hra vůbec konkurenci. Elite Dangerous (nebo jak se to teď jmenuje) mi příjde nejblíže a přece je to strašně odlišná hra. Hlavně je Elite daleko více simulátorem, zatímco NMS by měla být spíše arkáda. Star Citizen bude úplně jiný. Spore? Ani náhodou. To je naprosto něco jiného, ačkoli určitá inspirace tam byla, ale hry jsou to zásadně jiné. Nejblíže mi příjde Space Engine, což je procedurálně vygenerovaný vesmír, ve kterém se můžete jen tak pohybovat. Jedná se o program - snad hru - zdarma, tak se na to můžete podívat sami.
    • Souhlasim, tahle hra je dost unikatni a da se jen tezko k necemu prirovnat. To, ze tam neni pribeh me osobne vubec nevadi. Na druhou stranu to genericke prostredi docela ano. Rozhodne bych uvital sice mensi, zato zajimavejsi vesmir, nez naprosto genericky a pritom dost podobny. Ale tak treba se v tomhle pletu a jejich generator nahodnych cisel bude nejak lepsi nez vsech ostatnich.
      • Tak je to hra. "Generické prostředí" mají i hry, kde se údajně celý svět dělal "ručně". Tedy aspoň genericky působí. Já to beru tak, že se jedná o zcela jiný vesmír s jinými pravidly, což sami tvůrci pořád říkají. Tam může být tak nějak možné všechno.

        Podle mě až tak nejde o ten svět. Spousta her má generický svět. Spousta her má kostičkovaný svět o pár pixelech a přesto jsou to skvělé hry podle mě. Jde tu o to, jak se jim podaří udělat onu hlavní náplň hry - potřebu shánět suroviny k další cestě. Bude to těžké vybalancovat to, ale třeba se jim to povede.

        Oni by stejně bez generování vesmíru hru udělat nemohli. Jsou tam zásadní technická omezení. Zatím.
        • Tak protoze ta hra ma nejaky cil, tak je mozne nektere planety umistit strategicky a mit je celkem dobre udelany rucne, nerikam ze vsechny, ale spoustu. Samozrejme to nejde pri generovani masivniho poctu svetu, kde 99,9% hracu nikdy nebude, ale je to potreba ?

          Kazdopadne zatim to nezatracuju, ale prave protoze ta hra stavi na objevovani, bude hodne zalezet jak dobre a zajimave jsou ty planety generovany a jak moc nekoho bude bavit je objevovat.
          • Ne, to co popisuješ by prostě nešlo. Každý hráč začne jinde. Cest ke středu galaxie/vesmíru je nekonečno. Dělat planety o takové velikosti "ručně" je ekonomická a vývojářská sebevražda.
  • jamar28
    Ta myšlenka se mi líbí. Budu k tomu přistupovat spíš jako k relaxaci, když nebudu mít náladu na hektickou střílečku ale ani na žádnou strategii. Něco jako Euro Truck simulator, jen v zajímavějších kulisách. *1*
    • Beru to naprosto stejně. Hra pro relaxaci. Nic víc, nic míň.
  • uz to pisu ty vole, nemam si priste naprogramovat hru?
  • flash789
    Zalezi jen na tom jak se jim povede hru zaplnit obsahem který by byl pro hrace motivujici. A jak vim moc dobře z Elite není to zrovna jednoducha věc, protože tam s tim mají taky dost velke problémy.
    Jenze udelat hru takovyhle rozmeru kde by bylo porad něco nového a neokoukaného dost dobře v dnesni době asi nejde, takze uz dopředu pocitam ze to po case bude genericke a repetetivni.
    Podle me byla dobra ukázka toho jak stvorit podobnou hru od rusaku jmenem Precursors, jenze tam jim dosly sily a do velkolepého finále se jaksi nedostali, takze ačkoliv jde o zajímavou hru která se jen tak nevidi zustala nekde na pul cesty. Ale zkouset se to musí, koncept Elite a No man je totiž skvely.
    • Tak v Elite není vůbec nic. Tam jde o ten pocit pohybu v pěkně vypadajícím vesmíru. Obchod je katastrofa, těžba to samé a boj není zrovna nic pro mě. Na planetu to má smysl leda s novou grafickou kartou a planety jsou stejně nezajímavé - stejně jako v celém Elite tam prostě nic není.

      Elite je nejprázdnější hra, co jsem kdy v životě hrál. K tomu s špatným platebním konceptem.
      • flash789
        platebni koncept je v pohode, nevim co je spatne na tom když si za cca 1000 korun koupis obsahove updaty na cely rok.
        Elite se nesnazi byt nejakou survival fantasy hrou ale spis se snazi o to aby ten vesmir a věci v nem byly pokud mozna co nejvic podobne realite. Takze ano, vesmir je velke a puste místo.
        Pravdou je ze nektere věci tam nejsou uplne to prave. na planetách je spousta POI ale skoro se nevyplati je hledat, protože odmena je miziva. Jezdit a poletovat nad planetou hodinu kvůli vydelku 20 000 kreditu nemá moc smysl, zachrana pilota na povrchu planety je krapet frustrujici a odmena taky většinou nestoji za to, hackovani terminalu na zakladnach je taky docela na nic, zabere to dost casu a kolikrat je odmena třeba jen 7000 kreditu, coz je kapka v mori. za stejnou dobu clovek vydela 10x tolik plnenim pašeráckých zakazek nebo obchodem. Snad nadchazejici totalni overhaul misi v tom udela trochu poradek.
        • Bohužel vesmír v Elite je velmi daleko realitě. Vždyť ani planety v naší vlastní soustavě nevypadají tak, jak by měly a to je máme dokonale zmapované. V tomto Elite neobstojí. Graficky je to pěkná hra, ale ve většině věcech u mě zcela propadla. Je to škoda.

          Kvalita updatů do Elite je podle mého názoru nedostatečná a nestojí za těch 1000 Kč ani za rok. Ta hra úmyslně vyšla zcela prázdná a řada poměrně základních věcí - z dnešního pohledu (třeba ty planety) tam podle mě mohly být dříve či v ceně základní hry. Problematické také bylo opakované vydávání hry na Steamu, měnění hodnocení hry na Steamu atd.
          • flash789
            Ale obstoji, protože zadna jina hra to lip udelany nemá, pokud jde o tu realitu. Doporucuju tohle video, myslim ze co se tyce realnosti tak není třeba mit moc velke obavy.
            https://www.youtube.com/watch?v=-Et5Ivi_yIg
            Ta hra vysla presne tak jak braben řekl (jedina věc co tam nebyla a slibil ji byl offline mode).
            Jako ja se nepru ze ta hra potřebuje ještě hodne věci udelat a vyladit ale v soucasne době obsahuje presne to co starsi dily Elite a mnohem vic (az na planety s atmosférou) a jak vime starsi Elite jsou legendarni hry které patri do zlatého herního fondu. Places na nespravnem hrobe, a asi hledas v te hre něco co tam nebude a není a netrefila se do tvojeho vkusu.
            • flash789
              Sice nevim co se ti na nesem systemu nezda, ale jelikož se pise rok 3300 tak to tam nemusi byt uplne stejne jak to zname ted:)

              PS: a klidne se vsadim ze vzdalenost mezi zemi a mesicem je presne takova jaka ma byt :)
            • Tak ona ta stará Elite byla v úplně jiné době. Máš pravdu, současná Elite u mě neobstála.

              Jsem fanouškem leteckých simulátorů a vesmíru. Ani jedno neudělala dobře.

              Letecký simulátor to není - systémy jsou jednoduché a naučit se manévrovat bylo pro mě otázkou dvou hodin (na myši i joyisticku). Je to asi takové, jako když si člověk nastaví FSX na jednodušší obtížnost a slunečné počasí. To je asi obtíž vesmírného simulátoru - chybí řada zajímavých vlivů typu vítr, déšť. Ale stejně mohli udělat systému trochu složitější. No ale chápu, většina hráčů by to tak nechtěla nejspíše.

              Vesmír to neukazuje tak, jak jsem si představoval. Do dneška jsem nepochopil, proč ani naše soustava nevypadá tak, jak by měla. Takový Space Engine to umí, tak proč ne Elite?

              Já hru definitivně vypnul poté, co jsem přilétl do naší soustavy a viděl tu hrůzu. Kdyby aspoň Braben nekecal, že mají odborníky na vesmír... *1*
    • Tilwaen
      Máš pravdu. Jenže zatímco v Elite máš vedle objevovací složky ještě možnost bojovat/obchodovat/dolovat/plnit questy, v No Man's Sky si můžeš maximálně užívat pojmenování zvířátek, ale nezdá se mi, že by ta hra (podle toho, jak je prezentovaná) nabízela něco víc.
      • flash789
        To je tak když na nejakou planetu vpustej zensky kosmonautky, všude videj jen samy penisy:)
      • To je omyl. V No Man's Sky půjde bojovat, obchodovat, dolovat, plnit questy a další. Možná by sis o hře měl zjistit nějaké informace. *3*
  • Podstatné je, že hra má cíl. Letí se od kraje vesmíru do jeho středu, z jedné nehostinné planety na druhou (nucené zastávky kvůli palivu)... a ve středu vesmíru na hráče čeká, po všech těch neobyvatelných planetách...
    • No jen aby tam nečekal Steave.
    • Tilwaen
      ... příležitost být Bohem.

      Oh wait, to už tady bylo.
      • MickeyMutant
        Curiosity killed the cat and dreams of Bryan Henderson from Edinburgh.
    • Spíš bych řekl že cesta je cíl
    • ucho
      přistávací plocha, kdy po přistání hra končí.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit