Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jste borci, vaše letsplaye mám fakt rád, jen nechápu, kde berete všechny ty informace :D Jen tak dále.
  • Jééé ten chudák Pavlím mi opět smazal příspěvek. Opravdu jsi chudák nad chudáky buzno...
  • Inquisitor
    Dohrál jsem všechny díly, ale první byl nejlepší. Už jenom k vůli skvělému dabingu a ten konec mě taky dostal. Většinou už to člověk odhadne předem, ale tady to bylo opravdu překvapení :)
  • Vojta_Ilavsky
    Za sebe můžu doporučit ještě The Last Door, kterou cpu všude. Už jenom ten soundtrack. <3
  • typek co chcel vediet radu na dobru adventuru s atmosferou: Gemini Rue, Technobabylon, Broken Sword 1, 2 , 5, Harvester, Monkey island 2, 3, Indy jones( atlantis), Beneath the blue sky, Last express.....etc
    • a co takhle něco novějšího?
      Lost Horizon
      A New Beginning
      Perry Rhodan - Myth of the Illochim
      The Dark Eye: Chains of Satinav
      Fahrenheit
      • Das schwarze auge? Diky za tip, na obrazcich vypada velmi dobre.
        • Thorar
          Muzu jen doporucit, oba dily.
    • Pethulla
      takže ve zkratce: pokud chceš novější adventuru, kup tu, kde je výrobcem Wadjet eye
      • Thorar
        A Daeadlic.
        • Nevim, whispered world jsem hral a jedine dobre co muzu rict, ze je to hezky nakreslene. Jinak hrozne spatny.
    • * beneath the steel sky ;)
  • Perfektna hra, cesky klenot za ktory sa klaniam nasim susedom... Cesi vedia ako robit dobre hry, akurat pred masiacom som si dal maraton a zahral som si vsetky tri casti, ale jednotka je najlepsia, klobuk dole.. diky
  • Mart9
    Tahle hra mě chvíli bavila a docela jsem si ji užíval, bohužel to není žánr pro mě, takže jsem ji ani nedohrál. Skončil jsem někde v té hospodě, vlastně jsem byl ještě v márnici (jestli je to ta hra), ale dál už jsem to nehrál.

    Mohl by mi pls někdo říct, jestli jsem byl alespoň v polovině?
    • back to COD... tam stačí mačkat dvě tlačítka a přeskakovat cutscény, to bys mohl dát.. no brain no gain
      • Mart9
        se hned neposer
    • Pokud si pamatuji dobře, tak jsi nebyl ani ve čtvrtině.
      • Mart9
        Aha, tak díky *15* Na to bych neměl.
  • Ach ta nostalgie.
    Na takoveto hry musi byt clovek staveny.
    Proc vlastne adventury zazili sve zlate obdobi a nasledny pad? Vysvetleni je celkem jednoduche. Diky renderovanemu pozadi nabizeli mnohem hezci pohled. Byl o tolik hezci, ze hrac prekousl i to, ze se nemuze v tom prostredi pohybovat. Jakmile zacly adventury tuto vyhodu ztracet, zacly taky upadat.
    Pak se pokousely prejit rovnez do 3d, jenomze to jsou uplne jine naroky na vyvoj, tento prechod zvladlo jenom par kusu tak, aby se vratili alespon naklady.
    Jeden znamej mi rekl, ze adventury jsou hry pro lidi s drevenyma rukama. Neco na tom bude, pro nektere je pohyb a orientace v 3d prostredi problem, navic akcni hry nabizeji neustaly stres, to taky nema kazdy rad.
    A tak sa klientela adventur velice zuzila. Prekvapilo mne, kdyz jsem zjistil ze je to oblibena kratochvile duchodcu treba v Nemecku, nebo ve Francii. Hecuji se po forech a udeluji si rady. To je celkem hezke, jenomze tato roztomila cilova skupina je prilis mala, prilis malo vynosna na to, aby se zlaty vek adventur navratil. *7*
    • Zaujímavý názor, osobne si ale myslím, že toto nie je dôvod úpadku žánru. Nechcem vyvolať flame a už vôbec netvrdím, že nemáš pravdu, len pridávam pár riadkov na zamyslenie *3*
      Aj keď adventúry s renderovaným pozadím s 2D/3D modelmi objektov a postáv boli rozhodne to najkrajšie, čo sme koncom 90. rokov mohli vidieť, nemyslím si, že to bola až taká výhoda a že za ich úspechom stojí len tento faktor. Aj keď mnohé majsterštuky spadajú do tejto kategórie, zlatá éra adventúr v tom čase bola už dávno za nami. Keď žáner dosiahol svoj vrchol nezabudnuteľnou The Longest Journey, v čase jej vydania boli adventútry už dávno na ústupe a boli tak trošku mŕtvym žánrom. Spomeň si na Syberiu, ktorá sa snažila priniesť do adventúr niečo nové. Prečo asi? Lebo už to bolo potrebné. Ale bolo neskoro.
      Vrchol zažili adventúry totiž ešte tak o skoro dekádu skôr - všetky tie King's Questy od Sierry, Monkey Island alebo klenoty ako (Indiana Jones and) Fate of Atlantis, I have no Mouth but I must Screem a predovšetkým Broken Sword - tieto hry používali ručne kreslenú grafiku (alebo kombináciu ručne kreslenej a predrenderovanej) a niektoré z nich bežali vo VGA (!!!). A predsa patrili medzi najpopulárnejšie hry. Grafikou to teda asi nebolo. Command and Conquer mal hrané cutscene, čo mal Broken Sword?
      Okrem príbehu jednu dôležitú vec - hádanky. Najzákladnejší stavebný prvok adventúr. A boli pekelne ťažké. Nebolo nič nezvyčajné, že len čo si sa dostal z jednej lokácie ďalej, hneď si sa zakysol aj na týždeň a netušil, ako sa dostať ďalej. A keď už si bol nervózny a nevedel čo máš robiť, tak si zavolal (z pevnej linky, ako inak) kamarátovi, čo to tiež hral a opýtal sa ho, či náhodou nevie, čo treba robiť. Ak ti neporadil, lebo sám nevedel, nechal si bežať comp, obul tenisky, bežal k nemu a spoločne pred jedným monitorom skúšali všetko čo sa dalo, až kým ste na to neprišli. Alebo vám tretí kamarát povedal, že včera vyšlo nové Score, v ktorom je návod na prvú pätinu hry a utekal si s vreckovým k prvému novinovému stánku. Diskusie sa viedli, priateľstvá sa vytvorili, spomienky boli vytvorené.
      Lenže potom prišiel Internet, s Internetom prvé herné portály (napr. legendárna návodová sekcia BonusWebu) a s nimi prišli návody na tieto hry, ktoré sú ti k dispozícii 24/7 a stačí len napísať meno svojej hry do vyhľadávača. Takto sa týždňový zákys a spoločné pátranie s kamarátom zmenilo na Alt-Tab a 30 sekúnd hľadania. Vytratilo sa čaro objavovania a radosť z prekonania prekážky. Ostali len priemerne dlhé (väčšina RPG z tých čias mala omnoho dlhšiu príbehovú linku ako adventúry) a striktne lineárne hry bez akejkoľvek akcie.
      Pozri sa na tých dôchodcov - vravíš, že sa hecujú cez fóra a dávajú si rady - presne takto by sa adventúry mali hrať. Zrejme práve preto z toho majú zážitok a baví ich to. Lenže my, mladý, už takto hrať nechceme.
      Ja si myslím, že preto adventúry neprežili 90-te roky.

      (sorry za ten siahodlhý text, trošku som sa neustriehol *4* )
      • neviem co fukas kamarat, ale mas pravdu ;) ja hravam adventury aj teraz, kupujem si ich na GOG alebo Steam, najlepsi kusok pre mna povazujem Broken Sword 1, Posel Smrti 1, Indi Jones( atlantis) .. pekne si to opisal, pozdrav z u.k. ;)
  • Už je to dlouho ale stále si pamatuji že po dohrání jsem byl velmi zklamaný z konce a kladl jsem si otázku jak to všechno dokázal stihnout co vlastně dělal stou krvý
    • krvy? pejme pisen dokola, copak je to za vola. Jak udelal to s tou zeni?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit