Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • je sranda, jak marně se snaží oživit mrtvý a zatuchlý žánr izometrických her. Tohle je jen smrdící mrtvola bez budoucnosti. Myslím, že nám ta jasně ukázalo Pillars, které zase přineslo céčkový příběh, céčkový svět milionkrát viděné high fantasy, žádné animace, tupý boj. Chce to zase vymyslet něco nového, ale co je otázka. Tohle budoucnost není CRPG jsem měl rád, ale tahle doba dávno minula.
    • Jsi uplně mimo. Nesrovnávej žánr se zpackanejma hrama. Že bych viděl za poslední dobu dobré 2,5d rpg se říct nedá ale je tu ale. Torchlight, POE, dokonce i Xcom se blíží spíš rpg než strategii, všecko vynikající hry, ono totiž stačí když to bude dělat někdo, kdo to umí. To že většina nízkorozpočtovejch sra.. se snaží na vykradení něčeho co už bylo před x lety přiživit neznamená že celej žánr vymizel. Ještě že kašpaři jako ty nerozhodují o tom, která hra má vyjít a která ne
    • 0011
      Tady někdo buďto potřebuje dovolenou nebo naopak konec prázdnin a mazat do školy. Kdo je to nám? Těch devět lidí co ti dalo plus? A například Diablo 3 se hraje masivně nonstop a jak PoE tak Divinity slaví úspěchy nejenom proto, že je v tomhle žánru herní sucho. A stěžovat si na absenci animací u crowdfundingového projektu, kde musí zvažovat kam s každým eurem a dát si nick pan vzdělaný...
    • del0
      Oh. Sám Pan Vzdělaný osobně si udělal čas, aby tady mohl udělat přednášku o tom, jak jsou v RPG prioritní animace, boj a plně 3D pohled. To vypadá, že sem roky žil v omylu. Teď se ale cítím osvícen a hned sem o něco bohatší ve svých znalostech.
      Btw, jaká škoda, že Pillars of Eternity nedopadl. Vybrané 4+ miliony, zaděláno minimálně na jeden datadisk a 89 / 8.4 na Metacriticu. Hmm, velký neúspěch. *7*

      Každopádně na cestě je Tides of Numenera, které vypadá artově naprosto fenomenálně. Zajímavý příběh, nabušené lore (předlohou je taky kvalitní setting) a možnosti roleplayingu mají být na takové úrovni (jedná se o duchovního nástupce Planescapu), o kterých se akčním mlátičkám, které si dnes hrají na RPG, může jen zdát. Tahle hra má šanci předvést skutečné kvality žánru RPG. Izometrický pohled je to poslední, na čem záleží (nepočítám casual hráče, kteří nehrajou nic, co nemá poslední pixel shadery, filmové cutscény a plně 3D pohled s viditelnými póry na xichtech a fyzikou vlasů). Když to bude dobrý, tak si to najde fanoušky i mezi moderním publikem, na to vsázím krk, čert vem nějaký pohled. A o to jde. U těchto her se nehraje na maximalizaci prodejů a oslovování casuálů - v dnešním klimatu AAA her to ani nemá logiku.
      • proč se pořád oháníš nějakými čisélky. Může to mít kolik chce, to nezmění fakt, že ta hra stoljí za vyliž si prd@l v mnoha směrech, a že se to za těch 15 let nikam neposunolu, a že co dělalo ty hry dobré byly příběhy, jenže ten PoE nemá, takže to celé stojí za prd. CRPG is DEAD!
        • Taronyu
          A prečo ty stále povyšuješ svoj názor na fakt? Tu má niekto problém s egom.
        • Nepodlozil jsi sve tvrzeni jedinym argumentem ...prezetujes tu pouze svuj nazor. Je spousta lidi, ktere tyhle hry bavi a bavit budou. To, ze jsi se rozhodl je nemit rad na tom nic nezmeni. Nejsi ten kdo ma pravdu, mozna by stacilo si tohle uvedomit a hned ti bude lip.
      • https://www.youtube.com/watch?v=XxRFWk-wm-c
        lol dyť to vypadá na stejně nechutný budget jako Wasteland 2...
    • Nemyslim si, izometrické RPG má pořád smysl, samozřejmě je otázkou, zda se udělá i plně 3D a bude se moci natáčet atd. Ale pohled v vrchu a ovládání skupinky hrdinu je prostě boží. Když se vymyslí super mechaniky, dobrý přiběh ať už podle někoho klišé, tak jsem vždy spokojen :). Mě takové hry víc imponují než např. DAI, je ve 3D ale mám raději ztvárnění blíž k NWN.
      • Combat v DA:I byl OK, aji ve dvojce byl OK. To byla ta správná evoluce izometrického RPG, o který by se v současnosti měli snažit, možnost mezi akčním a izometrickým. To co předvedl Pillars ale byl fail. Klasika izometrické RPG je naprostá zbytečnost v současnosti, tyhle metody už dávno byly překonány...
        • Lukyz
          Není to sice přímo na téma "izometrie" ale vždycky si vzpomenu na toto *1*
          • to je naky stary, ne? ted by tam byly tri podobne znejici odpovedi, jedna z nich modra (miluju te - hodna odpoved) a jedna cervena (mam te rad skoro jako svyho psa - zla odpoved), prostredni bila asi jen "mam te rad"
            • tady ty zjednodušené odpovědi byly už v KOTOR a přesto je to daleko lepší hra než Baldurs Gate nebo současné faily izomterické scény viz Divinity či Pillars...
        • To je jako rikat, ze knizky jsou zbytecnost, protoze se muzes podivat na film nebo video.
          • bohužel to je naprosto mimo přirovnání. Hry i když mají dost textu, jsou to pořád jen hry, proto mají zpravidla naprosto bídné, trapné, infantilní scénaře a herní scénaře jsou blbé už několik desítek let, proto je lepší sledovat ten mizerný děj v cutscénach viz. Dragon Age, než číst haldy textu mizerného příběhu jako je právě v Pillars či Divinity. Samozřejmě v literatuře najdeme spousty skvělého textu, který se oplatí čist. Proto srovnávat literaturu vs. filmy a hry je značně mimo :)
            • nebude tohle GGG? je stejne mimo jako on. ani nema cenu argumentovat
          • del0
            Hlavně izometrie (nebo prostě jen pohled zhora/kosoúhlý/whatever) v některých ohledech pořád překonána nebyla. Např. větší přehlednost o bojišti a díky tomu lepší využití taktických prvků jako pozice postav, dosahy útoků, rychlost pohybu, využití terénu atd. Navíc pokud je hra pro ten pohled optimalizovaná, odpadá šachování s kamerou.
            Stačí se podívat na Diablo 3 nebo Starcraft 2. Fakt, že Blizzard jako studio s miliardovými obraty si v dnešní době dovolilo udělat pokračování (a úspěšné) silných AAA značek s izo-like kamerou a ještě navíc FIXNÍ, je dostatečným důkazem, že ten pohled má pořád svoje místo a svůj účel. Mluvit o nějaké překonanosti nebo zastaralosti je samozřejmě hloupost.
            • proč sem taháš RTS a Hack and Slash??? Bavím se o mrtvém žánru izometrických CRPG.
  • Kozy
    What's in the box?
    • kubi-wan
      https://www.youtube.com/watch?v=JwCbbMgp3Lw
    • http://borderlands.wikia.com/wiki/Gwen%27s_Head
      • ZvacA
        https://www.youtube.com/watch?v=kLDhMU5JvMk
  • Už se těším *14*
  • MickeyMutant
    Už termín "postapokalypsa" je trochu oxymoron a lze ho chápat s určitou nadsázkou v literárním, filmovém nebo videoherním smyslu. "Post post-apocalyptic" nebo "beyond post-apocalyptic" jsou ale opravdu perly.
    • Delas machry a haj*l mas na chodbě...
    • proč oxymoron?
      • MickeyMutant
        Po definitivním konci světa, což je apokalypsa v původním smyslu, zbude těžko něco, co by stálo za řeč. Natož cokoliv k "post" vyprávění nebo hraní.
        • Apokalypsa nemusí být synonymum pro konec světa. Ani v původním smyslu (hledal jsem na Wiki). Může být válečná apokalypsa, nebo přírodní... Navíc mezi veřejností je podle mě téměř 100%, že si pod tím lidé představí právě apokalypsu sice světovou, ale nemusí hned vymřít lidstvo.
        • https://cs.wikipedia.org/wiki/Apokalypsa
          • nebo taky
            https://books.google.co.uk/books/about/After_the_End.html?id=9rIZatNxaSkC
            :o)
            • tldr *1* ale vazne, celou knizku o tom cist nebudu, ten clanek na wiki je akorat. nicmene +1 bludistak za snahu *3*
        • Jenže v původním (biblickém) smyslu apokalypsa není definitivní zánik, ale spíš přerod - konec jednoho řádu a začátek jiného (království boží na zemi). To je taky nejobvyklejší chápání apokalypsy v kultuře a současné fikce "světa po katastrofě" jsou s ním docela v souladu.
        • v pôvodnom zmysle apokalypsa znamená niečo úplne iné
          • MickeyMutant
            Ano, apokalypsy jsou literární spisy, jejichž název se odvozuje z poslední knihy Nového zákona, které se říká Apokalypsa. Ta pojednává mimo jiné o posledním souboji dobra se zlem a o zániku světa. To je taky význam, jak byl po celou historii termín "apokalypsa" chápaný - zlomová událost vedoucí ke zničení světa a Božímu soudu. Čekalo se kolem roku 1000 A.D., pak okolo roku 2000, mezitím to různí náboženští revolucionáři (např. husité) nemohli vydržet, a tak se to pokoušeli trochu popostrčit.

            Vtip je v tom, že cokoliv "post" zpětně vyvrací tu "apokalypsu". Jestli nastává pro lidstvo svět "post", znamená to, že to "pre" nebyla apokalypsa. Byla to děsivá, apokalyptická událost - třeba nukleární holokaust, smrtelný virus, povstání robotů nebo zombieparty - ale konec světa se jaksi tak úplně nedostavil. Proto mluvím o tom, že "postapokalypsa" je tak trochu oxymoron a většině postapokalyptických románů a filmů by se spíš mělo říkat apokalyptické. Tím spíš mě pak děsí obraty "post post-apocalyptic" a "beyond post-apocalyptic", které chápu jako totální slovní vatu.
            • "definice apokalypsy se musí u lidí, kteří nazývají své fiktivní světy "postapokalyptické", diametrálně lišit od definice apokalypsy, jak ji chápu já"

              V tom máš pravdu :o) Ty samozřejmě můžeš chápat apokalypsu, jak chceš, ale budeš v tom sám, protože ignoruješ historický vývoj žánru. Trvat na tom, že apokalypsa musí vést k ráji, je jako tvrdit, že utopie musí bý umístěny na ostrově (a nikdy ne do budoucnosti) a epistolární román musí být v dopisech (a nikdy ne v e-mailech). Společnost se mění a fikce to reflektuje. Tvrdit, že podmínkou apokalysy je příchod ráje, je ahistorismus.

              "Motiv nového začátku (a potenciálně lepšího světa) bývá přítomný jako v každé beletrii jen jako prvek katarze a přirozený směr dějového oblouku."
              To neberu z několika důvodů. 1) Naznačuješ, že pokud je nějaký motiv přítomný " jen jako prvek katarze a přirozený směr dějového oblouku", tak je nějakým způsobem okrajový, méněcenný a nepočítá se? S tím se těžko souhlasí, protože hermeneutický kruh pracuje a na významu díla se podílí všechny jeho složky, byť by byly přítomné jen v závěru nebo náznaku. 2) Zase děláš to, že na základě něčeho dílčího usuzuješ na mnohem větší, bohatě diferencovanou množinu. V řadě postapo fikcí není rození nového světa ničím okrajovým nebo implikovaným, ale spíš hlavním tématem (viz třeba Ballardovo Hello Ameriko!, Banksova Píseň kamene, Buttlerové Podobenství, Glukchovského Metro - byť tam je to spíš návrat minulého -, do jisté míry i Houellebecqova Možnost ostrova nebo Palahniukův Klub rváčů. Ten žánr přece zdaleka nesestává jen z narativních variací na DayZ. 3 I v těch případech, které máš na mysli ty, je změna základním prvkem strukturujícím podobu fikčního světa a jeho přináležitost k žánru. Lapidárně řečeno: "příběhy násilí, maximálního ohrožení a zápasu o život" generuje spousta různých žánrů, ale to, co dělá postapo fikci postapo fikcí, je právě motiv světa, který se zásadně proměnil. Na ruinách starého vyrůstá nové.
            • MickeyMutant
              Co "ani ne"? Pokud by apokalypsa proběhla v biblických intencích, musel by následovat ráj (to by bylo to "post"). To je první možnost. Pokud by neproběhla tímhle definitivním způsobem (ráj nenastává a pokračuje se s redukovaným mužstvem na "postapokalyptické" pláni preapokalyptickým stylem pinožení), nebyla to skutečná apokalypsa, ergo kladívko není možné vyrazit štítek "postapokalypsa". Proto sakra mluvím o oxymoronu, je to snad teď jasné, ne?

              Svět je v postapo fikcích vnímaný jako místo chaosu, boje a práva silnějšího. Motiv nového začátku (a potenciálně lepšího světa) bývá přítomný jako v každé beletrii jen jako prvek katarze a přirozený směr dějového oblouku. Postapo fikce nejsou "příběhy o změně", jak píšeš, ale příběhy násilí, maximálního ohrožení a zápasu o život.Takže ať to beru zepředu nebo zezadu, definice apokalypsy se musí u lidí, kteří nazývají své fiktivní světy "postapokalyptické", diametrálně lišit od definice apokalypsy, jak ji chápu já.

              "Postapokalypsa" je trochu oxymoron, trochu koroze jazyka a trochu barnumská reklama.
            • Ani ne, jde o ten přerod: starý řád se hroutí, na jeho ruinách se rodí řád nový. Viz to " vytvoření nového post-apokalyptického ráje či pustiny" v předchozím příspěvku. Žánrová kontinuita tam je, navíc nezapomínej, že i v řadě současných postapokalyptických fikcí je svět po katastrofě vnímán hlavně jako prostor nového začátku (nejspíš proto taky ta inklinace k estetice westernů).

              Když to trochu zbagatelizuju, jsou postapo fikce především příběhy o změně, zatímco apokalyptické fikce vypráví o pocitech nadcházející nebo probíhající krize.
            • MickeyMutant
              "Biblická apokalypsa se naopak nejvíc blíží významu třetímu: je to přerod, konec života v slzavém údolí a začátek nového života v království božím. V tomhle třetím významu potom není postapokalypsa oxymoron, ale je implicitně přítomná v samotné myšlence apokalypsy, ba co víc, je vlastně její podstatou."

              To by ale postapokalyptický svět musel být světem míru, lásky a osvobození, tedy úplným opakem toho, co nám nabízí popkulturní postapo světy. I proto jsou pro mě slova "post" a "apokalypsa" v téhle souvislosti takřka neslučitelná.
            • Souhlasím s tím post-post a beyond-post, to jsou obraty vymknutý z kloubů, ale ten koncept apokalypsy chápeš hodně reduktivně.
              Budu vycházet z toho Bergera, kterého jsem tu někde postoval. Podle něj se pojem apokalypsa užívá v zásadě ve třech významech:
              1) the eschaton, tj. představa skutečného konce světa, definitivní šlus v podobě jaderného holokaustu, ekologické katastrofy nebo něčeho podobného;
              2) an eschaton, což je většinou výrazná dějinná událost, předěl, který se konci světa podobá (holokaust, Hirošima...); a pak je tu
              3) apokalypsa v původním slova smyslu, tj. vlastně prostředek zrušení světa, jak je, a vytvoření nového post-apokalyptického ráje či pustiny.

              To, o čem mluvíš je tedy jen jeden ze tří obvyklých významů. Biblická apokalypsa se naopak nejvíc blíží významu třetímu: je to přerod, konec života v slzavém údolí a začátek nového života v království božím. V tomhle třetím významu potom není postapokalypsa oxymoron, ale je implicitně přítomná v samotné myšlence apokalypsy, ba co víc, je vlastně její podstatou.
  • A opět. Budu se opakovat, ale neodbornost některých zdejších redaktorů je zřejmě nekonečná.
    Toto NENÍ izometrické zobrazení. Izometrie je 3D bez perspektivy. Viz wiki.
    • Měl jsi asi z konstruktivní geometrie za 5 co a ještě neumíš číst.

      Izometrie je metoda zobrazení 3D objektu ve 2D nic víc, jen se musí zachovat pravidla co zmiňuje tvá slavná wiki. Při jiných úhlech jsou pohledy dimetrické, trimetrické a další zobrazení. Ten monitor co máš doma je 2D rovina ;-).

      Proto například je diablo 100% izometrická hra, krásně to vidíš v jedničce v katedrále, kde máš kopku říznutou v určité výšce a ten řez je rovnoběžný s podlahou :). A je to izometrické zobrazení. To že ta hra má zoom a natáčení to je jen o měřítku objektu a rotaci kolem osy.
    • Vazne jsi jako zdroj zminil stranku, kde muze kazdy pseudointelektual napsat v podstate cokoliv a prijde ti, ze jsi jakkoliv v obraze?
      • Magister_Peditum
        No, minimálně anglická wiki je kvalitní docela dost.
      • del0
        Polemizovat o věrohodnosti zdroje namísto o obsahu v něm je typický logický klam. Většinou zoufalá argumentace u lidí, co ví o tématu kulové, takže ani o obsahu polemizovat nemůžou, tudíž jim zbývají jen obecné zpochybňující plky.
      • ti pripadne neco spatne na definici izometrickeho zobrazeni na wikipedii? obzvlast pokud se jedna o definici z matematiky kde zrovna ty tvoji pseudointelektualove nemaji prakticky zadny prostor k prekrucovani? lordr ma naprostou pravdu v tom ze tohle neni prave izometricke zobrazeni, stejne tak to mickey dobre vystih, ze to oznaceni proste vetsina lidi bere (spatne) jako pouze "sikmo seshora".
    • MickeyMutant
      Tímhle slovem se označuje ve videoherním slangu jakákoliv záležitost viděná šikmo seshora. V tom nejužším odborném vymezení je to nesprávně. Se stim smiř!
    • Overwatch
      info [at] foolstheory.com - buď tak hodný a pouč o tom tvůrce. Taky je třeba super věc se nejdřív podívat na zdroj (pokud nevěříš nám) a teprve pak se rozmyslet jestli psát něco o nekonečné neodbornosti. O izometrickém pohledu mluví sami vývojáři v tiskovce i na webu a my jim to tak nebudeme přepisovat nějakým jiným termínem. Napiš jim email ať si to předělají na svém webu a až hře začnou říkat jinak sami její vývojáři, budeme jí říkat jinak i my. Do té doby vycházíme z toho, co říkají tvůrci.
      • Chim
        Nic to nemění na tom, že lordr má pravdu a vy jen kopírujete dál chybu, které se dopustil už zdroj samotný.

        EDIT: ... a nic ve zlém, ale ten arogantní styl byste si mohli odpustit, je to zbytečné, hloupé a nehodí se to k vám. (to že se ho dopustil sám lordl je věc druhá)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit