Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tak bude tam level scaling nebo ne?
    • smejki
      samozřejmě že bude, otázkou je jeho nastavení
      • to je jasný ja myslel jestli bude nastaven dobre. ta tvoje pripomínka dolu se mi zdala docela logická.
        • tak říkají, že bude jiný, než v Oblivionu, prý spíše jako v Morrowindu...
  • Tak to že jde hlavní kampaň dohrát za 2 hodiny by mě u každýho jinýho RPG dost namíchlo, ale koneckonců u Elder Scrolls nebyla hlavní kampaň od Morrowindu (Arenu sem nehrál a Daggerfall jen velmi krátce) nijak závratně dlouhá.
    Síla ES zatim byla v tunách vedlejších questů, kdy quest chain pro některou ze světovejch frakcí byl mnohdy stejně dlouhej jak ten hlavní příběh. A pokud se tohle nezmění, tak nemam obavy.
    • miker17
      ja dohral hlavní přiběh Falloutu 1 za hodinu
    • Tak ona Arena snad ani "hlavní příběh" neměla. Respektive měla, ale s první verzí hry nešel kvůli chybám dohrát. Což nikomu nevadilo, protože tahle série prostě o příběhu neni. Je o obrovský volnosti. Tenhle styl mi je mnohem blíže než koridorová RPG typu Dragon age...
  • Black_Hand
    no tak to od dob falloutu (1) docela pokrocili. misto 10ti minut jsou to 2 hodiny :).
  • Že se Black Ops zmiňuje jako krátká hra je sice fakt, ale že má delší herní dobu, než obě Modern Warfare nebo Bad Company 2, nikoho netrkne?
  • No to je sice hezké, ale co budu mít z toho když projdu hru, u které bych chtěl strávit pár dní za dvě hodiny? To je maximálně tak pro nějaký blázny, co se pořád snaží lámat rekordy ve hrách (všemi možnými způsoby). Hry (a to obzvláště RPGčka) by podle mě měly být delší a propracovanější a né zkrácené... *7*
    • je to speedrun vývojářů - stejně jako Oblivion lze hrát dny, týdny, měsíce i roky, a jeho speedrun trval poloviční dobu. :-) Tohle je jen zábava vývojářů a vždy tyhle speedruny k TES patřily... tedy od té doby, co to nějak vnímám, tedy od Morrowindu. Právě ten paradox, že hra s herní dobou stovek hodin se dá dohrát i tak rychle pomocí perfektní znalosti světa a mechanismů, je na tom tak zábavný.
  • smejki
    No, speedrun je klasika... Jedna věc mi ale nevoní - fakt, že hru lze dohrát s postavou na prvním levelu. To značí jednu ze dvou možností:
    a) hlavní linka je především příběhová a soubojům se dá vyhnout
    anebo
    b) souboje jsou i v hlavní linii řízeny čuňácky nastaveným level-scalingem.
    Tak jako tak je evidentní absence náročných skill checků.

    Ani nevím, která možnost se mi líbí víc... :-/
    • filias
      Level-scaling je zlo. A hlavně díky němu je u mě Skyrim v indexu očekávanosti hluboko dole - jen kousek před Sims 24 *1*
      • MrSanta
        Jak píšou kolegové. Je to jenom nástroj a záleží na vývojaři, jak se s ním naučí zacházet. V Morrowindu byl taky a spousta lidí tomu nevěří. V Oblivionu to stálo za prd. Ale ve Falloutu 3 mi to nijak děsné nepřišlo. F:NV ho má taky a nějak jsem neslyšel stížnosti.
        PS: možná to tu už proběhlo, nevím. První DLC pro Skyrim (viz odkaz): http://www.youtube.com/watch?v=vpPp3jv_HGs
        • Si si istý, že je aj vo FNV? Ja som myslíim naopak čítal, že tam nie je vôbec (a ani keď som to hral, tak mi neprišlo, žeby sa protivníci levelovali so mnou).
          • smejki
            je tam. stačí mít GECk a vědět, na co koukat
      • Mechwarrior_bw
        idea level-scalingu je úplne vporiadku, problém je, že doteraz nebola správne zapracovaná v žiadne hre a vďaka zprznenému levelscalingu v Oblivione sa dnes považuje za najväčšie zlo i keď to tak vôbec nie je.
        • idea je uplne naprd, protoze neexistuje zadna motivace postavu zlepsovat. V oblivionu sem dycky horkotezko sehnal nejakou zbroj aby ji po "vyspani se" (odlevelovani) mel kazdej homeles. Jednoduse medveda taky nepotkas na vaclavaku, nevim proc bych na hrbitove za vsi mel potkat okovanyho kostlivce jen proto, ze mam na sobe zbroj. Na duhou stranu stejne tak nechapu, proc bych mel v kobce uprostred lesa potkat dve krysy, jen proto, ze sem lv1.
          • smejki
            ale to je furt jen otázka nastavení
        • Možná právě to, že nebyla nikdy správně zapracovaná ukazuje, že idea level-scalingu je špatná. Obtížnost hry by si měl hráč v optimálním případě zvyšovat sám např tím že začne bojovat s obtížnějšími monstry nebo prozkoumávat nebezpečná prostředí a dungeony. V žádném případě by neměl level monster ani protivníku záviset přímo na levelu hráče a stejně tak to platí i pro dostupnost oblastí, questů nebo dropy.
          • Mechwarrior.. No logický argument proč ne levelscaling by mohl být tento, v analogii času a bicepsů - Ano, můžeš chodit do posilovny, tím ti narostou bicepsy a zároveň i síla, ale rozhodně je nesmysl, že do posilovny s tebou chodí automaticky i celý svět (a už vůbec ne stejně pravidelně jako ty). To by musela být hra udělána tak, že se mezi sebou budou kosit i NPC a za každý kill jim o něco stoupnou expy a bude se zvyšovat lvl. Něco ve stylu, jdeš přes pláň a ta je narvaná obludama a lidma všeho typu.. Utečeš, vrátíš se za čas, na pláni je hromada nafouklých mrtvol a na ní si trůní nabušená potvora, nebo lovec na extrémním levelu se zbraněma a schopnostma značky deadly.. Je trošku trapné automaticky předpokládat, že když se vrátíš po pár levelech k somrákům okolo ohně, kteří byli vyzbrojeni rozpadlým železem a oblečení do kůže, že přepadli spoustu pocestných a jsou teď vyzbrojeni glassem a nacpaní v mithrilu, kor když jsi k těm levelům přišel v průběhu dne (ve hře).
          • Mechwarrior_bw
            ak level protivníkov závisý od levelu hráča tak sa jedná práve o nezvládnutý level-scaling. Naopak, je logické a správne aby sa predovšetkým ľudský protivníci boli schopní v čase zlepšovať - zvyšovať svoje schopnosti, nakupovať lepšiu zbroj. U neľudských protivníkov by som level-scaling znížil na minimum a u zvierat úplne vypol. Je to určite lepšie riešenie ako by mali protivníci zamrznúť v čase a ani po roku by si neboli schopní kúpiť ani lepší meč.
            • No nevim kam bych to zařadil v tve analogii, ale ve hře se pokud vim zvyšuje obtížnost nebo stupňuje výzva. Termín level-scaling bych vyhradil pro ideu zajistit to zvyšováním levelu monster a vybavení v závislosti na levelu hráče. Pro ideu zajistit to pomocí jiných metod, jak jsme se o tom bavili, bych vyhradil jiný termín.
            • Mechwarrior_bw
              keď ideš do posilovne a zväčšuješ si obvod bicepsov tak čo si zvyšuješ ? silu alebo čas ? :)

              -napokon time-scaling už je dávno súčasťou hier - spomalovanie/zrýchlovanie času (napr. bullet time alebo spánok v RPG hrách).
            • No dobrá to ti neberu, ale nemělo by se tomu potom řikat time-scaling a ne level-scaling, aby nedošlo ke zmatení? Přece jenom jestli jsme se shodli že nechceme, aby to záviselo na levelu hráče.
            • Mechwarrior_bw
              áno, veď o tom píšem, level scaling protivníkov je potrebné viazať na čas nie na hráča. A to že je možné obtiažnosť stupňovať aj inak ako level-scalingom protivníkov je jasné, tu sa ale bavím o samotnom level scalingu a zatial som nepočul (od nikoho) logický argument prečo level scaling protivníkov z RPG kompletne vylúčiť.
            • Všimni si že jsem napsal, že by v žádném případě ty věci neměly záviset PŘÍMO na levelu hráče. To znamená že mohou záviset na něčem jiném jako na čase, vývoji příběhu, rozhodnutích hráče nebo reputaci. Když se to udělá takhle pořádně tak hra působí mnohem přirozeněji a hráč má větší svobodu a vliv na dění ve světě a hlavně lepší pojem o tom jak skutečně roste jeho síla. Samozřejmě s tím jak člověk postupuje ve hře, postupuje příběh a spouštějí se výše zmíněné mechanismy, tak hráč zároveň postupuje na levelech a někdo by mohl říct, že to vlastně závisí na levelu hráče, a právě proto tam píšu PŘÍMO. Takže abych to shrnul: stupňování obtížnosti ANO ale ne pomocí level-scalingu, jde to dělat i lépe.
      • smejki
        level-scaling je nástroj
    • Hairy_Ass
      V Morrowindu ses taky mohl nadopovat tunou lektvarů a pak jsi umlátil hlavního záporáka, během několika minut. A tam level-scaling nebyl vůbec, nebo jen hodně málo.
      • Cekal bych, ze se vyvojari pouci, ale specielne u tyhle serie mam neodbytny dojem, ze si z predchozich dilu vyberou co se herni mechaniky tejce jen to nejhorsi. To bufovani v MW je samo bug, stejne jako levelovani sveta s postavou je jednoduse bug - proste to nefunguje.
      • smejki
        Díky za poznámku, ale dřív než nám dá novou naději...
        Pro výrobu tak dobrých lektvarů je potřeba vysoký Alchemy skill, ne? Na 1. levelu nemožné.
        Nebo by hráč mohl mít velké množství levných lektvarů, pokud se účinky sčítají. To by ovšem, stejně jako koupě kvalitních lektvarů, vyžadovalo honě peněz.
        Anebo nakonec výroba mnoha levných. ta by pak vyžadovala hodně času na sběr ingrediencí.

        je z tohodle cesta ven?
        • Muzes to udelat nasledovne: v MW se da vyrobit lektvar, kterej ti zlepsi alchymii, snim vyrobis dalsi (silnejsi) a tekhle to postupne "stosujes". Nakonec mas lektvary, ktery ti zlepsujou vlastnosti o tisice % na stovky hodin (horni hranice neni omezena).
        • V morrowindovi kvalitu lektvaru ovlivnoval skill + intelegence. Potiony se stackovali, takze vyrobil +1 Int, vypil, udelal +2 Int atd... Timto zpusobem dosahnes lektvaru typu +1000 atd. Pamatuju si, ze jsem udelal levitaion lektvar s obrovskou rychlosti, vypil jsem ho v mistnosti a potom, kdyz jsem se pohnul, tak jsem vyletel z te bunky :D
          • smejki
            *15*
        • Hairy_Ass
          Právě onen slavný speedrun z Morrowindu, kdy hru dohráli za ne více než 8 minut, byl o tom, že věděli, kde se nachází nějaký majetek, kde jsou jaké speciální ingredience, nebo artefakty, ty vybrakovali, vyrobili haldu levných lektvarů, zkombinovali je tak, aby měly co nejsilnější efekt, a hurá do bossáka! Prostě to je o dokonalé znalosti hry, běžný hráč nemá ani potuchy, jak co zkombinovat, kam jít atd.
      • ...a v tom případě je správně c) *1*
  • BoB.2
    Někde jsem četl že herni doba ma bejt hodně dlouha prej po 300 hodinách už přestaly počitat
    • MrSanta
      Psalo se o cca 100 hodinách na hlavní quest a kolem 400, když to člověk bude chtít pořádně prolézt. Fakt netuším, jak tohle skloubím s SW:TOR *8*
      Rád bych věděl, jestli ten koláč Todd zaplatí nebo upeče *15*
  • BoB.2
    Tet jsem se vratil k Oblivionu už ho hraju asi 3 tejden a je to bomba každopadně na Skyrim to bude chtít noví železo *5*
  • Doufejme ze kampan teto hry bude delsi nez u Oblivionu, kdy se mi zdalo ze kampan byla hodne kratoucka alespon pro me
  • no me nejvice pobavilo, ze zkuseni hraci - vyvojari hraji na gamepadu :D na druhou stranu u FPS by to byl asi vetsi sok :D
    • smejki
      Bethesďáci hrajou na gamepadu už od Morrowindu
      • SA-reg
        Však i Oblivion byl vyvíjen hlavně pro X360...
        • Dokud budou vydávat na PC mod tools, tak mi je úplně jedno která platforma je primární.
          • SA-reg
            Takže Bethesda může vydávat hry plné bugů, špatných herním mechanik atd., protože všichni automaticky počítají, že to hráči opraví...

            To mi nepřijde jako správný přístup...
            • Myslel jsem hlavně ty tisíce modů, díky kterým si můžeš hru upravit podle sebe, přidávat nové zbraně, NPC a questy. Ale opravu bugů to díky komunitním patchům taky hodně usnadní, protože Bethesda nemůže vydávat nový patch kvůli každé kravině a taky nemůžeš počítat s tím, že se budou hře stále plně věnovat za 2-3 roky.
            • SA-reg
              Pin: Jo, to je dobře možný.
              Ale opravy a fixy jsou taky obrovské...
            • Pripada mi, ze nenarazel na chyby a jejich opravovani, ale na obrovsky obsah vytvoreny hraci.
        • smejki
          známý to fakt
          • SA-reg
            -1... takže buď neznámý... a nebo to někdo neunesl a musel mi dát -1 za to, že Bethesda už několik let upřednostňuje konzole
            • SA-reg
              Já jo... já jsem takovej rýpavej...
            • smejki
              jedním mínusem bych se nezabýval *4*
    • MrSanta
      Herdek, co máte pořád proti tomu gamepadu? Zrovna sleduju walkthrough PC verze RAGE a borec to hraje s X360 ovladačem a dává si to hodně zkušeně. Když s tím člověk umí, tak co je na tom divného?
      Když si vzpomenu třeba na stařičký Descent, který jsem hrál na klávesnici, tak to bylo jako kdyby člověk hrál s gamepadem. Navigovat a mířit se taky muselo pomocí šipek.
      • asi takhle: na gamepadu mas omezenou moznost zrychleni (limituje te dosah packy)
        nez bys na me bez autoaimu a stickyaimu zameril otocil bych se 10x dokola a bez zamireni bych ti dal headshot :) pri tom bych druhou rukou uhejbal, skakal, vyklanel se zpoza rohu a tak dale..
        mys je intuitivni.. nerikam ze gamepad je spatny, ale hraju s nim pouze sportovni hry & plosinovky, joystick mam zas na letadla a volant na auta (a vy volove hrajete vse s gamepadem *1*) jo a mimochodem hraju na 42palcove plazme :P
        • Opět a zase, natřel bych to člověku s gamepadem... ironie je, že kdyby jsi podmínky srovnal a v prackách měl gamepad taky, tak by to pravděpodobně natřel on tobě. Takže se každý držme své (klávesnice, myši, gamepadu... podle toho co preferujete a teď držíte v ruce *3* )
          • ano, na druhou stranu by mohlo byt zajimave kdyby byly servery spolecne nehledne na platformu, coz by u nekterych mohlo zajistit, ze misto poloprazdnych serveru by jich byla spousta opet plnych
        • MrSanta
          No dobře, tak si mi napsal, jak bys s klávesnicí a myškou natrhnul zadek konzolistovi s gamepadem v FPS hře. Stále ale nevidím souvislost s hraním SP RPG?
          PS: já hraju jenom na klávesnici a myši, konzoli vůbec nemám.
          • SA-reg
            Nech to bejt... tady nemáš šanci se za gamepad postavit... pravda je taková, že klávesnice+myš je lepší na něco a gamepad zas na něco jiného... ale to by "čeští PC hráči (tm)" nikdy nepřiznali a neunesli...
            • Ja mel driv taky kecy na gamepad vs. FPS. Pak jsem si uvedomil ze litam online Il-2 Sturmovik na klavesnici a zklapnul jsem *1*
            • ja sem priznal ze gamepad je lepsi na plosinovky a sportnovni (hraju na nem napr. fifu)
              ale jak RPG ? myslis izometricky RPG? nebo myslis first/third person RPG kde je stale lepsi mys (viz mount and blade a machani mysi/mecem)? a co s gamepadem chcete delat na RTSkach ?
              samozrejme pokud hru oskubou tak aby se dala hrat POUZE na gamepadu tak tam je to lepsi no.. (viz. dungeons and dragons: daggerdale)
              proste tady neni za co jinyho se postavit..
            • genki.sudo
              Osobne som nikdy nepouzil gamepad.. Ale nepriznat ze su hry kde ten gamepad vyhovuje viac je bud trollenie alebo blbota.. Napr. v BF3 sa vraj dobre lietalo v Jet-e s gamepadom..

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit