Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • xixixao
    Vypada to skvele.
  • "Zápletka není nic strhujícího" dost důležitá informace. Po nějaké době hraní to začíná být nuda. Nějak není důvod jít dál.
  • prosim vas jak je to s narocnosti na anglictinu ... dokazu si hru uzit s prumernou znalosti ENG ?
    • Pokud máš angličtinu na takové úrovni abys pochopil rébusy, kterých je ve hře dost, pak můžeš hrát.
    • Pokud nebudeš chtít pitvat příběh (který za to stejně moc nestojí), tak jo.
      • záleží co myslí "průměrnou" angličtinou, protože i s průměrnou angličtinou by člověk měl být schopný číst texty a nějak se na čemkoliv domluvit
        • Jestli myslíš průměrnou angličtinu průměrného Čecha, tak má většina lidí problém přelouskat i nápisy v hlavním menu. Ale chtěl jsem tím říct, že v této hře toho není tolik k překládání, jako v běžných "old-school" RPG, a bez rozebírání rozhovorů a příběhových textů to dělá jen základní poznatky o atributech a předmětech, víc asi netřeba.
  • Perfektní hra, ačkoliv moc volného času nemám, tak mi teď poslední dobou většinu toho volného času"sežrala". :D Zatím se skvěle bavím, v podstatě jsem nenarazil na nic vyloženě negativního, kdybych měl hodnotit na nějaké stupnici, hodnotil bych hodně vysoko. A to až tak, že to je podle mě jedno z největších překvapení roku.
    A to jsem tu hru málem přehlídnul, protože ten název mě odradil tak, že jsem od toho očekával něco strašného :D Ale donutil jsem se na ten trailer podívat a jsem rád, že jsem to udělal.
    Teď mám sice pauzu, protože mi vyšel DA: Inquisition, ale k Lords of Xulima se určitě vrátím. :)
    • a co my s tim ze nemas cas?
  • Lze tuhle hru porovnat se serii Might and Magic (6.-8. dil)?
    • Nelze. Krom úplně rozdílných herních mechanik, ovládání, pohledu a pod. se jedná (zjevně) o amatérský, i když velmi povedený kousek. Oproti old-school RPG je tu taky spousta věcí ohromně zjednodušeno. Ale na zabavení když není co hrát, zvlášť u fandů série MaM, super, takových her už dnes tolik nevychází ;)
    • Lima
      Je to stejně chytlavé, ale ne tak frustrující, jako třeba šestka Might@Magic, kdy některé dungeony mi přišly až moc - zbytečně - rozsáhlé a obtížné. Ale samozřejmě, na geniální a nedostižnou Might@Magic VII. to nemá. I tak ale fakt doporučuju si to zahrát, více se rozepisuju níže.
  • Vypadá to moc pěkně *4*
  • Lima
    Už mám nahráno asi 60 hodin a to jsem zatím tak odhadem v půlce a je to bomba. Slast pro všechny milovníky oldschool RPG, neuvěřitelně chytlavá záležitost. Nepřináší sice nic novýho, ale to vůbec nevadí, to co recykluje, dělá skvěle a na hard obtížnost je to fakt výzva.
    • A je to spis ve stylu Might and Magic/ Wizardy, nebo spise jako Grimrock?
      • Lima
        Je to styl Might&Magic, nebo Wizardry, není to dungeon. Ale samozřejmě, pasti, rébusy a takový dungeon serepetičky nechybí, ale nejsou (naštěstí) nijak náročný, chce to jenom vnímat nápovědy.
        • A co feeling ty hry? Z obrazku sem pomerne unesen, ale obrazky jsou dost neosobni. Jaka je atmosfera? Je vtahujici do hry? Predpokladam, ze ano kdyz mas 60 hodek. Zajima me tvuj nazor, koresponduje to co vidim v te hre s tim co citim v te hre? Dalsi otazka je ohledne interakce se svetem a jeho vida loca. O ukolech se dozvidam ze svitku, nebo vyuzivam stare postup aka typek v hospode, umirajici mrtvola, kterou najdu ve skarpe u cesty atd. Jak je pojmute levelovani postav? Je poznat, ze jsi udelal zmenu? Ze jsi nekam priklepnul bodiky? Diky za odpoved.
          • Lima
            Levelování je klasické - dvakrát po jednom bodu do základních atributů, jako je síla, agility, mana, rychlost, tělesná konstituce atd. A pak ještě další 4 body do vylepšování skillů, kterých je hafo a postupně přibývají, jak leveluješ čím dál více. A opravdu, každý level výše je znát, vidím to sám na soubojích v aréně, kde je opravdu mnoho desítek, možná stovek soupeřů (vždycky vybereš jednoho ze tvé party, já vždycky silného barbara a necháš ho bojovat proti jednomu soupeřovi, s tím, že vsadíš a vyhraješ třeba dvojnásobek trojnásobek, podle síly protivníka, výše sázek je předem daná, tu určuje šéf arény, hlavní šampión). Úkoly ti zadávají různí lidičkové, které potkáš během hry, hlavně pak jakýsi správce, starosta každého městečka, který funguje jako taková tabule questů, pro něj si chodíš pro odměny, které jsou opravdu štědré (XP i peníze, s přibývajícími těžšími a těžšími úkoly samozřejmě hodnoty odměn narůstají). U starosty si kupuješ i tréninkové body, které zadáváš při levelování, každý další bod je dražší, než předchozí, pak už co bod, to několik tisíc, což je znát. Šikovný je systém herbáře, kde co 10 posbíraných rostlinek od každého druhu, to vylepšení určité vlastnosti o bod, nutí tě to prolézat všechny kouty, kdy při vlastnosti Perception nacházíš i ty, které se v krajince neobjevují na první pohled, a čím máš více nalevelovanouí schopnost porozumět rostlinám, tím více rostlinek na jednou sebrání vezmeš. Souboje jsou chytlavé a užiješ v nich taktiku. Má to i pěknou hudbu, ta grafika je oldschool, chození je isometrické (je nutné pořád doplňovat potraviny, jinak zemřeš hlady a čím větší máš level schopnosti porozumět terénu, tím menší spotřebu potravin máš, protože hodnota jídla se automaticky zmenšuje s uchozenými kilometry), ten vizuální dojem je docela pěkný, třeba chumelí, pohybujou se lístky, ale samozřejmě, nečekej grafické hody, to snad ani v té hře není podstatné a důležité. Ještě k úkolům - rady můžeš koupit např. od hospodského, občas najdeš mrtvolu s nějakým svitkem, nebo zápisem v deníku, který ti oklikou dobře radí (je fakt radno to číst).
            • Lima
              Pro kinet1c: Agility je - dle mých zkušeností - hlavně dobrá pro obranu před fyzickými útoky, v kombinaci se speed - uhýbání (evasion) - je to skvělá kombinace.
            • Kinet1c
              Presne uzasna hra, fakt som nieco take necakal. Ale pri tomto sa mozno taky RPG fanusikovia co iba Skyrim a podobne hry, rozutekaju strachom, nebude vediet co dalej :D.
              Inak by som doplnil, ze suboje su sice zabavne, ale kus aj nefer. Napr. ked dam so svojim arcane soldierom na nejakeho nepriatela ohen, ten dmg sa mu prida az ked po utoku, kdezto sa my mnohokrat stalo, ze mne uz predtym, nez by som isiel skratka hrdina exol.
              Tak isto nemam rad tych psov co chodia raz za cas na navstevu, zneprijemnuju tvoj zivot, mozno, ale je to uplne zbytocne a skor ma to frustruje ako by to nejak vtiahlo do sveta. Vobec to tam nechyba, ale co uz no.
              Ale aj napriek, tymto dvom veciam, co na hre nie az tak ok, teda pre mna - este jedna vec sanca na uspesny zasah je tu fakt extremny, to znamena, z thiefom, do nicoho ineho prakticky ako agility ani body nedavam a aj napriek tomu ma percentualnu uspesnost na zasah smiesnu, v niektorych pripadoch nizsiu ako bojovnici, ktory agility maju o dost nizsiu. Ked som teda dobre cital, tak agility je primarna vlastnost na sancu na zasah, kdezto sila je na dmg blizsko a co unesies. Takze kus som stoho zmeteny.
              A najhnusnesie potvory su lietajuce zatial teda. Ubohe vrany a hnusne osy, tzn pri vranach este aj ok, ale ked pri stretnuti 4ch os, my zahlasi ze je to easy a potom sa 75% mojej partie nevie trafit :D, pretoze je tu nejakych 28% sanca na zasah :D tak to uz je dost zle. Nastasti mag a cleric to pre mna istily, ale aj tak.
              Stalo sa my tiez, ze my na suboj napisalo easy a ledva som prezil, mozno sice v tomto pripade zla taktika, ale aj tak, ked je nieco easy, tak to ma byt easy a nie naopak, na co my napisu troublesome, tak som zvladol v uplnej pohode. Mozno fakt taktika, netusim, ale prinajmensom cudne.
              Ale toto su vsetko len moje problemy s hrou, inym to vadit nebude prip. si toho ani len nevsimnu.
              Nenechajte sa odradit od tohto zaujimaveho skvostu RPG. Kto ma rad BG, IWD, PT, MM, Wizardry a pod hry, fakt dajte sa do toho, a akom som sa docital, hra trva viac ako 100hodin mozno viac ako 120h a to je celkom uctihodne.
  • MickeyMutant
    Často jsem uvažoval, jak to asi vypadá, když se řekne, že někomu hoří koudel u zadku. Teď jsem díky Lordům z Xulimy chytřejší. Edukativní stránka je nedílnou a všudypřítomnou součástí videoher, i když si při hraní ani neuvědomujeme, jak se stále vzděláváme a zdokonalujeme.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit