Přejít na výpis diskuzí
Steam Greenlight aneb projekty, které zaujaly
23.9.2012 | Marek Král
37 příspěvků
-
Ja bych moc chtel aby nekdo udelal pokracovani hry Jazz Jackrabbit *4*
-
-
To pujde těžko, když práva vlastní Epic a ten si jede tu svoji nekonečnou sérii.
-
-
Nechápu proč podpořit hru která tam je a je již vydána a dá se lehce koupit.Některý tam takové jsou.Pak když mně zaujme tak si jí koupím a hotovo.
-
-
Myslel jsem , že Greenlight má přesně takhle fungovat . Žádný inkubátor ale tvrdý prodejní kanál o jehož obsahu budou spolurozhodovat i uživatelé . Bohužel zatím to vypadá tak , že vám se něco líbí a my (Steam) rozhodneme . Takže poslední dobou Greenlight = nezájem .
-
Asi proto, ze az budes mit tu hru na Steamu, tak ti stoupnou dosavadni prodeje o nekolik set procent *3*
-
-
Když těch her tam v malém časovém úseku naskáče hodně tam steam sám zdarma zaruší každému reklamu?Jinak to snadno v záplavě her zapadne.Jaky je pak rozdíl mezi klasickým vyjednáním prodeje přes steam a tohle?
-
-
klasické vyjednání prodeje přes Steam je nyní možné jen pro velké publishery. Jsi-li indie/self-publisher, musíš na Greenlight.
-
-
Nemáš pravdu. Indie vývojáři pořád mohou jít na Steam přes klasický kvalifikační proces.
-
Jseš si tímhle úplně jistej? Už jsem to párkrát zaslechl, ale nevím o to, že by to tvrdil někdo z Valve či informovanejch vývojářů. Mně spíš greenlight připadá jako alternativa ke klasickýmu systému, ne jeho náhrada.
-
-
-
-
tak si představ, že jsi strávil 3 roky vývojem hry a možná to pochopíš.
-
protože takhle se může dostat na Steam. to znamená že bude víc na očích. to znamená další prodeje. to znamená větší zisk a dá se říct reklama. aby hra byla úspěšná, musí se dostat do povědomí lidí. je hezký, že se dá některá hra koupit na stránkách autora té hry, ale jeden den akce na steamu takové hře může zajistit prodeje, které by na těch svých stránkách získávala půl roku...
-
-
Je pro to firmu levnější dát to takto než normálně vyjednat prodej na steamu?
Takt to je takové jako byl steam byla spása kam se jinak nedá dostat a když se tam dostaneš tak to je prostě to nej.To již raději GOG kde to je bez DRM. -
-
Co znamená „normálně vyjednat prodej na Steamu“? Většina nezávislých vývojářů by ti asi neřekla, že dostat se na Steam je brnkačka.
-
-
Tak jestli steam ze zásady pouští pouze hry na kterých si namastí kapsu tak pak to je jasné.
Zase dát tuhle službu a vydávat jak to podporuje malé studia je komické když normální cesta je pro ně zapovězena. -
-
proč mluvíš o něčem, o čem nemáš zjevně ani páru a ještě vytváříš takové teorie? každý může jít na steam. samozřejmě to ale musí dle jejich podmínek schválit. na stejném principu funguje appstore, taky nevezmou vše, co jim kdo dá. to neznamená, že mají všichni zavřené dveře. prostě je možné se tam dostat. steam si taky musí držet nějakou úroveň, těžko tam bude dávat projekty, které odpovídají kvalitou freewarovým hrám. steam se ale nebrání nezávislým titulům.
gog je pak samozřejmě další možnost distribuce, která hru dostane zase do další množiny lidí. v zájmu vývojáře je tedy mít hru ideálně všude, protože ji pak lidé snadněji najdou.
představ si tyhle známe digitální distributory jako velkej obchoďák. lidi tam nakupují, protože se tam naučí nakupovat, mají tam skoro všechno a je to pěkně na jednom místě. proto jakýkoli obchodník i rád zaplatí za to, aby bylo jeho zboží v regálu v takovém obchodě...
-
-
-
-
-
-
tak za sebe sem vecpu
Project Giana:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=92852223
Fly'n:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=92925091 -
-
Pěkné ale tak trochu na jedno brdo ... Giana vzpadá alespoň nadějně , Fly´n ode mne zelenou nedostane .
-
-
tak jasný, každýmu se líbí něco jinýho, já dal například polovině her v tomhle článku palec dolů :)
-
-
-
Jinak bych ještě doplnil k Interstellar Marines, že ta hra zatím není v podstatě nic jinýho než ambiciozní koncept. Většina těch zajímavějších záběrů pochází z asi čtyři roky starýho dema jedoucího ještě na UE3 a vyráběnýho větším týmem. Firma pak zkrachovala, projekt se restartoval na Unity jen s pár lidma a zatím se pořád potácí na úrovni malých technologických prototypů (ty browserový ukázky na jejich webu).
Z tý hlavní hry není hotový vůbec nic, navíc nedávno přišli o hlavního investora, takže jsou to teď jen dva kluci bez prachů na jakejkoli serioznější vývoj. Prej chystaj nějakej kickstarter, ale osobně moc nechápu, že hru v týhle fázi dávali na greenlight. I kdyby se jim to podařilo někdy dodělat, tak to jen těžko bude taková pecka, jakou slibujou. -
-
Valve chce na Greenlight i prototyp hry, neni určen primárně pro dokončené hry. Taky tam budu dávat mód, kterej bude ještě asi dva roky ve vývoji a doufám, že dostanu feedback...
-
-
To by ovšem pak chtělo novou funkci greenlightu, která by umožnila hodit si hru na nějakou vedlejší kolej, do kolonky "nerozhodnuto, sledovat updaty". Momentálně je to udělaný tak, že před tebe greenlight postaví hru, a ty můžeš rozhodnout, zda by sis ji koupil nebo ne. Dokud tak neuděláš, máš ji zaseklou ve frontě. Takový rozhodování ovšem vyžaduje, aby bylo co posuzovat.
Koncept může člověk posuzovat těžko, protože ambiciózních nápadů má každej plnej valník. Klidně by se pak mohlo stát, že se na steam dostane nějakej totální brak, protože všichni hlasovali pro pěknej koncept a v průběhu vývoje se ukázalo, že autoři takovou hru prostě nejsou schopni udělat. -
No designově mi na dnešním videoherním trhu ambicióznější 3D akce docela chybí .
Master Chief se utápí v déčkovém universu a Resistance neví sama co se sebou , navíc obě serie jsou profláknuté konzolovky , takže na PC je to s nedomrlýma Crysis 3 a Far Cry 3 docela díra v trhu .
Feedback ve smyslu , jo tohle chceme určitě dostanou .... ovšem neokoukané nápady vývoj nezaplatí a sponzorovat jen zbytky týmu nikam taky nepovede .. -
-
Greenlight neni o sponzorování, neni to kickstarter. Smysl je trochu něco jinýho, rozhodně ale ne o získávání financí na vývoj.
-
-
-
-
Mně přijde hodně zajímavý Starship Corporation, něco jako mnohem komplexnější FTL, kde si můžete stavět vlastní lodě:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=95094343
Pak Age of Decadence, vynikající RPG (k ozkoušení je celkem rozsáhlý demo):
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=93102452
A ještě jsem hodně zvědavej na Cradle:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=94530345 -
-
Starship Corporation jsem backnul na IndieGogo, pokud vyjde vše, jak autor slibuje, tak to bude super.
Age of Decadence se mi taky hrozně líbí, ale už to dělají celkem dlouho, jsem zvědavý, jestli to vůbec bude někdy hotový :) -
Wow. To Starship Corp. vypadá fantasticky. *8*
-
-
Hned ta první mě zaujala:) A ty další jenom přidávali úsměv na tváři:) Radostný, nikoliv škodolibý.
-
Routine *5*
-
Mojím favoritom je štýlová záležitosť Contrast
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=92921128 -
Úžasně vypadá Dream. To bylo to jediný co jsem zatim liknul.
-
"Tento titul by se znalým hráčům dal popsat jako VVVVVV zkřížené se Super Meat Boyem a Limbem..."
Prese vystizeno, uplne v tom ten mix tech 3 her vidim :D Hned jsem pro ni sel hlasovat...