Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • (Wargame RD veteran (3500+ hodin), topRanking: 6 ) Ahojte, mal som moznost ucastnit sa nielen Open, ale aj Closed Bety SteelDivision. Z mojich dojmov pri porovnani s WG:RD :
    + herna mechanika je v mnohom skutocny krok vpred. Boje tankov a pechoty su este zaujimavejsie a vyzeraju realistickejsie.
    + mnozstvom life-quality vylepseni a drobnosti ktore v RD chybali.
    + krasne mapy a paradne zvladnuta vizualna stranka hry.
    + dinamicka frontova linia, bojuje sa este viac o takticky dolezite body na mape ktore si mozu hraci zvolit rozne v zavislosti na jeho divizii a su menej diktovane rozlozenim klucovych sektorov.
    - na prvy pohlad znacne nizsia varianilita pri vystavbe battlegroup/balicka. (Cena asi za vysoku autenticitu)
    - celkovo rigidnejsi system s fazami ktory vymedzuje dostupnost jednotiek pocas boja a tym aj zmensuje mnozstvo dostupných a vhodných strategii.
    Na zaver: SteelDivision mi prijde ako skutocne velmi dobra hra, s inovativnim gameplayom, zachovavajuca si tvar Wargame a však s vyladenimi nedostatkami ale na ukor menšej celkovej hlbky a zatial aj rozsiahlosti. Prezentuje vsak aj niektore zlozitejsie a hlbsie mechaniky ako Wargame a mozno aj preto je dobre, ze Eugen Systems sa na zaciatok rozhodli pre temu 2nd WW ktoru je jednoduchsie simulovat nez konflikt modernych armad.
  • Dokud neuvidím pořádný gameplay a nepřečtu si pár recenzí, tak to pro mě bude jen nadějná hra...
    • Gameplayů existuje na YouTube kanálu Paradox Interactiv hned několik.
      • Já si rád počkám na gameplaye vydané hry... Už jsem několikrát zažil, že gameplay vývojářů neodpovídal stavu a kvalitě vydané hry..
  • No nevím jak u vás, ale po shlédnutí gameplay videí, které jsou přímo na fóru hry moje naděje a nadšení které jsem měl po oznámení hry opadají... Neviděl jsem tam ani jednou např. statické usazení protitankového děla, které by krylo nějakou výseč krajiny, která je pro něj viditelná a tam odstřelilo tank.. Všechny ty hry (a to to hráli členové vývojového studia) byly stylu naženu všechny jednotky random stylem co nejrychleji do města nebo vesnice a je jedno jestli to je tank, dělo, pěchota nebo jeep a oni tam pak nějak kempujou, čekaj až dojede nepřítel a pak se začne něco dít. Žádná kontrola jednotek individuálně. Takže tank ve městě stojí třeba zády k frontě a nebo se točí a mířit do prostoru kam by měl začne až když se tam objeví nepřítel... Nebo využití pomocné kružnice dohledu jednotek (znázorňuje kam je z daného bodu vidět do okolí 360°) - Jak je možné, že prostor, za jedním stromem je vyšrafován jako místo, kam přes něj z daného bodu vidět není a za stejným stromem o kousek vedle je vše naprosto viditelné? Podle čeho se má pak hráč orientovat, jestli jeho jednotka z místa kam určí, uvidí nebo neuvidí na důležitou část mapy? Pokaždé používat tu kružnici na každou jednotku? Co to má být? Střídavě průhledné nebo neprůhledné objekty, které vypadají stejně? Ufff.... Prosím vyveďte mě někdo ze skepse, ať zase můžu doufat, že to konečně bude po dlouhé době pořádná WW2 strategie!
    • viz wargame tohle je trochu jiná hra než klasické strategie. Mapy jsou daleko větší a z jednoho konce na druhý to trvá dlouho pokud nepoužíváš silnice, o ty se dost často bojuje. Zatím jsem viděl několik videí z hraní a je to přesný wargame jen ve WW2, akorát ti lidi dost často netuší co mají dělat a je děs to sledovat co tam vyvádějí. Já osobně hraju wargame dost často na nejmenší rychlost, případně i pauzuji (takový hybrid tahovky/real time). Stíhat rozkazovat x jednotkám smysluplně a ještě na velkém území je pro člověk šílené. AI to neřeší a stíhá tahat panďulákama všude naráz. Což se pak odráží v těchto šílených videích, kde ten člověk nestíhá a rozhodně nemá povědomí co se kde děje a nedokáže na situace reagovat, ale zase kdyby to hrál pomalu, tak to bude mít několik hodin a nikdo na to koukat nebude... zase bych se toho nebál. To, jak to lidé hrají je jedna věc, jak se to dá hrát je jiná... zkus Wargame a uvidíš sám. Největší změna je asi jiný způsob kontroly území (fronta vs velitelská jednotka v určitém sektoru)
    • presne. vyvíjet válečnou hru, první co udelám je že budu konzultovat s nejakými dustojníky. podobne jako když vávra dela kingdom come, konzultuje s odborníky na historii a šerm (a taky si to šel sám osobne vyzkoušet).
    • XorxoxTalarius
      No to bude tim ze vsichni clenove studia to hraji jako ponocni a nechat to hrat cleny QA zase nechcou :D
  • Tady je zase odborníků na válku a válečnou techniku. Přitom si většina hraje hry, nebo s tím svým... v kalhotách. Najděte si holku a pořádnej koníček *2*
  • Wargame me zklamal jedine tim, ze technika si v klidku jezdila skrze lesy a pechota zakopana ve meste by nemela vychcipat po par granatech artilerie + mela byt vyssi ucinnost proti technice. Jinak je u mne ale wargame mezi tim nejlepsim, co jsem hral.
    • Na Wargame mam nahrano pres sto hodin a to, co pises, neni pravda. Pechota ve mestech rozhodne neumira po par granatech artilerie, naopak je treba soucinnosti mnoha typu jednotek, aby jsi pechotu z vyhodne pozice dostal. Co se tyce efektivity proti vozidlum, je treba vyuzivat dedikovane pechotni jednotky s protitankovymi ATGM raketomety.
  • Lide, prosim Vas. To jste tak hloupi, ze skocite na spek Bobovi? Jinak Bobe, tohle se ti povedlo.
    • 8 let v Legii, 20 potvrzených zabití. *7*
      • A teď tu o sedmi trpaslících.
  • Nevím, nehrál jsem, ale kdy už vydají hru, která má lepší fyziku než Company of Heroes? Krajina vypadá krásně.
    • Nevydaj, COH je fenomén. Jediná hra která překoná coh a coh 2 bude pouze coh 3 :)
    • je to tak, na COH / COH2 nic nemá *14*
    • Company of H. ma nejakou fyziku? Hral jsem jak jednicku tak i dvojku a rizene strely tam litaly furt :D
      • ty to tak víš..
  • jak už jsem psal minule, je to krok zpátky. myslím že taktika ve vedení války se dneska zmenila, už jen když si vezmeme dostrel tanku 2. sv. války (1 km) oproti 8 km dneska (približne). Z toho duvodu je vedení války dneska mnohem strategičtejší (a tím pádem vhodnejší pro hru) než hurá system z 2. sv. Na druhou stranu chápu že pro mrnavé mapy ktere by moderní tank (nemluve o delostrelectvu) prostrelil cele, je vhodnejší zasazení do minulosti.
    • jamar28
      Méně filmů, více odborné a populárně naučné literatury.
    • XorxoxTalarius
      K cemu ti bude dostrel treba 50 km, kdyz nepritele neuvidis a kdyz uvidis, tak netrefis.
      • nechápu proč bych ho nevidel, pošlu tam drona nebo se kouknu pres satelit
        • XorxoxTalarius
          Protoze v moderni valce muzes na satelit zapomenout, najdi si nejakou studii, satelity pujdou dolu jako prvni. A dronem k nepriteli nedoletis, obvzlast ne tech 48 kilometru.
          • nemusím drona vyslat z pozice kde je delostrelectvo, ale muže ho poslat nejaka jednotka ktera je par kilometru nedaleko cíle. moderní drony dokážou za hodinu letu pokrýt díky radaru 37 000km².
    • Nejak nechapu proc by to mel bejt problem? Jako ze 2. sv. nebyla dost strategicka pro strategii protoze nemely tanky a houfnice takovej dostrel? WTF?
      • nepíšu že je to problém jen že je to krok zpátky a hra z dneška by byla lepší
        • Hra ze dneska by lepsi nebyla. Ja myslim ze wargame z druhy svetovy je skvelej napad. Jeste radsi bych videl ale prvovalecnej.
          • Ten by na ten jejich system sedl jak svina. Na druhou je tam strasne malo jednotek :(
            • Nebyl zamer to proste trochu zjednodusit?
    • 76,2 mm kanón vz. 42 (ZIS-3) dostřel:13,5km - rok 1942
      kanón vzor 42 (M-42) 45mm dostřel 6,5km - rok 1942
      122 mm houfnice M-30 - dostřel 12km - rok 1938
      neřízená rakety Kaťuša - dostřel od 3km do 12km
      V-2 balistická raketa - dolet 300km rok 1944
      tank IS-2 kanon 122mm vycházející z kanonu z roku 1931 - dostřel 15km

      ne ve druhé světové se bojovalo i na dlouhé vzdálenosti
      • Spousta děl, hlavně námořních měla dostřel i mnohem větší, ale problém je se na takovou vzdálenost trefit. A i když se trefíš, tak potřebuješ aby ta střela měla dostatečnou energii a to při střelbě na tank je o dost míň než max. dostřel.
        • tsk je jasny že se uvadí maximální účinný dostrel
          • no zrovna hned ten první 76,2 mm kanón vz. 42 (ZIS-3) dostřel:13,5km nesedí. Tabulka tady https://en.wikipedia.org/wiki/76_mm_divisional_gun_M1942_(ZiS-3) je jen do 2km a i tak je pokles průraznosti o polovinu. Tipnul bych si, že v reálu na delší vzdálenost žádný tank ani nepoškodili.
            • Vlastnosti děla a munice jsou jedna věc, ale dalším faktorem je posádka a optika/zaměřovače. Posádka musí cíl vidět a být schopna ho učinně zasáhnout. Což pokud se bavíme o vzálenostech v km není vždy jen tak. Navíc i krajina je limitující faktor, kdy vám maximlání hodnoty dostřelů (pokud se bavíme o střelbě vedené přímo) taky moc neřeknou pro porovnání techniky. Rozsáhlé pláně nebo pouště umožňují boj na dlouho vzdálenost, ale jakmile narazíte na členitější terén (Normandie), bude váš maximální dostřel daleko za hranicí přímé viditelnosti.
      • moderní houfnice houfnice M777ER dostrel 48 km.
        Taky ti z vikipedie dokážu stáhnout nejaké random čísla. To nic nemení na pointe že dneska je dostrel mnohem vetší a bojuje se jinak. Už jen proto že existují drony, satelity, pruzkumní letadla, elektronika a da se líp zamerovat na velkou vzdálenost.
        • nedělej ze sebe hlupáka a přečti si, co jsi napsal : "myslím že taktika ve vedení války se dneska zmenila, už jen když si vezmeme dostrel tanku 2. sv. války (1 km) oproti 8 km dneska (približne)." :-D
          • takže ty myslíš že dostrel neovlyvnil taktiku? podle mne jo, a hodne
            • Taktiku ovlivnilo hlavně přesnost navádění střel na cíle. Zase na druhou stranu válka se vyhraje pouze při boji z blízka a tam se taktika nezměnila. K čemu je bombardování cílů v Sýrii když tam stejně vojáci a technika musí dojet a vyčistit oblast z blízka.
  • gutt

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit