Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • boze muj, uz zase
    • Jack1947
      žilka?
  • Mary Ann Bucklesová...opravdu se tak jmenuje ?
    • http://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Ann_Buckles
  • Spades
    To by mě zajímalo, kde jsou ty kurzy na VUT.
    Ano, máme počítačovou grafiku, ale tam ti nikdo neřekne jak dělat správně level design, nebo jak udělat RTS, FPS, RPG.
    • Grafika nerovna se hry (uz jsem to tu psal). Ono jestli to nebude tim, ze vysoka skola ti da zazemi. Jestli se tam neco naucis nebo ne, to je na tobe (ja se na UPGM jednoduchy hry delat naucil). Staci chtit - jestli se absolvent neco naucil nebo jenom "prolejzal" ukaze vzdycky az trh prace *4*
    • Draken69CZ
      Jak se říká " Kdo umí ten to dělá, kdo neumí ten to učí"
  • Hlavně ať nezačnou vyučovat videoherní marketing. Zkráceně by se přednáška jmenovala Ubi.
    • Draken69CZ
      Utajit
      Blbé
      Informace
  • S cim prijdou priste, skola pro herni "novinare", kde se bude vyucovat google translate, neogaf a jak snist co nejvic chlebicku na PR akci?
    • ne, škola pro všeznalé komentátory, kde se bude učit držkování, nesnášenlivost a uvolňování latentní agrese :-*
      • Draken69CZ
        14-ti denní kurz na games.cz a máš diplom *3*
  • to vypada ze by kazdej studoval hry .... kluci i tam budou ukoly a tlaceni na individualni projekty ... nouma keca a kdo chtel uz ma prihlasku podanou ... ze jo ...
  • na tieto skoly sa budu hlasit zvacsa ludia co vedia o hrach len jedine ... hrat ich. Poznam mnoho hracov (aj ti co si hovoria master race) a ich vedomosti z IT su naozaj plytke. Maju nejake zakladne vedomosti ale nic konkretne do hlbky. Sediet vela za PC z Vas odbornika neurobi (aj ked si to mnoho hracov mysli) ak jedine co pri nom robite je download, copy&paste crack and play. Ak v sebe necitite codera, nemate talent na grafiku ale hudbu a mnohe dalsie pozicie v game developingu tak radsej si najdite nieco ine. Na druhej strane ak vo vas nieco je, tak nejaku poloamatersku, novozalozenu skolu co sa sama hlada vobec nepotrebujete.
  • Jack1947
    Škoda jen že na vyšších odborních školách se řeší všelijaké jiné blbosti ale hry se tam rozhodně nerozebírají. Škoda.
    • Cosi
      Prej na VOŠkách. A učit něco smysluplného. Ten byl dobrej Jacku. VOŠky si hrají na vysoké školy s učivem střední. Jak bys po nich mohl chtít aby byly progresivní ve směr výuky her? Nebo čehokoilv? *1*
      • Jack1947
        Proč ne? to že si hrajou na vysokou ještě neznamená že by tam nemohli se zabývat hrami, je tam plno nudnejch předmětů a takhle by to bylo zábavnější...
      • Kozy
        Haha. NE.
    • Ale džeku, tebe stejně čeká ještě střední škola tak zase tak moc nespěchej :D
      • Jack1947
        Ty jo, já snad to ofotím a dám to sem... tohle už není možný. *7*
      • Thorar
        jeho čeká tak maximálně dvouletej učňák.
        • Jestli mě něco fakt vysírá, tak to jsou lidi, co považujou učňáky za nějakej ústav pro odpad společnosti a smějou se řemeslníkům, co tvrdě makaj', aby ostatním správně tekl hajzl, zatímco si páni absolventi pijou v kanclu svoje kafe ze starbucks v hip kelímku.

          A většinou to jsou ty lidi, co dělaj gympl, začnou chodit na random vejšku, aby měli titul a mohli jít dělat dobře placenou práci, co budou nesnášet.

          Oproti tomu jsem celkem jistej tim, že většinu truhlářů/elektrikářů (...) celkem baví to, co dělaj'.
          • Thorar
            Asi nevíš co je dvouletej učňák :-) to je opravdu odpad, ne jako normální učňák *3*
          • Jack1947
            Dit jo, kamarád třeba dělal učnák a ted dělá v letově a rozhodně ty prachy marný nejsou. Prostě manuální práce je tvrdší a drsnější ale o to více placená. Já dělat manuálně nemůžu. Např.

            Samozřejmě 3letý lo..
  • Minimálně ČVUT a UHK oboje nabízí celkem intenzivní kurzy počítačové grafiky. Po jejich absolvování na magisterské úrovni dokážete vyrobit ledacos. Pravda, nezabývají se návrhem grafiky ani her. Na ČVUT dokonce vznikla výborná knížka "Počítačová grafika", která je odrazovým můstkem a poskytuje zevrbuný přehled algoritmů používanách ve hrách a to kupodivu nejen grafických.

    Svým příspěvkem chci říci, že oborů, kde učí absolventy vyrábět herní enginy je v ČR hodně. A kurzy jsou velmi kvalitní.
    • Existují i neprezenční kurzy? Přeci jde jen o tvorbu na počítačích a internetem lze přenést snad vše. Rád bych se již delší dobu zapsal na cokoliv podobného, ale všude je vyžadována pravidlená přítomnost na lekcích. Rád bych se mýlil... *13*
      • Tilwaen
        Na FI MU jsou až na výjimky přednášky nepovinné, převážně to ale neplatí pro cvičení. V prakticky orientovaných předmětech je výstupem kurzu často buďto několik menších projektů, nebo jeden velký, odevzdávaný v iteracích. Nic bys nedal za to zkusit napsat vyučujícímu, zda by Ti odpustil povinnou účast na cvičeních, kdybys vypracovával iterace jako všichni ostatní + udělal třeba nějakou bonusovou dle jeho zadání. Třeba bys měl štěstí a zohlednil by fakt, že nestuduješ prezenčně. Praktické zkušenosti s tím ale nemám a pokud vím, informatika se standardně dálkově na FI MU vůbec nevyučuje.
      • V knižní podobě existuje také hodně zdrojů. Samozřejmě je to časově náročnější než orientace v oboru s lektorem. Člověk si toho musí trochu více "spatlat" dohromady, ale dá se to. OpenGL/DirectX knih je hodně. Mathematics for 3D Game programming, OpenGL Shading Lagnuage Cookbook....Algoritmy jsou samozřejmě přenositelné, liší mnohdy jen zápisem v různých jazycích.
      • Keyz
        http://ocw.mit.edu/index.htm, http://oedb.org/ https://www.khanacademy.org/, https://www.udacity.com/, https://www.coursera.org/course/datascitoolbox, https://www.futurelearn.com/, http://alison.com/, http://www.gcflearnfree.org/, http://academicearth.org/,

        Je toho hodně. Mrkni na velké světové technické univerzity. Často mají online kurzy zdarma anebo dokonce i za poplatek a pak dostaneš certifikát když to uděláš. To je již regulérní studium, kdy do určitého času musíš splnit požadavky apod.
    • Grafika nerovna se engine. Engine nerovna se hra. Zni to krasne, ale hry jsou o vic vecech nez jenom o polygnech, grafu sceny a post processingu. Nechci odrazovat nikoho, kdo se tomu chce venovat, ale trh je presycenej a prorazit s necim novym chce vic nez jenom umet grafiku... (Par jednodussich her mam za sebou - vzdelani: grafika a multimedia, FIT VUT).
      Kazdpadne jsem rad, ze sou u nas lidi, co se snazi game industry popularizovat a dostat z pozice, kdy se porad na hrace ukazuje prstem. Drzim palce borcum z Masarny!
      • Ano, hry nejsou jen grafika. Ale základ opravdu tvoří grafické algoritmy, kolize, umění napsat herní smyčku a poradit si s vstupem/výstupem a pár dalších věcí. Toto vše tyto předměty nabízí, dle osobních zkušeností. A z toho se dá postavit technický základ lecčehos.
    • Paulcz
      Už se těším na Karla Zemana počítačové grafiky :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit