Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Vypadá to jak datadisk k Minecraftu. *15*
  • jeanczarny
    Trochu mi to připomíná 10 second war, kterou jsem kdysi hrával http://tensecondwar.wordpress.com/
  • Nechapem ako takej spatnej blbosti mozete dat hodnotenie 8 , trosku wake up :)
  • Dlouho jsem neviděl takhle vymazlenej trailer
  • To má tak pěknou grafiku, že bych ani nepoznal za jakou postavu hraju.
  • Ultra freneticka akce na druhou a automatova estetika na steroidech. SUPER! Zaradim do herniho jizdniho radu, jak jen bude cas.

    Snad (vysoce pravdepodobne*) zabavi zase docela jinym zpusobem nez ostatni pixelartovy klenoty soudobi renesance tyhle estetiky. Jsou to porad kosticky, ale pokazdy zcela unikatni herni zazitky viz. — Sword & Sorcery, Hotline Miamy, Niddhogg, Proteus, Papers Please...

    A z tech co snad jeste nevysly mam v hledacku jeste Below a Hyper Light Drifter. Mlask!
  • BoB.2
    Nějak se to kostičkuje asi špatnej CRACK jako u Sims4.
  • Část retro kontroverze podle mě leží v tom, že se na estetiku retro her nahlíží primárně jako na technologickou zastaralost, místo toho, aby se na ni prostě a jednoduše nahlíželo jako na určitou kombinaci tvarů a barev s vyšší mírou abstrakce. Pro mě osobně to tak je.

    Je nesporným statistickým faktem, že abstrakce v umění nepatří mezi jeho nejoblíbenější a nejpopulárnější vlastnosti. Většina lidí, většinou zaměřených na prosté řemeslné kvality děl, se uchyluje k hodnocení na základě srovnání s reálným světem, případně požadují od děl wow efekty a explicitu. Jedná se podle mě převážně o lidi se standardnějšími emocionálními zkušenostmi, či exaktně zaměřené jedince.

    Děkuji Vám za pozornost.

    Mgr. Kritik
    • Jediny dovod preco je retro look v dnesnej dobe pouzivany je cisto za cielom privodit hracovy nostalgiu. Je to umely sposob navodit pocit old school. Lenze vsetky one legendy na ktore dnes tak radi spominame boli vo svojom case technologicky na vrcholu.

      NES grafika bola skvela tak ako aj SNES pretoze nic lepsie nebolo, de fakto bolo horsie - hlavne u slabsich, na trhu predavanych bez-znackovych konzol. Neskor hry ako BG1,2 taktiez predstavovali technologicky AV vrchol, pamatam ako mi na pentium 200mhz dost posekavali a hodne tahali z disku. To same prvy Commandos, Doom, Duke3D, Hexen 2 atd.. vsetky skvele hry na ktore dnes spominam boli v case ich vydania masterpieces po oboch hratelnej A technologicky visualnej stranke.

      Toto je dovod preco sa ziadne dnesne 320x240 retro NIKDY nestane takou legendou, mozno to bude i fajn hra ale dlhodobo spominanou sa proste nestane. Tou sa moze stat len taka hra ktora je na dnes dostatocne technologicky vyspela A ma i onu hratelnot a hlavne: originalne napady, completne novy svet atd.

      Tu nejde ani tak o 2D vs 3D ako skor o rozlisenie. A to nema nic s umenim, proste robit dnes zamerne VGA hry pre dnesne monitory(TV) je cista retardacia.
      • janchor
        Díky za ukázkovej příklad exaktnosti, o který přednášel Mgr. Vzdělaný.

        Těžko můžeš přivodit nostalgii někomu, kdo danou éru neprožil. Přesto mají pixel art & spol. odbyt nejenom u starších hráčskejch ročníků - nabízejí estetiku, která je platná nezávisle na otázkách technologický vyspělosti. Jakkoli zrovna tobě nic neříká.

        A pokud sháníš legendy, zeptej se hráčů Super Meat Boye, Spelunky, Hotline Miami, Minecraftu, Terrarie, Papers, Please..
        • Ale ja danu eru prezil. Od 8bit NES a DOS hier. A hry ktore si vymenoval su rozhodne skvele ale urcite nie zas az take legendy. Minecraft netrpi nizkym rozlisenim. Kazdopadne, prejdi najskor Gargoyle`s Quest 2 z NES a potom sa mozme bavit o legendach.
        • Mgr. Kritik, prosím. Vzdělaný je mé křestní jméno.

          Děkuji Vám.

          Mgr. Kritik

          PS:

          Vyřiďte, prosím, co nejsrdečnější pozdravy panu otci. Kdysi mi s dalšími kolegy pomáhal s odbornou publikací o estetice vesmíru z pohledu umělecké kritiky. Krásné vzpomínky.
      • Nemohu s Vámi, elite, souhlasit. I nízké rozlišení je přece jen určitá forma vizuálu, která může mít pro někoho svou osobitou kvalitu (již zmiňovaný pointismus). Hodně lidí má v dnešní době HD digitálních fotoaparátů rádo staré fotky z nedokonalých fotoaparátů a to nejlépe ještě s nějakým kazem na samotném negativu navrch, který tomu dodává "šmrnc", které tito lidé vyhledávají a oceňují. Má to pro ně nějakou konkrétní/abstraktní emotivní kvalitu, kterou u sterilních moderních zařízení nenaleznou. To samé platí pro vyznavače starých desek, kteří milují praskání a šum. Hudba tím dostává, řekněme, záhadnější, vzdálený nádech, což je přesně opak toho, co dnešní mainstreamová produkce nabízí (křišťálově čistý zvuk v brilantní kvalitě s dokonalým potlačením šumu). A není pravdou, že by se to týkalo jen nostalgiků. Výsledkem takových "poškozených" děl totiž nemusí být nutně jen vzpomínka na dávná léta. Takto "poškozené" dílo může přenášet mnohem univerzálnější emoce, protože "poškození" a nekonkrétnost a tajemnost se vyskytuje všude v přírodě kolem nás. Je s tím tedy v kontaktu každý jedinec, již od narození, bez ohledu na generaci, do které patří.
        Já, osobně, vyhledávám 2D hry s nízkým rozlišením proto, protože díky tomu je vizuál mnohonásobně abstraktnější a "magičtější". Musím si hodně detailů podvědomě domýšlet a to mě vtahuje do světa, který hra nabízí.

        Z vašeho příspěvku jsem nabyl dojmu, že je Vaše přesvědčení o nekvalitě vizuálu retro her tak silné a objektivně posouditelné, že automaticky předpokládáte, že to tak přeci musí mít každý. Opak je ale pravdou. Já a mnozí podobně smýšlející a esteticky cítící lidé úmyslně vyhledávají "retro-look" těchto her a zcela nepokrytecky a upřímně si takový vizuál užívají. Ačkoliv se to mnohým zdá neuvěřitelné/nepochopitelné, "nám" se to opravdu, ale opravdu líbí. A žádnou pózu ani módní vlnu zatím nikdo hledat nemusí. Ostatně, pointismus je již velice starý umělecký směr, který na lidi působí dodnes a pixel art k němu má v podstatě blízko. Pokud pointismus neztratil své kouzlo (a já v době založení pointismu opravdu nežil) po tolika generacích, pak proč by musel ztratit kouzlo pixel art?

        Vždy to bude jen o individuálních emocionálních zkušenostech jednotlivce, jeho, řekněme backgroundu výrůstání a výchovy a působení okolního prostředí. Věřím, že by se na toto téma (a téma vkusu obecně) dala udělat rozsáhlá neurologicko-psychologicko-psychiatrická práce, která by vliv různých kompozic tvarů a barev na mozek a člověka rozebrala.

        Děkuji Vám za diskuzi.

        Mgr. Kritik
        • Pixel art a rozlisenie nie je to same. To o com hovorite je styl akym je hra zobrazena. Dobry priklad je Minecraft. Je to 3D hra s vysokym moznym rozlisenim ktora sa ale sklada z blokov(kvadrov), cize pravouhlych objektov. To je pixel art, alebo vlastny vyzualny styl. Samotna hra kludne pobezi na 1080p ale objekty a svet budu posobit vlastnym kubistickym stylom. Rozdiel potom je ze(a toto je to dolezite) one hrany a kvadre su ostre a hladke, vizualne nijak umelo nedegradovane a predsa s onym stylom ako bol zamer vytvorit. To je ten rozdiel, medzi sposobom akym je hra vykreslena a prostym lacinym znizenim rozlisenia.

          Dovod preco sa radi vratime ku starym fotkam je opat nostalgia. A tu je opat to dolezite co som spominal pred tym u hier: tie fotky ked boli robene v onej dobe boli opat - na vrcholu technologie! Nerobili ste zamerne zle vypadajuce fotky, robili ste najlepsie mozne fotky ktore ste v tej dobe mohli financne dostupne spravit.

          To same pri hudbe, v prvom rade farba zvuku dost zalezi na DA prevodniku, zosilovacom stupni a samozrejme na koncovych speakroch, tam sa rozhodne ci bude vysledny zvuj prilis umely alebo viac zivy, ci a jak cisto posobi atd. Aj koli tomu si mnohi fajnsmekri modifikuju zvukove karty a kupuju specificke znacky a typy DA prevodnikov. Kazdopadne pokial ide o kazetove alebo gramofonove nahravky, opat plati to same co pred tym: v dobe ich vynajdenia to boli najnovsie technologie na spici.

          Z vyzsie uvedeneho vyplyva jedno:
          Cas si vytvori svoj styl, kvalitu a spravnu nostalgiu, tu si umelo nevytvorite jej zamernym potlacanim a fake imitaciou. Hry s low rez ktore sa vytvoria dnes nemaju rovnakeho ducha ako stare hry z tej doby. Ak sa aspon trochu vyznate v umeni tak dobre viete ze umelo vytvorit obraz dnes, ktory posobi "staro" neni to same ako stary obraz, je to fake. Pretoze o tom to je, to je to co VGA rozlisenie hram robi. Vlastny art style s tym nema nic, to je sposob akym bol projekt namalovany/zobrazeny(viz. minecraft komentar) a to akym sposobom bol vykresleny(u hier).

          Nakoniec, ak si dnes vytvorite fotku do albumu ktoru si umelo znekvalitnite za ucelom vytvorenia onoho dojmu a o 20-30 rokov si ju opat pozrete, takmer vam garantujem ze ten dojem tam nebude, pretoze ho nevytvoril cas ale ste si ho sam zamerne - a to je velky rozdiel.
          • GlaDOS
            Minecraft je špatný příklad, protože nemá s pixel artem nic společného. Pixel art vůbec není uměle degradovaný. Sprity jsou naopak kresleny tak, aby v nízkém rozlišení co nejlépe čitelné. Grafik má absolutní kontrolu na úrovni pixelů. Proto nemůžeš pixel artem nazývat jakýkoliv zmenšený obrázek.

            S tou nostalgií nesouhlasím. Samozřejmě je tu určitá skupina hráčů, která hraje určité hry kvůli nostalgii. Ale rozhodně se nejedná o drtivou většinu. Podívej se na Instagram. Fotky jsou malé a ještě je překryješ filtry, které obraz degradují. Přesto je to populární služba i mezi mladou generací, která nezažila analogové fotoaparáty.
          • Nesouhlasím s Vámi.
            Argument o nostalgii jsem Vám, myslím, již dostatečně zpochybnil a z mého pohledu i vyvrátil. Nebudu se tedy opakovat a odkáži Vás na opakované přečtení si mé předchozí reakce na Váš příspěvek.
            Váš argument o technologické kvalitě v době vzniku starých fotek a nahrávek také neobstojí. V 60. letech fotily konzumentské fotoaparáty často v mnohem horší kvalitě, než některé fotoaparáty před začátkem druhé světové války. U nahrávek je zase "horší" kvalita (vhodnější je termín "nižší věrnost", neboli lo-fi) ceněna i dnes mezi mladou generací, která éru gramofonů nezažila. Jen se samozřejmě nejedná o mainstream, ale o lidi se specifickým vkusem a specifickými emocionálními zkušenostmi, které většinový člověk nezažil.
            Musíte si uvědomit, že bez ohledu na použité technologie a výsledné rozlišení to jediné co nakonec hraje roli je finální kompozice barev a tvarů. O nic jiného než barvy a tvary nejde. Je tedy úplně jedno, jak technologicky zaostalé/pokročilé dílo je. Ve výsledku se jedná jen o určité množství určitých prvků stimulujících naše smyslové receptory. To je všechno.

            Někdy se prostě musíte smířit s tím, že nad některými věcmi nemůžete mít kontrolu - tedy nad individuálním vkusem, vycházejícího ze složitých neurologických jevů. To prostě neovlivníte a neoddiskutujete ani kdybyste se chtěl takzvaně "rozkrájet". Jsou to věci v našem nevědomí. A nevědomí, jak název sám napovídá, nelze mít (alespoň podle současných poznatků) pod vědomou kontrolou. Jsou to automatické jevy související s evolucí, genetikou a zkušenostmi. Někdo má nevědomí takové a jiný zase makové. Je mi líto.

            Děkuji Vám.

            Mgr. Kritik
            • V pohode a sorry za moju tvrdohlavost. ;) Len som sa Vam snazil vysvetlit ze rozlisenie a samotny styl neni to same(ani nemaju nic spolocne) a nemusi(a v dnesnej dobe by ani nemal) byt kombinovany tak jak sa to dnes zamerne robi, s cim evidentne nesuhlasite.

              Tiez Vam dakujem za skvelu informativnu a plnohodnotnu diskusiu a nech v onych hrach najdete to co hladate a plne si ich uzijete.

              PS(Inak tiez hram hry vyhradne bez anti-aliasingu, ako i bez motion blur a field of view, i ked asi z inych dovodov nez Vy ;))

              S pozdravom: el
            • Vážený elite,

              já přeci nevím, kolik hráčů preferuje tento styl a kolik preferuje AAA grafiku. Já tady přeci nemluvím za žádné konkrétní počty. Celou dobu jsem jen tvrdil, že existují lidé, kterým se tento styl líbí a že jsou pravděpodobně v menšině, protože abstrakce není nejpopulárnější směr v estetice.

              Děkuji Vám za debatu, ale už jsem z toho dost unavený. Co jsem chtěl napsat jsem napsal a pokud to stále vidíte po svém, tak se nedá nic dělat.

              Přeji Vám mnoho šťastně odehraných hodin ve hrách, které splňují Vaše estetické požadavky. Já se zase budu kochat grafikou let 80. a 90.. Děkuji Vám za výživnou diskuzi a přeji vše nejlepší na sousední Slovensko.

              Mgr. Kritik
            • Opat zdravim Pan Kritik ;), asi necitate moj text len nan odpovedate pretoze som v nom uviedol pojmi ako downscaling a internal resolution. Pretoze to je presne to o com hovorite ;). Hra je to stale VGA nenehajte sa prosim oklamat, preto niektore hry ako i napr. ceska Arma 2 obsahuju 2 nastavenia resolution. Jedno je pre screen a druhe "internal". Tato hra NENI HD. Ma len podporu(canvas resolution) na vazsie rozlisenie. Kazdopadne mi je zrejme ze takto rozumiete vsetkemu o com sme sa doteraz bavili.

              Nemam dovod byt rozculeny, vedieme slusnu diskusiu a nikdy sme sa nezacali hadat ani si nadavat. Ak sa Vam zda inak tak Vas ujistujem ze je to len vo Vasom podvedomi. Avsak by som podobne i Vam doporucil hovorit *za seba*. Sanca ze by vacsina hracov naozaj pouzila low-rez i keby mali moznost prepnut do vyzsieho je viac nez mizerna. Niekto ako Vy by to mozno sprtavil - to som nakoniec i napisal, ale mysliet si ze taky nezmysel spravy vacsina hracov(vratane vacsiny tych ktori tu s Vami suhlasia) a vraviet tu mne aby som hovoril za seba je ciste pokritectvo. ^_^

              S pozdravom: el
            • Vážený elite,
              předně bych Vám doporučil mluvit *pouze* a *jenom* za sebe.
              Ať už se Vám to líbí, nebo nelíbí. Ať už Vás to rozčiluje, frustruje, nebo Vám to nedá spát - Já mám rád hry v nízkém rozlišení, nebo hry, které se *tváří* jako hry v nízkém rozlišení. Mám rád retro-look. Dokonce si pamatuji, jak jsem u některých modernějších her vypínal antialiasing, protože to na mě z nějakého důvodu působilo lépe. Hrany mi nevadily.
              Nicméně, problém diskuze o rozlišení je ten, že samotné rozlišení nemusí nutně určovat kvalitu výsledného obrazu. Třeba právě Super Time Force Utra je hra, která fakticky běží ve vysokém rozlišení. Celkový retro look je totiž způsoben pouze tím, jak jsou sprity úmyslně zubatě malovány. Autoři vlastně musí úmyslně vytvářet větší "pixely" z mnoha malých pixelů, aby dosáhli požadovaného retro looku a zároveň zachovali ostrost obrazu na LCD monitorech.

              Takže tady to máte, Super Time Force Ultra je technologicky moderní hra, běžící ve full HD rozlišení a přesto se Vám esteticky nelíbí *3*.

              Děkuji Vám.

              Mgr. Kritik
            • Ok este to skusim inak, nieco ma napadlo po ceste do obchodu, ak to toto neobjasni tak to vzdavam.

              Spomenme si na dobu ked vysiel Duke3D a Redneck Rampage. Co bolo na tychto hrach tak pozoruhodne po technickej stranke? Rozlisenie. Duke3D podporoval do 800x600, RR do 1024x768. Boli to jedni z prvych hier(a obe sa stali legendy mimochodom) s takou podporou rozlisenia. Kazdeho hraca sen bol moct si to zahrat v co najvacsom rozliseni, ludia sa nezdrahali minut obrovske sumy penazi na novy HW len aby si to zahrali. To same prvy Tomb Raider VGA vs SVGA atd. Preco? Preco nie VGA, ved je to pixel art! VGA ma predsa svoje caro, koniec koncov je to o farbach a tvaroch?! Prepnutim do vyzsieho rozlisenia sa urcite musela vytratit vsetka ta magia a caro ze? Preco by niekto hral hry vo vyzsom rozliseni a prisiel tak o vsetok pixel art hodnoty?

              Pamatam ten den, bol som u kamosa, mal docela dobry HW na tu dobu. Pustil RR na max 1024x768, hra sekala jak besna ale museli sme sa na chvilu divat, bolo to nieco nevidane... jeho slova: "Moj najvacsi sen je aby som si to raz mohol zahrat na takomto rozliseni bez sekania." Jak nevzdelani sme museli byt ze, nepochopili sme onen pixel art, ze je to o farbach a tvaroch. BS! Obe(ani ziadne ine) hry tym nikdy nijak nestratili, prave naopak! Stale to boli rovnake skvele hry, rovnaka atmosfera i hratelnost, len kvalita zabavy sa naopak zlepsila.

              Alebo inak, vezmime si tuto hru: Super Time Force Ultra, alebo akekolvek ine VGA z poslednej doby. Predpokladajme na chvilu ze autor hry da taku moznost hracom - moznost nastavit si vyzsie rozlisenie. A nemyslim len rozlisenie canvas ale normalne opravdove vnutorne(internal) resolution hry...

              CHCETE MI SNAD NIEKTO TVRDIT, ZE BY STE SI DO VYZSIEHO ROZLISENIA NEZAPLI AK BY VAM BOLO POSKYTNUTE??!!! Ze by ste nadalej hrali v 320x200 pod domnenkou nejakeho pixel artu?! Ano?! Vazne?! No tak, budte k sebe uprimny, *nikto* z vas by nehral v low-rez dobrovolne pokial by mu bolo poskytnute lepsie. Mozna tak Pan Vzdelany, ako jediny clovek a "znalec umenia" by si urcite rad prepol do LR aby si uzil onu magii. I ked i o tom pochybujem. Jediny dovod preco hrame VGA hry dnes je cisto ten ze nam ta moznost bola u niektorych hier odoprena.
              Este raz, NIKTO BY DOBROVOLNE NEHRAL VO VGA A JEDINY DOVOD PRECO BY SME HRY V DNESNEJ DOBE VO VGA HRALI JE LEBO NEMAME INU MOZNOST. A to je cele, kazdy kto tvrdi nieco ine ide proti zdravemu rozumu a klame sam seba. Toto je dovod preco dnes existuju zastanci low-rez a nazyvaju to "pixel art", keby vsetky hry podporovali vyzsie rozlisenie, ani by ten pojem nikdy nevznikol! Pretoze by to nikto vo VGA nehral! A mozete mi dat tolko minusiek kolko len chcete, vo svojom vnutry kazdy velmi dobre viete(i Pan "Vzdelany"), ze keby ste mohli, moc radi by ste si zahrali ktorukolvek dnesnu indie hru v plnom(i internom) rozliseni vasho monitora...... - keby vam to len autori hier dovolili.
            • Vážený pane ellite, čísluji podle odstavců ve vašem příspěvku:
              1 a 2) Já přeci nikde neřeším, jestli je více, či méně náročné udělat 2D sprite v nízkém rozlišení, či AAA grafiku typu Crysis. Pro mne je důležitý finální výsledek a ten na mě apeluje. Je mi jedno, jestli vizuál nějaké hry vznikl jako náhoda v opilosti znuděného grafika. Pokud se mi výsledná estetika líbí, tak se mi prostě líbí. A absence detailů je právě to, co mě esteticky přitahuje. Jak jsem již řekl, mozek si musí domýšlet. Jedná se tedy o určitou formu abstraktního umění.
              3) Tady si nerozumíme. Já netvrdím, že lidé v 60. letech kupovali tehdejší fotoaparáty proto, že se jim líbila jejich obrazová nedokonalost oproti starším fotoaparátům. Samozřejmě kupovali to, co bylo k dostání. Pointa tohoto historického argumentu ale leží v tom, že tyto fotoaparáty byly technicky slabší, než mnohem dříve vyrobené černobílé modely a přesto si dodnes zachovaly kouzlo a poptávku. To popírá vaše tvrzení, že tehdejší věci musely být ve své třídě technologická špička. O ničem jiném ten argument z mé strany nebyl.
              4) Ale tím vlastně potvrzujete co já říkám. Old-school (či v tomto případě lo-fi) z nějakého důvodu na dnešní generace stále apeluje i když už byl dávno technologicky překonán. Opět to dokazuje individualitu a technologickou svobodu estetického cítění a vkusu. Co se týče příkladu s DA převodníky, tak tady se jakožto člověk zabývající se zvukovým designem musím pousmát. DA převodníky převádějí jedničky a nuly (hraje/nehraje) zastupující různé frekvence zvukového signálu na analogový signál. Nedovedu si představit, jak moc poškozený a chybně naprogramovaný by DA převodník musel být, aby vytvořil uvěřitelný zvuk gramofonové desky. Jediné, co by v reálné praxi špatně naprogramovaný DA převodník mohl udělat je, že by zvuku občas dodal nějaký digitální zvukový artefakt. To, co totiž skutečně ovlivňuje výslednou barvu zvuku je, věřte nebo ne, celkové frekvenční spektrum signálu, který vchází do a vychází ven z vašich reproduktorů a DA převodník nemá žádný zásadní vliv na finální frekvenční spektrum. On totiž převede všechno od 20hz do 20000hz z jedniček a nul a tím to pro něj končí. Mnohem zásadnější vliv má například zesilovač, který často propůjčí své specifické frekvenční odezvy signálu, který zpracovává. Největší vliv na finální zvuk má však reproduktor, který je v podstatě samostatným akustickým prostorem a vaše místnost. Efekt gramofonové desky se dá dnes proto poměrně jednoduše emulovat pomocí algoritmů vytvářející šum a prosté ekvalizace výsledného signálu přibližující výsledný zvuk do frekvenčního pásma typického gramofonu. Gramofonové desky totiž jednak mají jiný a nerovnoměrný frekvenční průběh (klesá výrazněji od cca 8000 hz) oproti digitálním médiím, druhak vyžadují specifický přístup k mixu a masteringu (např. frekvence do cca 250hz by měly být mono, jinak hrozí, že by jehla na gramofonu mohla vyjet ze stopy) a v neposlední řadě obsahují šum, protože se jedná o analogový systém. To, že má DA převodník *zásadní* vliv na výslednou barvu zvuku je "audiofilní" mýtus srovnatelný s tvrzeními, že kabeláž reproduktorů má *zásadní* vliv na výslednou barvu zvuku, nebo že nahrávky bez aplikovaného ditheringu znějí *zásadně* jinak (i když se artefakty bez aplikace ditheringu odehrávají v tak nízkých hladinách hlasitosti, že to není fyziologicky pro ucho možné slyšet). A mimochodem, barva zvuku a jeho kvalita jsou v hudební teorii dvě naprosto totožné věci. Pokud myslíte kvalitu jako "věrnost", tak Vám rozumím. Problémem je, že kvalitu výsledného zvuku posoudit nemůžete, protože je čistě subjektivní. Jedná se totiž jen o kombinací frekvencí o různých hlasitostech. O nic víc. Je to stejný princip jako s vizuálem.
              5) Tady jste vedle, jak ta jedle. Výsledná kombinace tvarů a barev je právě tím jediným faktorem určujícím věrohodnost celé scény. Pixel je totiž jenom tvar a to čtverec. Finální grafika je tedy jen kombinací různě barevných malých čtverců - tedy kombinace tvarů a barev, o které jsem mluvil. Retro hra a současná AAA hra se liší pouze v množství barev a množství pixelů. Všechny ostatní AAA grafické technologie, které dnešní hry používají se ve finále stejně omezují na pixel a jeho barvu. Nic víc. Váš monitor totiž ani nic jiného zobrazit neumí. Dva pixely vedle sebe vytvoří obdelník. A i takovýto primitivní obdelník je co? Pouze kombinace tvarů (dvou čtverců) a barev (nebo jedné barvy).

              Děkuji Vám.

              Mgr. Kritik
            • Nuze ak si myslite ze autori dnesnych low-rez indie her to robia do VGA zamerne koli tzv. umeleckemu stylu tak ste mimo sorry.;) Jediny dovod je apelovat na starsiu hracsku komunitu a vyhnut sa vykreslovaniu hlbsich detailov, to je cely pribeh. Robit z toho viac nez to doopravdy je je dost naivne. I takovu 2D hru neni vobec lahke spravit - cielom je teda z toho vytazit co najvacsi profit nie sa hrat na Picassa.

              Low-rez okrem ineho zakryje mnoho detailov, takze pokial vytvorite postavu alebo objekt ako 2D sprite a nasledne downscalujete do vyrazne nizsieho rozlisenia, potom sa vyhnete mnohym detailom a slabsiemu designu ktory by sa v inaksom pripade ukazal. Je rozhodne tazsie vytvorit tvar postavy v detailoch nez do par pixelov kde sa to strati - hlavne ak nechcete aby to vypadalo zle. Vdaka tomu i menej nadany tvorca dokaze vytvorit celkom zaujimavu hru, potom to naozaj je len o farbach a tvaroch tak ako ste uviedly - lenze z inych dovodov nez si myslite, pretoze nic ine sa z toho vidiet neda. Ak to este dodatocne prilaka starsiu hracsku komunitu z nostalgickych dovodov tak o to lepsie. Ja sam som nejake vlastne 2D hry pre seba v minulosti tvoril takze viem velmi dobre kde to bolo najtazsie.

              Vas koment o fotkach a hudbe takisto neobstoji. Medzi zaciatkom 2 svetovej a 60 rokmi je znacny casovy rozdiel. Fotaparaty z tej doby uz urcite neboli dostatocne dostupne a urcite mi nechcete tvrdit ze ludia si kupovali to co bolo v ich 60r dostupne a aktualne preto, lebo to produkovalo horsiu kvalitu a tym padom snad bolo povazovane za "art" ;))
              Nie, bolo to preto lebo to bolo dostupne, aktualne a starsie veci sa ovela tazsie zhanali.

              To same audio, ze by dnesna mladez objavila umenie ktore starsinovia nevideli? Alebo je to len proste nieco zaujimave, nieco "old school" co mladez inspiruje. Jak som pred tym uviedol DA prevodnik okrem ineho hra *majoritnu* rolu o tom aku farbu vysledny zvuk bude mat. So spravnym DA a ostatnimy komponentami mozete dosiahnut rovnakej farby zvuku aku by produkoval vas gramafon alebo magnetofon, akurat v lepsej kvalite. Ak nedokazete pochopit rozdiel medzi farbou zvuku, jeho zivostou a jeho kvalitou tak to nema zmysel diskutovat.

              Aby ste pochopil co sa Vam snazim vysvetlit: KOMBINACIA TVAROV A FARIEB NEMA NIC SPOLOCNE S VIEROHODNOSTOU ICH ZOBRAZENIA. Alebo inak: Nemixujte kvalitu a styl dohromady, su to 2 odlisne veci. A toto neodiskutujete a neovplyvnite ani keby ste sa chcel tzv. rozkrajat. S pozdravom: e^_`
  • fajn a teď mi řeknete kde mám mezi těma kostičkama hledat hru *15*
    • Ve svém mozku.
      • upřímně.. dost bylo retra.. tyhle kostičkový hry pamatuju ještě z Atari XE800.. jedna, dvě dobrý.. ale už jich je tak nějak moc a dneska je trochu jiná doba ne?
        • Pro tip: nehraj to.
        • Estetický vkus je zcela individuální, subjektivní záležitost, která se na dobu ani tvůj názor vůbec neohlíží. Nebo snad kubismus či pointilismus zestárnul?

          A máš snad málo her z AAA produkce, kde bys mohl s libostí počítat pixely místo toho, abys ztrácel čas s retro vlnou?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit