...

Tastee: Lethal Tactics - recenze

Jižanské dusno, ostří hoši a dámy, dva týmy na protilehlých stranách herní arény a pár tahů na to se navzájem vystřílet nebo splnit cíl dané mise. To je TASTEE v kostce. Nečekejte však žádný Counter-Strike. TASTEE je plnokrevná taktická tahovka, kterou mnozí přirovnávají k XCOM. Pravdou je, že možná...
  • JCe (anonym)
    1 souhlasí, 5 nesouhlasí
    Honzo? Bylo nutné popisovat v roce 2016 co to je tahová strategie? Jsi potřeboval nahonit znaky?

Kdo dvakrát plánuje, dobře plánuje

Na začátku každého tahu, který reprezentuje několik vteřin reálného času, zadáte svým pistolníkům příkazy, co mají dělat. V praxi naplánujete každý jejich pohyb – kdy se mají podívat kterým směrem, kdy se mají přikrčit a tak podobně. Jakmile máte tah připravený, což může trvat klidně i mnoho minut, tak zkrátka kolo odkliknete a necháte jej vyhodnotit.

Mnohaminutová fáze plánování se tak odehraje před vašima očima během zmíněných pár sekund a vy jen sledujete, koho jste poslali přímo vstříc nepřátelským kulkám, nebo koho naopak vaši gunmani úspěšně zneškodnili. Protivník (ať už hráč nebo AI) totiž plánuje své akce stejně jako vy, a hře je třeba přiznat, že její AI je mimořádně vyspělá. Předvídat tahy nepřátele je úkolem pro zkušené stratégy a ne nadarmo je koncept TASTEE, potažmo Frozen Synapse, přirovnáván ke korespondenčním šachům.
    23.6.2016

reagovat

• Drasťa (inkognito)