Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • dobry den
    prosim o jakoukoliv radu jak pripojit oculus rift ke skycontrolleru od PARROT BEBOP. POKUD PROPOJIM BRYLE A skycontroller hdmi a usb kabelem objevi se obraz ale je otoceny o 90 stupnu a vidim jen uzkou cas. prosim o radu : jirkanezval@seznam.cz

    dekuji
  • No ono to spojeni facebooku s oculusem speje k SecondLifu protkaneho reklamama,prikladem bez reklam je vr hra riftmax theater-online virtualni prostor,kde se muzete volne pohybovat v kine,chatovat,promitat v kinosale vlastni filmy ostatnim nebo poustet videa z yt.. postupem casu to nahradi tv vysilani. Mam dk2 od zari a je to obrovska pecka,kdo nevyzkousel,neuveri:) Alien isolation skrz oculus je fantazie..
  • tonnymontana
    waltar: ty se asi vyznas mel bych na tebe dotaz kdyz koukam na telku full HD 1080 , 60Hz pod ktere mam bluray mechaniku. Spustim film a napriklad prejezd nad krajinou kde se hybe celej zaber je sekany proste to vidim a je to neprijemne. pokud je staticka kamera vse bezi v pohode. Pozoroval jsem to i na pc a i na jine telce chci se zeptat zda nevis v cem to je. Osobne mam podezdreni na Hz kde 60Hz neni optimalni a jina hodnota by byla lepsi jenze nemuzu o tom najit zadny clanek kde by si nekdo vysvetloval tento problem trhani obrazu. Moc diky za radu nebo nasmerovani pac kdyby to bylo v Hz nevaham a koupim nejakou telku ktera ma ve strevech jine cislo.
    • Spades
      Filmy jsou v 24FPS, čili potřebuješ obnovovací frekvenci x*24Hz, což se ale moc nepoužívá. Jedině nějak zkusit zapnout Vsync? Popř se podívej, zda nejde na televizi zapnout obnovovací frekvence 24HZ/48HZ.
      • tonnymontana
        Diky v jednom testu byl u kazde telky prave minus ze nema 24Hz takze zkusim po tom zapatrat a kdyztak poridit neco takoveho mockrat dekuji ani nevis jak mi to pomohlo:)
  • tonnymontana
    Na oculus jsem se tesil dokud ho nekoupil Fbook. Samozdrejme ze kecum o tom jak to nepoznam neverim. Fbook do toho dal hromadu penez cash a hromadu v jine forme. A hle ted jsem koukal na dema nejakych her co bezi na devkitu2 a kolem jizdni trati to byl samel billboard (reklama) na Fbook web:D uz tak me to otravuje v mnoha andoid hrach. Na hlave fbook oculus nasazeny nechci.Snad se casem zmeni situace uvidim beztak k pouzitelne verzi kterou koupi nasinec v obchode za rozumne penize je jeste mnoho let.

    K tomu HW myslim ze se zbytecne hadate ma to pred sebou jeste dlouhej vyvoj kde se muze vymenit v podstate skoro cokoliv a jestli se 4K u PC preskoci diky tomu ze ted neni zadna hra plynule hratelna ani s grafikou za 30k je docela mozne ze se skoci rovnou na 8k kdyz uz budou delat nove grafiky. Samozdrejme taky to tak bejt nemusi ale diky tomu ze se o 8k mluvi porad vic a vic nedivil bych se kdyby tady bylo preskoceno 4k jak uz to u techno bejva.

    k tomu 4k vcera jsem se sel do obchodu podivat na neskutecne velikou televizi co jela 4k a ukazka tam byl fotbal. 30cm od obrazovky kristalovej obraz a detaily ktere jsem nikdy v zivote nezaznamenal. cenovka 200 000. az tohle spadne na takovou 20 budu daleko stastnejsi nez s oculusem pac koukat na film v podstate soukromem kine at uz to bude 4k nebo jeste vetsi bedna v 8k je pokrok pro me stejny jako kdyz jsem plotnovej disk vymenil za ssd ktere udelalo z pc uplne jinej level a to za minimum penez.
    • Az to spadne na 20, tak ten obraz bude stejna mazanice jako na cemkoli jinym, protoze 4k demicko umi udelat kazdej, ale realne nesezenes ani full HD zdroj ...
      • tonnymontana
        tak myslim ze ani ty ani ja nevime co bude za xlet kdy cena takove telky bude 20k. ja doufam ze v pouzitelnem stavu:) al ei kdyz to bylo demo jak rikas tak ukazalo moznosti 4k za par let mozna v necem uz ted a byl to fajn zazitek:) klidne bych si tam donesl stolicku a mrknul se na to parkrat dokola a to fotbal nemam rad:) hodne recenzentu rika za 4k byl pro ne novej zazitek
  • tak tohodle se vubec ucastnit nechci, ale loutkaři z vás budou mit radost, az si to začnete hromadně nasazovat na ty svý tupý palice :D to je zase supr vynález, falešnej svět za 8k no neber to... kor dyž ten real stoji tak zaprd co? BTW na cloveku jasne vidim, jak je zpitomnelej po par minutach tydle veci na hlave, az si natom chytraci vodparej pořádnej róček na nějakym space RPG, budou vygumovaný jak tágo další měsíc, poruchy myšlení a spánku, halucinace, abstinenční příznaky... esi si myslíte ze to bude pohodička, tak ste naivkové. Multimiliardový společnosti vám to nacpou az do pr**** a bude to skoro zdarma... pak budete jen delat:"bééééé, bééééé, bééééé"!!!
    • Taronyu
      Závislačiť sa na tom bude asi tak, ako sa na hrách závislačí už teraz. Prečo sa opäť obviňuje technológia z niečoho, čo výlučne závisí od každého človeka? *7*
      • tohle je silnější droga, než 2D... a i 2D stačí nato, aby u toho lidi prosedeli HC 8 let treba u WOWu. Ano závisí to od každého. Jak už sem napsal výše, jen prezentuju názor, který tu nikdo neuvádí. Protipól. Druhá strana mince. Já si uvedomuju že to ma ty 2 strany, tzn ze to bude mit i pozitivní přínos (tzn mimo oblast her, tam pozitivni prinos proste nevidim). Bohužel, ta druhá, neveselá část pravdy je fakt odpudivá!
        • Vzdycky me pobavi, jak jsou lidi schopni oznacit svuj nicim nepodlozeny nazor, jako pravdu. Mluvis tu o ovlivnovani a pokrocilych zdravotnich ucincich o kterych vis prd, pletes do toho real vs virtual a vlastne je tvuj nazor snuska blabolu cloveka, ktery asi uz onu uvedenou poruchu mysleni ma. Protoze je nesvuj z multimiliardovych spolecnosti, ktere ho nijak neohrozuji a cituji "falesneho sveta", ktery mu nikdo nenuti. Bud v klidu, nikdo se ti nebude smat, kdyz si to nekoupis. Uzivej zivota tak, jak ti to vyhovuje ;-)
          • ja to jako jedinou pravdu neprzentuju, to mas fuk, mej se taky jak chces :)
        • Taronyu
          Lenže u WOWu sa závislosť vytvára kvôli obsahu hry. Človek chce mať stále lepšiu a lepšiu postavu. A v podstate je to tak u všetkých hier. Toto nijako obsah hier meniť nebude. Bude to len umocňovať zážitok a ten sa časom omrzí u každého. Proste po nejakej dobe, to bude každému pripadať úplne normálne. To, či budú ľudia závislí, zostane na vývojároch, aký obsah do tých hier vložia. Nikto nebude hrať hru, ktorá ho nudí, len preto, že to je vo VR. Aj chlapci z Games predsa písali, že tie horské dráhy ich po chvíli už nudili.
    • wenceslaus
      Zase jeden všeználek, navíc s křišťálovou koulí. Mimochodem televize, knížky ale i hudba je taky „únik“ z reálného světa - takže doufám, že v ničem takovým nejedeš :-)
      • v TV fakt nejedu - děkuji nechci. Jestli je pro tebe hudba jenom unik z realneho sveta a srovnavas ji s nasazením VR helmy na palici, neni co dal resit :) Poslech hudby aktivuje prakticky komplet celý mozkový potenciál, je to vyjímečná záležitost, potvrzená vědci. Kniha, narozdíl od prefabrikátu jménem televize, poskytuje obrovský prostor pro rozvoj fantazie. Opět také platí, že četba knihy zaměstná mozek mnohem více (aktivuje se více mozkových center), něž civění na TV... tím pádem bych rozhodně nestavěl VR na uroven poslechu hudby a četby. Vašíku :)
        • wenceslaus
          Neřekl jsem, že je to vše „jen únik z reality“ a samozřejmě, že se tyhle věci dál rozdělují a liší - ale tohle mají společné a to jsi taky zmínil ve svém plamenném projevu.
          VR je (v tomhle případě) interaktivní, takže k zapojení mozku dojde určitě taky :-) A dovedu si představit že i ve stejné míře, jako při poslechu hudby či čtení knížky. To ale (stejně jako u všech medií) záleží na obsahu.
          • Ok a myslís, ze si nekdo na knizkach ujede tak jako na VR? A co bude mit horsi nasledky? Sem jedině rád, že to rozšíření VR do mainstreamu ma hodně zádrhelů, už tahle mladá generace je fakt zajímavá (je mi 31 btw) - viz "cutforbieber" kde si holky rezou ruce a nohy, sebepoškozujou se, aby Justin Bieber nekouřil trávu - a to je jen střípek. Nechci si ani predstavit mladou generaci VR, fakt ne :X
            • hehe, ja budu klidne kourit bíbrovo travu, aby jemu zadna nezbyla a nemohl ji kourit
    • nj my teprve zmagorime, ale tebe to uz potkalo :D
      • to víš že jo prosimtě :) je jasný kam ta VR povede, ale to je prostě nad rámec uvažování lidí, co natom hodlaj vodpařit svuj HL2 a doufaj že ve 4k na 90hz :D !!
        • hele todleto tu nikdo nepochopí, ty chtej svuj okulus a maj v pí**, ale mas recht, smrdí to...
    • walltar
      Já ale vážně nechápu, co takovíhle lidi dělají na stránce o hrách. Proč nejsou v tom reálném světě a nedělají tam ty super reálné věci. Proč sedí na internetu a trollují? *7*
      • protože je skoro pulnoc a slušný lidi sou v pondělí už doma? A protože mě baví obcas si neco zahrát a tim padem sleduju, co vyšlo? Neni to trolling, je to vážně míněný a expresivně podaný
        • walltar
          No já být váma radši vůbec nehraju a jdu někam do toho reálného světa ... přece jenom aby se z vás nestal závislák. Ty internety jsou dneska hrozně nebezpečný.
          • a něco k věci by asi nebylo co? co já vím, tak ses na kazdý diskusi pod vsema clankama kam sem kdy kliknul (sry vykat si fakt tady s nikym nehodlam) takže mas asi recht s tou závyslostí. Já prostě řikám názor, kterej tu nikdo nevyjádřil. Prostě koukám i na tu druhou stranu mince. Vse ma druhou stranu mince, víš?
            • depilujsikáchel: Tak teď ještě abys věděl něco i to té "upadající společnosti", když už si tu bezostyšně dovolíš dělat takovéhle predikce. Nejsem zastánce ani odpůrce VR, jen mám pochyby o fundovanosti tvých názorů a predikcí.
            • ja VR sleduju docela poctive, myslim ze o stupni vyvoje tu vim asi tak to, co vsichni ostatni. Muj nazor je, že ten boom VR co se chystá, přinese během pár následujících let jen další upadek teto už tak upadající společnosti.
            • walltar
              No tak to asi klikáme na stejný články. *1*

              Ale tento týden jsem psal asi tak do dvou, nebo do třech. Ale když se člověk chce dívat na druhou stranu mince, tak potřebuje mít aspoň minimální znalosti té mince, jinak si prohlíží pokličku od kastrólu a ani o tom neví.
  • Jo... tak ste sa konecne dockali "veleuzasneho" Riftu vo verzii DK2 a ouha... Ono to vlastne stale nie je patricne debugovane? Fiiiiiiiha, ze ma to ani nejak zvlast neprekvapuje. Cim to asi bude? Ze by faktom, ze cely OR, poprepajany s Fejsbukom a dalsimi trolmi na nete, je proste stale len futuristicka hracka pre tych, ktory budu (SAMOZREJME) stale tvrdit, ze azda vacsia pecka pre VR sa momentalnte na trhu nenachadza? Mno... uprimne povedane, ani sa velmi necudujem. Nazdavam sa totiz, ze nikoho nebavi v pravidelnych intervaloch blit na vsetky strany... Tfuj. *7* *11*,
    • walltar
      Nebo že ty to třeba bylo tím, že je to Development kit? Zařízení ve vývoji, určené pro vývojáře, aby na něm mohli udělat hry pro CV1. Což bude první výrobek OVR určený pro koncového zákazníka.
  • wenceslaus
    K těm predikcím:

    "There is no reason anyone would want a computer in their home." — Ken Olson, president, chairman and founder of Digital Equipment (Corp., 1977 [DEC went on to founder in the PC market.]

    "Rail travel at high speed is not possible because passengers, unable to
    breathe, would die of asphyxia." —Dr. Dionysus Lardner, 1793-1859

    "There is not the slightest indication that nuclear energy will be
    obtainable." — Albert Einstein, 1932
  • flash789
    dokud se něco velkého a tezkeho bude muset nasazovat na hlavu nikdy to nedojde masovému vyuziti, mozna az prijde doba ze to budou schopni nacpat do neceho co se rovna klasickym třeba slunecnim brýlím, nekdy za 10 nebo 20 let:). Do te doby to bude jen fandovska zalezitost
    • souhlas, mne to prijde jako vynález soudruhu z NDR z osmdesatych let, ne jak high tech hračka, proste krabice jak prase
      imo je to takova slepa ulička v technologickem vyvoji jakych tu už bylo mnoho a za chvili to krachne
    • walltar
      Sluneční brýle neodfiltrují okolní prostředí ... To by bylo kontraproduktivní.
      • flash789
        myslel jsem velikost a vahu jako třeba slunecni bryle, ne ze to budou slunecni bryle *7*
        • walltar
          A jo ... tak to sem blbě pochopil. Tak možná CastAR, to se o něco takové snaží. Ale nesleduju to, takže nevím jak dopadli. Sice je to zařízení pro AR, ne pro VR, ale mají i nějaký VR nástavec. A je to o dost menší, než DK2.

          Ale počítám, že CV1 bude taky o dost menší, než DK2.
  • Len doplnenie par nepresnosti z clanku. To nieje akasi chromaticka aberacia ale je to chromaticka aberacia. Posunute su vsetky farby len dost zalezi od sceny a aj od toho ako dobre sedi alebo je nasadeny oculus na tvari/ociach, A nieje to SW zalezitost ale cisto HW, respektive obraz prechadza cez sosovku a ta ho zaostruje na jeden bod. Lenze clovek dokaze ocami hybat a tym padom urcite rozostrenie a prejavuje sa dana chromaticka aberacia. Naslabsia je v strede, v ohnisku a vyrazne stupa ku krajom. Ano riesi sa to pomocou SW korekcie v shaderoch ale je to zalezitost cisto optiky len tam sa to zatial inak vyriesit neda. V hrach alebo aplikaciach to az taky problem nebude, pusti sa na obraz shader. Pri prehravani 3d filmov si taku jednoduchu upravu uplne predstavit neviem.
    Co sa tyka zadavania parametrov v konfiguracii oculusu, ako vyska, vzdialenost medzi ocami ako aj vyska oci od krku (pomyselny bod kde rotuje hlava) je koli Oculus SDK ktory potom automaticky rata idealne parametre v pripade ze ho dana hra plne vyuziva, tj pouzije kameru oculusu v hre na vyhlad do 3d.
    • C-BEAM
      nie je to o tom, že hýbeš očami, aberácie je tam preto, že šošovka nezaostruje všetky farby na jeden bod a čím bližšie k okrajom tým viac majú jednotlivé ohniská farieb rôznu dĺžku. A na úrovni optiky sa to vyriešiť dá, možno až na nepozorovatelnú úroven ale také šošovky by stáli viac ako celý oculus. Preto je lepšie riešiť to softwarovo.
      • Ono je to aj aj. Mas pravdu ze kazda farebna zlozka sa lame pod mierne inym uhlom a tym ze je ta sosovka nacapena hned na oku tak to vydiet docela vyrazne. V objektivoch pri fotakoch sa chromaticka aberacia odstranuje celou optickou sustavou a to by asi pri oculuse bol problem. Asi nie len cenovy ale skor priestorovy lebo by bol asi docela problem tam narvat slusnu opticku sustavu. Ale tak isto je to aj o polohe oka aj ked to skor viac vpliva na rozostrenie ale aj to mierne posuva tu aberaciu. Inak povedane vzdy je najmensia v ohnisku teda priamo pred okom. Ak si oculus posuniem trochu nizsie tak sa mi aj ta aberacia na obraze pousnie nizsie (teda pokial tam nieje zapnuty ten ich filter na odstranenie).
      • walltar
        Tak poslední SDK už aberaci vyřešilo ... když si zapnu to jejich Tuscany demo, co ho má zapracované, tak aberace je nepozorovatelná.
        • Tiež potvrdzujem.
        • lebo v pripade renderovaneho alebo pocitaneho obrazu sa to da pomocou shaderov odstranit. Jednoducho od focusu hernej kameri postupne aplikujes shader ktory posuva farebne zlozky na hranach alebo prechodoch. To ma oculus rovno vyriesene v ich sdk pre vyvojarov. Problem je jednak s hrami ktore priamo nepodporuju oculus a riesi sa to cez rozne hacky a 3th party ovladace alebo potom pri filmoch kde, aspon zatial, som nevidel ze by sa to nejak riesilo. Ono da sa cez filter detekovat aj pri snimku na filme kde su prechody len otazne je ci to bude staci na taketo posunutie farebnych zloziek. Osobne si myslim, ze ak sa dohodne oculus s holywoodom tak budu do filmov pridavat nejake metadata prave pre oculus alebo rovno pustat takto upravene filmy.
        • Můžu potvrdit *3*
    • walltar
      Teď si nejsem jistý, ale nedělá se úprava pro rift až po vyrenderování normálního obrazu? Tím pádem by ani s úpravou pro aberaci neměl být problém.
    • nemohl by nejak zamerovat pohyb oci a podle toho ten obraz upravovat ? :D
  • Jestli Piranha Games udělají nativní podporu téhle hračky v Mechwarrior Online, tak už mě nikdo nikdy neuvidí. To si o to přímo říká. *1*
    • walltar
      Člověk nikdy neví ... https://static.mwomercs.com/img/matt/palmer.jpg
    • Mechwarrior, oh tak to by byl mazec!!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit