Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Skvely clanek a ta lepsi tvar GAMES. Jen houst ☻
  • Proč to nedaji jako Free Onlinovku.
    Pokud to dávají k dispozici jenom skolám a jenom v fyzické podobě tak s tím toho moc nenadělají
    • Já tu otázku tak trochu položil taky, ale řešit to celé v php kódu a/nebo skrze iOS/Android aplikaci by byla další obludná úroveň k vývoji. Není to komerční projekt, naopak. Ten živý přednes má navíc své výhody ve flexibilitě. Nicméně nějaké sesumírování pravidel a možná i přeložení do programu je, jak se v článku píše, výhledově jednou z možností.
  • ve skandimnavskycj zemich se teto princip vzdelavani, kdy to ani zak nevi sice rozmaha, ale taky kvuli tomu jsem se lekl, protoze vysledky jejich vzdelavani jsou hodne mizerny a klesly prave kdyz zavadeli tyhlety hovadiny do skolstvi
    • Není třeba chodit daleko. Stačí se podívat, co se stalo s naším školstvím. Reformy, týmové projekty, kolektivní práce... Tohle zní sice fajn, ale snad všem musí být jasné, že místo toho, co bylo zřejmě zamýšleno, aby si práci rozdělili a učili se spolupracovat, tak to všechno udělá ten nejschopnější a ostatní parazitují.
      Výsledek je, že středoškoláci nezvládají to, co za mých časů bývalo součástí ZŠ osnov (a to jsme měli 8 letou základku). Narýsovat projekci krychle, nebo opsanou a vepsanou kružnici trojúhelníku zvládne ve třeťáku SŠ v lepším případě 1-2 studenti z celé třídy. Nevymýšlím si, mám informace přímo od několika (>20) učitelů a sám jsem zažil, když jsem vypomáhal ve škole, že obyčejná trojčlenka je pro druháky i třeťáky nepřekonatelný problém.
      Diví se pak někdo, že je tolik lidí, co si koupí třeba TV na splátky a přes repůjčky skončí osobním bankrotem?
    • Máte nějaký zdroj? Citujete konkrétní statistiky? Protože to, co píšete je absolutní nesmysl, Skadinávské a nordické země mají jeden z nejlepších vzdělávacích systémů Světa a vynikající výsledky.
      • Treba zrovna tohle a je to i ozdrojovane.Ale vseobecne se to vi. http://dfens-cz.com/svedska-utopie/
      • Třeba Švédsko: V 90. letech proběhla liberalizace školského systému. Stát se rozhodl, že zaplatí jakoukoli školu, pro kterou se rodiče rozhodnou. A stát nebude zasahovat do škol, ty se měly vyprofilovat na základě nabídky-poptávky. To selhalo, protože rodiče měli hlavně požadavek, aby jejich dítě lehce „prolezlo“ (ne všichni, ti ale skončili na několika elitních školách). Další aspekt liberalizace škol je nahrazení klasického systému systémem progresivním a individuálním. Což znamená, že děti nemají být do učení nuceny, známkovány, memorovat si látku, opakovat, dostávat úkoly. Výklad nahradily „skupinové projekty.“ Také se uvolnila pravidla, děti tak například můžou být v kapucích a mít ve vyučování telefony. Švédsko, ze zemí OECD, má nejvíce dětí, které chodí pozdě, také mají špatnou třídní disciplínu a vytrvalost při řešení úkolů. A pomalé tempo: 15letý student v typickém výukovém programu má 741 hodin výuky, průměr OECD je 942. Švédské školství bylo okolo roku 1990 jedno z nejlepších v industrializovaných zemích, dnes je jedno z nejhorších. Situace je tak vážná, že studenti hlásící se na univerzity mají problém se čtením a psaním.

        http://www.nationalreview.com/agenda/383304/sweden-has-education-crisis-it-wasnt-caused-school-choice-tino-sanandaji

        http://www.slate.com/articles/news_and_politics/the_dismal_science/2014/07/sweden_school_choice_the_country_s_disastrous_experiment_with_milton_friedman.html

        http://www.economist.com/news/europe/21588959-swedish-pupils-have-fallen-behind-their-international-peers-fixing-swedens-schools

        http://archiv.eurotopics.net/en/home/presseschau/archiv/article/ARTICLE163966-Sweden-lets-even-the-dumbest-go-to-college
        • Lze najít řadu studií tvrdících opak, popř. komplexních zpráv o stavu edukačního systému ( http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001390/139015e.pdf ) - studie je potřeba pečlivě hodnotit v optice použité metodologie, kritérií hodnocení, hodnotitele (ministerstva, státní výzkumné ústavy atd.) Navíc je potřeba rozlišovat skandinávské a nordické země (Finsko nebývá označováno jako Skandinávie). Švédsko je častým cílem řady novinářů a aktivistů, kterým leží v žaludku jeho otevřenost a deklarovná multikulturnost, takže právě na Švédy je možné toho "hodně vyhrabat".

          Osobní zkušenosti mám jen s Finským a Dánským systémem, který je mimořádně propracovaný (v porovnání s ostatními Evropskými zeměmi). Proto se o stavu Švédského systému nechci hádat, ty články mají určitě v mnohém pravdu. Jen chci poukázat na možné zkreslení (články ze zdrojů jako dfens nebo parlamentních listů není imho možné brát jakos seriozní zdroje.)

          Edularpy v České republice nemají za cíl reformovat školství (nemohu teď mluvit za Edu-rp, protože neznám jejich dlouhodobu strategii). Naší zkušeností je, že se jedná o smysluplný doplněk výuky (především díky potenciálu her validovat znalosti a rozvíjet soft skills) a může se jednat o lepší alternativu výletu třídy do kina. Podle našich zkušeností by bylo smysluplné zařadit podobné aktivity do ŠVP v rozsahu přibližně 5% - 10% (např. dva edularpy na třídu za pololetí).
          • S posledním odstavcem nemůžeme než souhlasit *4* .
        • Paulcz
          Třeba vzrostla spokojenost lidí a byli šťastný ? :) Ale to asi nikdo nezjišťoval, hlavní jsou testy a umět číst a psát.
          • Jo, ghetta jsou plny spokojenych a stastnych lidi. Negramotnych, co chcou to si vezmou. Naprosto dokonaly. *15*
            • to PaulCZ> prave ze tomu nedokazou nijak zabranit, protoze jsou tak nevzdelani, ze je ti vzdelani gauneri snadno zmanipuluji, upravi si pravidla pro sebe a delaji si co chteji...ne nadarmo se rika, ze hloupym lidem se snadno vladne....
            • Ano, se svým volebním právem jsou úplně neškodní *4*
            • Paulcz
              Určitě, tyhle nevzdělaný lidi páchají ty největší škody, furt tunelují podniky a tučný fondy, kradou veřejný finance, uplácejí kde se dá, sem tam nechají položit nějakou tu banku nebo alespoň vydrancujou nerostný bohatství kdejaký země, případně si rozehřejí polívčičku nějakou tou válečkou malinkou :)
        • Clanky se nezabyvaji analzou vzdelavach metod, ale analyzou poklesu hodnoceni v testu PISA, zejmena pak liberalizaci skolstvi ve vztahu k privatnimu a statnimu skolstvi.

          Zde:

          The problem is that we’re not discussing a true market system, but a public-private hybrid. The private Swedish schools are not really allowed to innovate where it matters, with their pedagogic methods. The curriculum and rules in the classroom are determined by the state, which also trains teachers in the so called “modern” pedagogic theories. “Swedish schools have comparatively low levels of autonomy over curricula and assessments,” PISA notes. In practice, what private Swedish schools have control over is management and cost control, and this is where they have directed their efforts. But since the public Swedish schools were pretty well managed to start with, productivity gains from privatization were limited.

          Read more at: http://www.nationalreview.com/agenda/383304/sweden-has-education-crisis-it-wasnt-caused-school-choice-tino-sanandaji
          • Jinak a strucne receno .. Plzenska prava a mnoho jim podobnych.
        • Magister_Peditum
          Co jsem pochopil, tak tyhle"edularpy" nechtějí klasické metody učení nahradit, ale jen doplnit. Samozřejmě, kdo chce studium postavit jen na nich, tak se prdlajz dozví. Naopak pro jejich zvládnutí už leccos musíš znát. Problémy ve Švédsku jsou způsobené spíš přebujelou liberálností výchovy.
  • Jack1947
    Náhodou, já jim úspěch přeju nenásilnou formou naučit všechny hlavně mladší hráče o historii. Proč ne. Celkem inovativní pokus.
  • Zdravím, pro doplnění článku pár informací pro zájemce..

    Existuje pár nedobře utajených sdružení podobného typu, dokonce se propagují, kde to jde, ale edularp je ve své podstatě určený pro menší počet účastníků, proto je jeho dopad a tím pádem propagace spíše cílená na školy a zájmové skupiny.

    Od roku 2010 funguje v Ostravě v Oblasti Dolní Vítkovice (U6) v rámci Světa techniky několik edularpových projektů se zaměřením na přírodní vědy, kterými už prošlo přes 2000 žáků z celého kraje v posledních dvou letech. Pracujeme na základě akreditované metodiky, edularpům se v minulosti věnovaly projeky Centra dopravního výzkumu v Brně nebo Pedagogické fakulty Univerzity Palackého. V tuto chvíli je začínají podporovat i některé firmy působící v Moravskoslezském kraji.

    V České republice funguje řada sdružení, které edularpy realizují a propagují, např. v minulosti Court of Moravia v Brně nebo pražský spolek Rolling, který má vývoj edukačních rolových her přímo v náplni své činnosti a ročně uvádějí řadu larpů se vzdělávacím dopadem...
    • davidBray
      " ... Existuje pár nedobře utajených sdružení podobného typu, dokonce se propagují, kde to jde ..." eH ??
      • Reaguju na článek, kde autor píše "Pokud neexistuje jiné dobře utajené domácí sdružení, EDU_RP je jedním z prvních českých projektů tohoto ranku" :)
        • Díky za doplnění! Mohl jsem se, pravda, věnovat víc i pátrání po dalším podobných projektech. Snad námět na další článek.
          • Klukům a holkám z Edu_RP držíme palce a je super, že na games vyšel článek o edularpech. Kdybyste chtěl napsat něco podobného o jiných projektech podobného zaměření (larpy i jiné edukační nepočítačové / hybridní hry), tak rádi pomůžeme, napište, kam se máme ozvat :)
            • Kdyžtak pošlete prosím kontakt na LoukotaLada@gmail.com a uvidíme. :-)
    • Ještě mě napadá, že dánská škola Osterskov Efterskole (se kterou mimo jiné DOV Ostrava spolupracuje) je velmi specifická a skvělá instituce, která nicméně učí žáky klasickou frontální výukou. Edularp tvoří doplněk a rozvoj soft-skills žáků, ale základní metody vzdělávání jsou podobné jako u nás.

      Seekers Unlimited v čele s Aaronem Vankem sice uspěly na Kickstarteru, ale v průběhu roku oznámily konec své činnosti a tato společnost už v tuto chvíli neexistuje.
      • Děkujeme za pěkné shrnutí dalších kolegů v oboru. Myslím, že bychom se měli vrátit ke snaze o propojení lidí zabývajících se touto tématikou a dát dohromady nějakou konferenci :-).
  • Pustte si to ve clanku zminovane video z te britske "megagame". Je to naprosto uzasne!

    http://www.shutupandsitdown.com/blog/post/susd-play-goddamn-megagame/
  • ano, stejne tak jak tvuj prispevek zde je vlastni. nikdy ses nic neucil, a psat a cist, nikdy te nic neovlivnilo, neinspirovalo. nic .. haha

    Europa Universalis je hra ktera by se mohla hrat v dejepisu. takovy holisticky pohled na urcitou cast historie. ekonomika, valceni, diplomacie atd.
    • Magister_Peditum
      To by ta část historie musela být hodně určitá, protože během pár let je AI schopna totálně rozvrátit původní hranice. A není výjimkou, kdy například uherská armáda bojuje ve Španělsku, zatímco osmanská armáda v klídku dobývá italské provincie Benátek a Vídni je to úplně jedno. Já můžu říct, že EU4 mi hlavně pomohlo zapamatovat si, které historické území je kde, a komu v určité době patřilo. V tomhle je EU4, ale i třeba Victoria 2, hodně užitečná.
      • spis to by se studentum muselo vysvetlit, ze AI je takova a makova. nicmene pristup, ze v dejepise se uci zejnema dejiny (data, jmena, lokace atd) je ponekud zjednoduseny. dejepis ma s sobe zemepis, ekonomii, nabozenstvi, diplomacii atd jak jsem jiz zminil. data nic nevysvetluji, tzv holisticky pristup by mohl.
        • Magister_Peditum
          Jenže právě ekonomie, diplomacie, a vojenství není v EU4 zrovna reálné. Je to v době, kdy ještě měly dynastické ohledy významný vliv na diplomacii a to v EU skoro vůbec není reflektováno. Náboženství tam taky není nic, co by se nedalo vyčíst z dvou tří odstavců v nějaké odborné literatuře. Chápu kam tím míříš, ale tohle ti EU4 nedá, alespoň ne bez nějakého über realistického modu. A i pak by bylo nejlepší, kdyby každý student hrál za jeden národ v multiplayeru. Proti AI to je o ničem.
          • mne jde o to, ze ve skole by se melo predevsim ucit premyslet, tridit informace a hodnotit je v souvislostech.

            Komensky zil v jine dobe a tim nektery z jeho principu jiz dnes neplati. Skola hrou ano, ale napr zname "opakovani je matkou moudrosti" uz ne. to melo smysl, kdyz informace/data nebyly volne dostupne.

            zrejme jsi vzdelany/a v dejinach i hrach a souvislosti chapes. to je jen dobre.
  • z té úvodní fotky se mi zdvihá kufr
    • Magister_Peditum
      Z jednání Rady bezpečnosti v OSN?
      • Coffin.Corner
        Pohled na vzrušenou debatu nad leteckými snímky s odpalovacími rampami raket SS-4 asi každému neudělá dobře... *1*
  • Magister_Peditum
    Takže vlastně takové válečné hry, co se už drahně let hrají při generálních štábech mnoha států. Akorát je to místo přítomnosti/blízké budoucnosti zasazené do minulosti. Mohli by výsledky "her" někde shrnout a vytvořit alternativní časovou linii.
    • Jedním z výstupů projektu děti jsou právě memoary průběhu. Na požádání určitě můžeme něco poskytnout :-).
      • Magister_Peditum
        Mně přímo to posílat nemusíte, ale různé (pokud možno věrohodnější) alternativní dějiny mám docela v oblibě.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit