Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zajímalo mě co se tu strhne za diskusi. Jen za mě, hru jsem stáhnul, protože byla víckrát zmiňovaná jako dost dobrá (jinak bych se ni úplně vykašlal). Po dvojím průchodu domem (celkem tak 12 hodin) sem si jí koupil, protože ta práce a ten nápad se musí ocenit.
  • Zayl
    Pokud je hlavní diskuze o hře o tom, že to je opravdu, kluci nekecáme, hra, podívejte se, běží to na PC! Pak bude asi někde problém.

    A víc gameplaye je i v japonských VN, kde si člověk vyloženě může vybrat akorát tak jak rychle kliká myší, párkrát za hru jednu ze dvou možností ... a ruku kterou se bude uspokojovat, pokud to je specifický typ VN.

    Čili doufám že jejich další počin bude konečně debutem v herní produkci.
    • ale to je ono, virtuální novela je druh interaktivního softwaru, nikdy jsem nikoho neslyšel o virtuální novele mluvit jako o hře. Jako otaku jsem viděl spoustu anime předělaných z virtuálních novel a dost z nich jsem si pak prošel ale nikdy bych o nich netvrdil, že to jsou počítačové hry. Dokonce ani na wiki se u VN žádný z autorů článků neohání termínem "game", to že je něco na PC tak je to hra je fakt "argument", dobře uznávám, že gone home je hra, jenže má nulovou obtížnost, kdyby tam aspoň byly puzzle, třeba aspoň zakódovaný diář. Problém tvůrců je, že oni se o herní mechanismy moc nestarali, chtěli vyprávět příběh, ale já chci u hry používat mozek, luštit záhady, logické hlavolamy apod. Nechci jenom číst papírky poházené na zemi, knížky a poslouchat kazety jenom proto abych si něco přečetl/poslechl, tomu američani říkají navel gazing a tahle hra a všechny prvky v ní obsažené jsou toho dokonalým příkladem
      • janchor
        Proč je vyprávění příběhu problém?

        "For players to move forward they have to exhaust spaces – it's effectively a 3D hidden object game. Players don't really have to work aside from rummaging through every drawer and cupboard. The content gating of Gone Home is enforced to control the delivery of narrative to the player, not to provide artificial challenge. That's the real point of the game, the slow release of the story payload. Again: secret box design. Challenge is minimal; the primary purpose is reveal the game’s secrets."

        http://www.electrondance.com/screw-your-walking-simulators/
        • není to problém, opravdu ne, není to výzva, není to tedy můj šálek kávy a dokázal bych si i představit, jak by mě bavila modifikace na gone home v podobě escape hry, které jsou většinou jen flashové hříčky v jednom pokoji se 4mi stěnami a přesto mě baví 100x víc. Takhle to není hra pro mě, kdyby to bylo o útěku z toho domu, klidně by tam mohl být i příběh o tom, že sestra je na holky, to mi nevadí, mě vadí, že tam není výzva jako v adventuře nebo escape hře, kombinování věcí se odehrává na úrovni vlož kazetu do kazeťáku, kdyby tam bylo poslechni si melodii a podle té nastav zámek a tím se ti otevře tajná chodba, prosím. Problém téhle hry je, že se chce zaměřit i na nehráče, kteří třeba ani nikdy nehráli adventuru a třeba ani nikdy žádnou jinou hru, ale já nejsem nehráč, jsem gamer tělem i duší (brzo budu potřebovat brýle a mám ohnutá záda apod *1* ) a hra bez výzvy pro mě nemá hodnotu
  • Je to chytře vymyšlený projekt, který nutí hráče k neustálým debatám "je to hra nebo není", díky čemuž se zakrývá pravá podstata a sice ta, že to hra je, ale neskutečně mizerná. Ale ještěže máme ty recenzenty a kritiky aby nám řekli co je dobrý a co ne ;-D
  • Chtěl jsem něco napsat na ten nesmysl, že Gone Home patří mezi "nejzajímavější a nejpůsobivější tituly minulého roku", ale nakonec jsem usoudil, že nemá smysl házet perly sviním. *3*
    • Jako, že tvé komentáře jsou perly? Skromnosti jsi moc nepobral.
      • wenceslaus
        Ne, spíš jako že my jsme sv*ně :-D
  • Originalita přináší ov(a)ce *5*
  • Dogkiller
    Aji bych si to zahrál, ale když jsem se dozvěděl, že se celý příběh točí kolem nějakých leseb, tak jsem byl zklamaný. Tohle téma jde úplně mimo mě, patří do Blesku, Super.cz a ne do her. Nápad dobrý, téma příběhu nudné a odpudivé. Bohužel.
    • jako ze lide s jinou sexualni orientaci nez tvoji muzou vystupovat jenom v bulvaru? *8* smutne. zrovna tahle hra by ti mozna pomohla se te hloupe homofobie zbavit...
      • Dogkiller
        Já žádnou fóbií netrpím. Tohle téma mě prostě nezajímá a přijde mi stejně nepřirozené a odpudivé jako třeba nekrofilie nebo zofilie.. To ale ještě neznamená, že trpím nějakou fobií, které bych se potřeboval zbavit. *3*
        • Trpíš příteli, trpíš.
        • Fakt si nedokážu představit nic odpudivějšího, než vidět, jak to spolu dělaj dvě holky.

          Kecám, nedokážu si představit moc lepších věcí k vidění.
          • Asi tak.
        • a přijde mi stejně nepřirozené a odpudivé jako třeba nekrofilie nebo zofilie..

          to je prave ono *9*
  • niceguyfromrussia.ru
    tá hra je bomba, a to nie som žiadny vyznávač indie hier... pri tom všetkom streľaní, rozmýšlaní, taktizovaní čo bežne pri hrách robíme som si s radosťou zahral niečo kde som len behal po opustenom dome a vytváral mozaiku príbehu ktorý sa tam odohrával... takýchto hier by malo byť viacej...
    a nemám rad hejty na podobné hry ktoré ich nazývajú "nehrami" či "walking-simulátormi"... tuto sa ukazuje sila interaktívneho média a kde nepotrebujete cutscény medzi scénami kde len bezhlavo stieľate... práveže absolútne stotožnenie s videohernou postavou robí hru takou intenzívnou ako Gone Home bol síce ste len behali, čítali, a hýbali s vecami okolo vás, avšak nad svojou postavou máte 100% kontrolu
    • A na druhé straně je tu Vávrův ,,hejt,, (záměrně použiju slovo kterým se označuje jakákoliv kritika, jak je poslední dobou ve zvyku) v Levelu.
      • janchor
        Bohužel, zrovna v tomhle případě to byl z Danovy strany hate zcela festovní. Vymezuje se tam vůči Gone Home stylem "hraje tam příšerná hudba, který nerozumím, tudíž je to blbost" a jenom tím dokazuje, jak se s obsahem hry totálně míjí. Což je v pořádku, ale není v pořádku, když ho zároveň prudí, že někdo jinej v Gone Home něco nachází, tak konstruuje absurdní teorie, aby hurónsky obhájil svý pohrdání něčím, co mu není sympatický. A to fakt není kritika.

        Ta vypadá třeba takhle: http://auntiepixelante.com/?p=2127 nebo http://lareviewofbooks.org/essay/perpetual-adolescence-the-fullbright-companys-gone-home
        • Hejt nehejt, největší průs e r Vávrova článku byl ten obří spoiler. Byl jsem pěkně nasranej.
          • Obří spoiler už byl i v Pavlově recenzi. Pavel je jinak fajn, ale za to jeho spoilerování bych ho zabil, to je jak s tím Game of Thrones... :)
          • Ani není na co, tyhle rádoby zvraty a podsouvání že opačná orientace je vlastně ta jediná správná se stávají mainstreamem. Jelikož koho přece baví pořád číst hrát příběhy těch hnusných cishetů?
            • Tak třeba tu o tom proč je v Gone Home úchylný strýček, pochopitelně bílý muž? Proč tam není úchylná černoška teta? Jo já zapomněl, podle současného diktátu jsou úchylové a násilníci pouze muži, a europoidní ze všech nejvíc.
            • janchor
              Tak ještě tu o Karkulce.
  • Me se gone home hodne libilo, asi to bylo dany i tim, ze sem si s kni sednul a nic o ni nezjistoval, takze sem nevedel do ceho du a hru sem objevoval az za pochodu. A styl vypraveni se mi hodne libil.
    • Já jsem si bohužel taky nic nezjišťoval, jen jsem jukl na recenzi a hodnocení. Čekal jsem něco mezi mystickým atmosferickým zážitkem Dear Esther a geniálním vtipem oplývajícím Stanley Parable. Možná s trochou adventurního koření. Čeho se mi dostalo bylo obrovské rozčarování a pár facek navrch.

      Pokusím se zážitek ze hry přiblížit bez toho, abych vyzradil tu neuvěřitelně plytkou zápletku:
      Start slibný: Představte si, že se vnoci z ničeho nic vzbudíte sám v posteli, světla nesvítí široko daleko... vydáte se pro sirky a svíčku... ve tmě se s vámi najednou zatočí svět, zahalí vás bílé světlo a někam se propadnete...
      ...a po dvou hodinách...
      zjistíte, že ekoteroristi ve jménu boje proti globálními přiteplování zničili místní trafostanici a vy jste ve tmě šlápl do hofna svého zvířecího miláčka, uklouzl po něm, praštil se do hlavy, ztratil vědomí... a teď v tom hofně ležíte a mžouráte do stropní halogenky, jejíž světlo vám vypaluje díru do mozku.

      Zhruba tak bych popsal herní zážitek z Gone Home. Zakoupeno ve slevě, takže lituju hlavně těch dvou hodin. I když kdyby mi vrátili peníze, považoval bych to za jedině spravedlivé.

      P.S.: redakční systém mi nedovoluje šlápnout do exkrementu na 5, proto ono hofno *7*
      • janchor
        Inu, neoslovilo tě téma, který hra zpracovává, ani zeitgeist, kterej je tam skvěle zachycenej. To se stává.
        • Opravdu neoslovilo... a soudě z reakcí na různých diskuních fórech rozhodně nejsem jediný.

          Prosím o osvětlení použití "zeitgeist". Jakože hra jde s duchem doby, neboť je hustě "in" bejt čtyřprocentní a cpát to celýmu světu?

          Kdyby to alespoň nějak rozumně vygradovalo a visela na půdě na trámu... *7*
          • janchor
            Hra je úzce provázaná s konkrétním časem a místem, devadesátkovým Oregonem. Odráží se v ní doba i tehdejší kultura, ať už ta mainstreamová nebo punková, z pohledu dospívajícího i dospělýho. A tohle všechno může v člověku, kterej něco z toho pamatuje, rezonovat. Viz text, kterej už tu byl odkazovanej: http://www.edgeoftheworld.cz/2014/01/06/gone-home/
            • palver
              ... bohužel systém mi nedovolí odpovědět v předchozím vlákně...
              Právě že ano - stejně jako jinde v diskusi i já jsem byl okamžitě označen za homofoba, protože jsem se dovolil zmínit o 4% orientaci. Proti tomu jsem se snažil ohradit s trochou nadsázky.

              Ano, ano. Četl jsem řadu recenzí a kritik, a s řadou z nich nesouhlasím. Dokážu pochopit, že každý může mít svůj názor. Někomu se hra líbí, někomu ne. Potud v pořádku. Úplně v pořádku ovšem nevidím tu obecnou snahu obhájců hry uzavírat diskuse stylem "hra je to úžasná/geniální a někoho prostě jen neoslovila". Ne tak, přátelé... Hra je to úžasná pro ty, které oslovila. Pro ty, které neoslovila je to plytká slátanina.
              Opravdu "miluju" argumentaci stylem: "Je to geniální, a když se Ti to nelíbí, tak to znamená, žes to nepochopil / ještě na to ještě nedozrál / že tomu nerozumíš...". Každému co jeho jest, ale kritika je záležitost subjektivní, tak mi prosím nechte můj názor.

              Člověku se ta hra může nelíbit a nemusí proto hned být homofobní, příliš starý/mladý... Z mého pohledu hra brutálně zamordovala slibně se rozvíjející atmosféru a pár náznaků zajímavých dějových linek neskutečně triviální hlavní zápletkou o "problémech" adolescentní dívky.

              A dost, už jsem na tuhle hru promrhal dost času i tak. *5* Zdravím diskutující...
              • janchor

                Reakce na příspěvek:

                Za homofoba tě tu někdo označil skrze konkrétní výkřik o "cpaní homosexuální orientace světu", nikoli kvůli tvýmu názoru na Gone Home. A ten ti nikdo nebere, pouze je na něj reagováno. Nikdo tu netvrdil, že "hra je geniální, a kdo to nevidí, tak je vůl". Jen se tu vysvětlovaly konkrétní důvody, proč někomu hra přijde skvělá.
          • Presne tak, skvele zachyceny devadesatky..s tvejma homofobnima poznamkama to nema co delat
            • Homofóbní nejsem, ale narozdíl od většiny frikulínů klidně přiznám, že mě téma homosexuality nijak nepřitahuje. Nebo je to tím, že jsem nevyrůstal v Oregonu, v devadesátých letech se mnou nemlátila puberta a neposlouchal jsem rebelské teenagerské kapely.

              Začínám už ovšem chápat úspěch této hry. Každý, komu ten příběh nepřipadá skvělý je homofob. Takže si žádný recenzent netroufne říct křivého slova, aby nebyl označen za zpátečnického, nedemokratického a nedostatečně duhového. *7*
              • janchor

                Reakce na příspěvek:

                Nic takového nikdo netvrdí.

                A vzhledem k tomu, že ve hře trvá, než rozklíčuješ, o co přesně v tý hlavní lince jde, je teorie o "přitažlivosti" homosexuality úplně mimo. Na čem stojí úspěch Gone Home se můžeš dočíst v celý řadě recenzí, kritik a dalších textů, z nichž ten asi nejvýmluvnější českej je tu odkázanej. Je opravdu tak složitý pochopit jednoduchou skutečnost, že někoho můžou hluboce oslovit věci, který tebe neoslovujou vůbec?
            • Janchor: ale v pohodě, každý holt máme jiný vkus, mě se nelíbí, někomu se nelíbí zas mass effect, nebo třeba z indie věcí mark of the ninja, tam jsem se vyblbnul dost a graficky je pěkná, kvůli vybrané stylizaci. Jinak dobrá práce na neddu Lukáši
            • A jinak nemusis porad menit nick, klidne zustan u jednoho ;-)
            • Skoda ze tu prvni cast komentu, kterej dokazu pochopit, proste ti to nic nereka a nic to v tobe nevyvolalo, musis zabit tim, ze ten, komu se to libi musi bejt nutne ldiot
            • hm tak to bych se klidně pustil do polemiky, pro někoho jsou 90tky dobrý hiphop a úplně jiná atmosféra, toto je 1 dům zachycený z pohledu jedný mladý zmatený holky, ale duch doby fakt ne, navíc riot grrrl v popularitě překonaly grungové kapely a i z riot grrrl mohli vybrat nějaká zvučnější jména(třeba The Gits nebo 7 Year B*tch). Nijak se netajím, že je pro mě gone home odpad, ale rozhodně nejsem homofob. Tady se vyzdvihuje příběh, který spousty filmů zpracovaly mnohem líp, jako třeba boys dont cry nebo f*cking amal, tohle je ale k pláči víc, ale chápu že skupina lidí, co neviděli žádný dobrý film a nepřečetli nikdy knihu, případně nehráli žádnou hru, nebo recenzují tak dlouho hry, že už jim z toho hrabe a potřebovali by na dovolenou, našla svůj svatý grál, na který se nesmí plivat, bohužel okolo téhle hry je takový humbuk, že už je slavnější než baldury nebo planescape torment, což je fakt smutný

              btw ta kapela i ten film se tak jmenují, nejde napsat b*tch ani f*cking .....
              • janchor

                Reakce na příspěvek:

                No samozřejmě, že duch doby není jedna jasně ohraničená šablona. Podobná hra z druhýho konce světa by jistě vypadala krapet jinak. Ale k čemu zvučnější jména? Ta holka poslouchala to, co poslouchala, a o tom, jak ji (celkem logicky, když procházela tím, čím procházela) uchvátila subkultura riot grrrl je tam k nalezení hromada indicií. Na každej pád celá řada kritiků, která zkušenost s dospíváním v tehdejší Americe má, extra zmiňovala právě tu přesně trefenou devadesátkovou atmosféru. A jakožto člověk, kterej tou dobou dospíval tady, jsem v Gone Home taky nacházel celou řadu "povědomejch" momentů.

                Samotnej příběh je jeden z mnoha, kterej lze kolem podobnejch věcí vyprávět, a vyzdvihovanej není pro nějakou zásadní hloubku, ale pro svou sílu v kontrastu k hráčskýmu očekávání strašidelnýho domu. S čímž souvisí, že hra na tebe přece skrze možnost účasti působí jinak, než film nebo knížka - co by ve filmu bylo triviální, může být ve hře silnej zážitek. Na každej pád je scénář Gone Home, spolu s celou hrou, samozřejmě hojně debatovanej (viz ty polemiky, který jsem tu linkoval). Že hru někdo chválí pro to, co dělá zajímavě, ještě neznamená, že ji do posledního pixelu uctívá.
            • Me nikde nic podsouvano neni a i kdyby, nazor si udelam vzdycky sam;-)
            • Proč by měl bejt jako homofóbní? Že se vymezuje proti 4% menšíně, která nám je neustále všude podsouvána? V tom případě jsem také homofób. A jsem na to hrdý.
  • Vzhledem k tomu, že titul "Total Waste of Time" už použili Monty Pythoni, navrhoval bych přejmenování na "Total Waste of Money"...

    Bude-li nová hra obdobná, vhodný název by byl "Yet Another Walking Simulator with Totally Boring Plot", což už by konečně řeklo zájemcům, do čeho vlastně jdou...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit