Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • to an: FireFall máš ještě z uzavřený bety? Já jen že kámoš říkal že 7. by měla být open beta pro všechny, ale pořád je to zavřený pro ty co dostaly code.
    • Jop. Open beta začíná zítra.

      Ale už je to víceméně hotová hra. Craft, gameplay, lvling systém, gathering - funkční na 100%. Systémy v gameplay taky vidím jako bezchybné, jen to chce chvilku zvyku na zorientování se v UI. Mapa přehledná, podle značek poznáš které úkoly jsou jak obtížné a podle toho máš rewardy. Už by měla být otevřená i první instance a dokonce už jde otevřít i world boss.
      Jeden z developerů v teamu je dokonce čech a viděl jsem ho na fóru reagovat do českého topiku, takže nějaké bližší info + mechanika se dá řešit přímo s ním :-)
      • To docela by mě zajímalo jak je ten svět velký, protože z žádnýho gameplay videa jsem to nevyčetl, můžeš mi tu velikost k něčemu přirovnat?
        • To co je v betě je takový menší ostrov, ale je hodně hornatý a členitý a hlavně questy jsou dynamické. Velikostně je to třeba dvě lokace WoWka, ale s tím že lítáš, questy se ti ukazují různě po mapě, tak vůbec na velikosti nezáleží.
          Jsou tam cca 4 větší města, několik menších stanic, a ty jsou neustále napadané nepřátelama, různě se generují questy různých obtížností a tak vůbec nejde o tu lokaci, ale to co ji vyplňuje za gameplay obsah. No a obtížnost si vybíráš sám, jak těžbou, tak tím za jakým úkolem půjdeš.

          Blbě se to popisuje, ten gameplay styl bych přirovnal k Planetside 2, s menší mapkou a výplní místo PvP tak PvE. Pokud jsi hrál Planetside, tak by jsi mohl získat slušný obrázek o tom jak ta hra funguje :-)
          • an, nevíš od kolik a to spouštějí?
            • Tak už mi to stahuje, jsem si musel založit nový účet :( ale neva, přehodil jsem emaily a je to v cajku, pak už jen ten starý nějak smazat
          • JJ hral a obrázek mam :D tak to bude dobrý, pve mě na mmorpgčkách baví, hlavně když je to dinamický a města jsou napadaná, už se těšim na zítra, dofám že to půjde stahovat po půlnoci, aspoň bych si to přes noc stáhl
      • už se těšim, tahle hra mě zaujala :)
  • Tady vsichni kalkulujete komedie. Ale predstavte si WoW F2P, kde muzete kazdy z dungeonu a batlegroundu navstivit jen jednou za 24h free. Za 300 jeden mesic neomezene. Za 180 na 14 dni a za 100 na tyden a za 25 na den neomezene. Je to jen o kapacite servru. Ja myslim, ze jakmile by bylo WoW F2P, tak ostatni F2P to muzou zabalit uplne a na WoW by bylo v tu ranu treba i 30mil. hracu. Do roka treba i 100mil.
    Ja hraju blbe F2P strategie. Neutracim moc (1200 rocne = 4 mesice WoW), ale vidim ze tam jsou magori, co utracej stovky a tisice korun mesicne za kraviny. Takze tyhle onlinovky s primitivni grafikou, maj mozna podobne trzby jako WoW, protoze ta hra (nebudu jmenovat) ma na sice jen 2,5 mil. hracu, ale
    lidi radi platej dobrovolne nez aby byli nuceni platit pevny mesicni poplatek a pak utrati klidne i vic.
    Ja osobne uz nemam tolik casu na pareni, takze WoW jiz nehraji kvuli poplatkum, ale kdybych mel moznost tam zabehnout jednou za cas, tak semtam nejakou tu korunu klidne utratim a mozna bych dokonce utratil vic nez kdyz jsem platil mesicni poplatky, protoze si to pak clovek ani neuvedomuje, ze utraci vic.
    Takze ja si myslim, ze Blizzard muze jen ziskat.
    • Tak spíš sem to myslel tak, že blizzu ted platí 300 měsíčně 8,3M hráčů a kdyby to bylo F2P tak by hráči přibyli ale přibyli by jim platící hráči? Ti co sou ochotni platit 300 měsíčně už tam sou, byli by ochotni ale všichni platit 300měsíčně "jen" za instance? Většina asi jo ale ne všichni...

      Blizzardu by určitě přibylo dost hráčů ale platících hráčů? Blizzard na tohle má dost lidí a určitě si tohle uměj spočítat líp než my mudrlanti na games... a proto F2P stále neni.

      A proto i většina podobných MMO-RPG začíná jako placená a až potom co jim to nevyjde přecházejí na F2P aby z toho vytěžili alespon něco. Viz, SWTOR, Rift a další.

      Jak řikám, WoW 1 300M dolarů ročně, ukažte mi někdo které F2P, klidně ne RPG tohle vydělá?

      F2P model je dobrej když základna hráčů padne na minimum ale 8,3M opravdu ve svete placených MMO-RPG minimum neni.
    • Pokud půjde WoW f2p, tak je šance že přijdou lidi z WoW private serverů. A tam hraje víc lidí než na retail serverech. Jen je otázka jakej člověk bude hrát v budoucnu 10 let starou hru, a bude si dělat 11 90tek.
    • Bych rek, ze si velmi naivni ... protoze wowko uz davno neni ani nejlepsi ani jedina MMO hra. A pocet hracu = predevsim dlouhodobi hraci, kteri zustavaji proto, ze ingame maji spoustu vazeb. f2p model by prived par novych hracu, ale rek bych, ze by jich velmi mnoho velmi rychle odpadlo ... proc? Protoze tu je vsude kolem spousta jinych games zdarma. Navic s kazdym dalsim patchem jde cim dal vic ... dpr.e ... a zacinaji znechucene odchazet i dlouhodobi hraci.
      • By me zajimalo jake lepsi hry nez WoW mas namysli?
        Takove ty japonske nahotinky maj mozna lepsi grafiku, ale hratelnost to maji hroznou.
        LOTRO = tragedie. To jsem nainstaloval a hned smazal. Guild Wars2 primocarej dej, kde jses zavislej na ostatních hracích. Pak je tu plno takových tech přeslazených MMORPG s japonskou tematikou.
        Pokud se drzime stejneho zanru jako WoW. Tak neznam lepsi hru.
        Dobre vytknul bych zastaralou grafiku, která ztrácí na vtipu a ze se hra znacne zjednodusila pro takovy ty patnactilety hrace na ukor hracu veteranu, kteri mel dost inteligence na to, aby si sestavili skilly podle sebe.
        To je tah, který Blizzardu vytýkám a nechapu je. Poskodili tim jak WoW tak i Diablo 3. Stromovity systém byl mnohem lepsi.
        • Oblíbenost je otázka zvyku, vkusu, mentality. Korejci upřednostňují právě ten "hloupý grind" a japonské nahotinky. Starší hráči ti zas vzpomenou Ultimu a nebo Runescape, nebo někteří masochisti Metin.
          Tzn pokud se držíme stejného žánru, tak je WoW jen o individuální náklonosti. S dost velkýma vadama na kráse, které vadí hráčům.
          Osobně jako jednu z nej mmorpg považju Age of Conan. Ale jak jsem psal, je to věc vkusu a individuálního pohledu.
    • Tak to co tu navrhuješ neni moc F2P :D když dneska instance sou ve wow zaklad vseho takže by si stejne vsichni museli platit ty 3stovky mesicne pokud by chteli hrat, jedine co si prinesl noveho je zes tam dal i kratkodobe taxi...
      • Kazda F2P je nejakym zpusobem omezena. Muzes se free zahrat kazdou instanci dene jednou a nebo si zaplat a budes hrat neomezene. Jinak WoW se do probihavat i bez instanci az do 90 levlu, takze je to taky dost free. Kazda F2P ma sve omezeni, takze nevim co na te moji teorii neni F2P?? *1*
        • To taky není uplně pravda, spousta MMO už není stavěná jako omezená pro neplatící, ale bonusy pro donatory. Viz LoL model, PoE, Firefall atd.
  • To že WoW prejde na F2P je aj možné(aj keď typujem tak 2015-2016)pretože Blizzard momentálne pracuje na Titane(nová MMO ktorá ma zrejme nahradiť WoW)takže keď víde Titan,samozrejme s mesačnými poplatkami tak možno WoW konečne prejde na F2P...
    • Zadna nova MMO s mesicnimi poplatky uz NIKDy nevyjde. Ber to jako fakt. Mozna jako alternativa k f2p modelu, ale rozhodne ne jako jedina moznost. V nocy hre nemas dlouholety hrace, ktery ve hre (a pri poplatcich) drzi dlouholete vazby s kamosi. A kdo ti pujde hrat novou ... placenou ... hru, kdyz hned vedle ma 150 jinych ... neplacenych.
      • Nikdy nevies......kdo by povedal v roku 2004 ze WoW bude minimalne 9 rokov najhranejsou MMO a v dnesnej dobe aj ked je stale platena ma velmi slusnu komunitu. Ja verim ze BLIZZARD dokaze urobit hru ktora sice bude na ozobracovanie ludi ale bude stat za to a prilaka hracov. A to ze ludia hravaju MMO s kamosmi nie je vzdy pravda. Niektory ludia hraju MMO aj preto aby si nasli kamosov tam...ja osobne som tiez hraval WoW bez kamosov dost dlho..
      • Jak je to dlouho co vyšel placený SWTOR? :D
        Pak zjistil že na to nemá a přešel na F2P...
    • Jn to by dávalo smysl, s tim že podle blizzardovského výhledu má teď vyjít poslední datáč na WoW a pak Titan... jenže posunutí titanu jim to asi trochu rozhodilo.
    • Von Titan může taky trvat 12 let jako Diablo3. A evidentně potrvá, když se projekt Titan letos restartoval. Dřív jak za 5 let nebude, i kdyby už další restart neproběhl.
  • kryste pane nemuze uz ten KREI zavrit p*del ? To snad neni pravda :D
    • Takže 11x lvl 90 a žádný slušný raid. HC ve WotLK, kde LK 10 man hc dával rozumnější pug.

      Taky hraju MMO +- 9 let. Momentálně Firefall. Docela se povedl. :-)
      • Stačí se podívat a uvidíš že nemyslím 10HC... ale to by ses musel naučit používat armory že?

        Nák si dole přestal komentovat svoje zázračně výdělečné F2P? Copak nenašel si žádné podklady?

        Tak mi teda vysvětli proč pomalu každé MMO-RPG začíná jako placené a až když zjistí že nedokáže přilákat dost platičů přechází na F2P?

        Oni asi v teamu nemají tak chytré a mazané lidi jako seš ty...
        • Jo, podívám se na KOK a vidím 25hc green rank 3000-4000 --> pug. Žádný progres v ToC a žádný v Ulduaru. Když pak kouknu na Cata, a na KsV tak opět zelené čísílka kolem 5 000. Jediné co jsi byl HC, tak farm raidy kompletních instancí na lvlu 85. Takže zase kecy a honění brka. Kdyby jsi to progresoval, tak tvoje statistiky vypadají uplně jinak.

          Moje diskuze s tebou skončila na:

          F2p LoL 32 000 000 - placené WoW 8 000 000.

          F2p win.

          Konec diskuze.
          • Navíc LoL = MOBA

            WoW = MMO-RPG

            2 dost rozdílné žánry které v tehle číslech taky dost znamenaj
          • KoK byla guilda která byla v TOP 5 na největšim CZ serveru a poslední alianční co chodila 25HC na tomhle serveru, do zelenejch čísel se dostala až když skončila a logy jeli dalšiho pul roku...
            25 HC down až na LK kterýho pak zabijeli všichni až po nerfu, ToC down, Ulduar down.

            Cataclysm většina HC down až po firelands kde sem přestal kuli matuřea do té chvíle sem se ve world of logs zapisoval do TOP10 holy palátů...

            Teď se předveď ty kde ses zapsal v progresu když tu házíš špínu na ostatní, procházel si nefunkční šachy? Zergoval LK stojícího na základní platformě? Zavolal si kamaráda armina který zmáčkl 2 tlačítka? Nebo vytáhnul arena rating na 22000 na serveru kde se točilo 10 teamu? Nebo nějáké podobné rádoby WoW free progres?

            F2P LoL 32M vs placené WoW 8,3M my fakt jako LoL win nepříde :D
            Kolik asi LoL na tom tvém zázračném F2P modelu ročně vydělá hmm?
            • Kdyby něco sem na novém foru o stejném tématu, třeba se tam najde nekdo uplně nový s jiným názorem, tohle už je zapadlé a asi sem stejně chodíme jen my 2
            • BD HC zabila ale až po nás... tak jako tak náš to na realm 5 dostalo.

              Ano ted až je to realm 17 ale díky tomu že ta guilda skončila cca. pul roku pred koncem contentu a a blizz pak přišel s nerfama az diky kterejm ho vetsina dokazala zabit a diky tomu se uz neaktivní guilda propadla a pak prisel wowprogress s rozdelenim RS a ICC do 2 contentu a propad se tim este zvetsil...

              Ano organizovana akce prechod na BB ale ne kazdej chtel z DT pryč a že to byl uspech? A kde je BB teď? Většina guild neexistuje a z BB se stal morovej server a na DT je diky tomu ted jen jedna frakce... To byl teda velký úspěch CZ komunity.

              Nic, du do nového fora, tohle nemá cenu, nedokázal si ověřit ani zázračné čísl F2P modelu ani svojí zázračnou kariéru... Podle vás se přece raidovalo ne? Web videa a td? Všechno náhle z webu vysublimovalo že? :) A postava na armorech se asi taky sama smazala...
            • Jak píšeš, stačí rozclicknout a hned uvidíš, že třeba BD tam na normal ani nešli, a zrovna to zabili na HC realm first. Tak asi tak obtížný a důležitý boss to byl. A zároveň uvidíš, že Halion se za hordu chodil v pugu a progresoval se HC Ulduar. To že jste ho museli progresovat a beztak jen na normal, a i tak to nebyl realm first je dost srandovní.
              A těch tvých TOP5 a TOP15 v ICC jak ukazuje link z wowprogressu je vlastně TOP 17, a pořád je to world 3000 a nikdy míň.h ttp://www.wowprogress.com/pve/eu/drak-thul/rating.tier10_25

              Další věc je ten rank, samotných world 3000 je pořád realm 20, ať to bylo před rokem a nebo 5ti rokama, a i teď po odlivu 2 000 000 hráčů z WoWka je to pořád rank 3000, který vůbec není slušný. Proto je označený zeleným číslem. Rank 2500 a míň jako modrý, jako slušný už by se možná dal označit. Ale to by nesměl být ještě fialový rank.
              Ono prostě rank 3000 a víc už je trash a vždycky byl. A kdyby jsi šel hrát na DT za hordu, tak tam někteří považují trash i rank 500+.

              Ta aliance co vás nechala na holičkách při migraci, tak ta migrovala kvůli latency. Kvůli tomu že se progresoval Malygos a za celých 15 minut boje nebyla doba, kdyby někdo z raidu neměl lagy a nedostal disconnect. A hlavně celá migrace probíhala tak, že se všechny guildy domluvili, že budou migrovat. Jak lepší, tak horší - právě proto, aby nikdo nezůstal a aby byla dost široká základna hráčů pro progres, a kdyby se z celkově 20ti guild za alianci 10 rozhodlo zůstat, pak by se migrace neuskutečnila. Zůstaly jen guildy, co ani netušili co je to progres, a nebo jeich GM měl 11 let a vůbec netušil co se děje. Všichni tehdy byly na jednom TSku a řešila se celková situace. Už jen ten fakt že přemigrovalo 15-20 guild svědčí o tom, že to nebyla jen taková hurá akce a nechání na holičkách, ale že o tom věděla celá frakce. Navíc celá migrace na BB hned první save Malygose složila, a většina guild na první pull. Tzn úspěch a migrace správný tah.

              A co se týče mojí postavy, tak by jsi jako zkušený wowkař měl vědět, že ve Vanille ani v BC nebyly žádné ačívmenty, a že nebyly žádné databáze co by uchovaly záznamy. A třeba takový loremaster celý WotLK content nešel udělat, protože staré postavy měly hotové questy a neměli je započítané. A důvod proč byl Naxx na Wotlk jistě víš. 1% všech hráčů se tam podívalo. Já byl mezi něma. Thats it. 40 lidí v raidu nebyl problém udržet, problém byl už jen to, aby se člověk dostal do instance, když před instancí stálo 5 raidů a pvpčkovali proti sobě. Nevíš, neznáš, nezažils. Až před Naxxramasem byl klid, protože tam stál jen raid Motionu, Noční Hlídky a náš + za hordu Zdechliny, Black Division a Forged.
            • Stačí si to rozkliknout víš :D
              http://www.wowprogress.com/guild/eu/drak-thul/K+o+K/rating.rs_25
              Halion realm 2, na HC se začal zabijet až když se KoK rozpadl po blizardovskem nerfu, v té době se halion počítal dohromady s ICC a to je vyzvedlo na to 5. místo, až pak na konci wotlk to na wowprogresu rozdelili, ToC došli ale ne na HC, padnul až při ICC, mluvil sem že byla v TOP5 a to byla v ICC právě díky halionovi jinak se celou dobu držela v TOP15, což ji celou dobu udrželo na prvním míste na tamní alianci.

              Navíc já si tu triko nehoním jen ti řikám že nejsem taková lamka jak si tu tvrdil... jakmile je nekdo do 3000 v guildach celosvetove tak v dnesni dobe to znamena ze progresuje celkem slusne. A je to mnohem víc než prvni misto na jakemkoliv free.

              Ano až potom co odmigrovali ostatní a nechali tam alianci na holičkách, až pak přešel KoK dopředu protože k nim přišli lidi který neodmigrovali z tech TOP guild...
              No furt si nám neukázal svuj zázračnej progress, v době kdy největší progress bylo udržet 40 lidi v PC... ani si nám nezdělil nick toho tvého mocného warlocka.

              No vidiš, tak kde si vzal ty super čísla a super teorii a super výdělečném LoL? Jen nepodložené dohady a plky které sis vymyslel...
            • Poté co proběhla migrace, tak zůstali 3 guildy, které byly s progresem před migrací někde 50+ na serveru. Když proběhla migrace, tak žádné HC ještě ve WoW ani nebylo. To tvoje první místo u aliance bylo tím, že ze serveru odešlo 15 aliančních guild co bylo v progresu daleko před váma a ne tím že by náhodou někdo z vás něco progresoval. Pokud se dobře pamatuju, tak v TOP 10 na serveru ještě před migrací byly za alianci akorát Motion, Equilibrium a Not Prepared, zbytek byla horda.
              Takže abych přetlumočil to tvoje "KoK byla guilda která byla v TOP 5 na největšim CZ serveru" znamená že byla top 5 pouze za alianci na serveru, kde celá aliance odešla jinam a zůstala tam jen horda.

              A když chceš dokazování, není problém. Tu je ten tvůj server druhý Halion.
              http://www.wowprogress.com/pve/eu/drak-thul/rating.rs_25
              A tady je to tvoje TOP 5 v ToC, které jste před ICC ani nevyčistili celé a skončili někde na 22 místě.
              http://www.wowprogress.com/pve/eu/drak-thul/rating.tier9_25

              Ps: Riot nezveřejňuje výroční zprávy.
            • A tyhle pohádky si cucáš z kterého prstu? :D

              Po té co proběhla migrace na BB na DT u aliance zůstali 3 25 HC guildy, KoK, IG a KSV. KoK se během ulduaru dostal dopředu a v trialu na 1. místo u aliance a tam se držel až dokud se nerozpad díky tomu žen a alianci už nebylo kde brát lidi(díkyž čemu se pak dostal dozadu protože se už nedožil nerfu) ale eště předtim stihli jako 2. na serveru zabít halliona 25..., chvíli předtím se rozpadnula i druhá guilda IG a tak zůstalo jen KSV ke kterejm sem pak přešel protože se mi nechtělo migrovat ale estš chvíli předtim je několik hráčů zradilo a odmigrovalo k horde i s legendarkou... KSV je ted jediná guilda která u aliance raiduje a to 10HC i když z personálních důvodů už ne to co dřív...

              Toliko k tvejm zkreslenejm informacim o DT alianci, proste sem raidoval u toho nejlepšího kde se zrovna dalo a snažil se tam pomoc a ve worldoflogs se umistoval pri first killech často v TOP100 nebo TOP10...

              Teď by alianci na DT mělo pomoct snad spojení serverů na 5.4 kde už budou crossrealmove i guildy a AH...

              Ano znám spoustu lidí co nahrává rádoby návody na youtube a tvrdí jak podle toho raiduje pulka EU a celá asie, doufám že i svojí zářnou kariéru podložíš, stejně jako si podložil čísla svého super výdělečného F2P modelu.
            • KoK nikdy nebyla v TOP 5 na Drakthulu. A když všechny guildy z aliance co raidovali 25 migrovali na Burning Blade, tak za alianci na DT nezůstala žádná guilda co raidovala. Potom možná KOK mohl být někde v TOP 5, ale pouze za alianci a někde na server 30-40tém místě. Ale podle toho co koukám, tak jsi dýl strávil v KsV, a tam je to uplně to samé.

              A já osobně progresoval ještě na Vanille celý content, od MC až po Naxxramas. Díky mojí taktice na shoutování hunterů se začal dávat Nefarian třeba, nezáležně od kombinace barev addů, a tankoval jsem s warlockem twiny v AQ40. No a progresoval jsem i v BC, podle naší taktiky a našeho videa z KaelThealase se guildy učili jak toho bosse zabíjet a jaké mít pozice. Pak jsem si dal v polovině BT pauzu až do WotLK, kde jsem po druhém týdnu od release ještě v modrém equipu s guildou vyčistil Naxx.
              No a od té doby aktivně nehraju, a neaktivní postavu mám v guildě Valion, jen jednou za rok si na týden zahraju, kouknu co je nového a pozdravím známé.

              A neházím špínu na ostatní, jen na tebe, protože lžeš jak tiskne.
    • Mmo hraju s přestávkama cca 9 let. Teď třeba GW2. A jakkoliv mě ta hra nadchla víc, než kdy wowko, nemám potřebu ji takhle patologicky obhajovat. To co předvádí KREI, je už opravdu těžká mánie.
      • Tak uplně sem to nemyslel, ta hra má své + a své -, sou novinky které mě štvou a sou novinky které sou ted parádní.

        To o čem se tu s an bavíme je to že tu říká jak je F2P strašně výdělečné ale neni schopen to dokázat na číslech... nebo že má snad nějaké F2P větší kupní sílu než Warcraft, to o sobě může říct snad jen Lotr nebo Swtor, ale tam to není hrou jako takovou ale její předlohou...
    • Vsadím boty že je to jeden z těch nemocných WoWkomilů co má 10 postav lvl 90, a přitom nešel ani slušný raid, ani arénku a každej si o něj utírá hubu.
      • Řikal sem že tohle je nick mého maina a trochu zručnější člověk by si mě mohl podle něj dohledat... a Raidoval sem HC wotlk a Cataclysm v tom guilde na frakci... teď už si davam voraz a vedu si svojí guildy pro nováčky... a ne nemám 10x 90 ale 11x 90
  • Já chci mít taky roční příjem ušmudlaných 218 milionů EUR. *1*
    • Tak jasný... mně by stačil i jeden... do začátku :D
  • Teď si dáme trochu zdravé matematiky, ti co vystudovali základní školu mohou počítat se mnou, ty co ne můžou počítat na kalkulačce...

    WoW už nějaké roky drtí MMO svět a posílá veškeré konkurenty na F2P model aby nějak přežívali... Kdežto WoW at si o něm myslí kdo chce co chce je už pár let stále na prvním místě a i ted si drží 8,3M.

    Teď počítejte, předplatné stojí 300, takže každý hráč utratí ročně 3600(12x 300) a to ať chce nebo nechce. Kdežto free to play model je dobrovolný, například já osobně sem za celou dobu co hraju koupil 3 věci za mikrotransakce(2x peta do WoW s 50% slevou a jednou skin za 50KČ do LoL). Suma sumárum sem celkově za cca 10 let co hraju za F2P utratil cca. 250KČ tudíž ani ne to co u WoW za měsíc, kde sem u WoW za svejch 5 let utratil za poplatky(nepočitaje datadisky) 18 000KČ(5x 3600)!

    Teď si vemte že WoW má 8,3M hráčů(v současné době) a každý z nich blizzardu platí 3600KČ ročně, teď si vemte kolik hráčů ve F2P modelu musí být aby utratili 3600KČ ročně? 10? 20? Osobně sem za 10let utratil 250KČ, znám destíky lidí který si věci ve F2P zásadně nekupujou a když si něco koupej tak je to v řádu max. stovek ročně.
    Teď si vemte že by WoW přešlo na F2P, kolik aktivních hráčů by muselo mít aby vydělávalo tak jako teď? 8,3M x5? x10? x20? A dostanete se na hodnotu která je v MMO a hernim trhu dost sci-fi...
    Jo WoW se možná někdy stane F2P a já bych za to byl i rád protože by přibylo hráčů, ale jak ví každej de o byznys a v současné době má WoW pořád tolik platičů že se mu F2P absolutně nevyplatí, takže se blizz bude snažit udržet WoW placené + mikrotransakce aby ho na poslední chvíli podojil maximální možně. A až pak, až klesne populace WoW na maximální možné minimum příde blizz jako spasitel s F2P...
    • Btw další přežívající f2p je třeba WoT, které chudinka v anual reportu vykázala příjem 218 milionů eur. Se 45 000 000 registrovanýmy hráči. Ach to WoWko fakt drtí MMO žánr, až to není pěkné :-)
      • Tak Lol nebo Wot jsou trochu jinej typ her nez wow. Takze spis wow porovnavam se hrama jako gw, age of conan, tera, rift atd. A tan WoW panuje stale a neochvejne, coz je ostuda pro ty konkurenty.
    • Pořád mne přesvědčuješ o tom, jak moc jsi zabedněný. Ty žiješ jen ve WoWku a s WoWkem, jako malé dítě se tu snažíš vykládat smyšlenky a blbosti, nějakou pro Blizzardovskou kampaň.

      WoW nedrtí žádný MMO svět, to je jen povídačka marketingu. Rekord nejhranější MMO má Moba - League of Legends, která má DENNĚ ONLINE 12 milionů hráčů - což je rekord subscribers WoWka CELKEM. Dohromady pak aktivně za měsíc do LoLka loguje 32 000 000 hráčů. Souběžně online je to pak číslo přesahující 5 000 000 lidí ve hře v jednu chvíli.

      http://www.gamespot.com/news/league-of-legends-breaks-5-million-concurrent-players-6405485

      Opravdu už mne nebaví tady číst ty tvoje smyšlenky a básničky, o tom jak je Blizzard nejskvělejší hra všech dob, i když ždímá z poblázněných dětí jako jsi ty měsíční payment. My normální máme vlastní mozky a neplánujem platit ani za mikrotransakce, ani za 9 let starou hru, kterou hraje třetina lidí od f2p LoLka.
      Už se prober, přestaň s drogama, nevymýšlej si další zaručené pohádky o WoWku, nikdo ti je nežere.
      • WoT ani klony Doty nejsou MMORPG.Nespojovat to jen kvůli prvním 3 písmenum.
      • ANO :D díky že tak vehementně potvrzuješ to o čem mluvím...
        WoT ve F2P modelu se 45M registrovanými(ne aktivními nutno podotknout) s pay to win politikou, vydělalo ušmudlaných 218M eur...
        Kdežto z posledního výkazu blizzardu který je z roku 2011 se mluví v milionech dolarů a většina cifer je čtyřmístnejch!
        A pokud v tomhle výkazu trochu zalovíme tak najdeme cifru 1 357 MILIONU DOLARŮ za WoW za rok 2011!
        Ukažte mi jiné MMO které se téhle cifre jen blíží a srdečně vám pogratuluju...
        A vůbec, proč když je podle vás F2P tak strašně výhodné proč většina MMO-RPG začíná s platícim modelem a až pak když zjistí že nemá dost silnou základnu hráčů přechází na F2P? Viz. Lotr, Rift, Swtor a další který měli plnou hubu silnejch keců a do pár měsíců už se plácali ve F2P.
        Tady máte výpis blizzardu a activisnu kde si ty čísla můžete dohledat, najdete mi jediné F2P MMO-RPG které se tomu číslu alespoň přiblíží a až pak sem prosím něco pište, jinak nemá smysl se o čemkoliv bavit...
        Takže si to přečtěte, osušte si svá spocená čela a začněte hledat.
        http://investor.activision.com/annuals.cfm
        • A teď můžeš začít uvažovat o tom co je to příjem a co je to zisk, a kolik je čistý zisk z měsíční sazby a kolik je zisk z f2p modelu.

          Mimochodem business model f2p her není o měsíčním paymentu, ale o datech a kupní síle cílové skupiny. A podle těchto získaných dat se cílí reklama a nebo další produkt. F2p hra se 40m aktivníma potencionálníma zákazníkama je mnohem cennější na poli businessu než 8m sice měsíčně platících, ale komunitně uzavřených a konzervativních hráčů.

          Viz business model Facebooku, který je naprosto celý f2p - a jeho cena je v počtu jeho uživatelů. A to samé f2p youtube, google a bambilion dalších f2p software, vydělávajících jiným modelem než placením za přístup.

          Takže si spíš otři čelo ty, chlapče. Protože opět potíš blbosti, kterým naprosto nerozumíš. Vony ty f2p hry jsou dokonce modernější a dál než uzamknutý model Blizzardu.
          • Pošli zprávu WoT kde má za čtvrtk roku z minitransakcí 280M a až pak něco piš...

            WoW výdělek 1,3Bilionu LoL???

            Čísla a odkazy prosím než zase něco začneš vypouštět...

            Vymyšlená čísla co sem plácal včera? I v téhle zprávě máš že WoW před vydáním Cata překročilo 12M, stačí si to přečíst.

            Já mám střední za sebou s celkem slušnou ekonomikou, o ekonomice blizardu a activisnu sem dělal práci takže až mi dotáhneš podklady tak až pak piš...
            • Hošku ty jsi hloupý, až to praští.
              Zase tě něco naučím ty ekonome. Víš o tom že americký bilion není český bilion?

              A opět tě budu citovat:
              "Cata melo po vydání dokonce i 13M a i pandy melo 12M po vydani, pak to vzdy klesne a drzi se vetsinou stabilne 9-10M"

              Ukaž těch 13m a ukaž jak maj pandy 12m po vydání. A taky těch tvých stabilních 9-10.
              Až potom co jsme dal link na články kde se ty tvoje čísla o pár milionků redukují najednou tvrdíš že WoTLK mělo 12m.
              A aby jsi dodal váhu těm tvým blábolům, tak začneš plácat o střední a o tom že jsi dělal nějakou práci. No to teda muselo vypadat, když jsi se dnes dozvěděl co je to annual report.
          • Myslíš vymyšlené čísla co jsi tu plácal včera?
            Nebo čísla z anual reportu, o kterém jsi dnes po mém postu zjistil co to vlastně je?

            F2p LoL 32 000 000 - placené WoW 8 000 000.

            F2p win.

            Konec diskuze.
            • Vím co to je, když ses s tím sám začal ohánět tak sem ti v tom vymáchal čumák...
              1 357 MILIONU US DOLARŮ je stejné jak v ČR tak USA tak v číně či mongolsku...
              Já své čísla dokázal i podložil, v té zprávě máš i tech víc než 12M před Cata o kterejch sem mluvil stejne jako ty si zaokrouhlil 11,6 na 12M...
              Ted je na tobě abys ukázal nějaké oveřené zdroje které by potvrdili tvojí teorii o super výdělělečném F2P?
              A řekni mi teda proč skoro všechny MMO-RPG začínají jako placená a až pak přecházejí na F2P když zjistí že jim to nikdo nechce platit? Asi kuli tomu že ve vední nemaj všemoudrého tebe...

              O škole sem se zminoval jen kuli tomu že furt narážíš na můj věk... k čemuž se většinou stejně uchylujou děti ze základní školy, z čehož usuzuju že tvuj jedinej problém je v tom že ti tví rodiče nechtějí vypláznout kapesné na wow...
          • :DDD jestli je větší kupní síla WoT než warcraftu... tak spadni na zem... warcraft ma právě spoustu reklam a vedlejších produktů od stolních her až po nápoje a podobné blbůstky a reklamy... což se o většině F2P her říct nedá...

            Navíc v té zprávě blizzu když si ji přečteš je zisk i z těhle vedlejších věcí a čistý zisk a td. stačí si jí jen přečíst, řikám přines čísla a ne jen plky...
            • A když chceš čísla, tak v prvním kvartálu letošního roku výdělek Subscription, licensing, and other revenues - 334. Minulý rok, tzn rok 2012 první kvartál Blizzard vydělal 298.
              Což je oproti 280ti WoT naprosto normální číslo.
              S tím rozdílem že WoT nemá snižující tendence, ale zvyšující tendence.

              Si asi myslíš že sem chodí uplní pitomci jako ty, a nevíme co je to výroční zpráva že? Sdělím ti novinku, víme co to je a to že jsi se to dozvěděl dnes z mého postu jen ukazuje že hltáš všechno co ti předhodím.
    • Přežívaly?To je doufám vtip.Hry,které přešly na F2P se razantně zvýšily zisky.To,že vy zaplatíte za 10 let 250 korun neznamená nic.Já znám lidi,kteří do F2P narvou částku větší než jakékoliv měsíční předplatné.Ono musíte brát,že F2P(hlavně LOTRO a SWTOR) hry to není jen nějaké kupování petů a podobně,ale kupování herních postav,dějového obsahu,plného přístupu do instancí a pvp a tak dále.
      • Ale ve chvíli kdy hru platí lidi měsíčně je to jiná situace než když hra kterou nikdo nechtěl měsíčně platit přešla na F2P...
      • Jo razantně zvýšili zisky díky tomu že za ně nikdo nechtěl platit měsíční poplatky...
  • "kouzlo, které zdvojnásobuje zisk herních zkušeností" => z expeni na tejden se stane expeni "jak na lv 90 za vikend"? lol
  • Za me rozhodne f2p :) diky tomu ze si to jednou za tyden zapnu chodim na free *1* .
    • F2P by bylo fajn.. ale o tom zatim nikdo nic neřek... jen o transakcích...
      • Ps - včera jsem postoval článek měsíc starý, ve kterém se ředitel Activision Blizzard zmiňuje o asijském trendu f2p mmo, ve spojitosti s odlivem 2 milionů platících, a s konkrétním číslem 8,3 m subs.
        Takže řekl, a sám ředitel f2p konkurenci označil jako problém.
        • Jo ale to má furt daleko k něčemu že by se jen zmínil o tom že by WoW šlo na F2P
      • Krei, včera jsem ti tu vyčetl že tu lžeš a že tu pluskuješ všechno co napíšeš a mínuskuješ naoplátku všechny ostatní. Přestal jsi s tím, aby jsi přišel po 10ti hodinách a všechno co jsi nenapluskoval zase pluskuješ a mínuskuješ.
        Ty musíš být asi hodně narušený, takhle ze sebe dělat blba a ještě si přijít zamínuskovat, když tě někdo usvědčí ze lži. Normální děcko co okopává kotníky. K smíchu.
      • Pokud vim, zadara se da hrat do lv 20 => tak jedno odpoledne.
        • Jn to blizz udelal takovou ochutnavku... ale co sem viděl na ofiku tak to tak zkouší dost lidí.
  • Tak sem dám všechny sve komentare na jedno misto at to nejak sesumiruju a podtrhnu... Hraju wow dlouho, 5let bez přestávky pod timhle nickem na Drakthulu. Zazil sem hodne veci od blizzardu ale vzdycky sem to nejak rozdejchal a sel dal, ale jestli na mesicne placenem MMO zavedou mikrotransakce "pay more to win" tak už to bude kapka poslední . 300 měsíčně jim nestačí? Většina MMO vystačí s mnohem mín... Tohle už by byl opravdu hyenismus!

    Tohle neni žádné free to play, je to měsíčně placená hra tak to lidi hrajou protože zde sou velké pvp a pve guildy co se předhánej a když už to člověk platí tak předpokládá že bude mít každej stejnou šanci. Ale pay to win je volba, zaplat si kdyz chces bejt TOP neplat a nemuzes bejt TOP nebo to budeš mít 10x těžší.

    Expení je dulezité, urcuje kolik altu na profese budes mit a tim kolik goldu si dokazes vydelat, do pvp to urcuje jake kombo muzes slozit a v pve to urcuje s cim v raidu muzes pomoct. Takze expeni neni jen nejaká vedlejsi vec. Pocet altu ktere diky expeni ziskas je sakra zásadní věc.
    Navíc vážně si myslíte že expení bude to poslední? Že když blizz uvidí že si to lidi kupujou že to blizz nechá bejt a nic neprida??? :DDD

    De o to že u hry která se měsíčně platí by měli mít všichni rovnocenná pravidla a ne aby měl někdo kdo je bohatší nebo mu rodiče cpou nechutné kapesné aby si doplatil za pohodlí. Platíme všichni tak at máme všichni stejné možnosti. Máš jednu 90 a další ti příde složité a zdlouhavé expit? Tak to neexpi, to je volba. Ne, příde ti to složité expit? Zaplat si... To je špatná volba. Blizz expení v poslednich letech zlehčil na minimum, sám mam na Drakthulu 11x 90 all class a prumer expeni mám 4dny played a fakt by mě sralo kdyby někdo měl to stejné jen kuli tomu že on si to zaplatil. Pro něco takového proste neni v placené hře místo, u free to play klidně ale ne u hry kde měsíčně už takhle platíte 300. A pokud to zavedou tak si myslíte že to zustane jen u u expení? I vy blázní :D

    Jako kdyby WoW šlo na F2P model tak by se o tom dalo mluvit, ale blizz zatim o F2P vubec nemluvil, jediné co řek že WoW se bude měsíčně platit a do toho si budeš připlacet za boosty a tahle kombinace je prostě ZLO.
    • Vždyť je to každého volba, buď nemáš peníze a mas čas a vyexpis si to, nebo nemas cas a mas peníze a zaplatis si to. Jde o poměr strávený v reálném a virtuálním světě. Sorry za tu diakritiku, pisu z mobilu.
      • Jenže tohle je právě špatně, když tu hru platej všichni tak by to mělo bejt: Máš hodně času, máš lepší hadry a lvl. Nechceš do toho dávat tolik času? Tak se musíš smířit s horšíma hadrama a lvl. O téhle volbě je celé wowko, jen o tom kolik času do toho chceš dát, ne o tom kolik penez do toho chceš dát...
        • Má pravdu. To co píšeš je těžký socialismus. Ještě, že jim do toho nemůžeš kecat.
          • Tak stačí se podívat na WoT kde jsou takovéhle placené boosty a díky tomu to dost lidí odrazuje a ty co to hrajou na to nadavaj... ale WoT aspon nemá měsicni poplatky.
          • Socialismus? Zato kapitalismus v česku funguje skvěle, zaplat si a budeš vrcholovej politik... Zaplat si a budeš uber cool skiller ve hře :) Super systém, zrovna ted u náš je videt jak to pěkně šlape...
            • Zas tak doslova jsem to nemyslel. Hra je něco jiného, není to reálný svět, kde tě někdo něco nutí platit, aby ses měl dobře. Je to jen hra. A navíc, co si budem povídat, češi jsou od přírody vybavení superschopností vidět budoucnost *3* ....."stoprocentně to bude naho*no" že ? *3*
            • Hra = sport.
              Sport = talent + výbava + tréning.
              Talent + výbava + tréning = win.

              Pravidla určuje Blizzard, tak neplakej maličký a víc trénuj.
          • Jn, strašně se mi líbí jak Blizzard ovečky maj pocit, že musí platit za 8 let starou hru měsíční poplatky. Protože jim spolužák řekl že je to nejbožejší hra na světě.
    • A jak můžeš vědět jak znám ofik? Podle toho že nečtu každý patch note za 8 let? Btw je srandovní koukat na to, že po každém tvém postu tu mám na svém mínusko a ty máš plusko na svém minutu starém :-D

      Btw víš proč se spojujou servery? Protože je třetinová populace od dob TCB a WoTLK. Maj ty servery prázdné. Ještě před Cata bylo na DT 20 000 postav a online 10 000. Dnes se jim vleze na nakoupený HW 10 bývalých serverů, to je celé. Proto to spojují, žádný jiný důvod v tom nehledej.
      • Jak toho poznám? Z toho co píšeš... :D Evidentně nevíš co se tam tak poslední 2 roky děje...

        Hmm jestli je pokles z 10M na 8.1M když berem hodnoty z wotlk třetina... tak doufám žes eště neopustil základní školu, to je to jediné co by tě omlouvalo.

        Naopak to co teď dělají je jeden z nejlepších kroků za poslední roky, takhle plné lokace a tak rychlé přihlašování do raidů, dungů či pvp prostě nikdy nebylo a přesně to je to co se mi na MMO libí, masivní davy, o tom MMO je.
        • WoWko mělo 12m nějak kolem BC. 10m mělo ve WoTLK. A teď má 8m. Psal jsem to v prvním postu, jedná se o biznis a ten klesá. Blizzard se bude řídit podle výročních zpráv a podle business plánu, ne podle dětí a jejich vroucných přání.
          A bejt tebou ty narážky o věku si nechám od cesty, protože tu na stránkách budeš nejmladší nejspíš ty. Když teda hraješ WoWko na ofiku pouze poslední 2 roky.

          A za ty poslední 2 roky opravdu nečtu každý každý patch notes, protože 8 let stará hra, která se beze změn ubírá pořád stejným směrem mi za to nestojí. Hrál jsem od Vanilly, zaprogresoval jsem si Naxx a v BC už jsme pomalu končil. Ve WoTLK si zopakovat Naxx, to už mne opravdu dostalo. 2 týdny contentu a měsíční payment za instanci kterou už jsme byl... To bylo opravdu boží.

          Teď hraju jen tak jednou za rok, jen na kouknutí jak tu zmiňoval jeden z přispivatelů. Ta hra už nikdy nic nového nepřinese, a spojování serverů, instancování, klonování jsou technologie, které mají ostatní MMOčka třeba 5-6 let. Jeden celkový svět maj taky MMOčka několik let. Voni jen šetří elektřinu a to je celé, zapojují staré technologie, které jsou nové jen pro lidi uzavřené ve WoW. Tj celé.
          • "Voni jen šetří elektřinu a to je celé"

            To nejde jinak pochopit než tak jak si to napsal...

            13M asi jentak nenajdes ale vzhledem k tomu že 12M melo pred cata tak TBC evidentne nemel nejvic hraců, navíc Cata byla nejrychleji prodávaná hra takže 13M by melo mít na klid...
            • Nej první den a ani po měsíci nedosáhla ani poloviny toho co tvrdíš že "by melo mít na klid"

              A opět žádný link. Prostě jen a jen kecáš, slovíčkaříš. 13m WoW nikdy nemělo.
            • Ano byla nejrychleji prodávaná první den... kdyby to bylo za měsíc tak by to asi nebylo nejrychleji že?
            • Už ti říkám potřetí, dej link na těch 13m.

              A nebo aspoň přestaň tvrdit evidentní kecy a smyšlenky.
            • Zase kecy a teorie, fakta nula.

              Cata byla nejrychleji prodávaná hra POUZE první den prodeje.
              http://www.ign.com/articles/2010/12/13/world-of-warcraft-cataclysm-sales-explode
              Za celý první měsíc od release bylo prodaných CELKEM 4,7m kopií - včetně předprodejů. To je míň než polovina těch tvých 12m.
              http://us.battle.net/wow/en/blog/2034539
              Pandaria první týden 2,7m
              http://www.eurogamer.net/articles/2012-10-04-world-of-warcraft-mists-of-pandaria-week-one-sales-less-than-cataclysms-day-one
          • HAHAHA... Nevim kdo tu plácá nepodložené plky které se neřízeně šuškají na free..

            http://games.tiscali.cz/byznys/world-of-warcraft-bavi-12-milionu-hracu-co-bude-dal-53894

            A to je před vydáním datače, čísla potom uz sem nenasel...

            A ano Diablo 3 vyšlo před rokem ale akce zadac znamenala ze sis musel hru rok predplacet ale musel si se k tomu upsat predtim nez diablo vyslo takze tahle akce uz je davno pase.
            • Tak je to citace od blizzu...
            • Guinesova kniha rekordů je myslím lepší zdroj než blueposty z mmo-champ. Tam se to totiž musí ověřovat :-)
            • OK možná že ne 13M ale tady máš že překročilo 12M(pred cata tesne) takže to co tvrdíš celou dobu ze v TBC bylo MAX je blbost...

              MMO-champion je asi nejverohodnejsi WoW page...
              http://www.mmo-champion.com/content/?page=288

              A díky virtuálním serverům je celá tvoje teorie spojování serverů kuli ušetření kuli úpadku hráčů celá postavená na hlavu a uplně mimo...
            • Takže žádných 13m, ale link na článek z roku 2010 s odkazem na tiskovou zprávu Blizzardu, která není uvedená. Z roku 2009 je ten rekord a ten zůstává. Dolož těch 13m a dolož 12m v Pandách.

              Diablo 3 vyšlo 15.května. Pokud si někdo kupoval rok subs kvůli Diablu, pak to dělal kolem 15ho května. Tzn před měsícem to bylo rok. Tzn právě teď vyprchává ten rok subs.
              A koukej na článek z května
              http://www.rockpapershotgun.com/2013/05/09/so-it-goes-world-of-warcraft-loses-1-3-million-more-subs/
              8,3m a padající tendence. A taky si všimni jak ředitel divize Activision Blizzard zmiňuje f2p trend a že ho bere dost na vědomí.

              Měsíc starý článek a vyjádření ředitele Blizzardu. Jediné nepodložená plky tu plodíš ty.
          • Kdes vzal že to hraju 2 roky? Hraju to přez 5let jak už sem psal nahoře...

            12M melo BC mozna po dataci, jako kazdej datac, Cata melo po vydání dokonce i 13M a i pandy melo 12M po vydani, pak to vzdy klesne a drzi se vetsinou stabilne 9-10M a každé 2 roky když to po tom prvotním boomu z datace zacne klesat, se rok co rok na netu začne šířit jak WoW upadá a odcházej hráči, pak příde novej datáč a boom jede se to celé znova...

            Šak taky nikdo nechce aby se měnila, stačí se podívat na blizzardovské forum jak tak každá sebemenší změna způsobí flame ze strany hráčů...

            Jo a většina těch MMO je hraná tak že jejich populace by se vešla na dessetinu wow serverů...

            Ušetřit elektriku? Je vidět že ani IT te moc neosvítilo, jeden wow server se nerovná jeden HW server... Na jednom serveru dnes běží několik virtuálních serverů a těm je uplně jedno jestli jsou spojené nebo ne, tudíž s ušetřením elektřiny či nákladů tohle fakt moc společného nemá :D
            • Btw cituji tebe samotného :

              "12M melo BC mozna po dataci, jako kazdej datac, Cata melo po vydání dokonce i 13M a i pandy melo 12M po vydani, pak to vzdy klesne a drzi se vetsinou stabilne 9-10M"

              Tak teď mi prosím linkni těch 13m po cata a 12m na pandách. Děkuji. Těch 9-10m co popisuješ můžeš taky ukázat. Teď když jsem linknul měsíc starý článek s 8,3m.
            • Vážně ti na to sousloví "šetří elektřinu" musím dělat uvozovky? To jsi opravdu nepochopil že jsem psal o recyklaci technologií, jinde v mmo naprosto běžných?
            • Jenže ta akce rok WoW diablo 3 byla dávno předtím než Diablo 3 vyšlo a když vyšlo tak už ji využít nešlo... Vím to protože si to přítelkyně kupovala a já si to nekupoval protože se mi rok zrovna nehodil...

              Ano 12M na konci datáče před cata...

              A tady k té úspoře...

              http://cs.wikipedia.org/wiki/Virtu%C3%A1ln%C3%AD_stroj

              Takhle ted funguje většina serverů takže spojování realmů opravdu k úspoře nepomůže...
            • Ps: zahrej si Planetside 2, kde máš na mapě 2 500 hráčů a kde se chodí pvp třeba 500 vs 500, ty desetino serveru.
            • Světový rekord v Guinessově knize rekordů za nejvíc předplatitelů 11,6m - rok 2009. Zaokrouhleno 12m - jak jsem psal.
              http://news.mmosite.com/content/2009-06-08/20090608030537350.shtml

              Pandy po vydání 10m subs.
              http://wow.joystiq.com/tag/wow-subscriber-numbers/

              A počítej aktuální stav, což je 8m. Víš proč? Protože ten kdo koupil v akci 1 rok subscription, tak dostal zdarma Diablo3. Tzn čísla při vydání jsou už s hráčema Diabla3, s lidma co maj zaplaceno a nehrajou. Což je teď, po roku od vydání Diabla3 reálné číslo.

              Nebudu se tu s tebou vybavovat. Jsi normální kecka a schválně tu lžeš, aby jsi byl zajímavý a "měl pravdu". Pluskuješ svoje posty, mínuskuješ všechny ostatní. Jsi normální pitomec.
    • No nerad ti to říkám, ale jsi uzavřený pouze v komunitě WoWkařů. Blizzardu jde o dlouhodobý cíl získávání hráčů a o drcení konkurence, o vytvoření monopolu na trhu. O nic jiného. Má příležitost a té se chopil a drží ji a držet bude dokud to půjde. Narozdíl od indie scény má team managerů, business plány, má přesné instrukce kolik kam investovat a jak a kam cílit WoWko aby finančně a nebo jakkoliv zaručovalo prospěch.

      A kupodivu největší konkurent WoWka na světě je samotné WoWko a jeho neoficiální servery. Jen v česku je přes sto tisíc hráčů na neofiku, a na světě jsou to miliony potencionálních platících, a přesně tam Blizzard míří. Zničit konkurenci v podobě f2p serverů a f2p serverů s mikrotransakcema. Protože tam na něj čekají peníze. A to je jediný důvod Blizzardu proč WoWko půjde f2p a proč bude f2p.

      Ve chvíli kdy WoWko stagnuje a nezískává další předplatitele, ve chvíli kdy podle čísel celý žánr a celý trh klesá, je tohle jediná cesta jak WoW ještě oživit než zdechne.
      Mimochodem před WoW byla průměrná životnost MMORPG 2 roky, a stejně tak se odhadovala životnost WoWka. Dnes krutě přesluhuje a kdyby po každém datadisku nedělal tak razantní změny a zjednodušování pro čím dál tím mladší lidi (děti - pěstování závislosti od ranného věku), tak už by dávno dosloužilo.

      Souhlasit s tím nemusíš, říkat můžeš co chceš, ale WoWko patří do starého železa a patří mu f2p model.
      • A další věc je to s tema potenciálníma hráčema... v ČR je možná 100 000 hráčů na frečkách...

        JENŽE

        Free servery se chlubej každym zaregistrovanym hračem protože si konkurujou nazvajem a chtej nalakat lidi, tudiž do toho počítaj každej první lvl co si u nich jen založil učet nebo lidi co lognou 2x do roka protoze se miss kliknou.

        Tyhle lidi by do WoW prišli leda by přešlo na F2P a o tom už sem psal o přispevek vejs...

        Narozdíl od toho má ofik server 8,1M AKTIVNÍCH A PLATÍCÍCH, kdyby šlo o hráče registrované a ne aktivních jak maj ve zvyku uvádet freečka tak je to číslo uplně někde jinde.
        • Jde vidět že neznáš českou private scénu. Třeba v zimě na jednom nejmenovaném Cataclysmu serveru bylo každý den online 2000+ hráčů a v databázi maže každý den všechny postavy pod lvl 60 co jsou měsíc offline. Celkem účtů má kolem 80 000. Jen jeden (ne největší) PvE server se 2 roky starým datadiskem a s blizzlike ratem. Mluvím o 100 000 + aktivních hráčích, na stovce fungujících českých serverech dohromady.

          A co vím, tak před 3ma rokama ve státech zavírali soudy jeden private server, na kterém hrálo na 8mi různých datadiscích / patchích / nastaveních 150 000 online hráčů denně. Vůbec nevíš kolik lidí hraje na private scéně po světě.
          • 2000 hráčů online ve statní svátek? To jen dokazuje že ty čísla co řikáš je fantas magorie, oproti ofikum je to v celku prd hlavně ted když je cele WoW jeden super server bez omezení.

            Ok mazou 60 co nebyli mesic ofline takže nad 60 lvl uz je jim to jedno?
            Navíc na ofiku mas vsechny postavi na jednom acc protoze acc musis platit ale na free znám osobne lidi co maj 5 uctu po jedne postave aby to pak treba mohli vymenovat s nekym nebo prodavat a takovejch lidi co maj víc uctu je na free tisíce protoze tam to acc nemusis platit.

            Ver mi znám freečka celkem dobře, už jen kuli tomu že většina lidí co hraje na ofiku přišla odtamtud a neznám snad nikoho kdo by přešel z free na ofi a stejskalo se mu po free.

            Už jen čistě základní věci jako LFR, dungy prez LFR a instantni areny a BG... A to nemluvim o funkcnosti.
            • DT... ale wow už se davno nejede na servery... blizzard globalizuje WoW a rusi bariery mezi servery, cross realm uz je, dungy, raidy, BG i areny uz se taky prihlasujou prez log a skrz vsechny realmy a v 5.4 už bude cross realm aukce a guildy coz je posledni vec ktera rozdeluje servery.

              Blizz ma v tomhle jasnou politiku, snazi se z WoW udelat jeden velkej cross realm takze brat populaci nebo online stav podle jednoho serveru uz je dneska zcestne. S tim cross realmem a vsim s tim spojenym nikdo nikde nedosahne takové populace.

              Možná private scénu neznám ale znám ji líp než ty ofik...
            • 2000 online ve svatek, kdyz je hic a u wowka by sedel jen festovni zavislak, to mi prijde jako velice solidni cislo. Zavislaku sice na free serverech najdes spoustu, ale vetsina lidi hraje na free z jinych duvodu nez ze nema penize na ofi. Nekteri si jdou zahrat starsi datadisky, protoze zacli hrat pozdeji a treba je nikdy nezazili a zajima je to. Jinym zase vyhovuje, ze novy content se nepridava tak rychle, takze nemusi u wowka prosedet hromady hodin mesicne, ale i tak uvidi veskery content a nic jim neutece. Ja kuprikladu znam asi 7 lidi, kteri to na ofi zabalili kdyz na wotlk prislo ToC a tedka si obcas zahrajeme na jednom TBC serveru a obcas na WoTLK.
            • 2 000 online na jednom z desítek serverů z jedné z nejmenších zemí v Evropě. Na DT jakožto převážně českém serveru je dohromady 15 000 postav, a online bývá kolem 3 000 postav.

              Vsadím boty že na private serverech hraje víc lidí než na ofiku. A to jak v česku, tak všude po světě. Jen 2 české free servery maj online víc lidí než je teď na DT, a to jsou v česku desítky serverů. Jak jsem psal, mysli si co chceš. Private scénu neznáš, maximálně jen myslíš že znáš.
          • Jo těmhle číslum prostě nevěřim, jak se dostanou ven? Bud od adminů serveru samotných nebo při soudu a to je jak s počtem stažení filmů... počítá se všechno co se počítat dá...
            • Jo a pokud máš povolené příkazy, tak příkaz ".s info" ti vyjede počet aktivních spojení na server, server uptime a maximální počet spojení - tzn lidi co jsou jenom v menu, ale nalogovaní na account atd...
              A jak fixlovat aby ti server report po příkazu psal špatné čísla, to fakt nevím :-)

              Jak jsem psal, neznáš private scénu a nemáš tucha o tom jaká je.
            • Na většině webů máš automatické počitadla. Ingame máš /who list, který ti při nastavení může ukázat populaci celkem, nebo jen tvou frakci, nebo lokaci atd. Nastavení je individuální. Počitadla berou info ze serveru přímo - co máš ve /who máš na počitadle. Trošku slušnější servery, tak ty mají přímo armory i online mapy a na webu v prohlížeči máš nejen online počet, ale i jména a někdy i pozice hráčů na mapě při posledním uložení databáze.

              Jednoduché scripty, beroucí info přímo z databáze. Jak jsem psal, věř si čemu chceš, právě teď koukám na web jednoho PvP serveru a je online 2670 hráčů a na jiném, druhém PvE serveru 1683. Víc jmen neznám, tak další čísla ti neřeknu. Oba jsou české, pátek v 9 večer.
      • Moc si nepochopil co tu říkám, proti F2P modelu nic nemám, sám bych F2P WoW uvítal protože si myslim že by přišli hráči a čím víc hráčů tím víc MMO...

        JENŽE

        Blizzard o F2P nemluví a evidentne ho zatim v blízké době nechystá ktežto boostovací mikrotrasakce už sou ted na PTR a pokud budou tak přijdou v patchi 5.4 kterej bude za pár měsíců. Je naprosto bláhové si myslet že wow by přešlo na F2P ze dne na den, kdežto mikrotransakce už se evidentně chystaj.

        Takže co z toho v blízké době bude? Nebude to F2P jak by si většina lidí přála ale placené MMO s boostovacíma mikrotransakcema. A to je to co mě sere, ne to že by WoW přešlo na F2P ale to že bude dál placené a navíc si člověk eště k měsíčnim poplatkum bude kupovat boosty...
        A co se týče té komunity... Vůbec netušíš, WoW se nedá hrát pořád proto hraju jiné strategické hry jako TOTAL WAR, dost FPS jako BF3, F2P mam oblíbence LoL kde je naprosto úžasný F2P model který bych ve WoW víc než uvítal. Na druhou stranu je zde třeba F2P WoT kde je to pay to win a toho se bojim, že WoW bude dál placené a eště k tomu budou pay to win transakce.
        Protože i kdyby Blizz chystal F2P model tak nebude tak rychle jako ty transakce které evidentne budou v pristim patchi takže v tuhle chvíli jediné co víme 100% že zde bude doba(nevíme jak dlouhá) kdy se ve WoW bude prolínat jak placené MMO tak mikrotransakce na boosty a to je to co je podle mě špatně.
        • Už jen migrace ze serverů, změny rasy atd už ve wowku jsou, a jsou roky a jsou to taky výhody navíc. Migrace za lepšíma guildama, lepší raciálky atd. Microtransakce p2w už ve WoWku dávno jsou, jen nejsou tak viditelné, a jsou dělané opatrně, aby jim nezdrhli hráči. Jsou dělané nenápadně jako služby pro hráče.
          A stejně tak bude i ten f2p model. Shop je jen příprava na f2p. Za půl roku přijde oznámení že nejlepší a nejskvělejší BLizzard svým milovaným hráčům umožní hrát f2p model. A do shopu přibude pár maličkostí. A nebo naopak, přibude do shopu a dokud budou lidi ochotní platit oboje, tak budou platit oboje. A jak začne klesat počet předplatitelů tak přijde f2p.

          Je to jen biznis.
          • Jo to už ale dáááávno neni tak 2 roky nejméně, ted je jedna velká BG grupa a BG grupa už je jen na cross realm kuli low pop lokacím.
          • Už nějakou chvíli je na ofiku cross realm, to znamena ze vsechny realmy hrajou dohromady, v 5.4 se servery budou spojovat uplně a už pár let sou BG grupy zrušený a chodí každej s každym. Takže jedinej boost je zmena rasy kuli raciálce, ale s tim člověk musí počítat už když si rasu zakládá a pokud si jí chce zmenit tak platí jen za svojí blbost ze si blbe vybral a to neni opravdu pay to win
            • Co se pamatuju naposled, tak byly battlegrupy, a v každé bylo 12 serverů. Dnes co vím, tak battlegrupy jsou pořád, akorát se změnilo instancování lokací a v low populated lokacích můžeš potkat lidi ze stejné battlegroupy. A právě migrací mezi battlegrupama se honil arena team rating. Tím že šli na slabší battlegoup ze silnější, tím si zdvihli rating a nastupoval team proti slabším.
          • Zmena rasy a td. neni pay to win, in-game ti to nedá výhodu proti hráči a osobně sem zrovna za tenhle poplatek rád, jinak byl idi lítali ze serveru na server jak blázni kdy se jim zlíbí...
            No nemyslim si že F2P model by byl za pul roku u tak velké hry, ale určitě dřív budou tyhle mikrotransakce a právě se bojim toho cos řikal, že mikrotransakce a předplatné budou držet oboje vedle sebe dokud jim neklesne počet hráčů na nějaké neúnosné minimum...
            • Změna rasy ti změní raciálku. Změna serveru / battlegroupy ti změní protivníky v PvP. Změna serveru ti dopomůže na kvalitnější server, kde sa dá složit kvalitnější raid - získat lepší equip. Znám desítky hráčů co migrovali na opačnou frakci a na jiný server, právě kvůli výhodě do pvp a kvůli výhodám v raidu do pve.
    • http://www.gizbot.com/gaming/blizzard-thinking-on-making-world-of-warcraft-free-012050.html
      • JJ zajmavej článek, nicméně taky z většiny jen spekulace a navíc se v té době eště počítalo s Titanem ale ten je teď odloženej o další 2 roky a vlastne se neví co s nim bude. O to spíš si myslím že se blizzard bude snažit udržet placené wowko o to dýl...
  • Pokud se to bude pohybovat v současných cenových relacích, tak to u našinců moc nepofrčí. *4*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit