Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • A vyšel Unity 5 engine.
  • super tak snad to bude znamenat konec indie her v hnusné grafice, protože se tvurci už nebudou moct vymlouvat že nemají penize na licencovani enginu
    • GlaDOS
      Představuješ si to jako Hurvnínek válku. Engine ti automaticky nedělá hezké hry.
      • ano omlouvam se, sice je zadarmo ale asi ne pro komerční využití, jsou to vydriduši
        • četl si vůbec ten článek? Na to, že ti dají k dispozici v podstatě engine na špičkové úrovni a chtějí za to jen 5% z výdělku? Asi máme každý jiný pojem o tom co/kdo jsou vydřiduši. Klobouk dolů před klukama s Epicu. Kdyby si měli Indie vývojáři vytvářet Engine, kromě toho, že se jim vývoj brutálně protáhne, nikdy nedosáhnout takové kvality jako například s Unreal enginem.
  • UnrealEngine není GameMaker, musíte umět programovat, to samé jako v Unity. Naklikáváním tam nic neuděláte podstatě :)
    • Tilwaen
      Pokoušet se udělat dobrou hru a neumět programovat je jako kdybys chtěl posadit Američana do auta s manuální převodovkou. Může se to povést a on se nějakým záhadným způsobem utrápeně dokodrcá do cíle skrz metodu pokus-omyl, ale pravděpodobnější je možnost, že i když má perfektně naplánovanou trasu, vlastně zjistí, že se ani nerozjede.
      • ZAs takova pravda uz to neni,programovani je dost dulezite v hrach, ale slozitejsich.
        V indie 2d Pc a mobilnich hrach staci uz bohate i programy typu Clickteam Fusion.
        Usetri to vyrazne vice casu a navic to,ze ta hra sice pak bude narocnejsi nez kdyby byla naprogramovana je jedno,stejne ty naroky pri takovych hrach budou smesne.

        V minulosti si kazdy musel programovat vlastni engine,ted to neni treba, v dnesni dobe by vyvoj vlastniho engine byl vyrazne delsi jak vyvoj samotne hry a taky finance narocny.
        Moderni enginy se snazi co nejvic urychlit vyvoj hry,blueprinty,prikazy zpracujici mnoho prikazu navic,...
        A bude se to zjednodusovat vice na ukor programovani.
        Nejsme v dobe 386/486 kdy byl hardware hrozne slaby a muselo se programovat rutiny i v assembleru,dnes by to kvuli mensim narokum nedelal NIKDO!!!!
    • GlaDOS
      GameMaker má zabudovaný skriptovací jazyk a Unreal 4 zase blueprinty. Tak černobíle bych to neviděl.
  • oktavius66
    Nedá mi to se nezeptat... Umí někdo z vás v Unreal Enginu 4 vůbec něco tvořit ? *15* Já naposledy jsem zkoušel dělat jednu trapně složitější hru v Gamemakeru a měl jsem dost. Teď kdyby chtěl začít dělat v tomhle, tak by mě asi klepla pepka... Pro mě jako běžného uživatele to mohu přehlídnout. Ale jinak je super že něco tak dobrého jako je UE4 dali zdarma.
    • Pokud chces zacit, maji na youtube dost tutorialu. Neni nad to si na ne udelat tech par hodin cas ;-) a nakonec si stahni treba jejich flappy chicken a zkus si to vybuildit ;-)
      • A pokud chces kouknout jak se co dela krom examplu maji free i unreal tournament ke zkoumani ;-)
    • Budeš potřebovat asi tak 365x24 hodin volného času, porozumět "vizualnímu skriptování", materiálům, animacím atd., dále budeš potřebovat pár grafických prográmků. Nějaký ten nápad a představu co vlastně chceš dělat, tolerantní přítelkyni-manželku-milenku. Jo a asi Tě někdo bude muset nějakou chvilku živit, protože než něco kloudnýho uděláš, tak to bude takový "nereálně-reálný" sen *1* . Teď vážně, něco jednoduchého v tom "vyšmudláš" *3* . Já to mám jen pro zábavu a zkoumám co to dělá- nedělá, ale pro vývojáře je to teď parádní čas do toho šlápnout a zkusit štěstí. My ostatní se můžeme kochat a nezávazně koketovat s touto úžasnou technologií.
    • Robotron3
      V UE zrovna nedělám, ale podle mě jde spíš o to trochu umět programovat a vědět, jak ty hry fungují. A možná uplně nejvíc jak ty hry vevnitř fungují, od jednoduchejch 2d hopsaček, až po složitější 3D. Pak si myslim ani pro člověka, co v tom nikdy nedělal, nebude UE problém. A kdo začíná, halt se tim musí prokousat :)
      • tak a ted mužeš tu svoji 2d chodičku hodit do koše a začít delat neco poradnýho
  • OMG to zas bude postaveno na tý sr*čce jestě víc paskvilů.
    • Vojta_Ilavsky
      Tohle můžeš říkat prozatím o CryEnginu, ale rozhodně ne o Unrealu. *5*
      • LOL tak ty sis musel dát dobrou. Jestli myslíš jednu nepovedenou až bych řekl odfláknutou hru jménem Enemy Front, tak to jsi king. Jinak každej kdo jde dělat tedka hru tak musí logicky šáhnout po CryENGINE. Svého času si pomatuju rozhovor nekde s D. Vávrou už je to nějakej ten pátek, kde hovořil o výběru enginu a řek: no dnes už by to na UE3 taky šlo, a ten pocit co jsem při tom zažil bych nikomu nepřál, uplně mě polilo horko a udělalo se mi blbě, až pak jsem si hluboce oddech při slovech ale vybrali jsem CryENGINE protože jsme požadovali víc od enginu. Jako UE pro děcka na hraní(blbnutí) určitě Very Good, ale pro profi tvorbu určitě ne. a že je ted Free zase dobrý leda pro děcka, já když budu neco tvořit tak je pro mě výhodnější si klidně 4 roky platit 10 dollarů\měsíc než zadara a pak už napořád platit 5% royalty. A tady pár dle tebe paskvilů https://www.youtube.com/watch?v=6543HUY_TwM LOL
        • CE je určitě dobrý, ale jen pro mega tituly. Jinak výukových materiálů je poměrně málo. Ani dokumentace není moc kompletní. Navíc za těch 10$ nedostaneš vše. UE Dostaneš komplet i se zdrojákama.
          No a na závěr bych rád podotkl, že Crytek je docela v háji, co se týká finanční situace a to rozhodně nemůže být pro vývoj enginu dobré.
          Ve výsledku je to o preferencích, takže každý si veme to, co mu vyhovuje víc.
          Jinak k UE. Nevím jestli jen troluješ, a já teď spolkl návnadu, nebo jestli to myslíš vážně. Každopádně na UE jede nesrovnatelně víc "profi" (tvá slova) titulů, než na CE, takže od tohoto argumentu bych raději upustil.
          • Ale jako pravda je že Outlast se mi líbil moc myslim, že to už bylo na UE4.
        • CE neni spatny jako realtime renderer pro showreel, ale kod pusobi dojmem ze prava ruka nevi co dela leva. Napsat na tom cokoliv co neni FPS je za trest. Dokumentace to stejne, popise UI a da par prikladu kodu pro FPS. Pockej az se zacnes psat AI. A tim myslim psat, ne ze ho oslehnes jako v Unity.
          • Nehlede na to za ta blbost nema v zakladu za 10 dolacu ani pitomy deploy manager pro sireni vytvoru, musela ho doprogramovat komunita a stejne funguje zahadne, jaksi na pul a bez oficialni implementace.
  • yuri.sidius
    Tak to je fakt lol, na vánoce sem na moddb vyhrál 12 měsíců zdarma a říkal sem si jakej sem šťastlivec (poprvé v životě sem něco vyhrál) a oni to teď uvolní zadarmo úplně ... no ale to je vlastně super věc, ale stejně výhra nevýhra, no prostě lol *1*
  • Jack1947
    A tak to má být! (Snad si každý hned neudělá nějaký ten klon UTečka).
  • Normalni diskuze....to uz jsem dlouho nevidel. Ja delal akorat par objektu v 3D maxu a kalkulacku v C++ tak jsem totalne mimo. Tim chci rict, vubec si me nevsimejte, vsichni mate pravdu.
    • Jo, takže vidíš čístý záchody a přijdeš je celý pokálet, no príma
  • Hurá!!! *15*
  • Jde udělat samospustitelný soubor z výsledného snažení (exe)? Nebo je spuštění vytvořeného programu podmíněné instalací enginu ...
    • Maji i vlastni buildtool
    • Nechápu otázku.

      Možná napoví dokumentace: https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Programming/Development/CompilingProjects/index.html
    • Robotron3
      Určitě export do exe. Jinak by to nemělo moc smysl.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit