Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Magister_Peditum
    Nebylo by jednodušší pro lenochy rovnou zpřístupnit od začátku závěrečné titulky...? *15*
  • tato hra nedopadne dobře. Lidi co dělali DAI neví jak udělat dobré RPG a jsou to ti samí lidé co dělají MEA. Radši bych příběhové RPG ve stylu starého Bioware - úvodní lokace, pak 4-5 unikátních planet, každá s vlastním příběhem - a pak závěr. Místo toho bude jakýsi pokus o open-world, explorace rozlehlých ale prázdných lokací bude zdržovat od příběhu. Combat bude nudný, AI protivníků v pásmu retardace. Proč alespoň ten vývoj postavy neudělají správně? Proč může každá postava být kým chce a jak chce? Není lepší ty volby omezit a zafixovat a tak třeba umožnit znovuhratelnost, kdy člověk zkusí jiný build? Nevím jestli to vůbec budu hrát.
    • flash789
      tato hra dopadne dobre, stejne jako dopadla dobre DA:I.
      • Lide s nevyvinutym vkusem, kteri nachazeji zalibu v kyci a umeleckem odpadu, by se meli snazit kulturne obohatit a vzdelat. A ne tvrdohlave setrvavat ve svem omylu. A to je taky tvuj pripad.
        • třeba to myslel jako sarkasmus... a v tom případě se do něj úplně zbytečně navážíte.
      • já ti neberu tvé právo na to, že se ti DAI líbila. Pro mně ta hra byla rozsáhlá, ale plytká. Žádný velký žitek mi nedala, už ani pomalu nevím, o čem ten příběh vlastně byl. A opravdu se bojím, že MEA bude stejný, aneb jak udělat z jedné z nejlepších space oper zapomenutelný brak. Kolik nových věcí bylo v prvním ME? Kolik nových věcí bude ve 4. ME? Vždyť ani nové rasy si nejsou schopni vymyslet. Proč to vůbec dávat do nové galaxie?
        • Musím souhlasit, bylo to tak zajímavé, že si teď pamatuji akurát to, žepříběh Dragon Age Inquistion byl o tom jak Inkvizor musel zastavit velké zlo :)
          • Jo no, byl tam takový ten záporák co by si mohl z fleku střihnout Chaos Lorda z Warhammeru, draci a nějaký portály
  • Luckiller
    ale... ale... budu se moci z 58 volitelných pohlaví identifikovat jako útočná helikoptéra *5*
  • flash789
    Vzdyt nikdo nikoho nenuti davat body do vsech povolani, ale pro ty kdo chteji tam ta moznost bude. Tedy pokud vlastnost z povolani A nebude odemykat vlastnost u povolani B, ale to snad ne.
    Moc nevim proc se tady na to tak nadava, vzdyt v plno rpg si clovek mohl zvolit treba dve povolani nebo si druhe odemknul pozdeji. Pevne predefinovana povolani me vzdycky prisly trochu nuda, jsou dost omezujici, vzdycky jsem si rikal proc ten muj kouzelnik nemuze vzit vubec do ruky mec, nebo si oblict krouzkovou kosili, vzdyt to je proti logice. To je chromej ze ten mec neudrzi? proste strikne omezena povolani jsou trosku nuda.
    • Meč a brnění? K čemu? *1* Nevim jak kde, ale třeba v BG2 sem nemusel s kouzelníkem nosit kroužkovku ani meč, když sem měl brnění vykouzlený, který bylo ještě lepší, protože nic nevážilo a dávalo ještě nějakej bonus navíc a magický meč z kouzla taky - mohl sem ho ovládat na dálku a nedal se zničit fyzickým útokem, nemluvě o meči katastrof (kouzlo 9 levelu), který je snad nejlepší zraň ve hře. Nemožnost nosit zbroj tam byla v pravidlech vysvětlená. Teoreticky bys jí mohl nosit, ale nemohl bys efektivně kouzlit, protože to vyžaduje extrémně přesný a jemný pohyb. Asi jako kdybys chtěl po baleťákovi, aby tančil v brnění. Ten meč bys taky udržel, ale k čemu, když netrefíš ani prd.

      Taky můžu argumentovat, že ve spoustě hrách máš nějakou zbraň, ale nemůžeš si po mrtvém nepříteli vzít jeho, třeba i lepší. Tenhle fail je ve hrách i ve filmech dost často.

      Nakonec můžeš povolání spojit dohromady, pak problém neexistuje.
      • Hodně záleží na tom, jak to lore obhájí. Nemám rád, když prostě vývojáři řeknou "mág nemůže použít meč, protože je to nepsané pravidlo".

        Třeba ve Skyrimu to fungovalo hezky, do jedné ruky meč, do druhé Fireball a párty začala *5*
        • To není nepsané pravidlo, ale design. Můžu vzít prakticky každou hru a najít tam tyhle nesmyslnosti, že máš postavu, která má k sobě nadesignovaný nějaký set zbraní a jiný používat nemůže. Tohle je fakt mlácení prázdný slámy. Pokud chceš používat meč, opakuji používat a ne jen ho vzít do ruky, tak nebudeš hrát čaroděje, ale kombinaci povolání nebo melee postavu. I kdyby sis měl vzít jen pár levelů fightera. Vyřešeno. Mě jsou třeba zbraně/brnění u mága ukradený, když má tunu op kouzel, díky kterým to nepotřebuju, nemám problém jet solo mága, protože se mi ten design křehké tělesné schránky a zároveň chodící atomovky líbí. Studoval sem prostě celej život magii a s mečem umím prd, nepotřebuju. Tobě kdyby dal někdo v reálu do ruky meč a měl bys jít na real fight, tak si s tím mečem ublížíš akorát sobě. Je to prostě stejný, jako si stěžovat, že Barbar nemůže vzít do ruky mag. hůlku - může, ale k čemu... možná na poškrábání na zádech.
  • Po precteni nadpisu trochu panika, ale clanek mne upokojil. Koneckoncu do tech abilit budete muset investovat body. Co je ale problem a duvod proc hru nekoupim je mature rating, cili se muzeme "tesit" na odhalene poprsi, homosexualni sceny a dalsi uchylarny... Kdyby tam dali rating Teen, udelali by lip, protoze by si to mohli zahrat i tinedzeri...
    • trololol

      jj, teenageři si to vůbec nezahrají, Steam se přece při koupi zeptá "kliknutím na 'ano' potvrďte, že váš věk je větší než 18" a to je pro teenagery nepřekonatelná překážka :)
      • Pokud mas nezodpovedne rodice kteri ti daji kreditku a nekontroluji obsah tveho pc, tak ano. Navic zadanim nepravdivych udaju na steamu se dopoustis podvodu a poruseni pravniho radu CR.
        • Ale no tak, Bobe, minule jsi sliboval, ze na gamesech koncis... :(
  • Hrdinové z tomto ME jsou 10x lepší než nějaký Shepard....jsou schopni se profilovat do jakékoliv role pouze přepnutím tlačítka. Takže o nějakém RPG nemůže být ani řeč...protože tohle už není hraní žádné role, tohle už je krapet ujetý...... Rozuměl bych tomu, mít možnost si skutečně vytvořit postavu na míru, v klidu si rozdělit body a vybrat si ze všech zaměření to co chci, a klidně bych spolknul možnost vytvořit si "SUPER OP MEGA BOOST SUPERHERO", ale jak do ROLEPLAY zapadá možnost se PŘEPNOUT dle potřeby, to skutečně nechápu. Jsem asi už herní dinosaurus a možná na vyhynutí, ale tohle je na mě silné kafe. Nutně to nemusí znamenat, že bude hra na pitchu, pokud těm možnostem bude odpovídat i výzva/obtížnost. Ale zatím nic nenapovídá tomu, že by to tak mělo být. A ty hnusy místo ksichtů, co ty modely postav mají, jsou v dnešní době taky k smíchu. Už mě tu redakce jednou pěkně promazala, ale říkám to znova - ty modely postav jsou hnus, odpornej hnus. Ty deformované ksichty jsou výsměch dobře odvedené práci. Před pár dny tu byl neskutečný "hejt" na téma For Honor v poměru cena/výkon, ale toto je tak nějak úplně stejné, jen v jiné kategorii. Nechci porovnávat ty dvě hry, jen mi tu trošku chybí ten rozhořčený HEJT nad tím, že postavy vypadají hůř, než v ME1. Že nová hra vypadá v některých aspektech hůř, než 10 let stará hra, že se vytvoří něco, kde se nedokonalosti schovávaj za předělávku něčeho, co bylo dobré i před tím, jen to teď jinak vypadá......To si jako vážně nikdo nevšiml, že ty postavy, s kterými se bojuje v tom videu jsou mírně upravené modely kolektorů? jen jsou víc při těle a místo organiky z nich čouhaj kameny, ale jsou to pořád ty samé modely.....doufám, že to bude stát aspoň 159 EURO, aby si to mohl každej koupit *16* A to úplně nejtrapnější, ty poznámky na téma kráska dabující doktorku.....nevím co bylo ošklivější, zda živý, či pixelový model, ale oboje bylo pěkně jetý *13*
    • Tenhle styl můžeš umět všechno kdykoliv rozjelo Diablo 3 jako finální simplifikaci rpg. Další se přidávají. Je vidět, že historie se opakuje.
      • Prerozdeleni abilit je normalni vec, ale ani v diablu jsi nemohl z barbara udelat carodeje.
      • vtipne je, ze i takova akcni hra jako je Diablo ma v greater riftach zakazano cokoli menit...
        • Tak to je pecka, hned mám pocit, že hraju rpg... hlavně při farmení riftů. *15*
  • jamar28
    Proč bych chtěl během hry měnit třídy? To si raději jednou zahraju za jedno povolání a při druhém průchodu za jiné, ať je to opakování zábavnější.
  • kostejnesmrtelny
    Hlavně doufám, že je taky možný měnit barvu kůže, aby se člověk mohl zalíbit rasistickýmu game designerovi, otevřeně spamujícímu na twitteru nenávistný hesla proti bílejm!
    • beowafle
      Pro mě o důvod víc si tu hru koupit.
    • Sr_Lobo
      Dik za info, ted sem ho trochu prolustroval a to je fakt neuveritelny co si ten "clovek" dovoluje...
      • jamar28
        Poděl se, nechce se mi lustrovat.
        • https://www.youtube.com/watch?v=m7ADHqDevmE
          • jamar28
            No bóže, nepohoršilo mě nic, je evidentní, že si většinou dělá srandu > když dojde hnědý cukr a já si musím dát bílý, je za tím určitě KKK.
            • jamar28
              Nevím no, rasistické a černohumorné vtipy říkám běžně a nikdy se mi nic nestalo ani mě nenapadl žádný SJW. Ovšem zajímavé by bylo pozorovat reakci Bioware. Pokud by takového člověka hned vyhodili, tak jsou u mě samozřejmě pokrytci. Ale sám proti tomuhle druhu humoru nic nemám, sám ho dělám na barevné, tak by ode mě bylo pokrytecké, kdyby mi najednou vadilo, že to samé dělá někdo s "mojí" rasou.
            • Taky mě to nepohoršilo. Ale představ si kdyby byl bílý a říkal tohle o čmoudech... Ti by zlynčovali i jeho děcka
    • Manveer Hier s takovým menem je jasné že to musí bejt Vaginalní Panský organ( Vážně redakce ? cenzurujete slovo na P ?)
  • Mardzori s krivou hlavou a sexy? Mozno ako zenska verzia Belmonda bez charizmy...to uz skor by som fukol Cersei
  • Luckiller
    Víte co? Je načase, aby moderní RPG vypustili to "R" z názvu. Je to přežitek z DnD, které potřebovala balanc mezi povoláními a "rolování" postavy byl hlavním motivem hry. Ale teď si můžeme jen zpívat
    "Bethesda killed the RPG star,
    Bethesda killed the RPG star..."
    • "EA came and broke your heart...
      Oh, a, a, a, oh"
    • Až na to, že slovo "role" v RPG neznamená rolování (roll).... ale doslova role ve významu divadelní role nebo životní role. Stručně řečeno RPG je jakákoli hra ve které hráč svými rozhodnutími, např. v dialozích, může nějak směřovat charakter hrané postavy. Věci jako povolání je pro jádro roleplayingu naprosto irelevantní. ME, včetně Andromedy jsou tak pořád RPG.
      • Neví o čem mluví. DnD a balanc? Heh... DnD má jedny z nejvíc nevybalancovaných povolání (+kombinací povolání) vůbec - a to je na něm právě to krásný, protože rpg není kompetitivní ale kooperativní hra. Prakticky ve všech fantasy příbězích, knihách, filmech nejsou postavy vybalancovaný. Většinou ti, kdo ovládají magii nebo mají třeba krev bohů, mají větší moc a v DnD to tak je - víc "realističtější", než aby to bylo podřízený hernímu balancu. Nesnáším filosofii typu čaroděj má fireball, tak bojovník musí mít útok, kde zasáhne 10 protivníků najednou, aby to bylo vybalancovaný. Grrr, tohle udělala 4 Edice DnD a dělá to většina her. Je to jeden z důvodů proč mám tak rád BG. *1*
        Každý, kdo se zajímá o RPG a systémy v nich ví, že balanc nikdy udělat nejde, ne za cenu toho, že postavy působí jak přes kopírák a i potom bude vždycky nějaký ideální min/max powergamingový combo.
        • ja myslim, ze to myslel trosku jinak (omg to je veta) nejde o balanc mezi povolanim, ale balanc party...neco jako kdyz si naberes do party 5 OP arcane magu a natrefis na golema imunniho na magii :)

          u Andromedy zadnou partu z hlediska povolani neresis...tam si prepnes tlacitkem co chces...nechapu potom ovsem proc neni rovnou 9 aktivnich skillu 3 z kazdeho typu povolani, proc to musim prepinat tlacitkem....
        • Edit: Reakce na Luckillera.
      • Povolani je samozrejme pro roleplaying dost zasadni vec...jinak bude svoji ,,roli,, hrat paladin, jinak ,,roguna,, a zcela jinak napr. nekromant, nemluve treba o takovem povolani jako je bard.

        edit: xorx me predbehl ;]
      • XorxoxTalarius
        No veci jako povolani, praveze urcuji zaklady toho jakym zpusobem budes hrat svoji postavu. Napriklad paladin se zalibou v nekromancii je nesmysl, stejne jako inkvizitor milujuci heretiky ...
        Takze povolani, rasa a pozadi postavy je dulezite a nedilnou soucasti roleplay. Proto hra kde ma clovek nastavenou linku si muze vice dovolit se zamerit na prohlubovani pribehu, oproti tomu hra ktera ma rozmezi velke nebo absolutne zadne se stava plytkou (jelikoz nelze jit tolik do detailu protoze nevime co si hrac vybere) nebo nelogickou (sli jsme do detailu ale hrac si vybral uplne jiny smer, takze to ted nedava smysl)
        • Veskoslav
          A co takhle padlý Paladin a Inkvizitor a že jich není málo v knižkách. Ty chceš, aby postava byla jasně definovaná a dobro bylo dobro a zlo bylo zlo a nic se nemaskovalo. Ale takhle to nefunguje. V Kotoru jsem taky hrál za tzv. Fallen Jedi. A nikoho to netrápilo.
          • jenze ,,padly paladin,, je jine povolani nez ,,paladin,,...vsak jsi je i sam jinak nazval ;]
        • Já vím, jak to myslíš, ale podle mě povolání není pro RPG nutné. Jasně, v Dračím Doupěti bylo v podstatě určující, kdo má jaké povolání. Na druhou stranu třeba v Dungeon Masterovi (než zas někdo začne breptat něco o Bethesdě a spol.) žádná povolání nebyla, postavy měly atributy a jejich rozvojem se profilovaly. Potom jsou RPG, kde se dá povolání měnit - dobrý příklad třeba Wizardry 7, kde jde postavy přeškolovat a nakonec mít válečníka v brnění, co metá firebally a léčí družinku. Zase věc, kterou zdejší tzv. "znalci" vyčítají až mnohem pozdějším hrám.

          Čili chápu, že pro někoho může být systém povolání důležitý, jako pro mě, když jsem hrával DrD, ale ve hrách dneska preferuji spíš ten otevřený systém, kde je systém otevřenější. A to RPG je pro mě právě v otevřenosti a svobodě, že si můžu "vytvářet vlastní cestu", profilovat si postavu, jak chci. Samozřejmě, kdo chce hrát válečníka ve zbroji s magií 0, má tu možnost taky, pokud je hra dobře udělaná
          • Zapomněl si na jednu věc. Parta. To, co ty preferuješ, je vhodnější do rpg, kde hraješ sám. V DnD si hrál s více postavama a tam mají povolání větší smysl.

            Osobně mám radši systém, kde si vyberu z dobře nadesignovaných povolání, které je každé unikátní, má svojí filosofii, lore, schopnosti atd. než když můžu umět s každým všechno. Vnímám to jako líný desing. Nemusim systém, kde všichni umí všechno a dohromady nic, nebo nejdejbože, kde můžu umět všechno dobře - např. ve hrách od (ne)slavné Bethesdy. Tohle vůbec nedává logiku a popírá to unikátnost postav.

            Co se týče W7, tak už si nepamatuju jak fungovalo přeškolování, ale pochybuju, že ses mohl neomezeně měnit jak si chtěl a bez nějaké penalizace experience.
        • Povolání, případně jiné formy specifikace charakteru (např. klany v VtM, archetypy v Shadowrunu), mají sloužit pouze jako nástroj k směřování charakteru, nikoli jako soubor pravidel.

          Popravdě, jako dlouholetý hráč ti můžu říct, že inkvizitor milující heretiky zní jako nehorázně zajímavá postava na hraní? Je to dobrá duše, která své pozice využivá aby minimalizovala krveprolití? Tajně varuje skupiny heretiků před kontrolami a soustředí se pouze na skutečná nebezpečí? Nebo je to prohnilý úchyl, který se vyžívá v sexuálních aktech s vězněnými a drží je naživu pro své vlastní potěšení? Taková spousta možností pro zajímavou postavu! A dokonce i paladin, který se kdysi rozhodl naučit se co nejvíc o svém nepříteli a nalezl nečekanou zálibu ve studiu nekromantických spisů zní jako dobrý koncept.

          Povolání je z příběhového hlediska zásadně důležité jen u her, ve kterých je samotné povolání nějakým způsobem středobodem příběhu. Například Zaklínač by nefungoval, kdyby's místo Geralta měl hrát za Triss, Zoltana nebo Jaskiera (Merigolda). A říct, že Zaklínač není RPG by bylo trochu hodně mimo. A určitým způsobem ME funguje podobně - pro děj je zcela nepodstatné jestli je Shepard voják, technik nebo biotik, podstatné je že je Spectre. V Pillars of Eternity není podstatné jestli jsi čaroděj, zloděj nebo válečník - podstatné je, že jsi Watcher. A v případě starších her - je docela jedno co je zač Nameless One, protože podstatné je, že je Nameless One. To jsou "povolání", které hraješ. V Andromedě je to pak Pathfinder.
          • Marcuss: Paladin, který si našel zalíbení v nekromancii dává v DnD stejný smysl, asi jako v reálném světě kněz, který vyznává satanismus. Logika, to není žádné omezení DnD.
            • PS: Pomijím, že pravidla jsou jen vodítkem. *1*
          • Ty muzes patrit mezi ,,lovce draku,, a tve povolani je bard...pak tu postavu budes hrat uplne jinak, nez kdyz budes patrit mezi ,,lovce draku,, a tve povolani je carodej. To, ze je ti umozneno hrat za hodneho inkvizitora je jen z toho duvodu, ze dalsich 99,99% inkvizitoru heretiky upaluje. Vzdycky me facinovali lidi, co chteli hrat ,,hodne,, drowy...protoze prece Drizzt je super.
            • pokud to je archetyp, tak to znamena ze je to typicky priklad...tudiz naprosta vetsina postav se dle tradice takto chova - vypada atd...proto by se i tva postava, pokud nechces porusit tradici, takto chovat mela. Pokud hra nema presne dane povolani, pak by se tebou vytvorena postava mela cca chovat jako povolani, kteremu se dle archetypu podoba nejvice. Samozrejme si muzes vytvorit postavu, ktera tradici porusujer, ale to nemeni nic na tom, ze ,,povolani,, je dulezity RP prvek...naopak to jen potvrzuje, kdyby nebyl...tak postava porusujici tradici vubec nikoho nezajima a ztraci vlastne ten prvotni smysl vytvorit si postavu ktera se odlisuje.
            • Ne, povolání je zkratka která představuje nějaký archetyp charakteru, který můžeš, ale nemusíš použít pro definici charakteru postavy. Ve Falloutu povolání nejsou, jsou tam pouze činnosti, které může postava provozovat s různou úrovní kompetence v závislosti na jejích vlastnostech a znalostech.

              Pokud bys aplikoval svoji logiku na Diablo, o kterém souhlasím že v pravém slova smyslu není RPG, pak bys jej za RPG musel označit, protože barbar taky udělá kulové s čarodějnickou hůlkou.
            • Povolani je zkratka, ktera danou postavu charakterizuje...prave proto je to dulezity RPG prvek. Povolani tam jsou jen ti je nikdo nenalinkuje predem jako treba v DnD. Kdyz tva postava bude pouzivat uspesne sniperku tak z RP hlediska by se asi nemela chovat jako hyperaktivni veverka, ze ktere kazdy naval adrenalinu udela tresouciho se berserkra.
            • Fallout - ten naprosto potvrzuje moji pointu! VE FALLOUTU NEJSOU POVOLÁNÍ!
            • A co se týče "hodných" drowů... tenhle problém zachází do zcela jiného tématu než je RPG forma. Tohle je věc čistě lóru a faktu, že narozdíl od našeho světa jsou v DnD koncepty jako Dobro a Zlo... reálné. V našem světě, a spoustě jiných imaginárních světů, jsou dobro a zlo hodně subjektivní záležitost, u které záleží na úhlu pohledu. V DnD to jsou skutečné vesmírné síly na jejich základě funguje celá existence. Takže ano, "hodní drowové" jsou v DnD téměř nemožní. Mimo DnD tohle omezení ovšem neexistuje.
            • ve videohre, ktera ti to neumozni to hrat nebudes...kdyz si ve falloutu2 nahazes vsechny body do charismy, udelas ze sebe zenskou a vyberes ty spravne perky tak ten herni zazitek bude uplne jiny - a nejen z pohledu souboju, nez kdyz budes mit tupeho melee killera...

              proto jsou rpg hry a ,,rpg hry,, a proto Diablo neni rpg :) A proto existuji napr. RPG MMO servery pro Lotro
            • Ne, přinejmenším v videohře tu postavu hrát jinak nebudeš. Budeš hrát jinak souboje, ale to je pro hraní postavy zcela irelevantní. Když budeš interagovat se světem a postavami, bude středobodem tvé postavy její charakter jako takový (= temperament, způsob vyjadřování apod.) a ne způsob obživy případě způsob jakým zabíjí gobliny. Obzvlášť pak u videoher kde povětšinou 99% předepsaných dialogových linek naprosto ignoruje nesmysl jako povolání. Pokud probíhá rozhovor, mluví spolu dvě postavy a ne dvě povolání.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit