• Asheran

Ano ,hra měla své chyby,ale i tak jsem se nakonec skvěle bavil. A to bych rozhodně po prvních pár desítkách minut hraní nenapsal.Jenže vás časem určitě vtáhne do děje. A to si dovoluji napsat ,jako zkušený gamer , který začínal na osmibitech.)))

Dal bych tak 5/10 za ten souboják, není zto o ničem jiném než se dostatečně až do zemdlení expit ( nebo ke konci páč už to je fuk vysát NPC) kdyby to byla adventura a o polovinu kratší byla by to super upírská hra ale takhle je toho tam hodně a funguje správně jen něco, sice Remember me stejné hodnocení ale bavilo mě to tehdy snad i více. Ty bosové to byl spíše bolák než že by překvapily i když někteří měli i svůj charakter a do jisté míry i nějaké to charisma 😐tak snad příště.
  • Radši to napíšu i sem, protože podle mě je to důležité. To není hra od lidí, co dělali Life is Strange. Tohle je hra od lidí, co dělali Remember Me - alespoň na vedoucích funkcích (porovnejte si jména na Wikipedii - designer, writer). To může možná ledasco vysvětlit (například hodnocení 6/10).
    • tak pro to je to mnohem lepší než Life is Strange. Díky za info...
    • Remember me jsem nehrál a ani nechci, Life is Strange miluju a Vampyr mě neskutečně baví :)
      • remember me je docela super, blbě se to hraje, ale hudba, vizual, atmosféra docela top..
  • Jj souhlas, já bych tam rozhodně přidal stealth schopnosti.
    • To měla být reakce na Ristora
      • Ristoro
        S tím musím souhlasit taky, u upírů to přímo vybízí ke stealth postupu. Snad příště :).
  • Ristoro
    Po první hodině jsem chtěl hru vypnout a odinstalovat. Přinutil jsem se to zapnout znova a hrál jsem 5 hodin v kuse. Největší zápory hry jsou animace a celkově mimika postav. Ta je opravdu strašná. Textury jsou taky dost špatné. Soubojový systém je strašně obyčejný, ale upíří schopnosti fungují celkem pěkně. Kde hra ale září jsou konverzace, příběh, postavy a atmosféra. Rozhovory jsou skvěle napsané, příběh mě strašně chytl, atmosféra by se dala krájet. Systém vybírání obětí a celkově odhalování informací o nich jaký se nachází ve Vampyr jsem ještě nikde předtím neviděl. Nefunguje to na jedničku, nějaké mouchy by se daly vychytat, ale funguje to slušně. Zjistíte si veškeré informace o své oběti, vyléčíte ji a poté ji potichu odvedete do kouta kde dostane slušný balík XP za dobře odvedenou upírskou práci :). Cením si originality této hry, tvůrci udělali, co chtěli udělat a beru v potaz nižší rozpočet. Za mě 8/10. 2ka by mohla být opravdu špička, pokud prodají dostatek kopií. Vylepšit akční část hry, level design (že nemohu přeskočit přes plot nebo přelézt přes nízkou betonovou zeď mi přijde absurdní, když se mohu teleportovat na střechu svou upírskou dovedností) a mohlo by to být vážně super. Autorům držím palce do budoucna a s recenzí prostě nesouhlasím, ale respektuji autorův názor :).
    • Tiez premna uzasna hra s niecim novym, len teraz naraz na problem ze ak hrajete za dobráka a nezabijate tak vas Hra nepodpori ale kopne do zadku. Mate tak malo XP ze boss je 35lvl a vyste max 22-23...a boom na 2 rany a ste mrtvy. Skoda...mozno to patchom opravia. Inac uz teraz hned chcem 2jku hehe.
      Velmi mi to pripomina Vampire the masquarade Bloodlines. Vampyr 2 by mohla nasledovat kroky Bloodlines. To by bola pecka
      Já byl z počátku ale taky daleko nadšenější =)). Po závěrečných titulcích mi sem, prosím, dopiš dojmy - jsem zvědav, zda nesouhlas vytrvá =).
      • To je celkem normální, že lidi nadhodnocují hru, kterou nedohráli - jedná se o případy her, které ke konci mají repetitivní a nudné pasáže.

Typickým příkladem byla Persona 5. Spousta lidí ji vyzdvihovalo jako nejlepší hru roku, ale ukázalo se, že lidi, co ji tak označovali, ji většinou nedohráli.
        Taky jsem byl z Persony 5 zpočátku šíleně nadšený, ale bohužel ke konci ta hra začala být neskutečně repetitivní (a nudná).
        • Souhlasím, Persona 5 mě bavila v prvním paláci. Pak přišla řada stejných paláců a mezi nimi stejné dialogy. Hru jsem dohrál a řekl bych, že zpětně vzato z ní za zahrání stojí asi prvních 10 hodin - tam je v podstatě všechno, co hra nabízí. Pak se vše opakuje dalších asi 100 hodin pořád dokola. O hře roku nemůže být řeč.
          • to je častý problém her, že si neudrží kvalitu po celou dobu, podívej se na Zaklínače 3, první polovina genialní a splnění dětských snů, druha polovina generický odpad na úrovní céčkove soap opery.
          • Tak to je logicky, když vyšla hra dekády automata
      • Ristoro
        Je pravda, že nejsem v pozici, kdy bych mohl dávat úplný verdikt, ale chtěl jsem napsat své dojmy po cca 8 hodinách hraní, dokud tohle vlákno trochu žije :). Po dohrání tedy dopíšu, zda bych opravdu trval na 8/10.
  • No vida, chválím recenzenta, že se nebojí nazvat šmíru šmírou a pořádně ji osolit. Chtělo by to spíš remake Masquerade - Bloodlines (který i přes své stáří nechává ostatní upíří chudáčky daleko vzadu za sebou). *1*
    • Přesně tak, Bloodlines je naprostá jednička ke které se vždy rád vracím. Trochu mě mrzí, že to takhle dopadlo. Přece jenom upírských her tohoto typu není moc a každá se cení, ale zatím žádná nedosahuje kvalit zmiňovaného Bloodlines.
      • Asi málokdo ví, že za Bloodlines stojí stejní lidé jako za Falloutem 1,2, Planescape torment a Fallout New vegas, nejlepšími rpg historie. Náhoda? nerekl bych. proste tvurčí genius a malokomu se podari priblížit se jim
  • Já si hru taky neskutečně užívám, za rpg bych to asi taky úplně neoznačil ale ta atmosféra a grafika je super, postavy docela zajímavý a má to spoustu super nápadů. Osobně hraju na easy, protože svoje ovečky si pěkně vydržuju, uzdravuju a zjišťuju informace aby byla krev pořádně kvalitní *1* a ten combat mě občas neskutečně sere, např vy v animaci nikoho trefit nemůžete ale nepřítel do vás může mlátit hned jak použijete třeba ultinu, tenhle aspekt doufám příště upraví pokud udělají další hru s combat systémem.
      Člověče, tak se souboji nemám sebemenší problém. Už z videodeníků (hru jsem poctivě sledoval po celý její vývoj) jsem si říkal, že souboják nebude nic moc. Byl jsem na to i připraven, když jsem v pondělí hru aktivoval na Steamu. Chlácholil jsem se tím, že nejde primárně o soubojovku a očekával jsem spíše hodně dialogové RPG s adventurními prvky. Ale! Samotné hraní prokázalo, že souboje jsou v pohodě. Stačí zalockovat nepřítele a s gamepadem (hraju na PC) si dávám všechny souboje na pána. Kdybych jednou z kraje hry nezazmatkoval, tak mohu prohlásit, že jsem ještě nezemřel. Dávám souboje na pána a ten pocit z upírských schopností je SLAST! Já osobně jsem spokojen. Bu´d na souboje nejsem náročný a nečekám Mortal Kombat s miliardou komb nebo to je prostě OK. A podle mě to OK je. Když to srovnám například se soubojákem v posledním Assassinovi, ve kterém jsem nechal 200 hodin času, tak se může jít Assassin zahrabat 6 stop pod zem (a to je AAA hra s drobátko jinými financemi a týmem - nutno brát v potaz, že Dontnod je pořád malý tým). Kdo čeká od Vampyra Dark Souls, tak pochopitelně zklamán bude. Já jsem spokojen. Upírské schopnosti jsou velice zábavné. Stačí umět nakládat se staminou, tudíž vhodně používat rychlý přesun do boků, a následně kombinovat omráčení, rychlý přískok, zakousnutí do krku a pak nepřátelé polechtat například stínovými kopí ze země. Nemluvě o teleportaci na opravdu velkou vzdálenost, která je svi*sky efektní a efektivní. Ten pocit, kdy se na 50 metrů přesunu mrknutím oka na římsu... nářez. Kombinací toho všeho jsou souboje opravdu zábavné. Rozhodně si na ně nestěžuji. A jak jsem psal - právě souboje jsem považoval za (prakticky) jedinou slabou stránku Vampyra. Je to vynikající hra a s šestkou jednoznačně nesouhlasím. Lore je také parádní a občas dosti hororvý. Povedlo se jim to. Opět.
        Mrzí mě, že se neshodneme v čísle, ale řekl bych, že samotný pohled na hru zas tak rozdílný nemáme. Psal jsem, že souboják není zlý, dynamika je příjemná, teleportace a skákání vzrušující. Jenom tam toho bylo v druhé polovině hry (a zejména před koncem) prostě moc a s příliš malými obměnami, a ono se to zkrátka zají. Jak jsi daleko, zhruba? Jen pro referenci.

Atmosféru, příběh, lore, to všechno jsem taktéž chválil. Ale dovol mi se zeptat - přijdou ti následky tvých činů dostatečně pádné a výrazné =)?
        • Tak teď jsem se dostal do west endu potom co jsem dodělal všechny vedlejšáky pro ostatní lidi. Následky? No přiznám se, že u vetšiny civilistů je to jedno jestli zemřou nebo ne ale u nekterých následky změní běh událostí předpokládám. Např. jsou tam ty dva chlápci u nemocnice a jednoho z nich byl úkol zachránit, to jsem udělal a jakmile jsem měl lvl mesmerize 2 tak i bez ohledu na všechny hinty sem jednoho z nich zabil a až po jeho smrti jsem se dozvěděl že byli gay pár, načež toho druhýho jsem ještě zabít nemohl protože low mesmerize a tak jsem si šel po svých. Po přespání se mi na mapě objevil vykřičník "unknown event happened" a ten jak jsem ho nechal žít zmizel, byl prostě missing přímo u karty civilisty. Našel jsem ho a byl z něj vlkodlak a žral krysy ze kterých měl původně fobii, takže co chci říct je to že kdybych mu nezabil chlapa asi by se z něj krvelačnej vlkodlak nestal ne? A to nepočítám to, že jsou tam další milenci, rodiče s dětma, sourozenci atd. Díky tomuhle vim, že je nemam zabíjet na běžícím páse ale zkusim co se stane když synkovi zabiju tátu nebo naopak. V tom mi to přijde celkem unikátní. Na konci hry můžu posoudit jak moc to k něčemu bylo být vraždící mašina, ale podle recenze asi žádnej zázrak.
            No právě, ty rozhodnutí, co opravdu ovlivněj celej děj, jsou tam... tři (?) jestli dobře počítám. U ostatních je to velice lokalizovanej dopad, kterej sice nějakým způsobem upraví existenci zbylých lidí ze společenskýho okruhu oběti, ale je to jednorázovka.

V rámci, ehm... akademického zkoumání jsem zkusil zabít v podstatě všechny a zrovna ten následek s tím chlápkem, kterýho zmiňuješ, je jeden z nejvýraznějších, ale zkus třeba zabít Mortimerovi matku, tam je ten dopad vážně k smíchu.. Tvůrci před vydáním slibovali daleko provázanější reakce světa, možná taky trochu proto mě tahle část spíš zklamala.
              No právě! A přitom v dřívějším rozhovoru tvrdí, že kdyby její syn náhodou umřel ve tvojí péči, tak to tý nemocnici tak vytmaví, že se budeš divit. Přitom jedinej dopad je změna místa NPC a trochu jinej dialog, nic víc. Z toho prostě nejsem nadšenej, mno =).
            • Tak jeho matku už nestihnu, Mortimer šel první a matka teď běhá před nemocnicí a křičí že jsou dokotři zloději a šarlatáni.
      • Ale jo já si to taky dávám, hraju za pořádnýho upíra takže schopnosti nejsou vůbec problém a když si člověk zvykne na to jak se tam prostě souboje vedou tak je to dobrý, ale je vidět že prostě pořád by se na tom dalo zapracovat (jak píšu já mam po ultině animačku kdy se jakoby dává Jon dohromady a vlkodlak do mě může seknout a přitom já do něj nemůžu seknout když na začátku vyje nebo co to dělá a je to jakoby jeho animace) a proto píšu že vymazlit to do pokračování nebo jiný hry neni od věci nebo nějaká možnost krytí tam neni můžeš jen uhýbat a s obouruční zbraní jde prej parry ale nepoužívám. Lore a příběh se mi hrozně líbí, čekal jsem ve skrze komorní titul se spoustou mrtvých linek kde si budu muset věci domýšlet prostě jsem od tvůrců LiS nečekal zas takovou revoluci, jsem ve 3 aktu a hra mě pořád překvapuje informacema o tom jak je tam rozvětvená upírská hierarchie atd. Taky příbehy civilistů jsou kolikrát zajímavý a vlastně skoro u žádnýho jsem se nenudil a dokonce mě u pár i mrzelo je zabít celkem. Hru můžu rozhodně doporučit taky mě baví a s číslem v recenzi taky nesouhlasim, sedmička by tomu slušela víc ale zase recenze se zabývá i věcma který jsou opravdu blbost, jako ta část v příběhu s hřbitovem. Letsplay tady na Games jsem ani nedokoukal to byla tragédie a z komentářů nejsem jedinej komu ta dvojce moc nesedla.
        • Další věc, nevim jestli je to tim že často zabíjim nebo tak Jon vypadá pořád bez ohledu jak se hráč chová ale musim se trochu pozastavit nad tim jak nikoho neděsí že má rudý bělmo *1*
  • Ahoj, mě se hra osobně moc líbí. Myslím si, že se asi bude více líbit starším hráčům, jelikož se nejedná o mainstream, ale to vůbec nevadí. *3*
    S touto recenzí hrubě nesouhlasím. Nashledanou ;-)
    • S recenzí nebo s číslem?
        Mám výtky k textu i číslu... ale já se recenzemi nikdy neřídil ;-) jen mě to mrzí za Dontnod samotné, protože Vampyr se povedl.
        • Na recenze také kašlu, bohužel mě nepřesvědčila ani mnohá videa, že to za plnou cenu stojí a to jsem se na to docela těšil, kor když teď mám takovou okurkovou sezónu.
  • Moje první dojmy jsou takové, že bych to popsal jako "velmi dobré past-gen rpg". Je to dobré, ale zároveň postavené na dost zastaralých mechanismech - hlavně takové ty statické dialogy kde se postavy ani nehnou a jen předčítají repliky ze scénáře téměr bez emocí. A volba odpovědí takovou tou stromovou"adresářovou" strukturou, která už dnes působí nepřirozeně. I ten souboják je takový obyčejný. Ne špatný nebo nefunkční. Ale prostě nejdefaultnější verze soubojáku, co lze udělat. Takže záleží asi na každém, jak už je rozmlsaný. Pokud patříte mize hráče, kteří i dnes nemají problém pustit Fallout 1, Witcher 1, Kotor 1, Deus Ex 1 apod, tak by vás Vampir měl taky bavit. Pokud ale už vyžaduje vymazlenost jako má třeba God of War, takže tu tady nenajdete.
    • No výborně, na zklamání jménem God of War by se nějakej flastr hodil...