Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tušíte někdo, kdy by to mohlo vyjít ?? nejlépe, kde by se to dalo i stáhnout ?
  • Dildo_Vagins
    To je jako kdyby předělali CoD 4 do enginu Cod Ghost.... jenže ony jim tam reagujou ryby na pohyb vlastně... v gamebryu něco takovýho by bylo těžký sci-fi....
  • 2flesh
    tak v oblivionu bych jim to i docela veril ale skyrim fakt vypada hrozne neprirozene a hlavne to ma vlyv na hratelnost. když musíš obcházet velky šutry protože nemaji dostatečne šikmou texturu. nekdo možna bude rikat že je to simulace neschudneho terenu ale mne to prijde spíš jako nedodelanost, protože pri troše trpelivosti se na ty šutry dá vyskákat nebo vylezt konem.
    • p.s.
      taky kdyby to delali ručne asi by tam nebyly takove vychytavky jako potok končící uprostred ničeho
      • flash789 by ti naopak vysvetlil, ze to je schvalne, tzv. umelecka licence
  • @ flash789,
    nešiř bludy. Ručně se mapy v TES hrách proboha nedělají!!! Mapy se generují a následně se dodělávají detaily, upravuje rozmístění objektů apod. Kdyby si někdy měl otevřený editor (CS, CK), věděl by si to, protože generování map patří k jedné ze základních nabídek editoru.

    Jen blázen nebo hlupák může věřit, že se sází jeden strom za druhým ručně.

    Mimochodem, proč by to dělali ručně, když mají už i ve veřejném editoru k dispozici možnost osázet během pár minut obrovské plochy stromy, keři, skalami atd.? Víš, kolik by to vzalo času to všechno dělat ručně?

    Proč píšeš vůbec něco o něčem, čemu vůbec naprosto zjevně nerozumíš?

    PS Nejsem hater Skyrimu. Mám tuhle hru i celou sérii TES moc rád. Taky jsem jako mnozí jiní dělal drobné modifikace pro všechny tři poslední díly. Co si napsal, to je jako tvrdit, že děti nosí čápi, protože si neumíš představit, jak jinak může vzniknout člověk.
    • Zcela ignorujte, co psal flash789.

      Na každém slovu jde vidět, že vůbec neví, co píše. Míchá tu vnitřní svět v podobně dungeonů s vnějším světem v podobě otevřeného světa. Už to ukazuje, že vůbec netuší.

      Dungeony se skládají jako lego. Následně se (ve Skyrimu) vytvoří AI cesta a dotvoří se detaily. Ty jsou tedy čistá ruční práce, ačkoli by je šlo generovat též (ale jinak než otevřený svět).

      Otevřený svět se dělá jinak. Vytvoří se obrys světa s určením všech souřadnic osa x, y, z (jednoduše: rozměr mapy, nejvyšší a nejnižší bod). Následně se pro jednotlivé (lze i pro všechny) buňky generuje prostředí - typ prostředí jako jestli je tam les, sníh atd. včetně efektů (pára, zvuky, typy počasí atd.). Následně se ručně dosazují budovy (lze i generovat, ale nedělá se to), NPC atd. Ručně se také dodělávají detaily, upravují pozice objektů, optimalizuje AI cesta atd.

      Nesnáším, když někdo píše naprosté nesmysly a ještě si za tím stojí jako malý harant. *7*
      • flash789
        "We place every tree, rock, cup and such. But we still have random elements like creatures, quests and encounters."

        Ok, tak jsem melej harant, kazdej v Bethesde lze, a jen vy mate pravdu:)
        • Aha takze sa rucne babru s kravinami a random generator vypluje questy? To potom vysvetluje mnohe :)
          • flash789
            random jsou jen radiant ukoly, ostatní ne..
        • PR kecy, ale úplně nelžou (pokud připouštíš existenci polopravdy). Detaily oni opravdu upravují a samozřejmě řadu objektů musí ručně upravit.

          Podívej a zamysli se. Když se řekne, že se něco generovalo, většina hráčů to považuje za něco negativního. Co je generovaný, to je přeci takový umělý, tedy nevěrohodný a ve výsledku tedy špatný. Takže neřekne, že celou mapu vygenerovali a pak vše ručně dodělávali, ale použijí v podstatě polopravdu - kdyby tam nebylo slůvko "every", pak úplnou pravdu.

          Ale věř si, čemu chceš. Já vím, že je to jinak. Jen idi*t by sázel jeden strom za druhým ručně. Lze to děla strojově s poměrně slušným výsledkem.

          Krátký příběh:
          Já jsem ještě v době slávy Oblivionu pracoval na velkém modu - měl jsem velký oči. Vytvořil jsem svět asi tak 1/3 rozlohy Cyrodiil z Oblivionu s tím, že si ho postupně vklidu osázím (jednak proto, že jsem nejprve neznal funkci generátoru, pak proto, že při generování prostředí CK padal). Byl to ale opruz. Nakonec jsem vyřešil padání CK při generování prostředí a nechal si vygenerovat stromy atd. pro celou mapu. Po drobných úpravách by si nepoznal, že to bylo generované. Dokonce se dalo generovat úplně všechno včetně NPC a mobů. Projekt jsem opustil (státnice, lenost). Dalo mi to ale slušnou lekci z "ručního dělání herního světa".
          • flash789
            když chces v editoru udelat neco co ma nejaky design a smysl, generovanim toho nedosahnes, to ze editor ma nejaky generator je sice hezke, ale když chces delat skutečnou hru, jakekoliv generovani čehokoliv v zvoucim svete plnem ukolu a npc je kontraproduktivni a konecne upravy daji vic práce nez když to tam das rucne. Trvam si an svém, jedina věc co se skutecne generuje je trava. A ve Skyrimu dokonce neni generovany ani landscape (v oblivionu byl). Koneckoncu třeba na youtube mas desitky videii jak se takovy svet tvori, jestli tam najdes jediného člověka co generuje lany stromu a skaly, nebo hrnky na stole v hospode..dej vedet..hodne stesti při hledani:) Jo..generuje se LOD, ale na zaklade toho co tam bylo nasazeno rucne.
            http://www.youtube.com/watch?v=RpNIk1g0wcY
            odkaz na to jak se zhruba ,,generuje,, :)
            • flash789
              To video snad jasne ukazuje jak se takovy svet tvori, tak jdi s tim generovanim uz do haje:)
            • Jen bludy. Každý slovo mi říká, že nevíš vůbec, o čem píšeš. Pár stejně neinformovaných ti dá plus, protože v ty bludy věří, ale to je tak vše.

              Generátor funguje jinak - aspoň jak si já vzpomínám, nebylo to na bázi určení intenzity stromů na dané ploše, případně dalších objektů a pak zmáčknout tlačítko "generovat". Jak jsem tu už psal a ty to nečetl, vytvoří se vzorová buňka - ta se dělá ručně. Pak se tahle buňka aplikuje na vícero buněk dle potřeby.
        • Ono je celkem jedno, jestli ty stromy sází ručně nebo přes generátor, protože výsledek vypadá otřesně, takže buď jsou debilové a dělají to přes generátor a nebo mají level designéry totální antitalenty.
  • co mne na skyrimu vadi jak tam nahodny generator pri generovani sveta všude nadrbal skaly a neda se chvili jit abyste nenarazili na nejakou prekazku, po ktere postava nevyleze.
    • Generátory se v Bethesdě nepoužívají...Tam se pouze udělá ručně 1/100 obsahu a pak se na to jde copy&paste, viz Oblivion, kde byly asi jen 2 nebo 3 druhy dungeonů a Oblivonu a všechno se to tak 20x opakovalo.
      • Generátory se používají. Jsou dokonce součástí základního editoru uvolněného pro potřeby modderské komunity. Dungy se ale negenerují a dělají se ručně a následně copy paste, jak si psal.
    • Psychotic
      Myslím, že tam jsou úmyslně, generátor za to nemůže. Generátor tam určitě nenaházel neviditelné zdi.
      • flash789
        ve skyrimu zadny generator není, všechno je delane rucne..

        PS: a není to simulator horolezce..
        • "Děláno ručně" je u videoher docela ošemetný výraz. Pokud jde o mapu v Skyrimu, je to trochu jinak.

          Vývojáři mají nástroje k vytváření mapy jako takové a k dotvoření mapy do detailu. Mapa jako taková - výšky, rozměry mapy apod. se generují (ovšem samozřejmě jen jednou, ne jako u některých her, kde se generuje obsah a mapa hráči při hraní). Kopce atd. se neumísťují jeden za druhým. Dodělání mapy je pak částečně generováno a částečně doděláno ručně. Dám příklad pro lepší pochopení:

          Ve Skyrimu je řada kamenů a stromů, keřů apod. Tyhle objekty nikdo jeden za druhým nesází. Generují se na základě předem stanoveného vzorce (Pozn.: Mimochodem si takový vzorec může každý sám vytvořit - ve vývojářském nástroji si vývojář/modder udělá vlastní mini svět - myslím že v rozměru jedné buňky/čtverce. V tomto minisvětě si vytvoří vlastní prostředí a toto prostředí pak může aplikovat na celý svět). Následně příjde vývojář prostředí a projíždí si celou mapu a dodělává detaily, upravuje nasázení kamenů, stromů apod., které se tu a tam vygenerují tak, že mírně levitují apod.

          Ve zkratce: Celá mapa se generuje, detaily se dodělávají ručně. *4*
          • a pritom by bohate stacilo , kdyby sis to nekdy zahral, a hned bys byl v obraze jako my *6*
          • flash789
            moc se pletes, ve skyrimu a obecne v TES hrach to to tak není:)
            http://www.youtube.com/watch?v=zvm0CN3tQFI

            preskoc si zhruba na 30 minutu..
            jedina věc o které se da rict ze se generuje je trava..
            • flash789
              zetko - mam jinou zkušenost a modifikace delam taky od Morrowindu a to co jsme napsal plati na 100% takze jeden z nas keca, ale bohužel diskuze na games není místo kde by se k necemu doslo, takze radsi skoncime:)
            • V téhle sérii dělám modifikace už od Morrowindu a nepletu se. Do TES vidím docela dost. Co jsem psal, platí 100 % pro všechny tři poslední díly.

              Jeden strom za druhým by open world hře v žádné velké firmě nesázeli. Zamysli se nad tím, než opět budeš psát bludy. *3*
            • flash789
              no koukam ze deti dorazili, tak rozumnou diskuzi presuneme na jindy :)
            • Todd Howard ti musel vyšoustat mozek z hlavy.
            • flash789
              Dungeony a svet za branami Oblivionu jsou samo taky delany rucne. hra ma kupříkladu třeba 30 designu chodby v dungeonu, a z tech 30 se to pak sklada, detaily se pak pridavaji rucne. Je to takovy lego troslu. proste dost kosticek je stejnych. Ve Skyrimu tech casti dungeonu je mnohem vic, tak to pusobi vic rozmanite, a nektere jsou pouzity třeba jen jednou v cele hre. Oblivion diky tomu muze v dungeonech působit stejne, ale když se clovek zameri an detaily, pozna ze se odlisuji.
              Ale dost bylo osvety, stejne to nikam nepovede..je to zhruba tak jako kdybe me někdo presvedcoval o ucinosti avivaze když jsme v zivote v drogerii nedelal:)
            • Jasně a ty dungeony a brány do Oblivionu se taky dělaly všechny ručně a zvlášť. To, že všechny vypadají stejně, je prostě náhoda... *7*
            • podle me veris jeste i na jeziska *5*
            • flash789
              jasne ze verim, jinak to totiž nejde..pokud bys mel v ruce editor, vedel bys to:)
              Ono to co vždycky, at uz slo o Morrowind nebo Skyrim prezentuje Tod Howard jako hand crafted, není mluveni do vzduchu ani zadny PR zvast..
            • za prve je to video z oblivionu a za druhe:
              ty vážne veriš že se takhle srali se skyrimem? že tam každou skálu umistovali ručne?
  • To video je dokonalou ukázkou toho, jak hroznou má Skyrim grafiku. Nechápu, proč by někdo chtěl tohle dělat. Grafika ve Skyrim má jen dvě lepší vlastnosti, má reálnější nasvícení a lepší vykreslení terénu v dálce, zbytek je katastrofa.
    • nekromant33
      veškerý textury a modely (až na postavy) ve videu jsou 1:1 použitý z oblivionu..
  • Dokud nebude poradny bojovy system, tak si muzou predelavat klidne cely zivot a bude mi to u zadnice.
  • Oblivion se mi líbil z celé série nejvíc, jakoukoliv vylepšenou verzi vítám.
  • Daggerfall v Skyrime nikdy nebude. Davnejsie sa robil port do Morrowindu ale neviem ci to neskoncilo. Dagerfall je obrovsky, co sa tyka poctu dungeonov, miest a dedin je este vecsi ako Arena (ktora ma akurat vecsiu mapu). Pochybujem ze by bolo vobec technicky mozne previest Daggerfall v povodnom rozsahu do Skyrimu.
    • Daggerfall 161 600 km2, 15 000+ měst, 750 000+ NPC
      Morrowind 9 km2, 1000 NPC
      Oblivion 14 km2, 1000 NPC
      Skyrim 25 km2, 1000 NPC

      Dalším aspektem je několikanásobek kouzel (nikoli variací typu jiná barvička + jiný damage) ale například volné létání nebo dělání si vlastních tunelů/zkratek v dungeonech (Aréna) a prakticky neomezná možnost vytváření si vlastních kouzel a jejich kombinací.

      Předělání "příběhové linie" Daggerfallu je teoreticky reálné, ale nebude to Daggerfall.

      Daggerfall měl většinu contentu genetováno random.
    • no ale vetsina dungeonu byla generovana nahodne... nikdy nezapomenu na prekvapko, kdyz jsem nekam vlez, po hodine sekani jsem zjistil, ze na to nemam, vylez jsem trochu poleveli a kdyz jsem se vratil, byl vnitrnek komplet prestavenej *5*

      (dungeon se locknul az po vycisteni nebo spusteni nakyho triggeru, uz nevim presne)
      • ano okrem pribehovo kritickych dungenov boli vsetky generovane nahodne. Ale aj tak ten rozsah uzemia je obrovsky. To by sa do Skyrimu nezmestilo. Ostatne dufam ze uz tento rok vyde DaggerXL a to bude maso.
        • Daggerfall se totiz odehraval na celem kontinentu. tzn Morrowind+Oblivion+Skyrim+oblasti ktere v techto hrach nikdy nebudou. A jak uz bylo psano vyse dungeony(ale i mesta) byly generovany nahodne.
          • Skoro presne ale predsa nie uplne :-). Cela "zem" alebo kontinent kde sa odohravaju Elder Scrolls hry je Tamriel. Ten mala cely spracovany este stara Arena, ale samozrejme zdaleka nie detailne. Morrowind sa odohrava v severo-vychodnej provincii ktora je domovom Dunmerov, Skyrim je severna provincia kde maju domov Nordi a Oblivion v centralnej provincii Cyrodiil kde maju domov zasa Imperiali. No a Dagerfall sa odohraval v zalive medzi High Rockom a Hammerfellom cize v dvoch provinciach (Bretoni a Redguaradi). Obe su zapadne provincie.Mimochodom Morrowind sa ani neodohraval v celej provincii Morrowind ale iba na centralnom ostrove Vvanderfell a datadisk Bloodmoon sa odohrava na ostrove na server - Solstheim a Tribunal sa ako jediny odohrava na pevnine v provincii Morrowind ale iba v hlavnom meste Mournhold.
            Inak na tomto ostatne pekne vidiet ako dost zvlastne pracuje Bethesda s plochou alebo rozmermi krajny. Na mape je Cyrodill z Oblivionu daleko vecsi ako Vvanderfell z Morrowindu a pritom herne bol Oblivion daleko mensi a dal sa rychlejsie prejist ako Morrowind.
            • Tohle je tamriel: http://elderscrolls-online.tiscali.cz/wp-content/uploads/2013/08/Daggerfall-Covenant-mapa.jpg a tohle mapa ve hre Daggerfall: http://images.g4tv.com/ImageDb3/166168_S/The-Elder-Scrolls-II-Daggerfalls-Map-Is-62-Square-Miles----Hows-That-Compare-To-Oblivion.jpg
            • Ano Oblivion by mal byt vecsi ako Morrowind (aj ked to je taka zaludna otazka pretoze Morrowind je dost velky len v hre Morrowind cely Morrowind nebol :-), ale realne ho prejdes rychlejsie a aj celkovy pocit z toho uzemia je ze je mensi. Ostatne z kazdeho konca mapy sa da dovidiet do hlavneho mesta Imperial City.
            • Oblivion by mal byt vacsi ako Morrowind.
              http://forums.bethsoft.com/topic/1264541-skyrimoblivionmorrowind-heightmap-comparison/
              Mozno pocitovo to vyzera inak, pretoze Morrowind ma nizku dohladnost, pociatocna rychlost hraca je mizerna, stamina sa mina rychlejsie a vsade su kopce, ktore treba obist.
    • Keyz
      Možné určitě, jen kdo by to dělal.
      Práce jak na kostele.
  • yuri.sidius
    Sice se víc těším na skywind, ale tohle si taky rád zahraju. Nedávno sem zkoušel hrát oblivion, ale už to netáhlo, přece jenom je skill system a hratelnost skyrimu lepší takže si ten mod potom rád proběhnu až to bude venku(ale to si asi ještě počkáme). *4*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit