Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947
    HLavne F2p, at netrhame partu *3*
  • Mám moc ráda games
  • Mno hodně jsem se těšil na TESO, ale po všech těch článcích a hlavně videí co jsem viděl, tak moje nadšení trochu vyprchalo... Uvidíme jak to bude..
    Teď jsem spíš natěšenej na Archeage, který vypadá na super záležitost...
  • Zvažoval jsem ESO ale nakonec jsem si vybral trochu jiné MMO - HEX: Shards of Fate *14* . Přes 700% úspěch na Kickstarteru, vybrali $ 2 278 255 . A za pár dnů je tu alpha přístup pro ty kdo hru zabackovali. Kdo o té hře ještě neslyšel - jedná se o karetní revoluční karetní MMO ve kterém půjde třeba socketovat loot do karet, chodit na kooperativní raidy, vstupovat do guild apod. Prostě MMO ale místo akční rubačky tam budou sbíratelné hrací karty. V dungeonech budou mít bossové své zvláštní karty, které hráč nemůže získat a to je bude činit zajímavými. Jo a tahle PvE složka bude F2P. Taky tam bude PvP (1:1, mnoho typů turnajů pro 8 hráčů, pravidelné - denní/týdenní/měsíční eventy, vnitroguildovní i meziguildovní karetní řežby a tak podobně) . *2*
    • Nic proti kartam, ale tohle proste neni MMO RPG, nehrajes primo za tu postavu, nemas aspon z casti ten pocit, ze neco delas. Ale tim nechci rict, ze ty karty nemaji neco do sebe. Kazdeho bavi neco jineho. Ale ciste MMO RPG to neni a o tom jsou hry jako ESO.
      Kazdopadne dik za tip, nekdo se na to treba podiva a vyzkousi :)

      A bohuzel clovek si pod MMO predstavuje vselicos v dnesni dobe, jelikoz ten vyklad je hlavne o Massive Multiplayer Online. Takze se tam bere pomalu jakykoliv Multiplayer, ale pro me to vzdy znamena prevazne hry typu WoW, Lineage, Ragnarok, Lotro, SWTOR aj. Je to obdobne jako, kdyz lidi zacali cpat vsude RPG, jen proto ze to vyjadruje zkratku Role Playing Game. Ale ja si pod tim predstavoval konkretni veci, a kdyz mi nekdo ukazal RPG, ktere melo par veci (opravdu malo prvku RPG) ale hlavne to byla strilecka tak jsem si rkal kam ten svet speje :).

      To jste se otocili a bylo tam RPG, a za rohem dalsi RPG. *1*
      • Nikdo neřekl že je to MMO RPG, je to karetní MMO (MMO TCG). Jo btw, budeš tam hrát přímo za svou postavu, která leveluje jak plní questy / chodí do dungeonů.
    • Ja bych se spis bal ty alfa verze :(
      • Tady je jakás takás ukázka z prealpha verze (z května): http://youtu.be/-InJQY3Gu6U
      • to je fakt - v té alfě nebudou všechny featury a v podstatě je placená (ale beta má být opt-in takže zdarma ale jen pro vybrané...)
    • walltar
      Kdybych měl zájem o karty tak si dám mariáš ...
      • To je odpověď jak noha :). Něco jako, kdyby matka vysvětlovala synovi, že nerozumí proč si furt hraje na počítači, protože kdyby si ona chtěla hrát, tak vytáhne člověče nezlob se.
  • Keyz
    Já chci klasickou MMORG kde budou naprosto základní věci:
    - Dlouhý postup hráčské postavy jak v Ultimě apod.
    - Některé věci a úkoly které se nikdy nebudou opakovat aby to mohl získat pouze někdo anebo nikdo. Může to být logická hádanka anebo složitý příběh atd.
    - Výroba kde se bude psát u věci který hráč to vyrobil a samotná výroba by měla být jako interaktivní proces aby šlo odlišit mistra kováře a ne, že každá kdy má skill na 100 bude automaticky mistr
    - Normální boje, žádné PVP zóny a podobné hlouposti, kdy PK by nebylo lehké zvrátit zpátky. PK by měla být negativní vlastnost se kterou by ale šlo žít.
    - Měsíční poplatky s možnosti platit po týdnu a platbu stopnou. (Klidně vychvalujte F2P do nebes ale ve výsledku je FP2 stejné/více drahé jako klasické poplatky když hráč kupuje to co kupují nejlepší hráči.) Hlavně to utne spekulace a P2W i když bude to play to win....
    - Možnost ovlivnit svět a klany které budou zpravovat některá území. Jako v Lineage 2 jen s podrobnějším ekonomickým modelem a politickým modelem.
    - Samotný politický model.

    Když tam bud tohle tak na příběh klidně mohou vykašlat. Pouze udělat zajímavé jednotlivé úkoly a vyjasnit proč daný svět existuje apod.
    • Walldstein
      V podstatě souhlas až na to kašlání na příběh, protože k RPG prostě ten příběh patří. RPG bez příběhu je jen tupá mlátička/klikačka o ničem.
      K tomu ovlivňování, no osbně bych docela uvítal možnost si prostě někde s partou přátel založit vlastní osadu nebo jenom postavit vlastní "domov".
      • Jenze v MMO by ten pribeh musel priobihat postupne ... a jak je vejs, kdyz se neco stane, tak by se to melo stat jednou ... a ty se toho bud ucastnis (a pak trebas budes v hospode vypravet, ze to tehdy, kdyz ste zabijeli toho draka...) a nebo budes jen narazet na zminky ... ze bojovnici co zablili draka ... byli povyseni do slechtickyho stavu ... ale protoze ses neucastnil, tak proste smula.

        Staticky Qsty ktery driv nebo pozdejs projdou vsichni je proste vopruz a nuda.
      • Keyz
        JJ. Přesně jako v Ultimě. Vlastní barák...
        Příběh jsem nepsal, protože ho osobně nečtu. Tedy pouze zajímavé úkoly. Ale beru, že hodně lidí to čte. Ale raději si vytvářím "vlastní příběhy".

        Například na Dark Pardise kde se hrála Ultima byl super úkol. Vyžadoval dokonalou znalost světa a pak si získat část něčeho. Protože to byli tuším 4 části a našli 3 tak to nikdo nedal dohromady. Fail? Nikoliv. Stal se z toho strašně drahý a vzácný předmět který byl ho*no ale lidé si ho vystavovali v domech a prostě to mělo smysl. Bylo sběratelské dílo...

        Taky ty problémy co vlastní domy přinesly. Mohl si je pronajímat pak tam někdo kradl.. Anebo si neměl na nájem tak tě vykopli *15* Jednou jsem utíkal před PK a narazil jsem barák a naštěstí mně majitel pustil.
        • Everquest Next by tě mohl zaujmout
          • walltar
            Jo EQN by mohl .... pokud překousneš grafiku. Taky máme na to fanstránku ... http://everquestnext.cz/
        • zkus vanguard https://www.vanguardthegame.com/ bere si to hodne z Ultimy online a je tam politickej system ja mel problem ze kdyz jsem to zkousel servery byli temer prazdne nicmene hra presla na free to play takze by to mohlo bejt lepsi
      • walltar
        Sandbox RPG k ničemu příběh nepotřebuje ... každý hráč si dělá vlastní příběh, ale hra mu k tomu musí dát prostředky. Singleplayer ten příběh celkem potřebuje, ale ani tam není až tak důležitý ... vem si třeba skyrim, kolik % hry je příběh a kolik různé boční questy. U té hry pokud proletíš příběhem tak si prostě uškodíš.

        A já bych šel ještě dál a řekl, že MMORPG příběj, jak ho známe dneska, velice škodí ... každý hráč je zachránce světa ultra imba super borec a prochází si stejným příběhem ... booring ... radši bych udělal příběh, který by se děl ve světě a ty jako hráč by ses do něho mohl zapojit, ale pokud by si nebyl online tak by se příběh odehrával i bez tebe ... a bylo by už na tobě aby si ostatním dokázal co v tobě je.
        • Nejde o to, abys prozival nejaky pribeh ty osobne/tvoje postava, ale pribeh by mel bezet kolem tebe. Kuprikladu prijde nejaka pohroma ... znici mesto ... ma nejakou pricinu ... ktery trebas slo nejak zabranit ... a ty se toho vseho nejak jako maly kolecko ucastnis ... trebas si nakutal trochu kamene na opevneni ... trebas si vyrobil luky pro obrance ... ... a ten svet to o tobe "vi" => nekam prijdes a vi se, ze si to byl ty, kdo vykoval mec kterej zabil nepratelskyho generala ...
        • Nevím, tak zrovna např. u GW 2 byl příběh a následné story questy to nejlepší, co podle mě hra v PvE mohla nabídnout.
        • Walldstein
          Tak trochu tohle připomíná staré poctivé hry na hrdiny v prohlížeči, tedy přesněji řečeno Textové hry, jako například dnes již neexistují Stargate alternative stories, ano bylo to ve spoustě věcí odlišné od tvého návrhu, ale hlavní myšlenka stejná. Tedy hráči sami tvoří příběh a je jen a jen na nich kam se příběh pohne, jak dopadne každá mise ("quest"), vše bylo postaveno na tom jak kdo umí psát a tvořit příběh, občas člověk dva dny nešel nic napsat a pak se nestíhal pomalu ani divit kam se píběh posunul. Takže ano souhlas, příběh tvořený hráči, resp. jejich zapojování do příběhu dle jejich libosti by bylo asi nejlepší řešení, ale mám obavu, e dnešní konzumní společnost by tohle prostě nepijala a hra by postupně upadla v nemilost..
          • On problem spousty tech uzasne realnejch 3D her je i v tom, ze nemas zadnou moznost pro nejakou fantazii. Si to predstav: "Prave si nasel pobleskujici mec z neznameho kovu, ktery ma kolem cepele namodralou auru". ... a pak si vem tu 3D realizaci, kdy zvednes jakesi cosi, co vypada spis jako sklo nez kov, protoze to nekdo prehnal s odrazama ...

            Navic tvorit pribeh v textu muze kdokoli s trochou fantazie, ve 3D musis proste umet ovladat pomerne slozity nastroje.
        • JO tak nejak souhlasim, resp. vytvorit takovy koncept hry, kde sami hraci budou urcitym zpusobem zasahovat do sveta, vytvaret questy jen tim, ze neco chteji. Klidne znicit cele mesto, ale na druhe strane kopce vybudovat jine, protoze ma lepsi strategickou pozici.
          Neomezovani na to, jaky class si vyberes nebo jaka kouzla jsou k dispozici, ale moznost si plne vse modifikovat. Ale je to hoooodne moc parametru a obavam se na to je jeste moc brzy, na to si jeste par let musime pockat :D
          • Walldstein
            Jenže tyhle "svazující" pravidla jsou tu právě proto, aby si kdejaký Tóna Hluchoněmec s kyjem a IQ bublajícího bahna nemohl udělat superspell kterym vygumuje půl mapy. Stejně tak není možné aby Barbar Onan v kožený bederní roušce s obouručákem v ruce, který ví všechno o zabíjení přišel do města a prostě ho zboural a odstěhoval jinam. Pro jistou dávku volnosti jsou ztžejní classy protože všechno, magie, stavitelství, strategické uvažování atd. má svá pravidla a jisté zákonitosti. pokud by ta pravidla nebyla dělal by si každý cokoliv co by ho napadlo a hra by se stala nejen chaosem ale i frustrující záležitostí odsouzené k zániku...
            • Mno a vidis ... v takovym minecraftu zadny pravidla nejsou ... a funguje to. Kazdej si muze postavit co chce ... a existujou mody, kde se dobejvaj trebas postaveny pevnosti .... a po bitve se opravujou ...

              A kupodivu jsou lidi schopny spolupracovat i na doslova megalomanskejch stavbach a to i cely mesice. A bavi je to. Kdyz navstivis youtube, tak najdes trebas videa, na kterych jsou v minecraftu postaveny Bradavice ... nebo trebas Minas Tirith ...

              Naopak, kdyby takovouhle volnost a moznost staveb nekdo dostal do klasicky MMO .... tak si muze celym wowkem vytrit zadel, protoze by nemel 8M ale mozna 80M hracu. Si to predstav, jak pekne musis nejdriv nakutat ... tisice avatarohodin ... kameni ... a z enj pak postupne stavis nejakej hrad. Je logicky ze ho pak budes branit, kdyz vis, co to dalo prace postavit. Obzvlast, kdyz ho pujde i borit ...
            • Ale ty pravidla tam porad jsou, uz mas jen omezeni v tom jakou silu muze mit zbran a kolik maximalne muzes mit many, staci nechodit do megalomanskych praktik jako je tomu u vsech MMO, kdy hlavni potvora ma miliardu HP a vy mate treba 20k a davate rany za 50k. A aby se to v PVP vyrovnalo tak musi byt urcite redukce pro PvP. Kdyby jsi mohl byt silnejsi jako normalni NPC, ale 4 uz te dokazou zkrotit, tak neni o cem se bavit :)
              Ja nerikam, ze je to snadne udelat a ani si nemyslim, ze na to dnesni doba ma prostredky. :) A takovy svet by nebyl ani odsouzeny k zaniku. Pravidla se daji vytvorit ale musi se clovek nad nimi poradne zamyslet. Je opravdu snadne si rict, ze tato zbran nebo kouzlo dokaze dat takovy dmg, a kdyz to bude moc tak to necim budeme regulovat nebo naopak pridame staty. Proc musi byt u zbrane stat na zvyseni dane vlastnosti u hrdinu? :)

              Vem si napriklad DnD, tam muzes byt zabijak to je jasne, ale tam se to resi na zaklade uplne jinych pomeru hodnot, uhybu a odolnosti. DnD system neni dokonaly, ale je vyrovnanejsi nez megalomanske staty vetsiny her :)
            • walltar
              Myslím, že to by nebyl problém ... pokud hráči nebudou silnější, než řadové NPC, tak si nikdy žádné město sami nezbourají, pokud jich nebude velké množství ... a pokud ho zbourají, tak se najde jiná skupina hráčů, která postaví nové město a bude ho bránit. Akorát je potřeba dát lidem nějaký důvod aby ty města stavěli, aby je mohli efektivně bránit a aby měli možnost je nějak ovládat.

              Když dáš hráčům jak možnost ničit tak možnost stavět, možnost sdružovat se do velkých skupin atd, tak já si myslím, že to fungovat bude ... a classy sou k ničemu, ty pravidla a zákonitosti můžeš do hry dát i tak, že žádné classy mít nebude ... UO žádné classy neměla pokud vím, hráči si dělali vlastní a fungovalo to.
  • Zatim to spis vypada na velky HYPE, jako tomu bylo u diabla 3 a dalsich her. Zatim co jsem videl unikla videa gameplaye, tak me to nijak extra nenadchlo, ale je fakt, ze si to clovek spis musi vyzkouset.
    Vetsinou me zarazil uz ten interface, ktery prebrali ze skyrimu, ac se na to UI stale nadava..
    • maru
      Doufám, že Vaše informace jsou nepřesné, jinak bude The Elder Scrolls Online zatracen, tedy minimálně mnou.
      Pokud si položím otázku "Jak lze snadno zničit práci stovek vývojářů?", tak má bryskní odpověď bude: Převzetím uživatelského rozhraní ze Skyrim, které lze označit bez sebemenších výčitek za tragické. Skyrim jsem chtěl přestat hrát po pár hodinách, jenom kvůli hroznému uživatelskému rozhraní . Naštěstí jsem objevil mod SkyUI, díky kterému se Skyrim stal hratelný a já tím pádem mohl zjistit, že je to výtečná hra.
      • Pevne doufam, ze ti je tak 13 a tvoje nejoblibenejsi hry jsou LoL a CoD. Ja jsem si totiz Skyrim uzil beze zbytku nekolik mesicu.
    • walltar
      Já sem vyděl už hodně leaků, a většina mě totálně zkazila chuť na hru. Ale potom přišel jeden leak, kde ten člověk hrál celkem obstojně a hned se zase těším ... někdy je to protě taky kvalitou toho videa.
      • Ano, nektere vypadaji zajimave, ale ono nejde o ten boj jako takovy, jde o prostredi, jak funguje. Treba by me totalne dostali, kdyby slo si vytvaret vlastni kouzla jako tomu bylo v morrowindu, melo to urcita pravidla a tech se dalo drzet.
        Takhle dokazali zniciti pocit z Neverwinter online (rychlokvaska). Kdyz jste vlastne meli na pevno stanoveny charakter, ktery mel nejaky skilly a talenty (greatsword fighter, divine cleric, guadian fighter).
        Je celkem dost veci, ktere bych rad, aby v takovem svete byli. Ale moc dobre vim, ze na tohle jeste dnesni MMO nejsou pripraveny, tedy aby dokazali zpracovat tolik parametru...
        • walltar
          Jo to by byla bomba, ale vzhledem, že už ani ve skyrimu to vytváření kouzel vůbec nebylo ... navíc by to asi byl horor pro balanc. Tady apoň nebudeš mít zbraně, brnění a skilly na pevno stanovené ... tvoje povolání určuje 3 skill stromy, ale je jich tam asi tak 15, možná i víc (a ty používáš celkem 5) takže nakonec můžeš používat skilly co má tvoje zbraň třeba nebo skilly z PvP nebo třeba od giuldy mágů ... je to mnohem otevřenější, než většina MMO.
          • Balanc by asi nebyl lehky, vem si jen to, ze jsi omezen napriklad silou duse a ta to omezuje dostatecne. Cim silnejsi tim narocnejsi na manu a na velikost duse treba, je toho dost a morrowind to mel hezky (navic vytvorit si takove kouzlo nebylo zase tak snadne).
            Jinak co se tyce 5ti skillu u zbrane, tak toho jsem si uzil u GW dost. Ano vypada to hezky, ale ve vysledku zjistis, ze to nic extra neni a ze te to urcitym zpusobem omezuje.

            kazdopadne jak rikam nehral jsem a vzdy pak ve vysledku zalezi, jaky to bude na soucasne pomery..
            • walltar
              Tak u GW2 to bylo šíleně omezující ... tam si měl na pevno 5 skillů, tady máš 5 okýnek a do nich si dáš skilly podle svého. Oproti bojovému systému ze Skyrimu je to třeba rozšíření. Tam si měl dvě tlačítka na myši a to bylo asi tak všechno ... tady ty dvě tlačítka mají stejnou funkci, plus je to rozšířené o těch pár skillů. No uvidíme co bude ... při nejhorším si dám měsíc a půjdu hledat něco jiného.
  • můžete na nepřátele narazit poblíž Chorrolu, Cheydinhalu, Brumy, Cropsfordu nebo Vlastaru," dodali vývojáři a navrch tak ukázali, že i oni si umějí vymýšlet názvy virtuálních území prostým spojováním nahodilých písmenek.

    A timhle chtěl basnik rict co? tyhle nazvy jsou soucasti TES uz dlouha leta, takze jaky nahodny spojovani pismenek, nebo jak to autor vlastne myslel? Jestli tak ze si ty nazvy vycucali z prstu tak je jeliman co tomu rozumi jak koza petrzeli.
    • No všechno je z Oblivionu, ale Vlastar si nějak nevybavuju..předpokládám, že to bude taky z tama
      • Už jsem si to našel, je to pevnost východně od Skingradu s upírapa, Fort Vlastarus
    • Chorrolu, Cheydinhalu, Brumy,

      tak tohle je zrovna z oblivionu.

      a jinak co tam v redakci kouříte ?
      poslední dobou je těhle věcí něják hodně.(chyb)
      • Cropsford je taky z Oblivionu, jedna vesnička
      • Když se autor clanku bude nudit, a když uz nam tedy pise o hrach, muze si ve volnem case prochazet tuhle stranku, mala lekce herního zemepisu mu koukam vůbec nezaskodi:)
        http://www.uesp.net/wiki/Lore:Maps
    • Zrovna jsem to sem chtěl napsat a vidím, že jsi mě předběhl. Zřejmě se původně mělo jednat o inteligentní rýpnutí, ale jenom se ukázalo, že autor neví, o čem píše.
  • Otázka...o jakých kampaních je tu řeč? tři aliance v kampani co to je ta kampaň? co si pod tím mám představit? jako server?
    • walltar
      Kampaň je RvRvR instance v cyrodiilu pro myslím 2000 hráčů.
      • dík ;)
  • som zvedavy, ci pvp bude lepsie, ako zatial neprekonatelny Warhammer online
    • No jasne tie lag festy, "uzasny" balanc postav, stereotyp , bol v WAR naozaj neprekonatelny. Naozaj nakopat Mythic ze tuto katastrofu dopustil !!!!
      • Tushan
        +1 a velká škoda hral sem to day one a po 2 měsících jsem toho měl plné zuby

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit